ခိုင္ၾကည္သစ္ ● ေရႊၾကာ ဘာေျပာသြားသလဲ

ခိုင္ၾကည္သစ္ ● ေရႊၾကာ ဘာေျပာသြားသလဲ
(မုိးမခ) ဧၿပီ ၁၂၊ ၂၀၁၈

(၁)
သည္ရက္ပိုင္းထဲ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ေတြကို ဆက္တိုက္ဆိုသလို ၾကည့္ျဖစ္ေနသည္။ ေနာက္ဆံုးၾကည့္ျဖစ္သည္က “ေရႊၾကာ”။ ႐ုပ္ရွင္ပညာႏွင့္ပတ္သက္၍ ဝလံုးကေလးပင္ ဝိုင္းေအာင္ မေရးႏုိင္ေသးသျဖင့္ ႐ုပ္ရွင္ေဝဖန္ ေရးေတြ မလုပ္လို။ လုပ္လည္း မလုပ္သင့္ဟု ထင္သည္။ သို႔ေသာ္ ႐ုပ္ရွင္၊ ဂီတ၊ အႏုသုခုမမွန္သမွ် လူသားတို႔ႏွင့္ဆိုင္၍ေပလားမသိ။ အႏုပညာပစၥည္း တစ္ခုခုကို ေကာက္ကိုင္လိုက္လွ်င္ ရင္ဘတ္ထဲမွာ တစ္ခုခုျဖစ္လာတတ္သည္။ ဦးေႏွာက္ထဲ အေတြးေတြ ဆက္တိုက္ေပၚ လာတတ္သည္။ သည္လို ခံစားမိ၊ ေတြးေတာမိတာေတြကိုလည္း လူသားတို႔သဘာဝ ျပန္ေျပာျပခ်င္မိသည္။ သည္လိုႏွင့္ ေရႊၾကာ ဇာတ္ကားက ေပးေသာ ေဝဒနာႏွင့္ဆန္႔ပြားမိေသာ အေတြးတို႔ကို စာဖတ္သူအား မွ်ေဝဖို႔ ျဖစ္လာပါေတာ့သည္။ ကြၽန္ေတာ္ “ေရႊၾကာ” အေၾကာင္းေျပာပါရေစ။ သည္စာစုကေလးသည္ ႐ုပ္ရွင္ေဝဖန္ေရး ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ေတာ့ လံုးဝ မဟုတ္ပါ။

(၂)
႐ုပ္ရွင္အေၾကာင္းမေျပာခင္၊ ႐ုပ္ရွင္ကို ဘယ္လိုၾကည့္သလဲ ေျပာျပခ်င္သည္။ ႐ုပ္ရွင္ကစလို႔ အႏုပညာပစၥည္းမွန္သမွ် “အ ေျပာ” ႏွင့္ “အျပ” ဟူ၍ ႏွစ္ပိုင္းပါသည္ဟု စာေရးသူက ျမင္သည္။ အႏွီ အႏုပညာပစၥည္းကို ထုဆစ္ပံုေဖာ္ဖန္တီးသူသည္ အႏုပညာခံစားသူ ပရိတ္သတ္အတြက္ မည္သည့္ “သုတ” ကို ေပးမည္နည္း၊ မည္သည့္ “ရသ” ကို ေပးမည္နည္း၊ စသည္ တို႔ကို “အေျပာ” ဟု ေခၚခ်င္သည္။ အႏုပညာတစ္ခုကို စတင္ဖန္တီးစဥ္ကပင္ ပရိတ္သတ္၏ဦးေႏွာက္ထဲတြင္ ပိုေကာင္းေသာ အသိ၊ ပိုေကာင္းေသာအျမင္၊ ပိုေကာင္းေသာခံယူခ်က္ကို ေမြးဖြားေစမည္ဟူေသာ “သုတ” ရည္ရြယ္ခ်က္ ရွိလိမ္႔မည္။ တခ်ိန္တည္းတြင္ ပရိတ္သတ္၏ ရင္ဘတ္ထဲ၊ ႏွလံုးသားထဲတြင္ ပိုေကာင္းေသာ ခံစားခ်က္၊ ပိုေကာင္းေသာ စိတ္ႏွလံုးေတြ ေပၚေပါက္လာေစရန္ ဟူေသာ “ရသ” ရည္ရြယ္ခ်က္လည္း ရွိေနႏုိင္သည္။ ထိုသုတရည္ရြယ္ခ်က္၊ ရသ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြကို ေပါင္းျပီး အႏုပညာဖန္တီးသူ၏ “အေျပာ” ဟု သတ္မွတ္ၾကည့္ျခင္းျဖစ္သည္။ “အေျပာ” ေတြကို ပရိတ္သတ္ၾကားႏုိင္ေစဖို႔ အႏု ပညာဖန္တီးမႈမ်ားျဖင့္ ျပရသည္။ ႐ုပ္ရွင္မွာဆိုလွ်င္ ဇာတ္လမ္းဇာတ္အိမ္ေတြ၊ ေျပာစကားေတြ၊ ေနာက္ခံေတးဂီတ ေတြ၊ ဓာတ္ပံုရိုက္ခ်က္ေတြ၊ အလင္းအေမွာင္ေတြ၊ သ႐ုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ၊ စသည္စသည္ျဖင့္ မ်ားျပားလွစြာေသာ အႏုပညာ ဖန္တီးမႈေတြက “အျပ” ေတြျဖစ္သည္။ သိေစခ်င္ေသာ “သုတ”၊ ခံစားရေစခ်င္ေသာ “ရသ” စသည့္ “အေျပာ” ေတြကို “အျပ” ေတြႏွင့္ ပရိတ္သတ္ထံသို႔ ပို႔ေဆာင္ရျခင္း ျဖစ္သည္။ စာေရးသူအေနျဖင့္ စာဖတ္သည့္အခါ၊ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္သည့္အခါ၊ သီခ်င္းနားေထာင္သည့္အခါ၊ ၾကိဳက္သည္၊ မၾကိဳက္သည္၊ ေကာင္းသည္၊ မေကာင္းသည္ ေဝဖန္ၾကည့္ေလ႔ရွိသည္။ သက္ ဆိုင္ရာ အႏုပညာအမ်ိဳးအစားေတြအလိုက္ ပညာရပ္ဆန္ဆန္ေဝ ဖန္ဆန္းစစ္သည့္ နည္းလမ္းေတြ ရွိေကာင္းရွိမည္။ စာေရး သူအေနျဖင့္ေတာ့ ပရိတ္သတ္တစ္ေယာက္ေနရာကပဲ ကိုယ္႔အၾကိဳက္အတြက္ ဆန္းစစ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ ဆန္းစစ္သည့္ အခါတိုင္းလည္း သည္အႏုပညာပစၥည္းသည္ “ဘာကိုေျပာခ်င္ျပီး၊ ဘယ္လိုေျပာျပသြားသလဲ” ဆိုသည့္ ေပတံႏွင့္ပဲ တိုင္းတာ မိသည္။

(၃)
သည္စာစုကေလးမွာေတာ့ျဖင့္ “ေရႊၾကာ” ဘာေျပာသြားသလဲဆိုတာကိုပဲ ေဆြးေႏြးၾကည့္ခ်င္မိသည္။ ႐ုပ္ရွင္၏ ဇာတ္လမ္းက အလြန္ ရိုးရွင္းပါသည္။ ျပည့္တန္ဆာမေလး တစ္ေယာက္၏ ဘဝျဖတ္သန္းမႈ တစ္စိတ္ တစ္ေဒသကို ထင္ဟပ္ျပေသာ ဇာတ္လမ္း႐ုပ္ရွင္ဆန္ဆန္ ဇာတ္ကားေလးဟု ျမင္သည္။ “ေရႊၾကာ” ဆိုေသာ ကေလးမေလးတစ္ဦး ငယ္စဥ္ကပင္ သူမ၏ မိဘမ်ားက အိမ္ေထာင္ကြဲသြားသည္။ အေဖျဖစ္သူႏွင့္ေနရာက အေဖက ဆံုးပါးသြားျပန္သည္။ အေမက ေနာက္အိမ္ေထာင္ျပဳ သြားသည္။ ေဆြမ်ိဳးတစ္ဦးက ေရႊၾကာ့ကို ျပည့္တန္ဆာေလာကထဲ တြန္းပို႔လိုက္သည္။ သည္ေလာကထဲက႐ုန္းထြက္ဖို႔ ၾကိဳး စားေသာ္လည္း ႐ုန္းမထြက္ႏုိင္ခဲ႔။

ျပည့္တန္ဆာႏွိပ္ကြပ္ေရးဥပေဒက ေရႊၾကာတို႔လို ျပည့္တန္ဆာေတြကို လူ႔အသိုက္အဝန္းႏွင့္ ခြဲျခားထားခဲ႔ သည္။ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးတာဝန္ရွိသူေတြက ျပည့္တန္ဆာႏွိပ္ကြပ္ေရးဥပေဒကို လက္တစ္လံုးျခားအသံုးခ်ျပီး ေရႊၾကာတို႔ လူတန္းစား ေတြကို ႏွိပ္ကြပ္ျပန္သည္။ ျပည့္တန္ဆာႏွိပ္ကြပ္ေရးဥပေဒ က လိုရာမရပဲ ဆိုးက်ိဳးေတြ ေပးေနေၾကာင္းကို ရဲလိုက္္ဖမ္းခ်ိန္ ေျပးရင္းလႊားရင္း ကားတိုက္ေသဆံုးခဲ႔သူ ျပည့္တန္ဆာမေလးတစ္ဦးျဖင့္ ေရႊၾကာက ဥပမာေပးခဲ႔သည္။ တာဝန္ရွိဝန္ထမ္း ေတြ၏ အဂတိလိုက္စားမႈကို ေရႊၾကာက ေဖာ္ထုတ္ျပခဲ႔သည္။ ခႏၶာကိုယ္ကို ေရာင္းစားေနရသူ မိန္းမငယ္ေတြက ကူညီပါရေစ ဆိုသူမ်ားကို လိုင္းေၾကးေပးေနခဲ႔ရေၾကာင္း ေရႊၾကာက တင္ျပသည္။ မူးယစ္ေဆးဝါးေတြ၊ စိတ္ႂကြေဆးဝါးေတြ ေပါ ေပါ မ်ားမ်ား လြယ္လြယ္ကူကူ ဝယ္ယူရရွိလာျခင္းက ေရႊၾကာတို႔ကို တခါတရံ ငရဲခန္းေတြထဲ တြန္းပို႔တတ္ေသးေၾကာင္း ေဖာ္ ထုတ္သြားသည္။ ခုခံ အားက်ဆင္းမွဳကူးစက္ေရာဂါက ေရႊၾကာတို႔ အဝန္းအဝိုင္းအတြက္ ေနာက္ထပ္ ငရဲခန္းတစ္ခုျဖစ္သည္။ ေရာဂါကူးစက္ခံထားရျပီဆိုတာ သိသူမ်ားအတြက္ ART ေဆးဝါးရရွိေရးက အေရးတၾကီးလိုအပ္သည္။ ေဆးရျပန္ ေတာ့ အခ်ိန္မီဖို႔ လိုေသးသည္။ ေဆးေသာက္ရင္း ျပည့္တန္ဆာအလုပ္ကိုဆက္လုပ္ရင္း ေငြရွာၾကရျပန္သည္။ မိမိမွာ ေရာဂါရွိမွန္း သိသျဖင့္ ေဖာက္သည္ကို အကာအကြယ္ပစၥည္းသံုးဖို႔ေျပာေသာ္လည္း အခ်ဳိ႕သေကာင့္သားမ်ားက လက္မခံ။ သည္ေတာ့ သိသိလ်က္ႏွင့္ ေရာဂါကိုျဖန္႔ေပးလိုက္ၾကရတာမ်ိဳလည္း ရွိသည္။ သည္အခ်က္ေတြက ေရႊၾကာတင္ျပခဲ႔ေသာ လူ႔အသိုက္ အဝန္းထဲက ျပႆနာရပ္ေတြ ျဖစ္သည္။

ေရႊၾကာက ငယ္သူမို႔ေပလားမသိ။ ျပႆနာထဲက တရားခံအခ်ဳိ႕ကို ေဖာ္ထုတ္သြားေသာ္လည္း ေနာက္ကြယ္က လက္မည္း ႀကီးကို ထိထိမိမိ မေဖာ္ထုတ္ႏုိင္ခဲ႔ဟု ခံစားရသည္။ ေဖာ္ထုတ္ဖို႔ အခြင့္မသာခဲ႔တာလည္း ျဖစ္ႏုိင္သည္။ ေရႊၾကာ့ကို ျပည့္တန္ ဆာေလာကထဲ တြန္းပို႔ခဲ႔တာ၊ အိမ္ေထာင္ေရးမေျပလည္ေသာ မိဘေတြ လား၊ ေရႊၾကာ့ကို ေရာင္းစားခဲ႔သည့္အမ်ိဳးလား။ စာေရးသူကေတာ့ ေရႊၾကာ့ကို ပျခဳပ္ဆိုင္ထဲအေရာက္ပို႔ခဲ႔သည္က ႏုိင္ငံေရးစနစ္ဆိုးႏွင့္ ေနာက္ဆက္တြဲ စီးပြားေရးက်ပ္ တည္းမႈဟု ျမင္သည္။ ႏုိင္ငံေရးစနစ္ဆိုးေအာက္တြင္ ခ်မ္းသာသူေတြ အၾကီးအက်ယ္ ခ်မ္းသာခဲ့ၾကေသာ္လည္း၊ ဆင္းရဲသူ ေတြက ကုန္းေကာက္စရာမရွိေအာင္ ဆင္းရဲခဲ႔သည္။ ဆင္းရဲေတာ့ ပညာမတတ္။ ပညာမတတ္ေတာ့ ဘဝကိုမထိန္းေက်ာင္းႏုိင္။ မ်ိဳးဆက္ေတြ အဆက္ဆက္ သည္လိုအေျခအေနေတြကို ျဖတ္သန္းခဲ႔ရသည့္အခါ ေရႊၾကာ့အလွည့္မွာေတာ့ ဘဝက ေဆာင္ ၾကာျမိဳင္သို႔ ဦးတည္သြားခဲ႔ေတာ့သည္။ ဒါက စာေရးသူ၏ အျမင္ကို ခ်ဲ႔ထြင္တင္ျပမိခ်င္းသာ။

ေရႊၾကာ က ျပႆနာကိုသာ တင္ျပခဲ႔သည္မဟုတ္။ ပညာေပးဖို႔လည္း ၾကိဳးစားခဲ႔သည္။ ေရႊၾကာတို႔ေလာကထဲမွာ ပညာရည္ ခ်ဳိ႕တဲ့သူေတြခ်ည္း မဟုတ္။ ေရႊၾကာ့လို ျမန္မာစာကိုပဲ စာလံုးေပါင္းျပီး ဖတ္ရသူေတြရွိသလို ဘြဲ႔ရပညာတတ္ေတြလည္း အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ သည္ေလာကထဲ ေရာက္လာတတ္သည္။ မိန္းကေလးတစ္ ေယာက္ ဘယ္လိုအေၾကာင္းမ်ိဳးႏွင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္ မိမိ၏ အေသြးအသားကို ပထမဆံုးတစ္ၾကိမ္ ေငြေၾကးအတြက္ အသံုးခ်ခဲ႔မိလွ်င္ ေနာင္ ေငြေၾကးလိုအပ္လာတိုင္း မထူးဇာတ္ ဆက္ခင္းကာ ျပည့္တန္ဆာဘဝကို လံုးဝေရာက္ရွိ သြားတတ္ေၾကာင္း ေရႊၾကာက ေျပာျပသည္။ ကြဲအက္ သြားေသာ မွန္တစ္ခ်ပ္သည္ ဘယ္ေတာ့မွ အေကာင္းအ တိုင္းျပန္မျဖစ္လာေတာ့။ ေရႊၾကာက ကြဲအက္ျပီးေသာ မွန္တစ္ခ်ပ္ကို အစိတ္စိတ္အမႊာမႊာကြဲေအာင္ ပစ္ခ်ျပရင္း ဆယ္ေက်ာ္သက္ မိန္းကေလးမ်ားကို အသိေပးသြားသည္။ သတိေပးသြားသည္။

ေရႊၾကာက ျပႆနာကို ေျဖရွင္းဖို႔နည္းလမ္းေတြလည္း စဥ္းစားေပးသြားသည္။ ျပည့္တန္ဆာ ဆိုတာ လည္း လူသားေတြပဲ ျဖစ္သည္။ သူတို႔ကို စာနာနားလည္ႏိုင္ဖို႔ အၾကံျပဳသည္။ ႏြံ႔နစ္ေနသူ ကို ညစ္ပတ္ ေပေရေနသည္ဟုဆိုကာ အျပစ္မတင္ပဲ ထိုႏြံထဲက ဝို္င္းဝန္းဆြဲတင္ၾကဖို႔ အၾကံျပဳသည္။ ဥပေဒျဖင့္ အကာအကြယ္ေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုသြားသည္။ ေရႊၾကာေတာင္း ဆိုသြားသည္က လက္ေတြ႔က်သည္။ ႏုိင္ငံတကာမွာလို ျပည့္တန္ဆာလုပ္ငန္းကို တရားဝင္လုပ္ငန္းအျဖစ္ ခ်က္ခ်င္းသတ္မွတ္ ေပးဖို႔ မေတာင္းဆို။ ခ်က္ခ်င္းလုပ္၍လည္း မျဖစ္ႏုိင္။ ဆန္႔က်င္ဘက္အျမင္ရွိေသာ လူ႔အသိုက္အဝန္း၏တြန္းကန္မွုေတြ ရွိေနသည္မဟုတ္လား။ သည့္အတြက္ ျပည့္တန္ဆာလုပ္ငန္းကို တရားမဝင္ လုပ္ငန္းအျဖစ္ သတ္မွတ္ေပးေသာ ဥပေဒတစ္ ရပ္ေပၚထြက္လာဖို႔ထက္၊ တရားမဝင္ဟု သတ္မွတ္ထားသည့္ ဥပေဒျပဌာန္းခ်က္ကို ပယ္ဖ်က္ေပးဖို႔ အၾကံျပဳ ေတာင္းဆို သြားသည္။ သည္လိုဆိုလွ်င္ သူတို႔ကို စနစ္တက် ထိန္းကြပ္လာႏုိ္င္သလို၊ က်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္မွဳေတြ ထိထိမိမိ ေဆာင္ရြက္ႏို္င္မည္ မဟုတ္လား။ ေရာဂါထိန္းခ်ဳပ္ေရးဟူသည္ကေရႊၾကာတို႔အတြက္ခ်ည္း အက်ိဳးရွိသည္မဟုတ္။ လူသားထု တစ္ရပ္လံုးအတြက္ အက်ိဳးရွိမည့္ကိစၥျဖစ္သည္။

(၄)
ေရႊၾကာက လူ႔အသိုက္အဝန္း၏ ျပႆနာကို တင္ျပသည္။ ထိုျပႆနာေတြထဲက တရားခံေတြကို သူမ တတ္ႏုိင္သေလာက္ ေဝဖန္သည္။ ျပီးေတာ့ ျပႆနာထဲကို ထပ္ေရာက္လာႏုိင္ေခ်ရွိသည့္ သားေကာင္ေတြကို ပညာေပးသည္။ ထိုမွ်မကေသး။ ျပႆနာကို ေျဖရွင္းႏုိင္မည့္ နည္းလမ္းေတြကိုလည္း အၾကံျပဳသြားသည္။ ေရႊၾကာ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားၾကီးက ပရိတ္သတ္ကို သိေစခ်င္ေသာ “သုတ”၊ ခံစားေစခ်င္ေသာ “ရသ” ေတြကို ေျပာဖို႔ အႏုပညာဖန္တီးမွဳေကာင္းေတြႏွင့္ တင္ျပ ႏုိင္ခဲ႔သည္ဟု စာေရးသူက ယံုၾကည္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ သူေျပာခ်င္ တာေတြကို သည္စာစုကေလးက တဆင့္ ထပ္ေျပာျပျခင္း ျဖစ္သည္။ စာေရးသူ သတိထားမိသေလာက္ သည္စာစုကိုေရးသားခ်ိန္တြင္ ေရႊၾကာဇာတ္ကားကို ႐ုပ္ရွင္ရံုၾကီးမ်ားတြင္ ႐ုံတင္ျပသျခင္း မရွိေတာ့။ ထို႔ေၾကာင့္ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ျဖစ္လိုက္သူေတြအေနျဖင့္ မိမိအျမင္ႏွင့္ စာေရးသူအျမင္ တိုက္ဆိုင္ၾကည့္ျခင္းျဖင့္ အရသာ တစ္မ်ိဳး ေတြ႔ေစလိုပါသည္။ ႐ုပ္ရွင္မၾကည့္လိုက္ရသူမ်ားအေနျဖင့္လည္း သည္စာစုကိုဖတ္ရင္း ေရႊၾကာ ဘာေျပာ သြားသလဲ ၾကားသိသြားေစလိုပါသည္။ အထူးသျဖင့္ တာဝန္ရွိသူမ်ားက ေရႊၾကာ ဘာေျပာသြားသလဲသိဖို႔ ပိုမိုလိုအပ္ မည္ဟု ထင္ပါသည္။ ေရႊၾကာတို႔ အသိုက္အဝန္းအတြက္ အကာအကြယ္ေပးဖို႔ စဥ္းစားေပးဖို႔လိုသလို၊ ေရႊၾကာေတြထပ္ျပီး မေပၚ ေပါက္လာဖို႔ ႏုိင္ငံေရးဝန္းက်င္ေကာင္း၊ စီးပြားေရးစနစ္ေကာင္း တစ္ခုကို တည္ေထာင္ဖို႔လည္း ၾကိဳးစားၾကရပါမည္။ ျပည့္တန္ဆာႏွိပ္ကြပ္ေရးဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးမွသည္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ ေရးအထိ အားေကာင္းေမာင္းသန္ ျဖစ္ ၾကဖို႔ လိုပါသည္။

ေရႊၾကာ ႐ုပ္ရွင္ကို ဖန္တီးသူေတြက ရႊံႏြံေတြၾကားမွာ ၾကာပန္းေလးတစ္ပြင့္ လွလွပပ ပြင့္ေနတာကို ရိုက္ ျပသြားသည္။ တ ကယ္ေတာ့ ဇာတ္လမ္းထဲက ေရႊၾကာဆုိေသာ ေကာင္မေလးသာ လွပေနလို႔ မျဖစ္။ ၾကာပန္း ေတြမွန္သမွ် ေမႊးေန၊ ေအးေနဖို႔ လိုသည္။ ေရကန္သာမွ ၾကာတိုင္းေအးမည္မဟုတ္လား။

Comments