ေဗဒါရီ - ရပ္ကြက္ မဂၤလာပြဲ



ေဗဒါရီ - ရပ္ကြက္ မဂၤလာပြဲ
(မိုုးမခ) မတ္ ၇၊ ၂၀၁၆

သီတင္း၀ါလ ကြ်တ္ၿပီဆိုတာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း ရပ္ကြက္အတြင္းမွာရွိတဲ့ အသက္၂၀ ၀န္းက်င္ အပ်ိဳ လူပ်ိဳေတြရဲ႕ မဂၤလာေဆာင္ပြဲႀကီးက စတင္လို႔ က်င္းပပါေတာ့တယ္။

စေန တနဂၤေႏြ ေရာက္ၿပီဆိုရင္ ေသာက္ေသာက္လဲလဲ မဂၤလာေဆာင္ၾကတာဟာ  ထံုးတမ္းစဥ္လာတစ္ခုလို ျဖစ္ေနပါၿပီ။ တစ္ေန႔တည္းကို မဂၤလာသံုးခုေလာက္ ေဆာင္တဲ့အခါေတြေတာင္ ရွိပါေသးတယ္။ (အဲသလိုမ်ိဳး ႀကံဳၿပီဆုိရင္ေတာ့ ေသဖို႔သာ ျပင္ထားၾကပါေတာ့)

မဂၤလာပြဲက စေန ဒါမွမဟုတ္ တနဂၤေႏြေန႔ေဆာင္မယ္ဆုိရင္ တစ္ရက္အႀကိဳ ေန႔လည္ပိုင္းေတာင္ မေရာက္ခ်င္ေသးဘူး အသံခ်ဲ႕စက္က **မဂၤလာ အခါေတာ္ေပးပါလို႔ းးးးး နတ္ေရးငယ္ းးးးးေရႊစားးးးးးးးးးး** ဆိုတဲ့သီခ်င္းနဲ႔ ရပ္ကြက္ထဲကို ဦးစြာ အသံျပဳလိုက္ပါတယ္။(ဇာတ္လမ္းကအဲဒီမွာ စေတာ့တာပဲ)

ေနာက္ - စံုတြဲသီခ်င္းေတြ တစ္ပုဒ္ၿပီးတစ္ပုဒ္ ဖြင့္ပါတယ္။ သီခ်င္းေတြကေတာ့ ခပ္ၿမိဳင္ၿမိဳင္ေလးေတြပဲ** ေမာင္ေရ… သြားၾကစို႔ ကြ်န္မတို႔ရဲ႕ အညာ..** သီခ်င္း။ အဲဒီ့သီခ်င္းထဲမယ္ မင္းဘူးနဲ႔ ေရႊစက္ေတာ္ဘုရား၊ ေက်ာင္းေတာ္ရာ ဘုရား၊ မေကြးျမသလြန္ ဘုရားေတြကိုလည္း ဖူးခ်င္ပါတယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းလည္းပါတယ္။ ပုပၸါးေတာင္တန္းႀကီး၊ ထန္းေနာင္းပြင့္၊ ထန္းေတာႀကီးေတြညီညီညာ အေၾကာင္းလည္း ပါရဲ႕ ေနာက္မန္းေခ်ာင္း၊ အဲဒီေနရာေတြကို ေက်ာ္ၿပီးရင္ေတာ့ သီခ်င္းက **ေရာက္ပါေတာ့မယ္ ကြ်န္မတို႔ ကုန္းေၾကာင္းရြာ** တဲ့။ (ထန္းေတာႀကီးေတြလည္း သီခ်င္းထဲမွာပဲ က်န္ပါေတာ့တယ္)

ေနာက္တစ္ခါ ** ခပ္စြာစြာ အာက်ယ္မေလး…** ** ပ်ားရည္မဆမ္းပဲ အညာ ပုံးရည္ႀကီးဆမ္းကာ သြားၾက မယ္ေမာင္မယ္စံု ….** စာသားေတြပါတဲ့ ဗညားဟန္နဲ႔ အိအိခြ်န္တို႔ရဲ႕ စံုတြဲသီခ်င္း။ (သီခ်င္းထဲမွာ သူတုိ႔နာမည္ေတြ ထည့္ဆိုၿပီး ရန္ျဖစ္ေနၾကပါတယ္)

မဂၤလာစံုတြဲသီခ်င္းေတြ ေတာ္ေတာ္ေလးစံုေအာင္ဖြင့္ပါတယ္။ စံုတြဲမဟုတ္တဲ့ တစ္ကိုယ္ေတာ္ အလြမ္း အေဆြးသီခ်င္းမ်ိဳးေတြလဲ ခပ္မ်ားမ်ား ၾကားရပါေသးတယ္။ ဒီၾကားထဲမယ္ မွတ္မွတ္ရရ သြားေလသူ ကိုမင္းေအာင္ရဲ႕ **ငါ့ရည္းစား သူမ်ားနဲ႔ ညားၿပီကြယ္** တို႔ **ခ်စ္ၾကပါ….ႀကိဳက္ၾကပါ…။ ခ်စ္ႏိုင္သူေတြ ခ်စ္ၾကပါ ႀကိဳက္ၾကပါ….**ဆုိတဲ့ သီခ်င္းကိုလည္း သနားစရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ ၾကားရပါတယ္။ (သီခ်င္းနားေထာင္ရင္းနဲ႔ ေရပဲ ထေသာက္ရေတာ့မလုိလို…မုဒိတာပဲ ပြားရေတာ့မလိုလို…)

ေနာက္…ဘာလဲ သီခ်င္းကိုေတာ့ အစ အဆံုးမရပါဘူး… သီခ်င္းရဲ႕အဓိပၸာယ္က ရည္းစားအသစ္ကို လက္ထပ္လိုက္တယ္၊ ရည္းစားအေဟာင္းကိုလည္း ဧည့္ခံပြဲကို လာခိုင္းလိုက္ေသးတယ္၊ အဲဒီသီခ်င္း **ေမာင္ကိုယ္တုိင္ လာေရာက္ခါကြဲ႕ ခ်ီးျမွင့္လွည့္ပါ ခ်ီးျမွင့္လွည့္ပါ.. ငယ္ခ်စ္ေဟာင္းရဲ႕ လက္ထပ္မဂၤလာပြဲမွာ** တဲ့။ (ေယာက်ာ္းေလး ႏွစ္ေယာက္က သေဘာထား ႀကီးေၾကာင္းေတြျပ၊ မိန္းကေလးကိုေတာ့ မ်က္ႏွာခပ္ေျပာင္ေျပာင္ပဲလို႔ ဆိုလိုခ်င္တဲ့ သံုးပြင္ဆိုင္ သီခ်င္း)

အဲဒီအခါမွာ ဟိုဘက္မဂၤလာေဆာင္ကလည္း ဘာစိတ္ကူးေပါက္တယ္မသိ ထဖြင့္လိုက္ျပန္တယ္ **မမေလးကုိ ေမာင္ခိုးမယ္၊ မမေလးကို ေမာင္ခိုးမယ္၊** **လူဆိုေတြနဲ႔ ေမာင္ကတုိင္ပင္** တဲ့။ (မဂၤလာေဆာင္လို႔ေတာင္ မၿပီးေသးဘူး ခိုးမယ့္သူက အဆင့္သင့္)

ဒီၾကားထဲမယ္ မဂၤလာေဆာင္နဲ႔ ဘာမွလည္းမဆိုင္ပဲနဲ႔ **၀ိုင္းႀကီးပတ္ပတ္ ဒူေ၀ေ၀ေဟ့၊ ၀ိုင္းႀကီးပတ္ပတ္ ဒူေ၀ေ၀**၊ဆိုတဲ့ သီခ်င္းကလည္းတစ္မ်ိဳး၊ **သစ္ပင္ေပၚမွာ ထုိင္ေနတဲ့ေတာက္တဲ့ အုိ..ေတာက္တဲ့ ** သီခ်င္းကလည္း တစ္ဖံု၊ အဲသလို အဆီအေငၚမတည့္တဲ့ သီခ်င္းမ်ိဳးေတြကလည္း ခပ္မ်ားမ်ား။ (ေတာက္တဲ့ ေစ်းေကာင္းတယ္)

ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ တစ္ရပ္ကြက္ထဲမယ္ လမ္းေလးပဲ ျခားၿပီး မဂၤလာ သံုးခုေလာက္ တစ္ၿပိဳင္္တည္း ေဆာင္ေနတာဆုိေတာ့။ သီခ်င္းေတြကလည္း တူေနျပန္ေရာ။ ဟိုေနရာက ** ေမာင္ေရ သြားၾကစို႔ ကြ်န္မတို႔ရဲ႕အညာ…** လို႔ ဆုိၿပီးရံုပဲ ရွိေသးတယ္ ေနာက္မဂၤလာေဆာင္ တစ္ခုကလည္း ** ေမာင္ေရ သြားၾကစို႔ ကြ်န္မတုိ႔ရဲ႕ အညာ ….** လို႔ ထပ္ဆိုျပန္တယ္။ ေနာက္တစ္ေနရာကလည္း ဘာေျပာေကာင္းမလဲ ** ေမာင္ေရ…….** ဆိုၿပီးေတာ့ အညာကို သြားၾကစို႔ လုပ္ျပန္ေရာ။ (သီခ်င္းထဲက ေမာင္တစ္ေယာက္ကေတာ့ ဘယ္အညာကို သြားလို႔ သြားရမွန္းမသိ ျဖစ္ေနေလာက္ၿပီ)

အဲသလို အဲသလိုမ်ိဳးေတြ မဂၤလာေဆာင္ သံုးခုစလံုး တစ္ခုက *အခါေတာ္ေပးလိုက္* ေနာက္ တစ္ခုက *ေမာင္နဲ႔ အညာကိုသြားလိုက္* ေနာက္..ဒီဘက္တစ္ခုက *အညာပုံးရည္ႀကီးဆမ္းလိုက္နဲ႔* သီခ်င္းေတြကို ဘတစ္ျပန္ က်ားတစ္ျပန္ ဆိုေနလိုက္ၾကတာမ်ား ငိုရခက္ခက္ ရီရခက္ခက္နဲ႔ ရပ္ကြက္ထဲမယ္ ေျဗာင္းေျဗာင္းကိုဆန္ပါေရာ။ ဖြင့္တဲ့ သီခ်င္းေတြကလည္း တူတာေတြမ်ားပါတယ္ (စက္ဆရာေတြက သံုးမႊာပူးလား ေအာက္ေမ့ရ)

ဂေလာက္ေတာင္ ရပ္ကြက္ထဲမယ္ သီခ်င္းသံေပါင္းစံုနဲ႔ အုတ္ေအာ္ေသာင္းနင္း ျဖစ္ေနတာကို အားမရႏိုင္ဘဲ ေနာက္လမ္းထဲက ဦးေလးႀကီးရဲ႕ အႏုပညာပိုးကလည္း တစ္စခန္း ထလာျပန္ေသးတယ္။ သူ႔အိမ္မွာ ကာရာအုိေက ဆိုတယ္တဲ့ သီခ်င္းကလဲ ၾကည့္ပါအံုး** အခ်စ္ေရ…အခ်စ္ေရ…လို႔ တစာစာေအာ္ရက္နဲ႔မ်ား မၾကားခ်င္ေယာင္ တမင္ေဆာင္ေတာ္ မူရက္ေလသလားးးးး** ဆိုပဲ။ မာမာေအးရဲ႕ခ်စ္မိုးႀကီးသီခ်င္းကို ခံစားခ်က္အျပည့္ ေလသံမာမာႀကီးနဲ႔ ဆုိေနလိုက္တာမ်ားးး။ (ဟုိကၾကားရင္ ေနရင္းထိုင္ရင္း ေသြးတုိးအံုးမယ္)

အဲသလို ရသေပါင္းစံုလင္ေအာင္ ဆုိၾက၊ ငိုၾက၊ အၿပိဳင္အဆိုင္ႀကဲၾကရင္းနဲ႔ဘဲ ေန႔လည္ပိုင္း ညေနပိုင္း အခ်ိန္ေတြကို ျဖစ္ေက်ာ္ၿပီး ည ၁၀ နာရီ ၀န္းက်င္ေလာက္ကုိ အိုးနင္း ခြက္နင္း နင္းခ်င္ရာေတြနင္းၿပီး ေရာက္လာပါတယ္။ စက္သံေတြကေတာ့ ရပ္လို႔သြားပါၿပီ၊ သို႔ေသာ္လည္း ေနာက္ဆက္တြဲ အသံေတြက နားထဲကို တိုးေ၀ွ႔ေ၀ွ႔ ထပ္၀င္လာျပန္ပါတယ္။

ည ၁၀ နာရီေနာက္ပိုင္းရဲ႕ ကာရာအိုေက အဆိုၿပိဳင္ပြဲဆိုပဲ။ ေန႔လည္ဘက္က ေဘာက္ေတြ အသံခ်ဲ႕စက္ေတြနဲ႔ အစြမ္းကုန္ဖြင့္ခဲ့ၾကတဲ့ အဆိုေတာ္ေတြရဲ႕ သီခ်င္းေတြကို ရပ္ကြက္ အဆိုေက်ာ္ေတြက တစ္ပုဒ္ၿပီး တစ္ပုဒ္ ဟဲၾကေတာ့တာပဲ ဆိုေနလိုက္ၾကပံုမ်ား...။ (အိပ္မက္ဆံုရာနဲ႔ နင္လား ငါလား)

ပိုင္သက္ေက်ာ္ အေခြကလည္း ပါးစပ္ကို မလည္ရပါဘူး။ ဟုိလူကလည္း ပိုင္သက္ေက်ာ္ ဒီလူကလည္း ပိုင္သက္ေက်ာ္နဲ႔ တစ္ေက်ာ္တည္း ေက်ာ္ေနၾကတာ။ (အေၾကာ္ဆုိင္ထက္ေတာင္ စံုေသး)

ကိုတြံ႔ေတးသိန္းတန္တို႔၊ ကိုဟသၤာတေအာင္တင္း၀င္းတုိ႔၊ ကိုေအာင္သူတုိ႔ ဆိုတာလည္း နားရတယ္လို႔ကို မရွိပါဘူး။ (သြားေလသူေတြရဲ႕ သီခ်င္းေတြကို ျပန္လည္ေဖာ္ထုတ္ေနၾကတာပါ) သန္းေခါင္ေတာင္ ေရာက္ေနပါၿပီ၊ သူတုိ႔ဆိုခ်င္တဲ့ သီခ်င္းအမ်ိဳးစားေတြက မကုန္ႏိုင္ မခန္းႏိုင္ ျဖစ္ေနပါတယ္။

ရပ္ကြက္ထဲမယ္ အဲသလိုမ်ိဳးေတြ ၀ုန္းဒိုင္းႀကဲခ်င္တုိင္း ႀကဲေနၾကတာဟာ မဂၤလာေဆာင္ရွိတဲ့အခါတိုင္းၾကားေနၾက အသံဗလံေတြပါ။

ရပ္ကြက္ပိုင္မင္းေတြကို အေၾကာင္းၾကားခ်င္ေပမယ့္လည္း ရပ္ကြက္ပိုင္မင္းေတြရဲ႕ အိမ္နားမွာကို ဆိုေနၾကတာဆိုေတာ့ ကြ်န္မ လက္ေလွ်ာ့ရံုက လြဲၿပီး ဘာမွ ထပ္တြန္႔တက္စရာ မရွိေတာ့ပါဘူး။ (ဒီရပ္ကြက္မွာ ဒီမိုကေရစီ ရေနတာလည္း အေတာ္ၾကာပါၿပီ)

ဒီလိုနဲ႔ ကာရာအိုေက သီခ်င္းက႑ႀကီးက ညသန္းေခါင္ယံအခ်ိန္ၾကမွပဲ ၿပီးဆံုးသြားပါတယ္။ (ဆိုစရာသီခ်င္း မက်န္ေတာ့လို႔ပါ)

ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းက အုန္းေမာင္းေခါက္ခ်ိန္မွာေတာ့ အသံခ်ဲ႕စက္ဆရာက တစခန္းထလာျပန္ေရာ။ မဂၤလာပြဲက မနက္ ၇ နာရီမွ ေန႔လည္ ၁၂ နာရီ။ စက္ဆရာက မနက္ ၄ နာရီကတည္းက ဖြင့္ေနတာ။ သီခ်င္းေတြက မေန႔ ေန႔လည္ကအတိုင္း ျပန္ဖြင့္တယ္၊ တစ္ခုမွ မက်န္ေစရဘူး။ (အလြတ္ေတာင္ ရခ်င္ေနၿပီ)

၅ နာရီေလာက္ၾကေတာ့ မဂၤလာဆြမ္းကပ္တယ္။ (စက္ဖြင့္ၿပီးေတာ့ကို ကပ္တာ) ဒီၾကားထဲမယ္ သတုိးသားဘက္နဲ႔ သတိုးသမီးဘက္က အေစးမကပ္ေတြ ျဖစ္ၾကၿပီး။ သတုိ႔သမီးအေဖက မူးခ်င္ေယာင္ေဆာင္ၿပီး အိပ္ေနတယ္ဆိုပဲ။ သတို႔သမီးနဲ႔ အေမျဖစ္သူကလည္း ခ်က္တဲ့ျပဳတ္တဲ့ အဖြဲ႔နားမွာ ေယာင္ေပေပ သြားလုပ္ေနပါတယ္တဲ့။ သတို႔သမီးကို ဘုန္းႀကီးဆြမ္းသြားကပ္ဖို႔ေျပာၾကေတာ့ မသြားခ်င္ဘူး သူဟာသူ ကပ္ခ်င္တဲ့သူနဲ႔ ကပ္ပေလ့ေစ တဲ့။ (ကဲ…ၾကားဖူးၾကရဲ႕လား အဲ့လို မဂၤလာဆြမ္းကပ္တာမ်ိဳး။)

ရပ္ကြက္ထဲက ဘုန္းဘုန္းေတြကေတာ့ နဖူးေတြ႔ ဒူးေတြ႔ ရင္ဆိုင္ေနရပါၿပီ။ ဘုန္းဘုန္းေတြခမ်ာလည္း ခဏေလးပဲဆြမ္းဘုဥ္းၿပီးေတာ့ ျပန္ၾကြသြားရွာပါတယ္။ (ဘယ္ဘုန္းႀကီးက ဆြမ္းဘုဥ္းေပးလို႔ မ်ိဳက်ပါ့မလဲေနာ္..)

ဆြမ္းကပ္ၿပီးတာနဲ႔ တၿပိဳင္နက္နည္း စက္ဆရာက သူတာ၀န္ကို ေက်ပြန္ေအာင္ ျပန္လည္လို႔ ထမ္းေဆာင္ပါေတာ့တယ္။ မေန႔ ေန႔လည္းပိုင္းက ဖြင့္ဖို႔က်န္ေနေသးတဲ့ ကိုရန္ေအာင္ရဲ႕ ငရုတ္သီး သီးခ်င္း၊ ဂ်င္းေဘာင္းဘီ သီခ်င္း၊ အခ်စ္ရူးမ ၁. ၂. ၃ ဆိုလား အဲ့ သီခ်င္း။ ထြန္အိျႏၵာဗိုလ္အလွည့္ေရာက္လာေတာ့ ** ငါေလ နင့္ကို ျပခ်င္တယ္** တဲ့။ ပိုးအိစံကလည္း တစ္မ်ိဳး ** လ၀န္းေလးနဲ႔တူတယ္ ေမ့ကိုလားကြယ္**တဲ့ အဲ့သလုိ သီခ်င္းမ်ိဳးေတြကုိ ဒီဘက္မဂၤလာေဆာင္က ဖြင့္ေနတုန္း အဲ့သေလာက္ရွိလွတာဆိုၿပီး ဟိုဘက္မဂၤလာေဆာင္ကေန ထဖြင့္လိုက္တဲ့သီခ်င္းက ၀ိုင္းစုခိုင္သိန္းရဲ႕ ** မက္ေလာက္စရာ တစ္ကြက္မွ မရွိ** ဆိုပဲ။ (အျပင္ဘက္မွာသာဆိုရင္ ေနာင္ဂ်ိန္)

ေနာက္တစ္ခါ ေအသင္ခ်ိဳေဆြကလည္း အားက်မခံ ** တင္းတယ္ တင္းတယ္ တင္းတယ္ တင္းတယ္ေဟ့…** လုပ္ျပန္ေရာ။ (အင္းးးးးး)

ဒီၾကားထဲမယ္ ပိုပိုကလည္း အားက်မခံ** အေသသာ သတ္သြားလိုက္ပါလား၊ အေသသာ သတ္သြားလိုက္ပါ့လား** နဲ႔ ဟစ္ျပန္ေရာ။ (လူ႔ဘ၀ႀကီး ရခဲတာကိုမ်ား)


အဲသလို အဲသလိုမ်ိဳး ကေဘာက္တိကေဘာက္ခ်ာ၊ အဆီအေငၚမတည့္၊ ကေသာင္းကနင္း၊ အဆိုေတာ္အခ်င္းခ်င္း ရင္ၾကားကြဲမယ့္ သီခ်င္းေတြကို ဖြင့္လိုက္တဲ့ အဖြင့္ဆုိတာ မနားတမ္းပါပဲ။ ေနာက္ကတီးလံုးကလည္း ဘာေျပာေကာင္းမလဲ တစ္ဒုန္းးး ဒုန္းးးး ဒုန္းး နဲ႔ ဒုန္းးေနလိုက္တာမ်ား တံခါးေဘာင္ေတြေတာင္ တုန္ပါတယ္ဆို..။ (စကၤာပူမွာ က်င္းပတဲ့ ဆီးဂိမ္း ေဘာလံုးပြဲ ဒုန္းးးးတာကမွ နားခံသာအံုးမယ္)

ဒီလိုနဲ႔ သီးခ်င္းေပါင္း ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ေလာက္ကို မနားတမ္းဖြင့္ရင္း ဖြင့္ရင္းနဲ႔ ေနလည့္ ၁၂ နာရီထိုးလုိ႔ မဂၤလာပြဲႀကီးလည္း ၿပီးဆံုးခါနီးၿပီဆုိေတာ့ စက္ဆရာဆိုတဲ့လူေတြက ပြဲသိမ္းသီခ်င္းကို ေျပာင္းဖြင့္လိုက္ျပန္ပါေသးတယ္။

မဂၤလာေဆာင္တစ္ခုက ေရႊမန္းတင္ေမာင္ရဲ႕**ေအာင္ပါေစ၊ ေအာင္ပါေစ ကြ်န္ေတာ္ေလ ထိုနည္းလည္းေကာင္း ထုိနည္းလည္းေကာင္း...** သီခ်င္းကို ဖြင့္လိုက္တယ္ဆုိရင္ပဲ က်န္မဂၤလာေဆာင္က စက္ဆရာေတြကလည္း စိုးစႏၵာထြန္းရဲ႕ ** စႏၵာေလ ထိုနည္းလည္းေကာင္း ထိုးနည္းလည္းေကာင္း** ဆိုတဲ့သီခ်င္းကို အားက်မခံ လိုုက္ဖြင့္ၾကပါတယ္။ အဲသလို ဘဘနဲ႔ မမတို႔ရဲ႕ **ထိုနည္းလည္းေကာင္း ထိုနည္းလည္းေကာင္း** သီးခ်င္းကို အၿပိဳင္အဆိုင္ ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆုိင္ဆုိင္ႀကီး ဆိုၾက ဖြင့္ၾကရင္းနဲ႔ပဲ မဂၤလာေဆာင္ ၿပိဳင္ပြဲဲႀကီးေတြက ၿပီးဆံုးလို႔သြားခဲ့ပါၿပီ။ (ကိုယ့္မွာေတာ့ လူက ငူတူတူ၊ နားက အူတူတူ ျဖစ္ၿပီး က်န္ရစ္ခဲ့ပါေတာ့တယ္)

ေနာက္ဆက္တြဲ သီတင္းအေနနဲ႔ကေတာ့ တစ္ဖက္နဲ႔တစ္ဖက္ အေစးမကပ္တဲ့ မဂၤလာ စံုတြဲခမ်ာမွာ “ဒို႔ရဲ႕လက္ကို ခိုင္ခိုင္တြဲထားပါ” တို႔၊ “ဆံျဖဴသြားက်ိဳးတဲ့အခ်ိန္ထိ ဒီလူကမင္းအတြက္ အၿမဲရွိ” တို႔၊ “မင္းတုိ႔အခ်စ္ဟာ ကမ႓ာေျမတလႊားမွာ ၿပိဳင္စံရွားပါေပတယ္ ”တို႔၊ “ႏွစ္တရာတိုင္မခြဲ လက္တြဲၾကမယ္ တူေမာင္မယ္” စတဲ့… စံုတြဲေတြကို ေထာမနာ ျပဳထားတဲ့ သံခ်င္းသံတြရဲ႕အဆံုးမွာပဲ ႏွစ္ဘက္မိဘေတြရဲ႕ ခြင့္ျပဳခ်က္အရ ႏွစ္ဦးသေဘာတူ လမ္းခြဲၾကပါေလေရာ။ (အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ)