မာန္ (ေတာင္လုံးျပန္) ● ဆရာမင္းသစ္ႏွင့္ ေတြ႔ဆုံေမးျမန္းခန္း – အပုိင္း (၁၉ – ၂၀)


မာန္ (ေတာင္လုံးျပန္) ● ဆရာမင္းသစ္ႏွင့္ ေတြ႔ဆုံေမးျမန္းခန္း – အပုိင္း (၁၉ – ၂၀)
(မုိးမခ) ဒီဇင္ဘာ ၇၊ ၂၀၁၆

ဆရာမင္းသစ္ကို က်ေနာ္အင္တာဗ်ဴးခြင့္ေတာင္းထားသည္မွာ (၂) ႏွစ္ေက်ာ္ခဲ့ၿပီ။ က်ေနာ့္အတြက္ကံေကာင္းလွသည္မွာ က်ေနာ့္ရဲ႕လူသိမမ်ားလွေသာ ဝတၱဳရွည္တစ္ပုဒ္ကို ဆရာဖတ္ဖူးထားျခင္းေၾကာင့္ပင္။ က်ေနာ္နဲ႔ေတြ႕ေတာ့ မိတ္ဆက္ စ ကားေျပာျပခ်ိန္ ဆရာက ထိုဝတၱဳကိုမွတ္မွတ္ရရျပန္ေျပာၿပီး သူက်ေနာ့္ကေလာင္ကိုသိထားေၾကာင္းႏွင့္ ထိုဝတၳဳအေပၚသ ေဘာက်ေၾကာင္းေျပာျပသျဖင့္ က်ေနာ္ၾကည္ႏူးမဆံုး။ သူနဲ႔က်ေနာ္ ေရစက္ဆံုခ်င္ေတာ့ ပင္းယမဂၢဇင္းမွာျပန္ဆံုရသည္။ သူက အယ္ဒီတာခ်ဳပ္၊ က်ေနာ္ကလူငယ္ပိုင္းဆိုင္ရာ စာေပတာဝန္ခံ။ ထို႔ေနာက္ပိုင္း ဆရာႏွင့္ႀကိဳ႕ၾကားႀကိဳ႕ၾကားေတြ႕ၾကသည္။ က်ေနာ္က ဆရာဦးဝင္းၿငိမ္းတို႔ကိုအင္တာဗ်ဴးၿပီးေနာက္ပိုင္း စာေပနယ္မွ ဝါရင့္သမာရင့္မ်ားႏွင့္ ထပ္၍အင္တာမဗ်ဴး ျဖစ္။ ႏိုင္ငံေရးေသာင္သာေသာကာလမို႔ ႏိုင္ငံေရးအင္တာဗ်ဴးမ်ားခ်ည္း ငါးႏွစ္ေက်ာ္အခ်ိန္ကုန္ခဲ့သည္။ ယခုမွ ဆရာမင္းသစ္ ႏွင့္ခ်ိန္းဆိုကာ လြန္ခဲ့ေသာ (၂) ႏွစ္က အလုပ္ေႂကြးကိုဆပ္ရျခင္းပင္။ ၁၅၊ ၁၀၊ ၂၀၁၆ ေန႔တြင္ ပထမအႀကိမ္၊ ၁၉၊ ၁၀၊ ၂၀၁၆ ေန႔တြင္ ဒုတိယအႀကိမ္ေတြ႕ဆံုကာ အားပါးတရေမးျမန္းျဖစ္ခဲ့သမွ် တင္ျပလိုက္ရပါေတာ့သည္။

………………………….
စစ္ကိုင္းလူသတ္ပြဲက စစ္ကိုင္းမွာ တကယ္ျဖစ္ခဲ့တာ

မာန္ ။ ။ အဲဒီေတာ့ဆရာရဲ႕မိသားစုဘဝေလးေျပာျပပါဦး၊ ေစာေစာက ဆရာ့ဇနီးအေၾကာင္းေျပာၿပီးၿပီ၊ အခုဆရာ့ရဲ႕သားသမီးေတြမိသားစုဘဝေတြေျပာျပပါဦး
မင္းသစ္ ။ ။ ဟိုဟာေပါ့၊ သားသမီးေလးေယာက္ ရွိတယ္ဗ်၊ အႀကီးႏွစ္ေယာက္ မိန္းကေလး၊ အႀကီးဆံုးသမီးက ခ်စ္ေရစင္တဲ့၊ သူက ၁၉၉၀-၉၁ ေလာက္က ဝတၱဳတိုေလးေတြ ေတာ္ေတာ္ေရးတယ္၊ က်ေနာ္ေမရွင္ရဲ႕'ငယ္ငယ္တုန္းက ခ်စ္ေရစင္' သီခ်င္း ကိုသေဘာက်လို႔ ေပးထားတာ၊ သူကအခုေတာ့ ေယာက်္ားလည္း ရသြားေရာ ဘာဝတၱဳမွမေရးေတာ့ဘူး၊ အဲဒီေတာ့က်ေနာ္ လည္း မ်ဳိးဆက္ျပတ္ေရာ။ ဒုတိယသမီးက လူမုန္းခင္တဲ့၊ တတိယေကာင္က ဟိုတေလာကပဲဆံုးသြားတဲ့ မႈိင္းသစ္။ အဲဒီမႈိင္း သစ္ နာမည္မွည့္လို႔ က်ေနာ္စစ္ေၾကာေရးမွာအရိုက္ခံရတယ္ဗ်။ သားကိုမႈိင္းသစ္လို႔မွည့္လို႔၊ အဲဒီအဘိုးႀကီး ေသတာၾကာၿပီကြ ေျပာၿပီး ရိုက္တာ။ မင္းတို႔အခုထိလြမ္းတုန္းပဲလားတဲ့၊ သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းကို ေျပာတာ။ အဲဒီေလာက္မိုက္ရိုင္းတဲ့ေကာင္ေတြ၊ ေနာက္အငယ္ဆံုးသားက စိုးအုပ္ပိုင္တဲ့။ ဂီတေလာကကေတာ့ သူ႔ကို ကိုစူပါလို႔ေခၚတယ္။ သူကပြဲေတြ စီစဥ္တယ္။ ခုေတာ့ သူက အဲဒါေတြလည္း လုပ္တယ္။ က်ေနာ္တို႔မိသားစုကုမၸဏီ၊ ကုမၸဏီဆိုတာေသးေသးပါ။ အခုဆိုလို႔ရွိရင္ ေကာ လင္းဘက္မွာ ေက်းလက္ဦးစီးနဲ႔တြဲၿပီးေတာ့ လမ္းေလးေတြေဖာက္၊ တံတားေလးေတြေဆာက္၊ လုပ္ငန္းေသးေသးေလးေတြပါ။ အဲဒါေတြလုပ္တယ္၊ ဒီေလာက္ပါပဲ မိသားစုအေၾကာင္းက၊ သားသမီးေတြအားလံုး ဘြဲ႔မယူၾကဘူး။ သမီးႀကီး ခ်စ္ေရစင္ဆိုရင္ BSC (ZOO) ေအာနက္စ္။ ေဖေဖတဲ့၊ ဒီအစိုးရလက္ထက္မွာ ဘြဲ႔မယူခ်င္ဘူးတဲ့။ အဲဒါနဲ႔ ေနာက္ေကာင္ေတြလည္း မယူေတာ့ ဘူး။ ဟားဟား။

ကိုမာန္ရဲ႕၊ ယူလာလည္း သူတို႔တတ္တာလည္း ဟုတ္ပါဘူး၊ စာေမးပြဲေအာင္လက္မွတ္ေလ၊ ပညာလည္း တကယ္တတ္ လာတာမဟုတ္ဘူး၊ ကိုယ့္ဘာသာအျပင္မွာဆက္ေလ့လာၾကလို႔၊ က်ေနာ္ေတာ့ အဲဒီလိုပဲမွာတယ္၊ အခုေတာ့ အိမ္ေထာင္ က်တာလည္း သံုးေယာက္၊ အႀကီးဆံုးမကစ အိမ္ေထာင္က်ေတာ့ က်ေနာ့္ေျမးသံုးေယာက္ရွိတာေပါ့၊ ဒါပါပဲ၊ က်ေနာ့္မိသား စုအေၾကာင္း ေျပာပါဆိုရင္ ဒီေလာက္ေပါ့ဗ်ာ၊ က်ေနာ္အခုဘာစီးပြားေရးမွမလုပ္ေတာ့ဘူး၊ ကေလးေတြ စီးပြားရွာတာပဲ က် ေနာ္ထိုင္စားေနတယ္၊ စာေရးတယ္စာဖတ္တယ္၊ က်ေနာ္လည္း အရမ္းေၾကာက္သြားတယ္ကိုမာန္ရဲ႕။ က်ေနာ္ေသမွာ ေတာ္ေတာ္ေၾကာက္သြားတယ္၊ ဘာလို႔တုန္း၊ က်ေနာ့္မွာ ေရးဖို႔အခ်ိန္သိပ္မက်န္ေတာ့ဘူး၊ အခ်ိန္ရွိတုန္းကမေရးခဲ့ဘူး၊ လူ က ခုႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ၿပီဆိုေတာ့ ေသဖို႔ရာနီးေနၿပီ။ ငါ့ဘာေရးၿပီးၿပီလဲဆိုေတာ့ ငါ့ဟိုဟာေတြေရးရဦးမယ္၊ ဒီဟာေတြ ေရးရဦး မယ္နဲ႔၊ ဟာ ေရးစရာပြစာတက္ၿပီးေတာ့ အဲဒီေတာ့မွ ေနာင္တေတြရေနတာ။ က်ေနာ္ေသရမွာ ေတာ္ေတာ့္ကို ေၾကာက္ေနၿပီ၊ ဒါေပမဲ့ မေသခင္အခ်ိန္လုၿပီး ေရးရမွာပဲေလ။

မာန္ ။ ။ ဟုတ္ကဲ့ပါဆရာ၊ အခုဆရာ့ရဲ႕နာမည္ေက်ာ္ စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕အေၾကာင္း ေရးထားတဲ့ကဗ်ာ၊ ကဗ်ာရွည္ႀကီးေပါ့၊ စစ္ကိုင္းအက္ပီတမ္ထင္တယ္ေခါင္းစဥ္က၊ အဲဒီကဗ်ာဖန္တီးျဖစ္တဲ့ ေနာက္ခံ အေၾကာင္းေတြေျပာျပပါဦး၊ ၈၈ ကာလေလ။
မင္းသစ္ ။ ။ ၈၈ ကာလမွာ က်ေနာ္က ရန္ကုန္မွာေလ၊ စစ္ကိုင္းလူသတ္ပြဲကစစ္ကိုင္းမွာ တကယ္ျဖစ္သြားတာ၊ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္ဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ စစ္ကိုင္းတၿမိဳ႕လံုးကို၊ စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕အတြက္ကို ေမာ္ကြန္းငယ္ေလးတခုေတာ့ ေရးသင့္တယ္လို႔ က်ေနာ္ထင္တယ္ေလ၊ အိလိယက္တို႔ ေဩာ္ဒက္ဆီတို႔က ေမာ္ကြန္းႀကီးေတြေပါ့၊ က်ေနာ္က ေမာ္ကြန္းငယ္ဆိုၿပီး ေရးတာ၊ အဲဒါေလးပါ၊ အဲဒါေလး ေရးတဲ့အခါမွာ စစ္ကိုင္းရဲ႕ကာရိုက္တာေတြအကုန္ေပၚလြင္ေအာင္ေပါ့၊ ေရေျမေတာေတာင္ သဘာဝေတြပါ အကုန္ေပၚလြင္ေအာင္ေရးတာ

(ဆရာက ကဗ်ာရြတ္ဖို႔ ခဏေတြးေတာၿပီး၊ လက္တန္းရြတ္ျပသည္)
ျမန္မာျပည္ေျမာက္ဖ်ားမွာ
အၿမီးႏွစ္ခြခ်န္ထားခဲ့တဲ့
ဧရာဝတီဆိုတဲ့နဂါးဟာ
ျမစ္ဝကၽြန္းေပၚမွာ ေခါင္းတစ္ရာပြား
ကပၸလီပင္လယ္ထဲငုတ္လွ်ဴိးသြား
အသည္းႏွလံုးကိုေတာ့စစ္ကိုင္းမွာထားခဲ့သတဲ့
အဲဒီနဂါးေပၚကင္းေျခမ်ား
စစ္ကိုင္းတံတားတဲ့။
(က်ေနာ္အဲဒီလိုေလးေရးခဲ့တာေပါ့၊ ၿပီးေတာ့မွ)
စစ္ကိုင္းတဲ့
ကာလမ်ားရိုင္းတဲ့အခါ
အရူးမီးဝိုင္းလည္း ခံခဲ့ဖူးတယ္
ေရႀကီးခဲ့ မီးေလာင္ခဲ့ ငလ်င္လႈပ္ခဲ့၊ ၿပီးေတာ့
ခတၲာငံုစ
ဝါေခါင္လတညေနမွာ
ေက်းေတြ ဆူေခြးေတြအူ
တၿမိဳ႕လံုးလည္းကၽြက္ကၽြက္ဆူ
ထူပါရံုကို
ေရႊသာေလ်ာင္းကို
စစ္ကိုင္းရဲ႕ေကာင္းကင္ၿပိဳက်ခဲ့တယ္၊
ေနာက္ၾကည့္ကၽြန္းဆိုတဲ့အမည္ေဟာင္း
အေလာင္းၾကည့္ကၽြန္းလို႔ေျပာင္းခဲ့ရ
ကာလမေကာင္းေခတ္ခေရာင္းကို
ျပန္ေျပာင္းၾကည့္မိသတိရရင္း
စစ္ကိုင္းဟာ မ်က္ရည္က်ခဲ့။
(အဲဒါက ၈၈ ကာလကိုခံစားရင္း နာၾကည္းသြားၿပီေလ)

စစ္ကိုင္းတဲ့
ဘဝကိုမေက်နပ္
ေလာကႀကီးကိုမေက်နပ္
သည္းအူျပတ္္မွ် ခံစားရတဲ့အခါ
ထံုးရယ္ ဗမာေဆးရယ္ ေဒါသရယ္
ေသာကနဲ႔အတူ ကြမ္းယာထဲထည့္
စစ္ကိုင္းသားေတြ ကြမ္းစြဲသြားေပါ့။
စစ္ကိုင္းတဲ့
ေလာကဓံတရားနဲ႔ ခပ္ဆန္းဆန္းေလးၾကံဳရရင္
မတုန္မလႈပ္ ကြမ္းကေလးျမံဳ
ငံု႔ေနတဲ့ေခါင္းျပန္ေမာ့
ေက်ာ့ေက်ာ့ေလးျပံဳးေနတဲ့စစ္ကိုင္း
သမိုင္းဆရာေတြလည္းမ်က္ရည္ဝိုင္း
ဆရာမင္းသစ္(19/ဒုတိယပိုင္း)
………………………..
မင္းသစ္ ။ ။ ဟိုတုန္းကေတာ့ အစအဆံုးရတယ္ဗ်ာ၊ အခုေတာ့ ေမ့ကုန္ၿပီ၊

မာန္ ။ ။ ဟုတ္ကဲ့ဆရာ၊ အဲဒီကဗ်ာကိုမဂၢဇင္းမွာေဖာ္ျပၿပီးေတာ့ ပရိသတ္တေယာက္က ဆရာ့ကိုဂုဏ္ျပဳခ်ီးျမင့္တာေလး ၾကားလိုက္ရတယ္၊ အဲဒါက…
မင္းသစ္ ။ ။ေဩာ္၊ ဟုတ္တယ္၊ ဟိုဟာဗ်၊ မႏၱေလးကဆရာႀကီးဦးတင္ေမာင္ဆန္းနဲ႔ ကေလးအထူးကု ဆရာဝန္ႀကီး ေဒါက္တာသီတာတို႔က မေဟသီမဂၢဇင္းက တဆင့္က်ေနာ့္ကို ေငြတစ္သိန္းလွမ္းပို႔တယ္၊ အဲဒီကဗ်ာအတြက္ဆိုၿပီး ပို႔တာ၊ ဒီကဗ်ာက မေဟသီမွာ မေဖာ္ျပခင္ကတည္းက ခဏခဏ အစုတ္ခံရ တာ၊ အထည့္ဆံုးက ေအာင္ေဝးေပါ့၊ ေအာင္ေဝးက BBC မွာေရာ VOA မွာေရာ ဒီကဗ်ာကိုဖတ္တယ္၊ စာမ်က္ႏွာေပၚေရာက္မလာခင္ကတည္းက ဖတ္ေနတာ၊ မေဟသီမွာေဖာ္ျပခံ ရၿပီးေတာ့ အဲဒီဂုဏ္ျပဳေငြ တစ္သိန္း မေဟသီကတဆင့္ လွမ္းခ်ီးျမႇင့္တယ္၊ အဲဒီလိုပဲစစ္ကိုင္းေရာက္တဲ့အခါ အဲဒီကဗ်ာေၾကာင့္ ဟိုကေခၚ ဒီကေခၚနဲ႔ ဧည့္ခံက်တယ္ဗ်၊ က်ေနာ္လည္း က်ေနာ္ေရးခဲ့တဲ့ကဗ်ာေတြထဲမွာ အဲဒီကဗ်ာကို ေတာ္ေတာ္အားရပါ တယ္။
……

က်ေနာ္နဲ႔သေဘာထားကြဲတာတခုကေတာ့ စကားေျပာ သလို ေရးၾကမယ္ဆိုတဲ့ကိစၥ

………………….
မာန္။ ။ ဆရာျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ဘဝအေတြ႕အၾကံဳေတြထဲမွာ လူႀကီးပိုင္းေတြ၊ အစိုးရပိုင္းက ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ ေနာက္ ပညာတတ္အသိုင္းအဝိုင္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဆရာေျပာခ်င္ဆိုခ်င္တာေလးေတြရွိရင္ သိခ်င္ပါတယ္၊ ေျပာပါဦးဆရာ။
မင္းသစ္ ။ ။ က်ေနာ္ႀကီးျပင္းလူလားေျမာက္ရတာက ဆရာေမာင္သာႏိုးတို႔၊ ဆရာတင္မိုးတို႔၊ ေမာင္စြမ္း ရည္တို႔၊ ၾကည္ေအာင္တို႔ကိုေလး(အင္းဝဂုဏ္ရည္)တို႔ၾကားမွာ လူလားေျမာက္ရတာဆိုေတာ့၊ ဟိုဟာ ေပါ့၊ ခုေခတ္မွာ လူထုေဒၚအမာကို အေမေခၚၾကတဲ့အခ်ိန္၊ က်ေနာ္တို႔က ေဒၚေဒၚမာ၊ ဦးေလးလွေခၚ ၾကတဲ့အုပ္စုေပါ့၊တနည္းေျပာရလို႔ရွိရင္ အထက္ဗမာႏိုင္ငံစာေရးဆရာအုပ္စုရဲ႕ေနာက္ဆံုးလက္က်န္ ထဲကေပါ့၊ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္နဲ႔သေဘာထားကြဲတာတခုက စကားေျပာသလိုေရးၾကမယ္ဆိုတဲ့ကိစၥ..

မာန္။ ။ဟုတ္ကဲ့၊ အဲဒါေျပာပါဦးဆရာ
မင္းသစ္ ။ ။ က်ေနာ္သေဘာမတူဘူး၊ အဲဒီထဲမွာမွ က်ေနာ္ကအငယ္ဆံုး၊က်ေနာ္အကုန္လံုးကိုေၾကာက္ရတယ္၊ ထုတ္လည္းမကန္႔ကြက္ရဲဘူး၊ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ့္စိတ္ထဲမွာေတာ့ အဲဒီကိစၥ ကတၱီပါ လမ္းခြဲပဲ၊ ကိုယ့္ဘာသာခြဲထားတာ။

မာန္ ။ ။ လက္မခံဘူးေပါ့ဆရာ။
မင္းသစ္ ။ ။လက္မခံဘူး၊ မေပးႏိုင္ဘူး၊ က်ေနာ္မႀကိဳက္ဘူးဗ်ာ၊ တခါတေလ က်ေနာ္စကားေျပာသလို ေရးခ်င္ေရးမွာေပါ့၊ အေၾကာင္းအရာကေတာင္းဆိုရင္၊ ေလကေတာင္းဆိုရင္ တခါတေလက်ေတာ့ ေလကေတာင္းဆိုတယ္၊ ဟုတ္တယ္မို႔လား၊ ဒါကေတာ့ အေရးေလနဲ႔မကိုက္ဘူးဟ၊ အေျပာေလနဲ႔မွကိုက္မွာ၊ ဒါေလးက သြက္မွေကာင္းမွာ၊ အဲဒီလိုဆိုရင္ေတာ့ ထားေတာ့ေလဗ်ာ၊ အျမဲတမ္းႀကီးေတာ့ က်ေနာ္မေရးဘူး၊ အဲဒါသူတို႔နဲ႔ က်ေနာ္သေဘာမတူဘူး၊ ဟုတ္ၿပီေနာ္၊

ေနာက္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္ရန္ကုန္ေရာက္လာတဲ့အခါက်ေတာ့လည္း က်ေနာ္ကံေကာင္းတယ္၊ က်ေနာ္ဆရာေကာင္းေတြခ်ည္း ေတြ႔ရတာ၊ ခုေခတ္လူငယ္ေတြကို သနားတယ္၊ သူတို႔ဆရာေကာင္း ရွားသြားၿပီ။ က်ေနာ္တို႔တုန္းက ေဘးနားပတ္ဝန္းက်င္မွာ ဆရာတင္ရမယ့္သူေတြတပံုႀကီးပဲ။ အခ်ဳိ႕ဆိုရင္အလံနီေတြ။ အလံနီေတြမွာလည္း ေတာ္တဲ့အခါက်ေတာ့ ဆရာတင္ရတာပဲ။ သူတို႔ကလည္း သင္ေပးတာပဲ။ ေမာင္ကိုယုတို႔၊ ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္တို႔၊ ဒါေတြက အလံနီေတြ။ က်ေနာ္တို႔က ပရိုဗကပေတြ၊ သူတို႔ဆီကလည္း သင္ရတာပဲ၊ အဲဒီလိုပဲ၊ ဗကပရင့္မႀကီးေတြ၊ ဆရာဗန္းေမာ္တင္ေအာင္တို႔၊ ဆရာပါရဂူတို႔၊ ဒါဘာပဲေျပာေျပာ ဆရာပါရဂူတို႔ဆိုရင္ဘီစီပီစပက္တိုင္စာေတြပဲ၊ ပရိုဗကပေတြပဲ၊ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ့္မွာ ဆရာေတြအမ်ားႀကီးဗ်၊

ေနာက္ ကိုမာန္႔ကိုေျပာၿပီးသားထင္တယ္၊ က်ေနာ္ဖိုင္နယ္ႏွစ္မွာစာေမးပြဲလာေျဖေတာ့ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ေဟာင္း ဦးဗေဆြအိမ္မွာေနခဲ့တာ။

မာန္ ။ ။ေျပာၿပီးၿပီဆရာ၊ အဲဒီမွာက်ေနာ္မရွင္းတာက ဦးေနဝင္းဖြဲ႔တဲ့(၃၃)ဦးအဖြဲ႔ဆိုတာ ဘာလဲဆရာ၊ အဲဒါေလး က်ေနာ္မရွင္း ဘူး။
မင္းသစ္ ။ ။ ဦးေနဝင္း ႏွစ္ေပါက္တစ္ေပါက္ရိုက္တာပါဗ်ာ၊ ေျခာက္ခရိုင္ေဆြးေႏြးပြဲ ပ်က္သြားၿပီးတဲ့ အခါမွာ ေလျပည္ထိုးတာ ေပါ့။ လူႀကီးေတြကလည္း အတယ္ရိုးတယ္ ဦးေနဝင္းထပ္လိမ္တာကို ထပ္ခံတာပဲ။ ဒီတိုင္းျပည္ႀကီးဖြံၿဖိဳးတိုးတက္လာေအာင္အတြက္(၃၃)ဦးအၾကံေပးအဖြဲ႔ ဖြဲ႔တယ္ေပါ့၊ ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီကို က်ားကန္တာေပါ့။ မဆလပါတီက (1974) မွျဖစ္တာ ေလ။ (၆၂) အာဏာသိမ္းေတာ့ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီဆိုၿပီး သိမ္းတာကိုး။ အဲဒီေကာင္စီကိုက်ားကန္ေပးရံုသက္သက္ေပါ့ဗ်။ ဖဆပလေတြလည္း ဖိတ္တယ္၊ပထစေတြလည္း ဖိတ္တယ္၊ ပမညတေတြလည္း ဖိတ္တယ္၊ ဆိုရွယ္နီေတြေရာဘာေတြေရာ အကုန္လံုးေပါ့၊ စုစုေပါင္း(၃၃)ဦး အၾကံေပးအဖြဲ႔ ျဖစ္လာတာေပါ့၊ ဘာမွမၾကာလိုက္ဖူးဗ်၊ ႏွစ္လေလာက္ပဲၾကာတယ္ပ်က္ေရာ။ က်ေနာ္ကေတာ့ ျမတ္လိုက္တယ္။

အထူးသျဖင့္ ဦးဗေဆြရဲ႕တည္ျမဲအဖြဲ႔၊ တည္ျမဲဖဆပလအဖြဲ႔ရဲ႕တဦးခ်င္းရဲ႕ဒိုင္ယာရီေတြ၊ မွတ္စုေတြ ဖတ္ခြင့္ရလိုက္တယ္၊ က်ေနာ့္ကိုသူတို႔ကေပးဖတ္တာေလ၊ အဲဒီမွာ လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲမဝင္ခင္က ျပည္သူ႔အေရးေတာ္ပံုပါတီဘယ္လိုစေပၚေပါက္လာတယ္ဆိုတာ သိရတယ္၊ အေသးစိတ္ကို သိရတာ ေပါ့။ ဟိုတုန္းကေတာ့ သမိုင္းစာအုပ္ထဲပါတဲ့တစ္ေၾကာင္းစႏွစ္ေၾကာင္းစပဲ သိခဲ့ရတာ။

မာန္ ။ ။ ဟုတ္ပါၿပီဆရာ၊ ဒါဆို(၈၈)ေနာက္ပိုင္းမွာေကာ ဆရာစစ္ကိုင္းကိုေရာက္ျဖစ္ေသးလား၊ အသြားအလာအဝင္အထြက္ေပါ့
မင္းသစ္ ။ ။ ရွိပါတယ္၊ စစ္ကိုင္းကိုတစ္ႏွစ္ကိုႏွစ္ေခါက္ေလာက္ေတာ့ သြားေနတာပဲ၊ ႏွမေလးကလည္း အဲဒီမွာ၊ က်ေနာ့္အိမ္ကလည္း အဲဒီမွာပဲ၊ ဒါက ထားလိုက္ေတာ့၊ က်ေနာ္ႏိုင္ငံေရး အေၾကာင္းေလး  ဆက္ေျပာလိုက္ခ်င္ေသးတယ္၊ က်ေနာ့္ဘဝက အဲဒီလိုဗ်ာ၊ ပရိုဗကပႀကီးနဲ႔ခ်ီတက္လာတယ္။

Hight School Final မွာ က်ေနာ္တို႔တုန္းက ကိုးတန္းကို တန္းျမင့္ေက်ာင္းထြက္လက္မွတ္ရ စာေမးပြဲလို႔ ေခၚတယ္၊ အဲဒီ လည္း ေရာက္ေရာ က်ေနာ္က ေက်ာင္းသားသမဂၢထဲဝင္ေနၿပီ၊ သမဂၢေတြကလည္း ေက်ာင္းတိုင္းရွိတာကိုး ဝင္လို႔ရေနၿပီ၊ ေမၿမိဳ႕မွာဝင္လိုက္တာ။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။
သ႐ုပ္ေဖာ္ပုံသည္ ဆရာမင္းသစ္၏ အိပ္မက္ကြန္ဖရင့္ဝတၱဳတုိစု စာအုပ္မွ မ်က္ႏွာဖုံးသ႐ုပ္ေဖာ္ပုံ ျဖစ္ပါသည္။