Htain Linn Article - 66

ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ စာေပအႏုပညာ (၆၆)
ဆရာေဇာ္ဂ်ီ၏ အမ်ဳိးသားေရးစာေပမ်ား
ထိန္လင္း
ဇူလုိင္ ၁၁၊ ၂၀၁၀

အမ်ဳိးသားစာဆိုျဖစ္တဲ့ ဆရာေဇာ္ဂ်ီကို ျမန္မာ့ပထမဆံုး ေခတ္စမ္းကဗ်ာဆရာအျဖစ္ သတ္မွတ္တဲ့အေၾကာင္း ေျပာခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ ေဝဖန္ေရးဆရာလည္းျဖစ္၊ ကဗ်ာဆရာလည္းျဖစ္တဲ့ ဆရာ ေမာင္စြမ္းရည္ကေတာ့ “ျမန္မာစာေပေလာကမွာ ေလာကအျမင္ (ဒႆနကဗ်ာ) အမ်ဳိးအစားကို စတင္ဖြဲ႔ဆိုသူ၊ စိုက္လိုက္မတ္တတ္ ဖြဲ႔ဆိုသူဟာ ဆရာေဇာ္ဂ်ီပဲ ျဖစ္တယ္” လို႔ ‘ဆရာေဇာ္ဂ်ီသာ စာမဆိုခဲ့ေသာ္’ ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးမွာ ေရးသားခဲ့ပါတယ္။ “ျမန္မာစာေရးဆရာထဲက ျမန္မာတို႔မွာ ဒႆနပညာ အားနည္းတာကို ပထမဆံုး သိရွိေဝဖန္သူက ပီမိုးနင္း ျဖစ္ဟန္ရွိေပမယ့္ ျမန္မာတို႔ရဲ႕ အေတြးအေခၚ ျမွင့္တင္ေရးကို လက္ေတြ႔ စနစ္တက် ေဆာင္ရြက္ခဲ့သူကေတာ့ ဆရာေဇာ္ဂ်ီပဲ ျဖစ္ပါတယ္။” လို႔ ဆရာ ေမာင္စြမ္းရည္က ဆိုပါတယ္။

ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ႕ ကဗ်ာမ်ားမွာ ေဗဒါလမ္း ကဗ်ာေတြလို ေလာကအျမင္နဲ႔ ဆက္စပ္တဲ့ အေတြးအေခၚ ကဗ်ာေတြအမ်ားအျပားေတြ႔ႏိုင္သလို အမ်ဳိးသားေရးကို ႏိုးၾကားေစတဲ့ ဇာတိမာန္ကဗ်ာေတြလည္း အမ်ားအျပား ေတြ႔ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ေခတ္စမ္းစာေပက ႏိုင္ငံေရးမပါဘူး လို႔ ေဝဖန္သူေတြက ေဝဖန္ေနၾကခ်ိန္မွာပဲ လြတ္လပ္ေရးကို ေရွးရႈတဲ့ ဇာတိမာန္ကဗ်ာေတြကို ဆရာေဇာ္ဂ်ီက ေရးသားခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

အမ်ဳိးသားေက်ာင္းထြက္ျဖစ္တဲ့ ဆရာေဇာ္ဂ်ီက ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း၊ ေမွာ္ဘီဆရာသိန္း၊ အမ်ဳိးသားပညာဝန္ ဦးဖိုးက်ားတို႔ရဲ႕ စာေပေတြကို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေလ့လာခဲ့သူ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဆရာႀကီးမ်ားဟာ ဘယ္ေလာက္ ျမန္မာမႈကို ျမတ္ႏိုးသူေတြ၊ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ရွိသူေတြ၊ တိုင္းျပည္ လြတ္လပ္လိုသူေတြ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ အမ်ားသိၾကမွာပါ။ ဒီအခ်က္ေတြက ဆရာေဇာ္ဂ်ီကို ဇာတိမာန္ကဗ်ာေတြ ဖြဲ႔သီဖို႔ တြန္းအား ျဖစ္ေစပါလိမ့္မယ္။ (ေနာက္ပိုင္းမွာ ‘သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းဋီကာ’ နဲ႔ ‘သိန္းႏွင့္က်ားဋီကာ’တို႔ကို ဆရာေဇာ္ဂ်ီက ျပဳစုခဲ့ပါတယ္။)

ဆရာေဇာ္ဂ်ီေရးသားခဲ့တဲ့ ျပဇာတ္ေတြထဲမွာ ၁၉၃၃ ခုႏွစ္က ေရးဖြဲ႔ခဲ့တဲ့ ‘ေရႊေမာင္းသံ’ ျပဇာတ္က တိုင္းရင္းသား စည္းလံုးညီညြတ္ေရးကို ဦးတည္ေရးသားထားတဲ့ ျပဇာတ္ျဖစ္ၿပီး၊ ၁၉၄၂ ခုႏွစ္မွာ ေရးသားတဲ့ ‘ေအာင္လံေတာ္’ ျပဇာတ္က ၁၉၃၁ ခုႏွစ္က အမ်ဳိးသားေအာင္လံေတာ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အစည္းအေဝး က်င္းပတဲ့အခါ အႀကိတ္အနယ္ ျငင္းခံုေဆြးေႏြးၾကၿပီးမွ ဝါ၊ စိမ္း၊ နီ သံုးေရာင္ျခယ္ ေဒါင္းအလံကို အမ်ဳိးသားအလံအျဖစ္ သေဘာတူ ေရြးခ်ယ္ၾကပံု၊ ဒီအလံေတာ္က ျမန္မာ့ လြတ္လပ္ေရးရဲ႕ အထိမ္းအမွတ္ျဖစ္ပံု၊ ျမန္မာ့ေအာင္လံေတာ္ စိုက္ထူႏိုင္ဖို႔ အသက္ေသြး ေခြၽး စေတးၿပီး ႀကိဳးပမ္းရပံု စတာေတြကို တစ္ခန္းရပ္ျပဇာတ္အျဖစ္ ဇာတ္လမ္းဆင္ ေရးဖြဲ႔ခဲ့တဲ့အေၾကာင္း ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္မွာ ဖတ္ရႈရပါတယ္။

ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ႕ ကဗ်ာေတြမွာ ဝံသာႏုစိတ္ဓာတ္၊ ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဓာတ္ေတြ ဘယ္ေလာက္ပါဝင္တယ္ ဆိုတာကိုလည္း ၁၉၃၅ ခုႏွစ္ေလာက္မွာ ေရးဖြဲ႔ခဲ့တဲ့ ကဗ်ာေတြကို ဖတ္ရႈလိုက္ရံုနဲ႔ သိႏိုင္ပါတယ္။

၁၉၃၅ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလထုတ္ အိုးေဝမဂၢဇင္း မွာ ေရးသားခဲ့တဲ့ ‘တက္လူေတးသံ’ ကဗ်ာမွာ ျမန္မာျပည္လြတ္လပ္ေရးအတြက္ လူငယ္ေတြရဲ႕ အခန္းက႑ ဘယ္ေလာက္အေရးပါတယ္ ဆိုတာကို ဆရာက အခုလို ေရးဖြဲ႔ခဲ့ပါတယ္။

တက္လူေတးသံ

ၾကက္ဖ သာလွ်င္

အရုဏ္ေရာင္လွ၊ ဝင္းဝါၾက၏။

ဥၾသ သာလွ်င္

ရာသီေႏြလ၊ ဖူးပြင့္ၾက၏။

ဖားငယ္ သာလွ်င္

အာကာမိုးက၊ မိုးရြာၾက၏။

တက္လူ သာလွ်င္

ျမန္မာျပည္လွ၊ အားသစ္ရ၍

ေဇယ်ေအာင္လံ ထူမည္တည္း။ ။


အဲဒီလမွာပဲ ‘အို တက္လူတို႔’ ဆိုတဲ့ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ေနာက္ထပ္ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ အိုးေဝမဂၢဇင္းမွာ ေရးသားခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီကဗ်ာမွာေတာ့ ကိုယ့္တိုင္းျပည္ ကြၽန္ဘဝေရာက္ရတဲ့ အျဖစ္ကို စဥ္းစားၿပီး ငိုေºကြးေနရံု၊ သံေဝဂ ယူေနရံုနဲ႔ မၿပီးဘဲ တိုင္းျပည္ကို ဒုကၡတြင္းက ကယ္တင္ၾကဖို႔ အခုလို တိုက္တြန္းထားပါတယ္။

အို တက္လူတို႔

ျမန္မာျပည္ဝယ္၊ ထီးစည္တို႔မင္း

ပ်က္ယြင္းပါပေကာ၊ သို႔ စိတ္ေစာလ်က္

ေဘာ အို ရဲေသြး၊ တက္လူကကေလးတို႔

ငိုေºကြးသမႈ၊ ျပဳရံုမွ်ျဖင့္

မပြင့္ဉာဏ္ရည္၊ လက္မလည္၍

မ်က္ရည္သာလွ်င္ ရႊဲလိမ့္မည္။

ျမန္မာျပည္ဝယ္၊ ထီးစည္တို႔မင္း

ပ်က္ယြင္းပါပေကာ၊ သို႔ စိတ္ေစာလ်က္

ေဘာ အို ရဲသား၊ တက္လူမ်ားတို႔

တရားသံေဝ၊ ယူေလရံုျဖင့္

တက္ခြင့္မနီး၊ ေဘးႀကီးနီး၍

ပုတီး အဖတ္တင္ က်န္လိမ့္မည္။

အေဟာင္းပ်က္လွ်င္၊ အသစ္ျပင္ေလာ့

ယေန႔ လူငယ္၊ ေနာင္ဝယ္ လူႀကီး

သင္လည္းတစ္ဦး၊ သားထူး သားျမတ္

ျဖစ္အပ္ရာသည္၊ ေရွ႕သို႔ရည္၍

ငိုျမည္မတ

သခၤါရဟု၊ စိတ္ကမေစာ

ေလာေလာဆယ္ဆယ္၊ ဒုကၡနယ္ကို

ကယ္တင္ႏိုင္ၾကပါေစသတည္း။ ။

ဆရာ့ရဲ႕ကဗ်ာထဲမွာ ေရးဖြဲ႔တိုက္တြန္းထားခ်က္ေတြဟာ ဆိုးဝါးတဲ့အေျခအေနေတြ ႀကံဳေတြ႔ရင္ဆိုင္ေနရတဲ့ တိုင္းျပည္တိုင္းအတြက္ လိုအပ္ခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ အနာဂတ္တိုင္းျပည္အတြက္ ရွင္သန္ေမြးဖြားလာတဲ့ လူငယ္တက္လူေတြက တိုင္းျပည္တိုင္းမွာ ေခတ္အဆက္ဆက္ ရွိေနမွာျဖစ္သလို သက္ဆိုင္ရာတိုင္းျပည္ကလည္း ဒီလူငယ္ေတြကို အားကိုးရမွာျဖစ္ပါတယ္။

အထူးသျဖင့္ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ရဲ႕ ဆိုးေမြေကာင္းေမြကို ယေန႔ေခတ္လူငယ္ေတြက အနာဂတ္မွာ ခံစားရမွာျဖစ္သလို ကိုယ္တိုင္ကလည္း မိမိတို႔အနာဂတ္ကိုေမွ်ာ္ၾကည့္ရင္း ႀကိဳးစားျပင္ဆင္ရမွာသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ။

ထိန္လင္း (၇၊ ၁၂၊ ၂ဝဝ၉)

၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ ၁၁ ရက္ ေနာ္ေဝအေျခစိုက္ ဒီမုိကရက္တစ္ျမန္မာ့အသံ၏ ထုတ္လႊင့္ခ်က္အား ျပန္လည္ေဖာ္ျပပါသည္။

Comments