ၿငိမ္းခ်မ္းေအး - မဘသ မီဒီယာ ဘာလဲ၊ ဘယ္လဲ

ၿငိမ္းခ်မ္းေအး - မဘသ မီဒီယာ ဘာလဲ၊ ဘယ္လဲ
(သည္ေလဒီးစ္နယူးစ္ / မိုးမခ) ဇြန္ ၂၆၊ ၂၀၁၅

ဗုဒၶဘာသာ ရဟန္း သံဃာ တေသာင္းေက်ာ္ တက္ေရာက္ခဲ့တဲ့ အမ်ဳိး၊ ဘာသာ၊ သာသနာ ေစာင့္ေရွာက္ေရးအဖြဲ႕ (မဘသ) ဗဟို ဒုတိယအႀကိမ္ ႏွစ္ပတ္လည္ စံုညီ အစည္းအေဝးကို ရန္ကုန္တိုင္း၊ အင္းစိန္ၿမိဳ႕နယ္ ေအာင္ဆန္းေတာရ တပ္ဦးေက်ာင္းတုိက္မွာ ဇြန္လ ၂၀-၂၁ ရက္ေန႔မ်ားက က်င္းပခဲ့ပါတယ္။


ဆရာေတာ္ အရွင္ဝီရသူ Facebook တြင္ ေတြ႕ရွိရသည့္ မဂၢဇင္း မ်က္ႏွာဖံုး

အစည္းအေဝးအၿပီးမွာ အခ်က္ ၁၂ ခ်က္ ထုတ္ျပန္ခဲ့သလို လာမယ့္ ႏွစ္ကုန္ အေထြေထြေရြးေကာက္ပြဲ လြပ္လပ္မွ်တ ယွဥ္ၿပိဳင္ က်င္းပေစလိုေၾကာင္း သဘာထားလည္း ေပးထားပါတယ္။  မဘသအေနနဲ႔ ပါတီစြဲ၊ ပုဂၢိဳလ္စြဲ အားေပး ဘက္လိုက္မွာ မဟုတ္ေၾကာင္းလည္း ဦးေဆာင္ သံဃာတပါးျဖစ္တဲ့ မႏၱေလး မစိုးရိမ္ တိုက္သစ္ ဆရာေတာ္ အရွင္ဝီရသူက ၿဗိတိသွ်အသံျမန္မာပိုင္းေရဒီယိုနဲ႔ ေမးျမန္းခန္း (၂၃ ဇြန္ နံနက္ပိုင္းအစီအစဥ္) မွာ မိန္႔ခဲ့ပါတယ္။  ဒါေပမဲ့ မဘသအေနနဲ႔ ေရြးေကာက္ခံမယ့္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းအားလံုးကို ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းၿပီး အမ်ိဳး၊ ဘာသာနဲ႔ ရပ္ရြာ ေကာင္းက်ိဳး ေဆာင္ရြက္ႏိုင္သူကို ေထာက္ခံ မဲဆြယ္ေပးမယ့္ သေဘာမ်ိဳးလည္း ဆရာေတာ္က ဆိုခဲ့ပါတယ္။  ဟိုးအရင္ သီတင္းပတ္မ်ားကတည္းကလည္း မဲေပးေရးသင္တန္းေတြ ေပးမယ္ဆိုၿပီး ဦးဝီရသူ ေၾကညာခဲ့ဖူးတာလည္း ရွိပါတယ္။  မဘသဗဟိုညီလာခံ အၿပီးမွာေတာ့ သံဃာအဖြဲ႕အစည္းတရပ္အေနနဲ႔ ပါတီႏိုင္ငံေရး ေရြးေကာက္ပြဲ ျဖစ္စဥ္မွာ ထဲထဲဝင္ဝင္ ပါဝင္ပတ္သက္မယ္ဆိုတာကို တရားဝင္ ထုတ္ျပလိုက္ျခင္းသေဘာပါပဲ။

ဒီမဘသညီလာခံမွာပဲ ဘယ္အဖြဲ႕က ေဝမွန္းမသိဘူးဆိုတဲ့ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ကို အမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ သာသနာ အားနည္းလို႔ မဲမေပးရဘူး လံႈ႕ေဆာ္ထားတဲ့ လက္ကမ္းစာေစာင္ေတြ ေဝငွခဲ့တဲ့ ျဖစ္စဥ္လည္း ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။  မဘသကေတာ့ ဒီကိစၥ သူတို႔နဲ႔ မဆိုင္ဘူးလို႔ ျငင္းဆိုထားေပမဲ့ (မေျပးေသာ္လည္းကန္ရာရွိ) သံဃာေတြပါတဲ့ လႈပ္ရွားမႈေတြဟာ အာဏာႏိုင္ငံေရး၊ ေရြးေကာက္ပြဲ ျဖစ္စဥ္နဲ႔ မဲဆြယ္ေရးေတြမွာ ထင္ထင္ရွားရွား ျမင္ေတြ႕ေနရျခင္းကေတာ့ ျငင္းမရေတာ့ပါ။

ဒါ့အျပင္ အမ်ိဳးသားေရးတက္ၾကြလႈပ္ရွားသူ ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူကပဲ ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ ျမန္မာ စာနယ္ဇင္း၊ မီဒီယာေတြ မဘသ သံဃာအဖြဲ႕အေၾကာင္း မေကာင္းေရးေနေၾကာင္း၊ သတင္းေတြ တင္ဆက္ရမွာ ဘက္လိုုက္မႈေတြ ရွိေနေၾကာင္း၊ ျပည္တြင္း စာနယ္ဇင္းကိုလည္း အားကိုးလို႔မရေၾကာင္း၊ ဒါေၾကာင့္ မဘသအဖြဲ႕ေတြ အေနနဲ႔ ပံုႏွိပ္နဲ႔အြန္လိုင္း မီဒီယာကိုင္ၿပီး အသံုးခ်ဖို႔လိုေၾကာင္း မဘသဂ်ာနယ္ေတြ ထုတ္ေဝျဖန္႔ခ်ိၿပီး အမ်ိဳးသားေရးကို ထိန္းသိမ္းဖို႔ လိုေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း က်င္းပၿပီးစီးခဲ့တဲ့ မဘသ ညီလာခံမွာ ေဟာၾကားခဲ့ပါတယ္။  အရွင္ဝီရသူ ရုပ္ပံု မ်က္ႏွာဖံုးနဲ႔ ဆရာေတာ္ ဦးေဆာင္ ထုတ္ေဝတဲ့ မဟာဝီရ ရသစံု မဂၢဇင္း အမွတ္ (၁)၊ စမ္းသပ္ထုတ္ ဇူလိုင္ ၂၀၁၅ ေၾကာ္ျငာဓာတ္ပံုကိုလည္း ဆရာေတာ္ရဲ႕ လူမႈကြန္ရက္ Facebook စာမ်က္ႏွာမွာ ေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။

ဆရာေတာ္လို ဗုဒၶဘာသာအေရး အင္မတန္ တက္ၾကြလႈပ္ရွားသူတစ္ဦးရဲ႕ စာေစာင္နာမည္က ‘မဟာဝီရ’ ျဖစ္ေနတာလည္း အံ့အားတသင့္ျဖစ္ရသလို အေလးဂရုျပဳဖြယ္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။  အေၾကာင္းက ဗုဒၶဘုရားရွင္လက္ထက္က အယူမတူသူ ဒိ႒ိေတြ အျဖစ္ သတ္မွတ္ခံရတဲ့ ဂ်ိန္းဘာသာ ဘုရားနာမည္နဲ႔ ဆင္တူေနလို႔ပါပဲ။  ဗုဒၶလမ္းစဥ္မဟုတ္တဲ့ ဝါဒတစ္ခု အမည္ယူထားၿပီး ဗုဒၶဘာသာ ျမွင့္တင္ေရး အမည္တပ္ စာေစာင္ ျဖစ္ေနျခင္းဟာ ဆင္ျခင္ဖြယ္ပါ။

ဒါ့အျပင္ အခု မဘသအဖြဲ႕နဲ႔ ဦးေဆာင္ ဆရာေတာ္တခ်ိဳ႕ဟာ အာဏာ ႏိုင္ငံေရး လုပ္ငန္းစဥ္ မဲေပးေရး/မဲမေပးေရး ျဖစ္စဥ္ေတြမွာ ဝင္ေရာက္ လမ္းညႊန္မွာ ျဖစ္သလို ထိုင္းအကူအညီနဲ႔ လႊင့္ထုတ္မယ့္ ေရဒီယိုလိုင္းအပါအဝင္ စာေစာင္ စာနယ္ဇင္းမ်ားကိုလည္း တရားဝင္ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် ဦးစီးလုပ္ကိုင္မယ့္သေဘာ ျဖစ္လာေတာ့ ဒီလို မီဒီယာေတြရဲ႕ အခန္းက႑ ‘ဘာလဲ၊ ဘယ္လဲ’ က ဆင္ျခင္သတိထား ေစာင့္ၾကည့္စရာ ျဖစ္လာပါၿပီ။

Journalism ဆိုတဲ့ စာနယ္ဇင္း သတင္းလိုက္ယူ တင္ဆက္ျခင္း အတတ္ပညာဟာ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းမႈ တစ္မ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္္။  စနစ္တက် ေလ့လာသင္ယူရတဲ့ ပညာရပ္ႀကီးပါ။  ဝါသနာအေလ်ာက္ ေလ့လာလိုက္စားသူ အေပ်ာ္တမ္း ျပည္သူ႔စာနယ္ဇင္းသမားမ်ားလည္း ရွိႏိုင္ပါတယ္။  ဝါသနာအေလ်ာက္ျဖစ္ျဖစ္ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း ျဖစ္ျဖစ္ စာနယ္ဇင္း အလုပ္ လုပ္ၿပီ ဆိုရင္ေတာ့ က်ယ္ျပန္႔တဲ့ သတင္းအတတ္ပညာ အေၾကာင္းအရာ၊ က႑၊ က်င့္ဝတ္ ေပါင္း ေျမာက္ျမား စြာအတြက္ က်င့္ဝတ္စည္းကမ္းတက် ေလ့လာသင္ယူႏိုင္ဖို႔ လိုပါတယ္။  သတင္းရယူပံု၊ သတင္းတင္ျပပံု၊ ေရးသားပံု၊ ေခါင္းစီး စာသား၊ အရြယ္အစား၊ ေနရာ အထားအသို၊ ရုပ္ေသ/လႈပ္ရွားမႈ ရုပ္ပံု၊ အသံ အသံုးျပဳပံု အစရွိတဲ့ စာနယ္ဇင္း အလုပ္ အသီးသီးအတြက္ ပညာရပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ၊ က်င့္ဝတ္ဆိုင္ရာ စံသတ္မွတ္ျပ႒ာန္းခ်က္ေတြလည္း အမ်ားအျပား ရွိပါတယ္္။   ေစာင့္ထိန္းရမယ့္ သီလေတြ ရွိပါတယ္။  ရဟန္းမွာ ရဟန္းဝိနည္း ရွိသလို စာနယ္ဇင္းသမားမ်ား မွာလည္း စာနယ္ဇင္း က်င့္ဝတ္ သီလ ထိန္းသိမ္းရမႈေတြ ရွိပါတယ္။

အခု စာေစာင္၊ မဂၢဇင္း၊ ဂ်ာနယ္ေတြ ထုတ္မယ့္/ထုတ္တဲ့ အရွင္ဝီရသူတို႔ရဲ႕ မဘသ အဖြဲ႕ဟာ ရဟန္းသံဃာအဖြဲ႕အစည္းမ်ား ျဖစ္တာေၾကာင့္ စာနယ္ဇင္းအလုပ္ကို အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း လုပ္မယ့္သေဘာေတာ့ မရွိပါဘူး။  အမ်ိဳးသားေရးအတြက္ အက်ိဳးအျမတ္မဲ့ ထုတ္ေဝျခင္းလို႔ ယူဆရပါတယ္။  ဒါေပမဲ့ သတင္းအလုပ္ကို မွန္ကန္ ဘက္မလိုက္၊ က်င့္ဝတ္ရွိရွိ လုပ္ကိုင္ႏိုင္ဖို႔ရာ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း စာနယ္ဇင္း အတတ္ပညာရပ္ေတြကို စနစ္တက် ဘယ္ေလာက္ ေလ့လာ သင္ယူထားသလဲ၊ လူပုဂၢိဳလ္ စာနယ္ဇင္းပညာတတ္မ်ား ဘယ္ေလာက္ ဝိုင္းဝန္းမႈ ရွိသလဲ၊ အဂတိ အာဃာတ ကင္းရတဲ့ စာနယ္ဇင္း တာဝန္ကို အမွန္တကယ္ ေက်ပြန္ ထမ္းေဆာင္ ႏိုင္မလား ဆိုတာကိုေတာ့ ေမးခြန္းထုတ္ဖို႔ လိုလာပါတယ္။

ဦးေဆာင္သူ ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူရဲ႕ ယခင္နဲ႔လက္ရွိ စာနယ္ဇင္း ေမးျမန္းခန္းေတြ၊ တရားဝင္ လူမႈကြန္ရက္စာမ်က္ႏွာေတြနဲ႔ ေဟာေျပာပြဲေတြမွာ သူ႔ရဲ႕ ေရးသား ေျပာဆိုေဟာၾကားခ်က္ေတြကို ေလ့လာသံုးသပ္ၾကည့္ရင္ေတာ့ သမာသမတ္က်က် စာနယ္ဇင္း အလုပ္ကို စံခ်ိန္မီ ထမ္းရြက္ႏိုင္ဖို႔အေရး အင္မတန္ သံသယ ရွိစရာေကာင္းပါတယ္။   ဆရာေတာ္ရဲ႕ ေရးသား တင္ျပခ်က္မ်ားမွာ စာနယ္ဇင္း က်င့္ဝတ္၊ သီလ၊ တာဝန္ ရႈေထာင့္ ကေန ဆိုရရင္ စံမမီတာ ေတြ႕ႏိုင္သလို ယဥ္ေက်းတဲ့ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ ေရခ်ိန္မီ သတ္မွတ္ခ်က္ သေဘာထားေတြနဲ႔ မေလ်ာ္ညီတာေတြကိုလည္း အျမဲ ျမင္ေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။

ဆရာေတာ္ ရဲ႕ တရားဝင္ Facebook စာမ်က္ႏွာမွာဆိုလည္း အနည္းဆံုးအဆင့္ အျခား ဘာသာလူမ်ိဳးကြဲမ်ား အေပၚ ေခၚေဝၚညႊန္းဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈန္းမ်ိဳးကအစ တစ္ဖက္ဘာသာ လူမ်ိဳး အုပ္စုဝင္မ်ားက ရင့္သီး၊ ေစာ္ကားတယ္လို႔ ခံယူထားတဲ့ နာမည္ေတြကို လိႈင္လိႈင္သံုး သတင္းေတြ တင္ဆက္၊ စာေတြ ေရးသားေနတာ ႏွစ္မ်ား ၾကာခ်ီခဲ့ပါၿပီ။   ဒါ့အျပင္ ဆရာေတာ္ဘုရားရဲ႕ တရားပြဲေတြမွာ ေဟာၾကားခဲ့တဲ့ အသံုးအႏႈန္းေတြ၊ သေဘာထားေတြကလည္း ႏိုင္ငံတကာ စံႏႈန္း၊ ဥပေဒေတြနဲ႔ ၾကည့္ရင္ အမုန္း စကား၊ အမုန္းတရား ေတြအျဖစ္ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုႏိုင္တာေတြရွိပါတယ္။  ဥပမာ - ‘ကုလား မွန္သမွ် ဗမာျမင္ရင္ ေၾကာက္လန္႔ေနရမယ္’ ဆိုတဲ့ ေဟာေျပာမႈမ်ိဳးပါ။  ဆရာေတာ္ သက္ေတာ္ ငယ္ရြယ္ခ်ိန္က ေဟာၾကားခဲ့တယ္လို႔ ယူဆရတဲ့ ရုပ္သံမွတ္တမ္းေဟာင္း တစ္ခုမွာဆိုရင္လည္း ‘မႏၱေလးက မြတ္ဆလင္ေတြ ေနစရာ၊ စားစရာ မရွိေအာင္ လုပ္ျပမယ္’ ဆိုတဲ့ အေဟာမ်ိဳး အထိ ၾကံဳးဝါးသံေတြ ၾကားနာခဲ့ရဖူးပါတယ္။  ဒီလို ေဟာေျပာမႈမ်ိဳးဟာ တစ္ဖက္ လူမ်ိဳး ဘာသာ အုပ္စုဝင္ေတြကို ကာယကံေျမာက္ အၾကမ္းဖက္မႈမ်ိဳး မျပဳလုပ္သည့္တိုင္ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အၾကမ္းဖက္ ၿခိမ္းေျခာက္မႈေျမာက္ပါတယ္။   ဒါမ်ိဳး စကားေတြဟာ အမုန္းတရားပြားမႈကို ျပင္းျပင္းထန္ထန္ အေရးယူေလ့ရွိၿပီး တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈတဲ့ တိုင္းျပည္မ်ိဳးမွာသာ ဆိုရင္ ဥပေဒ အရ အေရးယူႏိုင္ပါတယ္။

ဒါေတြကိုေထာက္ခ်င့္ၿပီး ဆရာေတာ္မွာ လူမ်ိဳး/ဘာသာ မခြဲျခားေရး စံႏႈန္းေတြကို သိနားလည္မႈ နည္းေၾကာင္း၊ မတူကြဲျပားမႈေတြကို သည္းခံ နားလည္ႏိုင္စြမ္းတဲ့ ယဥ္ေက်းၿပီး ၂၁ ရာစု လူသား တစ္ဦး ေစာင့္ထိန္းရမယ့္ အသိ၊ က်င့္ဝတ္ေတြကို သိနားလည္ လက္ခံမႈ နည္းေနေၾကာင္း၊ သတင္း ေဆာင္းပါးမ်ား ေရးသားရာမွာ ေစာင့္ထိန္းရမယ့္ စာနယ္ဇင္း တာဝန္၊ က်င့္ဝတ္ေတြကို လ်စ္လ်ဴရႈ ပ်က္ကြက္ေနေၾကာင္း သံုးသပ္ႏိုင္ပါတယ္။   ဒီလို ေနာက္ခံသမိုင္းနဲ႔ ဆရာေတာ္က အခု အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း Professional စာနယ္ဇင္းေတြ ဘက္လိုက္တယ္၊ ကိုယ္တိုင္ အမ်ိဳးသားေရးမီဒီယာ လုပ္ငန္းလုပ္မယ္ ဆိုၿပီး မဂၢဇင္း ထုတ္လာျခင္းဟာ ျမန္မာ့စာနယ္ဇင္းေလာကအတြက္ အက်ိဳး ထက္ အျပစ္ျဖစ္ေစမယ္ ယူဆရပါတယ္။  လူမ်ိဳး၊ ဘာသာ ေပါင္းစံု ဟန္ခ်က္ညီ သမမွ်တ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ အတူယွဥ္တြဲ ေနထိုင္ရမယ့္ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု တိုင္းျပည္ရဲ႕ အနာဂတ္ အတြက္လည္း ရင္ေလးစရာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဘာသာေရး ဆပ္စပ္ စာေစာင္၊ ဂ်ာနယ္၊ မဂၢဇင္း၊ ေရဒီယို၊ ရုပ္သံလိုင္းဆိုတာ ကမၻာ့ႏိုင္ငံတိုင္းမွာလည္း ရွိပါတယ္။  ကိုယ့္ဘာသာ အယူဝါဒ အေၾကာင္းကို ေဟာေျပာ ျဖန္႔ခ်ိ ဝါဒျဖန္႔ စည္းရံုးတယ္။  တရား ဓမၼေတြ ေဟာၾကားတယ္။  ဒါဟာ ပင္မ ေရစီးေၾကာင္း စာနယ္ဇင္းလုပ္ငန္းနဲ႔ လံုးဝ မပတ္သက္ပါ။  အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း စာနယ္ဇင္း သတင္းစာ မ႑ိဳင္ကေတာ့ ဘာသာတရား တစ္ခုခုရဲ႕ အရိပ္ ၾသဇာ လႊမ္းမိုးခံလို႔ မရပါ။  သတင္းလုပ္ငန္းဟာ ဘာသာ၊ လူမ်ိဳး အစြဲကင္းတဲ့ ေနရာ တစ္ခုသာ ျဖစ္ရပါတယ္။

အယူဝါဒတစ္ခုတည္းကိုပဲ တင္ဆက္ရင္ စာနယ္ဇင္းမဟုတ္ပါ၊  ဝါဒျဖန္႔ခ်ိေရး ယႏၱရား လက္နက္သာ ျဖစ္ပါမယ္။  ဒါကိုေတာ့ အခု သတင္းမီဒီယာနယ္ပယ္ကို တရားဝင္ နာမည္ခံ ဝင္ေရာက္လုပ္ကိုင္ လာတဲ့ ဆရာေတာ္ ဦးဝီရသူနဲ႔ မဘသအဖြဲ႕ သိျမင္ႏိုင္ဖို႔လိုပါတယ္။  မဘသဟာ မီဒီယာ နာမည္ယူခ်င္လို႔ေတာ့ မရပါ။  အမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ သာသနာ အေရးအတြက္ ဝါဒျဖန္႔ခ်ိရာဌာန အျဖစ္ စာေစာင္ေတြ ထုတ္မယ္လို႔ပဲ ရပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေတြကစၿပီး ျမင့္မားလာတဲ့ အစြန္းေရာက္ အမ်ိဳးသားေရးလိႈင္းလံုးနဲ႔အတူ တစ္ဖက္စြန္းေရာက္ အမ်ိဳးသားေရး လကၡဏာအျပည့္နဲ႔ စာေစာင္ေတြ၊ ဂ်ာနယ္ေတြ ျမန္မာ့စာနယ္ဇင္း ေစ်းကြက္မွာ ရွိၿပီးသားပါ။  ဒါဟာ အစဥ္အဆက္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ထုတ္လာခဲ့တဲ့ အဆိပ္အေတာက္မဲ့ အဆင့္အတန္းရွိ ဘာသာေရး ဗဟုသုတ စာေပ အဆင့္မ်ိဳးလည္း မဟုတ္ပါဘူး။  ဘာသာ သာသနာ ဆက္စပ္ အသိပညာ ေပးေရးထက္ လူမ်ိဳးေရး၊ ဘာသာေရး၊ ႏိုင္ငံေရး ေသြးထိုး အမုန္းပြားမႈမ်ားကို ပို အသားေပးၾကပါတယ္။  အခု ဆရာေတာ္ ဦးဝီရသူ ကိုယ္တိုင္ ဦးေဆာင္ထုတ္တဲ့ စာေစာင္ မဂၢဇင္းနဲ႔ မီဒီယာဟာလည္း ဒီလို လႈံ႔ေဆာ္ ဝါဒျဖန္႔လမ္းေၾကာင္းကိုပဲ ဦးတည္လိုရင္၊ ဒါမွမဟုတ္ ဒီထက္ပို ျပင္းထန္စြန္းေရာက္ရင္၊ ႏိုင္ငံေရးအျမတ္ထုတ္ ပေရာဂကပ္ ပါတီတစ္ခုခုအတြက္ လမ္းေၾကာင္း မိႈင္းတိုက္ရင္ေတာ့ ႏိုင္ငံအတြက္ ႀကီးစြာေသာ အႏၱရာယ္ တစ္ခုကို ဦးတည္ႏိုင္ေစပါတယ္။

ဒါမွမဟုုတ္ ဦးဝီရသူနဲ႔ မဘသက တက္ဆက္မယ့္ စာေစာင္ေတြဟာ ဘာသာတရားရဲ႕ ဓမၼစစ္နဲ႔ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့ တရားစစ္ တရားမွန္ေတြကို ဗုဒၶဘာသာဝင္နဲ႔ အျခား ဘာသာကြဲမ်ား အမွန္အကန္ သိရွိေရး ဘာသာေရးစာေစာင္စစ္စစ္ဆိုရင္လည္း အားေပး သာဓုေခၚရမွာပါ။  အနည္းဆံုး ကိုယ့္အမ်ိဳး၊ ကိုယ့္ဘာသာ၊ ကိုယ့္သာသနာခ်ည္း အမ်ိဳးသားေရး ေဇာင္းေပး စည္းရံုး လႈံ႔ေဆာ္ ဝါဒျဖန္႔မႈမ်ိဳးကိုလည္း က်င့္ဝတ္နဲ႔အညီဆိုရင္ ကန္႔ကြက္စရာ မရွိပါ။

ဒါေပမဲ့ ဦးဝီရသူနဲ႔မဘသက ထုတ္ေဝမယ့္ ေရဒီယို၊ စာေစာင္ မီဒီယာ အားလံုးရဲ႕ သတင္း တင္ျပမႈ၊ အာေဘာ္ အျမင္ေရးသားမႈ၊ လမ္းေၾကာင္းမႈ၊ ေဟာေျပာမႈေတြဟာ လူမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ လူမႈ အလႊာ၊ ႏိုင္ငံေရး အုပ္စု၊ က်ားမ လိင္၊ လိင္တိမ္းညြတ္မႈ အစရွိတဲ့ မတူကြဲျပားမႈ ရွိတဲ့ အုပ္စု တစ္စုစု ကို ခ်ိဳးႏွိမ္ျခင္း၊ ခြဲျခားျခင္း၊ ထိခိုက္ေစျခင္း၊ အမုန္းပြားေစျခင္း ကင္းဖို႔ေတာ့ လိုပါတယ္။  ဒါမွသာ ေခတ္သစ္ ၂၁ ရာစု ယဥ္ေက်းၿပီး ဒီမိုကေရစီ လူ႔ေဘာင္ အဖြဲ႕အစည္းနဲ႔ ကိုက္ညီတဲ့ လြတ္လပ္စြာ ေျပာဆို၊ ဆႏၵ သေဘာ ထုတ္ေဖာ္ခြင့္နဲ႔ စာနယ္ဇင္း အခြင့္အေရး ျဖစ္ပါမယ္။

မီဒီယာဟာ ေရြးေကာက္ပြဲ အတြက္ မဲဆြယ္လက္နက္ မျဖစ္ဖို႔လည္း လိုပါတယ္။  ရပ္ထဲရြာထဲမွာ ၾသဇာႀကီးတဲ့ သံဃာအစု အေဝးကို အသံုးခ် အာဏာႏိုင္ငံေရး အျမတ္မထုတ္ဖို႔လည္း အေရးႀကီးပါတယ္။  လူမ်ားစု ျမန္မာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြရဲ႕ ဘာသာေရးကိုင္းရိႈင္းမႈ၊ ဘုန္းႀကီးဆိုရင္ အျဖဴ၊ အမည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေထာက္ခံ ၾကည္ညိဳမႈကို အသံုးခ်ၿပီး ပါတီတစ္ခုခုကို မဲဆြယ္ေပးမႈမ်ိဳးကိုလည္း ေရွာင္ၾကဥ္ႏိုင္ရပါမယ္။

လူမ်ိဳး၊ ဘာသာ အုပ္စုတစ္ခုခု အေပၚ အမုန္းပြားေစမႈ၊ မတူကြဲျပားတဲ့ အုပ္စုမ်ား အၾကား အျမင္မၾကည္လင္၊ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟေတြ ျဖစ္ေစ၊ အၿငိဳးအေတး၊ အာဃာတေတြ တည္ေဆာက္၊ အမုန္းေတြ ဖြဲ႕၊ ပဋိပကၡေတြျဖစ္ေစမယ့္ ေျပာဆိုေရးသားမႈမ်ိဳး မျဖစ္ရင္ ဆရာေတာ္တို႔ လုပ္မယ့္ မဘသ မီဒီယာမ်ားအေပၚ အေက်ာက္အကန္ ကန္႔ကြက္စရာ မရွိပါ။  သံဃာေတြ ဦးစီးေနတာ ျဖစ္လို႔ ဘာသာ၊ သာသနာ ပံုရိပ္ ညွိဳးႏြမ္းေစမယ့္ အမုန္းဝါဒ တစ္ဖက္စြန္းေရာက္ အျပဳအမူေတြ စြက္ကဲ လားေလမလားပဲ ေစာင့္ၾကည့္စရာ ရွိပါမယ္။  လူမ်ိဳး၊ ဘာသာ အုပ္စု တစ္ခုခုကို မတိုက္ခိုက္၊ ထိခိုက္ နစ္နာေစျခင္း မရွိဘဲ ပံုႏွိပ္၊ ေရဒီယို၊ တီဗီ၊ အြန္လိုင္း အင္တာနက္ လူမႈကြန္ရက္ အြန္လိုင္စာမ်က္ႏွာမ်ားကို အသံုးခ်ၿပီး ဗုဒၶရဲ႕ တရား၊ ဓမၼေတြကို ဘုရား သားေတာ္မ်ားအေနနဲ႔ ျပန္လည္ ျဖန္႔ျဖဴးျခင္း၊ လူမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ သာသာနာ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ စည္ပင္ေအာင္ ၾကံေဆာင္ျခင္း အားလံုးကိုလည္း အျပည့္အဝ လက္ခံပါတယ္။

ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ အဓိက လမ္းစဥ္ႀကီးဟာ ေမတၱာတရားပြားမ်ားျခင္းပါ။  ဒါကို ကၽြန္ေတာ္အေနနဲ႔ ႏွစ္ႏွစ္ကာကာလည္း ယံုၾကည္ပါတယ္။  တစ္နည္းအားျဖင့္ ဗုဒၶ လမ္းစဥ္ဟာ သံသရာ မလြတ္ေျမာက္ခင္ စပ္ၾကားမွာ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ ကို ကင္းေအာင္ထား၊ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ တရားကို ရႈျမင္၊ အမုန္း အာဃာတ တရားေတြကို ေခ်ဖ်က္၊ လူသားအခ်င္းခ်င္း ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာတည္ေဆာက္မႈကိုသာ အဓိက ေဇာင္းေပး သင္ၾကားျပသတယ္လို႔ မွတ္သိထားပါတယ္။  ဒီသေဘာဟာ ေခတ္သစ္ လူ႔အခြင့္အေရး စံႏႈန္း၊ ႏိုင္ငံတကာ ယဥ္ေက်းမႈ အျမင္ေတြနဲ႔လည္း ကိုက္ညီီ၊ ေပမီေဒါက္မီျဖစ္ၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလို ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ ေကာင္းပံုရိပ္ေတြကို ထိန္းသိမ္းၿပီး သာသနာေရး အသိပညာ ဗဟုသုတ ျဖန္႔ေဝေရး သက္သက္ ဘာသာေရး စာေစာင္ေတြ ေပါေပါမ်ား ထုတ္ေဝတာမ်ိဳးပဲ ျမင္ခ်င္ပါတယ္။  တၿပိဳင္တည္းမွာပဲ တိုင္းျပည္မွာ မွီတင္းေနထိုင္ေနတဲ့ တျခားဘာသာဝင္မ်ားကိုလည္း အခြင့္အေရးတူ ဘာသာေရး ေရဒီယို၊ စာေစာင္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ လုပ္ကိုင္ခြင့္ေတြလည္း ေပးရပါမယ္။

ဒီလို ခြင့္တူညီမွ် ဒီမိုကေရစီအက်င့္အၾကံအလုပ္ ျပင္ပ ဘာသာေရးကို အာဏာႏိုင္ငံေရး ေရြးေကာက္ပြဲ အတြက္ အသံုးခ်ျခင္း၊ စာနယ္ဇင္း သတင္းလုပ္ငန္း ပညာကို ဝါဒျဖန္႔ခ်ိ မႈိင္းတိုက္ အထူးသျဖင့္ လူမ်ိဳး၊ ဘာသာ မတူသူမ်ားၾကား အမုန္းပြားေရးေတြမွာ တလြဲ အသံုးခ်ျခင္းမ်ိဳးေတြကိုေတာ့ ဒီမိုကေရစီစနစ္ တိုင္းျပည္ရဲ႕ သမမွ်တညီညြတ္ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးကို ေရွးရႈ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ဆန္႔က်င္ရမွာသာ ျဖစ္ပါတယ္။  ဒါေၾကာင့္ မဘသ မီဒီယာရဲ႕ အလုပ္၊ လမ္း ေၾကာင္းမႈ၊ မူဝါဒ သေဘာေတြ ဘယ္လဲ၊ ဘာလဲ လူအမ်ား ေစာင့္ၾကည့္ေဝဖန္သံုးသပ္ အသိ၊ သတိရွိႏိုင္ေအာင္ ေမးခြန္းထုတ္ ေဆြးေႏြးတင္ျပလိုက္ရေၾကာင္းပါ ခင္ဗ်ား။

ၿငိမ္းခ်မ္းေအး
၂၉ ဇြန္၊ ၂၀၁၅ (စာၿပီးရက္စြဲ)

(သည္ေလဒီးစ္ သတင္းဂ်ာနယ္၊ အတြဲ (၂)၊ အမွတ္စဥ္ (၆၈)၊ (၂၀၁၅) ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ (၃) ရက္၊ ေသာၾကာေန႔ထုတ္၌ ပံုႏွိပ္သည္။  မိုးမခတြင္လည္း အြန္လိုင္း ျဖန္႔ခ်ိသည္။  ေဆာင္းပါးပါ အာေဘာ္ ကို ေဝဖန္ရန္ လြတ္လပ္စြာ မွတ္ခ်က္ျပဳႏိုင္ပါသည္၊ nyeinchanaye81@gmail.com သို႔လည္း စာေရးႏိုင္ပါသည္။)