တူေမာင္ညဳိ ● ဘုန္းႀကီးေလးရဲ႕ “အျမစ္- အၫႊန္႔ျဖတ္တရား” အစဥ္လက္ကိုင္ထား

တူေမာင္ညဳိ ● ဘုန္းႀကီးေလးရဲ႕ “အျမစ္- အၫႊန္႔ျဖတ္တရား” အစဥ္လက္ကိုင္ထား
(မုိးမခ) ဇူလုိင္ ၂၄၊ ၂၀၁၇

“ႏုိင္ငံသားေတြကို ဆိုးက်ဳိးျဖစ္ေစတဲ့သူဟာ ႏုိင္ငံ့ရန္သူပါပဲ။
ႏုိင္ငံတိုးတက္မႈကို အဟန္႔အတားျဖစ္ေစတဲ့သူဟာ ႏုိင္ငံ့ရန္သူပါပဲ။

ဘယ္လိုပုံစံ၊ ဘယ္လိုအေနအထားမ်ဳိးနဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ ႏုိင္ငံကို မတည္မၿငိမ္ျဖစ္ေအာင္လုပ္တဲ့သူ၊ ႏုိင္ငံသားေတြရဲ႕စိတ္ႏွလုံးေအး ခ်မ္းမႈနဲ႔ ဘဝတိုးတက္မႈကို ေႏွာင့္ေႏွးေစတဲ့သူတိုင္းဟာ ႏိုင္ငံ့ရန္သူေတြခ်ည္းပါပဲ။ အဲဒီႏုိင္ငံ့ရန္သူေတြရဲ႕ အျမစ္ကိုလည္း ျပတ္ျပတ္သားသား ျဖတ္ေတာက္ပစ္ရမယ္။ အၫႊန္႔ကိုလည္း ျပတ္ျပတ္သားသား ျဖတ္ေတာက္ပစ္ရမယ္”
 [၁၉ ဇူလိုင္ ၂၀၁၇ ရက္ေန႔၊ ႏွစ္ (၇၀) ျပည့္ အာဇာနည္ေန႔တြင္ ေရႊပါရမီေတာရဆရာေတာ္အရွင္ဆႏၵာဓိက ေဟာၾကားသည့္ တရားမွ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္]

ေဖာ္ျပပါတရားေကာက္ႏုတ္ခ်က္ကို စဖတ္ရေတာ့ ပထမ သိပ္ကိုအ့ံၾသသြားတယ္။ တၿပိဳင္နက္ထဲမွာလည္း ဒီတရားသေဘာ ကိုလည္း ေရေရလည္လည္ ခုိက္သြားပါတယ္။

တရားအႏွစ္ခ်ဳပ္က ႏုိင္ငံနဲ႔ျပည္သူ႔အေပၚ “ဆုိးက်ိဳးျဖစ္ေစတဲ့သူ၊ တိုးတက္မႈကိုအဟန္႔အတားျဖစ္ေစတဲ့သူဟာ ႏုိင္ငံ့ရန္သူ၊ အဲဒီ ရန္သူေတြရဲ႕ အျမစ္နဲ႔အညြန္႔ကို ျပတ္ျပတ္သားသား ျဖတ္ေတာက္ပစ္ရမယ္” တဲ့။ ေဟာဟုိ ဒုဗၺစၥ၊ အလဇၨီသကၤန္း ဝတ္နဲ႔ေတာ့ မုိးနဲ႔ေျမလို အပံုႀကီးကြာပါတယ္။ ဘုန္းႀကီးေလးက နံ႔သာဆီေမႊးပါ။

ဘုန္းႀကီးေလးက “အေၾကာင္းတရားနဲ႔ အက်ိဳးဆက္၊ လူနဲ႔အျပဳအမူလုပ္ရပ္” တစံုလံုးကို ထင္ထင္လင္းလင္း ေဟာၾကားလုိက္ တာပါပဲ။ အဲဒီကေန ေရွ႕တိုးၿပီး ဆက္စဥ္းစားမိတာကေတာ့ ဒီလိုပါ။

ပထမအခ်က္က ႏုိင္ငံနဲ႔ျပည္သူကို ဆိုးက်ိဳးျဖစ္ေစတဲ့၊ အဟန္႔အတားျဖစ္ေစတဲ့ “အေတြးအေခၚေတြ” ကိုလည္း ျပတ္ျပတ္ သားသားအျမစ္ျဖတ္ အညြန္႔ခ်ိဳးပစ္ရမယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္ပါ။

ဒုတိယအခ်က္က ဘုန္းႀကီးေလးရဲ႕ ခြၽန္ျမတဲ့ ဒီတရားကို ၁၉၆၂ ကေန ဒီကေန႔ ႏုိင္ငံနဲ႔ျပည္သူအေပၚ ဗိုလ္က်လႊမ္းမိုးခဲ့ၾကသူ ေတြ၊ ဆက္လက္ဗိုလ္က်လႊမ္းမိုးေနတြင္က်ယ္ေနတဲ့ အုပ္စုရဲ႕ငယ္ထိပ္ေပၚတည့္တည့္က်တဲ့တရားျဖစ္တာမို႔ စစ္အုပ္စုက ေၾကႏုိင္၊ ခ်မ္းႏုိင္ၾကမွာေတာ့ မဟုတ္ဘူးဆိုတဲ့အခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။

တတိယအခ်က္က ဘုန္းႀကီးေလးရဲ႕ ဒီတရားကို ဘုန္းႀကီးေလးက မိခင္သဖြယ္ ေလးစားျမတ္ႏိုးခ်စ္ခင္တဲ့ ဒကာမႀကီး ေဒၚ ေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ၾကည္ႏူးေက်နပ္စြာ ႏွလံုုးသြင္းႏုိင္ပါ့မလားဆုိတဲ့အခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာလုိ႔လည္းဆုိေတာ့ ဘုန္းႀကီး ေလးေဟာၾကားတဲ့ တရားကုိယ္အရဆိုရင္ “ႏုိင္ငံနဲ႔ႏုိင္ငံသားေတြကို ဆုိးက်ိဳးျဖစ္ေစတဲ့သူ/ အဟန္႔အတားျဖစ္ေစတဲ့သူေတြ” နဲ႔ အတူယွဥ္တြဲ သင့္ျမတ္ႏုိင္မယ့္ တရားမဟုတ္လို႔ပါပဲ။

စတုတၱအခ်က္က ဘုန္းႀကီးေလးက သူေဟာတဲ့တရားနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဟုိဝန္ႀကီးခ်ဳပ္လုိ “ေတာင္းပန္မယ့္” လကၡဏာေတာ့ မျမင္မိတဲ့အခ်က္ပါ။ ေတာင္းပန္စရာ ဘယ္လိုအခ်က္မွလည္း မေတြ႔မိပါဘူး။

ဒီလိုေျပာရတာက ဘုန္းႀကီးေလးရဲ႕ပုိင္းျဖတ္ခ်က္ ခုိင္မာတည္ၾကည္မႈနဲ႔ျပတ္သားမႈကို ေဖာ္ျပခဲ့ဖူးတဲ့ျဖစ္ရပ္ႏွစ္ခုနဲ႔ ယွဥ္ထုိး ၾကည့္ၿပီး  ေျပာလိုက္တာျဖစ္ပါတယ္။

ပထမတခုက သံုးထပ္ကြမ္းလူရည္ခြၽန္၊ ဘာသာစံုဂုဏ္ထူးနဲ႔ တႏုိင္ငံလံုး ဒုတိယ (၁၉၈၄) ရရွိခဲ့တာေတြကို စြန္႔လႊတ္ ေက်ာ ခုိင္းၿပီး သာသနာ့ေဘာင္ကို ဝင္သြားတဲ့ျဖစ္ရပ္ပါ။ ထုိစဥ္က ဘုန္းႀကီးေလးအသက္ဟာ ၁၆ ႏွစ္သားပဲရွိပါေသးတယ္။

ဒုတိယတစ္ခုက ဘုန္းႀကီးေလး ဇာတိျဖစ္တဲ့ ေရနံေခ်ာင္းၿမိဳ႕က “ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလက္ေရးမူစာအုပ္” ကိစၥျဖစ္ပါတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္လက္ေရးမူစာအုပ္ကို (ဗိုလ္) ဦးခင္ေအာင္ျမင့္ (ယခင္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒) က (သိမ္း) ယူသြားတာပါ။ ဒီ စာအုပ္ကို မူလပုိင္ရွင္ျဖစ္တဲ့ ေရနံေခ်ာင္းၿမိဳ႕ကို ျပန္မေပးရင္ ဘုန္းႀကီးေလးကုိယ္တုိင္ဆႏၵျပမယ္၊ ေရနံေခ်ာင္းေျမကိုလည္း ဘယ္ေတာ့မွ ေျခခ်မည္မဟုတ္ဆုိတဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ၾကားရစဥ္ကျဖစ္တယ္။ ဒီျဖစ္ရပ္ဟာ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္မွာျဖစ္ပြားခဲ့တာပါ။ (ဗိုလ္) ဦးခင္ေအာင္ျမင့္က သူယူသြားတဲ့ “ဗုိုလ္ခ်ဳပ္လက္ေရးမူစာအုပ္” ကို မူလပုိင္ရွင္ထံ ျပန္လည္ေပးအပ္လိုက္ရပါတယ္။

ဒီလို ထင္ရွားျပတ္သားတဲ့ လက္ေတြ႔သာဓကႏွစ္ခုနဲ႔ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ဘုန္းႀကီးေလးဟာ သူ႔စကား၊ သူ႔တရားကို ခိုင္ၿမဲတည္ ၾကည္တဲ့ ဘုန္းႀကီးေလးျဖစ္တယ္ဆိုတာကို ေလးစားစြာသတိျပဳမိပါတယ္။ ယခုေဟာေျပာလိုက္တဲ့ “အျမစ္-အညြန္႔ျဖတ္ တရား” ကို၊ စြဲၿမဲခုိင္မာစြာ စြဲကုိင္ရပ္တည္သြားလိမ့္မယ္လို႔ ယံုၾကည္ေမွ်ာ္လင့္မိပါတယ္။

ဘုန္းႀကီးေလးက ႏုိင္ငံနဲ႔ျပည္သူ႔ရန္သူရဲ႕အျမစ္နဲ႔အညြန္႔ကို ျဖတ္ရမယ့္ဖက္ကိုတင္ေဟာတာမဟုတ္ဘူး။ ႏုိင္ငံနဲ႔ျပည္သူ႔ အ က်ိဳးကို ျဖစ္ထြန္းတိုးပြားေစအျမစ္နဲ႔ အညြန္႔အစဥ္သျဖင့္ ရွင္သန္ခုိင္မာၿပီး လန္းဆန္းေဝဆာေနေအာင္ ေရေလာင္းေပါင္းသင္ ျပဳစုယုယေနရမယ္လို႔လည္း တဆက္တည္း ေဟာေျပာညြန္ျပၾသဝါဒေပးထားပါတယ္။

ဒီမွာ ဖ်တ္ကနဲစဥ္းစားမိသြားတာက (ဗကသ) နဲ႔ သမုိင္းဝင္တကသ အေဆာက္အအံုကိစၥျဖစ္ပါတယ္။

ကိုလိုနီေခတ္မွ ယေန႔ေခတ္အထိ အဆက္ဆက္ေသာ ေဖာက္ျပန္တဲ့ အုပ္စုိးသူ၊ အာဏာရွင္ဆန္႔က်င္ေရးတိုက္ပြဲစဥ္ေတြမွာ တုိက္ပြဲရဲ႕လွံသြားအခန္းက ပါဝင္ခဲ့ၾကတဲ့၊ ႏုိင္ငံ့ေရေသာက္ျမစ္၊ ႏုိင္ငံအညြန္႔အဖူးလို႔ဆိုရမယ့္ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြ အ ေရးကိစၥကို ကုိင္တြယ္တဲ့ေနရာမွာ အျမစ္ျဖတ္အညြန္႔ခ်ိဳးသလိုမျဖစ္ေစဖုိ႔ သတိနဲ႔ကိုင္တြယ္ဖို႔ ဆုိတဲ့အခ်က္ပါပဲ။ အစိုးရရဲ႕ ကိုင္တယ္ေဆာင္ရြက္မႈ (ေစတနာ) ဟာ ေက်ာင္းသားထုအၾကားမွာ ေသြးမတိတ္/ဂုိဏ္းကြဲေနေစမယ့္ ပဋိပကၡမီးကို မပ်ိဳးမိ ေစဖို႔၊ ေလာင္စာမီးပြားျခင္းမျပဳမိေစဖို႔ အဖက္ဖက္က ဆင္ျခင္စဥ္းစားၿပီး ကုိင္တြယ္ရလိမ့္မယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။ ငါအာဏရ တုန္း၊ ငါ့နာမည္တြင္က်န္ေစေရး၊ ငါေပၚျပဴလာျဖစ္ေရး က်ဥ္းက်ဥ္းေျမာင္းေျမာင္း စဥ္းစားၿပီး (တကသ) အေဆာက္အအံု ကိစၥကို မကုိင္တြယ္ေစခ်င္ပါဘူး။ (တကသ) အေဆာက္အအံုကိစၥဟာ (YBS) ေမာ္ေတာ္ယာဥ္လိုင္းကိစၥမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါ ေၾကာင့္ ေမတၱာနဲ႔သာအုပ္စိုးမယ္ဆုိတဲ့ အစိုးရအေနနဲ႔ ဆင္ျခင္သတိနဲ႔ ကုိ္င္တြယ္ေစလိုပါတယ္။

ဗိုလ္ေနဝင္းစစ္အုပ္စုဟာ ၁၉၆၂ ကေန ၁၉၈၈ အထိ ဘုန္းမီးေနလေတာက္ပခဲ့ေလေတာ့ ႏုိင္ငံနဲ႔ျပည္သူဟာ အဆင္းရဲဆံုး ႏိုင္ငံ (LDC) ဘဝနစ္မြန္းက်ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ (နဝတ-နအဖ) စစ္အစုိးရလက္ထက္မွာလည္း ဆင္းရဲတြင္းက ရုန္းမထြက္ႏုိင္ တဲ့အျပင္ ႏုိင္ငံနဲ႔ျပည္သူမွာ ဆင္းရဲႏြံထဲ ဝါးကူလို႔ ထပ္မံထုိးႏွစ္ခံရျပန္ပါတယ္။ ဗိုလ္ေနဝင္းစစ္အုပ္စုပဲျဖစ္ျဖစ္၊ (နဝတ-နအဖ) စစ္အုပ္စုပဲျဖစ္ျဖစ္ ထားစရာမရွိေအာင္ခ်မ္းသာႂကြယ္ဝသြားၿပီး ႏုိင္ငံနဲ႔ျပည္သူေတြကေတာ့ ကုန္းေကာက္စရာမရွိေအာင္ ဆင္းရဲမြဲေတခဲ့ၾကရတဲ့အျဖစ္ကေတာ့ လယ္ျပင္မွာ ဆင္သြားသလို ထင္ရွားလွပါတယ္။

ႏုိင္ငံ့အျမစ္နဲ႔အညြန္႔ကို ခ်ိဳးျဖတ္ေနသူေတြဟာ သူတုိ႔ပါပဲ။ ၁၉၆၂ ကေန စေရတြက္ရင္ ရာစုႏွစ္ဝက္ေက်ာ္ (၅၅ ႏွစ္) ၾကာျမင့္ခဲ့ ပါၿပီ။ အခုထိလည္း ႏုိင္ငံရဲ႕အက်ိဳးစီးပြားအညြန္႔အဖူးနဲ႔ အရင္းအျမစ္မွန္သမွ်ဟာ သူတုိ႔ ေျခဖဝါးေအာက္မွာပါ။

ႏုိင္ငံဆိုတာလူမ်ိဳးေပါင္းစံုျပည္သူေတြနဲ႔ဖြဲ႔စည္းထားတာပဲ မဟုတ္လား။ ႏုိင္ငံ့အက်ိဳးဆိုတာ လူမ်ိဳးေပါင္းစံုျပည္သူေတြရဲ႕ အ က်ိဳး စီးပြားကလြဲၿပီး တျခားမရွိပါဘူး။ မရွိအပ္ပါဘူး။ မရွိႏုိင္ပါဘူး။ ႏုိင္ငံနဲ႔လူမ်ိဳးေပါင္းစံုျပည္သူေတြကို ဆိုးက်ိဳးျဖစ္ေစတဲ့သူဟာ ႏုိင္ငံ့ရန္သူ၊ ျပည္သူ႔ရန္သူ။ ႏုိင္ငံရန္သူ - ျပည္သူ႔ရန္သူေတြနဲ႔ ဘယ္လိုျပန္လည္သင့္ျမတ္ႏုိင္မွာလဲ။

“ရန္သူမရွိ - မိတ္ေဆြသာရွိ” ဆုိတာဟာ “ပန္းႏုေရာင္စိတ္ကူးယဥ္မႈ” သာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကို တခ်ိဳ႕ေသာ အေခ်ာင္သမားေတြ က သူတုိ႔ အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ လိုသလုိ အသံုးခ်ေနၾကတာသာျဖစ္တယ္။

ၫႊန္း
- ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ တကၠသိုလ္ရိပ္သာလမ္း၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ေနအိမ္တြင္ျပဳလုပ္ေသာ ႏွစ္ (၇၀) ေျမာက္ အာဇာနည္ေန႔ အထိမ္းအမွတ္ ဆြမ္းဆက္ကပ္လွဴဒါန္းပြဲ၌ ေရႊပါရမီေတာရဆရာေတာ္ အရွင္ဆႏၵာဓိကေဟာၾကားေတာ္မူ ေသာတရားေတာ္ (၁၉-၇-၂၀၁၇)

Comments