မတရားမႈမွန္သမွ် မုခ်က်ဆံုးရမည္
ေအာင္သာငယ္
ေမ ၃၀၊ ၂၀၀၉
ေအာင္သာငယ္
ေမ ၃၀၊ ၂၀၀၉
သမိုင္းဆိုင္ရာ အေၾကာင္း တစံုတရာကို ေျပာဆိုမည္ဆိုလွ်င္ ခိုင္မာေသာ အခ်က္အလက္ လိုေလသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သမိုင္းသည္ ဒ႑ာရီ မဟုတ္။ သမိုင္းသည္ နတ္သမီး ပံုျပင္မဟုတ္။ သမိုင္းသည္ ယံုတမ္းစကား မဟုတ္။ သမိုင္းသည္ တကယ္ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို အခ်ိန္ကာလ အလိုက္ အဆင့္ဆင့္ မွတ္တမ္း တင္ျခင္းသာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေလသည္။ သမိုင္းတြင္ ခ်စ္ျခင္း၊ မုန္းျခင္းမ်ား မပါ။ စိတ္ဆႏၵမ်ား မပါ။ သမိုင္းတြင္ အျဖစ္အပ်က္မ်ားသာ ပါေလသည္။ စိတ္ကူးယဥ္ မဟုတ္ေသာ တကယ္စင္စစ္ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့ေသာ အျဖစ္အပ်က္မ်ားသာ ပါေလသည္။
သုိ႔ေသာ္လည္း လူသားတုိ႔ တကယ္ ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကရေသာ ရာစုႏွစ္ႏွင့္ ခ်ီသည့္ အခ်ိန္ကာလမ်ားမွာပင္ သမိုင္း ဆိုသည့္ စကားလံုး၏ အဓိပၸာယ္ကို အႏိုင္ရသူမ်ားကသာ ဖြင့္ဆိုႏိုင္သည္ဟု ဆိုခဲ့ေသာ ကာလမ်ား ရွိခဲ့ဖူးေလသည္။ သည္လိုႏွင့္ သမိုင္း ဆိုသည္မွာ အႏိုင္ ရခဲ့သူမ်ား၏ မွတ္တမ္း၊ သုိ႔မဟုတ္ အႏိုင္ရေနသူမ်ား ကသာ သူတုိ႔ တင္ခ်င္သလို တင္ခဲ့ၾကေသာ မွတ္တမ္းတခုဟု အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ခဲ့ၾကဖူးေလသည္။ သည္လိုႏွင့္ ရာဇ၀င္ ဆိုသည့္ စကားလည္း ေပၚေပါက္လာဖူးသည္။ သည္လိုနွင့္ သမိုင္းဆိုသည့္ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုခ်က္မွာလည္း လြဲေခ်ာ္ခဲ့ရ ေလေတာ့သည္။ သမိုင္းဆိုသည္မွာ ႏိုင္သူတုိ႔၏ မွတ္တမ္း။ သည္လိုႏွင့္ သမိုင္းကို ႏိုင္သူတုိ႔သာ ေရးႏိုင္သည္ဟု မွတ္ယူေနေသာ န၀တ (သုိ႔မဟုတ္) နအဖကလည္း သမိုင္း မွတ္တမ္းအမွန္ ျပဳစုေရးဆိုေသာ ေခါင္းစဥ္ေအာက္တြင္ ကိုယ့္ နာမည္ ကိုယ္ေရးဖုိ႔ ၾကိဳးစားခဲ့ေသာ ရာဇ၀င္ စာအုပ္မ်ားကိုလည္း ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ ဖတ္ခဲ့ၾကရ ေလေတာ့သည္။
သုိ႔ေသာ္လည္း သမိုင္းသည္ သူေနရမည့္ေနရာမွာ သူ ေနေနေလသည္။ ႏိုင္သူ ရံႈးသူတုိ႔က ထားရာမွာ သူ မေန။ အခ်ိန္ကာလတခုမွာ မည္သူက ႏိုင္သူ၊ မည္သူက ရံႈးသူ ဆိုသည္ကို သမိုင္းက သစၥာရွိစြာ မွတ္တမ္း တင္ေလသည္။ တခ်ိန္ထဲမွာပင္ မည္သူက မွန္ကန္သူ၊ မည္သူက မွားယြင္းသူ ဆိုသည္ကိုလည္း သမိုင္းက သစၥာရွိရွိ မွတ္တမ္းတင္ေလသည္။ ထုိ႔အတူ အခ်ိန္ကာလတခု ေရာက္သည့္အခါတြင္ မွန္ကန္သူကသာ ႏိုင္သူ ျဖစ္ေၾကာင္းကိုလည္း သမိုင္းက ရာစုႏွစ္ ေထာင္စုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာသည္အထိ သက္ေသခံကာ မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ေလသည္။
သည္လိုႏွင့္ ယဥ္ေက်းေသာ လူ႔သမိုင္းသည္ အႏိုင္ အရံႈးထက္ မွန္ကန္မႈ၊ မွားယြင္းမႈကိုသာ တင္ခဲ့ေသာ သမိုင္း ျဖစ္ခဲ့ေလေတာ့သည္။ တနည္းအားျဖင့္ တရားမႈႏွင့္ မတရားမႈကို စာရင္းတုိ႔ခဲ့ေသာ သမိုင္းသာ ျဖစ္ေလသည္။ အခ်ိန္ကာလတခုတြင္ တစံုတေယာက္ - သုိ႔မဟုတ္ - တစံုတရာသည္ အမွားအယြင္း လုပ္သူအျဖစ္ ရာဇ၀င္တခုတြင္ အမည္တုိ႔ ခံရေကာင္း ခံရမည္။ သုိ႔ေသာ္ အခ်ိန္ကာလတခုတြင္ အမွန္တရား ဘက္ေတာ္သား အျဖစ္၊ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳ ခံရမည္မွာလည္း အေသအခ်ာသာ ျဖစ္ေလသည္။ သည္ အျဖစ္အပ်က္မ်ားကို သမိုင္းကသာ မွတ္တမ္းတင္ႏိုင္သည္ မဟုတ္လား။
သည္လုိႏွင့္ ေဂ်ာ္ဒန္ႏိုဘရူႏို-သည္ သူရဲေကာင္း ျဖစ္ခဲ့သည္ မဟုတ္လား။
သည္အခါ သမိုင္းဆိုင္ရာ အေၾကာင္းတစံုတရာကို ေျပာဆိုတိုင္း အရွံဳး အႏိုင္ ဆိုသည္ထက္ အမွန္တရားကိုသာ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔ ေျပာဆိုရမည္မွာ အေသအခ်ာပင္ျဖစ္ေပေတာ့သည္။
၁၉၈၈ အေရးေတာ္ပံုသည္ တစံုတရာရံႈးနိမ့္ခဲ့သလို တစံုတရာ ေအာင္ျမင္ခဲ့ေလသည္။
ရံႈးနိမ့္ခဲ့ျခင္းမွာ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔လိုလားေသာ ဒီမိုကရက္တစ္ အစိုးရတရပ္ကို ရရွိသည္အထိ အေရးေတာ္ပံုကို မသယ္ေဆာင္ ႏိုင္ခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္ေလသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔ ေအာင္ျမင္ခဲ့သည္မွာ ဖိႏွိပ္မႈ မွန္သမွ်ကို အံုၾကြ ေတာ္လွန္ျခင္းျဖင့္ အဆံုး သပ္ႏိုင္သည္ဆိုေသာ ႏိုင္ငံေရးအရ အေရးပါသည့္ အသိတရားကို ျပည္သူအားလံုးအား ေပးႏိုင္ခဲ့ျခင္းပင္ ျဖစ္ေလသည္။ သည္ ေအာင္ျမင္မႈက ယေန႕ထက္ထိတုိင္ အက်ိဳးသက္ေရာက္ေနပါေသးသည္။ သည္လိုႏွင့္ ၁၉၉၆ ေက်ာင္းသား လႈပ္ရွားမႈႏွင့္ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးၾကီးကို ျဖစ္ေပၚေစခဲ့သည္ မဟုတ္ေလာ။
ယခုေလာေလာဆယ္ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔ အားနည္းေကာင္း အားနည္းေနမည္၊ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔ ရံႈးနိမ့္ေကာင္း ရံႈးနိမ့္ေနမည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ကၽြႏု္ပ္တုိ႔သည္ မွားယြင္းသူမ်ား မဟုတ္ၾက။ အမွားအယြင္းကို လုပ္ေနသူမ်ား မဟုတ္ၾက။
သုိ႔ေသာ္လည္း သမိုင္းဆိုင္ရာ အခ်က္အမ်ားအရ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔ မည္သုိ႔ အားနည္းေနသည္ျဖစ္ေစ မတရားမႈကို တရားမႈႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေနခဲ့ေသာ သည္အခ်က္ကပင္ ေနာင္ တခ်ိန္တြင္ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔သည္ ေအာင္ႏိုင္သူမ်ား ျဖစ္လာၾကလိမ့္မည္ကို သမိုင္းတကာက ေျပာျပေနေလသည္။ သည့္အတြက္ တေန႕ေန႕တြင္ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔ ေခတ္အေၾကာင္း သမိုင္းဆိုင္ရာအရ ေျပာဆိုၾကသည့္အခါ ကၽြန္ုပ္တုိ႔က မွန္ကန္သူမ်ားသာ ျဖစ္သည့္အေၾကာင္းကို သမိုင္းက မွတ္တမ္း ေကာင္းေကာင္း တင္ပါလိမ့္မည္။
ထုိ႔အတူ လူသား၏ သမိုင္းတေလွ်ာက္လံုးတြင္ မည္သည့္အခါကမွ် မတရားမႈက တရားမႈအေပၚ အႏိိုင္မရခဲ့ဖူးေၾကာင္း သမိုင္းႏွင့္ခ်ီေျပာရင္း ျမန္မာျပည္တြင္သာမက တကမၻလံုးရွိ မတရားမႈ မွန္သမွ် သည္လည္း က်ဆံုးရမည္မွာ မုခ် အေသအခ်ာပင္ျဖစ္သည္ဟု ယံုၾကည္ပါေၾကာင္း....။
သုိ႔ေသာ္လည္း လူသားတုိ႔ တကယ္ ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကရေသာ ရာစုႏွစ္ႏွင့္ ခ်ီသည့္ အခ်ိန္ကာလမ်ားမွာပင္ သမိုင္း ဆိုသည့္ စကားလံုး၏ အဓိပၸာယ္ကို အႏိုင္ရသူမ်ားကသာ ဖြင့္ဆိုႏိုင္သည္ဟု ဆိုခဲ့ေသာ ကာလမ်ား ရွိခဲ့ဖူးေလသည္။ သည္လိုႏွင့္ သမိုင္း ဆိုသည္မွာ အႏိုင္ ရခဲ့သူမ်ား၏ မွတ္တမ္း၊ သုိ႔မဟုတ္ အႏိုင္ရေနသူမ်ား ကသာ သူတုိ႔ တင္ခ်င္သလို တင္ခဲ့ၾကေသာ မွတ္တမ္းတခုဟု အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ခဲ့ၾကဖူးေလသည္။ သည္လိုႏွင့္ ရာဇ၀င္ ဆိုသည့္ စကားလည္း ေပၚေပါက္လာဖူးသည္။ သည္လိုနွင့္ သမိုင္းဆိုသည့္ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုခ်က္မွာလည္း လြဲေခ်ာ္ခဲ့ရ ေလေတာ့သည္။ သမိုင္းဆိုသည္မွာ ႏိုင္သူတုိ႔၏ မွတ္တမ္း။ သည္လိုႏွင့္ သမိုင္းကို ႏိုင္သူတုိ႔သာ ေရးႏိုင္သည္ဟု မွတ္ယူေနေသာ န၀တ (သုိ႔မဟုတ္) နအဖကလည္း သမိုင္း မွတ္တမ္းအမွန္ ျပဳစုေရးဆိုေသာ ေခါင္းစဥ္ေအာက္တြင္ ကိုယ့္ နာမည္ ကိုယ္ေရးဖုိ႔ ၾကိဳးစားခဲ့ေသာ ရာဇ၀င္ စာအုပ္မ်ားကိုလည္း ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ ဖတ္ခဲ့ၾကရ ေလေတာ့သည္။
သုိ႔ေသာ္လည္း သမိုင္းသည္ သူေနရမည့္ေနရာမွာ သူ ေနေနေလသည္။ ႏိုင္သူ ရံႈးသူတုိ႔က ထားရာမွာ သူ မေန။ အခ်ိန္ကာလတခုမွာ မည္သူက ႏိုင္သူ၊ မည္သူက ရံႈးသူ ဆိုသည္ကို သမိုင္းက သစၥာရွိစြာ မွတ္တမ္း တင္ေလသည္။ တခ်ိန္ထဲမွာပင္ မည္သူက မွန္ကန္သူ၊ မည္သူက မွားယြင္းသူ ဆိုသည္ကိုလည္း သမိုင္းက သစၥာရွိရွိ မွတ္တမ္းတင္ေလသည္။ ထုိ႔အတူ အခ်ိန္ကာလတခု ေရာက္သည့္အခါတြင္ မွန္ကန္သူကသာ ႏိုင္သူ ျဖစ္ေၾကာင္းကိုလည္း သမိုင္းက ရာစုႏွစ္ ေထာင္စုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာသည္အထိ သက္ေသခံကာ မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ေလသည္။
သည္လိုႏွင့္ ယဥ္ေက်းေသာ လူ႔သမိုင္းသည္ အႏိုင္ အရံႈးထက္ မွန္ကန္မႈ၊ မွားယြင္းမႈကိုသာ တင္ခဲ့ေသာ သမိုင္း ျဖစ္ခဲ့ေလေတာ့သည္။ တနည္းအားျဖင့္ တရားမႈႏွင့္ မတရားမႈကို စာရင္းတုိ႔ခဲ့ေသာ သမိုင္းသာ ျဖစ္ေလသည္။ အခ်ိန္ကာလတခုတြင္ တစံုတေယာက္ - သုိ႔မဟုတ္ - တစံုတရာသည္ အမွားအယြင္း လုပ္သူအျဖစ္ ရာဇ၀င္တခုတြင္ အမည္တုိ႔ ခံရေကာင္း ခံရမည္။ သုိ႔ေသာ္ အခ်ိန္ကာလတခုတြင္ အမွန္တရား ဘက္ေတာ္သား အျဖစ္၊ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳ ခံရမည္မွာလည္း အေသအခ်ာသာ ျဖစ္ေလသည္။ သည္ အျဖစ္အပ်က္မ်ားကို သမိုင္းကသာ မွတ္တမ္းတင္ႏိုင္သည္ မဟုတ္လား။
သည္လုိႏွင့္ ေဂ်ာ္ဒန္ႏိုဘရူႏို-သည္ သူရဲေကာင္း ျဖစ္ခဲ့သည္ မဟုတ္လား။
သည္အခါ သမိုင္းဆိုင္ရာ အေၾကာင္းတစံုတရာကို ေျပာဆိုတိုင္း အရွံဳး အႏိုင္ ဆိုသည္ထက္ အမွန္တရားကိုသာ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔ ေျပာဆိုရမည္မွာ အေသအခ်ာပင္ျဖစ္ေပေတာ့သည္။
၁၉၈၈ အေရးေတာ္ပံုသည္ တစံုတရာရံႈးနိမ့္ခဲ့သလို တစံုတရာ ေအာင္ျမင္ခဲ့ေလသည္။
ရံႈးနိမ့္ခဲ့ျခင္းမွာ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔လိုလားေသာ ဒီမိုကရက္တစ္ အစိုးရတရပ္ကို ရရွိသည္အထိ အေရးေတာ္ပံုကို မသယ္ေဆာင္ ႏိုင္ခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္ေလသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔ ေအာင္ျမင္ခဲ့သည္မွာ ဖိႏွိပ္မႈ မွန္သမွ်ကို အံုၾကြ ေတာ္လွန္ျခင္းျဖင့္ အဆံုး သပ္ႏိုင္သည္ဆိုေသာ ႏိုင္ငံေရးအရ အေရးပါသည့္ အသိတရားကို ျပည္သူအားလံုးအား ေပးႏိုင္ခဲ့ျခင္းပင္ ျဖစ္ေလသည္။ သည္ ေအာင္ျမင္မႈက ယေန႕ထက္ထိတုိင္ အက်ိဳးသက္ေရာက္ေနပါေသးသည္။ သည္လိုႏွင့္ ၁၉၉၆ ေက်ာင္းသား လႈပ္ရွားမႈႏွင့္ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးၾကီးကို ျဖစ္ေပၚေစခဲ့သည္ မဟုတ္ေလာ။
ယခုေလာေလာဆယ္ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔ အားနည္းေကာင္း အားနည္းေနမည္၊ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔ ရံႈးနိမ့္ေကာင္း ရံႈးနိမ့္ေနမည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ကၽြႏု္ပ္တုိ႔သည္ မွားယြင္းသူမ်ား မဟုတ္ၾက။ အမွားအယြင္းကို လုပ္ေနသူမ်ား မဟုတ္ၾက။
သုိ႔ေသာ္လည္း သမိုင္းဆိုင္ရာ အခ်က္အမ်ားအရ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔ မည္သုိ႔ အားနည္းေနသည္ျဖစ္ေစ မတရားမႈကို တရားမႈႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေနခဲ့ေသာ သည္အခ်က္ကပင္ ေနာင္ တခ်ိန္တြင္ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔သည္ ေအာင္ႏိုင္သူမ်ား ျဖစ္လာၾကလိမ့္မည္ကို သမိုင္းတကာက ေျပာျပေနေလသည္။ သည့္အတြက္ တေန႕ေန႕တြင္ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔ ေခတ္အေၾကာင္း သမိုင္းဆိုင္ရာအရ ေျပာဆိုၾကသည့္အခါ ကၽြန္ုပ္တုိ႔က မွန္ကန္သူမ်ားသာ ျဖစ္သည့္အေၾကာင္းကို သမိုင္းက မွတ္တမ္း ေကာင္းေကာင္း တင္ပါလိမ့္မည္။
ထုိ႔အတူ လူသား၏ သမိုင္းတေလွ်ာက္လံုးတြင္ မည္သည့္အခါကမွ် မတရားမႈက တရားမႈအေပၚ အႏိိုင္မရခဲ့ဖူးေၾကာင္း သမိုင္းႏွင့္ခ်ီေျပာရင္း ျမန္မာျပည္တြင္သာမက တကမၻလံုးရွိ မတရားမႈ မွန္သမွ် သည္လည္း က်ဆံုးရမည္မွာ မုခ် အေသအခ်ာပင္ျဖစ္သည္ဟု ယံုၾကည္ပါေၾကာင္း....။
Comments