အရွင္ကုသလသာမိ (အတည္မဲ့) - စကန္ဒီေနဗီးယားတိုင္းျပည္မ်ားသို႔ ခရီး (အပိုင္း ၁၁)


အရွင္ကုသလသာမိ (အတည္မဲ့) - စကန္ဒီေနဗီးယားတိုင္းျပည္မ်ားသို႔ ခရီး (အပိုင္း ၁၁)
(မိုုးမခ) ႏို၀င္ဘာ ၂၉ ၊ ၂၀၁၄

ယခင္အပတ္မွ အဆက္

(၅ဝ)

ေနာ္ေဝအေျခခံဥပေဒတြင္ ခရစ္ယာန္ဘာသာဦးထိပ္ထားသည့္အခ်က္ဟု ယူဆႏိုင္စရာမ်ား ပါရွိေသာ္လည္း ဥေရာပႏိုင္ငံမ်ားအနက္ ေနာ္ေဝႏိုင္ငံသည္ ထာဝရဘုရားအေပၚ မယံုၾကည္ေတာ့သူမ်ား အမ်ားဆံုးဟုပင္ ဆိုၾကသည္။ ထာဝရဘုရားရွိသည္ဟု ယူဆသူ ၂၉ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔သာရွိေတာ့သည္။ “အရွင္ဘုရားရယ္ … ကိုယ္လုပ္လို႔ ကိုယ္စားရတယ္၊ ကိုယ္ႀကိဳးစားလို႔ အရာရာ ျပည့္စံုလာတယ္၊ ေနဖို႔မပူရ၊ စားဖို႔မပူရ၊ ေဆးကုဖို႔ မပူရဆိုေတာ့ ဘယ္သူက ထာဝရဘုရားကို ေက်းဇူးတင္စကား သြားေျပာေနေတာ့မလဲ”ဟု ကိုမိုးေမာင္ေမာင္က ေနာ္ေဝသားတို႔၏ ဘာသာေရးအေျခအေနကို ေျပာျပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေနာ္ေဝတြင္ ဘာသာမဲ့ဦးေရက ၇၂ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ မ်ားျပားလာခဲ့ၿပီဟု စစ္တမ္းမ်ားအရ သိရသည္။ ဥေရာပႏိုင္ငံအေတာ္မ်ားမ်ားမွာလည္း ဘာသာမဲ့ဦးေရက တျဖည္းျဖည္း မ်ားသထက္ မ်ားလာေနသည္ဟု စစ္တမ္းမ်ားက ဆိုၾကသည္။

မၾကာခဏ ၾကားရတတ္ေသာ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ အေတြးထဲဝင္လာသည္။ သီခ်င္းစာသားမ်ားကို ရွာၾကည့္ေသာအခါ သီခ်င္းက သီခ်င္းသက္သက္မဟုတ္၊ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္လို အသက္ဝင္သည္။ အဓိပၸာယ္ရွိသည္။ ေရးစပ္သီကံုးသူ၏ လြတ္လပ္မႈ၊ ေပါ့ပါးမႈႏွင့္ (စိတ္ကူးယဥ္ထားေသာ) ေစတနာတရားကို ျမင္ရသည္။ ကမၻာႀကီးတြင္ ျဖစ္ေပၚေနေသာ အယူဝါဒေရးရာ စစ္ပဲြမ်ား၊ အျငင္းပြားမႈမ်ား၊ စိတ္ႏွလံုးမခ်မ္းေျမ့ဖြယ္ ၿပိဳင္ဆုိင္မႈမ်ား၊ ဝိသမေလာဘျဖင့္ ကမၻာႀကီးကို အ႐ုပ္ဆိုးအက်ည္းတန္ေစေသာ ပဋိပကၡမ်ားကို မျမင္လို၊ မၾကားလိုဘဲ ၿငိမ္းခ်မ္းေအးမွ်ေသာ ေနခ်င့္စဖြယ္ကမၻာႀကီးကို တမ္းတၿပီး ေရးဖဲြ႕ထားသည္ဟု ခံစားရသည္။ 

………………………………
စိတ္ကူးၾကည့္စမ္းပါ
မင္းႀကိဳးစားၾကည့္ရင္ အလြယ္ေလးပဲ
ငါတို႔ေအာက္မွာ ငရဲဆိုတာ မရွိ
ငါတို႔အထက္မွာလည္း ေကာင္းကင္ပဲ ရွိတယ္
လူေတြဟာ ဒီေန႔အတြက္ပဲ အသက္ရွင္ေနၾကတယ္လို႔
စိတ္ကူးၾကည့္စမ္းပါ။ 

စိတ္ကူးၾကည့္စမ္းပါ
တိုင္းျပည္ေတြဆိုတာလည္း မရွိဘူး
ဒါလည္း ႀကိဳးစားရင္ မခက္ပါဘူး
တစ္စံုတစ္ရာအတြက္ 
သူမ်ားကို သတ္ဖို႔ မရွိ
ဘာအတြက္နဲ႔မွ အသက္စေတးစရာ မလို
ဘာသာေရးဆိုတာေတြလည္း မရွိေတာ့ဘူး
ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ေနထိုင္ေနတဲ့လူေတြကို
စိတ္ကူးၾကည့္စမ္းပါ။

ငါ့ကို စိတ္ကူးယဥ္သမားလို႔ ေျပာခ်င္ေျပာ
ဒါေပမဲ့ ဒီလိုစိတ္ကူးယဥ္တာ 
ငါတစ္ေယာက္တည္း မဟုတ္ဘူး
တစ္ေန႔ မင္းလည္း ငါ့လိုလူ ျဖစ္လာမွာ
အဲဒီအခါ ကမၻာႀကီးက တစ္ခုတည္း ျဖစ္သြားၿပီ။

စိတ္ကူးၾကည့္စမ္းပါ
လူေတြမွာ ဘာပိုင္ဆိုင္မႈမွ မရွိၾကေတာ့ဘူး
မင္း လုပ္ႏိုင္မွာပါ
ေလာဘတက္စရာမရွိ
ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ဖို႔လည္း မလုိ
အားလံုး ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမစိတ္တစ္ခုတည္း
ကမၻာႀကီးတစ္ခုလံုး သာတူညီမွ်စိတ္ေတြနဲ႔
စိတ္ကူးၾကည့္စမ္းပါ။
ငါ့ကို စိတ္ကူးယဥ္သမားလို႔ ေျပာခ်င္ေျပာ
ဒါေပမဲ့ ဒီလိုစိတ္ကူးယဥ္တာ 
ငါတစ္ေယာက္တည္း မဟုတ္ဘူး
တစ္ေန႔ မင္းလည္း ငါ့လိုလူ ျဖစ္လာမွာ
အဲဒီအခါ ကမၻာႀကီးက တစ္ခုတည္း ျဖစ္သြားၿပီ။

John Lennon ၏ Imagine ဟူေသာ သီခ်င္းျဖစ္သည္။ ေနာ္ေဝစေသာ ဥေရာပႏိုင္ငံမ်ားရွိ လူမ်ား ေတြးေနၾက၊ စိတ္ကူးေနၾကၿပီျဖစ္သည္။ (စိတ္ကူးေနၾကပံုေပၚသည္)။ ထာဝရဘုရားမရွိ၊ ျပဳလုပ္သူ ဖန္ဆင္းသူမရွိ၊ ေကာင္းကင္ဘံုမရွိ၊ ငရဲမရွိ … လူသားသည္သာ အရွင္သခင္၊ လူသားသည္သာ ပဓာန၊ လူသား၏အထက္တြင္ ဘာဆိုဘာမွ် မရွိ။ ေလာကႀကီးတစ္ခုလံုးကို လူသားမ်ားက ဖန္တီးေနသည္။ တည္ေဆာက္ေနသည္။ ပံုေဖာ္ေနသည္။ 

သူတို႔၏ ဘာသာမဲ့ပံုရိပ္မ်ား၊ အေတြးအေခၚမ်ားသည္ ဗုဒၶေဟာၾကားထားသည့္ အယူအဆမ်ားႏွင့္ နီးကပ္လာသည္ဟု ဆိုႏိုင္သည္။ John Lennon ၏ သီခ်င္းတြင္ ပါဝင္ေသာ Religion ဟူသည္ ထာဝရဘုရား၊ ဖန္ဆင္းျခင္း၊ ေကာင္းကင္ဘံု၊ ငရဲဘံုမ်ားႏွင့္သာ သက္ဆိုင္သည့္ဘာသာတရားကို အဓိက ဆိုလိုရင္း ျဖစ္သည္ဟု ယူဆႏိုင္သည္။ ဗုဒၶဒႆနမ်ားက ထိုအခ်က္မ်ား၏ အျပင္က အယူအဆ(Concepts)မ်ားသာ ျဖစ္သည္။ 

အစမ္းသပ္ခံႏိုင္ေသာဘာသာတရားသည္သာ ေရရွည္တည္တံ့လိမ့္မည္၊ ထိုဘာသာက ဗုဒၶဘာသာပင္ျဖစ္လိမ့္မည္ဟူေသာ အဲလဗက္အိုင္စတိုင္း၏စကားဆီကို ကမၻာႀကီးက တျဖည္းျဖည္း ေရြ႕လာခဲ့ေလၿပီ။ (ဟု ယူဆ၏)။

(၅၁)

ေန႔ဆြမ္းစားၿပီးေသာအခါ ကိုမိုးေမာင္ေမာင္ႏွင့္ကိုလွမင္းတို႔ဦးေဆာင္ၿပီး ေအာ္စလိုၿမိဳ႕ အထင္ကရ ေနရာမ်ားကို လုိက္ျပသည္။ ေရွးေခတ္က ခံတပ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ႏိုဘယ္ဆုရွင္မ်ား၏ ႐ုပ္တုမ်ားကို ျပသထားေသာ ခန္းမကိုလည္း ေရာက္သည္။ ခန္းမက ပိတ္ထားသျဖင့္ အျပင္ကေနသာ ၾကည့္႐ႈခဲ့ရသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဂုဏ္ယူစရာအေကာင္းဆံုးေသာ သက္ရွိတစ္ေယာက္၏ ႐ုပ္တုကို မၾကည့္ခဲ့ရသျဖင့္ စိတ္ေတာ့ မေကာင္းခဲ့။ အေဟာင္းႀကီးအတိုင္း ထားရွိေသာ အေဆာက္အအံုက ဆဲြေဆာင္မႈမရွိလွေသာ္လည္း အထဲတြင္ ထားရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ သူတို႔ႏွင့္သက္ဆုိင္ေသာအျဖစ္အပ်က္မ်ား၊ သမိုင္းေၾကာင္းမ်ားကေတာ့ ရင္သိမ့္စရာမ်ား၊ ရင္ခုန္စရာမ်ား၊ ၾကည္ႏူးစရာမ်ား၊ ဂုဏ္ယူစရာမ်ားျဖင့္ အဓိပၸာယ္ျပည့္ဝေနေပသည္။

“Where there is injustice, I always believe in fighting - မတရားမႈေတြ ရွိေနသမွ်ကာလပတ္လံုး အၿမဲတမ္း တိုက္ခုိက္ေနရမွာပဲ”ဟူေသာ ဂႏၵီ၏ စကားကို အမွတ္ရသည္။ ႏိုဘယ္လ္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆုရွင္မ်ားသည္လည္း ထိုကဲ့သို႔ လက္ခံထားၾကပံုရသည္။ သူတို႔ ယံုၾကည္ေသာ၊ သူတို႔ျဖစ္ေစခ်င္ေသာ တရားမွ်တမႈ၊ သူတို႔ လိုလားေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို မရမခ်င္း အသက္သာ ေသသြားမည္၊ ဘယ္ေတာ့မွ လက္ေျမွာက္အ႐ႈံးေပးမည့္သူမ်ား မဟုတ္ၾက။ သူတို႔သည္ ေငြေၾကးေၾကာင့္လည္း လမ္းေၾကာင္း ေျပာင္းမသြား၊ အာဏာေၾကာင့္လည္း ေျခလွမ္းေကာက္မသြား၊ အသက္အိုးအိမ္စည္းစိမ္အႏၱရာယ္ေၾကာင့္လည္း ေနာက္မတြန္႔သြား … ၿငိမ္းခ်မ္းေရးခ်ိဳးျဖဴငွက္ကေလးကို ရင္ခြင္ပိုက္ရင္း ကမၻာေလာကႀကီးမွာ ေနထိုင္ၿပီး အသက္ဆံုးခံသြားမည့္သူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ တစ္ေကာင္တည္းေသာ ခ်ိဳးျဖဴငွက္ကေလး လြတ္လပ္စြာ ပ်ံသန္းႏိုင္ဖို႔ႏွင့္ အေတာင္ေညာင္းလို႔ ေျမသို႔ မခခင္ ျမန္မာႏိုင္ငံကို အျမင့္ပ်ံေစခ်င္လြန္းလွသည္။ အမိႏိုင္ငံ အျမင့္ပ်ံဖို႔ အတိတ္က ဒဏ္ရာမ်ားကို ေဘးဖယ္ထားၾကဖို႔ေတာ့ အထူးလိုအပ္လွေပသည္။ အတိတ္က ဒဏ္ရာေတြကို တဖြဖြ ရြတ္ဆိုေနလွ်င္ေတာ့ ေရႊျပည္ေတာ္က ေမွ်ာ္လင့္တိုင္း ေဝးေနပါဦးမည္။

(၅၂)

ကိုမိုးေမာင္ေမာင္ႏွင့္ ကိုလွမင္းတို႔က ျမန္မာေတြအေခၚ ကိုယ္တံုးလံုးပန္းၿခံသို႔ လိုက္ပို႔သည္။ မေရာက္ခင္က သူတို႔ ေျပာေနၾကသည့္ ကိုယ္တံုးလံုးပန္းၿခံဆိုတာကို စိတ္ထဲမွာ ဇေဝဇဝါျဖစ္ေနခဲ့ေသးသည္။ လူေတြ ကိုယ္တံုးလံုးႀကီးေတြႏွင့္ ေလွ်ာက္သြားေနသည့္ ပန္းၿခံလားေပါ့။ အင္း အဲဒီလို ပန္းၿခံဆိုရင္လည္း ေရႊညဝါဆရာေတာ္နဲ႔ မိမိတို႔ကို လိုက္မပို႔ေလာက္ပါဘူး ... စသျဖင့္ ေတြးေနမိေသးသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ ကိုယ္တံုးလံုးပန္းၿခံဆိုသည္သို႔ ေရာက္လာခဲ့သည္။ ပန္းၿခံက ကမၻာလွည့္ခရီးသည္မ်ားႏွင့္ ျပည့္ႏွက္ေနသည္။ ပန္းၿခံအတြင္း၌ အဝတ္အစား ဗလာက်င္းေနေသာ ေၾကး႐ုပ္တုမ်ား၊ ေက်ာက္သားကို ထြင္းထုထားသည့္ ႐ုပ္တုမ်ားကို စိတ္ဝင္စားဖြယ္ရာ ေတြ႕ရသည္။ 

ကိုမိုးေမာင္ေမာင္ကေတာ့ သူသိသမွ် ရွင္းျပေနသည္။ စာေရးသူက စိတ္ဝင္စားရာ လိုက္ၾကည့္ေနသျဖင့္ သူ ရွင္းျပသည္ကို ၾကားလိုက္၊ မၾကားလိုက္။ ႐ုပ္တုမ်ားက မာန္ပါသည့္ပံုမ်ား၊ အားအင္ခ်ည့္နဲ႔ေနသည့္ပံုမ်ား၊ အမ်ိဳးသားခ်င္း အားၿပိဳင္ေနသည့္ပံုမ်ား၊ ဇနီးေမာင္ႏွံႏွင့္သားသမီးမ်ား စုဖဲြ႕ေနသည့္ပံုမ်ား၊ ၿပံဳးေနသည့္ပံုမ်ား၊ မဲ့ေနသည့္ပံုမ်ား၊ ငိုေၾကြးေနသည့္ပံုမ်ား၊ စိတ္ဆင္းရဲေနသည့္ပံုမ်ား၊ ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ့ေနသည့္ပံုမ်ား ... စသျဖင့္ စံုလင္လွသည္။ တကယ္လည္း အသက္ဝင္လွပါေပသည္။

အမွန္အားျဖင့္ ျမန္မာေတြ ကိုယ္တံုးလံုးပန္းၿခံဟု ေခၚေနေသာ ဝတ္လစ္စလစ္႐ုပ္တုမ်ား တည္ရွိရာ ပန္းၿခံအမည္မွာ The Vigeland Sculpture Garden ဟု ေခၚသည္။ ထူးျခားအံၾသဖြယ္ေကာင္းေသာ ပန္းပုလက္ရာမ်ားကို Vigeland ဆိုသည့္ပုဂၢိဳလ္က ဖန္တီးထုလုပ္ခ့ဲျခင္း ျဖစ္သည္။ ၁၉၃၉ ခုႏွစ္ႏွင့္ ၁၉၄၉ ခုႏွစ္ၾကားကာလတြင္ ထြင္းထုခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ပန္းပု႐ုပ္ေပါင္း ၂၁၂ ခုရွိသည္ဟု ဆိုသည္။ နည္းပညာမ်ား မထြန္းကားေသးေသာ ထိုေခတ္အခါကာလႏွင့္ ပန္းပု႐ုပ္တုမ်ား၏ လက္ရာေျပာင္ေျမာက္ပံုတို႔ကို ၾကည့္ရသည္မွာ လက္ဖ်ားခါေလာက္သည္။ ၾကည့္႐ႈသူတိုင္း ေငးေမာသြားေလာက္သည္အထိ အသက္ဝင္သည့္ပံုမ်ားက မ်ားလွသည္။

အထူးျခားဆံုးက ေမြးကင္းစကေလးမ်ားမွသည္ အသက္ႀကီးရင့္သည့္ အဘိုးအို၊ အဘြားအိုအရြယ္ထိရွိေသာ ေယာက္်ားမိန္းမ ကိုယ္တံုးလံုးလူသားမ်ား အလုအယက္တိုးေဝွ႔ၿပီး၊ ပူးကပ္ၿပီး၊ ေက်ာ္ခြၿပီး၊ တြန္္းတိုက္ၿပီး၊ ဖိနင္းၿပီး အထက္ထက္သို႔ေရာက္ေအာင္ တက္ေနၾကသည့္ ကိုယ္တံုးလံုးလူသားအစုအပံုႀကီး ျဖစ္သည္။ ႐ုပ္တုေပါင္း ၁၂၁ ခုပါဝင္သည္ဟု ဆိုသည္။ ထိုအစုအပံုႀကီးကို ေပ ၆ဝ ခန္႔ရွိေသာ ေက်ာက္တိုင္ႀကီးေဘးပတ္လည္တြင္ ထြင္းထုထားသည္။ ထိုေက်ာက္တိုင္ႀကီးကို စက္ကိရိယာမ်ား မပါဘဲ မည္သို႔မ်ား ဖန္တီးထားပါသနည္း။ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ရာ ေမးျမန္းေနၾကဆဲပင္ ျဖစ္သည္။ ထိုေက်ာက္တုိင္ႀကီးကို ျငမ္းဆင္ၿပီးမ်ား ထြင္းထုသလား၊ ဒါမွမဟုတ္ လဲေနေသာေက်ာက္တိုင္တြင္ ထြင္းထုၿပီးမွ အခုလို တည့္မတ္ထားျခင္းလား။ ပေဟဠိတစ္ပုဒ္ပမာ အေျဖညိွေနၾကဆဲပင္ ျဖစ္သည္။ 

တစ္ခ်က္ စိတ္ဝင္စားဖြယ္တစ္ခုမွာ လူသားမ်ားသည္ အထက္ေရာက္ဖို႔အတြက္ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး ဖိနင္းရသည္။ တြန္းတိုက္ရသည္။ ေက်ာ္ခြရသည္။ အလုအယက္တိုးေဝွ႔ရသည္။ သို႔ကလို လူသားတို႔၏ အားမာန္၊ လူသားတို႔၏ ႐ုန္းကန္လႈပ္ရွားမႈမ်ားကို ကိုယ္စားျပဳထားျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။ တကယ္လည္း Vigeland ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ အထေျမာက္ပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ၾကည့္႐ႈသူတိုင္း အံ့ၾသမႈႏွင့္အတူ လူသားတို႔၏ ပကတိအားမာန္ႏွင့္ သဘာဝမ်ားကို ခံစားသိရွိလိုက္ၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

(၅၃)

ဆရာေတာ္၏ ဥေရာပခရီးစဥ္တစ္ေလွ်ာက္ လိုက္ပါလာေသာ ေပ်ာ္ဘြယ္သား ဒကာႀကီး ဦးသန္းေဆြႏွင့္ ဒကာမႀကီး ေဒၚေအးေအးတို႔က ကိုမိုးေမာင္ေမာင္တို႔ အိမ္တြင္ ေနရစ္ခဲ့သည္။ ေအာ္စလိုမွတစ္ဆင့္ သူတို႔ေနထိုင္ရာ အီတလီသို႔ ျပန္ၾကမည္ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံျခားတြင္ ႏွစ္ေပါင္း ၃ဝ ခန္႔ေနေသာ္လည္း ႐ိုး႐ိုးေအးေအး ေနထိုင္ၾကသည့္ ခ်စ္စရာ ဇနီးေမာင္ႏွံျဖစ္သည္။ ဥေရာပ၏ Socialist စနစ္အေၾကာင္း၊ အခြန္ကိစၥမ်ားအေၾကာင္းကိုလည္း မသိရွာၾကေပ။ ဒိန္းမတ္၊ ေနာ္ေဝႏိုင္ငံမ်ားရွိ ျမန္မာမ်ားက သူတို႔အစိုးရမ်ား အေထာက္အပံ့ေပးၾကပံုမ်ားကို ေျပာျပသည့္အခါ ဒကာႀကီးက “ေတာက္”တစ္ေခါက္ေခါက္ျဖင့္ မသိရေလျခင္းဟု ညည္းတြားေနပံုမွာ ရယ္ဖြယ္ေကာင္းသလို ခင္မင္ဖြယ္လည္း ေကာင္းလွသည္။ 

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္ …
အရွင္ကုသလသာမိ (အတည္မဲ့)