ေမာင္ေအာင္မြန္ ● ကြၽန္ေတာ္ေတြးမိသလိုေရးပါမည္ (၃၂၆)

ေမာင္ေအာင္မြန္ ● ကြၽန္ေတာ္ေတြးမိသလိုေရးပါမည္ (၃၂၆)
(မုိးမခ) မတ္လ ၂၁၊ ၂၀၁၈

(မၾကာမီထြက္လာမည့္ ႀကံဳဖူး ဆံုဖူး ႀကိက္ဖူးသူမ်ား စာအုပ္ထဲကပါ)
တင္တင္မူမေသ ေသေသာ္ တင္တင္မူျပန္ျဖစ္၏


(၁)
ကြၽန္ေတာ္႐ုပ္ရွင္ စၾကည့္စဥ္ကပင္ ျမန္မာမင္းသမီးမ်ားအနက္ တင္တင္မူသည္ အျခားမင္းသမီးမ်ားႏွင့္ မတူတမူျခားေန ေၾကာင္း သတိထားမိ၏။ ဘယ္ေနရာ ဘယ္ဟာရယ္လို႔ အတိအက်မသိ။ ၿဗိတိသွ်ဘားမားမွ ရပ္ရွင္စာေစာင္မ်ားဖတ္သည္၊ ေၾကာ္ျငာေတြထဲမွ တင္တင္မူပံုေတြ၌လည္း တခုခုထူးေနသလိုပင္။ ေနာက္ထပ္ၾကည့္ေတာ့ ဇာတ္လမ္းတို႔ မင္းသားတို႔ထက္ တင္တင္မူ၏ ထိုအထူးကိုသာ ပိုၿပီးအေလးထားရွာ၏။

ေတြ႕ပါၿပီ၊ ၀တ္စားပံုရယ္၊ လမ္းေလွ်ာက္ဟန္ရယ္၊ စီးကရက္ကို ႏႈတ္ခမ္းေပၚတင္ရံုေလးတင္ကာ ေသာက္ျပတာရယ္။ အဲဒီသံုးခ်က္ကို တင္တင္မူ၏ ကိုယ္ပိုင္ဟန္ဟု တင္းစားေရးသားလာၾကသည္ကို ေနာက္ပိုင္း၌ ကြၽန္ေတာ္ဖတ္လာရသည္။
(၂)
တင္တင္မူသည္ ထဘီေပ်ာ့ေပ်ာ့ကို သူ၏မုဒံုမယ္ကိုယ္လံုးအလွအပေပၚလြင္ဖို႔ အသားႏွင့္ကပ္ေအာင္ တင္းတင္း၀တ္သည္။ ထိုသို႔ေသာ အသားေပ်ာ့အ၀တ္အစားသည္ Black and White ႐ုပ္ရွင္၌ အေရးပါၿပီး ပိတ္ကားေပၚ အေရာင္စိုလာတတ္သည္ကို ကြၽန္ေတာ္ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ဓာတ္ပံုသင္တန္းေတာ့ သိလာရ၏။ လွသည္မွန္ေသာ္လည္း ထဘီေပ်ာ့ေပ်ာ့၀တ္ၿပီး လမ္းေလွ်ာက္ဖို႔ခက္ေၾကာင္း ၀တ္ဖူးသူတို႔ ပိုသိၾကမည္။

တင္တင္မူကမူ ဆင္မယဥ္သာလို ေလွ်ာေျပစြာ ေျခလွမ္းလိုက္တိုင္း ေျခတံအလွကိုၾကည့္ခြင့္ရ၊ ခါးကို မသိမသာလွည့္လိုက္ခ်ိန္ တင္ပါးအလွကို လွစ္ကနဲျမင္ရသည္။ Photography ကြၽမ္းေသာေမာင္တင္ယုလို ဒါရိုက္တာမ်ိဳးက်ေတာ့ တင္တင္မူ၏ လမ္းေလွ်ာက္ဟန္ကို ကင္မရာ Swing လုပ္အမီလိုက္႐ုိက္ျပႏိုင္၍ ပိုမိုျပည့္၀စြာ ႏွစ္ေယာ္ထဲေနခ်င္တယ္ တြင္ၾကည့္ၾကရသည္။

တင္တင္မူ၏ ကိုယ္ပိုင္လမ္းေလွ်ာက္ဟန္ပါ။

တင္တင္မူႏႈတ္ခမ္းေပၚက စီးကရက္ေလးျပဳတ္က်လာေလမလားဟု တထိတ္ထိတ္ႏွင့္ေငးၾကည့္-- မီးခိုးမႈတ္လိုက္ေတာ့မွစိတ္ေအးရသည့္ ေသာက္ျပပံုသည္ မင္းဟန္ဆိုးဟန္ မဟာဆန္သည္ဟု ဆိုၾကကုန္၏။

(၃)
ကိုျမတ္ေလး အဘယ့္ေၾကာင့္ သူ၏ပြဲဦးထြက္အျဖစ္ တင္တင္မူကို ေရြးသနည္း၊ အခါအခြင့္ႀကံဳပါလ်က္ မေမးလိုက္ရသမို႔ မေရးျပနိုင္ပါ။ သို႔ေသာ္လည္း ပင္လံုထိပ္ထားဦးအျဖစ္ တင္တင္မူလြယ္ကူပီျပင္စြာ သ႐ုပ္ေဆာင္သြားပံုက အေျဖတိုင္းတစဟု ကြၽန္ေတာ္ထင္ပါသည္။

ႏွစ္ေယာက္ထဲေနခ်င္တယ္ ကေကာ၊ ဒါရိုက္တာကေရြးျခင္းလား--၀င္းဦးကႀကိဳက္လို႔လား မသိႏိုင္။ အေမရိကန္႐ုပ္ရွင္ကို မွီးထားၿပီး--ဇာတ္လမ္းအတန္ငယ္ ဘိုဆန္သည္။ သားႀကီး သမီးရွိ မုဆိုးမက မိမိထက္ အသက္ငယ္ အဆင့္နိမ့္သူကို လက္ထပ္ရမည့္ကိစၥ--ျမန္မာပရိသတ္အတြက္ မလြယ္လွ။ ေပ်ာက္လုလု အငုတ္စိတ္ ျပန္ႏႈိးဖို႔စာေတြအမ်ားႀကီးႏွင့္ စာေရးဆရာ၀င္းဦး သူ႕၀တၳဳထဲ ေပၚလြင္ေအာင္ေရးခဲ့ၿပီးၿပီ။

႐ုပ္ရွင္ထဲ ၀င္းဦးျဖစ္ေစခ်င္သည့္အတို္င္း ျပဖို႔ကမူခက္ပါဘိ။ Justify လုပ္ဖို႔ --ဆိုလိုသည္က သူ႔ကိုခ်စ္သင့္တာေပါ့ဟု ပရိသတ္လက္ခံႏိုင္ေအာင္။ ထိုအေျခအေနတြင္ တင္တင္မူအျပင္ အျခားမင္းသမီးမရွိ-- ဟုမဆိုသာ၊ တင္တင္မူထက္ ပိုသင့္ေတာ္မည္သူ မရွိႏိုင္သမုိ႔ေရြးၾကဟန္တူသည္။

တင္တင္မူ၌ ၿပိဳင္လိုစိတ္ Challenge စိတ္ရွိ၏။

႐ုပ္ရွင္၊ ျပဇာတ္၊ ဇာတ္သဘင္တို႔ကဲ့သို႔ အႏုပညာသည္ အမ်ားစုတြင္ လုပ္ကိုင္ရာ၌ ထိုစိတ္မ်ိဳး ရွိေနက်မို႔မထူးဆန္း။ ႏွစ္ေယာက္ထဲေနခ်င္တယ္ရိုက္စဥ္တြင္လည္း တင္တင္မူက ၀င္းဦးႏွင့္ၿပိဳင္ရာ-- အႏိုင္မခံလိုသူ မ်က္ႏွာစိမ္း မင္းသား၏ ျမဳတ္ေနေသးသည့္ စြမ္းရည္မ်ားထြက္လာၿပီ။ ၿပိဳင္ရာ၌ မင္းသမီးက လမ္းပိတ္မထား၊ ဖြင့္ေပးကာ ေဘးခ်င္းယွဥ္ေစသည္။
ထို႔ေၾကာင့္လည္း ေနာက္ပိုင္း လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ မင္းသား၊ ကိုယ္တိုင္ဒါရိုက္တာလုပ္၊ ကုမၸဏီေထာင္ စသျဖင့္ျဖစ္လာခ်ိန္ ၀င္းဦးသည္ တင္တင္မူႏွင့္ တြဲရဲ တြဲႏိုင္ တြဲခ်င္လာျခင္းျဖစ္ေပလိမ့္မည္။

(၄)
မိမိ၏ခင္ပြန္း ေက်ာ္၀င္းသာမက မည္သည့္မင္းသားႏွင့္မဆို တြဲႏိုင္ေသာ တင္တင္မူသည္ ၿပိဳင္ဖက္မင္းသားကိုလိုက္၍ ၿပိဳင္စၿမဲပင္။ ဘိုဆန္သည္ဆိုေသာ တင္တင္မူ မင္းသားေမာင္ေမာင္တာႏွင့္ ဇာတ္ကား(နာမည္မမွတ္မိ)၌ ပါးနပ္စြာအၿပိဳင္ႀကဲၾကပံု သတိထားမိသည္ျဖစ္ေစ မထားမိသည္ျဖစ္ေစ၊ အလြန္ၾကည့္ေကာင္းသည့္ အဆင့္ျမင့္ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ျဖစ္ခဲ့သည္။

ေက်ာ္ေဆြႏွင့္တြဲေသာ ႐ုပ္ရွင္ကိုလည္း မမွတ္မိ၍မေရးႏိုင္ပါ။

ေမာင္တင္ေမာင္၊ ၾကည္ၾကည္ေဌး၊ ေအးၾကဴတို႔ပါ၀င္ေသာ ရတနာပံုတြင္ တင္တင္မူသည္ မိမိရီအျဖစ္ သာမန္အျဖည့္ခံပါ၊ သို႔ေသာ္လည္း ၀ါရင့္သဘာရင့္ ဒါရိုက္တာမင္းသားႏွင့္ ရင္ေကာ့ကာအၿပိဳင္သ႐ုပ္ေဆာင္၍ အေရးပါေသာ ဇာတ္ပို႔ျဖစ္လ၏။ ေမရွင္လိုပင္ ေအ၀မ္းအဆိုေတာ္ႀကီး ေမာင္တင္ေမာ္ႏွင့္ သဂႌစံုတြဲသီးခ်င္းဆိုျပကာ ေနာက္ပိုင္းဓာတ္ျပားအျဖစ္ပင္ ထြက္ခဲ့သည္။

၀င္းဦးႏွင့္ ဒါရိုက္တာ သက္လယ္၏ ႏွင္းေပ်ာက္တဲ့ေနြ၌ ျပန္ဆံုၾက၏။

ဇာတ္လမ္းအရ ၀င္းဦးကိုႀကိဳက္ေနသူ ဓာတ္ျပားကမၸဏီပိုင္ရွင္ သူေဌးမႀကီး၊ ၿပိဳင္ရမည့္သူက ဖ်ာပံုမယ္ တင္တင္ေအး၊ ရိုးသားျဖဴစင္ေသာ တက္သစ္ဂီတပညာသည္ေလး။ ၀င္းဦးကို လုရမည့္ဇာတ္လမ္း-- သေဘာေကာင္း ခပ္ေပါ့ေပါ့ႏွင့္ လႊတ္ေပးလိုက္လွ်င္ မုန္႔ေပးႀကိဳက္ေသာ ေငြရွင္မိန္းမဆိုးႀကီးျဖစ္သြားမည္။ ဘက္စံုကထိုအခါပိတ္ဆို႔ကာ ဇာတ္ေကာင္ထက္ ပင္ကိုတင္တင္မူအျဖစ္ ေနျပလိုက္ဖို႔ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္၌ သိပ္မခက္လွပါ။ The Singer not the Song သေဘာမ်ိဳးေလ။

အဓိကဇာတ္၀င္ေတး ႏွင္းေပ်ာက္တဲ့သီခ်င္းက မာမာေအး အသံ၊ တင္တင္ေအးခမ်ာ သီခ်င္းမဆိုႏိုင္ရွာ။ တင္တင္မူကား ဥတုသံုလီ၊ အထူးသျဖင့္ ေရႊလည္တိုင္ ဓာတ္ျပားတို႔ႏွင့္ နာမည္ႀကီးေနၿပီမဟုတ္လား။

တင္တင္မူကို ႀကိဳက္သူတို႔က မိမိကိုယ္ကို ကာကြယ္ျခင္းဟု ျမင္ၾကေပမည္။

(၅)
အေဖမင္းသား အေမမင္းသမီးတို႔က ေမြးသည့္ ေဒစီေက်ာ္၀င္း ခပ္ျမန္ျမန္တက္လာၿပီ။

သားအမိႏွစ္ေယာက္တြဲ ဓာတ္ပံုမ်ားစြာတို႔ႏွင့္ စာေစာင္မ်ားစြာတို႔ကေနရာေပး ေဖာ္ျပၾကသည္။ ေခါင္းေဆာင္မင္းသမီးအျဖစ္ ကိုျမတ္ေလးပင္လွ်င္ တင္႐ုိက္ၾက၏။ ထိုေခတ္ရွိ မင္းသားတိုင္းလိုလိုႏွင့္ တြဲႏိုင္တြဲရႏွင့္ ေရပန္းစားလာ၏။ ေသြးကစကားေျပာ--ပင္ကိုယ္အရည္အေသြးကလည္းရွိ၊ ဒါရိုက္တာေကာင္းႏွင့္ဆံု--စသျဖင့္ မၾကာမီအကယ္ဒမီရ မင္းသမီးျဖစ္လာခ်ိန္ ျမန္မာ့အသံ အင္တာဗ်ဴး၌ ေဒစီေက်ာ္၀င္းေျပာသြားသည့္ စကားသည္ အဖိုးတန္ေဖာ္ထုတ္ခ်က္ မွတ္တမ္းျဖစ္လာ၏။

မ်က္လံုးနဲ႔သ႐ုပ္ေဆာင္တတ္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖို႔တိုက္တြန္းရင္း--အေမကသင္ေပးတယ္၊ ခက္ေတာ့ခက္တယ္ ဒါေပမယ့္ ထိေရာက္လို႔ ေဒစီဆက္ႀကိဳးစားေနတယ္--တဲ့။

ထိုစကားၾကားလိုက္ၿပီးေနာက္ တင္တင္မူ၏ မ်က္လံုးကို သူပါ၀င္ေသာ ရပ္ရွင္ကားေတြထဲ ျပန္ျမင္လာၿပီ။ မ်က္လံုးႏွင့္ အဘယ္သို႔ သ႐ုပ္ေဆာင္သနည္း။ သူသ႐ုပ္ေဆာင္ရမည့္ ဇာတ္ညႊန္းပါ ဇာတ္ေကာင္၏ စရိုက္ကိုႏွလံုးသြင္း၊ မ်က္လံုးထဲ Feeling ထည့္ကာ ဒါရိုက္တာခိုင္းသည့္အတိုင္း အမူအရာလုပ္ရံုပါပဲ။ ကင္မရာရိုက္သည့္ထဲ မင္းသမီးမ်က္ႏွာပါေနမွေတာ့ တင္တင္မူမ်က္လံုး ပရိသတ္အဖို႔ ဘယ္လြတ္ေတာ့မလဲ။

ႏွစ္ေယာက္ထဲေနခ်င္တယ္ဆီ ျပန္သြားၾကပါစို႔။

၀င္းဦးက ေနာက္ကေနသိုင္းဖက္ လည္တိုင္ကိုငံု႔နမ္းေနစဥ္ မ်က္လံုးမဖြင့္ ေမွးစင္းေပထားသည့္ တင္တင္မူ၏ မ်က္ႏွာေပးကို ေရွ႕ကေန႐ုိက္ျပပံုသည္ ဇာတ္လမ္းအတြက္ အလြန္အေရးပါသည္၊ ႐ုပ္ရွင္ပညာအရ ထိေရာက္သည္။ ထိုႏႈိးဆြအနမ္းကို ဆင္ဆာကျဖစ္လို႔မရ။ ပရိသတ္ထံသို႔မူေရာက္၏။

ထိုျပကြက္က ၀င္းဦးအား ပ်ိဳေမတို႔၏ အသဲစြဲအျဖစ္သို႔ တြန္းတင္ေပးျခင္းဟု သတ္မွတ္ၾကသည္။

(၆)
ေရႊလည္တိုင္သည္ စာသား( Lyrics) ကို အသားေပးကာ မိန္းမသားတဦး၏ ရင္တြင္းခံစားမႈ သ႐ုပ္ေဖာ္ ဖြဲ႔စပ္ထားေသာ သီခ်င္းျဖစ္သည္။ ၿမိဳ႕မၿငိမ္းကဲ့သို႔ပင္ ဘာသစကားႏွင့္စာေပ (Language and Literature) ပိုင္ႏိုင္သူ ေရႊျပည္ေအးသည္ သူစႏၵရားတီးသလို စကားတလံုးခ်င္း-- အတြဲလိုက္-- အျပြတ္လိုက္--တခါတေလခပ္စိပ္စိပ္ တခါတေလ ခပ္ႀကဲႀကဲႏွင့္ စာသားကို ကစားထားသည္။

ေတးသြား (Melody) ကိုမူ အျဖည့္ခံခပ္ေဖာ့ေဖာ့ ခပ္မွိန္မွိန္ထား၍ ဆိုသံထဲက စကားလံုးမ်ား ၀င္းကနဲ--လက္ကနဲျဖစ္ေနသည္။ အဆိုပညာ၌ ေမြးကာစသဖြယ္ႏုေနေသးသူ တင္တင္မူ ( သီခ်င္း ၃ ပုဒ္သာဆိုဖူး) အား ဂီတဘိုးေအႀကီးက နားခ်ရွင္းျပ က်ညက္ေအာင္ ျပင္ဆင္ၿပီးမွ အသံသြင္းပံုရသည္။ ဓာတ္ျပားထဲက တင္တင္မူ၏ ဆိုသံသည္ ၿငိမ့္ၿပီးနားထဲ၀င္လာၿပီ။

ငိုသံရႈိက္သံကင္းကာ သို႔ေသာ္ရင္တြင္းကအလြမ္းေပၚလြင္စြာ-- အာေမဍိတ္သံမစြက္ညီးသံပါးပါးေလး ေခ်ာေျပစြာ တင္တင္မူ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုနိုင္သနည္း။ ေဒစီေက်ာ္၀င္းေျပာခဲ့သလို ႏႈတ္ လွ်ာ အာတို႔တြင္း Feelng သြင္း၍မ်ား ဆိုေလသလားမသိ။

ႏွစ္ေပါင္းအတန္ၾကာ ကင္းကြာၿပီးေနာက္ မၾကာေသးမီက ေရႊလည္တိုင္ ျပန္ၾကားရ၏။

စႏၵရားခ်စ္ေဆြ၏ လက္စြမ္းျပရာေနာက္သို႔ ႀကိဳးစားကာ ေျပးလိုက္ရရွာသူ အဆိုေတာ္ေလး အိအိခြၽန္ မမီတမီနွင့္ စသာမ်ား လြတ္သည့္အခါလြတ္ႏွင့္။ Karaoke မို႔ နားေထာင္သူမ်ား လိုက္ဆိုႏိုင္ရန္ စာသားမ်ား ေဖာ္ျပေပးထားသည္။ ငယ္ေပါင္းကို မၾကင္နာသူက မျမင္လာပဲ အသဲစုေတြ ကြဲလုေၾကဟု လြဲမွားစြာေရးထား ဆိုထား၏။

ေရႊျပည္ေအးစပ္ထားသည့္ အမွန္က အသဲစုတြင္ ကြဲလုခ်င္ခ်င္--ဟူ၍ျဖစ္သည္။

စာသံေပသံ ဟိတ္ႏွင့္ဟန္ႏွင့္ ေရးဟန္သည္ တည္၏၊ ခန္႔၏၊ ထယ္၀ါ၏၊ဣေျႏၵရေစ၏ ဟု ဆရာေဇာ္ဂ်ီက ရသစာေပအဖြင့္၌ ေရးသားခဲ့သည္။ ေရႊလည္တိုင္မေလး ကိုယ္ရွိန္သပ္ ဆံပင္ကအစ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ကာ ခ်စ္သူဆက္ေမွ်ာ္ပံုကို ေရႊျပည္ေအးက စပ္ဆိုျခင္းျဖစ္သည္။

ခုေတာ့ ေပါ့ပ်က္ၿပီ--ပ်က္ၿပီ။

အင္း--သို႔ေသာ္လည္း ပုဂံေခတ္ျမေစတီေက်ာက္စာကိုလွမ္းျပင္-- အနႏၱသူရိယတို႔ ပေဒသရာဇာတို႔ တစ္မသံုးတတ္ သတ္ပံု အမွားေထာက္ျပ--ေခတ္ကာလတြင္ ဒါေလးကို အျပစ္မတင္သင့္ဟု ဆင္ျခင္မိ၍ ေတာ္ပါေသးရဲ႕။ တင္တင္မူ၏ ေရႊလည္တိုင္ဓာတ္ျပားမွ ရွာမရနိုင္တာကိုး။ ၿပီးေတာ့ ဒီျပန္ဆိုေတးေၾကာင့္ ဒီစာကိုကြၽန္ေတာ္ေရးျဖစ္ျခင္း မဟုတ္ပါလား။

(၇)
ကြၽန္ေတာ္သည္ ႐ုပ္ရွင္ေ၀ဖန္သူမဟုတ္၊ ဂီတသံုးသပ္သူလည္းမဟုတ္၊ သာမန္လူတစ္ေယာက္ပါ။ တင္တင္မူကို ႀကိဳက္သူ တစ္ေယာက္သာ ျဖစ္ပါ၏။ ၁၆ ႏွစ္သားကႀကိဳက္လာခဲ့ေသာ တင္တင္မူ သူ႕အေၾကာင္း ပိုသိေလ ပိုႀကိဳက္ေလႏွင့္ ခုလည္း ႀကိဳက္ဆဲပင္။

ႏွစ္ေတြၾကာခဲ့ပါၿပီ။ တင္တင္မူလည္း မရွိေတာ့။

တင္တင္မူ၏ ႐ုပ္ရွင္ေတြက ရွိေနေသး၊ သီခ်င္း ၃ ပုဒ္က က်န္ေနေသး။ ဒါဆို ရွင္ေနေသးလို႔မ်ားလား၊ ထို႔ေၾကာင့္ တင္တင္မူ မေသ ေသေသာ္တင္တင္မူျပန္ျဖစ္၏ဟု ေတြးမိေၾကာင္းပါ။

၂၀၁၈ ခု၊ မတ္လ (၁၈) ရက္ေန႔
0