Mar Mar Aye - 268

ေျပာျပစရာေတြလည္း တပံုႀကီးရွိေသးတယ္ (၂၆၈)
မိမာ ရဲ႕ ဆရာ ေရႊျပည္ေအး
မာမာေအး
မတ္ ၁၅၊ ၂၀၀၉
ေသာတရွင္မ်ား က်န္းမာေတာ္မူၾကပါစရွင္။ မာေအး ခ်စ္တဲ့ ေသာတရွင္ေတြ ဂီတဝါသနာရွင္ေတြ အားလံုး မာေအးရဲ႕အသံေလး ၾကားရတဲ့အခါမွာ ကုိယ္ေရာစိတ္ပါ ခ်မ္းသာၾကပါေစလို႔ ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းလိုက္ပါတယ္။

ေသာတရွင္တို႔ေရ ၿပီးခဲ့တ့ဲ ၾကာသာပေတးေန႔က မာေအးကို အလုပ္ေပးၿပီး ေမြးစားမယ့္ ဆရာ တုိးလာတာ ‘ေရႊျပည္ေအး’ ပါလို႔ ေျပာထားခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေန႔ ‘မမွီတဲ့ပန္း’ အသံသြင္းတုန္းက ‘ျမေဇာ္ကုိ ေခၚလာခဲ့’ လုိ႔ မွာခဲ့တယ္ မဟုတ္လား။ မာေအးရဲ႕ ဆရာ ေတးလုလင္ဆီကုိ ဂ်စ္ကားတစီး လႊတ္ေပးခဲ့တာနဲ႔ မာေအးတုိ႔ သားအမိလည္း (၉) မိုင္မွာရွိတဲ့ ေအဝမ္းျခံႀကီးထဲ ေရာက္သြားတာေပါ့ရွင္။

ေအဝမ္းမ်ိဳးေတြရဲ႕ ရြာႀကီးတရြာ သူ႔အိမ္သူ႔ယာ သူ႔ပန္းမာလ္နဲ႔ တင့္ေတာင့္ တင့္တယ္ ေနၾကတဲ့ အသုိင္းအဝုိင္းႀကီး ဆယ္ဧကထက္ က်ယ္မယ့္ ျခံႀကီးတျခံပါ။ အေဆာက္အဦး ခပ္ႀကီးႀကီး ဂုိေဒါင္ေလာက္ႀကီးေတြ သံုးေလးေဆာင္မွာ အိမ္လို၊ နန္းေတာ္လုိ၊ ေတာေတာင္ကမူေတြလုိ ပံုစံ၊ ယာယီ ေဆာက္ထားတဲ့ ဆက္တင္ အခန္းအနားေတြ၊ သစ္သား အတုိ အစ အေဟာင္း အသစ္ေတြ ပံုထားတာလဲ ေတြ႔ရတယ္ ‘ျမေဇာ္’ ဆုိတာ ေအဝမ္းမ်ိဳးဆက္ထဲက ကေလးဇာတ္လုိက္ မင္းသမီးေလး ‘ဝင္းမာ’ တုိ႔ အကယ္ဒမီ ‘စႏၵာ’ တုိ႔ အမိအဖမ်ားပုိင္ အသံဖမ္း အသံသြင္းခန္းမ၊ ျမေဇာ္ စတူဒီအုိေပါ့။ ရန္ကုန္ ဖက္ကေန ျပည္လမ္းအတိုင္း သြားတဲ့အခါ မရမ္းကုန္းလြန္ေတာ့ (၉) မိုင္းမွာ ရွမ္းေက်ာင္းႀကီး ေတြ႔မွာပါ။ အဲဒါနဲ႔ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ဝင္ေပါက္ထဲကုိ ဝင္လုိက္ရင္ ေအဝမ္းျခံႀကီးပဲ။ ဝင္သြားလုိ႔ ကုိက္တရာေလာက္ ေရာက္တာနဲ႔ ဘယ္ဘက္ကုိ ေကြ႔ဝင္လုိက္ရံုပါ။ ေပ ၂ဝ x ေပ ၆ဝ ေလာက္ ေဆာက္ထားတဲ့ ရုပ္ရွင္ရံုေလး ေျပာပါေတာ့။ ရုပ္ရွင္ေနာက္ခံ အသံေတြ အသံသြင္းတဲ့အခါ ရုပ္ရွင္ျပထားၿပီး အခ်ိန္ကုိက္ေအာင္ တီးဝုိင္းက လုိက္အသံသြင္းရေတာ့ ရုပ္ရွင္ျပစက္ပါ ရွိရတာကိုး၊ ရုပ္ရွင္ရံုကေလးေပါ့ေနာ္။

မာေအးတုိ႔မနက္ (၁ဝ) နာရီေလာက္ ေရာက္သြားေတာ့ ဆရာ ေရႊျပည္ေအးလည္း ေရာက္ႏွင့္ေနပါၿပီ ဆရာေအးဝုိင္းသားေတြ ႏုတ္ကူးတဲ့သူကကူး၊ ပတ္စာျဖည့္တဲ့သူကျဖည့္၊ အသံညွိတဲ့သူက ညွိေနေပမယ့္ ဆူညံေနတဲ့ ဟားတုိက္ေနတတ္တဲ့ မာေအး ေတြ႔ဖူးတဲ့ ပံုမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး၊ ညင္ညင္သာသာ လုိသေလာက္ဘဲ ၾကားေနရပါတယ္၊ အေဖတို႔ အေမတို႔နဲ႔ တဲြဖူးတဲ့သူေတြ မ်ားတာပါပဲ၊ မသိေသးတဲ့သူ ဆုိလို႔၊ ဗံုကုိႏုရယ္၊ တေယာဦးဘတုိးရယ္၊ ႏွဲဦးေမာင္ေမာင္ရယ္ ဒါေလာက္ပဲ ရွိပါတယ္။ ဝုိင္းသားအားလံုးဟာ သူတုိ႔ရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ဆရာကုိ အလြန္ ခ်စ္ေၾကာက္ ရုိေသပံုနဲ႔ ဘာခုိင္းလုိက္မွာပါလိမ့္လုိ႔ နားစြင့္ေနပံု ရပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္မို႔ ကုိယ္ပါ ေရာေယာင္ၿပီး ေၾကာက္ရမလုိလုိ ဘာလုိလုိျဖစ္လာလို႔ စႏၵရားခံုမွာ ထုိင္ေနတဲ့ ဆရာေအးကုိ လွမ္းအကဲခတ္လုိက္ေတာ့ မ်က္ႏွာထားက တည္ေပမယ့္လို႔ မ်က္လံုးက ျပံဳးေနတယ္၊ ႏႈတ္ခမ္းက ျပံဳးတယ္ ဆုိရံု တြန္႔တြန္႔ေလး ျမင္ရပါတယ္။ ပုိးစပို႔ရွပ္ နံ႔သာေရာင္ ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့နဲ႔ ခရု ပေလကပ္ လံုျခည္ ဝတ္ထားတဲ့ ဆရာေအးရဲ႕ ခါးမွာ လက္ကိုင္ပဝါ ေခါက္ထိုးထားပါတယ္ လက္ေခ်ာင္းကေလးေတြကို ေကြးခ်ီဆန္႔ခ်ီ လုပ္လုိက္၊ စႏၵရားခလုတ္ေတြကုိ ဂီတသံ ထြက္ရံုကေလး ကစားလုိက္၊ လက္ကေလးေတြကုိ တဖူးဖူး မႈတ္လုိက္နဲ႔ရွင္။

အရပ္က ငါးေပေျခာက္ ေက်ာ္လိမ့္မယ္၊ ဘယ္ဘက္ ႏႈတ္ခမ္းအေပၚ ပါးျပင္မွာ မွဲ႔နက္ကေလးနဲ႔ အသားက မျဖဴမညိဳ၊ ဘုိေကဖီးပံုကလဲ သပ္ယပ္၊ ေရႊလက္ပတ္ႀကိဳး တဖ်ပ္ဖ်ပ္္၊ ကတၱီပါ ဖိနပ္နဲ႔ ဆရာေအးဟာ ဂီတသမားေတြထဲမွာ စမတ္အက်ဆံုး၊ အမုန္းမရွိတဲ့သူပါ။ ျပဳမူ ေျပာဆုိ ေနထုိင္ ဆက္ဆံ သူ႔ စံျပ ယဥ္ေက်းဟန္ကို ခု ျပန္ေျပာရင္းေတာင္ အားရေသးတယ္၊ ေလးစား ၾကည္ညဳိျဖစ္သြားေတာ့ ေၾကာက္ဆရာ မဟုတ္ေတာ့ဘူးေပါ့ေနာ္။

ဆရာက မာမာေအးျဖစ္စမုိ႔ ‘မိမာ’ လုိ႔ပဲ ေခၚခဲ့တယ္ ဆရာ့ေဘးက ခံုေလးတလံုးမွာ ထုိင္ခုိင္းၿပီး ဆရာ့လက္ေရးနဲ႔ သီခ်င္းစာကုိ ဖတ္ခိုင္းပါတယ္။ ဆရာ့လက္ေရးက ေသးေပမယ့္ ညီညာ သပ္ယပ္တဲ့ လက္ေရးေစာင္းမုိ႔ ဖတ္ရတာ ရွင္းပါတယ္။ အကၡရာႏွစ္လံုး မသိတာ ပါလုိ႔ ေမးတဲ့အခါ ‘မ’ နဲ႔ ‘အ’ တဲ့၊ စာလံုးကုိ တဆက္တည္း ဆဲြေရးရတဲ့ ‘မ’လိမ္ နဲ႔ ‘အ’လိမ္ လုိ႔ ေျပာခဲ့တာမုိ႔ ဆရာ့အမွတ္တရ ခုထိ လိုက္ေရးေနတုန္းပါပဲ။

ဆရာေရႊျပည္ေအးက ကိုယ္တုိင္ သီခ်င္း လိုက္ဆုိျပေပးႏုိင္တဲ့ ဆရာမ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။ မာေအးကလဲ တေခါက္ၾကားရရင္ လုိက္ဆိုႏုိင္တဲ့ တပည့္မ်ိဳးမို႔ လက္စြဲျဖစ္သြားတယ္ ထင္ပါရဲ႕ရွင္၊ ဒီကားမွာတင္ပဲ သီခ်င္းသံုးပုဒ္ ဆုိခုိင္းခဲ့လုိ႔ပါ။ ပဏာမ သီခ်င္းနဲ႔ ဇာတ္ဝင္ခန္း သီတင္းကြၽတ္ပြဲ ဖုိးပါႀကီးရဲ႕ ‘ပ်ိဳတုိင္းႀကိဳက္တဲ့ ႏွင္းဆီခိုင္’ ပါပဲ။

(ပ်ိဳတုိင္းႀကိဳက္တဲ့ ႏွင္းဆီခုိင္) ပ်ိဳတုိင္းႀကိဳက္တဲ့ ႏွင္းဆီခုိင္ – သင္းၾကဴၾကဴလိုင္၊ ပ်ိဳတုိင္းႀကိဳက္တဲ့ ႏွင္းဆီခိုင္ – အဆင္းႏွင့္ပြင္ခ်င္းဆိုင္၊ ပ်ိဳပ်ိဳအိုအုိ ပုိပုိမိုမုိ စြဲစြဲလန္းလန္း လွန္းဆြတ္ခူးႏုိင္၊ နမ္း-နမ္း နမ္းမယ္ တူၿပိဳင္ၿပိဳင္

ခေလးလဲ မေနႏုိင္ ဖိုးပါႀကီး တဲ့ --- ဟားဟားဟားဟား
အဘုိးႀကီးလဲ မေနႏုိင္ ဖိုးပါႀကီး တဲ့ --- ဟားဟားဟားဟား
စြယ္စံုလဲ ရလုိ႔သူပိုင္ (ဖုိးပါႀကီး) အႏုပါ အၾကမ္းပါ၊ အေသာပါ အလြမ္းပါ၊
စမ္းခ်င္ရာ စမ္းေတာ့ တတ္လဲတတ္ႏုိင္ (သူရဲ႕ကုိယ္တုိင္ ပုိင္ပုိင္)၃
ကားရုိက္ေနတာ ေစာင့္လို႔ ေခါင္းခ်င္းဆုိင္၊ ပ်ိဳတုိင္းႀကိဳက္တဲ့ ႏွင္းဆီခုိင္၊ (ႏွင္းဆီခုိင္)၃ xxx
ေမာင္မယ္ တူတူထုိင္ –ဟားဟားဟား ဟားဟား
အိေျႏၵဆည္ မေနႏုိင္ -ဟားဟားဟား ဟားဟား
လူမမာေတြေတာင္ထုိင္ -ဟားဟားဟား ဟားဟား
အပူသည္ ကယ္တင္ႏုိင္ -ဟားဟားဟား ဟားဟား
ဟားကြက္ ၿမိဳင္ၿမိဳင္ ပ်ိဳတုိင္းႀကိဳက္တဲ့ ႏွင္းဆီခိုင္ xxx

၁၉၈ဝ-၈၁ တုန္းက ေတးအတြဲ (၁ဝ) အျဖစ္ ကုိယ္တုိင္ ျပန္ဆို ျဖန္႔ခ်ိခဲ့တဲ့ သီခ်င္းမူပါ၊ မွတ္တမ္း မထားမိဘဲ ေခါင္းထဲ အလြတ္က်က္ခဲ့တာ ႏွစ္ေပါင္းၾကာေတာ့ ‘အပူသည္ ကယ္တင္ႏုိင္’ ဆိုတဲ့အစား - လူတကာေတြေတာင္ ငုိင္လို႔ မွားသြားပါတယ္ဆရာ၊ ခြင့္လႊတ္ေတာ္မူပါလို႔ ဦးတင္ပါတယ္ဆရာ။

‘ပ်ိဳတုိင္းႀကိဳက္တဲ့ ႏွင္းဆီခုိင္’ သီခ်င္းကို ၾကားရတဲ့အခါ၊ ဝဝတုတ္တုတ္ ေကာ္ကုိင္းမ်က္မွန္ အနက္ႀကီး တပ္ထားတဲ့ စပ္ၿဖီးၿဖီးနဲ႔ ဖိုးပါႀကီးရုပ္ကုိ သူ႔ရုပ္ရွင္ ၾကည့္ဖူးသူတုိင္း ျပန္ ျမင္ေယာင္လာတတ္ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္မုိ႔လဲ ဦးေလး ကုိပါႀကီး ရွိစဥ္က ပြဲလမ္းသဘင္ သူပါဝင္ရင္ ပ်ဳိတုိင္းႀကိဳက္တဲ့ ႏွင္းဆီခုိင္ ေတးသြားကေလး စင္ေရွ႕ သူ မထြက္ခင္ ႀကိဳတင္ တီးခတ္ႏွင့္လုိက္တာနဲ႔ ဖိုးပါႀကီး လာေတာ့မယ္ ဆိုတဲ့ အသိစိတ္ ေပၚၿပီး ပရိသတ္က လက္ခုပ္တီး ႀကိဳၾကေတာ့တာပါပဲ။

ဆရာေရႊျပည္ေအးဟာ ဖိုးပါႀကီးရဲ႕ဟာသ အရည္အခ်င္းကုိ ထင္းခနဲ ေပၚေအာင္ စာနဲ႔လဲေရး၊ အသံေတြ ဟန္ေတြနဲ႔လဲ ေရးသြားႏုိင္သလို မာေအးကုိလဲ ခေလးသံနဲ႔ လူအုိႀကီး အသံနဲ႔ အသံထဲမွာ သရုပ္ပါေအာင္ ပ်ဳိးေထာင္ေပးသြား ဆိုခုိင္းသြားတာ ေနမွာပဲလုိ႔ သတိရမိပါတယ္ရွင္။

[ မူရင္း - ဘီဘီစီအသံလႊင့္ဌာန၊ ျမန္မာပုိင္း ]

Comments