ေမာင္မိုးသူ - ရုုပ္ရွင္ႏွင့္ ဘႀကီးမုုိး

Illustration - Zaw Maung

 ေမာင္မိုးသူ - ရုုပ္ရွင္ႏွင့္ ဘႀကီးမုုိး 
(ကုမုျဒာဂ်ာနယ္၊ ရန္ကုန္) မိုးမခ၊ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁၆၊ ၂၀၁၈
 
ဘႀကီးမိုးရဲ႕ ေသာၾကာစကားဝိုင္းက ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးမွာ ဖြင့္ထားတဲ့ ေမာနင္း စတားဆိုင္မွာ ဆံုေလ့ရွိၾကတယ္။ ခုတစ္ေလာ ေသာၾကာပတ္မွာေတာ့ ဘႀကီးမိုးကို ႐ုပ္ရွင္သမားေတြက လာႏႈတ္ဆက္ၾက တယ္။ ေရွးေဟာင္း ႐ုပ္ရွင္လူမ်ိဳးမ်ားကိုပါ ေတြ႕ပါတယ္။ မေန႔တစ္ေန႔ကေတာ့ အင္န္ အယ္လ္ဒီ ျပန္ၾကားေရးတာဝန္ခံတစ္ဦး ျဖစ္တဲ့ မံုရြာေအာင္ရွင္နဲ႔ ဘႀကီးမိုး ထိုင္ေနတုန္း ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးဥကၠ႒ ဇင္ဝိုင္း (ကိုေဌး) နဲ႔ ဆံုေတာ့ စကားေျပာျဖစ္ပါ တယ္။ ႐ုပ္ရွင္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ျပန္ၾကားေရး ဝန္ႀကီးျဖစ္တဲ့ ေဒါက္တာေဖျမင့္နဲ႔ပါ ဆံုၾက ရေအာင္ ေျပာမိပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ ေဒါက္တာေဖျမင့္ကလည္း စာေရးဆရာကိုး။ ေနာက္တစ္ရက္က်ေတာ့ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးနာယက ဒါ႐ိုက္တာ ၾကည္စိုးထြန္းနဲ႔ အစည္းအ႐ံုးဥကၠ႒ ဇင္ဝိုင္း တို႔ ဆင္ဆာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေျပာၾကတာ ဖတ္လိုက္ရၾကားလိုက္ရပါတယ္။ အဲသည္ ေတာ့ စာေပေဟာေျပာပြဲေခတ္မွာ စာေရးဆရာ ဒါ႐ိုက္တာ ဘႀကီးမိုးဟာ ႐ုပ္ရွင္ေလာက ႀကံဳေတြ႕ျဖတ္သန္းရတဲ့ ဇာတ္လမ္းစိစစ္ေရး ႐ုပ္ရွင္ဆင္ဆာအခက္အခဲ မ်ားအေၾကာင္း ေဟာေျပာခဲ့ဖူးတာကို သတိရမိပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ဘႀကီးမိုးကို ႐ုပ္ရွင္ဒါ႐ိုက္တာအျဖစ္ မသိၾကေတာ့ပါဘူး။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း႐ုပ္ရွင္ ျဖစ္ေျမာက္ ေရးေကာ္မတီဖြဲ႕စည္းစဥ္က ဘႀကီးမိုးနဲ႔ အတူ အိအိခိုင္၊ ၾကည္ျဖဴသွ်င္၊ မခိုင္ (ထြန္းအိျႏၵာဗိုလ္) တို႔နဲ႔ ဆံုျဖစ္ပါတယ္။ အိအိခိုင္ ဆိုတာ ဘႀကီးမိုးရဲ႕ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြ ဒါ႐ိုက္တာ ဦးႀကီးျမင့္ရဲ႕ သမီးေပါ့၊ ၾကည္ ျဖဴသွ်င္ကေတာ့ ဘႀကီးမိုးထက္ အ သက္ ၁၀ ႏွစ္ႀကီးေပမဲ့ သူငယ္ခ်င္းလို ေပါင္း ခဲ့တဲ့ ဒါ႐ိုက္တာ ဦးထြန္းျမင့္ထြန္းရဲ႕ ေျမးမေလး ျဖစ္ပါတယ္။ မခိုင္ကေတာ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ႐ုပ္ရွင္လုပ္ကိုင္ၾကမွ ျမင္ဖူးေတြ႕ဖူးတာပါ။ မခိုင္နဲ႔ တကြ ေခတ္ေပၚ ႐ုပ္ရွင္မင္းသမီး ကေလး မ်ား အေၾကာင္း စကားစပ္မိေတာ့ ဘႀကီး မိုး က သူတို႔မသိတဲ့အေၾကာင္း ေျပာမိပါတယ္။ အဲသည္ေတာ့ မခိုင္က ၿပံဳးၿပီး သူတို႔ကလည္း ဘႀကီးမိုးကို မသိေတာ့ပါဘူး ျပန္ေျပာတယ္။

ဒါေပမဲ့ တစ္ခ်ိန္တုန္းက စာေရးဆရာဒါ႐ိုက္တာအျဖစ္ စာေပေဟာေျပာပြဲေတြမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ ႐ုပ္ရွင္ေလာကရဲ႕ ခက္ခဲစြာ ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကတဲ့ ဇာတ္လမ္းစိစစ္ေရး နဲ႔ ဘယ္လိုမွန္းမသိစြာနဲ႔ တင္းက်ပ္တဲ့ ႐ုပ္ရွင္ဆင္ဆာအေၾကာင္းေတြ ေဟာေျပာ မိတယ္ဆိုတာကို သတိရမိပါတယ္။ အဲသည္ေခတ္ကေတာ့ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ေခတ္ ႐ုပ္ရွင္ေကာင္စီေခတ္ေပကိုး။ (ေအဝမ္းဦးတင္ေမာင္ ဥကၠ႒၊ အတြင္း ေရးမွဴး မင္းသားဦးေရႊဘတို႔ရဲ႕ ႐ုပ္ရွင္ ေကာင္စီ ႏွစ္ႏွစ္ကာလမွာ ဘႀကီးမိုးလည္း ဗဟိုဦးစီးအမႈေဆာင္အျဖစ္ တာဝန္ယူခဲ့ပါတယ္။)

အဲသည္ေခတ္ ႐ုပ္ရွင္ေလာကသား မ်ား ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားတစ္ကား ႐ိုက္ကူးဖို႔ အတြက္ဆိုရင္ ပထမဆံုး ျဖတ္သန္းရတဲ့ အခက္အခဲႀကီးကေတာ့ ဇာတ္လမ္းစိစစ္ ေရး ျဖစ္ပါတယ္။ ဇာတ္လမ္းစိစစ္ေရးကို (၁) ဇာတ္ကားရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္၊ (၂) ဇာတ္လမ္း အက်ဥ္းခ်ဳပ္၊ (၃) ဇာတ္လမ္းအခန္းစဥ္ ေရးသားတင္ျပၿပီးမွ ခြင့္ျပဳခ်က္ရပါမွ ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ကူးၾကရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲ သည္လို ရည္ရြယ္ခ်က္၊ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ ၊ ဇာတ္ လမ္း အခန္းစဥ္ဆိုတာေတြကို စာကူးစက္ ျဖင့္ ေကာ္ပီေတာ္ေတာ္မ်ား မ်ား ႐ိုက္ၿပီး တင္ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ခြင့္ျပဳခ်က္က်ဖို႔ကလည္း အေတာ္ခက္တာခင္ဗ်။

ဇာတ္လမ္းစိစစ္ေရးအဖြဲ႕ရဲ႕ အႀကီးအကဲ ျဖစ္သူကေတာ့ ထံုးစံအတိုင္း အထူး အရာရွိ ဗိုလ္ႀကီးတစ္ေယာက္ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္တစ္ေခတ္လံုးမွာ အဖြဲ႕ အစည္းအားလံုး၊ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား အားလံုး၊ စက္႐ံုအလုပ္႐ံုမ်ား အားလံုးကို အထူးအရာရွိအျဖစ္ တာဝန္ယူၾကရတဲ့ သူမ်ားက စစ္ဗိုလ္ႀကီးမ်ား ျဖစ္ၾကပါတယ္။

အဲသည္ေခတ္မွာ ဇာတ္လမ္းတစ္ပုဒ္ခြင့္ျပဳခ်က္ရဖို႔ဆိုတာ ျဗဟၼာ့ျပည္က အပ္တစ္စင္းနဲ႔ လူ႕ျပည္က အပ္တစ္စင္း ထိမိဖို႔ ခက္သလို ခက္တာပါ။ ထားလိုက္ပါေတာ့ ထားလိုက္ပါေတာ့။ ဇာတ္လမ္းခြင့္ျပဳခ်က္ရလာၿပီဆိုရင္ေတာ့ ႐ုပ္ရွင္ေလာကသားမ်ား ေဆာင္ၾက ေရွာင္ၾကရမယ့္ ႀကီးမား ႀကီးေလးၾကတဲ့ တာဝန္မ်ားလည္း ရွိေလရာ အဲသည္အေၾကာင္းမ်ားကို ဘႀကီးမိုး ေခၚ ေမာင္မိုးသူက စာေပေဟာေျပာပြဲမွာ ေဟာေျပာတဲ့အခါ ပရိသတ္ေတြက တအုန္းအုန္းတဝါးဝါးနဲ႔ သေဘာက်ၾကပါတယ္။

ဘႀကီးမိုး ေဟာပံုက တစ္မ်ိဳးေလ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္မွာ အထက္ တန္းေက်ာင္းသူနဲ႔ ေက်ာင္းသားမ်ား ရည္း စားမထားရ၊ ၿပီးေတာ့ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားထဲမွာ သမီးရည္းစားႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ အေျခခံ ပညာအရည္အခ်င္းက တကၠသိုလ္ေက်ာင္း သားမ်ား ျဖစ္ရမွာကိုး။ ၿပီးေတာ့ ဘႀကီးမိုး က ေျပာပါတယ္။ ႐ုပ္ရွင္နယ္ပယ္မွာသာ အထက္တန္းေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ား ရည္းစားမထားၾကတာ မဟုတ္ပါဘူး၊ အျပင္ေလာကမွာလည္း အထက္တန္း ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားမ်ား ရည္းစား မထားၾကပါဘူး။ ပရိသတ္ သေဘာက် တာေပါ႔။

ထိုနည္းတူပဲ ႐ုပ္ရွင္ထဲမွာ တရားသူ ႀကီးမ်ား၊ အစိုးရအရာရွိမ်ားအားလံုး အား လံုး လာဘ္မစားၾကရဘူးခင္ဗ်။ အျပင္ ေလာကမွာလည္း ဟဲ ဟဲ လာဘ္မစားၾက ဘူးလို႔ ေျပာတာကို ပရိသတ္ သေဘာက် ၾကပါတယ္။

ေနာက္တစ္ခု ကြ်န္ေတာ္တို႔ ျမန္မာ့ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားထဲမွာ လင္ငယ္ မယား ငယ္ မေနရဘူးခင္ဗ်။ အျပင္ေလာကမွာ လည္း လင္ငယ္ မယားငယ္မေနၾကပါဘူး လို႔ ဘႀကီးမိုးက ေျပာတာကိုး။ သည္ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘႀကီးမိုးက ထင္ရွားတဲ့ ႐ုပ္ ရွင္ဇာတ္ကားတစ္ကား ဥပမာတစ္ခုကို ေျပာျပပါတယ္။ ေအဝမ္းဦးတင္ေမာင္ ဒါ ႐ိုက္တာ မင္းသားအျဖစ္ ႐ိုက္ကူးတဲ့ ရတ နာပံု ဇာတ္ကားပါပဲ။ ရတနာပံုဇာတ္ကား မွာ ဦးတင္ေမာင္ (ေမာင္ထြန္းျမတ္) နဲ႔ ခင္ စိန္ၾကည္တို႔ လင္မယားႏွစ္ဦးရွိရာမွာ သား သမီးေတြ ရၿပီးခါမွ ခင္စိန္ၾကည္ (ၾကည္ၾကည္ေဌး) က ေအးၾကဴနဲ႔ လင္ငယ္ေန ေဖာက္ျပား အိမ္ေပၚကေန ဆင္းသြားပါတယ္။ ခင္စိန္ၾကည္ ဒုကၡေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေရာက္ရွိတဲ့ ဇာတ္ကားေပါ့။ အဲသည္ ရတ နာပံု ဇာတ္ကားကို ေနာက္ တစ္ႀကိမ္ ဇာတ္ လမ္း စိစစ္ေရးမွာ ဇာတ္လမ္းတင္ျပေတာ့ ခင္စိန္ၾကည္က လင္ငယ္မေနရဘူး၊ အိမ္ ေထာင္ေရး မေဖာက္ ျပန္ရဘူးဆိုေတာ့ ဇာတ္ဘယ္နာေတာ့မလဲ။

ထိုနည္းတူ ဆရာဝန္မ်ားလည္း ႐ုပ္ရွင္ထဲမွာ မဟုတ္တာ လုပ္ခြင့္မရွိဘူးခင္ဗ်။ သည္ထက္ခြက်တာ တစ္ခုရွိေသး။ ယူနီ ေဖာင္းဝတ္ထားတဲ့သူနဲ႔ အရပ္ဝတ္နဲ႔ လက္သီး မထိုးရဘူး၊ ဖိုက္တင္မခ်ရဘူးခင္ဗ်။ ခ်ရင္လည္း အရပ္ဝတ္က မႏိုင္ရဘူးတဲ့။ အဲသည္ေနရာမွာ အေတာ္ခြက်တာတစ္ခု ရွိတယ္။ မင္းသား ရဲအရာရွိျဖစ္ၿပီး လူဆိုးေတြ လိုက္ဖမ္းတဲ့အခါမွာ ဖိုက္တင္ခ်ခန္း ပါခ်င္ေသးတာကိုး။ ၿပီးေတာ့ ဘာလုပ္ၾကေသးလဲဆိုရင္ ရဲအရာရွိ မင္းသားကို ယူနီ ေဖာင္းခြ်တ္ၿပီး အရပ္ဝတ္ ဝတ္ခိုင္းၿပီးမွ လူ ဆိုးမ်ား နဲ႔ ဖိုက္တင္ခ်ခြင့္ရေတာ့တာကိုး။

အဲသည္လို အဲသည္လို ျပင္ပေလာက မွာ ျဖစ္ပ်က္ဖူးတဲ့ မတူညီ ထူးျခား ဆန္း ျပား အက်င့္သီလနဲ႔ ျပည့္စံုတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္႐ုပ္စ႐ိုက္မ်ားနဲ႔ ဘႀကီးမိုးတို႔တစ္ေတြ ႐ိုက္ၾကရပါတယ္။

အဲသည္ေတာ့ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ ကားထဲမွာရွိတဲ့ ဇာတ္႐ုပ္စ႐ိုက္ေတြဟာ လာဘ္စားျခင္းမရွိ၊ မဟုတ္တာလုပ္ျခင္း မရွိ၊ လင္ငယ္ မယားငယ္ မေနၾက၊ လူဆိုးမ်ား သြားဖမ္းတဲ့ ရဲအရာရွိ ဖိုက္တင္ခ်ခ်င္ တာ ေတာင္ အရပ္ဝတ္လဲၿပီးမွ ခ်ၾကရတာကိုး။

သည္လို သည္လိုနဲ႔ ဘႀကီးမိုးတို႔ ေခတ္ ႐ုပ္ရွင္ေလာကသားမ်ားဟာ တစ္ႏွစ္ကို ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ကားထုပ္ေပါင္း ၈၀၊ ၉၀ ႐ိုက္ ကူး ထုတ္လုပ္ႏိုင္ခဲ့လို႔ တစ္ႏွစ္ ကို ကား ၁၀ဝ ျပည့္ေအာင္ ထုတ္ၾကမယ္ လို႔ ႀကံဳးဝါးခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း ဒါေပမဲ့ေပါ့ ႐ုပ္ရွင္ကားေတြ အမ်ားႀကီး အမ်ားႀကီး ႐ိုက္ကူးထုတ္လုပ္ ေနၾကတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ထုတ္ လုပ္ေရးလုပ္ငန္း အမ်ားႀကီး ကိုလည္း ပိတ္ပင္လိုက္ပါ တယ္။
သည္ထက္ပိုဆိုးတာကေတာ့ ႐ုပ္ရွင္ ကားေတြ ျပသေနတဲ့ ျမန္မာတစ္ျပည္လံုး ရွိ ႐ုပ္ရွင္႐ံုမ်ားကို ျပည္သူပိုင္သိမ္းလိုက္ ျခင္းပင္။ သည္ေနရာမယ္ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕ မွာ ႐ုပ္ရွင္႐ံုပိုင္ရွင္ဆိုတာ အဲသည္ၿမိဳ႕ရဲ႕ သူေဌးပဲေပါ့။ သူဟာ ႐ုပ္ရွင္႐ံုတည္ေထာင္ ႐ုပ္ရွင္႐ံုျပသတဲ့ ဝင္ေငြေတြနဲ႔ သူေဌး ျဖစ္ေနတာေပါ့။ အဲသည္ ႐ုပ္ရွင္႐ံုကို ႏိုင္ငံ ေတာ္က ျပည္သူပိုင္သိမ္းၿပီးတဲ့ေနာက္ ငါးေယာက္၊ ၁၀ ေယာက္နဲ႔ ႐ုပ္ရွင္ျပစား ႀကီးပြားခဲ့တဲ့ အေနအထားကေနၿပီး အစိုးရ ဝန္ထမ္းအဆင့္ဆင့္ ေလးငါးေျခာက္ဆယ္ နဲ႔ စီမံခန္႔ခြဲျပသရေလေတာ့ ဝန္ေဆာင္မႈ စရိတ္ ႀကီးမားၿပီး ျပည္သူပိုင္သိမ္း ႐ုပ္ရွင္ ႐ံုမ်ားဟာ အ႐ံႈးေပၚပါေတာ့တယ္။ ေနာက္ ဆံုး တစ္ျပည္လံုးမွာရွိတဲ့ ၿမိဳ႕ေလး ၿမိဳ႕ငယ္ေတြရဲ႕ ႐ုပ္ရွင္႐ံုေတြဟာ ႐ုပ္ရွင္႐ံုအျဖစ္မွ ဇီဝိန္ေၾကြသြားၿပီး ဂိုေဒါင္ျဖစ္လိုျဖစ္၊ ျဖစ္ ခ်င္တာေတြ ျဖစ္ကုန္ၾကတာေပါ့။

သည္နည္း သည္နည္းနဲ႔ပဲ တစ္ႏွစ္ ကား ၁၀ဝ ထုတ္မယ္လို႔ ႀကိမ္းဝါးခဲ့တဲ့ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ေလာကႀကီးဟာ တစ္ႏွစ္လံုးေနမွ လက္ဆယ္ေခ်ာင္း မျပည့္ေလာက္တဲ့ ႐ုပ္ရွင္ကားမ်ား ထုတ္လုပ္ႏိုင္ တဲ့ အေျခအေနေရာက္ရွိလာၿပီး ျမန္မာ တစ္ျပည္လံုးမွာ ႐ုပ္ရွင္ျပသႏိုင္တဲ့ ႐ုပ္ရွင္ ႐ံုေပါင္းဟာလည္း ဘယ္ေလာက္မွ မက်န္ ရစ္ေတာ့တာကို ဝမ္းနည္းစရာ ေတြ႕ျမင္ရပါတယ္။
႐ုပ္ရွင္အေၾကာင္း ဘႀကီးမိုး ေျပာရ မယ္ဆိုရင္ေတာ့ အမ်ားႀကီးေပါ႔ေလ။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာ ႐ုပ္ရွင္ကားႀကီးေတြ မ႐ိုက္ကူးႏိုင္လို႔ ဗီဒီယိုဇာတ္ကားေတြ ထုတ္လုပ္ ႐ိုက္ကူးတဲ့ေခတ္လည္း ရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဘႀကီးမိုး (ေမာင္မိုးသူ) ကိုယ္တိုင္လည္း ဗီဒီယိုေခတ္ဦးမွာ ဗီဒီယိုဇာတ္ကား ႏွစ္ ကားကို ႐ိုက္ကူးခဲ့သူျဖစ္ေလေတာ့ ေရွ႕အပတ္က်ရင္ ႐ုပ္ရွင္နဲ႔ဗီဒီယိုအေၾကာင္း ေရးပါ့မယ္။

Comments