ရွာေဖြေရး ...

PO Box 320-207, San Francisco, CA 94132-0207, USA – editors @ moemaka.net ((510) 854-6501)။
မိုးမခ ရံုးစားပြဲ - Home ရံုးခန္းအသစ္၊ အမွတ္ (၁၂၄)၊ ၅၇ လမ္း၊ မဟာဗႏၶဳလ လမ္းမ၊ ပုဇြန္ေတာင္ၿမိဳ႕နယ္၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊
ဖုန္း – ၀၉ ၂၅၂ ၂၄၉ ၀၉၄ ၊ ၀၉ ၄၂၁ ၇၄၃ ၇၅၃ ၊ ၀၉ ၅၀၄ ၁၀ ၅၈ ၊ ၀၉ ၄၃၀ ၄၆၃ ၉၉ (မႏၱေလး)။ ။ စာတိုက္ေသတၱာ (၈၂၅)၊ ရန္ကုန္စာတိုက္ၾကီး။

မာန္ (ေတာင္လုံးျပန္) ● ဆရာမင္းသစ္ႏွင့္ ေတြ႔ဆုံေမးျမန္းခန္း – အပုိင္း (၇)


မာန္ (ေတာင္လုံးျပန္) ● ဆရာမင္းသစ္ႏွင့္ ေတြ႔ဆုံေမးျမန္းခန္း – အပုိင္း (၇)
(ဖိုးလမင္းကို ေအာင္သြယ္ခိုင္းမယ္သီခ်င္းအေၾကာင္း)
(မုိးမခ) ႏုိဝင္ဘာ ၁၁၊ ၂၀၁၆

ဆရာမင္းသစ္ကို က်ေနာ္အင္တာဗ်ဴးခြင့္ေတာင္းထားသည္မွာ (၂) ႏွစ္ေက်ာ္ခဲ့ၿပီ။ က်ေနာ့္အတြက္ကံေကာင္းလွသည္မွာ က်ေနာ့္ရဲ႕လူသိမမ်ားလွေသာ ဝတၱဳရွည္တစ္ပုဒ္ကို ဆရာဖတ္ဖူးထားျခင္းေၾကာင့္ပင္။ က်ေနာ္နဲ႔ေတြ႕ေတာ့ မိတ္ဆက္ စ ကားေျပာျပခ်ိန္ ဆရာက ထိုဝတၱဳကိုမွတ္မွတ္ရရျပန္ေျပာၿပီး သူက်ေနာ့္ကေလာင္ကိုသိထားေၾကာင္းႏွင့္ ထိုဝတၳဳအေပၚသ ေဘာက်ေၾကာင္းေျပာျပသျဖင့္ က်ေနာ္ၾကည္ႏူးမဆံုး။ သူနဲ႔က်ေနာ္ ေရစက္ဆံုခ်င္ေတာ့ ပင္းယမဂၢဇင္းမွာျပန္ဆံုရသည္။ သူ က အယ္ဒီတာခ်ဳပ္၊ က်ေနာ္ကလူငယ္ပိုင္းဆိုင္ရာ စာေပတာဝန္ခံ။ ထို႔ေနာက္ပိုင္း ဆရာႏွင့္ႀကိဳ႕ၾကားႀကိဳ႕ၾကားေတြ႕ၾက သည္။ က်ေနာ္က ဆရာဦးဝင္းၿငိမ္းတို႔ကို အင္တာဗ်ဴးၿပီးေနာက္ပိုင္း စာေပနယ္မွ ဝါရင့္သမာရင့္မ်ားႏွင့္ ထပ္၍အင္တာမဗ်ဴး ျဖစ္။ ႏိုင္ငံေရးေသာင္သာေသာကာလမို႔ ႏိုင္ငံေရးအင္တာဗ်ဴးမ်ားခ်ည္း ငါးႏွစ္ေက်ာ္အခ်ိန္ကုန္ခဲ့သည္။ ယခုမွ ဆရာမင္းသစ္ ႏွင့္ခ်ိန္းဆိုကာ လြန္ခဲ့ေသာ (၂) ႏွစ္က အလုပ္ေႂကြးကိုဆပ္ရျခင္းပင္။ ၁၅၊ ၁၀၊ ၂၀၁၆ ေန႔တြင္ ပထမအႀကိမ္၊ ၁၉၊ ၁၀၊ ၂၀၁၆ ေန႔တြင္ ဒုတိယအႀကိမ္ေတြ႕ဆံုကာ အားပါးတရေမးျမန္းျဖစ္ခဲ့သမွ် တင္ျပလိုက္ရပါေတာ့သည္။
-----

မာန္။ ။ဆရာေရ၊ အခုဒီအင္တာဗ်ဴးကို အြန္လိုင္းမွာ အပိုင္းလိုက္တင္ေနရင္းနဲ႔ ဆရာမ စမ္းစမ္းႏြဲ႔ (သာယာဝတီ) က ၾကား ျဖတ္ ေမးခိုင္းလိုက္တာေလး ဝင္လာပါတယ္၊ အဲဒါက တြံေတးသိန္းတန္ရဲ႕  နာမည္ေက်ာ္ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္အေၾကာင္းပါ၊ ဖိုးလမင္းကိုေအာင္သြယ္ခိုင္းမယ္ဆိုတဲ့ သီခ်င္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဆရာသိထားသမွ်ေလး ေျပာေပးဖို႔ပါဆရာ။
မင္းသစ္။ ။ မမစမ္းက ဖိုးလမင္းကိုေအာင္သြယ္ခိုင္းမယ္ သီခ်င္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး က်ေနာ္ သိသေလာက္ေျပာျပပါဆိုေတာ့၊ ၁၉၆၇ - ၆၈ ကစၿပီးေတာ့ ၆၉ ၊ အဲဒီႏွစ္ေတြက ျမင္ျမင့္ခိုင္ ႏွစ္ေတြဗ်၊ မင္းသမီးျမင့္ျမင့္ခိုင္ရဲ႕ ႏွစ္ေတြေပါ့၊ ျမင့္ျမင့္ခိုင္မပါရင္ ကို ျပကၡဒိန္မျဖစ္တဲ့ သေဘာျဖစ္ေနတယ္၊ ျပကၡဒိန္တိုင္းမွာ ျမင့္ျမင့္ခိုင္ပါေနတယ္၊ ျမင့္ျမင့္ခိုင္ကို ၾကဴၾကဴလို႔ ေခၚၾကတယ္၊ ၾကဴၾကဴနဲ႔ တြံေတးသိန္းတန္ကလည္း အတြဲမ်ားတယ္ေလ။

အဲဒါဗ်ာ တစ္ရက္သားက်ေတာ့၊ က်ေနာ္ထင္တာေတာ့ ၁၉၆၇ မွာ ျဖစ္မယ္၊ ဟုတ္ပါတယ္ ၆၇ ပါပဲ၊ မနက္ေစာေစာ တစ္ ရက္မွာေပါ့၊ က်ေနာ္ရယ္ ကိုသိန္းတန္ရယ္၊ က်ေနာ္တို႔ စာေရးဆရာေတြ ဟာသလုပ္သလိုေပါ့ဗ်ာ၊ ညကနည္းနည္း မ်ား သြားတယ္နဲ႔ အျခားဝတၱဳတိုမ်ား ဆိုၿပီး ပ်က္လံုး ထုတ္ၾကတယ္၊ အရက္နာက်ရင္း ေငါင္ၿပီးထိုင္ေနၾကတာေပါ့။

က်ေနာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ထိုင္ေနတဲ့ေရွ႕မွာၾကဴၾကဴက ေပးထားတဲ့သူ႔ပံုနဲ႔ျပကၡဒိန္တခု ရွိတယ္ဗ်၊ အဲဒီျပကၡဒိန္က ေနာက္ခံကမိုးျပာေရာင္၊ အလယ္ေကာင္မွာ အျဖဴေရာင္စက္ဝိုင္းႀကီး၊ ဒီဇိုင္းက အဲဒီလို၊ အျဖဴေရာင္စက္ဝိုင္းႀကီးထဲမွာ ျမင့္ျမင့္ခိုင္က သရီးကြာတားနဲ႔ မတ္တပ္ရပ္ေနတယ္။

အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္ေျပာမယ္ဗ်ာ၊ က်ေနာ္လည္း ၾကည့္ေနတာပဲ၊ သူလည္းၾကည့္ေနတာပဲ၊ ကိုသိန္းတန္က က်ေနာ့္ကို ေျပာတယ္၊ ကိုျမတ္သူေရတဲ့၊ က်ေနာ့္နာမည္အရင္းက ျမတ္သူပါ၊ ကိုျမတ္သူေရ ၾကဴၾကဴ႕ကိုၾကည့္ရတာ ဟိုကဗ်ာကို သတိ ရလိုက္တာဗ်ာတဲ့၊ ဘယ္ကဗ်ာလဲဗ်ဆိုေတာ့၊ 'တခြန္းသူ႔ကိုေျပာလိုက္ပါ၊ စႏၵာရယ္ သတိရတယ္' ကဗ်ာေလးတဲ့၊ က်ေနာ္က သူ႔ကိုေမးတယ္၊ မ်က္ႏွာခ်င္း လမင္းမွာဆံုတယ္၊ မင္းႀကီးက ေတာ္ခင္ဆံုတို႔၊ အဲဒီဟာေတြ သြားသတိရေနတယ္မဟုတ္လားလို႔ေမးေတာ့၊ ဟုတ္တယ္တဲ့။

ကိုသိန္းတန္ဆိုတာက ခင္ဗ်ားကိုသိန္းတန္သီခ်င္းေတြ ေကာင္းတာလဲမေျပာနဲ႔၊ သူက ျမန္မာစာေအာက္သက္ တကယ္ေက် တဲ့သူ၊ သူကအာဂလူ၊ ၾကားဖူးတယ္မို႔လား၊ အာဂံုေဆာင္မွအာဂလူဆိုတဲ့စကား၊ သူကေရွးစာေတြ၊ ရတုေတြပ်ိဳ႕ေတြ အလြတ္ကိုရေနတာ၊ ေရွ႕မွာလည္း က်ေနာ္ေျပာၿပီးပါၿပီ။

အဲဒီလို က်ေနာ္ေမးေတာ့ဟုတ္တယ္တဲ့၊ ကိုသိန္းတန္ က်ေနာ္သိၿပီ၊ ခင္ဗ်ားသီခ်င္းေရးေတာ့မယ္မဟုတ္လားဆိုေတာ့ဟုတ္တယ္တဲ့။

အဲဒီေတာ့၊ ဟိုဟာေပါ့ဗ်ာ၊ သူလည္း အႏုပညာသမား၊ က်ေနာ္လည္း အႏုပညာသမား၊ ျမင့္ျမင့္ခိုင္ရဲ႕ပံုကို ႏွစ္ေယာက္စလံုး ၿပိဳင္တူၾကည့္ေနၾကတာပဲ၊ ဒါေပမဲ့ အႏုပညာေရႊထုပ္ကို သြားေကာက္လိုက္တဲ့အခါမွာ၊ က်ေနာ္လည္း သီခ်င္းေရးတဲ့ေကာင္၊ သူလည္း သီခ်င္းေရးတယ္၊ ဒါေပမဲ့ အႏုပညာေရႊထုပ္ကို သူကေကာက္ရသြားတယ္၊ အဲဒီမွာ ဖိုးလမင္းကိုေအာင္သြယ္ခိုင္းမယ္ သီခ်င္းျဖစ္လာတာပဲ။

မာန္။ ။ ဟာ၊ လွလိုက္တာဆရာရယ္၊ တကယ္ပါဗ်ာ
မင္းသစ္။ ။ အဲဒီမွာဓာတ္ျပားခုတ္ၿပီးတဲ့အခါမွာ က်ေနာ္တို႔ဘက္က မေက်နပ္တာေလးတခုရွိတယ္။ အဲဒါက သူ႔စာသားက (ေက်းေစခိုင္းရမွာက ရိုးတယ္ထင္ ေပဖူးလႊာ၊ ေပဖူးလႊာ အမွာပါးရမွာက စိတ္ထဲမွာမလံုမလဲနဲ႔) ဆိုတဲ့ စာသား၊ အဲဒီမွာ (မလံုမလဲ) ဆိုတာႀကီး၊ ၿပီးမွက်ေနာ္တို႔ မႀကိဳက္ေတာ့တာ၊ မိန္းမဆန္သြားတယ္ဗ်။

မာန္။ ။ဟုတ္တာေပါ့ဆရာ၊ မလံုမလဲဆိုေတာ့ မိန္းမဆန္တာေပါ့၊
မင္းသစ္။ ။ အမွန္က စိတ္ထဲမွာ မယံုမရဲဆိုရင္ မေကာင္းဘူးလားဗ်ာ၊ အႏုပညာဆိုတာ အဲဒီလိုပါပဲ ဖန္တီးတဲ့အခါမွာ အဲဒီလို လည္း ခလုတ္တိုက္ၿပီးေတာ့ အမွားပါတတ္တာပါပဲ။

ဒါေပမဲ့ အဲဒီဟာကိုလည္း ဘယ္သူမွ မသိမထားမိပါဘူး၊ သီခ်င္းေရးၾကတဲ့သူေတြေလာက္ပဲ ျပန္ေတြးမိတာ၊ ကိုသိန္းတန္က အဓိကေရးတာပါပဲ၊ က်ေနာ္ကေဘးနားကေန ဟိုဟာေထာက္ ဒီဟာေထာက္ေပါ့၊ က်ေနာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္က ျပန္နား ေထာင္ၿပီးမွ သိၾကတာ၊ ပရိသတ္ကေတာ့ အဲဒီဟာ အျပစ္လို႔ျမင္ၾကမွာမဟုတ္ပါဘူး၊ ခရီးသြားၾကရင္းနဲ႔မမစမ္းကို အဲဒီအ ေၾကာင္းေလးေျပာဖူးတယ္ဗ်၊ အခုလိုျပန္ေျပာခြင့္ရတာေကာင္းပါတယ္။

မမစမ္းကိုေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းလည္း ေျပာျပလိုက္ပါ၊ အႏုပညာပစၥည္းတခု ဘယ္လို ေပၚေပါက္လာတယ္ဆိုတာ လူေတြသိ ရတာေပါ့၊ အႏုပညာသမားေတြဖန္တီးတဲ့အခါ ဘယ္လိုမွားတတ္တယ္ဆိုတာလည္း သိရတာေပါ့။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။

သ႐ုပ္ေဖာ္ပုံသည္ ဆရာမင္းသစ္၏ အိပ္မက္ကြန္ဖရင့္ဝတၱဳတုိစု စာအုပ္မွ မ်က္ႏွာဖုံးသ႐ုပ္ေဖာ္ပုံ ျဖစ္ပါသည္။


အပုိင္း (၁)အပုိင္း (၂)အပုိင္း (၃) အပုိင္း (၄) အပုိင္း (၅)အပုိင္း (၆)