ရွာေဖြေရး ...

editors @ moemaka.net ((510) 854-6501)။
မိုးမခ ရံုးစားပြဲ - Home ရံုးခန္းအသစ္၊ အမွတ္ (၁၂၄)၊ ၅၇ လမ္း၊ မဟာဗႏၶဳလ လမ္းမ၊ ပုဇြန္ေတာင္ၿမိဳ႕နယ္၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊
ဖုန္း – ၀၉ ၂၅၂ ၂၄၉ ၀၉၄ ၊ ၀၉ ၄၂၁ ၇၄၃ ၇၅၃ ၊ ၀၉ ၅၀၄ ၁၀ ၅၈ ၊ ၀၉ ၄၃၀ ၄၆၃ ၉၉ (မႏၱေလး)။ ။ စာတိုက္ေသတၱာ (၈၂၅)၊ ရန္ကုန္စာတိုက္ၾကီး။

ေမာင္တူး ● စာေရးဆရာႀကီး ပီမိုးနင္း ကြယ္လြန္ျခင္း (၇၆) ႏွစ္


ေမာင္တူး ● စာေရးဆရာႀကီး ပီမိုးနင္း ကြယ္လြန္ျခင္း (၇၆) ႏွစ္
(မုိးမခ) ဇန္နဝါရီ ၅၊ ၂၀၁၇

“စာေရးဆရာဆိုၿပီး နာမည္ရလာေအာင္ ေရးတတ္ဖို႔ မလြယ္ဘူး။
နာမည္ရ စာေရးဆရာ ျဖစ္လာေတာ့လဲ ႀကီးပြားဖို ့မလြယ္ဘူး။
ဆရာ့ကိုပဲ ၾကည့္ေတာ့။ လံုးလယ္ လံုးလယ္ လိမ့္တိမ့္ လိမ့္တိမ့္နဲ႔ လူမျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။  
ဒိျပင္ ႀကီးပြားမဲ့အလုပ္ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ လက္မလြန္ခင္ ျပန္ဆုတ္သြားပါကြာ။”

ဒါက စာေရးဆရာ ေဇယ်ကုိ ပီမိုးနင္း ေျပာသြားခဲ့တဲ့စကားပါ။  ဆရာႀကီးပီမိုးနင္းကြယ္လြန္ခဲ့တာ ၇၆ ႏွစ္ျပည့္ပါျပီ။ ပထမ ကမ႓ာစစ္ျပီးေခတ္ကေန ဒုတိယ ကမ႓ာစစ္မစခင္ေလာက္အထိ ျမန္မာစာေပေလာကမွာ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားခဲ့တဲ့ စာေရး ဆရာႀကီးပါ။ ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၃၀၁ ခုႏွစ္၊ နတ္ေတာ္လျပည့္ေက်ာ္ ၁၂ ရက္၊ ခရစ္ႏွစ္ ၁၉၄၀ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလ ၆ ရက္က ကြယ္လြန္ခဲ့ပါတယ္။ သူကြယ္လြန္တာ ၇၆ ႏွစ္ၾကာသြားခဲ့ေပမဲ့ သူ႔စာ သူ႔လက္ရာေတြကေတာ့ ျပန္လည္ ထုတ္ေ၀ေန ဆဲမဟုတ္လား။ ပီမိုနင္းဟာ ျမန္မာေတြအတြက္ ထူးခၽြန္ ေအာင္ျမင္ ခ်မ္းသာ ႀကီးပြား တိုးတက္ေရး စာေပေတြ အမ်ားႀကီး ေရးခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူမရွိေတာ့တဲ့ေနာက္ အႏွစ္ ၇၀ နီးပါး ၾကာလာခ်ိန္အထိ ျမန္မာျပည္သား အမ်ားစုကေတာ့ က်ဴးေက်ာ္တဲေနဘ၀ေတြ၊ တိုင္းတပါး ခိုးထြက္ အလုပ္လုပ္ၾကရသူေတြ၊ ေန႔ျပန္တိုးဒဏ္၊ အေႂကြးဒဏ္ပိ လက္လုပ္လက္စား ေတြအျဖစ္တင္မက ဆင္းရဲ ႏြမ္းပါး လယ္မဲ့ ယာမဲ့ ဥယဥ္ျခံေျမမဲ့ မြဲေတေနၾကရဆဲေပါ့။ ဒါေပမဲ့လဲ သူ႔စာေပေတြကုိ ရွာေဖြ ဖတ္ရႈ မွတ္သား လိုက္နာ က်င့္ၾကံျပီး တိုးတက္ေအာင္ လုပ္ၾကပါစို႔လို႔ ဆက္ကာ ဆက္ကာ တိုက္တြန္းခ်င္ပါရဲ့။

● ျမန္မာစာေပကို ေရးသားပံုတမ်ိဳးထြင္သူ ပီမိုးနင္း
စာေပအေရး အသားကို တမ်ိဳးထြင္လို႔ စာေပေလာကကို တိုးတက္က်ယ္၀န္းေစခဲ့သူ အဂၤလိပ္ ျမန္မာ ၂ ဘာသာစလံုး (လက္တင္ဘာသာပါ) ကၽြမ္းက်င္သူ၊ အေနာက္တိုင္းစာေပကို ေကာင္းႏိုးရာရာေတြ ဘာသာျပန္ျပီး ျမန္မာေတြအတြက္ ယူေဆာင္လာသူအျဖစ္ ပီမိုးနင္းကို ျမန္မာ့စြယ္စံုက်မ္းမွာ ေဖၚျပထားတယ္။

စာေရးဆရာႀကီး ေဇယ်က “ဆရာပီမိုးနင္းဟာ အလြန္ထက္ျမက္တယ္။ေလာကမွာ မဖြယ္မရာ မမွ်မတမႈေတြကို စူးစူးရွရွ ျမင္ တတ္သူပဲ။ ျမင္သေလာက္ကိုလဲ စူးစူးရွရွ ေရးတတ္တယ္။ စကားအသံုး ၾကြယ္၀တယ္။ ဥေရာပတိုက္မွာ ျဖစ္တဲ့ အထင္ အျမင္သစ္ သေဘာသစ္ေတြကို တခ်က္တည္းနဲ႔ ျမန္မာေတြ နားလည္ေအာင္ ရိုးရိုးနဲ႔ တိုက္ရိုက္ေရးႏိုင္သူေပါ့။ ျမန္မာ အသံုး အႏႈန္းေတြကို အေဟာင္းကို အသစ္ျဖစ္ေအာင္လည္း ျပဳျပင္ သံုးစြဲတတ္တယ္။ ၀တၳဳတပုဒ္မွာဆိုရင္ ဆရာ ပီမိုးနင္းက “  ပ ညတ္ရာ ဓါတ္ပါ”  လို႔ေရးလိုက္တယ္။ ဒါကို အဲ့ဒီအခ်ိန္ ဒဂုန္မဂၢဇင္းအယ္ဒီတာ ဆရာဦးဖိုးသစ္က “ပညတ္သြားရာ ဓါတ္ သက္ပါ”  ဆိုျပီး ျပင္လိုက္လို႔ မဂၢဇင္းထြက္လာေတာ့ ဆရာပီမိုးနင္းက  “ဘယ္သူမ်ား လူတတ္လုပ္ၿပီး ျပင္လိုက္ပါလိမ့္”  လို႔ ေမးတယ္။ “ဘာျဖစ္လို႔လဲ။ ျပင္ထားတာ မွန္သားပဲ” လုိ႔ေျပာတဲ့အခါ ဆရာပီမိုးနင္းက   “သူတို႔ျပင္ေပးမွလားကြ၊ ငါသိသားေပါ့။ တမင္သက္သက္ စကားက်ဥ္းေအာင္ေရးလိုက္တာ။ အခုေတာ့ ပ်က္သြားတာေပါ့”  ဆိုျပီး ညီးညဴဖူးတယ္လုိ႔ ဆိုခဲ့ပါတယ္။ အဲ့ဒီေခတ္က ၀ါက်ေတြကို ေရွးရုိးစြဲဆန္ဆန္ ရွည္ရွည္လ်ားလ်ား ေရးခဲ့ၾကတာပါ။ ဒါကုိ ပီမိုးနင္းက လိုတိုရွင္းျဖစ္ေအာင္ ထြင္ေရးခဲ့တာေပါ့။ “ေရာင္ျခည္တေထာင္ အလင္းေဆာင္ေသာ ဘာဏုရာဇာေနမင္းသည္ အေရွ႕ျပဳဗၺာ၊ ၀ိေဒဟာက ထြက္ ေပၚလာျပီ” လို႔ ေရးသားေနၾကတဲ့ေခတ္မွာ “ေနထြက္လာျပီ” ဆိုတဲ့ လိုတိုရွင္း အေရးအသားကို ထြင္ခဲ့သူပါ။

● မိုးႏွင္းထူထူက်ခိ်န္ ေမြးဖြားခဲ့တဲ့ ေမာင္မိုးႏွင္း

“ကၽြႏု္ပ္သည္ ၁၂၄၅ ခုႏွစ္၊ တန္ေဆာင္မုန္း လဆန္း ၆ ရက္၊ တနလၤာေန႔နံနက္ ၉ နာရီ၊ ‘ဆြမ္းေတာ္ဗ်ဳိ႕’ ဟု ေအာ္ၿပီး ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားကေလးမ်ား ဆြမ္းခံေသာ အခ်ိန္၌ ေမြးဖြားခဲ့ေလသည္။ ကြၽႏု္ပ္ဖြားျမင္ေသာ ထိုေန႔ နံနက္၌ မိုးႏွင္းမ်ား ထူထပ္စြာ က်ေရာက္ေနရကား အခ်ိန္ ၉ နာရီ၊ ၁၀ နာရီထိတိုင္ေအာင္ ေနေရာင္ျခည္ကို ေကာင္းစြာမျမင္ရေခ်၊ ထိုမွ် ထူ ထပ္ ၏စြာ က်ေနေသာ မိုးႏွင္းမ်ားကို အစြဲျပဳ၍ ကြၽႏု္ပ္အား ‘မိုးႏွင္း’ ဟူေသာ အမည္ျဖင့္ ရပ္ရြာက အသိအမွတ္ အမည္ေပးကာ ေခၚေ၀ၚခဲ့ၾကေလသည္။ ”

ဒါေတြက ပီမိုးနင္း အေၾကာင္း ပီမိုးနင္း ကိုယ္တိုင္ေရးစာသားေတြပါ။ ပီမိုးနင္းဟာ ေျပာင္ေျမာက္တဲ့စာေပေတြ ေရးခဲ့ေပမဲ့ သူ႔ဘ၀ မေျပာင္ေျမာက္ခဲ့ပါ။  သူ ့ဘ၀မွာ ေငြေၾကးအရ မေအာင္ျမင္ခဲ့တာကို မွတ္တမ္းေတြမွာ ၀မ္းပမ္းတနည္း ေတြ႔ရပါတယ္။ သူ႔ရဲ့ ေျပာင္ေျမာက္ ေအာင္ျမင္တဲ့ စာေပေတြရဲ့ အက်ဳိးေက်းဇူးကို ၀၀လွလွ မခံစားရပဲ ဆင္းရဲပင္ပမ္းတဲ့ဘ၀နဲ့ ဘ၀ ကုန္ဆံုးသြားခဲ့တာ မဟုတ္လား။ ပီမိုးနင္းဆိုျပီး နာမည္ေက်ာ္ စာေရးဆရာႀကီး ျဖစ္လာမဲ့ ေမာင္မိုးႏွင္းကို သံုးဆယ္ၿမိဳ႔၊ ရြာမရပ္မွာ ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၂၄၅ ၊ တန္ေဆာင္မုန္း လဆုပ္ ၆ ရက္ (ခရစ္ႏွစ္ ၁၈၈၃ ခုႏွစ္၊ ႏို၀ဘၤာ ၅ ရက္) တနလၤာေန႔ ေမြးခဲ့တယ္။ ေမြးခ်ိန္ မိုးႏွင္းေတြ ထူထဲက်လုိ႔ “မိုးႏွင္း” လုိ႔ နာမည္ေခၚတယ္။ ဇာတာအမည္ ေမာင္ေက်ာ္ညြန့္ ။

● ပီမိုးနင္း ကေလာင္အမည္ ယူပံု
ပီမိုးနင္းဟာ သံုးဆယ္ျမိဳ႕ အာစီအမ္ (ဗရင္ဂ်ီ) သာသနာျပဳေက်ာင္းမွာ ၃ ႏွစ္ ပညာသင္ခဲ့တယ္။ ခရစ္ယန္ေက်ာင္း ျဖစ္လို့ ေမာင္မိုးႏွင္း၊ ( ေမာင္ေက်ာ္ညြန္႔ အမည္မသံုးခဲ့ရပါ။ ေက်ာင္းအုပ္ ဘုန္းႀကီး ဖါသာရ္ ပဲလ၀ါးက သူ႔ကို “ဖီးလစ္ PHILIP  ” လုိ႔နာမည္မွည့္ေပးခဲ့ပါတယ္။ “ဖီးလစ္” နာမည္နဲ႔ ေမာ္လျမိုင္ ဆင္မီနာရီေက်ာင္းမွာ ရဟန္းျဖစ္သင္ ၃ ႏွစ္ ထပ္ျပီး တက္ခဲ့ တာပါ။ ေနာက္ ပီနန္ကၽြန္းက ဂ်င္နရယ္ ေကာလိပ္ကို ဆက္တက္ခြင့္ရတယ္။ အဲ့ဒီမွာ ေက်ာင္းမျပီးပဲ ျပည္ေတာ္ျပန္လာခဲ့တယ္။ အိမ္ျပန္ေရာက္ေတာ့ ဖခင္ဆံုးျပီး မုဆိုးမ ျဖစ္သူ မိခင္နဲ႔ ပေထြး ရွိေနျပီ။ ေမာင္မုိးႏွင္း ပေထြးဟာ ျမန္မာစာေပ က်မ္းဂန္ေတြကို လိုက္စားသူမို ့သူ႔ပေထြးရဲ့စာေတြကိုဖတ္ရ၊ မသိတာေတြကို ေမးျမန္းခြင့္ ရသမို႔ စာေပ က်မ္းဂန္ေတြ ႏွံ႔စပ္လာခဲ့ရတယ္။ မိခင္ကလည္း ပံုတိုပ႒္စ ရယ္စရာေမာစရာေတြ အေျပာေကာင္းသူျဖစ္လို႔ ဟာသဉာဏ္ အေမြရခဲ့တယ္လုိ႔ “ပီမိုးနင္း၏ ပီမိုးနင္း”  စာအုပ္မွာ ေရးသားခဲ့တယ္။ ပထမ ကမၻာစစ္ျဖစ္အျပီး ရန္ကုန္ အလံု ဗက္ပတစ္ေက်ာင္းမွာ လက္တင္ ဘာသာသင္ ဆရာ ၀င္ေလွ်ာက္ေတာ့ ေမာင္ေက်ာ္ညြန္႔ အမည္ဟာ ျမန္မာနာမည္မို႔ အလုပ္မခန္႔ႏိုင္ဘူး ဆိုတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ခရစ္ယန္ ေက်ာင္းတက္တံုးက Philip အမည္ေရွ့က ပီနဲ႔မိုးႏွင္းကို ေပါင္းျပီး ပီမိုးနင္း နာမည္နဲ႔မွ အလုပ္ရတယ္။ ေနာင္မွာေတာ့ ဒီနာ မည္ကိုပဲ ကေလာင္အမည္သံုးေတာ့တာပါ။ ပိုက္ဆံႀကီး၊ လူမင္း၊ ေမာင္ေက်ာ္နာမည္ေတြနဲ႔လည္း ၀တၳဳေတြ ေရးခဲ့တယ္။

● ပီမိုးနင္း ဘ၀အေထြေထြ
ဆရာႀကီး ပီမိုးနင္းဟာ ေက်ာင္းဆရာ၊ စာေရးနဲ႔ လယ္သမား လုပ္ခဲ့ဘူးတယ္။ ပီနန္ေကာလိပ္မွာ သင္ခဲ့တဲ့စာေတြကိုစုျပီး တကၠေဗဒက်မ္း ျပဳစုဘူးတယ္။ ဒီက်မ္းစာအုပ္ကေတာ့ မေရာင္းခ်ခဲ့ရပါ။ ရန္ကုန္ ဟံသာ၀တီပံုႏွိပ္တုိက္ ဘာသာျပန္အလုပ္ လုပ္ရာကစျပီး စာေပေလာကကို ၀င္ခဲ့တယ္လုိ႔ဆိုတယ္။ ပီမိုးနင္းဟာ ဗုဒၶ၀ါဒကို ေလ့လာရင္း လယ္တီဆရာေတာ္ဆီမွာ သကၤန္း၀တ္ဖူးတယ္။ သံုးဆယ္မွာ ေက်ာင္းဆရာလုပ္တုန္း လူရုိက္မႈနဲ႔ ထြက္ေျပးရင္း ဓမ႓ီၿမိဳ႕သူ မစိန္တင့္နဲ႔ အိမ္ေထာင္က်ခဲ့တယ္။ သားသမီး ၃ ဦး ထြန္းကားတယ္။ ပညာ့အလင္းသတင္းစာ၊ သစၥာ၀ါဒီ သတင္းစာ၊ ဗႏၶဳလသတင္းစာ တို ့မွာ လုပ္ကိုင္ခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ ေခ်ာင္ေခ်ာင္လည္ မရွိခဲ့။ ဗႏၶဳလသတင္းစာ ပ်က္ခ်ိန္ က၀ိတံခြန္၊ က၀ိမ်က္မွန္၊ ျဗိတိသွ်ဘားမားနဲ႔ ဒဂုန္ မဂၢဇင္းေတြမွာ ေဆာင္းပါးေတြေရး ရပ္တည္ခဲ့တာေပါ့။ ပဲေရာ့ဦးဆန္နီ လမ္းညႊန္ဂ်ာနယ္ကိုလည္း ဦးစီး ထုတ္ခဲ့သူပါ။ စာေရးတာနဲ့ မစားေလာက္လို႔ ေဆးေဖၚေရာင္း၊ ေရြအတုလည္း လုပ္ေရာင္းေပမဲ့ မစားေလာက္ခဲ့ ဘူးလုိ႔ဆိုတယ္။ ဒါေပမဲ့ စာေရးတဲ့ အလုပ္ကိုေတာ့ ဇြဲသန္ခဲ့သူလုိ႔ေျပာရမယ္။ မေခ်ာင္လည္တဲ့ၾကားက ၀တၳဳ၊ ေဆာင္းပါးေတြကို မဂၢဇင္း၊ ဂ်ာနယ္တိုက္ေတြဆီ ေရးပို ့ခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ စာမူခ ေကာင္းတဲ့ေခတ္ မဟုတ္လုိ႔ မြဲသာ မြဲေနခဲ့ရပါတယ္။ ပိုဆိုးတာက အားကိုးရတဲ့ သားေမာင္ေက်ာ္စိုးဟာ ဓါးထိုးခံရလုိ႔ေသခဲ့သလို ဇနီးကလည္း သားစိတ္နဲ့ဆံုးပါးျပီးေနာက္ သူကိုယ္တိုင္လည္း ေလျဖတ္သြားခဲ့တယ္။ ရန္ကုန္မွာ မရပ္တည္နိုင္တဲ့အဆံုး သံုးဆယ္ျပန္ရမလို ျဖစ္ခ်ိန္ စာေရးဆရာေဇယ်၊ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ ဦးခ်စ္ေမာင္တို ့ အေထာက္အပံ့ေပးလုိ႔ဆက္လက္ရပ္တည္ႏိုင္ခဲ့တာပါ။ ျမန္မာ့အလင္း သတင္းစာအတြက္ ေဆာင္းပါးေတြ ေရးသားေနတုန္း ၁၃၀၁ ခုႏွစ္၊ တန္ေဆာင္မုန္းလဆုပ္ ၁၀ ရက္၊ (ခရစ္ႏွစ္ ၁၉၃၉ ဒီဇင္ဘာ ၅ ရက္) မွာ စက္ဘီးတုိက္ခံရျပီး ေဆးရံုတင္ထားရာက ၁၃၀၁ ခုႏွစ္ နတ္ေတာ္လဆုပ္ ၁၂ ရက္ (ခရစ္ႏွစ္ ၁၉၄၀ ခု ဇန္န၀ါရီ ၆ ရက္) မွာ ကြယ္လြန္ခဲ့ပါတယ္။ အခု ၂၀၁၇ ခုႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီ ၆ ရက္မွာ ပီမိုးနင္း ကြယ္လြန္ျခင္း ၇၆ ႏွစ္ေျမာက္ပါ။

● ပီမိုးနင္း ေရးသားခဲ့တဲ့ စာအုပ္ေတြ
ဆရာႀကီးဟာ အခ်စ္ေရး၊ အိမ္ေထာင္ေရး၊ က်န္းမာေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ ၾကီးပြားတိုးတက္ေရးနဲ႔ လူမႈဘ၀ အေၾကာင္းစံု ၀တၳဳ၊ က်မ္း၊ ေဆာင္းပါးေပါင္းစု စသျဖင့္ စာအုပ္ေတြ ေရးခဲ့တာပါ။ ရွာလုိ႔ေဖြလို႔ ေတြ႕သမွ် က်မ္းေပါင္း ၄၅ က်မ္း၊ ၀တၳဳစာအုပ္ ၄၆ အုပ္၊ စုစုေပါင္း ၉၁ အုပ္ ကို ဆရာႀကီး ေရးသားခဲ့တာလို့ ေျပာရပါမယ္။ ဒါေတြကေတာ့

( ပီမိုးနင္း၏ က်မ္းမ်ား )

၁။ ေလာကီလမ္းျပ နိသွ် (ေမာင္ေက်ာ္ ကေလာင္အမည္နဲ႔ ေရး)
၂။ အဂၤလိပ္လမ္းျပ နိသွ် (ေမာင္ေက်ာ္ ကေလာင္နဲ႔ ေရး)
၃။ လက္ေတြ႔ႀကီးပြားေရးက်မ္း
၄။ ကမၻာ့မင္တံ
၅။ သခင္စိတ္
၆။  ကမၻာ့အလင္း (လူမင္း - အမည္နဲ႔ ေရးသားခဲ့)
၇။ ထူးခၽြန္ေရး
၈။ သားဂုဏ္ရည္
၉။ သမီးဂုဏ္ရည္
၁၀။ မိန္းမစိတ္
၁၁။ လူပ်ိဳ႕ေၾကးမံု
၁၂။ အပ်ိဳ႕ေၾကးမံု
၁၃။ ကာမသိဒိၶ
၁၄။ မေနာသိဒိၶ
၁၅။ စိတ္ပညာ
၁၆။ ၾကီးပြားခ်မ္းသာေရး
၁၇။ ကိုယ့္ဒူးကိုယ္ခၽြန္
၁၈။ လူမႈေရးရာ
၁၉။ အာဂလူ
၂၀။ အခ်စ္လမ္းညႊန္
၂၁။ အခ်စ္သွ်တၱရ
၂၂။ တက္လမ္း
၂၃။ ဣစၧာသယ
၂၄။ ၀တၳဳသတင္းစာေရးနည္း
၂၅။ အရင္းမစိုက္ ေလွထိုးလိုက္
၂၆။ တကယ့္လူခၽြန္
၂၇။ စကားေျပာနည္း
၂၈။ ႀကီးပြားခ်မ္းသာေသာ စိတ္ပညာ
၂၉။ ေလာကမ်က္မွန္
၃၀။ လူစြမ္းလူစ
၃၁။ ဟန္က်ပန္က်
၃၂။ တိုးတက္ေရး လက္စြဲ
၃၃။ ထိပ္ဆံုးကလူ
၃၄။ ကုန္သည္ အိတ္ေဆာင္
၃၅။ မသိသူေက်ာ္သြား
၃၆။ သိသူေဖၚစား
၃၇။ အခ်စ္ ျဖတ္လမ္း
၃၈။ ပီမိုးနင္းနီတိ
၃၉။ ေငြကေလာင္က်မ္း
၄၀။ အစၥလာမ္အလင္းျပက်မ္း
၄၁။ ေနာလိခ်္စာေစာင္မ်ား
၄၂။ အဂၤလိပ္သဒၵါ ျဖတ္လမ္း
၄၃။ အဂၤလိပ္ေျပာေသာ အဂၤလိပ္စကား
၄၄။ ပီမိုးနင္း၏ ပီမိုးနင္း
၄၅။ ႏိုင္ငံေရး အေျချပဳက်မ္း

(ပီမိုးနင္း ၀တၳဳမ်ား )

၁။ ပင္လယ္ကူး ဓါတ္ပံု
၂။ ဘီေအေမာင္တင့္ႏွင့္ ကေျခသည္မယ္ျမင့္
၃။ ခင္ထား ( ေမာင္ေက်ာ္ - အမည္နဲ႔ေရးခဲ့တယ္)
၄။ ေနရီရီ
၅။ ပြဲစားႀကီးသားအဖနဲ႔ ျမျမ ( ပိုက္ဆံႀကီး - ကေလာင္အမည္နဲ႔ ေရးခဲ့)
၆။ ပြဲစားႀကီးဂရာရြတ္ကို ျမားဂၽြတ္ေသာခ်စ္ခ်စ္
၇။ ေနညိဳညိဳ
၈။ ေဟမ၀န္ေဘြ
၉။ တကိုယ္ေတာ္
၁၀။ သဲျမညွာ
၁၁။ တႏုိင္ငံ ျမိဳင္ယံျခား
၁၂။ ခ်စ္ပန္းႏြယ္
၁၃။ ေယာက္်ားေကာင္း သံုးေယာက္
၁၄။ ကၽြန္းေငြေသာင္ယံ
၁၅။ တျဖစ္လဲ
၁၆။ က်ားႀကီးရာဇာ
၁၇။.တခုလပ္ႏွင့္တလင္ကြာ
၁၈။ လူမိုက္ႀကီး
၁၉။ မယ္ယကၡ
၂၀။ ၀ကၤဘာကံ
၂၁။ တို႔ေတာင္ေပၚ
၂၂။ တက္လူေတြ
၂၃။ ႀကံဳေလဘံုေဘြ
၂၄။ နဖူးစာ
၂၅။ ေရနတ္သူ
၂၆။ အံ့ၾသဖြယ္
၂၇။ မ်ဳိးခ်စ္
၂၈။ မ်ဳိးခ်စ္လက္်ာ
၂၉။ စိုးပါႏွင့္ေမ
၃၀။ က်ဳပ္အသက္ကေလး
၃၁။ ၀ါသနာ
၃၂။ ေသြးေဆာင္ျခင္း
၃၃။ မိတ္ေဆြႏွင့္ ရီးစား
၃၅။ ၀ါးရမ္းေျပး
၃၆။ သင္းတို႔အၾကံ
၃၇။ လူလား နတ္လား ကုမ႓ာန္လား
၃၈။ ခ်စ္တဲ့မယား
၃၉။ ေရႊဖူးစာကံေဆာ္စီမံသြင္း
၄၀။ ငါ့သမီး
၄၁။ တို႔ဘာသာ
၄၂။ တို႔ဘာသာ
၄၃။ ေမွာ္ဘုရင္
၄၄။ စာေရးဆရာ
၄၅။ သူရဲေကာင္း သံုးေယာက္ (ဘာသာျပန္ - ပထမပိုင္း)
၄၆။ ပီမိုးနင္း၀တၱဳတိုမ်ား

ပီမိုးနင္း ဆိုတဲ့ စာေရးဆရာ ၁၉၁၇ ခုႏွစ္မွာ နာမည္ ရစျပဳလာတယ္။ ၁၉၁၈ ခုႏွစ္မွာ ပီမိုးနင္း ကုိ စာဖတ္သူေတြ ေတာ္ေတာ့္ကို သိလာျပီေပါ့။ ၁၉၁၉ ခုႏွစ္ ေရာက္တဲ့အခါမွာဆိုရင္ေတာ့ ပီမိုးနင္း နာမည္ဟာ ဟိုးဟိုးေက်ာ္ေနပါျပီ။ ဒီလို နာမည္ေက်ာ္ခဲ့သူ ဆရာႀကီးဟာ ကြယ္လြန္ခ်ိန္တိုင္ ဆင္းရဲၾကပ္တည္းခဲ့ေပမယ့္ ခ်မ္းသာဖို ့အတြက္ စာေရးခဲ့သူေတာ့ မဟုတ္ပါ။ တိုင္းျပည္နဲ့ စာေပေလာကအေပၚ သစၥာရွိသူလုိ႔ေခတ္ျပိဳင္ စာေရးဆရာေတြက သတ္မွတ္ခဲ့ၾကတယ္ မဟုတ္လား။ အဲ့ဒီေခတ္က ႏိုင္ငံေရး အေခ်ာင္သမားေတြ ကိုလည္း သူ့ကေလာင္စြမ္းနဲ႔ ေဆာ္ခဲ့ ႏွက္ခဲ့တယ္လုိ႔သိရပါတယ္။ ၾကံဳလုိ႔ေျပာရရင္ ဆရာ ေမာင္သန္းေဆြ (ထား၀ယ္)က

စာေရးဆရာ ၂ မ်ိဳးရွိေၾကာင္း ေရးခဲ့ဘူးတာ သတိရမိရဲ့။ အျမဲတမ္းစာေရးဆရာနဲ႔ အခ်ိန္ပိုင္းစာေရးဆရာ ဆိုပဲ။ ဒီလိုတြက္ၾကည့္ ရင္ ပီမိုးနင္းက အျမဲတမ္းစာေရးဆရာႀကီးေတြရဲ့ တပ္ဦးမွာ အလံကိုင္ ခ်ီတက္ခဲ့သူေပါ့။

ဆရာႀကီးျမသန္းတင့္ကေတာ့  “ ပီမိုးနင္းဟာ ျမန္မာစကားေျပ အေရးအသားမွာ ေရွ႕ေဆာင္သူ၊ လမ္းသစ္ထြင္သူ၊ ၀တၳဳတို မွာလည္း ေနာက္က စာေရးဆရာေတြကို လမ္းျပသူ၊ ေခတ္သစ္ ၀တၳဳတို ေရးနည္းကို ပီမိုးနင္းက စခဲ့တာ” လုိ ့ေရးသားခဲ့ ဘူးတယ္။

ဆရာႀကီး လူထုဦးလွကလည္း  “ပီမိုးနင္းဟာ သာမန္အေၾကာင္းအရာ ရိုးရုိးကေလးကို ဖတ္ေကာင္းေအာင္၊ လူစိတ္၀င္စား ေအာင္ ေရးတတ္တဲ့ ဖက္မွာေတာ့ ရွာမွရွားလုိ႔ဆိုရပါမယ္။ ” လို႔ ေျပာခဲ့ဘူးပါတယ္။

က်ေနာ့္ အေနနဲ႔ကေတာ့ ပီမိုးနင္းရဲ့ ေနရီရီ၀တၳဳကို စဖတ္ရာက တျခားစာအုပ္ေတြကိုလည္း ဖတ္ခဲ့မိသူပါ။ ဒါေၾကာင့္ ေနရီရီ ၀တၳဳထဲက အားသစ္ခြန္သစ္ ျဖစ္ေစမဲ့ စာသားေလးေတြကို ေအာက္မွာ ေကာက္ႏႈတ္ေဖၚျပ လိုက္ပါတယ္။   

“- ေလာက၌ က်န္းမာျခင္း၊ ေျဖာင့္မွန္ျခင္း၊ ၀ီရိယရွိျခင္း၊ ေျခြတာျခင္းဟူေသာ လက္နက္သံုးပါး ရွိၾကသူတို ့ သည္ ကံၾကမၼာကို အစိုးရသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ၄င္းတို့ ၾကီးပြားဖို႔အတြက္ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္း ပညာတခုသာလို၏။ ထိုပညာကို လံုေလာက္စြာ မရေသးမီ အနည္းငယ္ ဆင္းရဲျခင္းမ်ားသည္ အျမဲ မလြတ္ႏိုင္ေအာင္ ခ်ည္ထားေသာ သံၾကိဳးမ်ား မဟုတ္ သျဖင့္ မၾကာမီ လြတ္ေျမာက္ရမည္ မလြဲဧကန္ ျဖစ္ေလ၏။ အသက္ေမြးရာေမြးေၾကာင္း ပညာမ်ားမွာလည္း မည္သည့္ ပညာမဆို သံုးႏွစ္ ငါးႏွစ္မွ် သင္လွ်င္ ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ တတ္ကၽြမ္းႏိုင္ေလသည္။  -  ” (ပီမိုးနင္း၊ ေနရီရီ  ၀တၳဳမွ)

အဆံုးသတ္ရရင္ ကြယ္လြန္ခဲ့တာ ၇၆ ႏွစ္ၾကာျပီဆိုေပမယ့္ ဆရာႀကီး ပီမိုးနင္းရဲ့ အယူအဆ၊ အေတြးအေခၚ၊ အေရးအသား ေတြကေတာ့ ဒီေန႔အထိ ေခတ္မီဆဲ မေဟာင္းႏြမ္းေသးဘူးလို႔ ေျပာႏိုင္ပါမယ္။ ဒီအခ်က္ ဟုတ္မဟုတ္ကိုေတာ့ ဆရာႀကီးပီမိုး နင္းရဲ့ စာေပလက္ရာေတြကို ျပန္ဖတ္ၾကည့္ၾကပါလို႔သာ ေျပာပါရေစ။ ။

ကိုးကား -
၁။ ျမန္မာ့စြယ္စံုက်မ္း ျမန္မာႏိုင္ငံဘာသာျပန္စာေပအသင္း၊ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ - စာေပဗိမာန္
၂။ ေနရီရီ ၀တၳဳ (စိတ္ကူးခ်ိဳခ်ိဳစာအုပ္တိုက္)
၃။ ပီမိုးနင္း၀တၳဳတို ၁၀၀ (ဓူ၀ံစာအုပ္တိုက္)
၄။ ပီမိုးနင္း ရဲ့ ပီမိုးနင္း (မိုးေက်ာ္စာေပ)