၂၀၁၀ မွာ ရိုဟင္ဂ်ာ(သို႔) ဘဂၤါလီေတြ မဲေပးခြင့္ရွိမွာလား
၀င္းျမတ္
မတ္ ၃၁၊ ၂၀၀၉
နာဇီရြာ ေစ်း
နာဇီရြာေစ်းေရွ႕မွာ လဖက္ရည္ေသာက္ရင္း ခရီးသည္ ေစာင့္ေနတဲ့ ယာဥ္ေမာင္း ေမာင္ျဖဴ(၄၅ ႏွစ္) က ခြက္ထဲက်န္ေနတဲ့ လဖက္ရည္ကို အကုန္ေမာ့ေသာက္လုိက္တယ္။
“အလုပ္ကအရင္ကလို မေကာင္းေတာ့ မိသားစု စား၀တ္ေနေရး ေျပလည္ဖို႔ မနည္းရွာရတယ္” လို႔ ျမန္မာစကားကို ေလသံ ၀ဲ၀ဲနဲ႔ မ်က္ေမွာင္က်ံဳ႕ၿပီးေျပာတယ္။
သူထုိင္ေနတဲ့ လဖက္ရည္ဆိုင္ထဲမွာ ရွိေနတဲ့သူအမ်ားစုက ရခိုင္စကားနဲ႔ ဘဂၤါလီစကားကိုသာ အမ်ားဆံုး ေျပာဆိုၾကသူေတြ ျဖစ္တယ္။ ျမန္မာစကားကို အနည္းငယ္သာ ေျပာဆိုႏုိင္ၾကတယ္။
သည္လဖက္ရည္ဆုိင္ရွိတဲ့ နာဇီေက်းရြာမွာ မြတ္စလင္ ဘာသာ၀င္ေတြ အမ်ားစုေနထုိင္ၿပီး စစ္ေတြၿမိဳ႕ရဲ႕ အေနာက္ဘက္မွာ တည္ရွိ ပါတယ္။
သည္ရြာေလးမွာ အိမ္ေျခစိတ္တယ္။ အိမ္အမ်ားစုက ေသးေသးေလးေတြျဖစ္တယ္။ လမ္းေတြေပၚမွာ ကစားေနတဲ့ ကေလးေတြကို ၾကည့္လိုက္ အျခားရပ္ကြက္ေတြထက္ ပိုမ်ားေနတာ ခန္႔မွန္းႏိုင္တယ္။
သူတို႔ရြာေလးထဲကို နည္းနည္းေလာက္ ဆက္ေလွ်ာက္ၾကည့္လုိက္ေတာ့ သံုးေပx ငါးေပ အက်ယ္ေလာက္ရွိတဲ့ အုတ္ေရကန္ေလး ၀န္းက်င္မွာ ကေလး၊ လူႀကီး လူငယ္ အရြယ္မ်ိဳးစံု ေရရဖို႔ သူ႔ထက္ငါ စုၿပံဳ တုိးေ၀ွ႕ေနၾကတာ ေတြ႕ျမင္ရတယ္။
ေရခပ္ေနတဲ့ အထဲက ခန္႔မွန္း အသက္ေလးဆယ္ ၀န္းက်င္အရြယ္ အမ်ိဳးသားတစ္ဦး ထြက္လာၿပီး သူတို႔ရဲ႕အေျခအေန ေတြကို ဘီဘီစီ အသံလႊင့္ဌာနကို ေျပာေပးပါလို႔ ေျပာဆိုေနတယ္။ သူတို႔ရြာမွာ ေရရွားပါးၿပီး လွ်ပ္စစ္မီးလည္း ပံုမွန္မရရွိဘူးလို႔ ဆိုတယ္။
ယာယီကတ္ျပားသာရွိ
ရိုဟင္ဂ်ာလုိ႔ လူသိမ်ားတဲ့ ျမန္မာအစိုးရက ဘဂၤါလီလူမ်ိဳးေတြသာ ျဖစ္တယ္လို႔ ေခၚဆိုတဲ့ သူတို႔မွာ ျမန္မာႏုိင္ငံသား အသိ အမွတ္ျပဳလက္မွတ္ မရွိဘဲ နာမည္၊ ေနရပ္နဲ႔ လူမိ်ဳး ကိုးကြယ္သည့္ဘာသာ စတာေတြေရးသားပါ၀င္တဲ့ အျဖဴေရာင္ ကတ္ျပား သာရွိပါတယ္။
ေမာင္ျဖဴ က“ကၽြန္ေတာ့္မွာအရင္တုန္းကရွိတဲ့ ကတ္က မီးေလာင္တုန္းကပါသြားတယ္။ မႏွစ္က (၂၀၀၈) ေမလ မတိုင္ခင္ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ကို အျဖဴေရာင္ကတ္ျပားထုတ္ေပးထားတယ္” လို႔ ေျပာျပတယ္။
၄င္းကတ္ျပားနဲ႔ပဲ ၂၀၀၈ခုႏွစ္ေမလက ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ အေျခခံဥပေဒ အတည္ျပဳမဲေပးတဲ့ ေနရာမွာ မဲေပးခဲ့တယ္လို႔ သူက ဆက္ေျပာတယ္။
ျမန္မာ စစ္အစိုးရအေနနဲ႔ ဘဂၤါလီလူမ်ိဳး ေတြကို ႏိုင္ငံသားအျဖစ္ အသိအမွတ္ မျပဳဘဲ ယာယီေနထုိင္ခြင့္ ကတ္ျပားနဲ႔ အေျခခံ ဥပေဒ အတည္ျပဳ ေထာက္ခံပဲြမွာ မဲထည့္ခြင့္ ေပးခဲ့ျခင္းဟာ ယေန႔အခ်ိန္မွာ ရိုဟင္ဂ်ာလို႔ လူသိမ်ားတဲ့ ဘဂၤါလီေတြကို လိုရင္လိုသလို အသံုးခ်သလို ျဖစ္ေနတယ္လို႔ စစ္ေတြၿမိဳ႕က ရခိုင္အမ်ိဳးသားေတြက ေျပာၾကတယ္။ ဒါကိုၾကည့္ရင္ နအဖ စစ္အစိုးရဟာ ႏိုင္ငံေရး အက်ိဳးအျမတ္အတြက္ ရိုဟင္ဂ်ာေတြကို လိုတဲ့အခါ အသံုးခ်ၿပီး ေလွစီးေျပး ဒုကၡသည္ အျဖစ္နဲ႔ကမၻာ့ အလယ္မွာ ေပၚလာတဲ့အခါ ေရငံုႏႈတ္ပိတ္ေနတဲ့ သေဘာထားကို ေတြ႕ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။
၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲ ျပဳလုပ္ခဲ့စဥ္ကလည္း ေမာင္ေတာနဲ႔ ဘူးသီေတာင္ မဲဆႏၵနယ္ေျမေတြမွာ ဘဂၤါလီ မြတ္စလင္ပါတီ တစ္ခုက NLD ပါတီနဲ႔ တစည ပါတီေတြကို ေက်ာ္လြန္ၿပီး အမတ္ ေလးေနရာ ရရွိခဲ့ပါတယ္။
သည္လုိရရွိျခင္းဟာ အဲဒီေဒသေတြမွာ ေနထုိင္သူအမ်ားစုဟာ ဘဂၤါလီ မြတ္စလင္ေတြ ျဖစ္တာေၾကာင့္လို႔ စစ္ေတြၿမိဳ႕မွာ ေနထိုင္တဲ့ ရခိုင္အမ်ိဳးသားေက်ာင္းဆရာအၿငိမ္းစားတစ္ဦးကေျပာတယ္။
ေမာင္ေတာၿမိဳ႕လူဦးေရရဲ႕ ၉၃ % ဟာ ဘဂၤါလီ မြတ္စလင္ေတြျဖစ္ၿပီး က်န္တဲ့ရာခိုင္ႏႈန္းကသာ ရခိုင္နဲ႔ အျခားတုိင္းရင္း သား ေတြ ျဖစ္တယ္လို႔ သိရတယ္။
ဦးႏုအစိုးရႏွင့္ ရိုဟင္ဂ်ာအသံ
ဦးႏုအစိုးရေခတ္ (၁၉၅၆) တုန္းကလည္း ပါတီမဲရေရးအတြက္ ရိုဟင္ဂ်ာလို႔ လူသိမ်ားတဲ့ ျမန္မာအစိုးရက ဘဂၤါလီလူမ်ိဳး ေတြသာျဖစ္တယ္ လို႔ ေခၚဆိုတဲ့ ေမာင္ေတာ၊ ဘူးသီးေတာင္ တ၀ိုက္က မြတ္စလင္ဘာသာ၀င္ လူမ်ိဳးေတြကို မဲဆြယ္ စည္းရံုးတဲ့အေနနဲ႔ ရိုဟင္ဂ်ာအသံ လို႔ ေခါင္းစဥ္တပ္ၿပီး ေရဒီယို အသံလႊင့္ အစီအစဥ္ေတြကို သံုးလခန္႔ ထုတ္လႊင့္ ေပးခဲ့တယ္ လို႔သိရတယ္။
၁၉၅၆ ေရြးေကာက္ပြဲမွာလည္း မဲထည့္ခြင့္ေပးခဲ့တယ္။ တုိုင္းရင္းသားေတြ ရတဲ့အခြင့္အေရးေတြကို ေပးခဲ့ေပမယ့္ ႏိုင္ငံသားအျဖစ္ေတာ့ အသိအမွတ္မျပဳခဲ့ပါဘူး။ ၄င္းလူမ်ိဳးေတြထဲက ၾသဇာရွိၿပီး ၾကြယ္၀ခ်မ္းသာတဲ့ စူလတန္မာမြတ္ ဆိုသူကိုလည္း က်န္းမာေရး၀န္ႀကီး ခန္႔အပ္ခဲ့တယ္။
ရိုဟင္ဂ်ာလို႔ လူသိမ်ားတဲ့ ဘဂၤါလီေတြကို မဲထည့္ခြင့္ ေပးျခင္းအားျဖင့္ ၄င္းတို႔ကို ႏိုင္ငံသားအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳ ခံရေရးအတြက္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ေပးသလိုျဖစ္ၿပီး တြန္းအားေပးသလို ျဖစ္တယ္လို႔ ရခိုင္အမ်ိဳးသားအခ်ိဳ႕က သံုးသပ္ ပါတယ္။
သမုိင္းမ်ားစြာ ရိုဟင္ဂ်ာ
၂၀၀၈ ခုႏွစ္ေႏွာင္းပိုင္းမွာ ေလွစီးခရီးသည္ေတြလို႔ လူသိမ်ားလာတဲ့ မြတ္စလင္ဘာသာ၀င္ လူမ်ိဳးေတြဟာ ျမန္မာ ႏိုင္ငံကေန ေလွနဲ႔ ပင္လယ္ျပင္ကိုျဖတ္ၿပီး ပိုမို ေကာင္းမြန္တဲ့ ဘ၀နဲ႔ အလုပ္အကိုင္ရ ရွိေရးအတြက္ ထြက္ခြာလာၾကတာ ျဖစ္ၿပီး ၄င္းတို႔ဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ေနထုိင္တဲ့ ရိုဟင္ဂ်ာလူမ်ိဳးေတြသာ ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုၾကတယ္။
ျမန္မာစစ္အစိုးရရဲ႕ ႏုိင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီး ဦးဉာဏ္၀င္းက ျမန္မာႏိုင္ငံမွာတရား၀င္ရွိတဲ့ တုိင္းရင္းသား ၁၃၅ မ်ိဳးထဲမွာ ရိုဟင္ဂ်ာ လူမ်ိဳးမပါရွိေၾကာင္း ျပန္လည္ေျပာဆိုခဲ့တယ္။ တကယ္လို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ေနထုိင္ေၾကာင္း အေထာက္အထား ခိုင္ခိုင္ လံုလံု ျပသႏုိင္ရင္ ျပန္လည္လက္ခံမယ္လို႔လည္း ေျပာဆိုခဲ့တယ္။
ရိုဟင္ဂ်ာလို႔လူသိမ်ားတဲ့ ျမန္မာစစ္အစိုးရက ဘဂၤါလီလူမ်ိဳးေတြသာ ျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာဆိုတဲ့ မြတ္စလင္ပညာတတ္ အသိုင္းအ၀ိုင္းက ပညာရွင္ေတြက ၁၆ ရာစုနဲ႔ ၁၇ ရာစုကတည္းက ရိုဟင္ဂ်ာလူမ်ိဳးေတြ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ အေျခခ် ေနထုိင္တာ ျဖစ္တယ္လို႔ ဆုိၾကတယ္။
၄င္းအခ်ိန္က အာရပ္ကုန္သည္ေတြက ရခိုင္ျပည္နယ္ေျမာက္ပိုင္းကို ေရာက္ရွိလာၿပီး တျဖည္းျဖည္း တုိးတက္ မ်ားျပားလာခဲ့တာ ယေန႔အခ်ိန္မွာ ရိုဟင္ဂ်ာလူမ်ိဳး သံုးသန္းခန္႔ ရွိေနၿပီလို႔ ဆိုၾကပါတယ္။
ျမန္မာျပည္တြင္းမွာ ၁.၅ သန္းခန္႔ရွိၿပီး ျပည္ပ ႏိုင္ငံေတြ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္၊ ပါကစၥတန္၊ ေဆာ္ဒီ အာေရဗ်၊ ယူေအအီး၊ ထိုင္း၊ မေလးရွားနဲ႔ ဥေရာပ၊ ဂ်ပန္နဲ႔ ၾသစေတးလ် ႏိုင္ငံေတြမွာလည္း အနည္းငယ္စီ ေနထုိင္ၾကတယ္ လို႔ဆိုပါတယ္။
ေမာင္ေတာ နဲ႔စစ္ေတြၿမိဳ႕ခံ ရခိုင္အမ်ိဳးသားအခ်ိဳ႕က “ရိုဟင္ဂ်ာ”ဆုိတာ “ရြင့္ၾကာ” ဆိုတဲ့ စကားကေန ဆင္းသက္ လာတာ ျဖစ္ၿပီး ရခိုင္ဘက္ကမ္းမွာ အေျခခ်ေနထုိင္တဲ့ သူေတြလို႔ အဓိပၸာယ္ရတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ “ရြင့္မလုပ္” ဆိုတာရခိုင္ေဒသ ကိုေခၚဆိုတာျဖစ္ၿပီး “ၾကာ” ဆုိတာ “အရပ္ေဒသသား” လို႔ ေခၚဆိုတာ ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုၾကပါတယ္။
ဥပမာ - “ရန္ကုန္သား”ဆိုရင္ “ရန္ကုန္ၾကာ”၊ “အညာသား” ဆုိရင္ “အညာၾကာ”။
ျဗိတိသွ်ေခတ္
၁၈၂၄ ခုႏွစ္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ အေနာက္ပိုင္းကို ျဗိတိသွ်ေတြ သိမ္းပိုက္ၿပီး အိႏၵိယႏိုင္င ံဘုရင္ခံခ်ဳပ္ေအာက္ကို သြင္းလုိက္တဲ့အခါ အိႏၵိယႏုိင္ငံနဲ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံဟာ အဆီးအတားမရွိ ၀င္ထြက္ သြားလာခြင့္ ရွိလာတယ္။
ရခိုင္ေဒသဟာ ေျမဆီၾသဇာ ေကာင္းၿပီး စပါးစိုက္ပိ်ဳးတဲ့ေဒသျဖစ္တာေၾကာင့္ ယေန႔ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ႏိုင္ငံေတာင္ပိုင္း၊ အထူးသျဖင့္ စစ္တေကာင္းနယ္ ေတာင္ပိုင္းမွာ ေနထုိင္တဲ့ ဘဂၤါလီ လူမ်ိဳးေတြကို လယ္ကူလီအျဖစ္ ေစခုိင္းဖုိ႔ ျဗိတိသွ်ေတြက ေခၚေဆာင္လာခဲ့တယ္။ အဲသည့္အခ်ိန္က ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏုိင္ငံ မေပၚေပါက္ေသးပါဘူး။
အဲသည့္အခ်ိန္ မတုိင္မီကလည္း ရခိုင္ေဒသကို ဘဂၤါလီလူမ်ိဳးေတြ ၀င္ထြက္သြားလာရွိခဲ့တယ္။ အဂၤလိပ္ အစိုးရေခတ္မွာ ရခုိင္ေဒသဟာ ဘဂၤါလီလူမ်ိဳးေတြအတြက္ အလုပ္အကိုင္ ေပါမ်ားၿပီး စား၀တ္ေနေရး အဆင္ေျပတာေၾကာင့္ အေျခခ်ေနထိုင္လာခဲ့ၾကတာျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုၾကပါတယ္။
ဘဂၤလားေဒ့ရွ္မွာ ေနထုိင္တဲ့ ဘဂၤါလီလူမ်ိဳးေတြက ရခုိင္ဘက္ကမ္းမွာ အလုပ္လုပ္ၿပီး ေနထုိင္တဲ့သူေတြကို ရခုိင္သား (ရြင့္ၾကာ) လို႔ေခၚဆိုတာကေန အခုေနာက္ပိုင္းမွာ ရိုဟင္ဂ်ာ ျဖစ္လာတယ္လို႔ ရခိုင္အမ်ိဳးသားအခ်ိဳ႕ကေျပာၾကပါတယ္။
ဘဂၤါလီစကား ႏွင့္ အဂၤလိပ္ဘာသာစကားကို ပိုင္ႏုိင္စြာ ေျပာဆုိႏိုင္တဲ့ စစ္ေတြၿမိဳ႕ခံ အသက္ ၆၄ ႏွစ္ ရွိ ရခိုင္အမ်ိဳးသားတစ္ဦးက “ ၇၈ နဂါးမင္း စစ္ဆင္ေရး စတင္တဲ့အခ်ိန္မွာ ရိုဟင္ဂ်ာ လူမ်ိဳးဆိုတာ စၿပီးေပၚလာတာပဲ” လို႔ သူ႔အေတြ႕အၾကံဳကို ေျပာပါတယ္။
စစ္ေတြၿမိဳ႕မွ အသက္ ၄၉ ႏွစ္အရြယ္ ပန္းခ်ီဆရာတစ္ဦးကလည္း “ရိုဟင္ဂ်ာဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ ၇ တန္း ၈ တန္းေရာက္မွ ၾကားဖူးတာ။ သံုးေလးတန္းေလာက္တုန္းကေတာ့ မူဂ်ာဟစ္ ေသာင္းက်န္းသူေတြ ၀င္တုိက္တာ ၾကားဖူးတယ္” လို႔ ေျပာပါတယ္။
ေမာင္ေတာၿမိဳ႕ခံ အသက္ ၆၀ ၀န္းက်င္ မြတ္စလင္ဘာသာ၀င္ တစ္ဦးက“ သမုိင္းေၾကာင္းေတြကို ျပန္ၾကည့္လုိက္ရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒီမွာရွိေနခဲ့တယ္ ဆိုတာ ဘယ္သူမွ ျငင္းလို႔ မရပါဘူး။ ရိုဟင္ဂ်ာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ သမုိင္း အေထာက္အထား ေတြဖတ္ၾကည့္ရင္သိႏုိင္ပါတယ္” လို႔ ေျပာတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕စကားေတြကို သူက အဂၤလိပ္ ဘာသာစကားနဲ႔ ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏုိင္ ေျပာတယ္။
“ဒါေပမယ့္ အခုခ်ိန္မွာ အမ်ားစုက စာမတတ္သူေတြ ျဖစ္ေန ၾကတယ္” လို႔သူက ဆက္ေျပာတယ္။
ေမာင္ေတာၿမိဳ႕ေပၚက ဆုိက္ကားနင္းသူအမ်ားစုဟာ ဘဂၤါလီေတြပဲျဖစ္ၿပီး တစ္ခ်ိဳ႕က ျမန္မာ စကားကို ေကာင္းေကာင္း နားမလည္တာ ေတြ႕ရတယ္။ ခက္ခဲၾကမ္းတမ္းတဲ့ အလုပ္ေတြကို လုပ္တဲ့သူ အမ်ားစုကလည္း သူတို႔ေတြပဲ ဆိုတာ ေတြ႕ရတယ္။
ေမာင္ေတာေဒသခံ ရခုိင္အမ်ားစုကလည္း ရခိုင္ေတြဟာသည္ေဒသရဲ႕ မူရင္းလူမ်ိဳးျဖစ္တာေၾကာင့္ ဘဂၤါလီ ေတြထက္ ျမင့္ျမတ္တယ္လို႔ ခံယူထားၾကတာေတြ႕ရတယ္။ ရခုိင္ေတြက သူတုိ႔ကို ခိုင္းေစတဲ့အခါ ဘဂၤါလီ လို ေျပာဆိုခိုင္းေစတာလည္း ေတြ႕ရတယ္။
အုပ္ခ်ဳပ္ခံႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္သူ
စစ္ေတြၿမိဳ႕မွာေနထုိင္တဲ့ အသက္ ၆၄ ႏွစ္ရွိ ေမာင္ေတာ ဇာတိသား ရခိုင္အမ်ိဳးသား တစ္ဦးက လက္ရွိ အေျခအေနကို အခုလိုသံုးသပ္ပါတယ္။
“ဦးႏုေခတ္တုန္းကလည္း သူ႔ပါတီ အာဏာရေရးအတြက္ ဘဂၤါလီေတြကို အသံုးခ်ခဲ့တာပဲ။ ထိပ္ပိုင္း အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြကေတာ့ ရခိုင္ေရာ ကုလားေရာ အုပ္ခ်ဳပ္ခံေတြလို႔ပဲ ျမင္ၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္တာပါ။ ကုလားသံုးခ်က္ ထိရင္ေတာ့ ရခိုင္လည္း ႏွစ္ခ်က္ေတာ့ ထိမွာပဲ။ ႏွစ္ေကာင္စလံုးကေတာ့ ေမ်ာက္ပါပဲ”
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ေနထုိင္တဲ့ ေမာင္ေတာဇာတိ ရခုိင္အမ်ိဳးသား စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ တစ္ဦးကလည္း “တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး နားလည္မႈေပးၿပီး တစ္ဦးရပ္တည္မႈကို တစ္ဦးက ေလးစားႏိုင္ရမယ္။ ႏိုင္ငံသားျဖစ္မႈ မျဖစ္မႈက ျပဌာန္းထားတဲ့ ဥပေဒရွိတယ္။ ဒါကို ေျဖရွင္းဖို႔က အစိုးရမွာ အဓိက တာ၀န္ရွိပါတယ္” လို႔ သူ႔အျမင္ကို ေျပာပါတယ္။
ေမာင္ေတာၿမိဳ႕ခံ အသက္ ၆၀ ၀န္းက်င္ မြတ္စလင္ဘာသာ၀င္တစ္ဦးကလည္း “ ရိုဟင္ဂ်ာလို႔ပဲေခၚေခၚ ၊ ဘဂၤါလီ လို႔ပဲေခၚေခၚ ဒါေတြက Terminology ေတြပါပဲ။ အဓိက လိုအပ္ေနတာက Status တစ္ခုရဖို႔ပါပဲ” လို႔ လက္ရွိ အေနအထားကို သံုးသပ္ပါတယ္။
ေလာေလာဆယ္မွာေတာ့ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ ႏိုင္ငံသားအျဖစ္ အသိမွတ္မခံရတဲ့ ဘဂၤါလီ မြတ္စလင္ေတြ အေနနဲ႔ မဲေပးခြင့္ရွိ မရွိဆိုတာ မေသခ်ာေသးဘူးလို႔ ဆိုၾကပါတယ္။
“ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို မဲေပးဆိုရင္ေတာ့ ေပးရမွာေပါ့။ မေပးရဘူးဆုိရင္လည္း မေပးရံုေပါ့” ေမာင္ျဖဴက ေလသံ ေပ်ာ့ေပ်ာ့နဲ႔ ေျပာတယ္။ “ကၽြန္ေတာ္တို႔က ဘာတတ္ႏိုင္မွာလည္း” လို႔ သူက ဆက္ေျပာတယ္။
Comments