ေက်ာ္ထင္ ● ဝါဆုိပန္းခူး၊ လြမ္းဖူးသူရင္
(မုိးမခ) ဇြန္ ၂၉၊ ၂၀၁၈
(မုိးမခ) ဇြန္ ၂၉၊ ၂၀၁၈
''အေမဆုိဆဲ၊ဝါဆုိပြဲ၊
လွည္းကေလးနဲ႔သြားရေအာင္။
ကုုကၠိဳပင္ ျမန္ျမန္ခုတ္လုိ့၊
လွည္း လုပ္ပေမာင္။
လွည္းလုပ္ရင္ ၾကာျပန္ေရာ့မယ္၊
မဘုတ္ဆုံ တင္ဆုံႀကီး၊
လွည္း လုပ္လုိ႔စီး။ ''
(၁)
ဒီေက်းလက္ကဗ်ာေလးကုိ က်ေနာ္တုိ႔ ရြတ္ေတာ့ လူပ်ိဳမေပါက္တေပါက္အရြယ္ေရာက္ေနၿပီ။ က်ေနာ္တုိ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြအားလုံး အသံေတြလည္း ေျပာင္းေနၿပီ။ၾသၾသ အက္အက္။ ႏုိ႔အုံထိပ္ေလးေတြမွာလည္း ေယာင္ေယာင္ေလး ေဖာင္းလုိ႔၊မုိ႔လုိ႔။ ထိမိရင္ နာေနတတ္တယ္။ စိတ္ေတြလည္း ဘာထူးေသးလဲ။ ေနာက္ထပ္ေဝဒနာတခုကုိ ေတြ႔သိလုိက္ရလုိ႔ ေဘာင္ဘင္ေတြခတ္ေနရတယ္။ ဒီေဝဒနာက က်ေနာ္တုိ႔အတြက္ အသစ္ေလ။ တခါမွခံစားေတြ႔ၾကံဳဖူးျခင္း မ႐ွိေသးတဲ့အသစ္။ စိတ္ေတြဆုိတာက အ့ဲဒီ့အသစ္မွာပဲ တဝဲလယ္လယ္ရယ္။
အဲ့ဒီလုိ တဝဲဝဲလယ္ေနရတဲ့ေဝဒနာအသစ္ကဘာလဲဆုိေတာ့ လိင္ကြဲအေပၚ စိတ္ဝင္စားတတ္လာတာ။စူးစမ္းခ်င္လာတာ။ ဒါေပမဲ့ ေခတ္အရ လိင္ကုိစိတ္ဝင္စားတယ္ဆုိေပမယ့္ ဝင္စား႐ုံတင္ ဝင္စားႏုိင္တာပါ။က်ေနာ္တုိ႔မွာ လိင္ပညာေပးဆုိတာ မ႐ွိ၊လိင္ေဖ်ာ္ေျဖေရးဆုိတာေတြလည္း သိမွမသိတာ။ပျခဳပ္သည္ဆုိတာကလည္း ႐ွာမွ႐ွားမုိ႔ ေတြ႔ကုိမေတြ ့ဖူးတာ။
ေယာက်္ားေတြနဲ႔ သိပ္ေပြသိပ္ရႈပ္တာပဲဆုိျပီး သတင္းၾကီးတ့ဲမမတေယာက္အေၾကာင္းကုိသာ စိတ္ထဲ ဟုိေတြးဒီေတြးၾကည့္ရင္းနဲ႔ ကေယာက္ကယက္ျဖစ္ရုံေလာက္ပါ။ အ့ဲဒီ့မမက ေဗာဓိေညာင္ပင္မွာ၊ ႐ွမ္းကန္မွာ၊ ေရဆင္းမွာ၊ ေယာက်္ားတေယာက္နဲ႔ ခ်ိန္းေတြ႔တတ္တာ။ အ့ဲဒါကုိ က်ေနာ္တုိ႔က မေတြ႔မၾကံဳ မျမင္မစမ္းနဲ႔ပဲမ်က္ကန္းစူးစမ္းလုပ္ၾကတယ္။ ဒီကရတ့ဲအေျဖဟာ က်ေနာ္တုိ႔ စူးစမ္း႐ွာေဖြေနတ့ဲ လိင္မႈေရးရာ အေျဖလႊာပါပဲ။
က်ေနာ္တုိ႔ လူပ်ိဳေပါက္ဘဝေတြရဲ႕ လိင္အာသာေျဖေလ်ာ့မႈပါပဲ။ ဒီေလာက္ကလြဲရင္ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ လည္း လိင္ပညာေပးဆုိတာေတြတိတ္လုိ႔ ၊ ဆိတ္လုိ႔၊ သုိသိပ္လို႔ပါ။ လိင္ကုိ အျပစ္လုိ႔ယူဆၾကသံပဲ ၾကားရတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ယဥ္ေက်းမႈကလိင္ဟာ မဖြယ္မရာ ႐ွက္စရာ၊ သုိဝွက္ထားစရာလုိ႔ပဲ သင္ၾကားၾကတယ္။ ကြန္ဒုံးေတြ အိမ္ေ႐ွ႕က အမိႈက္ပုံမွာ ေတြ႔တဲ့အေၾကာင္းေတာင္ တုိးတုိးတိတ္တိတ္ေျပာၾကတယ္။
က်ေနာ္တုိ႔ ကေလးေတြေ႐ွ႕ ဆုိမေျပာဘူး။ ရပ္လုိက္ၾကတာ။ အဲ့ဒီလုိဟီရိၾသတပၸေဘာင္ထဲထုိးသိပ္ထည့္ရင္း လိင္ကုိမ်ိဳသိပ္ထားၾကတ့ဲလူ႔အဖြဲ႔အစည္းႀကီးမွာ က်ေနာ္တုိ႔လုိ ကေလးေတြအတြက္ လိင္ဆုိတာ ကန္႔လန္႔ကာေနာက္ကြယ္က ကန္႔သတ္နယ္ေျမတခုပါ။ အကန္းျပဳျခင္းခံထားရတာ။
(၂)
ဒါေပမယ့္ ဒီလုိ ထိန္းေက်ာင္းထားတ့ဲ ၾကားကပဲ လိင္သဘာကုိ ခႏၶာေဗဒအရ ေသြးသားေတြက စိတ္ဝင္စားလာေစတယ္ ။က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ေတာင္းဆုိမႈတရပ္ ျဖစ္လာေစတယ္။ ဒီေတာင္းဆုိမႈေတြက သူငယ္ခ်င္းေတြ စုမိရင္ မိန္းမဋီကာေတြကုိ ၾကားဖူးနားဝဋီကာခ်ဲ ့ျပၾကေစတယ္။ ဒီေနရာမွာ မ်ားမ်ားေျပာႏုိင္တ့ဲသူက အဖြဲ႔မွာ ဆရာတဆူ ျဖစ္ေရာပဲ။ အ့ဲလုိအခါမ်ိဳးေတြမွာ နားေထာင္ၾကရင္း ေသြးသားေတြဟာ ဗေလာင္ဆူေနေတာ့တာပဲ။
မိန္းမဆုိတာ ငါတုိ ့ျဖစ္တည္မႈနဲ႔ မတူဘူး သိပ္အရသာထူးတာပဲလုိ႔ ထင္ေယာင္ေတြးေတာတ့ဲစိတ္မွာ အာ႐ုံက်က္စားလာေတာ့တာပဲ။ မ'သတၱဝါရဲ႕ အဆင္းအသံအနံ႔အရသာေတြကုိပဲ စိတ္က အျမဲတမ္းတိမ္းၫြတ္ေနတယ္။ ဒါေပမဲ့ မိန္းမဆုိ တ့ဲသတၲဝါမ'ဟာ အ့ဲဒီ့ေခတ္မွာ ေဖာ႒ဖအရေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔နဲ႔ အေဝးႀကီးမွာပါ။ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ျဖစ္တည္မႈနဲ႔၊ ဆႏၵေတြနဲ႔အေဝးဆုံးမွာ ရွိေနတာပါ။ ဒါကုိ က်ေနာ္တို႔ဘယ္လုိ ေျဖရွင္းခ့ဲၾကသလဲ။
ဆန္းစစ္ၾကည့္ေတာ့ စကားဝုိင္းဖြဲ႔ ဋီကာခ်ဲ့ၾကတာကုိပဲ ျပန္ျမင္ေယာင္မိတယ္။ ပုဂံငကြၽဲလုိ လိင္ပုံျပင္ေတြ သူတပုဒ္ေျပာ၊ ကုိယ္တပုဒ္ထုတ္ လုပ္ခ့ဲၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ လိင္စိတ္ဆုိတာ ဒီဖုိမ သဘာဝတခုတည္းတင္ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီထက္ပုိပါတယ္။
ပုိတာက လူႀကီးသူမမပါဘဲ က်ေနာ္တုိ႔သြားလာခ်င္ၾကတယ္။ ေက်ာင္းအပ္တာကအစ ႐ုပ္႐ွင္ၾကည့္တာအလယ္၊ အဘြားအိမ္သြား၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းအဆုံး အားလုံးကုိမိဘမပါဘဲ ေဆာင္ရြက္ခ်င္လာၾကတယ္။
အေမ့လက္ကုိ ဆြဲၿပီး ေစ်းလုိက္ရာက၊ အေဖ့ လက္ေမာင္းကုိ ခုိမွီၿပီး ႐ုံးလုိက္သြားရာကေန က်ေနာ္တုိ႔ လက္တြဲျဖဳတ္လာၾကတယ္။ မိဘအရိပ္ေအာက္ကေန တတ္ႏုိင္သမွ် တစစ ဖယ္ခြာလာၾကတယ္။ ကုိယ့္ထီးရိပ္ကုိ ကုိယ္ဖြင့္ေဆာင္းဖုိ႔ ႀကိဳးစားလာၾကတယ္။ ဒါဟာ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕လိင္စိတ္က က်ေနာ္တုိ႔ကုိ လူႀကီးျဖစ္တည္ခြင့္ေပးဖုိ႔ ေတာင္းဆုိေနၾကတာေလ။
က်ေနာ္တုိ႔ လူႀကီးျဖစ္ခ်င္ၾကတယ္။ လူႀကီး ျဖစ္လုိၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း လူႀကီးျဖစ္ေစတဲ့ ကံသုံးပါးကုိ တခုမဟုတ္၊ တမ်ိဳးေတာ့ ျပဳမူမိေအာင္ အားထုတ္ၾကတယ္။
မွတ္မွတ္ရရေျပာရရင္ ဝါဆုိပြဲဆီ သြားတာ ပထမလုိ႔ ေျပာရမယ္။ လူႀကီးေတြမပါဘဲ ေတာရေက်ာင္းေတြဆီ ဝါဆုိပန္းခူးပြဲသြားခ့ဲၾကတယ္။ ဒါဟာ လိင္သဘာဝက တြန္းအားေပးလုိက္တ့ဲလူႀကီးျဖစ္ခြင့္ ေတာင္းဆုိမႈပါပဲ။
(၃)
အဲ့ဒီလုိသြားၾကတာဟာ တကယ္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ႀကီးတ့ဲ စြန္႔စားခန္းႀကီးပါ။ ပထမအခ်က္ကေတာ့ လူႀကီးေတြ မသိေအာင္ ခုိးသြားရတာ။ ဒုတိယတစ္ခုက ခရီးေဝးတာ။ အိမ္နဲ႔ဆုိ ဆယ္မုိင္ေလာက္ေတာ့ ေဝးလိမ့္မယ္။ ဒီေလာက္ ေဝးတာကုိ ေျခက်င္သြားၾကမွာ။ နီးတ့ဲျဖတ္လမ္းကုိ စုိးသန္းက ႐ွာေပးတယ္။ မီးရထား သံလမ္းအတုိင္းသြား။ ပန္းခင္းကုိ ေက်ာ္။ပန္းခင္းဆုိတာက အ့ဲဒီ့တုန္းက ေမၿမိဳ႕ပန္း၊ ေဒါနပန္းေတြ စုိက္တဲ့ေနရာ။ ခုေတာ့ ရပ္ကြက္ႀကီးတခု ျဖစ္ေနပါၿပီ။
ပန္းခင္းကုိ ျဖတ္လာ၊ ေက်ာ္လာၿပီဆုိတာနဲ႔ သံလမ္းအေနာက္ဘက္ျခမ္းက ကားလမ္းနံေဘးမွာ သစ္ႀကီးဝါးႀကီးေတြ ေတြ႔ရပါၿပီ။ အ့ဲဒီ့သစ္ႀကီး၊ ဝါးႀကီးေတြၾကားမွာ ေတာရေက်ာင္းေတြေလ။အရညသီေတြေပါ့။
ဥဗုေဒၶါေတာရ၊ဘုရားႀကီးေတာရ၊ ေညာင္ရမ္းေတာရ ၊သေျပေတာင္၊ ဆုိတာေတြဟာ ဝါဆုိပန္းခူးရာ ေနရာေတြေလ။ ဥဗုေဒၶါေတာရ၊ဘုရားႀကီးေတာရေညာင္ရမ္းေတာရတုိ႔ဆုိတာက ကားလမ္းနံေဘး သစ္ေတာေလးထဲ ဝင္သြားရတာ။ ေတာလမ္းေလးေပၚမွာ သစ္ရိပ္၊ ဝါးရိပ္ခုိရင္း အေမာေတြလည္းေျဖ၊ စိတ္ေတြလည္းေျပေစေပါ့။ အထူးသျဖင့္ ဝါဆုိပြဲက်င္းပတာကေတာ့ ေညာင္ရမ္းေတာရမွာပါ။ ေတာရအဝင္မွာ ကြၽန္းပင္ႀကီးႏွစ္ပင္က ဖားဖားလ်ားလ်ားနဲ႔ ခရီးဦးႀကိဳျပဳေနတာ။ ခုေတာ့ ကြၽန္းပင္ႀကီးေတြကုိ မျမင္မိပါဘူး။ ဘယ္ထြက္သြားလဲ မသိဘူး။
ခပ္ေမာင္းေမာင္းမုခ္ဦးမွာသာ ေရႊမင္ေရာင္ဝင္းဝင္း ကႏုပ္ခင္းေတြနဲ႔ ေညာင္ရမ္းေတာရဆုိတ့ဲ အမွတ္သညာကုိ ေရးထုိးထားတာ။ ေၾသာ္--ေတာရကုိးလုိ႔ ျပန္မွတ္ခ်က္ခ်ေစ႐ုံေလာက္ပဲ ျဖစ္မွာေပါ့။
ေတာရေတြရဲ႕မ်က္ႏွာစာေနရာေတြ အားလုံးမွာ ေတာစေတာနေတြ မေတြ႔ရေတာ့ဘူး။ ျမင္ကြင္းတြက ေျပာင္းသြားၿပီ။ အုိးအိမ္ေတြက ဝါဆုိမႈိေတြလုိပဲ ေတာရေက်ာင္းေတြရဲ႕ ေ႐ွ႕မွာ ေဘးမွာအထဲထဲမွာ ေပၚထြက္ေနလုိက္တာ။ ဟုိးတုန္းကလုိ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။
က်ေနာ္တုိ႔ မိဘ မသိေအာင္ စသြားမိခ့ဲတုန္းက တကယ့္ကုိ ေခါင္တာပါ။ လူကြဲရင္၊ လမ္းေပ်ာက္ရင္ လူကြဲကြဲခ်င္း နီးစပ္ရာကုိ အရင္လုိက္႐ွာ။ မေတြ႔ရင္ ဒီကြၽန္းပင္ႀကီးဆီ ခ်က္ခ်င္းအေရာက္လာၾကဖုိ႔ တုိင္ပင္ထားရတယ္။ ကြၽန္းပင္ႀကီး႐ွိရာက ႐ွာရတာ မခက္ပါဘူး။ အေ႐ွ႕ဘက္မွာ ႐ွိတယ္။
ေတာထဲကေန ေနထြက္တ့ဲဘက္ ဦးတည္ေလွ်ာက္ရင္ ကားလမ္းမေပၚေရာက္မယ္။ ကားလမ္းမေပၚ ေရာက္တာနဲ႔ အဲ့ဒီ့လမ္းတေလွ်ာက္ရဲ႕အေနာက္ဘက္ျခမ္းတခုလုံးမွာ ဘုရားႀကီးေတာရ၊ ဥဗုေဒၶါေတာရ၊ ေညာင္ရမ္းေတာရဆုိၿပီး ေတာင္ေျမာက္တန္းလ်က္ ႐ွိေနတာ။ ကြၽန္းပင္ႀကီးႏွစ္ပင္က ေညာင္ရမ္းေတာရေ႐ွ႕မွာ။
(ေလး)
အ့ဲဒီလုိ လူႀကီးျဖစ္ခြင့္အတြက္ ဝါဆုိပြဲသြားႏႊဲခ့ဲဖူးတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဝါဆုိဆုိတာ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြ တမုိးတည္း၊ တေက်ာင္းတည္း၊ တေနရာတည္း မွာ ေနထုိင္ သီတင္းသုံးပါ့မယ္လုိ႔ အာမဘေႏၲျပဳတ့ဲလပါ။ အရပ္ဖက္ကလူ႔ေတြရဲ႕အက့ဲအရဲ႕ကုိ မခံရေအာင္ ဘုရား႐ွင္က ေစာင့္ထိန္းခုိင္းခဲ့တ့ဲ ဝိနည္းတခု စတင္တ့ဲလပါ။
က်ေနာ္တုိ႔ အႏၶ၊ဗာလ၊ ကလ်ာဏပုထုစဥ္ေတြကေတာ့ ဘုရားလည္း မေမ့ရေအာင္၊ သာသနာလည္း ပ်ံ ့ပြားေအာင္၊ ေပ်ာ္စရာလည္းေကာင္းေအာင္ဆုိၿပီး၊ မုိးဦးက် ဝါဆုိလမွာထြက္ျပဴလာတ့ဲ ပန္းမာလ္ပြင့္ ခက္၊ အရြက္အလက္ေတြကုိခူးယူၿပီး နီးရာသာသနာ့အေဆာက္အဦတခုခုမွာ ပူေဇာ္ပသတ့ဲပြဲေတြက်င္းပၾကတယ္။
ဂ်ပန္ေတြကေတာ့ ပန္းၾကည့္ပြဲတဲ့။ က်ေနာ္တုိ႔ဆီမွာက ပန္းခူးပြဲ။ က်ေနာ္တုိ႔ကေတာ့ ဖန္းခါးသီးေႂကြေတြ လုိက္ေကာက္ၾကတယ္။ ငံျပာရည္ေဖ်ာ္နဲ႔ ျမႇဳပ္စားဖုိ႔ ။အင္ဥေတြ လုိက္တူးၾကတယ္။ ပါးပါးလွီးၿပီး ေၾကာ္စားဖုိ႔ ။သိဃၤသူ႔သမီး ေရးထုိးခ့ဲသလုိ အရအမိကုိ လုိသူက အရအမိကုိ ရေစသတည္းေပါ့။ ေတာငယ္၊ ေတာင္ငယ္ထဲ ထူးထူးျခားျခားလွပတ့ဲ ပန္းရယ္လုိ႔ မေတြ႔ရေပမယ့္၊ မုန္တုိင္ပင္ေတြ ႐ွိတယ္။ သေျပၫႊန္႔ေတြ႐ွိတယ္။ က့ံေကာ္ခက္ေတြ ေတြ႔တယ္။ အင္ဖက္ဖားဖားလွလွႀကီးေတြၾကား သမီးရီးစားေတြကြယ္ပုန္းေနတာလည္း ေတြ႔ရတယ္။ တခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ ေစတီပ်က္ေလးေတြ ႐ွိတယ္။ ေတာပန္း ဝါဝါေလးေတြက စိမ္းေရႊေရႊ ရနံ႔နဲ႔၊ ေခြၽးထြက္ကဲတ့ဲ မိန္းမလွေလးလုိ ဖူးပြင့္ေနၾကတယ္။
ခုေခတ္နဲ႔ ယွဥ္ရင္ေတာ့ ေပ်ာ္စရာဆုိတာက ရယ္စရာလုိ႔ ထင္ၾကမွာပဲ။ နည္းတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့လည္း အ့ဲဒီ့ေခတ္၊ အ့ဲဒီ့ကာလဖြား က်ေနာ္တုိ႔ၿမိဳ႕သားေတြကေတာ့ေပ်ာ္ၾကတာပါပဲ။ ကုိယ့္စားစရာ ကုိယ္ယူ၊ ကုိယ့္ကက္ဆက္ ကုိယ္ဖြင့္ၿပီး ေတာငယ္ေတာင္ငယ္ထဲ၊ ေျမသာ၊ ေနသာတ့ဲေနရာမွာ ဘဝအေမာေတြကုိ ေခတၱ ေမ့ပစ္ၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း ဒီပြဲေတြက ခုိင္ထူးႀကီးရဲ႕' ဝါဆုိပန္း ပြင့္ေဝ ပုန္းညက္ ႏြမ္းရက္လြန္ ေႂကြၿပီမုိ႔ ' ဆုိတ့ဲသီခ်င္းကုိ ဆုိၾကတဲ့အခါက်ေတာ့ မ႐ွိေတာ့ဘူး။ တိမ္ေကာသြားၿပီ ။အနီးအနား ရြာေလးေတြမွာေတာ့ လုပ္ေသးတယ္ၾကားမိေပမယ့္ က်ေနာ္တုိ႔ၿမိဳ႕မွာေတာ့ အရင္လုိ ဝါဆုိပန္းခူးပြဲေတြလုပ္တာ မေတြ႔မိေတာ့ပါဘူး။
ဝမ္းလ်ားေမွာက္ၿပီး ဂိမ္းေဆာ့ေနတ့ဲက်ေနာ့္သားႀကီးေတာင္ ဘယ္လုိပုံစံနဲ႔လူႀကီးျဖစ္ခြင့္ကုိ ေတာင္းဆုိေလမလဲ။ သူတုိ႔ေခတ္ လူႀကီးျဖစ္ခြင့္က စြန္႔စားခရီးနဲ႔ စတင္တာမွ ဟုတ္ပါ့မလား။ သူတုိ႔ေခတ္မွာ လိင္ကုိ ဘယ္လုိ ဖြံ႔ၿဖိဳးေအာင္ လုပ္လာၾကမလဲ။ သူတုိ႔ ေျခလွမ္းေတြကုိ လူႀကီး မပါဘဲ၊ ဘယ္လုိ ေလွ်ာက္လွမ္းလာမလဲ။
(ငါး)
အေမဆုိဆဲ ဝါဆုိပြဲ၊လွည္းကေလးနဲ႔ သြားရေအာင္ဆုိတ့ဲ ေက်းလက္ေတးေလးေတာ့ဆုိတာ မေတြ႔ရ ပါဘူး။ သူတုိ႔ ၾကား လည္း ၾကားဖူးၾကဟန္ မတူပါဘူး။မၾကာမၾကာ ဖုန္းကုိ နားၾကပ္နဲ႔နားေထာင္ရင္း ေဟာ့ဒီ့တုိင္းျပည္ ပုဒ္မ ၃၀၂ သာ မ႐ွိရင္၊ ငါ … တစ္ေယာက္တည္း သတ္ခ်င္ဆုိသံကုိေတာ့ ညည္းေနတာ အၾကားသား။
ေက်ာ္ထင္
Comments