“ေျပာျပစရာေတြလဲ တပံုႀကီးရိွေသးတယ္” အမွတ္ (၄၂၀)
မာမာေအး
ဧၿပီ ၊ ၂၀၁၂
“---- သံသရာ ဆဲြဆန္႔လုိ႔ ဘယ္ေလာက္ပင္ရွည္ရွည္၊ ခ်စ္သူ႔ရင္ခြင္ၾကား နားနားေနေန၊ ေရေျမအလုိက္ စုိက္စုိက္ပါလုိ႔ ေမ်ာလုိလဲ ေမ်ာပါေစ၊ ခ်စ္သူ႔နယ္ေျမသည္သာ ၿငိမ္းခ်မ္းနယ္ေျမ၊ သစၥာတရားထြန္းကါးရာ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာေသာနယ္ေျမ---”
ေသာတရွင္မ်ား က်န္းမာေတာ္မူၾကပါစရွင္ ...မာမာေအး
ဧၿပီ ၊ ၂၀၁၂
“---- သံသရာ ဆဲြဆန္႔လုိ႔ ဘယ္ေလာက္ပင္ရွည္ရွည္၊ ခ်စ္သူ႔ရင္ခြင္ၾကား နားနားေနေန၊ ေရေျမအလုိက္ စုိက္စုိက္ပါလုိ႔ ေမ်ာလုိလဲ ေမ်ာပါေစ၊ ခ်စ္သူ႔နယ္ေျမသည္သာ ၿငိမ္းခ်မ္းနယ္ေျမ၊ သစၥာတရားထြန္းကါးရာ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာေသာနယ္ေျမ---”
မာေအးခ်စ္တဲ့ေသာတရွင္ေတြ ဂီတ၀ါသနာရွင္ေတြအားလံုး မာေအးရဲ႕အသံေလး ၾကားရတဲ့အခါမွာ ကိုယ္ေရာစိတ္ပါ ခ်မ္းသာၾကပါေစလို႔ ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းလိုက္ပါတယ္။
ေသာတရွင္တုိ႔ေရ ...
ျပီးခ့ဲတ့ဲ အစီအစဥ္ေတြမွာ မာေအးေျပာျပခ်င္တ့ဲ သီခ်င္း တပုဒ္ကုိ သိမ္းထားရာက ထုတ္ျပလုိက္တ့ဲ 'သံသာေလကမ္းတုိင္' ရဲ႕ အဓိပါၸယ္ေတြနဲ႔ သီခ်င္းေရးတ့ဲသူရဲ႕ အေၾကာင္းကုိ ေျပာျပီးျပီ ဆုိေတာ့ အသံအလုိက္ ဆုိတာမပါျပန္ရင္လဲ သီခ်င္းမွ မျဖစ္နုိင္တာမုိ႔ သီခ်င္းအသံ ရွာထည့္ေပးတ့ဲ ဂီတစာဆုိအေၾကာင္းကုိလဲ နည္းနည္း ေျပာခ့ဲရတာေပါ့ရွင္။
ဒီေန႔ေတာ့ သီခ်င္းေလးထဲက ဇါတ္အိမ္တည္ထားရာမွာ ပါ၀င္တ့ဲသူေတြအေၾကာင္း ေျပာဘုိ႔အခ်ိန္ ေရာပါျပီ။ စိတ္ကူးယဥ္ဇါတ္အိမ္တည္တ့ဲသီခ်င္း မဟုတ္တ့ဲ ျဖစ္ရပ္မွန္ကုိ သီခ်င္းေရးစပ္ခ့ဲသူက တပ္မေတာ္ေလက လူႀကီးတဦး - အညာသားဆုိတ့ဲ နာမည္ခံျပီး ေရးခ့ဲေၾကာင္း ေရွ႕မွာေျပာထားပါတယ္။ သတိရပါတယ္ေနာ္။ သီခ်င္းေရးဘုိ႔ အေတြးမ်ား ရေစနုိင္တ့ဲ အေၾကာင္းအရာေတြဟာ ေရးမယ့္သူရဲ႕ အနီးအနား သူ႔၀န္းက်င္မ်ားကသာ ရနုိင္တာမ်ဳိး ျဖစ္ေတာ့ကါ၊ သီခ်င္းတုိက္ေနၾကစဥ္မွာ ေရလာေျမာင္းေပး ေလခ်ဳိေသြးရင္း - မွတ္ေလ့ ေမးေလ့အတုိင္း ၾကားရခ်က္က၊ ဂရုဏါသက္မိစရာက တဖက္ ရိွေပမယ့္ သူတုိ႔အေၾကာင္းမွ ေျပာရသလားရယ္လုိ႔ မ်က္လာႏုိင္တာကတဖက္လုိ႔ စိတ္ထဲ တြက္မိျပီး အေျပာရ ခက္ေနတာနဲ႔ ခ်န္ထားရစ္ သိမ္းထားျဖစ္တာ ႏွစ္ခ်ဳိ႕ေတာင္ေနခ့ဲပါျပီေလ။
ခုအခ်ိန္ကေတာ့ လြတ္လပ္ျငိမ္းခ်မ္းရာ တည္ေဆာက္ၾကမယ့္ အလားအလာနဲ႔ တင္းမာတာေလးေတြ ေလ်ာ့ပါးေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေနၾကတမွာမုိ႔ ႏွလုံးစိတ္၀မ္း ႏူးည့ံလန္းဆန္း၊ ခြင့္လႊတ္ေရးလမ္းသာျပီလုိ႔ ယုံၾကည္မိတ့ဲအေလ်ာက္ ေရႊနားေတာ္ေလွ်ာက္ျဖစ္ခ့ဲတာပါရွင္။
ေျပာရရင္ ဒီသီခ်င္းေလးရဲ႕အႏွစ္ဟာ တခ်ိန္က ႏုိင္ငံရဲ႕ No One ႀကီး ျဖစ္ခ့ဲသူနဲ႔ သူ႔မဒမ္ (သုိ႔မဟုတ္) FIRST LADY တုိ႔ရဲ႕ ဇါတ္သိမ္းကါနီး အျဖစ္မွန္ပါတ့ဲရွင္။ အာရွႏုိင္ငံက တခ်ဳိ႕ေသာေခါင္းေဆာင္မ်ားရဲ႕ ဇနီး ၾကင္ေဖၚတုိ႔ကုိ၊ နံပါတ္၀မ္းႀကီး မုိးေကါင္းေနစဥ္ကါလတုန္းက၊ မဒမ္ခ်န္ခ်င္း၊ မဒမ္ႏု စသျဖင့္ ေခၚၾကတ့ဲေခတ္နဲ႔အညီ သူ႔ဇနီးကုိလဲ 'မဒမ္' လုိ႔ ေခၚခ့ဲ သုံးခ့ဲၾကတာ ကုိယ္တုိင္ နားနဲ႔ၾကားခ့ဲရပါသေကါရွင္။ မာေအးကုိေတာ့ မမကစ္တီ လို႔ အေခၚခံပါတယ္။
ႏုိင္ငံ့အဆုိေတာ္ - ဆုိတ့ဲ နဖူးစီးတတ္ထားခ်ိန္က အိမ္ေတာ္ လုိ႔ ေခၚၾကေလ့ရွတ့ဲ ၀င္ဆာလမ္းက သမၼတအိမ္၀ုိင္းႀကီးထဲမွာ ျပည္ပက ဧည့္သည္ လါလါ၊ ျပည္တြင္းကပဲြဘဲလုပ္လုပ္၊ အုတ္ၾကြက္အုတ္ၾကြက္ ဧည့္ခံပဲြသရုပ္ထဲ သီခ်င္းေတြ ဟဲရ – ဆုိရ၊ အခ်ိန္ႀကိဳေစာင့္ရတ့ဲ ဘ၀တခု ရိွဖူးခ့ဲေတာ့ ၾကားႏုိင္တာေပါ့ေနာ္။ မေပ်ာ္ - ေပ်ာ္ - ေပ်ာ္ အဆုိေတာ္ကုိ အဆုိေတာ္လုိ႔ဘဲ နားလည္ေပးဘုိ႔ပါရွင္။
တုိင္းသိျပည္သိ၊ သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္ေတြ ရိွခ့ဲတ့ဲ ဖ-ဆ-ပ-လ ေခတ္ကေနျပီး သူတုိ႔ စုေတခ့ဲၾကတ့ဲအထိ တစုိးတစိမွ် နာမည္မလွပတ့ဲအတဲြအျဖစ္နဲ႔၊ ခမဲတံဆိပ္အမ်ားက ခပ္ႏွိပ္ထားၾကတ့ဲသေဘာ ရိွေနတ့ဲအေၾကာင္းကုိလဲ ေစာေၾကာမိတာအမွန္ပါ။ ဒါေပမယ့္ မာေအးဟာ ကံသာအမိ၊ ကံသာအဖ ကံပစ္ခ်ရာ၊ အနတၱာ - ငါမဟုတ္ပါတကါးလုိ႔ တရားအျမိဳက္ အားမစုိက္ႏုိင္ခင္ကါလက 'သံသရာကုိေတာင္ ဆဲြဆန္႔ခ်င္တ့ဲသူ' ျဖစ္ခ့ဲတာ - ခ်စ္ေဆြတုိ႔လဲ အသိဘဲ မဟုတ္လားရွင္ ….။
(* ခ်စ္သူ႔နယ္ေျမမွ) သံသရာ ဆဲြဆန္႔လုိ႔ ဘယ္ေလာက္ပင္ရွည္ရွည္၊ ခ်စ္သူ႔ရင္ခြင္ၾကား နားနားေနေန၊ ေရေျမအလုိက္ စုိက္စုိက္ပါလုိ႔ ေမ်ာလုိလဲ ေမ်ာပါေစ၊ ခ်စ္သူ႔နယ္ေျမသည္သာ ၿငိမ္းခ်မ္းနယ္ေျမ၊ သစၥာတရားထြန္းကါးရာ (ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာေသာနယ္ေျမ) ၂ xxx
အဓိပါၸယ္ လွလြန္းလုိ႔ အႏုသယ ရင္ထဲက ဆုိခ့ဲတ့ဲသီခ်င္းေလးပါ၊ ဆုိလဲဆုိခ့ဲ ေနလဲေနခ်င္ခ့ဲဖူးတာကုိး၊ ရုိးရုိးေလးဘဲ ဟုိသီခ်င္းေလးကုိလဲ ေတြးခ့ဲမိတာပါ။ “သံသရာခရီးမွာ ကုိယ္မပါႏုိင္သည္အထိ စိတ္အားေလးနဲ႔ ကူေဖးလုိက္ခ်င္ေသးတ့ဲ သဒၶါတရား” ကုိ မာေအး ၾကားလုိက္ရလုိ႔၊ နားလည္လုိက္မိလုိ႔၊ ဒီအေတြးအေခၚမ်ဳိးကုိ သေဘာက်ခ့ဲတာပါရွင္။ သူတုိ႔ႏွစ္ဦးရဲ႕ နာမည္ဆုိးဆုိး တုိး၀င္ေပါင္းဖက္ - ႏႊယ္ယွက္စဥ္က၊ မာေအး လူလားမေျမာက္ေသးဘူးေလ။ ကုိယ့္မ်က္ေစ့ေအာက္ တည့္တည့္ေရာက္တ့ဲ ကုိယ္သိတာေလာက္သာ ေျပာသင့္မွ ေျပာမွာပါ။
အဲဒီလုိ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ သတင္းဗလင္းေတြေၾကာင့္ စုိးေႏွာင့္ဗ်ာေပြ စိတ္မရဲတရဲနဲ႔ ေနျဖစ္တ့ဲ မာေအးဟာ ေတြ႔ရတ့ဲ အခ်ိန္ေတြမွာ ေသခ်ာ သတိထားၾကည့္တာေပါ့ေနာ္။
မာေအးတုိ႔ေရွ႕တေခတ္က လူႀကီးေတြဟာ ဂီတမွာ ေမြ႔ေလ်ာ္ သာယာတတ္တ့ဲ ဉာဥ္ရိွတာ မ်ားပါသတ့ဲ။ ေၾကးေရတတ္ေတြ၊ ရာထူးရာခံရိွသူေတြရဲ႕ ဧည့္ခန္းမွာ - စႏၵရားတုိ႔ ေစါင္းတုိ႔ ေနရာယူထားတာ - ဗုိလ္ေအာင္ဒင္မွာေတာင္ ပါေသးတယ္ေလ။ မမကစ္တီရဲ႕ ဖခင္ - ဆရာ၀န္ႀကီး ဦးဘသန္း ဆုိတာ စစ္အတြင္းမွာပါမေရွာင္၊ ေဆးရုံႀကီးေတြ ရတ့ဲနည္းနဲ႔ ေထာင္ခ့ဲတ့ဲ ဆရာႀကီးပါ၊ ဂီတ၀ါသနာ အလြန္ႀကီးတ့ဲ ဒီဆရာႀကီးဟာ မဟာဂီတ ဆရာႀကီးေတြ ဆရာမႀကီးေတြထံမွာ ဂီတပညာပတၱလ်ား သင္ၾကားတတ္ေျမာက္ထားပါတယ္။ မမကစ္တီ ဆယ့္ေလးငါးႏွစ္အရြယ္ - ေဆးရုံေတြ တည္ကါစကလဲ စုတုိ႔အေမ ႀကီးႀကီးေဒၚခင္ၾကည္တုိ႔ ႀကီးႀကီးေဒၚခင္ႀကီးတုိ႔ တာ၀န္က်တ့ဲ ေဆးရုံမွာ လူနာေတြ စိတ္ေပ်ာ္ရေအာင္ စႏၵရားတီးျပ၊ သီခ်င္းဆုိျပနဲ႔ ကူခ့ဲတ့ဲအေၾကာင္း ဆရာ၀န္ႀကီး ဦးျမင့္ေဆြ ေရးတ့ဲ 'မွတ္မိေသးတယ္ ဂ်ပန္ေခတ္ ေဆးရုံႀကီး၀ယ္' စာအုပ္မွာ ဖတ္ႏုိင္ပါတယ္။
အဆင့္အတန္း ခဲြျခားပုံ မရပါဘူး။ အိမ္ေတာ္ထဲကုိ ျမန္မာ့အသံအဖဲြ႔ အေနနဲ႔ ေလးနာရီေလာက္က စျပီး ၀င္ထားရေတာ့ သုံးနာရီေလာက္ ေစာေနတာေပါ့။ သူ အခ်ိန္ရရင္ အိမ္ႀကီးေနာက္ဖက္ကုိ ထြက္လါျပီး တဖဲြ႔လုံးကုိ ႏႈတ္ဆက္တတ္ပါတယ္။
နံပါတ္၀မ္းႀကီးကုိေတာ့ မာေအး ငယ္စဥ္ စစ္ရဲတပ္အဆုိေတာ္ေလးဘ၀က တပ္မွဴးမ်ားညီလာခံ ဂုဏ္ျပဳညေတြမွာ သီခ်င္းဆုိေပးရလုိ႔ သိဖူး ျမင္ဖူးျဖစ္လာတာပါ။ ဇနီးသည္ကုိေတာ့ အထြဋ္အထိပ္ မေရာက္မီ ၾကည္း၊ ေရ၊ ေလ တပ္ေပါင္းစုရဲ႕ အႀကီးအကဲဘ၀မွာ အလည္အပတ္လာတ့ဲ တရုတ္ျပည္က ေခါင္းေဆာင္ (ခ်ဴအင္လုိင္း) ကုိ သူတုိ႔ေနအိမ္မွာ ညစာတည္ခင္းဘုိ႔ ဖိတ္ၾကားတ့ဲအခါ ေဖ်ာ္ေျဖဘုိ႔ရာ သြားရတာေၾကာင့္ သိခ့ဲရတာပါရွင္။ နံပါတ္၀မ္းက ျမန္မာသီခ်င္းႀကီးေတြ ပုိႀကိဳက္တယ္၊ နားေထာင္တတ္တယ္၊ ဇနီးက ျမဴးျမဴးၾကြၾကြ တီးရတာကုိ ႀကိဳက္တယ္။ ေခတ္ေဟာင္းသီခ်င္းေတြ အေတာ္မ်ားမ်ား ရတယ္။ သူ မႀကိဳက္တ့ဲ 'မန္ဒါလီ' နဲ႔ 'ဆင္၀န္ကေတာ္' ဆုိတ့ဲ သီခ်င္းေတြ ဆုိေပးခ့ဲရဖူးပါတယ္။ ေလခ်ဳပ္ႀကီးျဖစ္တ့ဲ သီခ်င္းေရးဆရာ အညာသားဟာလဲ တခ်ိန္ထဲအတူ တက္လာတ့ဲသူခ်င္းမုိ႔ အတြင္းသိကုိ ေရးၾကည့္တင္ ထင္ေၾကာင္းပါရွင္။ ကုမရတ့ဲေရာဂါတခု ခံစားေနရလုိ႔ ဆုိတာဘဲ သိခ့ဲရပါတယ္။ ခုေတာ့ ေရးသူ - အသံထည့္ရွာေပးတ့ဲသူနဲ႔ ကါယကံရွင္ေတြ မရိွေတာ့ပါဘူး။ သီခ်င္းသြင္းေပးခ့ဲတ့ဲ စႏၵရားစိန္ေသာင္းရယ္၊ တေရာကုိတင္ရီရယ္၊ မာေအးရယ္ ဒါဘဲ ရိွပါေတာ့တယ္။ ဒါဟာလဲ သမုိင္းထဲကတကြက္ ျဖစ္လာနုိင္ပါတယ္။
ဘီဘီစီ အသံလႊင့္ဌာန http://www.bbc.co.uk/burmese/ ၏ ထုတ္လႊင့္ခ်က္ကုိ ကူးယူ ေဖာ္ျပသည္။
စာစီစာရုိက္ - မ်ဳိးေဇာ္
Comments