မင္းကုိႏုိင္ ● ဝါးဋီကာ

မင္းကုိႏုိင္ ● ဝါးဋီကာ
(မုိးမခ) ႏုိဝင္ဘာ ၈၊ ၂ဝ၁၇

“ဘဝဆိုတဲ့ ပင္လယ္ကိုမကူးခင္ အေျခခံပညာဆိုတဲ့ ေခ်ာင္းရိုးေလးကိုအရင္ကူးဖို႔ ဆရာဟာ မင္းတို႔အတြက္ ဝါးတံတားေလး ပါ”

တခါက ေက်ာင္းဆရာေလးတစ္ေယာက္ စာေမးပြဲႀကီးေျဖဖို႔ ႏႈတ္ဆက္ခ်ိန္ သင္ပုန္းႀကီးေပၚေရးေပးခဲ့သည့္ အမွတ္တရျဖစ္ ပါသည္။ ထိုဆရာက သူ႔မူပိုင္စကားလား၊ တစ္စုံတစ္ေယာက္၏ စာကို ျပန္ကိုးကားသည္လား ေသခ်ာမေျပာျပခဲ့၍ မူရင္းကို မေဖာ္ျပႏို္င္ေတာ့ပါ။ ထိုခိုင္းႏႈိင္းခ်က္ကိုေမ့မရသည့္အတြက္ ဘဝတြင္ တုိက္ဆိုင္ လာတိုင္းဝါးတံတားႏွင့္ တူသူေတြအေၾကာင္း ေတြးမိၿမဲ။ ထိုအေတြးကပင္ လူေတြဟာ ဘယ္လိုဝါးေတြႏွင့္တူပါလိမ့္ဟု ကြၽန္ေတာ္ အကဲျဖတ္ေနမိပါသည္။
.................🎋 ..🎋 .🎋.....................

အနင္းခံဘဝႏွင့့္ အသုံးေတာ္ခံသြားၾကရာမွာ ဝါးတံတားမွ်မဟုတ္။ ဝါးေဖာင္၊ ဝါးျငမ္းတို႔သည္လည္း ကိစၥတခု လုိရာေရာက္ ေအာင္ ပို႔ေဆာင္ေပးရာမွာ အေရးပါခဲ့ၾကသေလာက္ ကိစၥၿပီးေျမာက္ေသာ္ လူေတြက သဘာဝက်က် ေဘးဖယ္ထားၾကၿမဲ သို႔မဟုတ္ အလားတူ ေနာက္ထပ္ ကိစၥေတြအတြက္ နင္းၾက သုံးၾက ရၿမဲ။ ထို အနင္းခံ အျဖည့္ခံမ်ားကလည္း နာလွေခ်ရဲ႕ဟု မညည္းညဴၾကပါ။ အခ်ဳိ႕အနင္းခံ၊ အျဖည့္ခံ ဝါးတံတား၊ ေဖာင္၊ ျငမ္းမ်ားက ဤသို႔ပင္ ႏွလုံးပိုက္လိုက္ၾကေသးသည္။

“က်ဳပ္တို႔က ေျဖသာပါတယ္၊ တစ္ပြဲၿပီးတစ္ပြဲ အသုံးေတာ္ခံရေပမယ့္ ကိစၥမ်ားစြာ ၿပီးေျမာက္တာကိုး၊ မွ်စ္ဘဝမွာ ခ်ဳိးစား ခံလိုက္ရတဲ့ ညီေနာင္မ်ားရဲ႕အျဖစ္ထက္စာရင္ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ေကာင္းက်ိဳးရွာႏိုင္ခဲ့တာကိုး”

ထိုအခါ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဝန္းက်င္တြင္ မွ်စ္ဘဝမွာပင္ ခ်ိဳးဖဲ့အစားခံလိုက္ရသည့္ အနာဂါတ္တန္ဖိုး မ်ားစြာကို သတိျပဳလာမိပါ သည္။
🎋 ..🎋 .🎋

ဝါးတစ္ပင္ဘဝ မွ်စ္က စသည္ကို လူတိုင္းသိသည္။ မွ်စ္လိုခ်ိဳးစားမခံခဲ့ရလွ်င္ သူတို႔ ဘာေတြဆက္ျဖစ္ႏိုင္ပါလိမ့္။ စာအုပ္ တစ္အုပ္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဖတ္ေနသည္ ဆိုပါေတာ့။ ႏွလုံးသား တည္ၿငိမ္ သိမ္ေမြ႕မႈအတြက္ ရသပဲျဖစ္ေစ၊ သိမႈအတြက္ သုတ ျဖစ္ေစ၊ ကိုယ္စီဘဝ လမ္းေရြးခ်ယ္ပဲ့ကိုင္ဖို႔ ဒႆနအေတြးအေခၚပဲျဖစ္ေစ စာအုပ္ကိုယ္စီ စာမ်က္ႏွာကိုယ္စီမွာ စီတန္း ေဖာ္ျပၾကပါလိမ့္မည္။ ထိုစာမ်က္ႏွာ စာရြက္စကၠဴမ်ားမွာ ဝါးေပ်ာ့ဖတ္မွ ျဖစ္လာသည္ကို သတိမူမိပါလိမ့္မည္။

ကြၽန္ေတာ္တို႔ တစ္သက္တာ ဖတ္ခဲ့ေရးခဲ့ၾကေသာ စာမ်ားအတြက္ ေရွ႕ကအမွားကို ေနာက္လူေတြမလိုက္မိဖို႔က အစစာမ်က္ ႏွာမ်ားက သင္ေပးခဲ့ၾကပါသည္။ စကၠဴျဖစ္ရန္ “ေပ်ာ့ဖတ္ဝါး” မ်ားလို ျဖစ္တည္ေပးၾကသည့္ လူသားဘဝေတြကို ကြၽန္ေတာ္ ဆင္ျခင္မိျပန္ပါသည္။
ဝါးကျဖစ္လာသည့္ စကၠဴခ်င္းပင္ တန္ဖိုးက မတူ။ တံဆိပ္ေခါင္းလို ၾကာေလ အဖိုးတန္ေလ ဘဝမ်ားျဖစ္သူျဖစ္၊လက္ထပ္စာခ်ဳပ္၊ နားလည္မႈ စာခၽြန္လႊာတို႔လို ခန္႔ခန့္ ့ျကီးေနႏိုင္ သူက ေနႏိုင္။

ထီလက္မွတ္လို ဘဝကေကာ၊ လူေတြကို အခ်ိန္အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ စိတ္ကူးယဥ္ ေပ်ာ္ရႊင္ခြင့္ ေပးထားႏိုင္သည္။ ၿပီးေတာ့မွ မဟုတ္ကာမွလြဲေရာ ဆိုကာ ရယ္ေမာလုိက္လို႔ရေသး။

ေအာင္စာရင္းစာရြက္လိုကေတာ့ ရင္ခုန္စရာအေကာင္းဆုံး၊ အဆုံးအျဖတ္မ်ားႏွင့္ တရားသူႀကီးဖတ္ျပသည့္ စီရင္ခ်က္မ်ား။ ဝါးပင္ ဘဝခ်င္းတူပါလ်က္ အသုံးေတာ္ခံျဖစ္စဥ္ေနရာ ကာလအေလ်ာက္ တန္ဖိုးမ်ား အဓိပၸါယ္မ်ား ျခားနားကုန္တာကို တစ္ခါက ပင္ဝါးရုံမ်ား၏ မွ်စ္စို႔ မွ်စ္ေပါက္ ညီေနာင္အခ်င္းခ်င္း စကားေျပာခန္းကို ကြၽန္ေတာ္ နားဆင္ေနမိပါသည္။
...........🎋 ..🎋 .🎋..................

ငါတို႔က အျမတ္ဆုံးထဲမွာ ပါတယ္ကြ။ လူတိုင္း သည္းေျခၾကိဳက္ ေငြစကၠဴျဖစ္ခြင့္ရတယ္ဟု ေမာ္ႂကြားသည့္ ဝါးကလည္း ေမာ္ႂကြားပါလိမ့့္မည္။ ေငြစကၠဴခ်င္းတူတာေတာင္ ဇင္ဘာေဘြ ေဒၚလာႏွင့္ၿဗိတိသွ် စတာလင္ေပါင္ ေငြစကၠဴကလည္း တန္ဖိုးခ်င္း ကြာလွေၾကာင္း ျငင္းခုံေျခဖ်ားေထာက္ႏိုင္ၾကပါေသးသည္။

“အေဖတို႔ ဖက္ဆစ္ကိုေတာ္လွန္ၾကတုန္းက ဘာေသနတ္မွရတာမဟုတ္ဘူးကြ၊ ေစာင့္ဖို႔လည္း အခ်ိန္မရေတာ့ ဝါးခြၽန္နဲ႔ပဲ ေတာ္လွန္ခဲ့ရတာ”

ေဟာ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆုိင္၊ အေဖတို႔စကားဝိုင္းမွာ ကြၽန္ေတာ္စဥ္းစားေနသည့္ ဝါးေတြက ပါေနျပန္ပါေပါ့လား။

ႏိုင္ငံတစ္ခု နယ္ေျမတစ္ခု၏ သမိုင္းတြင္ လြတ္ေျမာက္ေရးေတာ္လွန္ေရးေတြမွာလည္း ရရာလက္နက္အျဖစ္ အႏွီဝါးေတြ ပါေနျပန္ပါေပါ့လား။
🎋 ..🎋 .🎋

တင္းဝါး၊ ၾကေသာင္းဝါး၊ မွ်င္ဝါး၊ ဝါးပိုး၊ ဝါးနက္၊ ဝါးယား....ကြၽန္ေတာ္ မသိေသးတာေတြ က်န္ဦးမည္။ ဝါးမ်ိဳးစုံ၏လူ႔ေလာကထဲ အသုံးေတာ္ခံ ပုံစံေတြကိုၾကည့္ရင္း လူေတြဟာဝါးနဲ႔တူရင္ ဘယ္လိုဝါးမ်ိဳးျဖစ္မလဲဟု ေရရြတ္မိပါသည္။ ေနပူပူမွာ အိမ္ေတာ္ ရာထီး၊ ပုသိမ္ထီး တို႔ျဖင့္ ေအးျမတင့္တယ္ခဲ့ဖူးၾကပါလိမ့္မည္။ လူ႔သမိုင္းတြင္ ထီးအစမွာ ဝါးကပင္ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ စတီးကိုင္း၊ သံကိုင္း၊ ပလတ္စတစ္ကိုင္း စသည္တို႔က ေနာက္မွ ေပၚလာတာျဖစ္သည္။ ဝါးျဖင့္ လုပ္ထားသည့္ ထီးကိုင္း၊ ထီးခရိုင္တိုျဖင့္ တန္ဆာဆင္အပ္ေသာ ထီးမ်ိဳးစုံေအာက္ လူသားေတြ ေနဒဏ္မိုးဒဏ္ အကာအကြယ္ရခဲ့ဖူးၿပီ၊ ရြာစည္းရိုး ကင္းစခန္းေတြမွာ ေရွ႕ဆုံးက ရင္ဆိုင္ရန္အသင့္ရွိသည့္ ဝါးခြၽန္မ်ား၊ကင္းတဲမ်ား၊ အဲသလိုလူေတြ။ ေႏြဦးမွာ ထေနာင္းရိပ္၊မန္က်ည္းရိပ္ေအာက္ ေအးေအးလူလူ ထိုင္ႏိုင္သည့္ပက္လက္ ကုလားထိုင္ေလးေတြ။

ၾကယ္စုံညေတြမွာ စံပယ္ငုံအလွႏွင့္အတူပုံေျပာျပခဲ့သည့္ အဘြားအိမ္ေရွ႕က ကြပ္ပ်စ္ကေလး။ ဝါးေတြႏွင့္ပင္ျဖစ္ခဲ့သည္မို႔ ထိုဝါးပင္ႏွင့္တူသည့္ လူေတြကလည္း သူတို႔ဘဝအဓိပၸါယ္ သူတို႔ ဖြင့္ဆို ဂုဏ္ကေလးခံကာ ေက်နပ္ၾကပါလိမ့္မည္။

လူေတြ အေျခခံအက်ဆုံးက စားဝတ္ေနေရးဆိုသည့္အေလ်ာက္၊ ဂူထဲမွထြက္ခါ ထြန္ယက္ စိုက္ပ်ိဳးတတ္အမဲလိုက္ရာမွ ေမြး ျမဴတတ္လာသည္။ ယဥ္ေက်းမႈထြန္းကားစေခတ္တြင္ ေနေရးအတြက္ သစ္ရြက္သစ္ခက္မ်ား ထိုးကာေနလာရာမွ ဝါးကို ခြဲတတ္ျခမ္းတတ္ႏွီးဖ်ာတတ္လာရာကအစ ခ်စ္စရာ အိမ္ကေလးမ်ား၊ မိသားစုဘဝကိုယ္စီကို တန္ဖိုးရွိေစသည့္ တဲကေလး မ်ားမွလည္း ဝါးျဖင့္ပင္ေဆာက္ခဲ့ရသည္ မဟုတ္ပါလား။

ဝါးအိမ္ကေလး နဲ႔ အတူေနစဥ္က မိသားစုခ်င္းသစၥာရွိရွိ၊ ရုန္းကန္ခဲ့၊ ရင္ဆိုင္ခဲ့ ဘာမဆို အတူမွ်ယူခဲ့ေသာ သာဓက ေတြကလည္း ဝါးကေပးသည့္ ဘဝအဓိပၸါယ္တခ်ိဳ႕မဟုတ္ပါလား။ ကိုယ္ဟာ မင္းတို႔ မိသားစုကို ပ်ဥ္ေထာင္အိမ္၊အုတ္ခံအိမ္ ေတြနဲ႔ မထားႏိုင္ခဲ့ေပမယ့္ ကိုယ့္ရဲ႕ျဖဴစင္တဲ့ဝင္ေငြနဲ႔ေဆာက္ခဲ့တဲ့ ဝါးအိမ္ေလးဟာ ရဲတိုက္ႀကီးလိုလုံၿခံဳမႈမ်ိဳး ေပးႏိုင္ခဲ့ပါတယ္ ဟူသည့္စကားမ်ိဳး ရင္ထဲမွာျဖစ္ျဖစ္ အနည္းဆုံးေျပာၾကတာ နားေထာင္တတ္လွ်င္ၾကားဖူးပါလိမ့္မည္။ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က ေစ်းမႀကီးလွေသာ္လည္း စြမ္းသမွ် ရိုးသားလွပခဲ့သည့္ ဝါးအိမ္ေလးလို လူသားမ်ား၊ ဝါးခေမာက္ေလးလို လူသားမ်ား၊ ဝါးဖ်ာ လို ဝါးေခါင္းအုံးလိုလူမ်ား။ ဝါးက်ည္ေတာက္လို ေခြၽးႏွဲစာေတြစုၿပီး တေရြ႕ေရြ႕လွမ္းခဲ့ရေသာ ဘဝမ်ား လူမ်ား။
🎋 ..🎋 .🎋

ေၾကး၊ ႀကိဳး၊ သားေရ၊ ေလ၊ လက္ခုပ္တဲ့။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ရိုးရာတူရိယာငါးမ်ိဳးမွာပင္ ဝါးႏွင့္လုပ္သည့္ တူရိယာငါးမ်ိဳး မွာပင္ဝါးႏွင့္ လုပ္သည့္ တူရိယာက ႏွစ္မ်ိဳးပါလိုက္ေသး။ ငါးအခ်ိဳးႏွစ္ဆိုတာ တစ္ရာမွာ ေလးဆယ္ရာႏႈန္း။

နန္းေတာ္ထဲက ေငြႏွဲႀကီးက မဟာဂီတဖန္တီးျပသလို၊ ႏြားေက်ာင္းသား၏ ဝါးပေလြကလည္း ေနညိဳညိဳမွာ ေလခ်ိဳေသြးလွ်င္ ရင္ထဲတနင့္ႀကီး လြမ္းသြားေအာင္ စြမ္းပါေသးသည္။ နန္းေတာ္ေရွ႕ဆရာတင္၏ ေတာဓေလ့ ေတာရနံ႔သင္းေသာ ေတးမ်ား ကို ခံစားလိုက္ပါ။ ပေလြျဖင့္ သံစဥ္ရွာခဲ့သည့္ေတးေတြဟု သိမွတ္ဖူးပါသည္။

ဘဝမွာ အႆျပာမ်ား ကုေဋမႂကြယ္ေပမယ့္ ဝါးပုေလြငယ္လို သံခ်ိဳသာခဲ့ပါရဲ႕ဟု ႏွစ္သိမ့္ၾကည္ႏူးရသည့္ ဘဝ ေတြလည္းရိွၾက ပါသည္။ ေဟာ ….. လက္ခုပ္၊ ဝါးလက္ခုပ္တဲ့၊ ဘယ္ဂီတ ဖန္တီး ဖန္တီး၊ အေျခခံက စည္းနဲ႔ဝါး၊ စည္းက ေၾကးတူရိယာ၊ ဝါးဆိုမွေတာ့ ဝါးပဲေပါ့။ ကိုင္း၊ ဝါးကဘယ္ေလာက္ အေျခခံက်လိုက္သလဲ။ ေပ်ာ္စရာ ေအာင္ပြဲေတြက ဒိုးပတ္ဝိုင္းမွာ ဝါးလက္ ခုပ္ၿမိဳင္ၿမိဳင္နဲ႔ ေပ်ာ္ႏိုင္ဖို႔။ ဝါးလက္ခုပ္လို လူသားေတြကလည္း ရွိေသးသကိုး။

ကြၽန္ေတာ္ေတြးေနစဥ္မွာပင္ ခင္ေမာင္ရင္၏ “ေတာသားႀကီး” သီခ်င္းက ပေလြတို ေလခ်ဳိျဖင့္ ထြက္လာသည္။ ဒီသီခ်င္းက ပတၱလားႏွင့္မွလိုက္သည္ဟု တညီတညြတ္တည္းဆိုၾက၏။ ပတၱလားေတာင္မွ သံပတၱလား၊ ေၾကးပတၱလားႏွင့္မလိုက္။ ေတာဖြဲ႕ေတးမို႔ ေတာသဘာဝက်က် ဝါးပတၱလားႏွင့္မွ အလိုက္ဆုံးတဲ့။

ကြၽန္ေတာ့္မ်က္လုံးေတြ အေဖ့အိမ္ခန္းက ဝါးပတၱလားဆီေရာက္သြားသည္။ လားလား၊ ဝါးဘဝထဲမွာ အေတာ့္ ကိုစာဖြဲ႔ရမည့္ ျပာလဲ့မွာ ဇာခ်ဲ႕ရမည့္ ဝါးပါလား။ ဝါးပိုးဝါးကို အဆစ္ႏွစ္ဖက္ပါေအာင္ အက်အနေရြး၊ အထူျဗက္ေတြကို အတိုင္းအဆမလြဲ ေခ်ာ္ေအာင္ ခုတ္။ ဝဲဘက္ကျဗက္က်ယ္က်ယ္ ထုထည္ပါးပါး။ ယာဘက္ေရာက္ေလေလျဗက္က်ဥ္းက်ဥ္း ထုထည္ထူထူ။ အ ေတာ္ကို ပညာပါရသည့္အလုပ္။ အသံလႊဲက်ယ္စနစ္မွန္ဖို႔၊ ဝါးလုံးေတြကို ျခမ္းကာေပါင္းစပ္၊ အစိုဓါတ္ ေပ်ာက္ေအာင္ ကာလရွည္ ေပါင္းခံ၊ က်ပ္ခိုးတိုက္လည္းခံ။

ၿပီးေတာ့ က်ပ္ခိုးဝၿပီဆိုမွ ဘယ္ညာႀကီး ငယ္စဥ္လိုက္ ႀကိဳးႏွင့္တြဲေႏွာင္၊ တံတားလိုခင္း၊ ၿပီးေတာ့ လက္ခတ္ႏွင့္ စိတ္တိုင္း က်ႏွက္ေပေရာ့။ ဝါးႏွင့္ တူတဲ့ဘဝ ဘယ္ဝါးဘဝ အားက်သလဲဆိုသည့္အေတြး၊ ဝါးပတၱလားကိုၾကည့္ရင္း ကြၽန္ေတာ့္ေမးခြန္း ေတြ ဆြံ႔အသြားပါသည္။
..........🎋 ..🎋 .🎋 .............

မွ်စ္ဘဝမွာ ခ်ိဳးအစားမခံရေအာင္ ေနခဲ့ရ၊ အရြယ္ေရာက္မွခုတ္ထစ္ ပုံေဖာ္၊ ဂီတဝိုင္းထဲဝင္ဖို႔ က်ပ္တိုက္ ႀကိဳးေႏွာင္၊ ထိုညီ ေနာင္မ်ား။ ဝါးျခမ္း ၂၄ ခုက ဂီတေတြျမည္ျပေနၾကပါေရာ့လား။ ႀကိဳးႏွင့္ စုခ်ည္၊ လက္ခတ္ႏွင့္ တဒိန္းဒိန္း ႏွက္တာကိုပဲ အံမ ေလး၊ အဘေလး၊ ေအာ္ ညည္းၾကသလား။ ၾကည္ျမတဲ့ ဂီတဆိုတာ ျပေနၾကသလား။ လူဟာ ဝါးႏွင့္တူလွ်င္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ကိုယ္စီဘဝေတြ ဘယ္လိုဝါးေတြႏွင့္ တူပါလိမ့္။

မင္းကိုႏိုင္
(ျပည္သူ႔အေရးဂ်ာနယ္ အပတ္စဥ္ေဆာင္းပါးမွ)

ကုိမင္းကုိႏုိင္ လူမႈကြန္ရက္စာမ်က္ႏွာေပၚမွ ျပန္လည္ကူးယူပါသည္။

Comments