ရွာေဖြေရး ...

PO Box 320-207, San Francisco, CA 94132-0207, USA – editors @ moemaka.net ((510) 854-6501)။
မိုးမခ ရံုးစားပြဲ - Home ရံုးခန္းအသစ္၊ အမွတ္ (၁၂၄)၊ ၅၇ လမ္း၊ မဟာဗႏၶဳလ လမ္းမ၊ ပုဇြန္ေတာင္ၿမိဳ႕နယ္၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊
ဖုန္း – ၀၉ ၂၅၂ ၂၄၉ ၀၉၄ ၊ ၀၉ ၄၂၁ ၇၄၃ ၇၅၃ ၊ ၀၉ ၅၀၄ ၁၀ ၅၈ ၊ ၀၉ ၄၃၀ ၄၆၃ ၉၉ (မႏၱေလး)။ ။ စာတိုက္ေသတၱာ (၈၂၅)၊ ရန္ကုန္စာတိုက္ၾကီး။

ရာသက္ပန္ရဲ႕"ျမန္မာဝတၳဳတိိုလမ္းေၾကာင္း" (မုိးမခစာအုပ္စင္)

ရာသက္ပန္ရဲ႕"ျမန္မာဝတၳဳတိိုလမ္းေၾကာင္း"  (မုိးမခစာအုပ္စင္)
(မုိးမခ) ဇူလုိင္ ၁၀၊ ၂၀၁၆

စာအုပ္မွာ အပိုင္း၂၃  ပိုင္း ပါဝင္ပါတယ္။ စာမ်က္နွာ ၂၅၄ ရွိပါတယ္။ ျမန္မာသစ္ရသစံုမဂၢဇင္း အမွတ္၁၀ ဒီဇင္ဘာ(၂၀၀၉) မွစၿပီး အမွတ္ ၂၁ ေဖေဖာ္ဝါရီ (၂၀၁၁) ထိ လစဥ္ေရးသားခဲ႔တာေတြကို စုစည္းထုတ္ေဝထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ဝတၳဳတိုအယူအဆမ်ား၊ ဘဝသရုပ္ေဖာ္ဝတၳဳတိုမ်ား၊ ေခတ္ၿပိဳင္ခံစားမႈဝတၳဳတိုမ်ား၊ ဘဝဒႆနကိုေဖာ္ျပေသာဝတၳဳတိုမ်ား၊ သိစိတ္စီးေၾကာင္းေရးနည္းႏွင့္၊ ဂ်ဴး၏"ခ်စ္သူဖတ္ဖို႔စာ"၊ တာရာမင္းေဝ၏ "လိပ္ျပာ" ဝတၳဳတိုမွ အေတြးအျမင္၊ ဝင္းစည္သူ၏ "ေရသည္ေယာက္်ားနဲ႔ ဆဒၵန္ဆင္မင္း" ဝတၳဳတိုမွအယူအဆႏွင့္ ယုတၲိတန္မႈ၊ ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ရဲ႕"႐ူပကဝတၳဳတို"၊ နီကိုရဲ ၏ "တစ္သံုးခုနစ္ရွစ္"၊ ရဲသွ်မ္း၏ အျပဝတၳဳတို "ဘယ္-ညာ" အေသးစိတ္ျခယ္မႈန္းနည္းႏွင့္၊ ဂ်ဴလိုင္မိုး၏ "ခ်ိတ္ႏွစ္ေခ်ာင္း"၊ လူမ်ဳိးေနာ္၏ "မအိုမီ မနာမီ မေသမီ""၊ "အႂကြင္းမဲ႔ခ်စ္ျခင္းမခ်စ္ျခင္း" ႏွင့္ လူ႔သဘာဝအဖြဲ႔ ဇာတ္ေၾကာင္းျပန္သူႏွင့္၊ မခင္ ေလးေရးေသာ "အေဖ၏ခ်စ္သူ"၊ မင္းလူ၏ ဇာတ္ေဆာင္ဖန္တီးမႈႏွင့္ "ေမာင္ဟင္နရီခ်စ္ဖြယ္" ဖန္တီးသူ၏ေလာက အျမင္ ႏွင့္၊ မၾကာညိဳ (စီးပြားေရး) ၏ "ပက္ကင္ပိတ္ဦးေႏွာက္မ်ား" ႏုႏုရည္ (အင္းဝ) ၏ "နမ္းမွာလားေမာင္ရဲ႕ေမႊးတယ္ရွင္" (စာ ေပစိစစ္ေရးက ျမန္မာသစ္မဂၢဇင္းမွာတုန္းက ေဖာ္ျပခြင့္ပိတ္ခဲ့ပါသည္) ႏွင့္ မင္းသစ္၏ "ဂြၽန္အီတန္မသိေသးေသာ သီဝရီ" ဝတၳဳတို႔ကို ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာျခင္းဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ေတြအျပင္ ျမန္မာဝတၳဳတိုလမ္းေၾကာင္းကို ျမန္မာဝတၳဳတိုအစလို႔ ပညာရွင္ေတြ သတ္မွတ္ထားတဲ့ ၁၉၁၇ မွ ၁၉၇၀ အထိ တစ္ပိုင္း၊ ၁၉၈၀ ျပည့္ႏွစ္မွ ၁၉၉၀ ထိ ျမန္မာ တၳဳတိုလမ္းေၾကာင္းကို အပိုင္း (၁) (၂) (၃) (၄) ခြဲၿပီး ေတာအုပ္တခုလံုးကိုအေပၚက ၿခံဳငံုၾကည့္တဲ့နည္းကို အသံုးျပဳေလ့လာထားပါတယ္။ လိုအပ္တယ္ လို႔ ယူဆတဲ႔အခါမ်ဳိးမွာ နည္းနည္းအေသးစိတ္ ၾကည့္ထားပါတယ္။

တပုဒ္ခ်င္းေလ့လာထားတဲ့ဝတၳဳေတြမွာ "စာသည္ ေရွ႕ေဆာင္၊ နည္းသည္ေနာက္လိုက္" ဆိုတဲ့အတိုင္း ဝတၳဳတပုဒ္ခ်င္း အေပၚမွာ ထင္ရွားျမင္သာေနတဲ့ အတတ္ပညာသေဘာကို ေဇာင္းေပးေလ့လာထားပါတယ္။ ျမန္မာဝတၳဳတိုလမ္းေၾကာင္း (၄) မွာေတာ့ ရတနာပံုမႏၲေလးေရႊၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးကို အီၾကာေကြးေတြ (ဆရာညီပုေလးအသံုး) တစတစလႊမ္းလာလို႔ ခံစားရတဲ့ စာေရးဆရာတို႔ရဲ႕ေခတ္ၿပိဳင္ခံစားမႈမွ ေပါက္ဖြားလာတဲ့ "ဝသုႏၶေရလက္ေရး"ဝတၳဳတိုမ်ား အေၾကာင္းကို အေသးစိတ္ေလ့လာ သံုးသပ္ထားပါတယ္။

ကမၻာ့ပညာရွင္၊ ျမန္မာ့ပညာရွင္တို႔ယူဆၾကတဲ့ ဝတၳဳတိုအယူအဆမ်ားကိုလည္း ရွာေဖြေဖာ္ထုတ္ေလ့လာထားပါတယ္။ ေဇာ္ ေဇာ္ေအာင္ရဲ႕ ႐ူပကဝတၳဳတိုက ဝတၳဳတိုအယူအဆကို ဝတၳဳတိုေရးျပထားတာျဖစ္ၿပီး မင္းသစ္ဝတၳဳတိုကေတာ့ သုေတသနစာ တမ္းပံုစံ ေရးထားတာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ့စာတမ္းက ဒဂံုတကၠသုိလ္ (၂၂) ႏွစ္ ေျမာက္ေမြးေန႔ အထိမ္းအမွတ္ စာတမ္းဖတ္ပြဲ ဝိဇၨာဘာသာရပ္အားလံုးထဲမွာ ဒုတိယဆု ရခဲ႔ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဒီစာအုပ္ေလးဟာ ရာသက္ပန္ (ေတာင္ငူေဆာင္) ဆိုတဲ့ကေလာင္တေခ်ာင္းနဲ႔ ေဒါက္တာဇင္မာသန္းဆိုတဲ့ သု ေတသနျပဳသူတဦးတို႔ရဲ႕ အႏုပညာဘဝနဲ႔ စာေပေလ့လာမႈတို႔ ေပါင္းစပ္ဖြဲ႔စည္းမႈ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္လည္းတန္ဖိုးထားလို႔မုိ႔ profile အျဖစ္ အသံုးဳျပဳထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။