အရွင္ဇဝန (နိုင္ငံေရးအက်ဉ္းသားေဟာင္း) - အနနၱစျကာဝဠာတို့ ျပိုလဲခန္း



အရွင္ဇဝန (နိုင္ငံေရးအက်ဉ္းသားေဟာင္း) - အနနၱစျကာဝဠာတို့ ျပိုလဲခန္း
(မိုးမခ) ဇူလိုင္ ၁၊ ၂၀၁၇

အမိေျမမွာ လူတိုင္းရဲ့ ပါးစပ္ဖ်ားက ဓမၼရတနာဟု တစာစာေအာ္ေနေသာ္လည္း ထိုရတနာကို အမွန္တကယ္ ေလးေလးနက္နက္ ပန္ဆင္ျခင္း ရွိ မရွိက သိပ္မေသခ်ာ။ က်မ္းဂန္ျကီးငယ္ အသြယ္သြယ္ကို အကိုးအကားမျပေသာ္လည္း လူသားတို့အထဲ လူသားဆန္စြာ ေနထိုင္းရင္း ကိုယ္ေတြေျပာေျပာေနေသာရတနာကို သူတို့က တကယ္ပန္ဆင္ထားျကသည္ကိုေတာ့ သတိျပုမိလိုက္သည္။

ဤကား ကုလသမဂၢ ရံုးအတြင္း အလည္ေရာက္ျပီး ရံုုးအတြင္းလွည့္လည္ ျကည့္ရႈခြင့္ရခဲ့စဉ္ ရင္ထဲဝင္လာေသာ အေတြးပင္ ျဖစ္သည္။ ထိုအေတြး စတင္မိျခင္းနွင့္အတူ အမိျမန္မာျပည္က လက္ရွိအေျခေနဆီ ေရာက္ရွိပံုကို ဆက္စပ္ျကည့္ဖို့ ျဖစ္လာပါသည္။

ဗုဒၶဘာသာထြန္းကားေသာ အမိျမန္ျပည္ဟု ဂုဏ္ယူခဲ့ေသာမိမိတို့ အမ်ိုးသားအတြက္ ဒီကုလသမဂၢ နာမည္နွင့္ အေဆာက္အဦးျကီးသည္လည္း ျမန္မာမွန္လွ်င္ ဂုဏ္ယူရေသာ ေနရာတေနရာ ျဖစ္ေနပါသည္။ အားလံုး သိရွိျပီးသည့္အတိုင္း ကုလသမဂၢဟုဆိုလိုက္လွ်င္ ျမန္မာဦးသန့္ကို ေျပးျမင္မိျကမည္မွာ မလြဲ။ ထိုဦးသန့္သည္ ကုလသမဂၢသမိုင္းမွာ အေရးျကီးဆံုးေသာ သမိုင္းမွတ္တိုင္မ်ားကို စိုက္ေပးထားခဲ့သည္မွာ ကမၻာအသိပင္ ျဖစ္သည္။

သူ့ေန့စဉ္ဘဝထဲ အက်င့္အျကံအေနအထိုင္အားလံုးကို ဗုဒၶအဆံုးအမအတိုင္း ေနထိုင္ခဲ့သည္။ သူ့လိုအဆင့္ျမင့္ ရာထူးဂုဏ္ထူး ရွိသည့္ အသိုင္းအဝိုင္းက ဧည့္ခံပြဲစသည့္ အခမ္းအနားျကီးေတြမွာ ပါေလ့ပါထရွိသည့္ သူရာပါနကိစၥသည္ပင္ ဦးသန့္အတြက္ အကင္းရွင္းဆံုးေသာကိစၥ ျဖစ္သည္ ဟုဆိုသည္။ သူ့ရဲ့ေန့စဉ္ဘဝကို ဗုဒၶအဆံုးအမအတိုင္း ေနထိုင္ခဲ့သလို သူရဲ့အတြင္းသ႑ဍာန္စိတ္ ေနစိတ္ထားကိုလည္း ဗုဒၶအဆံုးအမအတိုင္း ေဆာက္တည္ခဲ့၍ ဤမွ်ေလာက္ခမ္းနားျကီးက်ယ္ေသာ ေအာင္ျမင္မႈကို ရခဲ့သည္ ဆိုက မမွားေပ။ တေလာကလံုးအက်ိုး ထမ္းရြက္ခ်င္သူအတြက္ တေလာကလံုးအတြက္ ရည္ရြယ္ တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ ဓမၼလမ္းေျကာင္းက ပို၍တည့္မတ္ေစခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ကုလသမဂၢ အေဆာက္အဦးအတြင္းမွ တေနရာအေရာက္တြင္ ေတြ့ျမင္ရေသာ ျမင္ကြင္းက ေတြးလက္စအေတြး ကို ပို၍ ေသခ်ာေသာ အျမင္တခုဆီသို့ ပို့ေဆာင္လိုက္ျပန္သည္။

လူ့အခြင့္အေရးေျကျငာစာတန္း ။ ဒီျပကြက္အေရာက္ လူသားကမၻာအတြက္ ရည္ရြယ္ဖြဲ့ထားေသာအဖြဲ့အစည္းဆိုတာပို၍ေသခ်ာေအာင္ သက္ေသျပသလို ရွိေနသည္။
ယေန့ကမၻာတခုလံုးက ေခတ္စနစ္ဆိုးျခင္း ေကာင္းျခင္းကို တျခားအရာတို့ထက္ လူ့အခြင့္ေရး ေပတန္နွင့္သာ တိုင္းတာျကျခင္းကပင္ ဤေျကျငာစာတန္းပါ အခ်က္အလက္တို့က အဘယ္မွ်အေရးပါ အရာ ေရာက္ ေနသည္ကို သိရွိနွိုင္ျပန္သည္။

လူတိုင္းသည္ တူညီလြတ္လပ္ေသာ ဂုဏ္သိကၡာျဖင့္လည္းေကာင္း၊ တူညီလြတ္လပ္ေသာ အခြင့္အေရးမ်ားျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ေမြးဖြားလာသူမ်ားျဖစ္သည္။ ထိုသူတို့၌ ပိုင္းျခားေဝဖန္တတ္ေသာဉာဏ္နွင့္ က်င့္ဝတ္ သိတတ္ ေသာ စိတ္တို့ ရွိျက၍ ထိုသူတို့သည္ အခ်င္းခ်င္း ေမတၱာထား၍ ဆက္ဆံက်င့္သံုးသင့္၏။

ဤအနက္သေဘာပါစာတန္းကိုေတြ့ျမင္ျမင္ျခင္း ဒီသေဘာတရားေတြ ငါတို့လူမ်ိုးဆီမွာ ျပည့္ဝေနျပီးသား။ ဗုဒၶ အဆံုးအမက နွစ္ေပါင္းမ်ားစြာေစာ၍ ညွြန္းျပထားျပီးသားေတြျဖစ္ေနပါလားဟု စိတ္ထဲ ျကည္နူးမိခဲ့ျပန္သည္။ လူအတန္း အစား မခ်န္ခဲ့ေသာစကား ၊ဘာလူမ်ိုးျဖစ္လို့ ဘယ္ဘာသာကိုးကြယ္လို့ က်န္လပ္ခဲ့ျခင္းမရွိေစရ ဆိုေသာ စကား။ ဒီစကားေတြကပင္ ဗုဒၶစာေပလာ အပၸမညာဆိုေသာ စကားကို လက္ေတြ့ေဆာင္ရြက္ေနျခင္းဟုျမင္လိုက္မိသည္။

လူဆိုးလူေကာင္းဆိုသည္မွာ လူ့အဖြဲ့အစည္းတိုင္းတြင္ ရွိတတ္ျကေသာ္လည္း အမ်ားစု လွြမ္းျခံုသည္ကို ျကည့္၍ ဒီနိုင္ငံမွာ တိရစၦာန္ေတြသည္ပင္ ေမတၱာ၏ အသီးအပြင့္ကိုခံစားေနရပါလားဟု ေတြးလိုက္မိျပန္သည္။

တကယ္က လူ့အခြင့္အေရးဆိုသည္မွာ ေမတၱာတရားကို အကန့္အသန့္မထား လူသားတို့အေပၚ က်င့္ေဆာင္ ေနျခင္းဆိုတာကို တပိုဒ္စီဖတ္ျကည့္ေလ ေတြ့ရေလျဖစ္ေနေတာ့သည္။ လူ့အခြင့္အေရးကို ဆန့္က်င္သူဆိုတာ ေမတၱာတရားကိုဆန့္က်င္သူသာျဖစ္သည္ဆိုေသာ ေကာက္ခ်က္ကိုခ်၍ ရျပန္သည္။
ဒီနိုင္ငံေရာက္စက သမင္ေလးမ်ား အိမ္ေဘးမွာ လာေရာက္စားေသာက္ေနျကသည္ကို အထူးအဆန္းလို ေငးျကည့္ေနမိသည္။ သမင္ေလးေတြကိုယ္တိုင္က သူတို့ကို ဘယ္သူကမွ အနၱရာယ္မေပးဆိုတာကို သိျပီးျဖစ္ ေနေတာ့ ေနထိုင္လႈပ္ရွား သြားလာရာတြင္ ေပါ့ပါး စိတ္ေအးစြာ သြားလာေနျကျခင္းျဖစ္သည္။ တဖက္ေရကန္မွ ကားလမ္းကို စီတန္း ျဖတ္ကူးေနေသာ ဝမ္းဘဲမိသားစု အတန္းကို ကားေတြရပ္၍ လမ္းျဖတ္ကူး၍ျပီးဆံုးသည္အထိ ေစာင့္ေပးေသာျမင္ကြင္းကို ျမန္မာျပည္လိုေနရာမ်ိုးမွာ ျမင္ေတြ့နွိုင္မည္မဟုတ္။ အေျကာက္တရားကင္းကင္း အသက္ရွင္သန္ခြင့္ကို တိရစၦာန္ေတြပင္ အျပည့္အဝ ရေနျခင္းကိုျမင္ေတြ့ရခိုက္ သူတို့ေတြ ေမတၱာကို အလုပ္နွင့္ သက္ေသ ျပေနျကျခင္းကိုေတြ့ျကရမည္ျဖစ္သည္။

တေလာက အီဘိုလာေရာဂါ နာမည္ျကီးေနခ်ိန္တြင္ျဖစ္သည္။ ထိုလူနာမ်ားကို ဘယ္သူမွမတို့ထိရဲျက။ ထိသူ လည္း ခ်က္ျခင္းေရာဂါရမည္။ အကုရခက္ေသာထိုေရာဂါအတြက္ အသက္အေသခံ သြားေရာက္ ေဆာင္ရြက္ ေပးျကသူမ်ားမွာ ဒီနိုင္ငံသားဆရာဝန္မ်ားပင္ ျဖစ္ေနသည္။ ကရုဏာဟု ေျပာရမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ေမတၱာ သေဘာလည္းပါဝင္ေနေပသည္။ သူတို့ေတြ တခ်ို့ဆို အသက္ပါေပး သြားျကသည္။ ေမတၱာသည္ အတၱကိစၥ မဟုတ္။ ပရကိစၥျဖစ္သည္။ေမတၱာကို ဟိတာကာရ ပဝတၱိလကၡဏာဟု ဖြင့္ဆိုထားသည္။ သတၱဝါတို့၏ အက်ိုး စီးပြား လိုလားေသာ အက်ိုးအျခင္းရာဟု အရေကာက္လို့ရပါသည္။ ကမၻာျကီး ဘယ္လို ေနရာမွာျဖစ္ေစ ေဘး အနၱရာယ္ တခု က်ေရာက္လာျပီဆိုလွ်င္ လူသားတို့အတြက္ လူသားစိတ္အျပည့္ျဖင့္ ခ်က္ျခင္းေရာက္ ေအာင္ သြားတတ္ျက ျပန္သည္။

ကိုယ့္နိုင္ငံမဟုတ္ ကိုယ့္ေျမမွာမဟုတ္ တျခားေရျခားေျမျခား က လူသား ေတြ လူအခြင့္ ေရး ခ်ိုးေဖာက္ခံ ေနရသည္ဟု ျကားသိက ခ်က္ျခင္း ကိုယ့္ေဆြမ်ိုးတေယာက္ ဒုကၡေရာက္သလိုမ်ိုး ပူပန္ျက ျပန္ သည္။ လူကိုလူလို ျမင္ေသာ စိတ္ဓာတ္ျဖစ္သည္။ သူတို့သည္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ မ်ား မဟုတ္ျက။ သို့ေသာ္ လည္း ဗုဒၶျဖစ္ေစခ်င္ေသာ ေမတၱာထားနည္းကိုသူတို့ က်င့္သံုးေနျကသည္ ။ ထို့ေျကာင့္ ေမတၱာစိတ္ ထား ေမတၱာဝါဒ သည္ ကမၻာ့လူသား ဝါဒ ကမၻာလံုးဆိုင္ရာဝါဒ ျဖစ္၍ ေနေပသည္။

အမိျမန္မာျပည္ဘက္သို့ ငဲ့ေစာင္းျကည့္လိုက္ေသာအခါ အမ်ိုးသားေရး ဟူေသာစကားလံုးကို က်ယ္က်ယ္ ေလာင္ေလာင္ျကားေနရေပသည္။ အမ်ိုးသားေရးဝါဒ ေခတ္စားခဲ့ေသာ ဒုတိယကမၻာစစ္ ကာလကို ျပန္ျမင္ ျကည့္က ထိုအမ်ိုးသားေရး ဝါဒသည္ လူသားတို့အတြက္ အက်ိုး ျဖစ္မျဖစ္ သိသာေနပါသည္။ တပါးသူကိုလည္း မထိခိုက္ပဲ ေယာနိေသာ မနသိကာရ ထားျပီး ကိုယ့္အမ်ိုးသားေတြ၏ စားဝတ္ေနေရး အတြက္ဆိုလွ်င္ ေျဖသာပါေသးသည္။ ယခုေတာ့ ေမတၱာကိုနယ္ပယ္ခ်ံု့လိုက္ျပီး တဖက္သားကို ရန္လိုတာေတြပင္ ပါလာတာ ေတြ့ရေတာ့ အပၸမညာ ဟူေသာ ဗုဒၶစာေပလာ စကားလံုး၏အဓိပၸယ္ကို ျပန္ေကာက္ျကည့္လိုက္လွ်င္ အမ်ိုးသားေရးဝါဒသည္ အပၸမညာမျဖစ္တာ ေသခ်ာေနပါသည္။

အမ်ိုးသားေရး ဝါဒသည္ လူမ်ိုးတမ်ိုးကို အကန့္ထားေဆာင္ရြက္ျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ ေမတၱာ ဆိုတာ အပၸမညာျဖစ္မွ ဗုဒၶအလိုက်ေမတၱာအစစ္ျဖစ္ပါမည္ ။အပၸမညာသည္ အပၸမာဏမွ လာေသာ စကားျဖစ္သည္။ တိတိက်က်ဆိုရလွ်င္ ဗုဒၶက်င့္ခိုင္းသည့္ ေမတၱာသည္ ကမၻာလံုးသေဘာထက္ပင္ သာပါေသးသည္။  စျကာဝဠာလံုးသေဘာကိုေဆာင္ပါသည္။ အနနၱ စျကာဝဠာ အနနၱသတၱဝါဆိုသည္ကို ေမတၱာပို့ ရြတ္ဆိုေနျကေသာျမန္မာမ်ား ျကားသိယဉ္ပါးေနျပီးသားျဖစ္သည္။ သို့ေသာ္ ထိုေနရာတြင္ အမ်ိုးသားေရး ဝါဒ ဝင္လာေသာအခါ ကိုယ္ေတြရြတ္ဆိုေနေသာ အနနၱ စျကာဝဠာ သေဘာကေန အဆင့္နိမ့္က်သြားရ ပါေတာ့သည္။ ကမၻာလံုးဆိုင္ရာ အဆင့္ေလာက္ အထိ က်ဆင္းပါက လက္ခံနွိုင္စရာရွိပါေသးသည္။ ျမန္မာျပည္မွ အမ်ိုူးသားေရးျကြေးေျကာ္သံကို ဆန္းစစ္ျကည့္လိုက္ေတာ့ ျမန္မာျပည္ထဲမွာပင္ ျပႆနာ ရွိေနသည္။

တိုင္းရင္း သားမ်ား၏ အသံကို နားေထာင္ျကည့္ပါ။ သူတို့စိတ္မခ်မ္းေျမ့ဖြယ္ရာ ဆိုစကားမ်ားက သူတို့ရင္တြင္း ဘယ္လို ရွိသည္ကို ျပေနပါသည္။ ျမန္မာလူမ်ိုးေတြက သူတို့ကို ခြဲျခားခ်န္ထားခဲ့သည္ ဟူေသာ အေတြးကိုဝင္ေစမည္ ျဖစ္ေသာ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ အမ်ား၏အသံျဖစ္ေနေသာေျကာင့္ ပင္ ။

ဗုဒၶဘာသာ၏ အဆင့္ျမင့္က်င့္စဉ္ျဖစ္သည့္ ဘာဝနာ အဆင့္ကို က်င့္မည့္သူတိုင္း သီလဟူေသာ အဆင့္မွ စတင္ရ ပါသည္။ သီလသည္ ေမတၱာကို ကာယကံေျမာက္က်င့္လိုက္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ေမတၱာတရားကို စျကာဝဠာတခုလံုးအထိလွြမ္းျခံုဖို့ ဗုဒၶဘာသာက သင္ျကားခ်က္ရွိေသာ္လည္း အမ်ိုးသားေရး အစြန္းေရာက္သမားမ်ားက ကိုယ့္အမ်ိုးသားအေရးဟူေသာ အကန့္ကို ကန့္လိုက္ေသာအခါ ဘာသာမတူသူ ေနာက္လူမ်ိုးျခားတို့ သည္ အမ်ိုးသားေရးသမားတို့ သတိထားရမည့္ လူတန္းစားျဖစ္ကုန္ျကသည္။

နမူနာတခုကိုျပပါမည္။ျမန္မာျပည္၏ မုဒိမ္းမႈခင္းမ်ားကိုျကည့္ပါက ကုလားကလည္း မုဒိမ္းမႈကိုက်ူးလြန္သည္။ စစ္သားကလည္း မုဒိမ္းမႈကိက်ူးလြန္သည္။ ဗမာဗမာ ခ်င္းလည္း က်ူးလြန္ျကသည္။ သို့ေသာ္ အမ်ိုးသားေရး သမားမ်ားက ကုလားမုဒိမ္းမႈကိုသာ ေဇာင္းေပး ညာသံေပး လိုက္ျကေသာအခါ သာမန္လူအမ်ားျကား ကုလား မုန္းတီးစိတ္တို့ တရိပ္ရိပ္ တက္ျကရကုန္သည္။ ေမတၱာ၏ သေဘာ တရားထဲ အာဃာတ ဝိနယပစၥုပဌာနာ ဟူသည္ ရန္ျငိုးဖြဲ့ျခင္းကို ပယ္ေဖ်ာက္တတ္ေသာ သေဘာတရားဟုဆိုေသာ္လည္း တမင္ ရန္ျငိုး မဖြဲ့ဖြဲ့ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းသည္ ေမတၱာကို ရုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ျဖစ္ေစျခင္း တခုဟု ဆိုက မမွားေပ။ ကုလားရွိလွ်င္ မုဒိမ္းရွိ မယ္ဆိုေသာ ညာသံေပးလံႈ့ေဆာ္မႈသည္ အမ်ိုးသားေရး အစြန္း ေရာက္တို့ေျကာင့္ စျကာဝဠာလံုး သေဘာကို ေဆာင္မည့္ ေမတၱာတို့ အသြင္ပ်က္၍ ရန္ျငိုးဖြဲ့စရာကိုသာ စိတ္ထဲ ေရွးရႈ ထားခဲ့ျကျပန္သည္။

နိဂံုးခ်ုပ္အေနနွင့္ ေကာက္ခ်က္ခ်ရေသာ္ ေမတၱာတရားသည္ သတၱေလာကတခုလံုးနွင့္ ဆိုင္ေသာ က်င့္စဉ္တခု။ ထိုက်င့္စဉ္ကို ဗုဒၶအဆံုးအမတြင္ က်က်နနပါျပီးျဖစ္သည္။ က်င့္စဉ္အတိုင္းက်င့္က တေလာကလံုး ျငိမ္းခ်မ္း နွိုင္မည္မွာ ဧကန္မုခ်ျဖစ္သည္။ ကမၻာ့ လူသားဝါဒသည္ ဗုဒၶ၏ ေမတၱာဝါဒထဲက အစိတ္အပိုင္းတခုသာ ျဖစ္သည္ ။ ျမန္မာျပည္တြင္ လံႈ့ေဆာ္ေနေသာ အမ်ိုးသားေရးဝါဒသည္ ဗုဒၶက်င့္ေစလိုေသာေမတၱာက်င့္စဉ္ကို ဖ်က္ဆီး ျပစ္ျခင္းသာျဖစ္ေနသည္။ ထိုေမတၱာတရား၏ အကန့္သန့္မဲ့ သေဘာကိုဖ်က္ဆီး မိျကသျဖင့္ လူမ်ိုးတမ်ိုး ဘာသာတခု ဟူေသာ ေဘာင္က်ဉ္းက်ဉ္းေလးထဲ ကိုယ့္ဘာသာ ခုန္ဆင္းရင္း မျငိမ္းခ်မ္းေသာ လူမႈဘဝကို ဖန္တီးေနျကျခင္း ျဖစ္ေနေတာ့သည္။
0