son and arrow

သားနဲ႔ျမႇား
မင္းရန္ေ၀း
ဇူလုိင္ ၁၊ ၂၀၀၉
ကၽြန္ေတာ့္မွာ သားတေယာက္ သမီးတေယာက္ ရွိပါတယ္။ သမီးက အႀကီး၊ သားက အငယ္ပါ။ သမီးနဲ႔သားက အသက္ ေတာ္ေတာ္ကြာေတာ့၊ သမီးႀကီး အရြယ္ေရာက္တဲ့အထိ သားက ေတာ္ေတာ္ေလး ငယ္ေနပါေသးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ မေဟသီ ကေတာ့ သမီးထက္ သားကို ပိုခ်စ္တယ္လို႔ အတိအလင္း ဖြင့္ဟ ၀န္ခံထားပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ သားကို သမီးထက္ ပိုၿပီး စိတ္ပူတယ္ စိုးရိမ္တယ္ လို႔လည္း ဆိုပါတယ္။

“မင္းကလည္းကြာ ေျပာင္းျပန္ႀကီးပါလားကြ၊ ငါၾကားဖူးတာကေတာ့ ေယာက်ာၤးေလးပဲ ေဒါင္လိုက္က်က် ျပားလိုက္က်က် သိပ္စိတ္ပူစရာ မလိုဘူးလို႔ ငါတို႔ ျမန္မာေတြ ေျပာေလ့ ေျပာထ ရွိတယ္ မဟုတ္လား” လို႔ ကၽြန္ေတာ္က ေျပာေတာ့ သူ႔အေၾကာင္း ျပခ်က္နဲ႔ သူကလည္း ခိုင္လုံေနျပန္ေရာ။

“သမီး မိန္းကေလးက ဆိုဆုံးမရ လြယ္တယ္ ေမာင္ရဲ႕။ သားေယာက်ာ္းေလးက ဆံုးမရ ခက္တယ္။ ခုေခတ္မွာ အရက္ေတြ စီးကရက္ေတြ၊ ကာရာအိုေကေတြ၊ ဗီြဒီယိုရုံေတြကလဲ ေပါက ေပါသနဲ႔။ သားေလး အေပ်ာ္အပါးေတြ ၀ါသနာထံုၿပီး လူေပါ႔ လူပ်က္ကေလး ျဖစ္သြားမွာ၊ လူဆိုး လူမိုက္ေလး ျဖစ္သြားမွာ သိပ္စိုးရိမ္တာပဲ” လို႔ တဖြဖြ ေျပာရွာပါတယ္။

အဲ့ဒီ စိုးရိမ္စိတ္နဲ႔ပဲ သားကို အရြယ္မေရာက္ခင္ ကတည္းက ပံုသြင္းဖို႔ ႀကိဳးစားေနရွာပါတယ္။ သားေလး စကားမေျပာတတ္ခင္ လူႀကီးေတြ သင္တာကို အမူအရာနဲ႔ လုပ္ျပတတ္တဲ့ အရြယ္က စၿပီးသင္တာက “ဦးေတာ္” ပါ။ စကားေလး မပီကလာပီကလာ ေျပာတတ္လာေတာ့ “ၾသကာသ”။

ဒီလို တစတစ သင္ၾကားလာလိုက္တာ သားေလး မူႀကိဳေက်ာင္း မေရာက္ခင္ဘဲ ၾသကာသ ကန္ေတာ့ခန္း အစအဆံုး ႏုတ္တိုက္ရေနျပီ၊ “သံဗုေဒၶ”တို႔ “ေဟတုပစၥေယာ” တို႔ ရေနျပီ။ မူၾကိဳေက်ာင္း စပို႔တဲ့ ႏွစ္မွာေတာ့ မဂၤလာ ကဗ်ာနဲ႔ ၇ ေန႔ ဘုရားရွိခိုးကို သူကိုယ္တိုင္ သင္ေပးခဲ့ပါတယ္။ သူ႕သားစိတ္ကို ႏူးညံ့ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းလာေအာင္ ဘာသာေရးနဲ႔ ပံုသြင္းျပီး ယူေနတာတဲ့ေလ။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ကိုယ္အလုပ္နဲ႔ကိုယ္ မအားတာမို႔ ဘာမွ လုပ္မေပးႏုိင္ပါဘူး။ မိန္းမလုပ္တာကိုပဲ ၾကည့္ျပီး ပီတိ ျဖစ္ေနရတာပါ။


သူ႔မွာေလ တေန႔တေန႔ အားရတယ္ မရွိရွာပါဘူး၊ ပုံျပင္စာအုပ္ေတြကို ၀ယ္ျပီးဖတ္၊ ညတိုင္း အိပ္ယာ၀င္ ပုံျပင္ေျပာျပ။ ျပီးေတာ့ အဲ့ဒီ ပုံျပင္ထဲက သင္ခန္းစာေတြကို ထုတ္ျပီး သားကို မွတ္ထားခိုင္း၊ ဒါကို သူတို႔ သားအမိ ေန႔စဥ္ လုပ္ေနက် အလုပ္။

တညမွာေတာ့ ထံုးစံအတိုင္း မိန္းမက သားကို ရင္ခြင္ထဲ ထည့္ျပီး ပံုေျပာျပတယ္။ သူဖတ္ထား မွတ္ထားတဲ့ ပံုျပင္ေတြကလဲ ကုန္သြားျပီ၊ သားေတာ္ေမာင္ကလဲ မအိပ္ေသး၊ အဲဒီေတာ့ သားကို ထပ္ခါတလဲလဲ ေျပာေျပာျပေနတဲ့ ဇာတ္ႀကီးဆယ္ဘဲြ႔ကိုပဲ ျပန္လွည့္ရေတာ႔တာေပါ႔။ ဒီေကာင္ကလဲ ပုံျပင္ဆို ၾကိဳက္မွၾကိဳက္။
အေလာင္းေတာ္ သု၀ဏၰသာမရဲ႕ ဇာတ္ေတာ္ကို ပံုျပင္လို ေျပာျပေနတာပါ။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ အိပ္မေပ်ာ္ေသးတာနဲ႔ မ်က္ေစ့ေလး အသာေမွးျပီး ေရာက္တတ္ရာရာ ေတြးေနမိတယ္။ သူတို႔သားအမိ ေျပာေနတာ မၾကားတခ်က္ ၾကားတခ်က္။ သူတို႔သားအမိ ဇာတ္ေတာ္ခင္းေနတာ သိပ္ေတာ့ မၾကာလိုက္ပါဘူး၊

“မ်က္မျမင္ မိဘႏွစ္ပါးကို လုပ္ေကြၽးေနရွာတဲ့ သု၀ဏၰသာမ သတို႔သားေလး သမင္အေပါင္း ျခံရံျပီး မိဂသမၺဒါျမစ္ကမ္းကို ေရခပ္ဆင္းအလာ၊ ပိဠိယကၡမင္းက ေတာကစား ထြက္ရင္း ေတြ႕ အသားအေရာင္က ေရႊအဆင္းလို ၀င္းပေန။ ေတာထဲမွာ အျမဲ သစ္သီးကိုပဲ အဟာရျပဳ မွီ၀ဲေနတဲ့သူ ဆိုေတာ့ တကိုယ္လုံး စိုေျပ လန္းဆန္းလို႔။ ေမတၱာႏွင့္ ယွဥ္ေသာစိတ္ကိုသာ မျပတ္ ပြားမ်ားေနသူမို႔ သူရုပ္သြင္ကလည္း ၾကည္လင္ ေအးျမလို႔။

ပိဠိယကၡမင္းမွာ အံ့ၾသတၾကီး၊ ေတာၾကီး မ်က္မည္းထဲမွာ ေရႊအဆင္းလို လွပျပီး ၾကည္လင္ လန္းဆန္းေနတဲ့သူဟာ လူလား နတ္လား ကိႏၷရီလား ကိႏၷရာလား ေ၀ခြဲလို႔မရ … ။

ကဲ မထူးေတာ့ပါဘူးကြာ ဆိုျပီး ျမႇားနဲ႔ ပစ္ထည့္လိုက္။ အေလာင္းေတာ္ ျမႇားထိ။ ျမႇားဆိပ္မႊန္။ ….. ဒုကုလနဲ႔ ပါရိကကို ပိဠိယကၡမင္း ေျပးေခၚ။ သစၥာဆို ျမႇားဆိပ္ေျပ။

ဇာတ္ေပါင္းေတာ့ အေမ့ရင္ခြင္ထဲက သားကို ေမးခြန္းတခု ေမးပါတယ္။ “သားေရာ သု၀ဏၰသာမလို သားလိမၼာေလး မျဖစ္ခ်င္ဘူးလား” တဲ့။

( ……… ………… ……… )

သားက ေတာ္ေတာ္နဲ႔ ျပန္မေျဖဘူး။ အသံတိတ္ေနတယ္။ သားဆီက အသံ ေတာ္ေတာ္နဲ႔ ထြက္မလာတာ သတိထားလိုက္မိျပီး ဒီေကာင္ အိပ္မ်ား ေပ်ာ္သြားျပီလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ဘာေတြမ်ား စဥ္းစားေနပါလိမ့္လို႔ နားစြင့္ထားလိုက္မိတယ္။

သားက တေအာင့္ေလး စဥ္းစားျပီးမွ အေျဖတခု ေပးပါတယ္။ အဲဒီအေျဖကိုလဲ ၾကားေရာ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ေမွးစင္းထားတဲ့ မ်က္လံုးႏွစ္လုံး ျပဴးထြက္သြားပါေတာ့တယ္။

သူ႔အေမမွာလဲ ဘာေျဖရမွန္းမသိေအာင္ ထိတ္ထိတ္ပ်ာပ်ာ ျဖစ္သြားေလရဲ႕။

“သားလိမၼာေလး မျဖစ္ခ်င္ပါဘူး အေမရာ၊ သား ျမႇားမွန္တာ မခံခ်င္ဘူး” တဲ့။

ကၽြန္ေတာ္ အဲ့ဒီညက တညလံုး အိပ္မေပ်ာ္ေတာ့ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျဖတ္သန္းေနရတဲ့ ေခတ္ႀကီးကိုကလဲ သားလိမၼာေတြ ျမႇားဒဏ္ သင့္ေနရတဲ့ ေခတ္ႀကီး မဟုတ္ပါလား။ ။

Comments