ေမာင္လြင္မြန္ (ကသာ) - အထီးက်န္ကႏၱာရမွ ဘယာနက သံေယာဇဥ္



ေမာင္လြင္မြန္ (ကသာ) - အထီးက်န္ကႏၱာရမွ ဘယာနက သံေယာဇဥ္
(မိုးမခ) ေဖေဖာ္၀ါရီ ၃၊ ၂၀၁၈

၁၉၉၉ခုႏွစ္။ အင္းစိန္ေထာင္။ သံုးတိုက္မွာ က်ေနာ္ရွိခိုက္ အႁခားတိုက္မွ ႁပစ္ဒဏ္ႏွင့္ ဘုန္းၾကီးတစ္ပါးႏွင့္ လူငယ္တစ္ေယာက္ တိုက္ပိတ္ခံရန္ သံုးတိုက္သို႔ ေရာက္လာေၾကာင္း ၾကားရျပီး က်ေနာ္ တို႔ တိုက္ေနအက်ဥ္းသားမၽား အားလံုး စိတ္ပူပန္စြာႁဖင့္ ကိုယ့္တိုက္သို႔ တိုက္ပိတ္ခံအႁဖစ္ ေရာက္လာေသာ ဘုန္းၾကီးႏွင့္လူငယ္ထံ စားစရာမၽား တိတ္ တဆိတ္ပို႔ေပးဖို႔ စီစၪ္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ ၾကပါသည္၊ စိုးရိမ္စိတ္ကိုယ္စီႁဖင့္ က်ေနာ္တို႔တေတြ ၾကိဳးစားပို႔ခဲ့ၾကရာ ေနာက္ သံုးေလးရက္ ၾကာေသာအခါ ႁပစ္ဒဏ္ တိုက္ခန္းသို႔ စားစရာအေတာ္မၽားမၽား ေရာက္သြားသႁဖင့္ စာနာစိတ္ႁဖင့္ အလိုက္ သင့္ မသိကၽိဳးကၽင္ႁပဳေနေသာ တာဝန္ကၽ ေထာင္ဝန္ထမ္းကပင္ ထပ္မပို႔ေတာ့ဖို႔ တားရသည့္အႁဖစ္ ေရာက္သြားသည္၊

ဒီတုန္းက ဘုန္းၾကီးမွာ ဒိုက္ၪီးမွ ၪီးဇဝနဟု သိရျပီး လူငယ္ကေလးမွာ အန္အယ္လ္ဒီလူငယ္ ကိုစိုးသန္းဟု သိရသည္၊ သို႔ေသာ္ မႁမင္ဖူးခဲ့။ မေတြ႔ ဖူးခဲ့ေပ၊ ေနာင္တြင္ က်ေနာ္ သာယာဝတီေထာင္ကို ေရာက္ရွိသြားျပီး ယင္းေထာင္မွာ ေရာက္ႏွင့္ေနေသာ အင္းစိန္မွေႁပာင္းလာသည့္ ကိုစိုးသန္းကို ႁပန္ေတြ႔ရသည္၊ ကိုစိုးသန္းက က်ေနာ္တို႔ ကူညီခဲ့သည္ကို ေကၽးဇူးစကားဆိုရင္း ၪီးဇဝနမွာ စိုးမိုးသူ(ဒိုက္ၪီး)အမည္ႁဖင့္ ကဗၽာေရးျပီး ယခုအခါ ေတာင္ငူေထာင္တြင္ ရွိေၾကာင္း သူ႔ထံမွသိခဲ့ရသည္၊ ကိုယ္ကအရင္ လြတ္ျပီး ႁပင္ပတြင္ရွိစၪ္ ၪီးဇဝနလြတ္လာႁခင္းကို မသိလိုက္သႁဖင့္ လူခၽင္းေတြ႔ခြင့္မၾကံဳခဲ့ေပ၊

ေနာင္ေတာ့ ဒိုက္ၪီးသား ေဒါက္တာေနဝင္း ၏ဇနီး။ ျဖိဳးျဖိဳးေအာင္(ဗကသ)၏အေမ။ မသႏၱာ ႏွင့္ စကားစပ္မိရာ ၪီးဇဝနမွာ ဒိုက္ၪီးျမိဳ႔၏ ၈၈အေရးအခင္းကတည္းက တက္ၾကြစြာ ပါဝင္လႈပ္ရွားခဲ့ျပီး ယခုအခါ ေထာင္ကလြတ္ျပီးေနာက္ နယ္စပ္သို႔ ထြက္ခြာသြားျပီ ႁဖစ္ေၾကာင္း ၾကားသိရပါသည္၊

ႏိုင္ငံေရးယံုၾကည္ခၽက္ေရာ။ အႏုပညာဝါသနာပါ တူေသာ ၪီးဇဝနကို ေတြ႔ခြင့္မရလိုက္ႁခင္းကို အေတာ္စိတ္မေကာင္းႁဖစ္ခဲ့မိသည္၊ ထိုေနာက္ အႏုပညာနယ္တြင္ ကၽင္လည္ရင္း အြန္လိုင္းသတင္းေပၚတယ္လ္တစ္ခုတြင္ တာဝန္ခံအယ္ဒီတာအႁဖစ္ အလုပ္လုပ္ရာမွ ႁပည္ပေရာက္ႏိုင္ငံေရး အကၽၪ္းသားေဟာင္းမၽားကို ခၽိတ္ဆက္ခြင့္ရရွိခဲ့ရာ ၂၀၁၅ႏွစ္ၪီးမွာ အေမရိကန္ႏိုင္ငံ ေရာက္ ၪီးဇဝနႏွင့္ ႁပန္လည္ ဆက္သြယ္မိျပီး ႏွစ္ၪီးႏွစ္ဖက္ ဝမ္းသာရသည္၊

၂၀၁၅ေမလတြင္ အေမရိကန္ႏိုင္ငံတြင္ ပညာေတာ္သင္ဆုရျပီး ပညာသင္ၾကားေနေသာ ကၼန္ေတာ့္သမီး၏ ဘြဲ႔ယူအခမ္းအနားအတြက္ လာႁဖစ္မည္ႁဖစ္ေၾကာင္း ေႁပာႁပေတာ့ ၪီးဇဝနက ေတြ႔ႁဖစ္ ေအာင္ေတြ႔ဖို႔ ဝမ္းသာအားရ ေႁပာပါသည္၊ ယင္းခရီးအတြက္ မိသားစုလိုက္ သြားေရာက္စၪ္ ဟိုေရာက္သည္ႏွင့္ ၪီးဇဝနက သူသတင္းသံုးရာျမိဳ႔သို႔ အေရာက္လာရန္ တိုက္တြန္းသည္၊ ေဟာလီးဝုဒ္ရွိရာ အယ္လ္ေအသို႔ အေရာက္တြင္ ယင္းျမိဳ႔သို႔ ေခတၱ ေရာက္ေနေသာ ၪီးဇဝနႏွင့္ ဖုန္းအဆက္အသြယ္ ရေသာ္လည္း အခၽိန္မရသႁဖင့္ ေတြ႔ဆံုခြင့္မရခဲ့ေပ၊ သို႔ေသာ္ ေဘာ္လ္တီမိုးျမိဳ႔ရွိ ညီေမာင္တို႔ထံ ေရာက္စၪ္ ေဆးကုရန္ ယင္းျမိဳ႔သို႔ ေရာက္လာေသာ ၪီးဇဝနႏွင့္ ပထမဆံုး လူခၽင္းဆံုခြင့္ရကာ မိသားစုလိုက္ ဆြမ္းကပ္လွဴခြင့္ရခဲ့သည္၊

ထိုေနာက္ ၪီးဇဝန သီတင္းသံုးရာ ေအာ္လ္ဘာနီျမိဳ႔မွတဆင့္ ႏိုင္ရာဂယာေရတံခြန္ရွိရာ ဘားဖလိုးျမိဳ႔သို႔ အသြားတြင္ က်ေနာ္အမ၍တြဲ ကိုစိုးမိုးေအာင္ႏွင့္အတူ ၪီးဇဝနက လိုက္ပို႔ခဲ့သည္၊ ယင္းေန႔မွ ေနာက္ႏွစ္ရက္။ ႁမန္မာႁပည္အႁပန္ ေလဆိပ္အထိ က်ေနာ္တို႔ မိသားစုႏွင့္ မခြဲမခြာ အတူရွိခနခဲ့သည္၊

ယခု လူခၽင္းေဝးသြားသည္မွာ ႏွစ္ႏွစ္ခြဲခန္႔ရွိျပီ၊ သို႔ေသာ္ ႏွလံုးသားခၽင္းနီးျပီး ယံုၾကည္ခၽက္ႏွင့္ ေမ်ာ္လင့္ခၽက္ က ထပ္တူကၽေနသည့္အတြက္ လူခၽင္းနီးကပ္စြာ ရွိသလို ခံစားခြင့္ရခဲ့သည္၊ ၪီးဇဝနက အြန္လိုင္းမွာ ခံစားခၽက္ေတြ ယံုၾကည္ခၽက္ ေတြ စၪ္ဆက္မႁပတ္ေရးရင္း တာဝန္ေကၽသလို စာအုပ္မၽားလည္း တစ္အုပ္ျပီးတစ္အုပ္ ထြက္ေနသည္၊ ယခု ေနာက္ဆံုး ထုတ္ေဝရန္ စီစၪ္ေသာ 'ဘယာနက အႏုပညာႏွင့္ ကႏၱာရမွတ္စုမၽား' စာအုပ္တြင္ ကၼန္ေတာ့္ကို အမွာစာေရးေပးပါရန္ ကဗၽာဆရာ ေႏြလယ္ေန မွတဆင့္ ေတာင္းဆိုလာရာ လက္ခံခဲ့ျပီး စာမူကိုလည္း ဖတ္ျပီးႁဖစ္ေသာ္ လည္း အခၽိန္မေပးႏိုင္ႁဖစ္ကာ မေရးႁဖစ္ပဲ ေနာက္ထပ္ တစ္လခန္႔ ထပ္ၾကာေနပါသည္၊ ဘာပဲႁဖစ္ႁဖစ္ ဆရာေႏြလယ္ေန က ႏွစ္ၾကိမ္ဖုန္းဆက္ျပီး ႏိုးေဆာ္ျပီးႁဖစ္သလို စာေရးသူ ဆရာေတာ္ကလည္း အမွာစာကို ႁမန္ႁမန္ရခၽင္မွာ ေသခၽာေနေတာ့ အခၽိန္လုျပီး ႁဖစ္ေအာင္ေရးမည္ဟု ဆံုးႁဖတ္ခၽက္ႁဖင့္ စိတ္ထဲရွိသမွ်ကို သြန္ခၽၾကည့္ေနႁခင္း ႁဖစ္ပါသည္။

ဆရာေတာ့္စာအုပ္တြင္ ဆရာေတာ္အား အပူေဇာ္ခံ ဆရာေတာ္တစ္ပါးအႁဖစ္မွ အႏွိပ္စက္ခံ အကၽၪ္းသားအႁဖစ္ ရုတ္ခၽည္း ေျပာင္းလဲသြားေစေသာ ေအးစက္ၾကမ္းတမ္းသည့္ စစ္ေၾကာေရးကာလ ဆိုက္ေဘးရီးယားေဆာင္းလို္ ရက္စက္ တင္းမာမႈမၽား။ တစ္သက္တစ္ကၽြန္းအကၽၪ္းသားအႁဖစ္ ကၽခံရျပီး ေထာင္တြင္း အေတြ႔အၾကံဳႁဖစ္ေသာ အင္းစိန္။ သာယာဝတီ။ ေတာင္ငူေထာင္မၽားတြင္ ေနထိုင္ႁဖတ္သန္းခဲ့ရသည့္ ငရဲခန္းေႏြကာလမၽား။ ငရဲေႏြကို ၾကံ႔ၾကံ႔ခံ အံတုေဖာ္မၽား ၏ အႁပန္အလွန္ ဖၽန္းပက္ရာ ေမတၱာမိုးစက္မၽား စသည္ႁဖင့္ လူမႁမင္သူမႁမင္ သီးႁခားကမၻာတစ္ခုမွ ထူးႁခားေသာဘဝမၽား၏ အပူအေအး ကံၾကမၼာ ၪတုရာသီမၽားအေၾကာင္း ခံစားေ၀မႈ ရရွိႏိုင္မည္ ႁဖစ္ပါသည္၊

တကယ္ေတာ့ ေထာင္တြင္းဘဝမွာ ခါးသည္းေသာေန႔ရက္မၽားႁဖင့္ ဖြဲ႔စည္းထားျပီး အထီးကၽန္ အေမွာင္တိုက္ အတြင္း ေမ်ာ္လင့္ခၽက္မဲ့ ေနထိုင္ရေသာ အလင္းေရာင္မဲ့ကာလမၽားႁဖစ္သည္၊ သို႔ေသာ္ ထိုအေမွာင္ကာလမၽားအတြင္း လွ်ပ္စီးႁပက္သလို။ ပိုးစုန္းၾကဴးအေရာင္ႁဖင့္ အေမွာင္ကို အံတုသလိုစသည္ႁဖင့္ တင္စားရဖြယ္ႁဖစ္ေသာ ျပံဳးရေပၽာ္ရေသာ ေန႔ရက္တခၽိဳ႔ ရွိခဲ့ၾကပါသည္၊ ပုထုဇၪ္တို႔သဘာဝ အေမွာင္ထဲက အလင္းကြက္တခၽိဳ႔ကို ရင္ထဲစြဲမွတ္မိေနသည့္အတိုင္း ဆရာေတာ္စာထဲတြင္ သံေခၽာင္းေခါက္သံ။ ေသာ့ပိတ္သံ၊ ေကာင္းပါသည္ခင္ဗ်ားေအာ္သံ။ သက္ႁပင္းခၽသံတို႔ လႊမ္းမိုးသည့္ သာမန္ ထူးမႁခားနား စာမဖြဲ႔ေလာက္သည့္ ျငီးေငြ႔ဖြယ္ ေန႔စၪ္ရက္မၽားကို ခၽန္လွပ္ျပီး ထူးႁခားေသာ ေကၽနပ္ ႏွစ္သိမ့္ဖြယ္ ေန႔ရက္မၽားကိုသာ မွတ္မွတ္ရရ ဖြဲ႔ဆိုထားသည္ကို ဖတ္ရ၍ရပါသည္၊ သည္လိုဘဝမၽားကို ႏွစ္ရွည္လမၽား ႁဖတ္လာသူခၽင္းက ထိုသို႔ ဖြဲ႔ဆိုထားမႈကို အရွိကိုအရွိအတိုင္း ခံစား နားလည္ႏိုင္ေသာ္လည္း ေထာင္ဆိုလ်င္ ေလသံ ေတာင္ မၾကားလိုသႁဖင့္ ေခတ္ဆိုးၾကီးမၽား၏ ဖိႏွိပ္မႈ ေထာင္ၾကီးထဲတြင္ အလိုက္သင့္ ကၽည္ကြယ္မၽက္ကြယ္ ေနထိုင္ခဲ့ၾက သူမၽားက 'ေထာင္ဆိုတာက တို႔ထင္သေလာက္လည္း မဆိုးလွပါလား' ဟု ထင္သြားမည္ကိုပင္ ေတြးေတာစိုးရိမ္မိပါသည္။

မည္သို႔ဆိုေစ အာဏာရွင္စနစ္ၾကီးေအာက္တြင္ ဖိႏွိပ္မႈ ယႏၱယားအႁဖစ္ ပါဝင္ကႁပသူတို႔႔က ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္ ခဲ့မႈမၽားမွာ သမိုင္းမွန္ကူကြက္မၽားႁဖစ္သလို ယင္းဖိႏွိပ္မႈကို အလူးအလဲခံရင္း အရံႈးမေပးစတမ္း။ ဒူးမေထာက္စတမ္း လက္တြဲျပီး အဖိႏွိပ္ခံတို႔က ငရဲခန္းထဲ ေပၽာ္ပြဲဖြဲ႔ကာ အံတုခဲ့ၾကပံုမၽားကလည္း အေရာင္ကြဲမွန္ကူကြက္မၽားအႁဖစ္ သမိုင္းကို ပံုေဖာ္ေနၾကသည္သာ ႁဖစ္ပါသည္၊

ဆရာေတာ္၏စာအုပ္တြင္ အင္းစိန္ေထာင္မွ သာယာဝတီေထာင္သို႔ ေႁပာင္းရသည္အထိ မွတ္တမ္းေရးဖြဲ႔ပံုမွာ အေတာ္ေလး ႁပည့္စံုျပီး ႁဖစ္ရပ္မွန္ အထုပၸတၱိအႁဖစ္ ဖတ္ရႈခြင့္ရပါသည္၊

သာယာဝတီေထာင္ေရာက္ျပီးေနာက္ပိုင္းတစ္ေနရာတြင္ ဆရာေတာ္ "ေနာက္ေဆာင္းပါးမၽား အားလံုးစုေပါင္း အႁဖစ္အပၽက္ထက္ သာယာဝတီေထာင္တြင္ ၾကံဳဆံုခဲ့ရေသာ တစ္ၪီးခၽင္းစီ၏ အႁဖစ္အပၽက္မၽားကို ပံုေဖာ္ေရးမည္ဟု စိတ္ကူးထားမိပါသည္" ဟုဆိုထားျပီး ယင္းမွစျပီး သာယာဝတီေထာင္ထဲတြင္ ေတြ႔ဆံုခဲ့ရသူမၽားႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး ေရးဖြဲ႔ဖူးခဲ့သည့္စာမၽားကို အလိုက္သင့္ အစီအရီ ထည့္သြင္းထားသည္ ေတြ႔ရပါသည္၊ ယင္းသို႔ ထည့္သြင္းႁခင္းမွာ ကႏာၱရမွတ္စုမၽားအႁဖစ္ ပံုေပၚပါေသာ္လည္း ပထမေရးဖြဲ႔မႈပံုစံအတိုင္း မွတ္တမ္းတင္ ေရးဖြဲ႔သြားျပီး မူလေရးဖြဲ႔မႈမၽားထဲမွ လိုအပ္သလို ခၽံဳ႔íခၽဲ႔í ထည့္သြင္းေပါင္းစပ္ႏိုင္ပါလ်င္ ပိုမိုလွပ ႁပည့္စံုေသာ သမိုင္းမွတ္တမ္း ႁဖစ္ႏိုင္မည္ဟု ယူဆမိပါသည္၊

အခၽိဳ႔အခၽက္မၽားကိုေတာ့ ယခုထက္ပိုျပီး ပိုမို ႁပည့္စံု ေပၚလြင္ေစခၽင္ပါသည္၊ ၪပမာ ဆရာေတာ္ အႁပစ္ခံရပံုမွာ မိမိတစ္ခါမွ မႁမင္ဖူးေသာ သိလည္းမသိကၽြမ္းေသာ ဧည့္သည္တစ္ၪီး ေကၽာင္းပရဝဏ္အတြင္း မိမိလံုးဝမသိပဲ လာေရာက္တည္းခိုသြားႁခင္းေၾကာင့္ ႁဖစ္သည္၊ ထိုသူမွာ ေတာခိုရာမွ ႁပန္လာေသာ ေတာ္လွန္ေရးသမားတစ္ၪီးႁဖစ္ေနခဲ့ရာ ဆရာေတာ္က ထိုသူကို သေဘာတူလက္ခံခဲ့သည္ ဟူေသာ သံသယႁဖင့္ (အမွန္တကယ္လည္း မဟုတ္ပါပဲလၽက္) ရဟန္းတစ္ပါးႏွင့္ မေလၽာက္ပတ္ ေသာ အႏွိပ္စက္ခံရ။ သကၤန္းခြၽတ္ေစာ္ကားခံရ။ ေနာက္ဆံုး တစ္သက္တကၽြန္းအထိ မတရားအႁပစ္ဒဏ္ေပးခံရႁခင္း ႁဖစ္ပါသည္၊ ယခုစာအုပ္တြင္ ယင္းအခၽက္ကို ေပၚလြင္ေအာင္ ေဖာ္ႁပထားႁခင္းမရွိဟု ထင္ပါသည္၊

ယင္းသို႔ အႁပစ္ဒဏ္ေပးႏိုင္ရန္ ေထာက္လွမ္းေရးတို႔က ဇာတ္လမ္းထြင္ျပီး ပင္မတရားခံႏွင့္ သူတို႔ဆြဲထည့္လိုသူတို႔ကို ရင္းႏွီးသိကၽြမ္းျပီး ဆက္သြယ္အလုပ္လုပ္ၾကဟန္ တမင္ဖန္တီးလုပ္ၾကံ ထြက္ဆိုတတ္ပါသည္၊ ယခုႁဖစ္ရပ္တြင္ လည္း တရားရံုး တြင္ ေထာက္လွမ္းေရးတို႔ ထြက္ဆိုပံုမွာ မိမိႁဖစ္ရပ္ႏွင့္ တႁခားစီႁဖစ္ေနေၾကာင္းကို 'တရားရံုးကို တင္ႁပေနေသာ ဇာတ္လမ္းမၽားကို တစ္ေယာက္ေယာက္က ၾကားသိလိုက္ရလၡင္ တကယ့္စနစ္တကၽ စီစၪ္ျပီး ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေသာ အုပ္စုၾကီးတစ္ခုကို အထင္ေရာက္မည္ ႁဖစ္သည္" ဟုသာ ဆရာေတာ္က သာမန္ေဖာ္ႁပထားပါသည္၊ မည္မွ် လီဆည္ျပီး မည္သို႔ လုပ္ၾကံဖန္တီးထားသည္ကို အခၽက္အလက္ႏွင့္တကြ ပီပီႁပင္ႁပင္ ေဖာ္ႁပမွသာ သမိုင္းမွန္ကူကြက္တို႔သည္ လင္းလက္ေတာက္ပလာျပီး ဒီမိုကေရစီဆိုသည္မွာ အာဏာရွင္ပါးကြက္သားတို႔က သနားသႁဖင့္ ေပးကမ္းခဲ့ေသာ မသထာေရစာ အရိုးအရင္းမၽိဳးမဟုတ္ပဲ ဘဝမၽားစြာႁဖင့္ အလူးအလဲ တိုက္ယူခဲ့ရေသာ လြတ္လပ္ႁခင္းဆုလာဘ္ အေႁပာင္းအလဲႁဖစ္သည္ကို ေနာင္လာေနာင္သားတို႔ သိနားလည္ႏိုင္မည္ ႁဖစ္ပါသည္၊

တကယ္ေတာ့ ဆရာေတာ္၏ ေထာင္တြင္းဘဝတြင္ ဝတၳဳတို ဝတၳဳရွည္ ေရးခၽင္စရာ ဇာတ္ကြက္မၽားစြာ ကၽန္ရွိေန ပါေသးသည္၊ ယခုမွတ္တမ္းသည္ ယင္းတို႔အႁပင္ ဆရာေတာ္ အာရံုကၽရာ စိတ္ကူးတိုက္ဆိုင္ရာ တခၽိဳ႔တခၽိဳ႔ႁဖင့္သာ ဖြဲ႔စည္းထားသည့္ ႁဖစ္ရပ္မွန္ သမိုင္းတေကြ႔မွ်သာ ႁဖစ္ပါသည္၊ သို႔ႁဖစ္ရာ ဆရာေတာ္၏ အႏုပညာႏွင့္ မွတ္မိစြဲမွတ္ႏိုင္ အားတို႔ ေပါင္းစပ္ျပီး ေနာက္ထပ္ ဘယာနကအႏုပညာႁဖင့္ ကႏၱာရမွတ္စုသစ္မၽားကို ဆက္လက္ဖန္တီးၪီးမည္ဟု ေမ်ာ္လင့္ယံုၾကည္ထားပါသည္၊

ထို႔ႁပင္ ေထာင္မွထြက္ၵပီးေနာက္ မူလေကၽာင္းတြင္ဆက္မေနသာေအာင္ အေႏွာက္အယွက္ မၽားလွသႁဖင့္ နယ္စပ္သို႔ထြက္ခြာလာကာ ယင္းတြင္ ထပ္မံၾကံဳေတြၠရေသာ ဒုကၡ သုကၡမၽား။ လက္တြဲေဖာ္မၽား။ ငရဲသား လက္သစ္မၽား အေၾကာင္းလည္း စာဖြဲ႔စရာမၽားစြာ ရွိမည္ေသခၽာ ပါသည္၊ ပစၥကၡတြင္ အေမရိကန္ ႁပည္ေထာင္စုမွာ ေဆးကုသရန္ ေရာက္ရွိေနရင္း သာသနာႁပဳအလုပ္ေရာ ဒီမိုကေရစီအုတ္ႁမစ္ ခိုင္မာေရး တိုက္ပြဲဝင္ေဖာ္အႁဖစ္ပါ ဆက္လက္ထမ္းေဆာင္ရဆဲလည္း ႁဖစ္ပါသည္၊

ဆရာေတာ္၏ ဒီမိုကေရစီတိုက္ပြဲကာလ ခါးသည္းေသာ ေထာင္တြင္းဘဝကို ႁပန္လည္ေရးသားေႁပာဆိုေနမႈမၽား အေပၚ အခၽိဳ႔သူတို႔က ဆရာေတာ္သည္ အတိတ္ စိတ္ဒဏ္ရာမၽားကို မေမ႔ႏိုင္ပဲ တဝဲလည္လည္ ႁဖစ္ေနသေယာင္ အမနာပေႁပာဆိုမႈမၽား ရွိေကာင္းရွိႏိုင္ပါသည္၊ ထိုသို႔ရွိခဲ့လ်င္လည္း အံ့ၾသစရာေတာ့ မဟုတ္ပါ၊ ဘဝႏွင့္ ရင္းၾကရသည့္ တိုက္ပြဲကာလအတြင္း စြန္႔ဝံ့သူတို႔ စြန္႔ၾကခၽိန္မွာ ကိုယ္အတၱလမ္းေပၚတြင္ ေႁခအစံုစြဲျမဲစြာ ကၽည္ကြယ္မၽက္ကြယ္ ေလ်က္လွမ္းခဲ့သူတို႔က စြန္႔လႊတ္မႈ၏ တန္ဖိုးကို သိနားလည္ဖို႔ဆိုသည္မွာ သူရုးကို စိန္အကဲႁဖတ္ေစသကဲ့သို႔ မဆီမဆိုင္ အေဝးၾကီးေဝးေန မွာသာ ႁဖစ္ပါသည္၊ အမၽားတကာ ေမႊးရနံ႔ ရွဴရိႈက္ဖို႔ ၾကာပန္းကို အရေဆာင္က်ဥ္းရန္ ရႊံႏံြကို ၾကိဳးစားႁဖတ္ေကၽာ္ခူး ဆြတ္ခဲ့သူတို႔၏ ေစတနာကို တန္ဖိုးထားေလးစားရမွန္းမသိပဲ ရႊံ႔ ေပသည္ကိုသာ ႏွာေခါင္းရႈံ ႔တတ္သူတို႔မွာ အတိတ္ဆိုးရႊံ႔စြန္းေပ ေနသူတို႔ထက္ ပိုမို ရြံရွာစက္ဆုပ္ဖြယ္ ႁဖစ္ပါလိမ့္မည္၊

သူတို႔ တန္ဖိုးမထားေသာ အတိတ္ႁဖတ္သန္းမႈမၽားကို မေမ႔မေပၽာက္ႏိုင္မႈမွာ အမွန္တရား ရွာေဖြ မွတ္တမ္းတင္လိုသူတို႔အတြက္ အဖိုးအနဂ႑ ထိုက္တန္ေသာ မွတ္တမ္းဝင္ ႏွလံုးသားမၽား ႁဖစ္ေနေၾကာင္း သူတို႔ တန္ဖိုး ထား နားလည္ႏိုင္လိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ၊ ဒီမိုကေရစီဆိုေသာ လြတ္လပ္ႁခင္း။ မွန္ကန္ႁခင္း။ ညီမွ်ျခင္း မုတ္ၪီးမွာ တည္ေဆာက္ခဲ့။ တည္ေဆာက္ဆဲ။ တည္ေဆာက္ ရၪီးမည္သာႁဖစ္ျပီး အုတ္တစ္ခၽပ္ သဲတစ္ပြင့္အႁဖစ္ လူမႁမင္သူမႁမင္ ေပးဆပ္ပါဝင္ခဲ့သူတို႔ႁဖင့္ ဖြဲ႔စည္းထားပါသည္။

 သို႔ေသာ္ ရုပ္လံုးေပၚလာေသာအခါ ေရႊၾကာပင္တံဆိပ္ အုတ္အေရာေရာ ေကၽာက္အေရာေရာ ေနရာယူခဲ့သူေတြလည္း မၽားစြာ ပါဝင္လာ ပါသည္၊ အဖိႏွိပ္ခံမၽားႏွင့္ ဖိႏွိပ္ခဲ့သူတခၽိဳ႔တို႔ပါ ပါဝင္ေပါင္းစည္းတည္ေဆာက္ေနရေသာ ကာလမၽိဳးတြင္ "ရင္ၾကားေစ့ေခါင္းစဥ္" ေအာက္တြင္ "အတိတ္ကို အတိတ္မွာပဲ ထားခဲ့ၾကပါစို႔" ဟု ပါဝင္အနစ္နာခံသူတို႔ကိုယ္တိုင္က အခၽင္းခၽင္း ထိန္းသိမ္းေႁပာဆိုသည့္ အသံကို အခြင့္အေရးယူကာ ရႊံ႔ေပစဥ္ကမပါဝင္ခဲ့ပဲ ပန္းဆက္ေတာ့မွ ေရွ႔ဆံုးကပါဝင္လိုသူတို႔ကပါ ေရာေယာင္ကာ 'အရင္တုန္းက ႁဖစ္ခဲ့တာေတြ ေႁပာမေနပါနဲ႔ေတာ့' ဟု သံေကာင္းဝင္ဟစ္သည္ကိုလည္း ရႊံ႔ေပလက္စ မေႁခာက္ႏိုင္ေသးသူတို႔ ေအာင့္သက္သက္ ခံေနရတတ္သည္လည္း အၾကိမ္ၾကိမ္ ႁဖစ္ပါသည္၊

ယင္းသို႔ေသာကာလတြင္ အတိတ္ဆိုးဟူသည္ လက္စားေခၽဖို႔မဟုတ္။ အမုန္းပြားဖို႔မဟုတ္၊ သို႔ေသာ္ မွားခဲ့သူတို႔ေရာ ခံရသူတို႔ပါ သင္ခန္းစာရယူျပီး ေနာင္လာေနာင္သားတို႔ထံ လက္ဆင့္ကမ္းေပးဖို႔ သမိုင္းမွန္ကေတာ့ ရွိေနဖို႔လိုေၾကာင္း အခိုင္အမာ ေႁပာရပါလိမ့္မည္၊ ထိုသို႔ ေႁပာႏိုင္အားအတြက္ ယခုစာအုပ္သည္ ထိုသို႔ေႁပာလိုသူမၽား ဖက္မွ အခိုင္အမာ ရပ္တည္ေပးမည့္ အင္အားတစ္ရပ္အႁဖစ္ ေပၚထြက္လာႁခင္းႁဖစ္ပါေၾကာင္း ခံစားယံုၾကည္သည့္ အတိုင္း လိႈက္လိႈက္လွဲလွဲ တန္ဖိုးထား လက္ကမ္း လၽက္ ခရီးၪီးၾကိဳ ႁပဳလိုက္ရပါသည္။

 ေမာင္လြင္မြန္ (ကသာ)

Comments