ေဂ်ာ္ဒီး - မိုးမခရြာေဂဇက္ (၆)



ေဂ်ာ္ဒီး - မိုးမခရြာေဂဇက္ (၆)
(မိုုးမခ) ၾသဂုုတ္ ၂၈၊ ၂၀၁၆

တညေနသား.. မိုးမခတရြာလံုး အံုးအံုးကၽြက္ကၽြက္..။
“ငလ်င္လႈပ္တယ္ေဟ့..ငလ်င္လႈပ္တယ္..”

သာဂိက..ရြာလည္လမ္းတေလွ်ာက္..ေျပးရင္းလႊားရင္းေအာ္လိုက္သည္ႏွင့္ ပုပုရြရြ မိုးမခရြာသူရြာသားမ်ားသည္ မိမိတို႔လက္ကိုင္ တယ္လီဖုန္းေလးေတြကိုကိုယ္စီ ကိုင္လိုက္ၾကသည္။
ထို႔ေနာက္..သူတို႔အားလံုး၏ အရွင္သခင္ မစၥတာဇူခ်ဥ္ဖတ္၏ေဖ႔စ္ဘြတ္စာမ်က္ႏွာမွတဆင္႔ ငလ်င္ သတင္းကုိ သူ႔ထက္ငါဦးေအာင္ တင္ၾကေလေတာ႔သည္။ မိမိတို႔အနီးအနားတ၀ိုက္ရွိ ေရအိုးမ်ားမွ
ေရေျမာင္းမ်ားမွ ေရမ်ားလွ်ံၾကပံု။ အိမ္တြင္း မီးေခ်ာင္းမ်ားလႈပ္ယမ္းေနပံု..စသည္ျဖင္႔.. ငလ်င္သတင္း မွတ္တမ္းအဖံုဖံုကို ဓာတ္ဖမ္းၾကကုန္၏။ စကၠန္႔ပိုင္းအတြင္းပင္ မစၥတာဇူခ်ဥ္ဖတ္၏ ေဖ႔စ္ဘြတ္မ်က္ႏွာ စာအုပ္ႀကီးတြင္.မိုးမခရြာ၏ အေရွ႕အေနာက္၊ ေတာင္ေျမာက္၊ အရပ္ဆယ္မ်က္ႏွာရွိ ငလ်င္လႈပ္ရာ အရပ္မွန္သမွ်မွ သတင္းမ်ားတက္လာေလသည္။
မိုးမခရြာ ေပါကၠာရာမအရပ္မွ ကဗ်ာဆရာမ ၀ါက်ျဖဴကသူ႔ေဖ႔စ္ဘြတ္စာမ်က္ႏွာတြင္ ဘုရား ေစတီပုထိုးမ်ား အုတ္ခဲမႈန္မ်ားၾကားတြင္ တအိအိၿပိဳက်ေနပံုကို “တို႔ယဥ္ေက်းမႈ ေမာ္လီက်ဴးေတြ တသိမ့္သိမ့္ေႂကြေလၿပီ” ဟု ကဗ်ာဆန္ဆန္ငိုေႂကြးကာ.. စေတးတပ္ေရးတင္သည္။
မိုးမခရြာလည္ ဘံုဆိုင္မွ ဘံု၀ါဒသမားမ်ားကား မိုးမခရြာထြက္ ခ်က္အရက္တန္ခိုးျဖင့္ ရီေ၀ ယစ္မူးစြာ ဇရက္မင္းစည္းစိမ္ခံစားေနခိုက္ ရြာလည္လမ္းတေလွ်ာက္ ေျပးၾက လႊားၾက ေအာ္ၾက ဟစ္ၾကသံမ်ားေၾကာင့္ စည္းစိမ္ပ်က္ကာ သတင္းမွန္သိရန္ သူတို႔၏စမတ္ဖုန္းကေလးမ်ားကို ထုတ္ၿပီး ေဖ႔စ္ဘြတ္တြင္ၾကည့္လိုက္ရာ ေပါကၠာရာမအရပ္တြင္ငလ်င္ဒဏ္ေၾကာင့္ ေရွးယဥ္ေက်းမႈ လက္ရာ ဘုရားပုထိုးေစတီမ်ားၿပိဳက်ပ်က္စီးေနပံုမ်ားကို ရင္နင့္ေၾကကြဲစရာ မ်က္၀ါး ထင္ထင္ ျမင္ေတြ႔လိုက္ၾကသည္။
သို႔ႏွင့္ တိုးတက္ေသာ…ဘံုဆိုင္ ကဗ်ာဆရာမင္းညြန္႔လိႈင္က.. “ငလ်င္အေပါင္းက်ဆံုးပါေစ” ဟု ေႂကြးေၾကာ္သံကဗ်ာကိုရြတ္ဆိုထားေသာ ဗီဒီယိုဖိုင္ကိုတင္လိုက္ရာ ဘံုဆိုင္ေဆာင္းပါးရွင္ တူေမာင္ညိဳ က “၂၁ရာစု ငလ်င္စစ္အုပ္စု..ဘုန္းဘုန္းလဲၿပိဳက်သြားပါေစ” ဟု ေအာက္မွ ေကာ္မန္႔၀င္ေရးေထာက္ခံ လိုက္သည္။ ေနာက္ကဗ်ာဆရာတေယာက္ျဖစ္ေသာ..ခက္ဦးမွ “ငလ်င္က ဘာလို႔ အေပါင္ဆံုးရတာလဲ ကြ..ေဂ႔” ဟု မူးမူးႏွင့္ၾကားမိၾကားရာ..၀င္မန္႔လိုက္ျပန္သည္။

သူတို႔ဘံု၀ါဒသမားဂရုမွာလိုပင္ ရြာေထာင္စုလႊတ္ေတာ္အတြင္းမွ လူထုအသံကို ေဖ႔စ္ဘြတ္မွ တဆင့္နားစြင္႔ေနေသာ..အမတ္မင္းမ်ားထံမွလည္း ငလ်င္သတင္းမ်ားအၿပိဳင္းအရိုင္း တက္လာေလ သည္။
အမ်ဳိးသမီးလႊတ္ေတာ္အမတ္မင္း ေဒၚေဂ်ာ္ဒီးကလည္း လႊတ္ေတာ္အတြင္းမွပင္ မဆိုင္းမတြ သူ၏ ေဖ႔စ္ဘြတ္စာမ်က္ႏွာတြင္ အႏွီကဲ႔သို႔ စေတးတပ္ေရးတင္လိုက္သည္။
“အို.. ဒီငလ်င္ႀကီးဟာ..က်မတို႔ရဲ႕ ၂၂ ရာစု ပလံုပလံု..ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲႀကီးကို.. ႀကိဳဆိုေထာက္ခံ ၿပီးလႈပ္တာပါ။ က်မတို႔ တိုင္းရင္းသား၀တ္စံုေတြ၀တ္၊ ေခါင္းေပါင္းေတြေဆာင္းပု၀ါေတြခ်ၿပီး ေပ်ာ္ေပ်ာ္ ပါးပါးလွလွပပဓာတ္ပံုေတြ ရိုက္ႏိုင္ခဲ႔တယ္ေလ။ ဒါမ်ဳိးကို လြန္ခဲ့တဲ့ ကုကၠိဳလ္ႏွစ္ပင္ ညီလာခံမွာလည္း ႏွစ္ရွည္လမ်ားဆယ္စုႏွစ္နဲ႔ခ်ီၿပီးလုပ္ႏိုင္ခဲ႔တယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ ငလ်င္ႀကီးသာမက.. သက္တန္႔ႀကီးကပါ ဂုဏ္ျပဳတဲ့အေနနဲ႔ ထြက္ခ်လာတာပါ”
မိုးမခရြာ အေျခစိုက္သတင္းမီဒီယာေပါင္းစံုမွ သတင္းသမားမ်ားကား အရင္ကလို..ဘယ္မွ
ရွည္ရွည္ေ၀းေ၀း ေျခေညာင္းခံ သတင္းလိုက္စရာမလိုေတာ့ေပ။ ကြန္ျပဴတာဖန္သားျပင္ေပၚမွ
အသာေစာင့္ၾကည္႔ေနရံုသာ။

ရြာစြန္တဲႀကိဳတဲၾကားသတင္းမွအစ ရြာဂံေတာ္အတိုင္ပင္ခံရံုးသတင္းအထိ ဆိုင္ရာေဖ့စ္ဘြတ္
စာမ်က္ႏွာမ်ားကိုသြားၿပီး “ ႀကိဳက္တယ္.” လုပ္ထားလိုက္ရံုႏွင့္ သတင္းမ်ားက အလုအယက္ တက္လာေနေသာ သတင္းေရႊေခတ္ပင္တည္း။

ယခုလည္း မိုးမခပုလင္းျပားမီဒီယာသတင္းရံုးခန္းတြင္ သတင္းသမားတသိုက္ လႊတ္ေတာ္ အမတ္မင္းမ်ား၏ ေဖ႔စ္ဘြတ္မွ ငလ်င္ဆိုင္ရာစေတးတပ္မ်ားကိုဖတ္ရင္း..
“အိုင္ေဆး..ကိုရင္ဇာ။ လက္ရွိအစိုးရနဲ႔လႊတ္ေတာ္ကေတာ့ အရင္အစိုးရေဟာင္းနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ကို ႏွာတဖ်ားမက..အျပတ္အသတ္..ေက်ာ္တက္သြားၿပီဗ်”
သတင္းအယ္ဒီတာဇာနည္၀င္းမွာ ငိုက္ျမည္းေနရာမွ သာဂိ၏ အသံၿပဲႀကီးေၾကာင့္ လန္႔ႏိုး သြားေလသည္။
သူ႔ခမ် အငယ္ေကာင္ဂ်ီက်ၿပီး တညလံုးမအိပ္သျဖင္႔ ညက ကေလးကူထိန္းရေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အိပ္ေရးပ်က္ပ်က္ျဖင့္ငိုက္ေနမိရာ..ငလ်င္လႈပ္သည္ကိုေတာင္ မသိလိုက္ရွာေပ။
“ဘယ္သူေတြကဘယ္ကိုေက်ာ္တက္သြားတာလဲ။ ေသကုန္ျပန္ၿပီလား။ ဒီတခါဘယ္ႏွစ္ေလာင္းၿပိဳင္လဲ” ဟုအိပ္ခ်င္မူးတူးႏွင့္ေမးေလသည္။
“ဟာ..ဖြ..ဖြ..လြဲပါေစ၊ အလိုလိုမွ ရက္ရက္စက္စက္လူသတ္မႈသတင္းေတြၾကားၿပီး က်ဳပ္တို႔လူထုမွာ ေနရထိုင္ရ မလံုမျခံဳ ရင္ေတြတုန္ရတဲ႔အထဲ။ ဒီမွာ ငလ်င္သတင္းေတြဗ်။ ခုန လွဳပ္သြားတဲ့ ငလ်င္ႀကီးက ၂၂ ရာစုပလံုပလံု ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲႀကီးကို ႀကိဳဆိုေထာက္ခံဂုဏ္ျပဳၿပီး လႈပ္သြားတာတဲ့ဗ်။ သူတို႔ဂုဏ္ျပဳပြဲက..သက္တန္႔ႀကီးေတာင္ ပါလိုက္ေသးတယ္။ အရင္အဘတို႔ အစိုးရလက္ထက္ လုပ္လိုက္ရတဲ့ လူထုေထာက္ခံပြဲေတြဆို..တခါမွ ဒီအစိုးရလက္ထက္လို ငလ်င္ေတြ သက္တန္႔ေတြပါ ၀င္ေထာက္ခံတာမ်ဳိး မေတြ႔ဖူးဘူးဗ်။ ဒါေၾကာင့္ ေက်ာ္တက္သြားၿပီေျပာတာ..”

ေမာင္ရင္ငေတက....“ေဟာ.ဒီမွာ..ၾကည့္စမ္း။ ေပါကၠာရာမကဘုရားေတြၿပိဳက်ပ်က္စီးေနတာ ထီးေတာ္ေတြ ေျမခလို႔ကြာ..။ ဟာ..ဒီမွာၾကည့္ပါဦး..။ ၿပိဳက်ေနတဲ့ ေစတီေတြရဲ႕ထီးေတာ္ေတြထဲမွာ
ပလတ္စတစ္ပိုက္ေတြ၊ ၀ါးလံုးေတြနဲ႔ တည္ေဆာက္ထားတာပါလား..”

ေမာင္ရစ္က နဖူးေျပာင္ေျပာင္ကို လက္ႏွင့္သပ္ရင္း ေတြးေတြးဆဆေျပာသည္။
“ ငါတို႔ရစ္ (YIT) ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးမွာ အင္ဂ်င္နီယာဘာသာရပ္ေတြသင္ခဲ့တုန္းကေတာ့
သံကူကြန္ကရစ္ဆိုတာေတာ့ ၾကားဖူးတယ္။ အခုလို ပလတ္စတစ္ကူကြန္ကရစ္တို႔..၀ါးလံုးကူ ကြန္ကရစ္တို႔ကိုေတာ့ အခုမွေတြ႔ဖူးတယ္။ ဒါ ပုဂံေခတ္ ဗိသုကာအတတ္ေတြျဖစ္မယ္။ ဒါေၾကာင္႔
ႏွစ္ေထာင္ခ်ီၿပီး တည္တ့ံေနတာျဖစ္မယ္”
“ ပုဂံေခတ္ဗိသုကာအတတ္မဟုတ္ဘူးဆရာရစ္ရ.။ အဘသူခိုးတို႔ေခတ္က ဗိသုကာအတတ္ေတြဗ်။ ေထရာ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ ဆိုတာ ဘုရားေရႊခ်ရတယ္ဆိုၿပီး ဘုရားျမင္သမွ် ထီးလိုက္တင္ ေရႊလိုက္ခ်တဲ့ အဘဗိုလ္ဖင္တြန္႔ေခတ္ရဲ႕မဟာသူခိုးအတတ္ေတြဗ်”
ထိုစဥ္..သူတို႔၏ မိုးမခ ပုလင္းျပား မီဒီယာရံုးခန္းအတြင္းသို႔ ပင္တိုင္ကာတြန္းဆရာတသိုက္
၀င္လာၾကသည္။ အားလံုးရဲ ႔မ်က္ႏွာမ်ားကား တစံုတရာကို အလြန္စိတ္၀င္စားဟန္ျဖင့္…
ညီပုေခ် ။ ။ ” သတင္းက..ေသခ်ာလားကြ။ ငါေတာ့ ဆြဲခ်င္ေနတာ လက္ယားေနၿပီ။ တခ်ဳိ႕က ဒါအတုလည္း ေျပာတယ္..”
ဆလိုင္းစြမ္းပီ ။ ။ ေတာက္..အဲဒီ အတုကိစၥလည္း ကာတြန္းဆြဲရမယ္..။ တို႔ရြာေထာင္စုမွာ အတုေပါပံုကေတာ့..သတင္းေတြ..ေၾကညာခ်က္ေတြေတာင္အတုလားအစစ္လား ခြဲေနရတယ္..”
ဘိရုမာ ။ ။ ထားလိုက္ပါကြာ၊ ဒီထက္အေရးႀကီးတဲ႔ ကာတြန္းေတြဆြဲၾကတာေပါ႔။ အခု တို႔ရြာေထာင္စု မွာ အေရးအႀကီးတ့ဲ ျမစ္ဆံုအေရးတို႔၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတို႔၊ ေရေဘးတို႔၊ ငလ်င္ေဘးတို႔အတြက္ ဆြဲစရာ ေထာက္ျပစရာေတြအမ်ားႀကီးပါကြာ။ ဒီအဘိုးအိုႀကီးခမ်ာ အသက္လည္းႀကီးရွာပါၿပီ။ တခါတေလ သူလည္း စိတ္ဖိစီးမွဳေတြ မ်ားေနေတာ့ ဆဲမိမွာေပါ႔ကြ။ မင္းတို႔သတင္းသမားေတြ ကလည္း ဘာေတြရွာရွာၾကံၾကံေမးမွန္းမွမသိတာ..”
မင္းတို႔သတင္းသမားမ်ားဆိုေသာ ကာတြန္းဆရာအုပ္စုထံမွ အသံေၾကာင့္ သတင္းသမား အုပ္စုထဲမွ တေယာက္က..ေခါင္းေထာင္ၾကည့္ၿပီး

“ဟ..စိတ္တိုတတ္ ဆဲတတ္ရင္..ရြာလူထုပါတီႀကီးရဲ ႕ေျပာေရးဆိုခြင္႔ရွိသူလုပ္မေနနဲ႔ေပါ႔ကြ။ ဒီအဘဖိုးႀကီး ဒီတခါမဟုတ္ေတာ႔ဘူး..။ ဒီမိုမယ္ေတာ္ႀကီးေတာ့ သူ႔ပါတီကလူေတြ လုပ္ပံုနဲ႔ခက္ပါၿပီ။ ဒီေနရာအတြက္ ဒီထက္သင္႔ေတာ္တဲ႔သူကို တာ၀န္ေပးဖို႔ေကာင္းေနၿပီ.။ ခုေတာ့ ဆဲေရးဆိုခြင္႔ရွိသူျဖစ္ေနၿပီ.”
“မရွိလို႔ ေနမွာေပါ႔ကြာ။ ေနာက္ေျပာေရးဆိုခြင္႔ရတေယာက္ကလည္း..ပါတီအာေဘာ္ဂ်ာနယ္ ကေန ျမစ္ဆံုကိစၥမွာ ျပည္သူေတြရဲ႕ဆႏၵကို လ်စ္လ်ဴရွဳမယ့္အရိပ္အေယာင္ေတြ ျပေနျပန္တယ္။ ျမစ္ဆံုအေရးမွာ ျပည္သူနဲ ႔တသားတည္းမရပ္လို႔ကေတာ့ လက္ပံေတာင္းထက္ဆိုးမယ့္ရလဒ္ေတြ ျဖစ္ကုန္ရင္..မေကာင္းဘူး ”
“ေအးကြာ… ရြာေထာင္စုအစိုးရနဲ႔အႏိုင္ရလူထုပါတီကို တို႔ေတြအႏွစ္ႏွစ္အလလ.. ေမွ်ာ္လင့္ အားကိုးေထာက္ခံခဲ့ရတာ အေဟာသိကံမျဖစ္ပါရေစနဲ႔။ လူထုကို အျမဲမ်က္ႏွာမူေစခ်င္တယ္ကြာ”
“အမယ္..သြားေလသူ အစိမ္းသူရဲပါတီက သမၼတေဟာင္းႀကီးက ျမစ္ဆံုအေရးမွာ ျပည္သူ႔အသံ ကို နားေထာင္ပါလို႔ ခုမွ ထေျပာေနေသးတယ္ကြ။ ျမစ္ဆံုဆည္စေဆာက္တုန္းက သူ အခုလို အျမင္မွန္ ရခဲ႔ရင္ေကာင္းမွာကြာ..။ ခုေတာ့ ခမ်ာလည္း..နာယကႀကီးဘ၀နဲ႔ ႏြားႏို႔ညႇစ္ၿပီး ေကာ္ဖီေဖ်ာ္ေရာင္း ေနရရွာၿပီကြာ”
“ေအးကြ သူတို႔အစိမ္းသရဲပါတီမွာလည္း..လူသစ္တန္းေတြ ေရွ႔ထုတ္ကစားေတာ႔မယ့္ သေဘာ ကြ။ လူေဟာင္းႀကီးေတြကို ေနာက္တန္းပို႔လိုက္ေတာ႔လည္း ပထမစားခြက္လုေနၾကသူေတြ အၿမီးေလးေတြကုပ္လို႔၊ မီးေတာ့ ေသသားေနာ္။ အသင္းအုပ္ခ်ဳပ္သူႀကီးက စာဖတ္ေနတယ္သာ ဆိုတယ္၊ ၾသဇာမာလကာကေတာ့ အရွိန္မေသေသးဘူးကြ။ စိနရြာကလူေတြေတာင္ ျမစ္ဆံုအေရး အတြက္ စာဖတ္သူႀကီးကိုသြားေတြ႔ရတယ္ဆိုကတည္းက စဥ္းစားစရာေပါ႔ကြာ”

“ေလွ်ာ္ေၾကးသြားေတာင္းတာ ျဖစ္မယ္ကြ..။ ျမစ္ဆံုအေရးေလွ်ာ္ေၾကးေပးရမယ္ဆိုရင္.. ယူတုန္းက သူတို႔ယူထားတာမို႔..ေလွ်ာ္စရာရွိလည္း သူတို႔ပဲေလွ်ာ္သင္႔တာေပါ႔ကြာ..။ တို႔ျပည္သူေတြမွာ..ၾကားကငထြားခါးနာသလို..ျဖစ္ေနရတယ္.”

“တကယ္ေတာ့ ျမစ္ဆံုမွာ ဘာဆည္မွ မတည္ေဆာက္သင့္ဘူးဆိုတာ သဘာ၀ေစာင့္ နတ္မင္းႀကီးက ငလ်င္လႈပ္ၿပီး အခ်က္ျပလိုက္တာပဲ။ တို႔ရြာေထာင္စုမွာ ငလ်င္ေၾကာႀကီး ရွိေနတာမို႔ အခုလို ငလ်င္မ်ဳိးျမစ္ဆံုေနရာမွာ အခ်ိန္မေရြးလႈပ္ႏိုင္တယ္။ လႈပ္လို႔ကေတာ႔ တရြာလံုးေရေဘး ဒုကၡသည္ျဖစ္ၿပီကြ။ ဘယ္သူ႔ဘယ္သူမွ မကယ္ႏိုင္ေတာ႔ဘူး။ အခုလို ေရေဘးအတြက္ သီခ်င္းဆို၊ ပန္းခ်ီေတြကဗ်ာေတြ ေလလံတင္ေရာင္းၿပီး အလွဴခံေပးမယ့္လူေတြလည္း ေရေဘး ဒုကၡသည္ဘ၀ ေရာက္ေနၿပီေပါ႔ကြာ”

မိုးမခပုလင္းျပားမီဒီယာရံုးခန္းမအတြင္းမွ ကဗ်ာအယ္ဒီတာဆရာလြန္းတေယာက္ သတင္းသမားမ်ား ကာတြန္းဆရာမ်ား၏ ရြာေထာင္စုအေရး ေရာက္တတ္ရာရာေဆြးေႏြးေနေသာ ဆူဆူညံညံ အသံမ်ားေၾကာင္႔…. မိုးမခမီဒီယာ၏ကဗ်ာက႑သို႔ အီးေမးလ္ျဖင့္တသြယ္ မတ္စိျဖင့္တမ်ဳိး ပို႔ထား ေသာကဗ်ာဆရာ ဆရာမမ်ာ၏ ျမင္႔မိုရ္ေတာင္ေလာက္ျမင္႔မားေနေသာ ကဗ်ာစာမူပံုႀကီးၾကားတြင္ နစ္ျမဳပ္ေနရာမွ ကုန္းရုန္းထကာနားစြင့္လိုက္သည္။
ထို႔ေနာက္ သူလတ္တေလာၾကံဳေတြ႔ေနရေသာအၾကပ္အတည္းအတြက္ အၾကံေကာင္းတခ်က္
လက္ခနဲ ရသြားသည္။ ျပႆနာကား မိုးမခပုလင္းျပားမီဒီယာထုတ္၊ ဘက္ဆဲလား ေတာ႔ပ္တန္း၀င္ ပုလင္းျပားမဂၢဇင္းႀကီးမွာ ၀ါသနာယံုၾကည္ခ်က္အရသာ ရွိစုမဲ႔စုက်ားကန္ရပ္တည္ေနၾကရၿပီး သူမ်ား တကာကဲ့သို႔ ခရိုနီခရိုနက္ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံမ်ားလည္း မရွိရေလကား.. ဖြတ္ကလိဒဂၤါး မြဲေတ ရွားပါးမႈေၾကာင္႔.. စာေရးဆရာမ်ားကို စာမူခေပးရန္အေတာ္ရုန္းကန္ေနရျခင္းပင္..။
အထူးသျဖင္႔ သူတကာထက္ခံစားထိရွလြယ္ေသာကဗ်ာဆရာမ်ား၏ ကဗ်ာအလုပ္ရံုမ်ားမွ ထုတ္လုပ္လိုက္ေသာ ေရးအားကို စာမူချပႆနာေၾကာင့္ အလ်င္မီေအာင္ ထည္႔သြင္းေဖာ္ျပ မေပး ႏိုင္ပဲရွိေနရာ ကဗ်ာအယ္ဒီတာ ဆရာလြန္းမွကဗ်ာဆရာမ်ားကို အလြန္တရာပင္ အားနာေနရေလ သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မိုးမခရြာေထာင္စုအစိုးရ၏သမၼတသစ္ႀကီးမွ ျပည္သူမ်ားသို႔ မၾကာမၾကာခြင္႔လႊတ္ ပါရန္ ေတာင္းပန္ေနသကဲ့သို႔ ဆရာလြန္းမွာလည္း ကဗ်ာဆရာဆရာမအေပါင္းအား ကဗ်ာစာမူမ်ား အလ်ဥ္မီေအာင္မေဖာ္ျပေပးႏိုင္ေသာေၾကာင့္ အခါခါေတာင္းပန္ေနရေလသည္။
ယခုေတာ႔ အၾကံေကာင္းရၿပီ။ ထို႔ေၾကာင္႔..ဆရာလြန္းမွ မိတ္ေဆြကဗ်ာဆရာမ်ားထံ ခ်က္ခ်င္း မေႏွးအီးေမးလ္သတင္းလႊာပါးလိုက္ေလသည္။ သို႔မွသာ..သူ႔ဆီတြင္ တစ္ေနေသာ ကဗ်ာစာမူမ်ား အတြက္ မ်က္ႏွာပူေနရေသာအျဖစ္မွ တျခားအာရံုသို႔လႊဲႏိုင္မည္ မဟုတ္ေပတကား။
အီးေမးလ္သတင္းလႊာတြင္ ေရးသားထားသည္မွာ…

ရဲေဘာ္..မိုးမခပုလင္းျပား ကဗ်ာေလာကသားတို႔ ...
မိုးမခရြာေထာင္စုတြင္..ယခု လတ္တေလာ ၾကံဳေတြ႔လိုက္ရေသာ ငလ်င္ေဘးအတြက္ မိုးမခ ပုလင္းျပား ကဗ်ာဆရာမ်ားမွလည္း ကဗ်ာအားျဖင္႔ ကူညီၾကေစလိုပါသည္။ ငလ်င္ေဘးမတိုင္မီ ေရေဘးတုန္းက ရြာေထာင္စုကဗ်ာဆရာသမဂၢႀကီးမွ ႀကီးမွဴးေရြ႕ လက္ေရးမူကဗ်ာ ေလလံတင္ေရာင္းခ်ပြဲႀကီးက်င္းပၿပီး ရန္ပံုေငြရွာသလို မိုးမခပုလင္းျပားမီဒီယာ ကဗ်ာဆရာဆရာမမ်ားမွလည္း ကိုယ္ပိုင္ လက္ေရးမူျဖင့္ ကဗ်ာမ်ား ေလလံတင္ ေရာင္းခ်ၾကပါစို႔။ ေလလံတင္ေရာင္းရေငြကို ငလ်င္ေဘး အတြက္ကူညီၾကပါစို႔။ သို႔ေသာ္ ေရွ႕ဆရာမ်ားလုပ္ေဆာင္ခ်က္ကိုၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ေလလံတင္ရာတြင္ ပရိသတ္ထံမွ ဘယ္လိုကဗ်ာမ်ဳိးကို ႀကိဳက္ႏွစ္သက္တတ္သည္ကိုမူ ကဗ်ာဆရာအေပါင္းမွ အထူးသတိခ်ပ္သင့္ေပသည္။ အေၾကာင္းမူကား ကဗ်ာေကာင္းျခင္း မေကာင္းျခင္းထက္ ေလလံေၾကး ေကာင္းေကာင္းရေရးကား အဓိကေသာ့ခ်က္ပင္တည္း..။
ပံု..သခင္ကိုယ္ေတာ္လြန္း


++++

မိုးမခပုလင္းျပားမီဒီယာမဂၢဇင္း၏ ငလ်င္ေဘးအလွဴ  ကဗ်ာလက္ေရးမူ ေလလံပြဲႀကီးကား မိုးမခရြာေထာင္စုတခြင္လံုး အံုးအံုးကၽြက္ကၽြက္။ ရြာေထာင္စုအတြင္းမွ ကဗ်ာခ်စ္သူမ်ားက စိတ္၀င္တစားအားေပး ေလလံဆြဲ ၀ယ္ယူၾကေလသည္။ မိုးမခကဗ်ာဆရာဆရာမမ်ားမွာလည္း မိမိတို႔လက္ေရးကဗ်ာ စာမူမ်ားကို ယခုကဲ႔သို႔ ထိုက္ ထိုက္တန္တန္၀ယ္ယူအားေပးၾကေသာ မိုးမခရြာသူရြာသား ကဗ်ာခ်စ္သူမ်ားေၾကာင့္ အားတက္ရႊင္ လန္းကာ မိုးမခမဂၢဇင္းမွာ ကဗ်ာမပါ၍ တန္းစီေစာင္႔ဆိုင္းေနရသည္ကိုပင္ ေမ႔ေလ်ာ႔ေနၾကသည္။
သို႔ေသာ္..ေနာက္ဆံုးပိတ္ေလလံပြဲတြင္ ကဗ်ာဆရာမၾကီးနီဇူလိုင္၏ ကဗ်ာတပုဒ္ကို တခါမွ်မၾကား ဖူးေသာ ေလလံေစ်းအျမင္႔ဆံုးျဖင့္ ၀ယ္ယူအားေပးခံလိုက္ေသာအခါ မိုးမခကဗ်ာေလာကသားမ်ား မေက်မနပ္နားမလည္ႏိုင္ ျဖစ္ရေလေတာ႔သည္။ 

တကယ္ေတာ႔..ကဗ်ာဆရာမႀကီးနီဇူလိုင္ကား ကဗ်ာ ဟုတ္တိပတ္တိ ေရးတတ္သူမဟုတ္ေပ။ ေဖ႔စ္ဘြတ္တြင္ သေရာ္စာေရာင္ေရာင္. .ႏိုင္ငံေရးေႂကြးေၾကာ္သံကဗ်ာေယာင္ေယာင္၊ ေလာ္ဘီေဖာ္လံဖား ကဗ်ာေယာင္ေယာင္မ်ားကိုသာ ေရးတတ္သူတည္း။

သူ႔ကဗ်ာတပုဒ္တည္းကို ေလလံေစ်း ၃၆၅ သိန္းေပး၍၀ယ္ယူလိုက္ေသာအခါ ကဗ်ာေလာက သားအားလံုးမင္သက္ အံ႔ၾသျခင္းႀကီးစြာျဖင့္ စူးစမ္းၾကသည္။ ကဗ်ာေရးရာေဆာင္းပါးမ်ားကို ႏိုင္ငံျခား ဘာသာမ်ားမွ ဘာသာျပန္ေဖာ္ျပၿပီး ဆရာႀကီးလုပ္ေနသူမ်ားမွလည္း ကဗ်ာဆရာမႀကီးနီဇူလိုင္၏ ထိုကဗ်ာကို အေရးေပၚခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာသံုးသပ္ၾကည့္ၾကသည္။

ဘာမွ်မထူးျခား။ မေကာင္းမြန္။
အံ့ၾသစရာေတြ႔ရွိခ်က္ကာ ထိုကဗ်ာကို ဒီမိုမယ္ေတာ္ႀကီး၏ပါတီမွ အေရးပါေသာ ဆဲေရးဆိုခြင့္ ရွိပုဂၢိဳလ္ႀကီးတဦးက ေစ်းႀကီးေပးကာ ေလလံဆြဲခဲ႔ျခင္းပင္တည္း။ ထိုသတင္းထြက္ေပၚလာေသာအခါ မိုးမခရြာေထာင္စုကဗ်ာေလာကသာမက ကမၻာရြာႀကီးတခုလံုး၏ကဗ်ာေလာကကိုပါ ရိုက္ခတ္သြားေလ သည္။
ဒီေလာက္ေစ်းႀကီးေပးရင္ ဒီမိုမယ္ေတာ္ႀကီးပါ ဒီကဗ်ာကို ႀကိဳက္လို႔ျဖစ္မည္ဟုယူဆကာ ဆရာမႀကီးနီဇူလိုင္၏ကဗ်ာကိုႏိုင္ငံတကာမွ ဘာသာမ်ဳိးစံုျဖင့္ျပန္ဆိုရန္ မိုးမခပုလင္းျပားမီဒီယာမွ တဆင့္ ကမ္းလွမ္းမႈမ်ားပင္ ရွိလာေလသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ မိုးမခပုလင္းျပားမီဒီယာပင္တိုင္ကဗ်ာဆရာမႀကီးနီဇူလိုင္၏ကမၻာေက်ာ္ေတာ့မည့္ ေလလံေအာင္ကဗ်ာႀကီးကို မိုးမခအယ္ဒီတာမင္းမ်ားအခ်င္းခ်င္း အေရးတႀကီးအဆိုျပဳၿပီး ေန႔ညမဆိုင္း မိုးမခအြန္လိုင္းတြင္ တင္ၿပီးဂုဏ္ျပဳလိုက္ေလသည္။


“အို..ျပည္သူ”

နယ္လွည့္ပါးရိုက္တာ ခံဖို႔
ဖေယာင္းတိုင္ေလးကို ထြန္း
ထမင္းတစ္နပ္ေလွ်ာ႔ စားၿပီး
တစ္ေန႔ ၂၀၀၀ နဲ႔ေလာက္ေအာင္ သံုးရင္း
ႏြားႏို႔ အတင္းတိုက္ ခံခဲ့ရတယ္။
သနားစရာ့ျပည္သူ
လံုး၀... မပူနဲ႔
ကယ္သူလာၿပီ … ဒီမွာ
ေသာက္ရူး
ေသာက္ရူး
ေသာက္ရူး….. တဲ့ေဟ့ ။ ။