Zun Pwint - Essay

ေဖေဖ့အေၾကာင္း (၁၀)
ဇြန္ပြင့္
ဇူလုုိင္ ၃၀၊၂၀၁၃



တစ္ညေန မိသားစုထမင္း၀ိုင္းမွာ ေဖေဖက သူႏွစ္သက္တဲ့ ႐ုပ္ရွင္ကားတစ္ကား အေၾကာင္းကို ေျပာျပပါတယ္။  

ဇာတ္လမ္းေၾကာ႐ိုးကေတာ့ နာဇီေတြက ဂ်ဴးေတြကို ရွာၿပီး လိုက္ဖမ္းခ်ဳပ္ သတ္ျဖတ္ တဲ့ အခ်ိန္။ ဇာတ္အိမ္တည္တဲ့ၿမိဳ႕မွာ ရွိတဲ့ သီလရွင္ေက်ာင္းက မာသာႀကီးက သိပ္ စည္းကမ္းႀကီးတာ။ သီလရွင္ေလးေတြဟာ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ်ကိုယ့္ကိုေပးထားတဲ့ တာ၀န္ကို စနစ္တက်လိုက္နာလုပ္ေဆာင္ၾကရတယ္။ အဲဒီ သီလရွင္ေလးေတြထဲမွာ တစ္ဦးက အလုပ္လုပ္ရင္ နေမာ္နမဲ့ႏိုင္တယ္၊ အ၀တ္အစား ၀တ္ရင္ဗိုသီ ဘတ္သီ ၀တ္တာ၊၊ ထမင္းစားခန္းမွာ အေဆာင္းအအုပ္ကို ဖံုးရင္ ခပ္ဟဟ ထားတတ္တာ၊ စသျဖင့္ေပါ့ေလ။ တစ္ေန႔ေတာ့ အဲဒီၿမိဳ႕ကို နာဇီစစ္တပ္၀င္ၿပီဆိုကတည္းက သီလရွင္ေက်ာင္းက မာသာႀကီးက ဂ်ဴးမိသားစုေတြကို ေျမေအာက္ခန္းထဲမွာ ၀ွက္ထားေပးတယ္။ သီလရွင္ေလးေတြကို အလွည့္က် ထမင္းပို႔ေစတယ္။ နေမာ္  နမဲ့သီလရွင္ေလးတာ၀န္က်တဲ့တစ္ေန႔။ အဲဒီေန႔မွာပဲ နာဇီေတြက သီလရွင္ေက်ာင္းကို  ပိုက္စိတ္တိုက္ရွာတယ္။ တစ္ခန္း၀င္တစ္ခန္းထြက္ ရွာၾကေပမယ့္ ဂ်ဴးေတြကို မေတြ႕ ဘူး။ အခန္းတစ္ေနရာေရာက္ေတာ့ ကေလးေတြ ကစားၿပီးေအာ္သံသဲ့သဲ့ကို ၾကား  လိုက္ၾကတယ္။ ဒီမွာတင္ မာသာႀကီးရဲ႕အၾကည့္က နေမာ္နမဲ့သီလရွင္ေလးဆီကို တန္းခနဲ ေရာက္သြားတယ္။ နာဇီေတြလည္း အသံၾကားရာဆီ လိုက္ၾကည့္ ေတာ့ ေျမေအာက္ကို ဆင္းတဲ့ေလွခါးတံခါး ဟေနရာကေန အသံေတြ ထြက္ေန တာျဖစ္သိသိခ်င္း တံခါးကိုဖြင့္ၿပီး ဂ်ဴးေတြကို ဖမ္းခ်ဳပ္ေခၚသြားေတာ့တယ္။  

ေဖေဖက ကၽြန္မတို႔ကို ဆံုးမခ်င္ရင္ ေအာ္ဟစ္ ႐ိုက္ႏွက္ ဆံုးမေလ့မရွိပါဘူး၊ ခုလို  ႐ုပ္ရွင္၊ ဇာတ္လမ္း၊ အေတြ႕အၾကံဳ စတာေတြနဲ႔ ဟပ္ၿပီး ဆံုးမေလ့ရွိပါတယ္။ ဒီဇာတ္ လမ္းကို ကၽြန္မ ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္ကတည္းက ေဖေဖေျပာျပတာပါ။ ေနာက္ အလ်ဥ္းသင့္တိုင္းလည္း ျပန္ေျပာျပေလ့ရွိပါတယ္။  

ေဖေဖ လူပ်ဳိဘ၀ကတည္းက ေသာၾကာေန႔ ႐ုပ္ရွင္ကားသစ္ကို အျမဲလိုလိုၾကည့္ေလ့ ရွိခဲ့ပါတယ္။ တစ္ေယာက္တည္း ၾကည့္တာမ်ားပါတယ္။ တစ္ခါတေလမွသာ အေပါင္း အသင္းပါတတ္တာပါ။ တစ္ေန႔ ဂလုတ္႐ံု (ဂုဏ္) ကားသစ္လဲတာနဲ႔ သြားၾကည့္ပါတယ္။ ႐ံုထဲ၀င္သြားမွ ၾကည့္တဲ့သူနည္းၿပီး ႐ံုကလည္းေျခာက္ကပ္ေနသည္။ ဒီတစ္ကားေတာ့ စံြမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ၀င္ၿပီးမွ မထူးဘူးဆိုၿပီး ၾကည့္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္ပါတယ္။  

မင္းသားကလည္း စကတည္းက ေျပးလိုက္တာ။ ဘယ္သူကလိုက္လို႔ ဘယ္ေျပးမွန္း မသိရ။ ေနာက္သေဘၤာေပၚတက္ေျပး တစ္ေနရာေရာက္ေတာ့ဆင္းေျပး၊သူ႔ ေနာက္က လည္း လူစိမ္းေတြကလိုက္၊ တစ္ၿမိဳ႕၀င္ တစ္ၿမိဳ႕ထြက္ ေျပးလိုက္ရတာ။ ေနာက္က လိုက္တဲ့အုပ္စုက တစ္အုပ္စုမက ေနာက္ထပ္အုပ္စုပါတိုင္းလာ။ စီအိုင္ေအ ေရာ၊ ေကဂ်ီဘီေရာ။ သူကလည္း ေျပး။တစ္ကားလံုး ေျပးေနတာပဲ။ သူေျပး ရင္း ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ အေဆာက္အဦႀကီး တစ္ခုထဲကို စြတ္ခနဲ ဆို ေျပး၀င္သြားတယ္။ အဲဒီက်မွ ဒါ႐ိုက္တာက အေဆာက္အဦႀကီးထဲ မင္းသား၀င္သြားရာကစၿပီး ကင္မရာကို ဆဲြသြားလိုက္တာ တစ္ခန္း၀င္၊ တစ္ခန္း ထြက္၊ အေပၚတက္၊ ေအာက္ဆင္း။ ပရိသတ္ကလည္း အေဆာက္အဦႀကီးရဲ႕ ခန္းနား ႀကီးက်ယ္ပံု၊ အခင္းအက်င္းေတြကို အေသးစိတ္ကို ၾကည့္ရပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး မင္းသားေျပး၀င္သြားတဲ့အခန္းထဲမွာ စင္တစ္ခုရွိပါတယ္။ အဲဒီေပၚတက္ၿပီး လူ႔အခြင့္ အေရး၊ လူတစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕လြတ္လပ္ခြင့္ ရွိရမယ္စသျဖင့္ ေျပာေဟာေတာ့တာပါပဲ။ သူ႔ ေနာက္ကလိုက္လာတဲ့ သူေတြလည္း အေပါက္၀ကေနပဲ သူ႔ကို မဖမ္းႏိုင္ၾကေတာ့ဘဲ ဒီအတိုင္း ၾကည့္ေနၾကရေတာ့တယ္။ အဲဒီအခန္းထဲ၀င္သြားၿပီး သူ႔ဆႏၵကို ထုတ္ေဖာ္ ေျပာေဟာေနရင္ ဖမ္းလို႔မရဘူး။ ဒါသူ႔အခြင့္အေရးပဲ။ 

အဲဒီအေဆာက္အဦႀကီးကေတာ့ ကမၻာ့ကုလသမဂၢအေဆာက္အဦႀကီးပဲ။  

ဒီလိုကားမ်ဳိးကိုျပန္ေျပာျပရာမွာလည္း ေဖေဖက ဒါ႐ိုက္တာရဲ႕ ကၽြမ္းက်င္လိမၼာမႈ၊ ကမၻာ့ကုလသမဂၢအေဆာက္အဦဆိုတာ လူတိုင္း၀င္ၾကည့္လို႔ ရတာမဟုတ္တာကို ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္၀င္ခန္းအျဖစ္ သိမ္သိမ္ေမြ႕ေမြ႕ တင္ဆက္ပံု၊ ဇာတ္ကားတစ္ကားမွာ ဒါ႐ိုက္တာရဲ႕က႑အေရးႀကီးပံုကိုလည္း ရွင္းျပပါတယ္။ ဇာတ္ကားနဲ႔ဆက္စပ္ၿပီး လည္း လူ႔အခြင့္အေရးဆိုတာ..... ဆိုတာကို ကၽြန္မတို႔ကေလးေတြနားနဲ႔ တန္ေအာင္ ရွင္းျပေလ့ရွိခဲ့ပါတယ္။ 


(ဆက္ပါဦးမယ္)

Comments