ရွာေဖြေရး ...

editors @ moemaka.net ((510) 854-6501)။
မိုးမခ ရံုးစားပြဲ - Home ရံုးခန္းအသစ္၊ အမွတ္ (၁၂၄)၊ ၅၇ လမ္း၊ မဟာဗႏၶဳလ လမ္းမ၊ ပုဇြန္ေတာင္ၿမိဳ႕နယ္၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊
ဖုန္း – ၀၉ ၂၅၂ ၂၄၉ ၀၉၄ ၊ ၀၉ ၄၂၁ ၇၄၃ ၇၅၃ ၊ ၀၉ ၅၀၄ ၁၀ ၅၈ ၊ ၀၉ ၄၃၀ ၄၆၃ ၉၉ (မႏၱေလး)။ ။ စာတိုက္ေသတၱာ (၈၂၅)၊ ရန္ကုန္စာတိုက္ၾကီး။

လွေက်ာ္ေဇာ ● ဝ ေတာင္တန္းက လြမ္းပန္းခ်ီ

  လွေက်ာ္ေဇာ ● ဝ ေတာင္တန္းက လြမ္းပန္းခ်ီ
(မုိးမခ)  ဇြန္ ၉၊ ၂၀၁၇

ရဲေဘာ္ေက်ာ္ဆိုင္ (ကိုႏိုင္ဝင္းေဆြ) သို႔ အမွတ္တရ ...


ကိုႏိုင္ဝင္းေဆြကို ကြၽန္မ ရန္ကုန္မွာေနစဥ္ကတည္းကႀကံဳဘူး ဆံုဘူးေပမဲ့ ခင္မင္ရင္းႏွီးခဲ့ရ အလုပ္အတူတူလုပ္ကိုင္ခဲ့ရတာ ကေတာ့ ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ ဗဟို႐ုံးတို႔ အေရွ႕ေျမာက္စစ္ေဒသတို႔ ႐ုံးစိုက္တဲ့ပန္ဆန္း (ယခုပန္ခမ္း) မွာပါ။
                        
အသားမဲ ရဲဆင္သကိုးတဲ့။ ေျပာလည္း ေျပာ၊ ရယ္လည္းရယ္ေနတဲ့ ေဒၚေဒၚ ေဒၚခင္မ်ဳိးညႊန္႔ (ဗိုလ္မွဴးခ်စ္ေကာင္းဇနီး) ကိုကြၽန္မက ဘယ္သူ႔ကိုေျပာတာလည္း ေဒၚေဒၚလို႔ေမးေတာ့  အသားမဲမဲကို စပို႔ရွပ္လက္တို အနီရဲရဲဝတ္ထားတဲ့ လူတ ေယာက္ကို ေမးေငါ့ျပပါတယ္။ အဲဒါစာေရးဆရာ ႏိုင္ဝင္းေဆြလို႔ ဆက္ေျပာပါတယ္။ ၁၉၇၂ - ၇၄ ကြၽန္မ လက္ေထာက္ ဆရာဝန္အျဖစ္ အေရွ႕ပိုင္းေဆး႐ုံမွာ တာဝန္ထမ္းေနစဥ္က ကြၽန္မအတြက္ ေဆး႐ုံကေပးထားတဲ့တိုက္ခန္းေလးမွာ ေဒၚေဒၚ ကသမီးေလး (၂) ေယာက္နဲ႔လာေနတုန္းက အျဖစ္အပ်က္ပါ။ ေနာက္ေျမနီကံုးညေစ်းမွာ စာအုပ္ဆိုင္ေလးဖြင့္ထားတဲ့ ကြၽန္မေမာင္ (၂) ေယာက္နဲ႔ သူ႔ကိုတြဲသြားတြဲလာလုပ္ေနတာလည္းေတြ႕ဘူးပါတယ္။ ေျမာင္းျမလမ္းအိမ္ကိုေခၚလာတာ လည္းေတြ႕လိုက္မိပါတယ္။

ကြၽန္မက အဲဒီတုန္းက သူ႔ဝတၱဳတိုေလးေတြရႈမဝ ထဲမွာေတာ့ ဖတ္ဘူးပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ အိုရန္ဟိုင္းရဲ႕ေတးသံဆိုတဲ့ ဘာသာျပန္စာအုပ္ဖတ္ျဖစ္ပါတယ္။ သူနဲ႔ စာေရးဆရာေနာက္တဦးနဲ႔အတူ တြဲဘာသာျပန္ထားတာပါ။ သူက အဲဒီတံုးက စာေရးဆရာလွေဆြ (ကိုမိုး) နဲ႔ တတြဲတြဲပါ။ ေတာထဲလည္းအတူတူ တတြဲတည္းေရာက္လာၾကပါတယ္။

၁၉၇၈-၇၉ ကာလေလာက္မွာ သူတို႔ ပန္ဆန္းေရာက္လာၾကပါတယ္။ပါတီရဲ႕အႏွစ္ (၄ဝ) ျပည့္ အခမ္းအနားမ်ားအတြက္ ျပင္ ဆင္ခ်ိန္နဲ႔တိုးပါတယ္။ ဗဟိုက အဲဒီေန႔ကိုဂုဏ္ျပဳတင္ဆက္ဖို႔ မိုးေသာက္ၾကယ္နီဆိုတဲ့ ကဇာတ္ႀကီးအတြက္ျပင္ဆင္ေနတဲ့ကာလေပါ့။ ပါတီသမိုင္းကို ကဗ်ာမ်ား ေခတ္အဆက္ဆက္ပါတီသီခ်င္းမ်ား ယိမ္းအကမ်ား သရုပ္ေဖၚဇာတ္ကြက္ ဇာတ္ လမ္းကေလးမ်ား စတာေတြနဲ႔ အလြန္႔ကိုခမ္းနားႀကီးက်ယ္စြာျပင္ဆင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ကိုေက်ာ္ဆိုင္အတြက္ကေတာ့ တကယ့္ပြဲႀကီးပြဲေကာင္းနဲ႔တိုးတာပါ။ တတ္သည့္ပညာမေနသာဆိုသလိုပဲ က႑အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ဝင္ပါေနတာေတြ႕ရပါတယ္။ ကဗ်ာေတြ စာညႊန္႔ေတြရြတ္ဆိုရတဲ့ေနရာေတြမွာလည္းေတြ႕ရသလို ဇာတ္ဝင္ခန္းတခ်ိဳ႕မွာလည္းေတြ႕ရပါတယ္။ သူရဲ႕ အဓိက ဇာတ္ဝင္ခန္းကေတာ့ (အေအာင္ျမင္ဆံုးလို႔လည္း ဆိုႏိုင္ပါတယ္။)  သမုဒၵယဘုမၼာျပဇာတ္မွာ ဟတၱိဗလ အျဖစ္သရုပ္ ေဆာင္ခ်က္ပါပဲ။ သူက သူပါဝင္ရမဲ့အပိုင္းေတြ ရြတ္ဆိုရမဲ့ကဗ်ာေတြကို အျပတ္ကိုေလ့က်င့္က်က္မွတ္တာပါ။ သူတို႔အုပ္ ေတြက စပယ္ေတာဆိုတဲ့စခန္းမွာေနတာပါ။ ျမိဳ႕ေပၚကေရာက္လာခါစ ရဲေဘာ္ေတြ ျမိဳ႕ေပၚေျမေအာက္တာဝန္ျပန္သြားရမဲ့ရဲေဘာ္ေတြထားတဲ့စခန္းပါ။ ဗမာရဲေဘာ္အမ်ားစုေပါ့။ ထံုးစံအတိုင္း အေျပာင္အေနာက္အလြန္သန္ၾကပါတယ္။ သူေလ့က်င့္ ေနတာေတြ ေခ်ာင္းေျမာင္းၾကည့္ရႈၾကျပီး ညေနပိုင္းလမ္းေလွ်ာက္ထြက္ခ်ိန္ ဝင္လည္တဲ့စခန္း (ဥပမာ ကြၽန္မတို႔ေဆး႐ုံ ေဆး ေက်ာင္း) ေတြမွာ သူ႔ပံုစံျပန္လုပ္ျပနဲ႔ တအံုးအံုး တေသာေသာျဖစ္ၾကပါတယ္။ ဒါကို သူျပန္ၾကားေတာ့ အေတာ္စိတ္ဆိုးတယ္ိ ဆိုလို႔ ကြၽန္မတို႔တေတြ အေတာ္ဘရိတ္အုပ္လိုက္ရပါတယ္။

သူက စိတ္ဆိုးတာျမန္လည္းျမန္လြယ္လည္းလြယ္သေလာက္ စိတ္ေျပတာလည္း လြယ္ပါတယ္။ အေျခခံစိတ္က အလြန္ ေျဖာင့္ပါတယ္။ ပုဂၢိဳလ္ေရးမာနမႀကီးဘူးလို႔ဆိုႏိုင္ေပမဲ့ အႏုပညာမာနကေတာ့ အထိမခံႏိုင္တာေတြရွိပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္း ပါတီတြင္းကိစၥမ်ားမွာ အဲဒီေဖၚျပခ်က္ေတြ ေတြ႕ရပါတယ္။ သူက ပါတီတြင္းအနိဌာ႐ုံေတြေတြ႕လာေတာ့ သူ႔ေဆာင္းပါးေတြထဲ ထည့္ေရးပါတယ္။ ဒါကို ဗဟိုကခြင့္မျပဳေတာ့ သူကစိတ္ဆိုးျပီးဘာစာမွမေရးပဲ ကာလတပိုင္းေနဖူးပါတယ္။



တကယ္ေတာ့ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီဝင္ေတြမွာလိုက္နာရမဲ့ သံမဏိစည္းကမ္းမ်ားရွိပါတယ္။ ဥပမာ စည္း႐ုံးေရးစည္းကမ္းဆိုပါစို႔။ကြၽန္မတို႔သက္ဆိုင္ရာ ကလပ္စည္းေတြမွာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေဆြးေႏြးခြင့္ ေခါင္းေဆာင္ေတြအေပၚထင္ျမင္ခ်က္တင္ခြင့္ ေတြရွိပါတယ္။ သက္ဆိုင္ရာေခါင္းေဆာင္တာဝန္ခံမ်ားက အဆင့္ရွိစြာေျဖရွင္းေပးရပါတယ္။ ဒါကို ဒီမိုကေရစီဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈ လို႔ေခၚပါတယ္။
သဘာဝက်စြာဘဲ အဲဒီသက္ဆိုင္တဲ့ေခါင္းေဆာင္မ်ားရဲ႕အရည္္အခ်င္းပိုင္းနဲ႔ အရည္အေသြးပိုင္း (ဒါကပိုအေရးႀကီးပါတယ္) ေပၚမွာေတာ့ အမ်ားႀကီးတည္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒါကို ကြၽန္မတို႔မေက်နပ္ရင္ အဆင့္ဆင့္ ဗဟိုအထိ ဆက္စာတင္ႏိုင္ပါတယ္။ကလပ္စည္းျပင္ပမွာေတာ့ ေျပာခြင့္မရွိပါဘူး။ ဒါကို ကိုေက်ာ္ဆိုင္က အစာမေၾကျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ ဒါေတြက အက်ိတ္အခဲေတြျဖစ္လာတာပါ။ အဲဒီကာလ ပါတီတြင္းေလထုကလည္း မသန္႔မရွင္း ညစ္ႏြမ္းေနပါတယ္။

ကြၽန္မကေတာ့ သူနဲ႔ဆက္ဆံရတဲ့အပိုင္းေတြအေပၚမွာ သေဘာက်မိတာေတြရွိပါတယ္။ ကြၽန္မ ဗဟိုေဆး ေက်ာင္းဆင္းပြဲ တခုမွာ ႀကံဳခဲ့ရတဲ့အျဖစ္အပ်က္တခုရိွ္ခဲ့ပါတယ္။ ေဆးေက်ာင္းဆင္းပြဲေတြမွာ ေန႔ပိုင္းမွာ ေက်ာင္းဆင္းပြဲက်င္းပျပီး သင္ တန္းဆင္းသူမ်ားကို ေအာင္လက္မွတ္မ်ားေပးအပ္ျပီး ညပိုင္းမွာေတာ့ ပေဒသာကပြဲ က်င္းပေလ့ရွိပါတယ္။ အဲသလိုေက်ာင္းဆင္းပြဲတပြဲရဲ႕ကပြဲအတြက္ ျပင္ဆင္ေနရတဲ့ကာလကပါ။ ထံုစံအတိုင္း ဆရာမႀကီးေဒၚေငြကတာဝန္ခံျပီးျပင္ဆင္ေနတာပါ။ ပါတီကက်င္းပေနၾကအခန္းအနားမ်ားမွာ ပါဝင္ေနၾကအတိုင္း ယိမ္းမ်ား တပင္တိုင္အကမ်ား လူမ်ိဳးစုအကမ်ား တခန္းရပ္ ျပဇာတ္ကေလးမ်ား စသျဖင့္ပေဒသာကပြဲအတြက္ လိုအပ္သမွ်အကုန္ပါပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး ပိတ္ျပဇာတ္ရွည္ႀကီးအတြက္ ေတာ့ ဆရာမႀကီးက ဇာတ္ညႊန္းေရးေပးဖို႔ ကိုေက်ာ္ဆိုင္ကို တာဝန္ေပးထားပါတယ္။ သူကလည္း ေဆးေက်ာင္းဆင္းပြဲနဲ႔ ကိုက္ညီတဲ့ ဇာတ္လမ္းတပုဒ္ရွာထားတယ္။ အစြမ္းကုန္ေရးေပးမယ္လို႔ ကတိျပဳထားပါတယ္။

သူဇာတ္ညႊန္းေရးျပီးေတာ့ ဆရာမႀကီးနဲ႔ကြၽန္မကို လာျပပါတယ္။ သူအေကာင္းဆံုးေရးေပးမယ္လို႔ ဂတိျပဳထားတဲ့အတိုင္း ဇာတ္လမ္း ဇာတ္အိမ္က ေျပာစရာမရွိပါဘူး။ ေတာ္လွန္ေရးစိတ္ဓာတ္အရေရာ ေဆးလုပ္ငန္းလုပ္ေနတဲ့ ရဲေဘာ္မ်ားအတြက္ ေရာ အေတာ္ေကာင္းပါတယ္။ ဇာတ္လမ္းအမည္ကေတာ့ ေဖေဖခ်စ္တဲ့သမီးတဲ့။

ဇာတ္လမ္းအက်ဥ္းခ်ဳပ္ကေတာ့ ေတာ္လွန္ေရးတပ္ဖြဲ႕တြင္းက သားအဖ (၂) ေယာက္အေၾကာင္းပါ။ ေတာ္လွန္ေရးသမားႀကီး ရဲ႕ဘဝသရုပ္ေဖၚရာမွာေရာ၊ အဲဒီရဲေဘာ္ႀကီးရဲ႕သမီးေလး (ေတာ္လွန္ေရးတပ္ဖြဲ႕တြင္းက သူနာျပဳမေလး) ရဲ႕လုပ္ငန္းတြင္းဘဝပံုေဖၚရာမွာေရာ အေတာ္သန္မာျပည့္စံုပါတယ္။ ဇာတ္ရဲ႕အထြဋ္အထိပ္အခန္းကေတာ့ အဲဒီရဲေဘာ္ႀကီး တိုက္ပြဲဒဏ္ရာ ရျပီး က်ဆံုးခါနီး သမီးသူနာျပဳေလးကို ေတာ္လွန္ေရးတာဝန္ကိုဆက္ထမ္းဖို႔ ႏိုင္ငံေရးတရားေဟာတဲ့အခန္းပါပဲ။

ကြၽန္မေရာ ဆရာမႀကီးေရာဇာတ္လမ္းကိုႀကိဳက္သြားၾကပါတယ္။ ဒီမွာတင္ သူကေတာင္းဆိုခ်က္တခုတင္လာပါတယ္။ အဲဒီ ေတာ္လွန္ေရးသမားႀကီးေနရာမွာ သူသရုပ္ေဆာင္ရမွျဖစ္မယ္ တဲ့။ ကြၽန္မကလည္း ကြၽန္မပါပဲ။ ကိုယ့္ဟာ ကိုယ္ကိုသတိ မထားမိခင္ အို ဘယ္ျဖစ္မွာလဲ။ ခင္ဗ်ားက အိုဗာအက္ႀကီး။ (မွတ္ခ်က္။ overact အမူအရာလြန္သူ)  လို႔ ေျပာထြက္သြား ပါတယ္။

ဒီတင္သူက ကြၽန္မေရွ႕ခ်ထားတဲ့ သူ႔ဇာတ္ညႊန္းစာမူကို ဘာမေျပာညာမေျပာဇတ္ကနဲဆြဲယူျပီး ကြၽန္မတို႔အိမ္ခန္းက ခပ္ သုတ္သုတ္ထြက္ခ်သြားပါေတာ့တယ္။ ဆရာမႀကီးက ကြၽန္မကိုဆူလိုက္တာေလ။  စကားေျပာရင္ တုတ္ထိုးအိုးေပါက္ေျပာတတ္တာႀကီးကို မျပင္ႏိုင္ဘူး။ အခု ဘယ္လိုလုပ္ေတာ့မလဲ။ အခ်ိန္ကလည္း ကပ္ေနပီ။ ေနာက္တပုဒ္ဘယ္လိုရွာရမလဲ။  ဆိုျပီးေတာ့။ ကြၽန္မလည္း ကိုယ့္အျပစ္နဲ႔ကိုယ္။ သူ႔ေနာက္ကပဲ သူတို႔စပယ္ေတာစခန္းကိုလိုက္သြားျပီး ေတာင္းေတာင္းပန္ပန္နဲ႔ျပန္ေခၚလာရပါတယ္။ ခင္ဗ်ားဇာတ္လမ္း ခင္ဗ်ားႀကိဳက္သလိုသာစီစဥ္ပါ။ ကြၽန္မ ဘာမွဝင္မေျပာေတာ့ပါဘူးလို႔ ေျပာ ေတာ့၊ သူက ဒီလိုေတာ့လဲမဟုတ္ပါဘူးေလ။ ခင္ဗ်ားတို႔နဲ႔သက္ဆိုင္တဲ့ ေဆးပညာပိုင္းဆိုင္ရာေတြမွာေတာ့ မသင့္ေတာ္ တာေတြပါေနရင္ ေျပာရမွာေပါ့တဲ့။ အဲလို သူကႏွိမ္ခ်စရာရွိရင္လည္း ႏွိမ္ခ်တတ္ပါတယ္။ သူက အဲသလို စိတ္ေျပတာျမန္တာ။ ဒါကိုပဲကြၽန္မတို႔တေတြက သူ႔အေပၚသေဘာက်မိတာ။ ခ်စ္မိတာ။

ဒါေပမဲ့ ကြၽန္မက (ကိုယ့္ပါးစပ္ကိုယ္ မယံုတာေၾကာင့္) ဇာတ္တိုက္တာေတာင္ သြားမၾကည့္ပါဘူး။ ဆရာမႀကီး ေဒၚေငြဦးစီးေန တာျဖစ္ေလေတာ့ စိတ္ခ်ရတာလည္းပါပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး ဝတ္စံုျပည့္ေလ့က်င့္တဲ့ေန႔ေရာက္မွပဲ ၾကည့္္ျဖစ္ပါတယ္။ အ ေတာ္ အဆင္ေျပပါတယ္။ သိပ္ျပင္စရာမရွိပါဘူး။

အဲ တကယ့္ပြဲေန႔ေရာက္ေတာ့ အေရွ႕ေျမာက္စစ္ေဒသဌာနခ်ဳပ္႐ုံးနဲ႔ ေဘာလံုးကြင္းအၾကားေဆာက္ထားတဲ့ ခန္းမႀကီး (တာ့ လီထန္) အတြင္း ဗဟို႐ုံးက  ေခါင္းေဆာင္ေတြ ဌာနအသီးသီးကရဲေဘာ္ေတြ မိသားစုေတြ ကေလးေတြ ထရပ္ကားတစီးတိုက္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးႀကီး ဆင္းခ်လာပါတယ္။ စစ္ေဒသကေခါင္းေဆာင္မ်ား ရဲေဘာ္မ်ားကလည္း အားက်မခံ အင္တိုက္အားတိုက္လာအားေပးၾကပါတယ္။ ပန္ဆန္းျမိဳ႕နယ္က အရပ္ဖက္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုင္ရာ ေခါင္းေဆာင္ေတြ ျပည္သူ႔စစ္ေတြ ရြာေကဒါ ေတြ ေဒသခံတိုင္းရင္းသားျပည္သူလူထုေတြ အံုးအံုးကြၽက္ကြၽက္နဲ႔ စည္သလားမေျပာပါနဲ႔ေတာ့။ ေရွ႕တန္းကင္းစခန္းအသီးသီး ရဲေဘာ္မ်ားေတာင္ပါပါတယ္။ (သူတို႔က အလွည့္က်လာရတာပါ။) အဲဒီခန္းမႀကီးကလည္း လူပရိသတ္ ေထာင္ခ်ီဆန္႔ပါတယ္။

ျပည္သူ႔တပ္မေတာ္သီခ်င္းနဲ႔ပေဒသာကပြဲအခန္းအနားႀကီးကိုဖြင့္လွစ္ျပီးေနာက္ သင္တန္းဆင္းေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားမ်ား အားလံုးက ဗဟိုေဆးေက်ာင္းဆင္းသီခ်င္းကို စုေပါင္းသီဆို တင္ဆက္ၾကပါတယ္။  ေမာင္လွဝင္း (ျမင္းျခံ) ရဲ႕လက္ရာပါ။

သီခ်င္းေလးကေတာ့ ....
မ်က္ရႈေၾကးမံုရိပ္သြင္ ျပဳစုယုယျမႇင့္တင္ ျပည္သူအက်ိဳးသည္ပိုးကာပင္ ေက်းဇူရွင္ အို မိခင္  (ဆရာဝန္ ပညာေတြသင္ မိခင္ ရဲ႕ ေအးျမရင္ခြင္ မိခင္ရဲ႕ေႏြးေထြးရင္ခြင္  ေဆးပညာကိုသင္၊  ကြၽန္ေတာ္/ကြၽန္မတို႔ အေတာင္ အလက္စံုလင္ ပ်ံသန္းေတာ့မယ္ တိုက္ပြဲခြင္။) ၂

တာဝန္မတူ  ေၾသာ္ ေဒသကြဲေပမဲ့ အလံတလက္ထဲေအာက္မွာပင္ ေဆးအပ္ကိုင္စြဲ တိုက္ပြဲ ႏႊဲမယ္ထာဝစဥ္         (ေဆးအိတ္ကို လြယ္လို႔ပင္ လူထုထဲဆင္းဖို႔ျပင္ ေသနတ္ကိုင္စြဲ ေဆးအိတ္လြယ္ ေရွ႕တန္းခြင္ဝင္မယ္ျပင္) ၂

တာဝန္မတူ ... ႏႊဲမယ္ထာဝစဥ္။
(ဗက္သြန္းစိတ္ဓာတ္ရင္ထဲတြင္ ႏွလံုးျဖဴစိတ္ဓာတ္မြန္ျမတ္ရင္ ႏြယ္ျမက္သစ္ပင္ ေဆးဖက္ဝင္။) ၂
(ျပည္သူအက်ိဳး သည္ပိုးထာဝစဥ္) ၂
တာဝန္မတူ .... ႏႊဲမယ္ထာဝစဥ္။
(ဆရာဝန္ပညာေတြသင္ .... တိုက္ပြဲခြင္) ၂
ပ်ံ သန္း ေတာ့ မယ္ တိုက္ပြဲ ခြင္။

ျပီးေတာ့ဇက္တိုက္ဆိုသလို  လူမ်ိဳးစုအကေတြ ယိမ္းေတြ အခန္းအမ်ိဳးမ်ိဳးခြဲျပီး မရိုးေအာင္တင္ဆက္ပါေတာ့တယ္။ ဆရာမ ႀကီးေဒၚေငြရဲ႕လက္ရာ ဆီးမီးကြက္အကမွာေတာ့ လက္ခုပ္သံတေဖ်ာင္းေဖ်ာင္း လက္ေခါက္မႈတ္သံတရႊီရႊီနဲ႔။ (တေလာက သတင္းကြန္ရက္မွာတက္လာတဲ့ အဆိုေတာ္ခ်မ္းခ်မ္းရဲ႕သီခ်င္းဗီဒီယိုအေခြတခုထဲက ဆီးမီးကြက္အကနဲ႔ နင္လား ငါလား ပါပဲ။)

ေဒါက္တာရမ္းကု ဟာသျပဇာတ္တိုေလးထဲက ဇာတ္ဝင္ခန္းမ်ား (ေဒါက္တာကဗိုက္ခြဲျပီး ဖိနပ္စုတ္ႀကီးထုတ္လာတဲ့အခန္းတို႔ သြားမွားႏုတ္မိတဲ့အခန္းတို႔) အတြင္း တ႐ုံလံုး တေဝါေဝါနဲ႔။သေဘာက်လိုက္ၾကတာ။ ေဒါက္တာရမ္းကုအျဖစ္သရုပ္ေဆာင္တဲ့ ရလလဖအဖြဲ႕ကေဆးေက်ာင္းလာတက္ေနတဲ့ ေမာင္ထြန္းအမူအရာကလည္း (အထူးသျဖင့္ မ်က္ႏွာေပးက) ပိုင္သလား မေျပာနဲ႔။

ေဆး႐ုံမွာတာဝန္က်တေယာက္ ၂ေယာက္ေလာက္ပဲထားခဲ့ျပီးေဆး႐ုံလံုးကြၽတ္ပြဲခင္းထဲေရာက္ေနတဲ့ ကြၽန္မတို႔တေတြမွာလည္းေပ်ာ္တျပံဳးျပံဳး ေမာ္မဆံုးေပါ့။

ဒါနဲ႔ပဲေနာက္ဆံုး ျပဇာတ္ရွည္္ႀကီးအလွည့္ေရာက္လာပါေတာ့တယ္။ ဇာတ္ဝင္ခန္းေတြျဖစ္တဲ့ စစ္ေရးေလ့က်င့္ခန္းေတြ ေဆး ေက်ာင္းသင္တန္းေတြ ေပ်ာက္က်ားတိုက္ပြဲခန္းေတြ ေရွ႕တန္းေဆးအဖြဲ႔ခရီးစဥ္ေတြနဲ႔ အဆင္ကိုေခ်ာေနပါေတာ့တယ္။ ပရိသတ္ႀကီးကလည္း ဇာတ္ႀကီးထဲေမ်ာပါသြားျပီး ျငိမ္ၾကည့္ေနပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးပိတ္အိတ္နဲ႔ လြယ္စရာပဲက်န္ပါေတာ့ တယ္။ ေနာက္ဆံုးခန္း (ဇာတ္သိမ္းခန္း) ထြက္လာပါျပီ။ ရဲေဘာ္တေယာက္က ရင္ဘတ္ကေသနတ္ဒဏ္ရာကို လက္နဲ႔အုပ္ ကိုင္ထားျပီး လဲေနတဲ့ ေသအံ့မူးမူး ေတာ္လွန္ေရးသမားႀကီး (ကိုေက်ာ္ဆိုင္) ကို ေပြ႕ထားပါတယ္။ ေဘးမွာက အဲဒီေတာ္လွန္ ေရးသမားႀကီးရဲ႕သမီး သူနာျပဳဆရာမေလးက ဒူးေထာက္ထိုင္ေနျပီး တရႈံရႈံ႕ငိုေနပါတယ္။ ဇာတ္အျမင့္ဆံုးအခန္း ေတာ္လွန္ ေရးသမားႀကီးက သူ႔ရဲ႕မျပီးဆံုးေသးတဲ့ ေတာ္လွန္ေရးတာဝန္ေတြကို သမီးေလးကို ဆက္ထမ္းေဆာင္ဖို႔ေျပာတဲ့အခန္း။ ကဗ်ာလိုလို စာညႊန္႔လိုလို သူစိတ္ႀကိဳက္ေရးထားတဲ့အပိုင္း။

အားလံုးရင္ေတြမ ျပီးၾကည့္ေနစဥ္မွာပဲ မ်က္လံုးေမွးျပီးလွဲေနတဲ့ ကိုေက်ာ္ဆိုင္က ဆတ္ကနဲေကာက္ရပ္လိုက္ျပီး မိုက္ဆြဲခ်ထားတဲ့ဇာတ္စင္ေရွ႕အလယ္ေလာက္ထိေလွ်ာက္လာျပီး သူ႔စာေတြ ရြတ္ပါေတာ့တယ္။ စာရြတ္လို႔ဆံုးသြားတာနဲ႔ ဒိုင္းက နဲျပန္လွဲခ်ျပီး ေသျပလိုက္ပါေတာ့တယ္။ အဲဒီေခတ္က မိုက္ကိုကိုယ္လည္ပင္းမွာဆြဲထားတာတို႔ နားေနာက္ခ်ိတ္ထားတာတို႔ မေပၚေသးဘူးေလ။ ဇာတ္စင္အေပၚကေန ဆြဲခ်ထားရတာ။ ကိုေက်ာ္ဆိုင္က သူ႔အကယ္ဒမီေရွာ့ လို႔ဆိုတဲ့အခန္းအတြက္ သူအပိုင္ေရးထားတဲ့ ကဗ်ာ ပရိသတ္မၾကားရမွာစိုးလို႔ လုပ္ပံုမ်ားေလ။

ေတာ္ပါေသးရဲ႕။ဇာတ္ခံုေပၚကကားလိပ္ေတြၾကား ဒါရိုက္တာလုပ္ေနတဲ့ဆရာမႀကီးက ဒါမ်ိဳးႀကံဳဘူးထင္ပါရဲ႕။ သူလွဲ လည္း အိပ္လိုက္ေရာ ကားလိပ္လည္းခ်ပစ္လိုက္ပါတယ္။ မေရွးမေႏွာင္းမွာပဲ ကားလိပ္ျပန္ပြင့္လာျပီး ကြၽန္မတို႔အခန္း အနားေတြ အပိတ္မွာဆိုတတ္ၾကတဲ့ စည္းကမ္းႀကီး (၃) ရပ္ သတိျပဳရန္ (၈) ခ်က္သီခ်င္းကို ပြဲမွာပါသူေတြအားလံုး ဝိုင္းဝန္းသီဆိုၾက ေခါင္းေဆာင္ေတြ စင္ေပၚတက္ႏႈတ္ဆက္ၾက ပရိသတ္ေတြကလည္း ႐ုံး႐ုံးနဲ႔ထျပန္ၾကနဲ႔။ အခုန ဘာမွမျဖစ္လိုက္သလိုပါပဲ။

ကိုေက်ာ္ဆိုင္ႀကီးကိုေတာ့ အဲဒီေနာက္ဆံုးခန္း လူအုပ္အလယ္မွာ သြားအကုန္လံုးေပၚ ျပံဳးျဖီးျဖီးႀကီးေတြ႕လိုက္ရပါတယ္။ ကဲ ကြၽန္မသူ႔ကို အိုဗာအက္ႀကီးလို႔ေျပာတာ လြန္သလား။ ပန္ဆန္းေရႊေရာင္ကာလမ်ားအတြင္းက အျဖစ္အပ်က္တခ်ိဳ႕ပါ။

လွေက်ာ္ေဇာ
၁ဝ၊ ၅၊ ၂ဝ၁၇။