letter for Daw Khin Khin Hla

အေမၾကားသိ အားရွိပါေစ
အရွင္ဉာဏိက
ေဖေဖာ္၀ါရီ ၆၊ ၂၀၀၉

ဒကာမႀကီး ေဒၚခင္ခင္လွ
အ လ က (၄)

ဆရာေတာ္ ရေဝႏြယ္ (အင္းမ) နဲ႔ ေပးလုိက္တဲ့ ဒကာမႀကီးရဲ႕ စာကုိ ဖတ္ရတယ္။ အဲဒီကတည္းက ျပန္စာေရးဖုိ႔။ ေရွးကေတာ့ ေျပာၾကတယ္။ ကိစၥမ်ားေျမာင္ လူတုိ႔ေဘာင္ တဲ့။ ခုေတာ့ ကိစၥမ်ားေျမာင္က လူတုိ႔ေဘာင္ပါ မက ရဟန္းေတာ္ေတြရဲ႕ေဘာင္ ေရာက္ေနၿပီလုိ႔ေတာင္ ေျပာရမယ့္အထိ ျဖစ္ေနၿပီလား မသိဘူး။ ရဟန္းေတာ္ေတြမွာလည္း ကိစၥေတြက မ်ားမ်ား။ ဒါေတာင္ ဦးဇင္းတုိ႔က လူအမ်ားနဲ႔ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ဆက္ဆံမႈ သိပ္ရွိတာ မဟုတ္ေသးဘူး။ သိပ္ၿပီး ထင္ရွား ေက်ာ္ၾကားတဲ့ ဆရာေတာ္မ်ားအတြက္ ဆုိရင္ေတာ့ ကိစၥက မ်ားတယ္ဆုိတဲ့ စကားနဲ႔ေတာင္ လုံေလာက္ပါ့မလား မဆုိႏုိင္ဘူး။

စာေရးမယ္လုိ႔ စိတ္ကူးလုိက္။ ဟုိဟုိဒီဒီ အေၾကာင္းေလးေတြက ေပၚလာလုိက္နဲ႔ ေရးျဖစ္တဲ့အထိ မေရာက္ခဲ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေနာက္က်သြားတာ။ ခုရက္ပုိင္းမွာေတာ့ ရြာက ဦးဇင္းရဲ႕ ဒကာႀကီးက မူလတန္းလြန္ေက်ာင္း(ဒီအသုံးအႏႈန္းကုိ ဦးဇင္းအရင္က မၾကားမိခဲ့ဖူးဘူး) အတြက္ ေက်ာင္းေဆာင္ေလး ေဆာက္ေပးေစခ်င္တယ္လုိ႔ ေလွ်ာက္ထားလာလုိ႔ အလယ္တန္းအရြယ္ ကေလးေတြကုိ စာသင္ေပးေနတယ္ဆုိတဲ့ ဒကာမႀကီးကုိ သတိရမိေနတတ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေရးျဖစ္ေအာင္ ေရးမယ္ ဆုိၿပီး ေရးလုိက္တာ။ ေနရာ အေျပာင္းအေရႊ႔ေတြ မ်ားတတ္လြန္းတဲ့ေခတ္မွာ ဒကာမႀကီးက မူလေက်ာင္းမွာမွ ရွိေနေသးသလား မဆုိႏုိင္ဘူး။ ေရာက္ေစခ်င္ ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ ဆႏၵနဲ႔ ေရးတာမုိ႔ ေျပာင္းေရႊ႕သြားခဲ့ရင္ေတာင္ ဒကာမႀကီး အေသအခ်ာ ဒီစာကုိ ဖတ္ခြင့္ရလိမ့္မယ္ ဆိုတဲ့ ယုံၾကည္ခ်က္နဲ႔ပဲ ေရးလုိက္ပါတယ္။

ဦးဇင္းေရးတဲ့ စာအခ်ိဳ႕ဟာ လူငယ္ေတြကုိ နည္းေပးလမ္းျပ လုပ္ရာမွာ အေထာက္အကူ ျဖစ္တယ္ ဆုိတာ ဖတ္ရလုိ႔ ဝမ္းသာမိပါတယ္။ ဒကာမႀကီးလည္း သတိထားမိမလား မသိပါဘူး။ ဦးဇင္း ရည္ရြယ္တာကလည္း လူငယ္မ်ားကုိပါ။ လူငယ္မ်ားဆုိရာမွာလည္း အသိဉာဏ္ အတန္ရင့္က်က္ၿပီး ဦးေဆာင္မႈအပုိင္းကို ယူၾကမယ့္သူေတြအတြက္ ပုိၿပီး ရည္ရြယ္ပါတယ္။ သူတုိ႔ေတြ မွန္မွန္ကန္ကန္ ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္ စဥ္းစား တတ္ေစဖုိ႔၊ ကရုဏာမဲ့တဲ့ ပညာရွင္ေတြ မျဖစ္ရေအာင္၊ ပညာကင္းတဲ့ ကရုဏာရွင္ႀကီးေတြ မျဖစ္ၾကေစဖုိ႔ ဆုိတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ေရးျဖစ္ခဲ့တာ မ်ားပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ လုပ္ႏုိင္ကုိင္ႏုိင္ခြင့္ ရွိတဲ့ ေနရာမ်ားမွာ ရွိေနတဲ့သူေတြ ဖတ္ျဖစ္ေစဖုိ႔ ရည္ရြယ္ပါတယ္။

တန္ဖုိးရွိတဲ့ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ စြမ္းအားဟာ သာမန္လူ ရာေထာင္မကထက္ အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းႏုိင္တတ္ပါတယ္။ အျခားတဖက္မွာလည္း လုပ္ႏုိင္ကုိင္ႏုိင္စြမ္းရွိသူ၊ လုပ္ပုိင္ခြင့္ရွိသူတုိ႔ရဲ႕ အေတြးအေခၚ ခြၽတ္ေခ်ာ္မႈ၊ အၾကင္နာကင္းမႈကလည္း အမ်ားသူငါအတြက္ ႀကီးမားေသာ ဒဏ္ခ်က္ကုိ ျဖစ္ေစတတ္တာမုိ႔ သူတုိ႔ေတြရဲ႕ အေတြးအေခၚ ျမင့္မားေရးနဲ႔ စာနာမႈတရား ၾကြယ္ဝေရးကလည္း အေရးႀကီးလွတယ္လုိ႔ ယုံၾကည္မိပါတယ္။ ဒီအတြက္ သူတုိ႔ေတြကုိ ရည္ရြယ္ၿပီး ေရးျဖစ္တာမ်ားတာပါ။

ဒကာမႀကီးက ဦးဇင္း ကုိရင္ဘဝက ဆရာႀကီး ဦးသုခရဲ႕ ေမတၱာသုတ္ စာအုပ္ေလးဝယ္ဖုိ႔ ခ်ီတုံခ်တုံ ျဖစ္ေနတဲ့ အေၾကာင္း ေရးထားတာကုိ ဖတ္ရလုိ႔ ငုိမိတယ္ - လုိ႔ ေရးလုိက္တယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒီအျဖစ္အပ်က္မ်ိဳးထက္ ပုိၿပီးဝမ္းနည္းစရာ အျဖစ္မ်ိဳး၊ ျပန္လည္ ေျပာမျပခ်င္ေလာက္ေအာင္ပဲ အားငယ္စိတ္ ဝင္ရတဲ့ သိမ္ငယ္ရမႈမ်ိဳးေတာင္ ရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဆင္းရဲျခင္းဆုိတာ တကယ္ေတာ့ ဝမ္းနည္းစရာေပါင္း မ်ားစြာကုိ သယ္ေဆာင္လာတတ္တာမ်ိဳးပါ။

ဒကာမႀကီးစာထဲမွာ “ေဆးေၾကာက္တဲ့ အေမ” ေဆာင္းပါးနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ေရးထားတာ ဖတ္ရလုိ႔ အေမ့အေၾကာင္းကုိ ေျပာခ်င္တယ္။ ဦးဇင္းရဲ႕ ဒကာမႀကီး (အေမ) က နား မၾကားဘူး။ ေနာက္ၿပီး စာေပကလည္း မတတ္ရွာဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူက ဒကာႀကီးနဲ႔စာရင္ ထက္ျမက္တယ္။ မိသားစုကုိ သူက ဦးေဆာင္တယ္လုိ႔ေတာင္ ေျပာလုိ႔ရတယ္။ အမ်ားကလည္း သူ႔ကုိ ထက္ျမက္တယ္လုိ႔ အသိအမွတ္ ျပဳၾကပါတယ္။ သုိ႔ေပမယ့္ သူ႔မွာ နားမၾကားမႈေၾကာင့္ မသိမသာ အားငယ္ေနတဲ့ စိတ္ကလည္း တဖက္မွာ ရွိေနတယ္။ အဲဒီစိတ္ကပဲ သူ႔နားက ဘယ္ေတာ့မွ ျပန္ေကာင္းလာႏုိင္စရာ မရွိဘူးလုိ႔ ယူဆထားပုံရတယ္။ နားကုိ ဆရာဝန္နဲ႔ျပဖုိ႔၊ ဆရာဝန္ညႊန္ၾကားတဲ့အတုိင္း နားၾကပ္တပ္ဖုိ႔ ေျပာေပမယ့္ ျပန္ေကာင္းမလာႏုိင္ဘူး ဆိုတဲ့ သူ႔ရဲ႕ယုံၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ နားၾကပ္ကုိ ခဏတျဖဳတ္ပဲ တပ္ၿပီး ဆက္မသုံးဘဲ ထားေလ့ရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဦးဇင္းက အေဝးကေန ဖုန္းဆက္တုိင္း ဒကာမႀကီးနဲ႔က တုိက္ရုိက္ေျပာလုိ႔ မရဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဦးဇင္းဘာေျပာလဲ ဆုိတာကုိ အသိခ်င္ဆုံးကလည္း သူပဲျဖစ္ေနတယ္။ အေမေတြ ဆုိတာ တကယ္ေတာ့ အေမေတြပဲေလ။ ဒါကုိ ဒကာမႀကီးလည္း ေကာင္းေကာင္း စာနာႏုိင္မွာပါ။

အာလာပသလႅာပ စကား ေျပာမရတာထက္ တရားထုိင္ဖုိ႔၊ တရားမွတ္ဖုိ႔၊ ေျမးေတြနဲ႔ အခ်ိန္ကုန္ၿပီး မေနဖုိ႔ ဆုိတာမ်ိဳးေလးေတြ၊ ဘဝအတြက္ အက်ိဳးမ်ားမည့္ စကားေလးေတြ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ တုိက္ရုိက္ မေျပာႏုိင္တာအတြက္ သိပ္ၿပီး အားမရျဖစ္မိပါတယ္။ ပုိၿပီး ဆီေလ်ာ္တဲ့စကားကုိ သုံးရမယ္ဆုိရင္ အင္မတန္မွ ဝမ္းနည္းရပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဗုဒၶရဲ႕ ႏႈိင္းျပလုိ႔ မရႏုိင္ေလာက္ေအာင္ တန္ဖုိးႀကီးမားၿပီး ဝိမုတၱိသုခအထိ ေပးစြမ္းႏုိင္တဲ့ ဓမၼရသေတြကုိ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ တန္ဖုိးထား ေလးစားၿပီး အတုိင္း အတာ တစ္ခုအထိ ခံစားႏိုင္ခဲ့ေပမယ့္ ကုိယ့္ဘဝအတြက္ အဓိကျဖစ္တဲ့ ကုိယ့္မိခင္အရင္းတစ္ေယာက္ကုိ ကုိယ္ခံစားႏုိင္တဲ့ ရသမ်ိဳး ခံစားခြင့္ရေအာင္ ဆြဲေဆာင္ခြင့္မသာတဲ့ အေနအထားကေရာ ဘယ္ေလာက္မ်ား ဝမ္းနည္းဖြယ္ အျဖစ္မ်ိဳးပါလဲ။

အသက္အရြယ္ ႀကီးရင့္ၾကတဲ့ မိဘႏွစ္ပါးကုိ မေၾကာင့္မၾက ေနႏုိင္ေအာင္ ပံ့ပုိးေပးခြင့္ရေပမယ့္ ဦးဇင္း တကယ္ ေပးခ်င္တာက ဒီတဘဝ တခႏၶာေလးမွ်ေလာက္ လုံေလာက္မွ်တသြားရုံ မကပါဘူး။ ေငြေၾကး ပစၥည္းဆုိတဲ့ ရုပ္ဝတၳဳေလးေလာက္လည္း မကပါဘူး။ ဦးဇင္းရဲ႕ ေဆးေၾကာက္တဲ့အေမ-ဆုိတဲ့ စာေလးထဲမွာ ေျပာခဲ့တဲ့အတုိင္းပါပဲ။ မိဘေတြကုိ လမ္းစေလး ရရုံမွ်ေတာ့ ကူညီေပးႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒါက တကယ့္ကုိမွ အစေလးမွ်သာပါ။ ဒီအစေလးကုိ အရင္းျပဳၿပီး လူ႔ဘဝ ရရွိလုိက္ရျခင္းရဲ႕ တန္ဖုိးကုိ ကုိယ္ပုိင္အသိနဲ႔ ရသြားၾကသည္အထိ ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ လက္ခံသြားေစခ်င္တာပါ။ သာသနာနဲ႔ ႀကဳံႀကိဳက္ရျခင္းရဲ႕ အက်ိဳးေက်းဇူးေတြကိုလည္း အျပည့္အဝ ခံစားရရွိသြားေစခ်င္တာပါ။ တခုကံေကာင္းတာကေတာ့ အနီးအနားမွာရွိတဲ့ တရားစခန္းမ်ားကုိေတာ့ အခါအားေလ်ာ္စြာ ဝင္ေရာက္အားထုတ္တယ္ ဆုိတာ သိရတဲ့အတြက္ေတာ့ အနည္းငယ္ ေျဖဆည္ရာ ရပါတယ္။

ဒကာမႀကီးေရ
ဘဝဆုိတာ ခႏၶာအစဥ္ေတြ တေျပာင္းျပန္ျပန္ လည္ပတ္ေနတဲ့ အဝန္းအဝုိင္းတခုပဲ မဟုတ္လား။ ဒီေတာ့ မိဘသားသမီး စသည္ မေတာ္စပ္ဘူးသူရယ္လုိ႔ မရွိႏိုင္ဘူးတဲ့။ ဒီေတာ့ ေျပာရလ်င္ မိဘေတြ ဆုိတာလည္း အမ်ားႀကီး။ ခင္မင္ရင္းႏွီးခဲ့ဖူးသူေတြ ဆုိတာလည္း အနႏၲ။ ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ ပညတ္နယ္ပယ္မွာ ေနထုိင္ေနၾကရတဲ့သူေတြမွာက ပညတ္ကုိ အေျခခံၿပီးပဲ စဥ္းစားၾကရတာ မဟုတ္လား။ ဒီေတာ့လဲ ဘဝ ဘဝ ေဟာင္းေတြက မိဘေဆြမ်ိဳးေတြ အေရးထက္ ခုပစၥဳပၸန္ဘဝမွာ ေတာ္စပ္ေနရတဲ့ မိဘေတြအတြက္ ပုိၿပီး ေၾကာင့္ၾကႀကီးသလုိ ျဖစ္ေနရတာပါပဲ။

ဒကာမႀကီးကုိ လူကုိယ္တုိင္ မေတြ႔ျမင္ဘူးေပမယ့္ စာထဲကေနတဆင့္ ရင္းႏွီးမႈနဲ႔ ေမတၱာတရားကုိ ထိေတြ႔ခံစားလုိ႔ ရႏုိင္ပါတယ္။ ေက်ာင္းသားမ်ားစြာကုိ အသိပညာ အတတ္ပညာေတြ ျဖန္႔ေဝေပးေနတဲ့ ဆရာမႀကီးတစ္ဦးမုိ႔လည္း ကုိယ့္ရဲ႕သားရင္းသမီးရင္းေတြပါမက ဆရာတပည့္အေနကေန ေတာ္စပ္လာတဲ့ ျဖဴစင္တဲ့ သံေယာဇဥ္အေျခခံ သားသမီးေတြအေပၚမွာပါ ေမတၱာေတြ ျဖန္႔ေဝေပးေနတဲ့ မိခင္ႀကီးတစ္ဦး ျဖစ္လိမ့္မယ္လုိ႔လည္း မွန္းဆမိပါတယ္။ ထပ္ကာေျပာရလ်င္ ဒကာမႀကီးဆီကေန တဆင့္ ျပန္႔ပြားသြားေလမယ့္ ဦးဇင္းရဲ႕ အေတြးအေခၚေလးေတြနဲ႔ ေရးသားမႈေလးေတြအတြက္ ၾကည္ႏူးဝမ္းသာ ဂုဏ္ယူေနမွာပါ။

ခုဒီစာကုိ ေရးေနရင္းပဲ ဆရာႀကီး(တင္မုိး)ရဲ႕ ကဗ်ာေလး သတိရလာလုိ႔ ထည့္ရုိက္လုိက္ပါဦးမယ္။

ဆရာႀကီး(တင္မုိး) ကဗ်ာေလးက-

အေမဆုံးတယ္တဲ့
တယ္လီဖုန္း အသံလာေတာ့
ကျပာကယာ စာသင္ရပ္ပါလုိ႔
အေလာင္းစင္ မိခင္ရွိရာ အရပ္ဆီသုိ႔
ဦးညြတ္လုိ႔ ေရာက္ခဲ့ပါ။

မၾကာေသးခင္က
သူ႔ေျမးေတြ ကုိယ္တုိင္ခ်ီလ်က္
ေကာ္ဖီကုိ ေဖ်ာ္ကာတုိက္စဥ္မွ
မူးမုိက္ကာ အေမလဲသည္ဟု
ေၾကကြဲဖြယ္ သည္စကားကုိ
ဖခင္အုိမ်က္ရည္မ်ားရယ္နဲ႔
ေျပာၾကားခဲ့ရာ။

ရြာျပန္လ်င္ အေမႀကိဳလုိ႔
စားလုိရာ အေမေကြၽးပါတဲ့
ေအးျမတဲ့ မိမ်က္ႏွာ
ခုခါေတာ့ ေပ်ာက္ဆုံး။

သုိ႔လဲေလ
ေမ့သား သည္လုိ ေျဖမေပါ့
သည္ရပ္ေျမ သည္ေးသဆီက
မိခင္ေတြ ဟူသမွ်ကုိလ
ေမြးမိခင္ ထင္လာရမယ္ေပါ့
ျမန္မာ့ ဤေရေျမ၌
အေမ မေသေသးေပဟု
သားလူေတ စိတ္ေျဖေတြးလုိ႔ရယ္
ေဆြးရိပ္ကုိ ဖုံး။ -တဲ့။

ဦးဇင္းမွာ ေမြးမိခင္ရင္း သက္ရွိထင္ရွား ရွိေနေသးတဲ့အတြက္ ဆရာႀကီးရဲ႕ ဒီကဗ်ာနဲ႔ ဦးဇင္းနဲ႔ေတာ့ တုိက္ရုိက္ႀကီး မဆုိင္လွေသးပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ တေန႔မွာ အေဝးကုိေရာက္ေနတဲ့ ဦးဇင္းတုိ႔လည္း သဘာဝ ျဖစ္စဥ္အတုိင္း မိခင္ဆုံးၿပီဆုိတဲ့အသံကုိ တယ္လီဖုန္းကေနပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အျခားဆက္သြယ္ေရးကိရိယာ တခုကေနပဲျဖစ္ျဖစ္ ၾကားရဦးမွာ မလြဲပါဘူး။ ဒီၾကားရခ်ိန္မွာ စိတ္တုန္လႈပ္မႈကင္းစြာ သတင္းစကားကို နားဆင္ႏုိင္တဲ့ နားမ်ိဳး ပုိင္ဆုိင္ထားႏုိင္ေစဖုိ႔ ႀကိဳတင္ ျပင္ဆင္ထားရမွာေပါ့။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ရဟန္းေတာ္ေတြဘဝဆုိတာက က်ရာအရပ္မွာေန၊ ေရာက္ရာအရပ္မွာ ေပ်ာ္ၿပီး ေနၾကရတာ။ အမ်ားစုေသာ ရဟန္းေတာ္ေတြမွာက ဟုိး- ကေလးဘဝ ငယ္စဥ္ကတည္းကစလုိ႔ မိဘေဆြမ်ိဳး သားခ်င္း ငယ္သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ခြဲခြာၿပီး ေနလာခဲ့ၾကရတာ။ ေရာက္ရာအရပ္က မိခင္အရြယ္ကုိ မိခင္ လုိ သေဘာထား၊ ဖခင္အရြယ္ကိုလည္း ဖခင္လုိသတ္မွတ္ကာ ေနေနၾကရတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ကုိယ့္မိ ခင္ အရင္းအတြက္ ေၾကာင့္ၾကပူပန္ျဖစ္မိတတ္ၾကသလုိ ကုိယ့္ကုိယ္ ပစၥည္းေလးပါးနဲ႔ ေထာက္ပံ့ လွဴဒါန္းေနၾကတဲ့ မိခင္ဖခင္အရြယ္ေတြကုိလည္းပဲ ကုိယ့္မိခင္ ဖခင္အရင္းေတြအလား ဘဝေနညိဳခ်ိန္မ်ားမွာ ပူပန္ေၾကာင့္ၾကမႈကင္းစြာ တရားဘာဝနာ ေလးစီးျဖန္းရင္း ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းေလးသာ ေနခြင့္ရနုိင္ၾကတဲ့သူမ်ားခ်ည္းသာ ျဖစ္ေစခ်င္တာပါ။ ဒါေပမယ့္လည္း ဓမၼရသဆုိတာ ကုိယ္တုိင္က်င့္ ကုိယ္တုိင္ေတြ႔မွ ကုိယ္တုိင္ခံစားလုိ႔ ရႏုိင္တာမ်ိဳးပါ။ နည္းလမ္းကုိ မွ်လုိ႔ရေပမယ့္ ရသကုိ ခြဲေပးလုိ႔ ရေကာင္းတာမ်ိဳးမွ မဟုတ္တာ။ ဆရာႀကီး (တင္မုိး) ရဲ႕ ကဗ်ာေလးထဲကလုိပါပဲ။ မိခင္ေတြဟူသမွ်ကုိ ကုိယ့္ရဲ႕ ေမြး မိခင္ရင္း အထင္နဲ႔ပဲ ဒီစကားကုိ အမွတ္တရ ေျပာလုိက္တာပါ။

ဒကာမႀကီးနဲ႔ မိသားစုဝင္မ်ားအားလုံး က်န္းမာၾကေစဖုိ႔

ေက်ာင္းရွိ ဆရာ ဆရာမ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားအားလုံး စုိးရိမ္ေၾကာင့္ၾက ဗ်ာပါဒကင္းစြာ ပညာ သင္ၾကား ပုိ႔ခ်ႏုိင္ၾကေစဖုိ႔ကုိလည္း ဆုေတာင္းေပးပါတယ္။

ေမတၱာျဖင့္

အရွင္ဉာဏိက
ဇႏၷဝါရီလ ၁၅ ရက္၊ ၂ဝဝ၉

Comments