ၿငိမ္းခ်မ္းေအး - မ်ိဳးခ်စ္စကားေျပာေလ ေၾကာက္စရာေကာင္းေလ
(သည္ေလဒီးစ္နယူးစ္ / မိုးမခ) ဇူလိုင္ ၃၀၊ ၂၀၁၅
၂၀၁၅ အာဇာနည္ေန႔ ေသြးစြန္းရက္စြဲအတြက္ သမိုင္းဆိုင္ရာဆက္စပ္ အာေဘာ္ေဆာင္းပါး ၃ ပုဒ္ ပုံႏွိပ္ ထုတ္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
၁) ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို ဘယ္သူသတ္သလဲ... (မႏၱေလးတိုင္း Friday Times ဂ်ာနယ္နဲ႔ မိုးမခ အြန္လိုင္းမွာ ပံုႏွိပ္ၿပီး)
၂) ေသြးစြန္းတဲ့ သမိုင္းသင္ခန္းစာ (ဧရာဝတီ အပတ္စဥ္ ဂ်ာနယ္ ႏွင့္ အြန္လိုင္းမွာ ပံုႏွိပ္ၿပီး)
တတိယ အပုဒ္ကေတာ့ အခု ေဆာင္းပါး ပါပဲ။
ျမန္မာ့သမိုင္းအတြက္ ႀကီးက်ယ္ သက္ေရာက္မႈ ျပင္းတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ႀကီး ျဖစ္တာမို႔ ရႈေထာင့္ေပါင္းစံုကေန သမိုင္းဆင္ျခင္မႈထုတ္ၿပီး မ်က္ေမွာက္ေရးရာမ်ားမွာ အသံုးခ်ဖို႔ လိုတယ္လို႔ ထင္ျမင္ယူဆမိလို႔ ဒီလို ေဆာင္းပါး ၃ ပုဒ္နဲ႔ သိျမင္သေလာက္ အက်ယ္ ေဆြးေႏြး ျဖစ္ခဲ့တာပါ။ မိုးမခ စာဖတ္ပရိသတ္မ်ားရဲ႕ တံု႔ျပန္ခ်က္ အျမင္မ်ားကိုလည္း ျပန္လည္ ၾကားခ်င္ပါတယ္။
++++++++++++++++++
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းနဲ႔တကြ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား လုပ္ၾကံခံရျခင္း ေအာက္ေမ့ဖြယ္ ၁၉ ဇူလိုင္ အာဇာနည္ေန႔ အခမ္းအနားေတြကို ၿပီးခဲ့တဲ့ ႏွစ္ႏွစ္သံုးႏွစ္ ဒီဘက္အစိုးရေခတ္မွာ ပိုမိုလြတ္လြတ္လပ္လပ္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ က်င္းပခြင့္သာလာၾကတယ္။ ဟိုအရင္ေခတ္မ်ားဆီကေတာ့ အမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း စကား၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ရုပ္ပံု ဆိုတာ ‘တိုးတိုးသား’ ျဖစ္ရေလာက္ေအာင္ စနစ္ဆိုးက အရိပ္ထိုးခဲ့တယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္အဆင့္ အစိုးရအခမ္းအနားမ်ိဳးမွာေတာင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေနဝင္းရဲ႕ စစ္တပ္တစ္ပါတီ အာဏာရွင္ မဆလေခတ္မွာကတည္းက ေခါင္းေဆာင္အဆင့္ ကိုယ္တိုင္ တက္ေရာက္ ဂါရဝ အေလးျပဳတာမ်ိဳး မလုပ္ေတာ့ဘဲ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ အဆင့္ခ်လာခဲ့တယ္။ ဒါကေတာ့ ဗိုလ္ေနဝင္းရဲ႕ တပ္မေတာ္ဖခင္ေနရာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းနဲ႔ သမိုင္းပုခံုးခ်င္းတိုင္း ဇြတ္အတင္း ပံုေဖာ္ခ်င္မႈနဲ႔ စစ္တပ္ကိုေမာင္ပိုင္စီးၿပီး အာဏာကို မလြတ္တမ္းဆုပ္ကိုင္လိုမႈေၾကာင့္ပါ။
၁၉၈၈ ေနာက္ပိုင္း နဝတ၊ နအဖ ေခတ္မ်ားေတာ့ ဒီလို အဆင့္ခ်ျခင္းမ်ိဳးကိုေက်ာ္ၿပီး လံုးလံုးေဖ်ာက္ဖ်က္လိုတဲ့အထိ ျဖစ္လာခဲ့တယ္။ ဒါကေတာ့ အမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီးရဲ႕ သမီးအငယ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က စစ္အစိုးရကို အဓိကအာခံ တန္ျပန္ေနတဲ့ အတိုက္အခံ ဒီမိုကေရစီပါတီ ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ပါ။ ‘ေအာင္ဆန္း’ ဆိုတဲ့ အမည္နာမကိုျဖဳတ္ အစိုးရပါးစပ္သတင္းစာမွာ ‘စုၾကည္’ ခ်င္းေထြး အပုတ္ခ်ခဲ့ၾကတယ္။
အခုေတာ့ ေခတ္ေတြလည္း ေျပာင္းၿပီ၊ ဒီလို ခါးခါးသီးသီး လုပ္ခဲ့ၾကသူေတြ ကိုယ္တိုင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကို ရည္စူး ဆြမ္းကပ္လား ကပ္ရဲ႕၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾသဝါဒ ဦးထိပ္ထားတဲ့ ပါတီလို႔ ေျပာထြက္ မဲဆြယ္ခ်င္တဲ့ အထိ ျဖစ္လာခဲ့ပါၿပီ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရုပ္ပံုကို အသံုးမခ်ၾကဖို႔အေရးအတြက္ အတိုက္အခံ ဒီမိုကေရစီပါတီႀကီး ကိုယ္တိုင္က ဦးေဆာင္ စံျပေနထိုင္ေျပာဆို ဆင္ျခင္ႏိုင္ရပါမယ္။
အေကာင္းလံုးလံုးေျပာင္းတယ္ မဟုတ္ေသာ္ျငားလည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အခုေခတ္မွာ အာဇာနည္ေန႔ အခမ္းအနားေတြ (ဘာရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္) ပိုမိုက်ယ္ျပန္႔ လုပ္ခြင့္ရလာတာကေတာ့ မ်ိဳးဆက္သစ္ကေလးမ်ားနဲ႔ သမိုင္းက အထင္ကရ ရက္စြဲမ်ား၊ သင္ခန္းစာမ်ား၊ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကို မိတ္ဆက္ေပးလာႏိုင္တယ္။ ဒီလို လူငယ္မ်ား မအေအာင္ သမိုင္းမွန္ေတြနဲ႔ ေပးသိ၊ ဆင္ျခင္ဉာဏ္ တိုးပြားေစႏိုင္ျခင္း အက်ိဳးေက်းဇူးေၾကာင့္ ပိုမိုေကာင္းမြန္တဲ့ အနာဂတ္သစ္ဆီကို ေသြးစြန္းမႈေတြ၊ အၾကမ္းဖက္မႈေတြ၊ စစ္ပြဲေတြ၊ ရန္ပြဲေတြ၊ အမုန္းေတြ ကင္း တည္ေဆာင္လာႏိုင္ေစဖို႔ရာ ‘အား’ ျဖစ္ေစပါတယ္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတို႔ လုပ္ၾကံခံရျခင္း ေနာက္ကြယ္မွာ တကယ္ေတာ့ လက္သည္တရားခံစာရင္း က အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ အစြယ္လိုသူေတြမ်ားလွပါတယ္။ အသြားေစခိုင္းသူေတြ ေပါလွပါတယ္။ ေလးပစ္သူ၊ အစြယ္ျဖတ္ရသူ ေသာႏုတၱရ သက္သက္ သမိုင္းသံုးသပ္ခ်က္ထုတ္လို႔လည္း မျဖစ္ပါဘူး။ သတ္ျဖတ္ဖို႔ လက္ေတြ႕ ညြန္ၾကားသူ ဦးေစာနဲ႔ တကယ္သတ္ရသူ ေနာက္လိုက္ အေပါင္းအပါ အျပင္မွာ ဒုတိယကမၻာစစ္ အၿပီး ဗမာ့လြတ္လပ္ေရး တိုက္ပြဲရဲ႕ ရႈပ္ေထြေပြလီလွတဲ့ ႏိုင္ငံေရး အေျခအေန၊ ကြဲျပားေနတဲ့ ႏိုင္ငံေရး အုပ္စုေတြ၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲ႕ လက္ဝဲအင္အားစုမ်ားအားလံုး ညီညြတ္ေရး လမ္းစဥ္ကို မလိုလားတဲ့ လက္ယာစြန္းဝါဒီမ်ား၊ ကၽြန္သက္ရွည္လိုတဲ့ အလိုေတာ္ရိမ်ား၊ ကၽြန္ဆက္ျပဳခ်င္တဲ့ နယ္ခ်ဲ႕အရင္းရွင္ အဂၤလိပ္ အစိုးရနဲ႔ ကုန္သည္ႀကီးမ်ား အားလံုးကို တရားခံစာရင္း၊ ၾကံရာပါအမႈတြဲ အျဖစ္ သမိုင္းေလ့လာ သံုးသပ္ႏိုင္ရပါမယ္။
ဒီလို ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႔ လုပ္ၾကံခံရျခင္း သမိုင္းဝင္ေန႔ကို ျပန္လည္ ဝမ္းနည္းပူေဆြး အမွတ္တရျပဳရာမွာ ေနာက္ အေလးဂရုျပဳ ေဖာ္ထုတ္သင့္တာကေတာ့ က်ဴးလြန္သူ ဂဠဳန္ ဦးေစာ (၁၉၀၀ ဖြား - ၁၉၄၈ ဆံုး) ရဲ႕ သမိုင္းလာခဲ့ရာ လမ္းေၾကာင္းနဲ႔ သူ႔မူဝါဒ၊ သူ႔အေတြးအေခၚေတြပါ။ ဒါေတြကို ပုဂၢိဳလ္ေရး ေစာ္ကားမႈ၊ ျပစ္တင္မႈ မပါ၊ သူ႔မ်ိဳးဆက္ ေနာက္ခံမိသားစု ဂုဏ္သိကၡာ ထိခိုက္ ညွိဳးႏြမ္းေစမႈ မျပဳလုပ္ဘဲ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေလ့လာမႈ၊ သမိုင္းသံုးသပ္မႈေတြကိုလည္း အစြဲကင္းကင္းနဲ႔ ျပဳလုပ္ႏိုင္ရပါမယ္။
ဂဠဳန္ ဦးေစာဟာ ပုဂၢလ အရည္အခ်င္းရွိသူ၊ ကိုယ့္ဒူးကိုယ့္ခၽြန္ အျမင့္ေရာက္ေအာင္ လွမ္းတက္ႏိုင္သူပါ။ အလယ္တန္းအဆင့္ ပညာအရည္အခ်င္းနဲ႔ေပမယ့္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ တကသ သမဂၢ အေဆာက္အအံုမွာ ေဒါက္တာဘေမာ္ (၁၈၉၃-၁၉၇၇) လို ပညာရွင္ သုခမိန္မ်ိဳးနဲ႔ ယွဥ္ အဂၤလိပ္လို စကားရည္လုႏိုင္စြမ္းသူ လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဦးေစာဟာ ေရွ႕ေနစာေမးပြဲ ေအာင္ထားၿပီး ႏိုင္ငံေရးဘဝ အဦးမွာ ေတာင္သူလယ္သမား လက္နက္ကိုင္ အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႕ ေတာ္လွန္ေရး (၁၉၃၀) အၿပီး ဦးေဆာင္သူ ဂဠဳန္ ဆရာစံ (၁၈၇၆ ဖြား - ၁၉၃၁ ဆံုး) တစ္ေယာက္ အဂၤလိပ္တရားရံုးမွာ တရားစြဲဆို ခံရေတာ့လည္း ေဒါက္တာဘေမာ္နဲ႔ အတူ အခမဲ့ေရွ႕ေနလိုက္ေပးခဲ့တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ဂဠဳန္ဘြဲ႕ ရခဲ့တယ္။ သူရိယ သတင္းစာကို ဝယ္ယူၿပီး စာနယ္ဇင္းကတဆင့္ ႏိုင္ငံေရးၾသဇာရွိမႈကို ပိုမို တည္ေဆာက္ခဲ့တယ္။ ေနာက္ေတာ့ ကိုလိုနီေခတ္ အစိုးရအဖြဲ႕မွာ နန္းရင္ဝန္ရာထူး အရယူႏိုင္ခဲ့တယ္ (၁၉၄၀-၁၉၄၂)။ ဒါေတြဟာ သူ႔ရဲ႕ တကိုယ္ေရ အစြမ္းေတြပါ။
ဒါေပမဲ့ ဦးေစာရဲ႕ မူဝါဒေရးရာပိုင္းကေတာ့ အင္မတန္ ေဖာက္ျပန္လွပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း သမိုင္းသင္ခန္းစာ ယူသင့္တာပါ။ လူေတာ္တိုင္း၊ ထက္တိုင္း၊ စြာတိုင္း၊ လူတြင္က်ယ္ျဖစ္တိုင္း တိုင္းျပည္လူအမ်ားအတြက္ အက်ိဳးမရွိဘူးဆိုတာကို အေကာင္းဆံုး သက္ေသျပဖို႔ရာက ဦးေစာသမိုင္းနဲ႔ ဝါဒ ပါပဲ။
ဦးေစာဟာ ေတာင္သူလယ္သမား ေတာ္လွန္ေရး ကိုယ္စားျပဳ အမည္ ဂဠဳန္ကို ေမာင္ပိုင္စီးၿပီး အဂၤလိပ္အရင္းရွင္ အစိုးရရဲ႕ ရုပ္ေသးနန္းရင္ဝန္ ဘဝ ၉၁ ဌာန အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေခတ္မွာ ေတာင္သူလယ္သမားအမ်ားကို ဆင္းရဲတြင္းနက္၊ ဒုကၡပင္လယ္ေဝေစခဲ့တဲ့ “လယ္ေျမေဝျခမ္းေရးဥပေဒ” ေတြကို လယ္ပိုင္ရွင္၊ အရင္းရွင္ႀကီးမ်ား အႀကိဳက္ လုပ္ေပးခဲ့တယ္။ ဦးေစာရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးပါတီအမည္က “မ်ိဳးခ်စ္ပါတီ” ပါ။ ထိပ္ပိုင္းေခါင္းေဆာင္အမ်ားအျပားက ထိပ္သီးပတ္ကား လယ္ပိုင္ရွင္ႀကီးေတြပါ။ သူတို႔ အားလံုးဟာ မ်ိဳးခ်စ္ အမည္ခံၿပီး အဂၤလိပ္အလိုေတာ္ရိသာ လုပ္ခဲ့ၾကတယ္။ လူခ်မ္းသာ လူတစ္စု အက်ိဳးကာကြယ္ေရးကိုသာ ေရွးရႈခဲ့ၾကတယ္။
ဒို႔ဗမာအစည္းအရံုးနဲ႔ သခင္အေပါင္းက လံုးဝလြတ္လပ္ေရး ေၾကြးေၾကာ္ စဥ္ ဒုတိယကမၻာစစ္ အဦး ကာလ အဂၤလိပ္ အခက္၊ ဗမာ့အခ်က္ မွာလည္း ဦးေစာဟာ သူ႔ကၽြန္ဘဝ အလံုးစံု ကၽြတ္ေရး ကို အေလးဂရုမျပဳဘဲ “ဗမာျပည္ ဗမာျပန္ရေရးဝါဒ” ဆိုၿပီး စကားလံုးလွည့္စားမႈလုပ္ခဲ့တယ္။ အဂၤလိပ္ ကို အေရးဆိုမယ္ဆိုၿပီး ဘိလပ္ကို `၁၉၄၁ ႏိုဝင္ဘာမွာ သြားခဲ့တယ္။ တကယ္ေတာ့ အလုပ္မျဖစ္ခဲ့ပါ။ နယ္ခ်ဲ႕ ပုဆိန္ရိုး အျဖစ္ ဆက္လက္အသံုးခ်ခံဖို႔လည္း စစ္အၿပီးမွာ ဗမာျပည္ ျပန္ေရာက္လာတယ္။ ႏိုင္ငံေရး ေသြးထိုး၊ ကစားမႈေတြ ျပဳလုပ္ခဲ့တယ္။ ေနာက္ဆံုး ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႔ကို လုပ္ၾကံတဲ့ အထိ ျဖစ္ခဲ့တယ္။
ဦးေစာ ဗမာျပည္ ျပန္ေရာက္ေရာက္ခ်င္း နယ္ခ်ဲ႕ဝါဒ၊ ဖက္ဆက္ဝါဒေတြ က်ဆံုးၿပီ ဆိုၿပီး ရန္သူ မရွိေတာ့ေလဟန္ ပံုမွားရိုက္ မရွိဆင္းရဲသား လူအမ်ားကို ဝါဒျဖန္႔ခဲ့တယ္။ ၿပီးေတာ့ ၉၁ ဌာနေခတ္ ဓာတ္ျပားေဟာင္းအတိုင္း အဂၤလိပ္ေပး ဒိုမီနံယံ အဆင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို လက္ခံၿပီး လက္နက္အျဖစ္ အသံုးခ် ပူးသတ္မယ္ ဆိုၿပီး ေဖာက္ျပန္တဲ့ ဝါဒ ေခြးသားကို ဆိတ္ေခါင္းတပ္ ေရာင္းဖို႔ ၾကံစည္ခဲ့တယ္။ အရင္းရွင္က်ဆံုးၿပီ၊ ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒ၊ ဆိုရွယ္လစ္စနစ္ကေန ေကာင္းတဲ့ အခ်က္ေတြ ယူသံုးမယ္ေတာင္ ဆိုခဲ့တယ္။ ဒါကို အဲဒီေခတ္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ အာေဘာ္ ျပည္သူ႔အာဏာ ဂ်ာနယ္ (၀၉ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၉၄၆) မွာ သခင္စိုးက ျပန္လည္ ေဝဖန္ခဲ့ဖူးတယ္။ ဦးေစာရဲ႕ ဗမာ့နည္းဗမာ့ဟန္ ေလ်ာ္ညီေအာင္ ျပဳလုပ္ထားတဲ့ ဆိုရွယ္လစ္ဝါဒ ဆိုတာ အာဏာရွင္ ဟစ္တလာရဲ႕ အမ်ိဳးသားဆိုရွယ္လစ္ဝါဒ ပဲလို႔ လူထုကို အသိေပး ျပန္လည္ ေထာက္ျပခဲ့ရတယ္။
တကယ္ေတာ့ လြတ္လပ္ေရး အရယူဖို႔ အားေကာင္းေနၿပီ ျဖစ္တဲ့ စစ္ၿပီးေခတ္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးကို စနစ္တက် ေသြးထိုး သပ္လွ်ိဳ ၿဖိဳခြဲ ၿပိဳလဲ ေစဖို႔ရာ ဦးေစာကို နယ္ခ်ဲ႕အရင္းရွင္ႀကီးမ်ားက ေကာင္းေကာင္းအသံုးခ်ႏိုင္ခဲ့ၾကတယ္။ ဦးေစာရဲ႕ ငယ္ေမြးျခံေပါက္ လက္ပါးေစမ်ားရဲ႕ မ်ိဳးခ်စ္ပါတီ ဂဠဳန္ဂိုဏ္းသားမ်ားကလည္း လူထုကို ၿခိမ္းေျခာက္အာဏာျပတဲ့ လူမိုက္ဂိုဏ္းသားမ်ား ျဖစ္ခဲ့တယ္။
ဦးေစာ ဟာ လူထူထူရွိရင္ မ်ိဳးခ်စ္စကားေျပာ၊ လြတ္လပ္ေရး အသံေကာင္းဟစ္ ေတာင္သူလယ္သမား ဆင္းရဲသားမ်ား အေရး အေလးေပးဟန္ ပံုေဖာ္ခဲ့ေပမဲ့ လက္ေတြ႕ အတြင္း အႏွစ္ သေဘာ မူဝါဒမွာေတာ့ ကၽြန္သက္ရွည္ေရး၊ ကိုလိုနီ နယ္ခ်ဲ႕စနစ္ စည္ပင္ေရးနဲ႔ လူတစ္စု ေကာင္းစားေရးဝါဒသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သမိုင္းသင္ခန္းစာ ထုတ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဆရာ သိန္းေဖျမင့္ (၁၉၁၄ ဖြား - ၁၉၇၈ ဆံုး) ရဲ႕ ဗိုလ္တေထာင္သတင္းစာ (၁၉ ဇူလိုင္ ၁၉၆၆ ခုႏွစ္ ထုတ္) ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း က႑ပါ သံုးသပ္ခ်က္ ေခါင္းစဥ္ အတိုင္းဆိုရရင္ ‘မ်ိးခ်စ္အေယာင္ေဆာင္ ဂဠဳန္အတုဦးေစာ’ သာ ျဖစ္ေၾကာင္း တိုင္းျပည္ရဲ႕ မ်က္ေမွာက္နဲ႔ အနာဂတ္ မ်ိဳးဆက္သစ္ဟာ ဆင္ျခင္ သတိျပဳႏိုင္ရပါမယ္။
မ်က္ေမွာက္ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံေရးမွာလည္း ဟိုအရင္ အာဏာရွင္ဆန္ လူထု အက်ိဳးစီးပြားကို ႏွစ္ငါးဆယ္ေက်ာ္ စနစ္တက် ဖ်က္ဆီးခဲ့ၾကသူမ်ား၊ တိုင္းျပည္ကို အေထြေထြ ဆုတ္ယုတ္ ပ်က္စီးေစခဲ့သူမ်ားဟာ ဝတ္စံုလဲ အေရာင္ေျပာင္းၾကရင္းနဲ႔ အခုဆိုရင္ လူထုအသံညံ၊ ဒီမိုကေရစီ စကား ေခ်ာင္းစီး၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဝါဒ က်င့္သံုးေတာ့မဟန္ ေလထြားေနၾကပါၿပီ။ စစ္အင္အားႀကီးထြားေရး၊ စစ္တပ္ႀကီးစိုးေရး၊ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ခိုင္ျမဲေရး မူဝါဒေတြနဲ႔ ျပည္တြင္းစစ္မီးကို ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိ ႏိုင္ငံေရးအရ အဆံုးတိုင္ မေျဖရွင္းဘဲ စနစ္တက် လက္နက္နဲ႔ ေျဖရွင္း တိုက္လိုက္၊ နားလိုက္ ရာစုဝက္ေက်ာ္ လုပ္ခဲ့သူမ်ားက အခု ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု တည္ေထာင္ေရး စကားကိုပါ ေျပာထြက္လာၾကပါၿပီ။ ေခတ္အဆက္ဆက္ လယ္သိမ္း၊ ယာသိမ္း၊ ေျမသိမ္း၊ ျပည္သူ႔ပစၥည္းကို လူတစ္စုပိုင္ ဦးပိုင္၊ စစ္ပိုင္ အမ်ိဳးမ်ိဳး လုပ္ခဲ့ၾကသူမ်ားဟာ အခုဆိုရင္ ျပည္သူ႕အက်ိဳးစီးပြားကို ကာကြယ္မယ္ဆိုတဲ့ စကားအလွေတြ အာေပါင္အာရင္းသန္သန္ ဆိုေနၾကပါၿပီ။ ေထရ္ႀကီးဝါႀကီး သိကၡာရွိ သံဃာေတာ္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားကို ႏိုင္ငံေရး ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ေခတ္အဆက္ဆက္ ေထာင္ခ်၊ ဖိႏွိပ္၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသိမ္း၊ သိမ္ဖ်က္၊ ဘုရားၿဖိဳ၊ သံဃာ မီးဗံုးခြဲ က်ည္ဆန္ ဆြမ္းေကၽြး၊ နံပါတ္တုတ္ ပူေဇာ္ လုပ္ခ်င္တိုင္း လုပ္ခဲ့သူမ်ားက အခုေတာ့ အမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ သာသနာ ေစာင့္ေရွာက္သူ ဘုရား ဒါယကာ၊ ေက်ာင္း အလွဴ႕ရွင္ႀကီးမ်ား ပံုဖမ္း ဘာသာေရး၊ လူမ်ိဳးေရးကို အသံုးခ်ေနၾကပါၿပီ။
ဒီလို စနစ္၊ ဒီလို အဖြဲ႕အစည္း၊ ဒီလို လူပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ အေပၚယံ ဝတ္စံုကလြဲလို႔၊ စကားအရာကလြဲလို႔ က်န္တာဘာမွ မေျပာင္းလဲေသးေၾကာင္းကလည္း လက္ရွိ အစိုးရသက္တမ္း ၄ ႏွစ္ေက်ာ္ အတြင္း ေဖာ္ေဆာင္ခဲ့တဲ့ မူဝါဒေတြ၊ က်င္သံုးခဲ့တဲ့ အက်င့္အၾကံ အလုပ္ေတြက သက္ေသျပဳခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ လက္ပံေတာင္းကအစ လက္ပံတန္း အဆံုး ျဖစ္စဥ္ ေတြမွာ ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။ လက္ပါးေစ လက္ကိုင္တုတ္ လက္ပတ္နီမ်ား၊ လံုထိန္းမ်ားရဲ႕ အစြမ္းကလည္း ဦးေစာေခတ္ ဂဠဳန္အတုတပ္အလား ၾကမ္းရမ္းလွတာ ေတြ႕ခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ ကိုပါႀကီးကေန အရီးမယ္ခင္ အထိ၊ လယ္ထဲ ယာထဲ ေတာထဲ ေတာင္ထဲ ကေန ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ ဆူးေလဘုရားေဘး အထိ ၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။ လိႈင္သာယာ အလုပ္သမားအေရးက အစ ေဂါဝိန္ဆိပ္ကမ္း အဆံုး ျမင္ကြယ္က်ယ္က ထင္ဟပ္ေစပါတယ္။ အခုအထိ အလုပ္မျဖစ္ ေသနတ္သံညံေနဆဲ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးပြဲေတြကို တိုင္တည္ သံုးသပ္ႏိုင္ပါတယ္။
ဒီလို လူေတြ၊ ဒီလို သမိုင္းေတြကို အခု ႏိုဝင္ဘာ ေရြးေကာက္ပြဲ အတြက္ မဲဆြယ္ၾကရာမွာ အလိုေတာ္ရိၾကသူ ဘုန္းႀကီး အုပ္စု တခ်ိဳ႕နဲ႔ ေလာ္ဘီမ်ားက အမ်ိဳးသားေရး အသံေကာင္းဟစ္ၾကတာ၊ လူထုလူအမ်ားစု အေရး ေဖာ္ေဆာင္မယ္ ဆိုတာ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ ျပည္ေထာင္စု စစ္စစ္တည္ေဆာက္မယ္ဆိုတာဟာ ထူးမျခားနား ဇာတ္ထုပ္ မရယ္ရတဲ့ ျပက္လံုးႀကီး တစ္ခုပါပဲ။
အခု ထြက္လာခဲ့တဲ့ ဘီဘီစီ ရုပ္သံ အေမးအေျဖပါ လက္ရွိ တပ္မေတာ္ေခါင္းေဆာင္ရဲ႕ သေဘာကိုပဲ ေနာက္ဆံုးၾကည့္ပါ။ စစ္တပ္က အနာဂတ္ ႏိုင္ငံေရးကို ပါမယ္၊ ဦးေဆာင္မယ္၊ ျပည္တြင္းစစ္ေတြ မရပ္သေရြ႕ စစ္တပ္က ပါေနရဦးမွာပဲ၊ သမၼတလည္း သူ လုပ္ခ်င္ လုပ္မယ္ ဆိုၿပီး ဆိုခဲ့တယ္ မဟုတ္လား။ ဒါေတြအားလံုးဟာ တပ္မေတာ္ရဲ႕ စစ္မွန္တဲ့ သေဘာထားေတြပါပဲ။ ဘယ္ေတာ့မွ မေျပာင္းလဲခဲ့သလို ေနာင္လည္း ေျပာင္းလဲဖို႔ရာ ခက္လွပါတယ္။
ဒီလို လက္သင့္မခံစဖြယ္ အေျခအေနကို လႊတ္ေတာ္ႏိုင္ငံေရးကတဆင့္ အတိုင္းအတာ တစ္ခုအထိ အဆင့္တစ္ခု တိုးေအာင္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔ရာကေတာ ့ လာမယ့္ ႏိုဝင္ဘာ ၈ ရက္ ေရြးေကာက္ပြဲပါပဲ။ လူထူလူအမ်ားဟာ ပေယာဂ အစံုစံု၊ ေသြးထိုး ေျခထိုးမႈ အဖံုဖံု၊ ဝါဒျဖန္႔မႈ မိုးလိုးျပည့္ မုသာဝါဒမ်ားကို နားလည္ဆင္ျခင္ကာ မဲဆႏၵကေန စနစ္တစ္ခုေျပာင္းေအာင္ လုပ္ခြင့္ရွိပါတယ္။ အျမဲတမ္း တာဝန္ေက် ႏိုင္ငံေရး ေရခ်ိန္ ျမင့္တဲ့ လူထုကေတာ့ မဲလက္နက္ကို ေကာင္းေကာင္း အသံုးခ်ႏိုင္မွာ ယံုၾကည္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီမိုကေရစီ စကားေျပာ အမ်ိဳးသားေရးဝါဒက အစြန္းေရာက္ တလြဲ အသံုးခ်ခံေနရတဲ့ ေခတ္ႀကီးမို႔ သမိုင္းဆင္ျခင္မႈတစ္ခုထုတ္ ျပင္ဆင္ထားႏိုင္ရင္ ပိုေကာင္းပါမယ္။
အေကာင္းဆံုး သမိုင္းဥပမာ သိျမင္ ရမွာကေတာ့ ေဆာင္းပါးမွာ တင္ျပခဲ့တဲ့ ‘မ်ိးခ်စ္အေယာင္ေဆာင္ ဂဠဳန္အတုဦးေစာ’ ျဖစ္စဥ္ပါပဲ။ ဦးေစာ အက်င့္၊ ဦးေစာ အၾကံ၊ ဦးေစာ အလုပ္ေတြကို ႏွစ္ငါးဆယ္ေက်ာ္ တစ္နည္းတစ္ဖံုနဲ႔ ျပဳလုပ္ခဲ့သူ အခုလည္း ‘ဒီမိုကေရစီအေယာင္ေဆာင္ မ်ိဳးခ်စ္အတု ကိုယ္က်ိဳး အာဏာသမား ဒုတိယ၊ တတိယ ဦးေစာ၊ ပိုသာဆိုး ဦးေစာေတြ’ ကို ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲ အလြန္ ႏိုင္ငံေရးမွာ သက္ဆိုးရွည္ခြင့္မေပးရေအာင္ လူထုနဲ႔ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ား၊ တိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးစု ေခါင္းေဆာင္းမ်ား အားလံုး ဟန္ခ်ီညီ ပိုမို ပူေပါင္းေဆာင္ရြက္ဖို႔ လိုေနပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ႕ တိုင္းျပဳျပည္ျပဳလႊတ္ေတာ္ ေရြးေကာက္ပြဲနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး မဲေပးမမွားၾကရန္ ၁၉၄၇ မတ္လ ျမြက္ၾကားခ်က္ မိန္႔ခြန္းကို ျပန္လွန္ဖတ္ၾကပါ။ ၁၉ ဇူလိုင္ သမိုင္းေသြးစြန္မႈနဲ႔အတူ မ်ိဳးခ်စ္ ဂဠဳန္အတုရဲ႕ သမိုင္းဆိုး၊ ဝါဒါဆိုးေတြကို နမူနာယူ ဆင္ျခင္ႏိုင္ၾကပါ။ ‘မ်ိဳးခ်စ္စကားေျပာေလ ေၾကာက္စရာေကာင္းေလ’ ျဖစ္ေၾကာင္း သမိုင္းဉာဏ္အသိ ရွိၾကပါ။ လူထုနဲ႔ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံေရးအုပ္စုမ်ား ညီညြတ္မႈကို တည္ေဆာက္ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံအစစ္ အသစ္ကို အျမန္ဆံုး တည္ေဆာက္ၾကေစဖို႔ရာ သမိုင္းကိုသင္ခန္းစာထုတ္ႏိုင္ဖို႔လိုေၾကာင္း တိုက္တြန္းႏႈိးေဆာ္လိုက္ေၾကာင္းပါ ခင္ဗ်ား။
ၿငိမ္းခ်မ္းေအး
ဇူလိုင္ ၂၃၊ ၂၀၁၅ (စာၿပီးရက္စြဲ)
(သည္ေလဒီးစ္ သတင္းဂ်ာနယ္၊ အတြဲ (၂)၊ အမွတ္စဥ္ (၇၁)၊ (၂၀၁၅) ခုႏွစ္ ဇူလိုင္ (၂၄) ရက္၊ ေသာၾကာေန႔ထုတ္၌ ‘ဒီမိုကေရစီအေယာင္ေဆာင္ ကိုယ္က်ိဳး အာဏာသမားမ်ားကို ဆန္႔က်င္ၾက’ အမည္ျဖင့္ ပံုႏွိပ္ခဲ့သည္။ ယခု မိုးမခတြင္ ‘မ်ိဳးခ်စ္စကားေျပာေလ ေၾကာက္စရာေကာင္းေလ’ နံမည္ျဖင့္ အြန္လိုင္း ျဖန္႔ခ်ိသည္။ ေဆာင္းပါးပါ အာေဘာ္ ကို ေဝဖန္ရန္ လြတ္လပ္စြာ မွတ္ခ်က္ျပဳႏိုင္ပါသည္၊ nyeinchanaye81@gmail.com သို႔လည္း စာေရးႏိုင္ပါသည္။)
The Ladies News Journal Facebook စာမ်က္ႏွာတြင္လည္း ဖတ္ရႈႏိုင္ပါသည္။