Mar Mar Aye - 287

“ေျပာျပစရာေတြလဲ တပံုႀကီး ရွိေသးတယ္” အမွတ္(၂၈၇)
‘ရန္ႏုိင္ေဆြ’ ရဲ႕ တပည့္ ‘ေမလွၿမိဳင္’
မာမာေအး
စက္တင္ဘာ ၂၈၊ ၂ဝဝ၉

ေသာတရွင္မ်ား က်န္းမာေတာ္မူၾကပါစ ရွင္။ မာေအး ခ်စ္တဲ့ ေသာတရွင္ေတြ ဂီတ ဝါသနာရွင္ေတြ အားလံုး မာေအးရဲ႕အသံေလး ၾကားရတဲ့အခါမွာ ကုိယ္ေရာစိတ္ပါ ခ်မ္းသာၾကပါေစ လို႔ ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းလိုက္ပါတယ္။

ေသာတရွင္တုိ႔ေရ - ေရွ႕တပတ္က အဆိုေတာ္ႀကီး ေမလွၿမိဳင္ အေၾကာင္းေျပာရင္း အာဇာနည္ေန႔နဲ႔လဲ တုိက္တာမို႔လို႔ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း နဲ႔တကြ ႏုိင္ငံအတြက္ အသက္ေပးသြားတဲ့ အာဇာနည္ေတြကို ေမလွၿမိဳင္ ဆိုထားေပးခဲ့တဲ့ ဂီတစာဆုိ အဆိုေတာ္ ဂီတာ တင္အုန္း ေရးစပ္တဲ့ ‘အေလးျပဳပါတယ္” သီခ်င္းနဲ႔ သတိတရ အေလးျပဳ လႊင့္ေပးလိုက္ခဲ့ပါတယ္။ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ေက်းဇူးရွင္ေတြကုိ ေက်းဆြတ္ရက္ေအာင္ ေမ့ကြက္ကုိ မေဆာင္လုိက္ၾကပါနဲ႔ လုိ႔ ေျပာခ်င္တာပါဘဲရွင္။

အေမၿမိဳင့္အေၾကာင္း ဆက္မေျပာခင္ ၾကားျဖတ္ကေလး ေျဖလုိက္ပါရေစအံုးေနာ္။ ဧရာဝတီတိုင္း၊ ျမန္ေအာင္ၿမိဳ႕နယ္၊ ဝက္တိုးအုပ္စုက ေတာသားကေလး ဆိုတဲ့သူက ညီမေတာ္ ေရႊေက်းက တဆင့္ အာဇာနည္ေန႔က မာေအးကို ပီတိမ်က္ရည္ သီခ်င္း အလြတ္ဆိုျပပါလို႔ ပူဆာထားလုိ႔ပါ။ ကဲ - ကုိေတာသားကေလးေရ ကုိေၾကးမံုအေၾကာင္း ေျပာတုန္းက တပုိဒ္ ႏွစ္ပိုဒ္ ၾကားမွာေပါ့။ သီခ်င္းက အရွည္ႀကီးရယ္။ လူရႊင္ေတာ္ ဦးစပါယ္ရွယ္ကလဲ စကားေတြ ဝင္ေျပာေသးတယ္။ ကိုေၾကးမံုလဲ ပါမွ ျဖစ္မယ္။ အခုေရးတဲ့သူေရာ၊ စာဖတ္တဲ့ စပါယ္ရွယ္ႀကီးေရာ ေခ်ာကုန္ၿပီ ေတာ္ေရ႕။ ၾကံဳတဲ့တေန႔မွ အခန္႔သင့္တဲ့ အပုိဒ္ ကိုယ္ဆိုတဲ့ အပိုဒ္ကုိေတာ့ ဆုိျပေသးတာေပါ့ရွင္ ခုေတာ့ ေမလွၿမိဳင္ အေၾကာင္း နားဆင္လုိက္ပါဦး။

ဟိုတပတ္က ေမလွၿမိဳင္ကို သူဆိုတဲ့ သီခ်င္းေတြ ႀကိဳက္လုိ႔ အသံကုိ စသိတယ္။ ရုပ္ရွင္ထဲမွာ မမရွင္ရဲ႕ ညီမေတာ္ တစုလို ပါခဲ့တာ ၾကည့္ဖူးတယ္။ သူမဟာ ရုပ္ရွင္နဲ႔ မၾကာဘူး၊ ဂ်ပန္ေခတ္မွာ ျပဇာတ္ကေနခဲ့တယ္။ လြတ္လပ္ေရးေခတ္က်ေတာ့ ရုပ္ရွင္နဲ႔ ျပဇာတ္ဌာန ခြဲမွာ ျပဇာတ္ ကေပးတယ္။ ဆရာရန္ႏုိင္ေဆြ ဆိုတဲ့ သူ႔ဆရာရင္းရဲ႕ တီးဝုိင္းနဲ႔ အသံလႊင့္ေၾကာင္း ေက်ာ္ၾကားလာေၾကာင္းေတြ ေျပာျပခဲ့တာေပါ့ေနာ္။ မာေအးက ဂ်ပန္ေခတ္ေႏွာင္း ပုိင္းမွာ ေမြးတဲ့သူဆုိေတာ့ လြတ္လပ္ေရးရၿပီး ေခတ္ကစလုိ႔ ကိုယ္တုိင္မီလာၿပီေလ။ ဆိုတတ္ ကတတ္ နားလည္ တတ္တဲ့ အတုခိုးတတ္တဲ့ အရြယ္ေလးမွာ ေခါင္းထဲ အကုန္သြင္းေတာ့ အေမၿမိဳင္လဲ သိေနေတာ့တာေပါ့။

ကိုယ့္ေရွ႕က နာမည္ေက်ာ္ အဆိုေတာ္ႀကီးေတြ ဘယ္လုိဆိုၾကတာလဲ ဆုိတာကုိ ေနာက္က ပါလာတဲ့ အဆိုေတာ္ေလးေတြက နားစုိက္ေလ့လာ ယူခ်င္စရာေတြ႔ရင္ယူ၊ မွတ္စရာရွိရင္မွတ္၊ လုပ္ရပ္ကေလး တခုျပဳထားသင့္ၾကတယ္ မဟုတ္လားရွင္။ မာေအးက အဲဒါေလးမ်ိဳး ပညာတိုးေအာင္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့တဲ့ အက်ိဳးေၾကာင့္ အဆိုေတာ္ႀကီးေတြ ဆုိတဲ့ စတုိင္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ဘယ္လုိဟန္နဲ႔ တိုးမွာလဲ စုိးရိမ္စရာ မရွိ၊ အမ်ားက ပီတိရေအာင္ ဆိုႏိုင္ေနတာပါဘဲ။ ၾကားဆရာေတြ ထားရမယ္လို႔ ေျပာခ်င္တာပါေနာ္။

အဲဒီ ၾကားဆရာေတြထဲမွာ ‘ေမလွၿမိဳင္’ ဟာ မပါမျဖစ္ပဲရွင့္။ မာေအးေရွ႕က အမ်ိဳးသမီး အဆိုေတာ္ ေတြထဲမွာ “ေမလွၿမိဳင္” ေလာက္ စာပီေအာင္ ဆိုတာ မရွိသေလာက္ ျဖစ္ေနလို႔ပါ။ တလံုးခ်င္း တလံုးခ်င္း ပီလုိက္တာမွ စာသားထုတ္တဲ့အခါ ႏွစ္ခါျပန္ဖြင့္ ၾကည့္စရာကို မလိုတဲ့ ေတးသံရွင္ပါ။ မာေအး အေနနဲ႔ ‘ၿမိဳင့္’ ဆိုေပါက္ကို ႀကိဳက္ေပမယ့္ လုိက္မဆိုရဲတာ တခုရွိပါတယ္ရွင့္။ မာေအးရဲ႕ ပထမၾကားဆရာ မလွေရႊ ဆိုတဲ့ စႏၵကိႏၷရီ သီခ်င္းထဲက အလြမ္းပုဒ္ ‘အုိ ေငြမံႈႀကဲ’ဆုိတဲ့ စာပုိဒ္က ဆုိေပါက္ကို လိုက္မဆိုႏုိင္တဲ့ အတြက္ ‘အမွတ္တရ’ ဆိုတတ္တဲ့ အရြယ္မွာလဲ မဆိုခဲ့ေတာ့ဘူး လုိ႔ ဆရာစား ခ်န္ခဲ့ပါေၾကာင္း ေျပာခဲ့ဖူးတာလုိေပါ့ရွင္။ ‘ေမလွၿမိဳင္’ရဲ႕ ‘ေႏြဦးေတးသံ’ သီခ်င္းထဲက ‘ႏွင္းေငြက်န္ ေလျပန္ေလာင္း’ ဆုိတဲ့ ေနရာက ‘အေထ့ဆို’ ေလးတဲြ႔တြဲ႔ႀကီးဟာ ‘ၿမိဳင့္’ ထူးျခားတဲ့ အဆို အထားအသုိနဲ႔မွ လိုက္ဖက္တာမို႔ ဆရာစားခ်န္တဲ့ အထဲ ဂႏၳဝင္တင္ထားပါတယ္။ နားဆင္ၾကည့္ပါေနာ္။

ေနမင္းသူရိန္၊ ပူရွိန္ကျပင္း သေျပဒီပါကြၽန္း ---- ထြန္းထိန္လုိ႔လင္း xxx (ႏွင္းေငြက်န္ ေလျပန္ေလာင္း)၂ xxx ေဟမာန္ေဆာင္းလ ေျပာင္းၾကြခဲ့ ပါၿပီအမွန္ ---- ခါတေပါင္း ညွာေညာင္း ေၾကြ ေႏြရတုဆန္ xx ∙ (ေႏြဦးေတးသံ-ၿမိဳင္)

ေသာတရွင္တုိ႔ ‘ၿမိဳင့္’ အဆို စတိုင္ကို ၾကားလိုက္ၿပီေပါ့ေနာ္။ ‘အေထ့ဆို’ ဆုိတာ မ်ိဳးသံုးတာက အသံကုိ ႏြဲ႔လုိက္တာ၊ အေၾကာင္းအရာကို ႏြဲ႔ လုိက္တာ၊ အခ်စ္ဖြဲ႔ဆိုရင္ ညဳလုိက္တာလုိ႔ သေဘာထားရမယ့္ ကိစၥပါ။ ၿမိဳင္က ဆိုေပါက္ကို ႏြဲ႔လိုက္တာ ‘က်န္’ ဆိုတဲ့ စာလံုးမွာမို႔ ‘ဟန္’ ကို ႏြဲ႔လိုက္တာျဖစ္ပါတယ္။ ဂီတနားယဥ္ၿပီး ျမန္မာသီခ်င္း မ်ားမ်ား နားေထာင္ရင္ မာေအး ေျပာတာကို ပုိၿပီး နားလည္မွာ ေပါ့ေနာ္။ သူ႔အသံက တည္တယ္၊ ၾကည္တယ္၊ ပီသတယ္။ ေယာကၤ်ားဟန္လို ေငါက္ဆိုသံလဲ ပါေနတဲ့အထဲ အဆုိကုိ ႏြဲ႔ခ်လိုက္ေတာ့ စတိုင္တမ်ိဳး ခံစားရတာ ျဖစ္သြားတဲ့ ေမလွၿမိဳင္ ဆုိေပါက္ တခုတိုးလာတာေပါ့ရွင္။ အေမၿမိဳင့္မွာ အဆိုသမားတိုင္းနဲ႔ မတူတဲ့ အဆို အသံက်ေတြ ရွိေၾကာင္း ဌာန္ကရုိဏ္း က်က် ဆုိတတ္ေၾကာင္း သိႏုိင္တာ သင္တဲ့ ဆရာေၾကာင့္လဲ ပါပါတယ္။ ၿမိဳင့္ဆရာရင္းက ‘ရန္ႏုိင္ေဆြ’ ကိုးရွင့္။ ဆရာက တေယာထုိးလဲ ေကာင္းတယ္၊ အသံက ျပာတာတာ ျပတ္ေတာင္းေတာင္း ေပမယ့္ အဆုိက အင္မတန္ပါးနပ္တယ္။ အေမၿမိဳင္ နဲ႔ စံုတြဲဆုိ တပုဒ္ ေရးခဲ့တာ အမ်ိဳးသားတခ်ိဳ႕က ဟာသလုိ႔လဲထင္၊ ဖိတယ္လုိ႔လဲ ထင္လုိ႔ ေနမွာေပါ့၊ မဆိုၾကတာနဲ႔ ဆရာကုိယ္တိုင္ဘဲ ဆိုလုိက္ရတဲ့ သီခ်င္းကို နားေထာင္ၾကည့္ပါရွင္။ နာမည္ႀကီး သီခ်င္းတပုဒ္ပါဘဲရွင္ “အလွ၏ ေက်းကြၽန္” တဲ့

ေဆြ – ဥမၼာႏြယ္မမွ် မယ္ပပ မီႏုိင္ေပါင္ကြယ္၊ အလွၾကြယ္၊ ႏွမသယ္၊ ဒီဘဝအေရး ပီယေဆး ေဆာင္စရာမလိုတယ္၊ ျမင္သူတိုင္း ခ်စ္စရာ ေမတၱာ ပိုေလာက္ဖြယ္ xxx

ၿမိဳင္ – ဆက္ပါအုန္း ေမာင္ရယ္၊ မဟုတ္ေပတဲ့ နားေထာင္ေကာင္းသားဟယ္၊ ေရလည္ေအာင္ နိဂံုးခ်ဳပ္ပါကြယ္ xxx

ေဆြ – အဟုတ္ေျပာတာပါကြယ္၊ က်ဳပ္သေဘာ စာနာဘြယ္၊ ျမင္ျမင္ခ်င္း ရင္ရင္တြင္းမွာ စြဲလို႔ရယ္၊ လွထိပ္ေခါင္ အထူးအျမတ္ကို ရူးမတတ္ ေမာင္ခ်စ္မိၿပီကြယ္၊ အခ်ိန္ကုိ ေစာင့္စား - ေအာင့္ထားလုိ႔လဲ မရပါတယ္၊ ညီတူ ျဖစ္စရာ ခ်စ္ျဖဴ ခ်စ္ပါလားကြယ္ xxx (အလွ၏ေက်းကြၽန္)

[ မူရင္း - ဘီဘီစီအသံလႊင့္ဌာန၊ ျမန္မာပုိင္း ]

Comments