သြန္းခ - ဂုုံမင္းက ေရေဘးသင့္ျပည္သူေတြနဲ႔ ထမင္းတနပ္




သြန္းခ -  ဂုုံမင္းက ေရေဘးသင့္ျပည္သူေတြနဲ႔ ထမင္းတနပ္
(မိုုးမခ) ၾသဂုုတ္ ၃၁၊ ၂၀၁၅

“ ေဟ့လူ၊ မနက္ျဖန္မနက္ ၇နာရီ လြယ္ဟိန္းရုံး ကိုလာခ့ဲ”

         ေအာင္မေလး၊အမိန္႔ေပးသံျပင္းခ်က္။ အမိန္႔ေတြေပးမွာ မေက်နပ္လို႔ က်န္းမာေရး ဝန္ထမ္းဘဝနဲ႔ အလိုလိုကမွ တင္းေနရတဲ့အထဲ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ေလ၊ ရုံးပိတ္ရက္မွန္းသိလို႔ သူေခၚတိုက္…. အဲေလ… သူေခၚေတြ႕တာေနမွာပါ ၊ေရးစရာေတာ့ရမွာပဲ လို႔ေတြးျပီး လြယ္ဟိန္းရုံးေရွ႕ေရာက္သြားခဲ့တာ ျပီးခဲ့တဲ့၂၉ရက္၊  ၾသဂုတ္လထဲကေပါ့။

 
        လားလား။ ကိုယ့္လူေခၚတာကုသိုလ္ရဖို႔အေရးပါလား။ေရေဘးသင့္ျပည္သူေတြဆီ သြားရမယ့္ေန႔ခ်င္းျပန္ခရီးတို။ ကုသိုလ္လည္းရမယ္ ၊ေရးစရာလည္းရမယ့္ ေက်းဇူးနည္းမွတ္လို႔။ ဘာတဲ့၊ OSOTSPA-LOI HEIN Flood Relief Center  ေရေဘးသင့္ျပည္သူေတြအတြက္ ALPINE နဲ႔ OSOTSPA_LOI HEIN တို႔ေပါင္းျပီးအလွဴခံေနၾကတယ္။ အဲဒီအလွဴေငြေတြ ထဲကမွလွဴဖို႔ ပစၥည္းေတြဝယ္စုတယ္၊ လူငယ္အဖြဲ႕က သြားလွဴေပးတယ္၊ ဘယ္ေနရာေတြမွာ လိုအပ္ခ်က္ ေတြရွိေနသလဲ၊ လူငယ္ေတြကပဲ စံုစမ္းထားခဲ့တယ္။ ကယ္ဆယ္ေရး မေရာက္တဲ့ေနရာ၊အေရာက္နည္းတဲ့ ေနရာျဖစ္ရမယ္ ၊ေန႔ခ်င္းျပန္ျဖစ္ရမယ္။ အဲဒီအခ်က္အလက္နဲ႔ အဆက္အသြယ္ေတြကို ရွာႏိူင္ခဲ့တာ အသက္မွ ၂၂ ႏွစ္ပဲရွိေသးတဲ့ ကရင္တိုင္းရင္းသူ ေနာ္ဆာကျပဴမူး ခင္ဗ်။ (ဘုရား၊ဘုရား။ အဲဒီလိုေတာ္တဲ့ ပရဟိတ စိတ္ရွိတဲ့လူငယ္ေတြ ႏိုုင္ငံျခား ထြက္မသြားၾကပါေစနဲ႔၊လမဟုတ္တရုတ္လူၾကီးေတြ စကားနားမေယာင္မိပါေစနဲ႔)

        OSOTSPA-LOI HEIN က National Promotion and Advertising Manager ဦးေဇာ္တင္ က အဲဒီခရီးကို ဦးေဆာင္ခဲ့သဗ်။ သိထားၾကေအာင္ေျပာလိုက္ဦးမယ္။ OSOTSPA က M-150 အားျဖည့္အခ်ိဳရည္ထုတ္ေနတဲ့ ထိုင္းက ကုမဏီ ခင္ဗ်။ LOI HEIN နဲ႔ေပါင္းျပီး လုပ္ငန္းေတြ လုပ္ေနတာေပါ့ဗ်ာ။ ထားပါ၊ ထားပါ၊ သိေအာင္ေရးရတာပါ။ကိုယ္သြားမယ့္ ခရီးဘယ္သူစီစဥ္တာလဲ ဆိုုတာ့သိထားရမွာေပါ့ေလ။ လူငယ္ေတြကေရာ ကရင္လူငယ္ေတြခ်ည္းမ်ားတယ္ခင္ဗ်။ ကရင္လူငယ္မ်ား အဖြဲ႕တဲ့ေလ။ ငယ္ငယ္ေလး ေတြမ်ားပါတယ္။ လူငယ္ေတြဆိုမွေတာ့လည္း တကယ့္လူငယ္ေတြပဲေပါ့။ လူၾကီးျဖစ္ေနျပီ၊ လူၾကီးမဟုတ္ေသးဘူးလို ႔အတင္း တင္းခံေနၾကတဲ့ ဟာၾကီးေတြမွ မဟုတ္တာကိုး။ (အသက္ကျပည့္ေနျပီ၊ပင္စင္မယူပဲ ေနခ်င္ၾကတဲ့သူေတြ ၊ၾကံဖန္ျပီး အၾကံေပးေနၾကတဲ့သူေတြကိုေျပာပါတယ္)

        ျမစ္ဝကၽြန္းေပၚခရီးကေတာ့ ခါတိုင္းနဲ႔ကိုမတူပါဘူးဗ်ာ။ အေပ်ာ္ခရီးမဟုတ္တာလည္း ပါတယ္ေလ။ ဒုကၡေရာက္ေနတဲ့ သူေတြဆီသြားရမွာ ဘယ့္ႏွယ္လိုု႔ ေပ်ာ္စရာခရီးျဖစ္ပါလိမ့္မလဲ။ လမ္းမွာေတြ႕ရတာ ႏြားတင္းကုပ္ေတြဗ်ာ ၊ျဖစ္သလိုထိုးထားတဲ့ တဲေတြဗ်ာ။ေရေဘးသင့္ျပည္သူ စစ္စစ္ေတြေပေပါ့။ ပုသိမ္ ေရာက္ခါနီး ၂၆ မိုင္အလိုမွာ ဂုန္မင္းေက်းရြာ အုပ္စုကိုေရာက္သဗ်။ အဲဒီမွာ ေရးထားတာေတာ့ ဂုန္မင္းပဲ။ ရြာထဲေရာက္ေတာ့ ဂံုမင္း ဘူတာတဲ့၊ ဂံုမင္း ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းတဲ့။စာကေရးခ်င္တဲ့လူဆိုေတာ့ ဘယ္ဟာအမွန္လဲ သိခ်င္ခဲ့ေပမယ့္ အလုပ္ရႈပ္ေနၾကတဲ့ အခ်ိန္ မေမးျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။ အေရးမ်ားတာ ေတြ႕ရတဲ့  ဂံုမင္း ပဲသံုးလိုက္ပါေတာ့မယ္။ ေရာက္ျပီဆိုတာ “ဂုန္မင္း၊ လိႈက္လွဲစြာၾကိဳဆိုပါ၏ ” ဆိုတဲ့ ဆိုင္းဘုတ္ေအာက္ပဲ ေရာက္ေသးတာ။ 


ဂံုမင္းေက်းရြာအုပ္စုဆိုတာ ရြာေပါင္း ၃ ရြာကိုေပါင္းေခၚတာ။ ဧရာဝတီတိုင္း သာေပါင္းျမိဳ႕နယ္အုပ္စု (၇ဝ)  ထဲမွာ အစြန္ဆံုးက်တဲ့ ကုန္းလမ္းလည္းမဟုတ္ ေရေၾကာင္းခ်ည္းလည္း အားကိုးလို႔မရ၊ရထားလမ္းဆိုတာကလည္း တကယ့္တကယ္ေနရာမက်ျပန္တဲ့ အိမ္ေထာင္စု ၆၃၈စု၊ လူဦးေရ ၂၈၈၄ ေယာက္ေနၾကတဲ့ ဂံုမင္း ေက်းရြာအုပ္စု။ 




အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႈးကေ ေတာ္တယ္ဗ်။ တကယ္ကို စနစ္က်က်၊လွဴတဲ့ပစၥည္းေတြကို အလွဴ႕ရွင္ေတြလည္း ကုသိုလ္ရ၊ေရေဘးသင့္ျပည္သူေတြလည္း သာဓုေခၚႏိုုင္ေအာင္ စီစဥ္ထားတာ။ ပစၥည္းေတြကို အိမ္တိုင္ရာေရာက္ကို လိုက္ပို႔ေပးေတာ့တာပါပဲ။ ကားေတြေပၚကေန ပစၥည္းေတြကို ရြာခံေတြ၊ ကရင္လူငယ္အဖြဲ႕ေတြေပါင္းတဲ့ လုပ္အားနဲ႔ ရြာဦးေက်ာင္းေတာ္ကိုေရြ႕ၾကတယ္ဗ်ာ။ သယ္တဲ့သူေတြအားလံုးေခၽြးေတြကိုရြဲလို႔။ မွတ္တမ္းဓါတ္ပံုရိုက္ရတာ နဲ႔ေတာင္ ေခၽြးဒီးဒီးက်ပါတယ္ဆို။ ဓါတ္ပံုေကာင္းရခ်င္ေတာ့ ေဇာလည္း ပါတာေပါ့ဗ်ာ။ 

စပ္စပ္စုစုနဲ႔ အဲဒီအလွဴေက်ာပိုးအိတ္ထဲ ဘာေတြထည့္ထားမိလဲ ေမးမိလို ႔ကိုယ့္ဆရာက အလြတ္ေတာင္ ရြတ္ျပေနေသးတာပါလား။  Seeing is believing တဲ့။ရြာဦးေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ ဦးေခမာစာရ သီလေပး၊ အမွ်ေဝ၊ သာဓုေခၚေနတုန္း ေက်ာပိုးအိတ္ေပါင္း ၅ဝဝ ထဲက တစ္အိတ္ကိုဖြင့္၊ပစၥည္းေတြထုတ္၊ ဓါတ္ပံုပါ ရိုက္ပစ္လိုက္ေရာ။ ငါးေသတၱာ၂ဘူး ၊ေခါက္ဆြဲေျခာက္၂ထုပ္၊အာဟာရဘူးေပ်ာ့ ၄ဘူးတြဲ၊ M-150 ၂ပုလင္း၊ SHARK ၂ဘူး၊ Babi Mild ဆပ္ျပာ ၄ တံုးတြဲ၊ဖေယာင္းတိုင္တစ္ထုပ္၊ မီးျခစ္တစ္လံုး ၊ျခင္ေထာင္၁လံုး၊  အက်ီ္၁ထည္၊ ဆရာခိုနဲ႔ ဂဠဳန္ရာဇာ ၁ပုလင္းစီ၊ ပါရာစီတေမာ ၁ဝလံုး ၁ကဒ္၊ ဓါတ္ဆားထုပ္၂ထုပ္၊ ဆား ၁ ထုပ္ ၊ေက်ာက္ခ်ဥ္အထုပ္ေသး ၂ ထုပ္နဲ႔ အမ်ိဳးသမီး လစဥ္သံုး ပစၥည္းက ၁ ထုပ္စီပါတာကိုးဗ်။ ALPINE ေသာက္ေရသန္႔၆ ဘူးတြဲ ကဒ္ေပါင္း ၅ဝဝနဲ႔ ဆန္ ၂ကီလိုစီ ထုပ္ထားတဲ့အထုပ္ေတြလည္း ပါသဗ်။ အဲဒါေတြ ကဝန္က်ယ္ေတာ့ သတ္သတ္ထားတာေတြ။



        ေက်ာင္းေတာ္ေပၚမွာပဲ ထမင္းေကၽြးလိုက္ၾကေသးတဲ့ ရြာခံေတြကို စားခဲ့ျပီးၾကျပီ ေျပာလည္း နည္းနည္းျဖစ္ျဖစ္ စားသြားၾကပါဆိုတာ … ဒုကၡသည္ေတြရဲ႕ တစ္ျပန္ဒါနေပပဲေပါ့။တတ္ႏိူင္ရင္ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုးမျဖစ္ေအာသ္ ဘာမွ မစီစဥ္ထားၾကပါနဲ႔ လို႔ ၾကိဳၾကိဳတင္တင္မွာထား ေကာင္းမွာေနာ္။ မွာလည္းေကၽြးျဖစ္ေအာင္ ေကၽြးၾကမယ့္ ဧရာသားေတြပါဗ်ာ။ ခ်က္ထားလိုက္တာမ်ား လူအေယာက္ ၁ဝဝ စာပါတဲ့။

         ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းကေန တခါ ေလွဆိပ္ကို ပစၥည္းေတြေရြ႕၊ စက္ေလွေတြေပၚခြဲတင္၊ အဲဒါလည္း  ရြာခံေတြနဲ႔ ကရင္လူငယ္အဖြဲ႕ ပါပဲခင္ဗ်။ လက္ဆင့္ကမ္းသယ္ၾကရ ေတာ္ေတာ္ေတာ့ ပင္ပန္းသား။  ဂံုမင္းအုပ္စု ၃ ရြာထဲက သဲဗြက္ရြာကို စက္ေလွေတြေမာင္းသြား၊ ဆယ္အိမ္မႈးေတြေခၚ၊နီးတဲ့ အိမ္ေတြတစ္ တခါတည္းေဝ၊ ပယ္အိမ္ ေဝအိမ္စာရင္းက အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႈးဆီမွာရွိျပီးသား။ တခ်ိဳ႕ျပည့္ျပည့္စံုစံုရွိၾကတဲ့ အိမ္ေတြက လိုအပ္ေနသူေတြကိုေဝပါလိုု႔ ေျပာထားထားေတာ့ ပယ္အိမ္အျဖ စ္ သတ္မွတ္ထားတာပါ။ အလွဴပစၥည္းေတြနဲ႔ လိုေနေသးတဲ့မိသားစုေတြ မေလာက္ငွပါဘူး။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႈးက သူကိုယ္တိုုင္ ေမတၱာရပ္ခံေနတာ စက္ေလွတစ္စီးတည္း ဆိုေတာ့ သိေနတာေပါ့ဗ်ာ။ေနာက္ထပ္ေရာက္လာမယ့္ အလွဴ႕ရွင္ေတြက်ရင္ အလွည့္ေပးပါ့မယ္တဲ့ခင္ဗ်။ ရန္ကုန္က သယ္သြားသမွ် ပစၥည္းေတြအကုန္အစင္၊ အေျပာင္၊ ညီတူမွ်တူေဝေပး လိုက္တာ မ်က္ျမင္ပါပဲလို႔။ သဲဗြက္ ကအျပန္ခပ္လွမ္းလွမ္းမွာျမင္ေနရတဲ့ ေက်ာင္းကုန္း၊ လက္ပံေခ်ာင္အုပ္စုကိုလည္း ေမတၱာရပ္ခံထားရပါသတဲ့။ ေနာက္အလွဴရွင္ေမွ်ာ္ၾကဦးစို႔ ဆိုသလို ပါပဲလား။


       ဒါနဲ႔မေနႏိူင္၊ မထိုင္ႏိူင္ရွိတတ္တဲ့ သြန္းခက ႏိုုင္ငံေရးပါတီေတြကေရာ လာမလွဴဘူးလား ဆိုေတာ့ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္က ဆန္ ၁၆ အိတ္လာလွဴသြားပါတယ္တဲ့ ။ႏိုင္ငံေတာ္ကေရာ ခင္ဗ်ာဆိုေတာ့ ျမိဳ႕နယ္က ေရေဘးသင့္ကာလတစ္ေလွ်ာက္လံုးမွာ ၁၃ အိတ္ ၂ ၾကိမ္ခြဲျပီးလာလွဴပါသတဲ့။ ရြာက  ၃ရြာ၊ အိမ္ေထာင္စုေပါင္း ၆၃၈ စု၊ လူဦးေ ရေပါင္း ၂၈၈၄ ေယာက္အတြက္ ဆန္ ၁၆ အိတ္နဲ႔  ၂၆အိတ္ ေပါင္း ၄၂အိတ္။ အင္း… … …ၾကိဳၾကိဳတင္တင္ေျပာထားခဲ့တဲ့ ထမင္းတစ္နပ္ေလွ်ာ့စားဆိုတာ အဲဒါေၾကာင့္မ်ားလား။