ဝင္းေဖ လြယ္အိတ္ ၂၃ - ဘီဘီစီ ပင္တိုင္က႑
ဝင္းေဖ
ဧၿပီ ၁၅၊ ၂၀၁၀
ဝင္းေဖ
ဧၿပီ ၁၅၊ ၂၀၁၀
ေသာတရွင္မ်ား ခင္ဗ်ား …
ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီးမတုိင္မီက အေနာက္တုိင္းပန္းခ်ီနည္းနဲ႔ အလြန္ထင္ရွားေက်ာ္ၾကား ခဲ့ၾကတဲ့ ဦးဘဉာဏ္တုိ႔၊ ဦးဘေဇာ္တုိ႔၊ ဆရာေဆာင္ စတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးေတြကုိ က်ေနာ္ မမီလုိက္ပါ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီေခတ္ကတည္းက ေအာင္ျမင္ ေက်ာ္ၾကားၿပီးမ်ားျဖစ္ၾကတဲ့ ဆရာႀကီး ဦးေငြကုိင္တုိ႔၊ ဆရာဦးဘၾကည္တုိ႔၊ ဆရာဦးဘရင္ကေလး စတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးေတြကုိေတာ့ စစ္ၿပီးေခတ္မွာ က်ေနာ္ ေတြ႔ၾကံဳခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။
ဆရာႀကီးဦးဘသက္နဲ႔ ဘဏ္ဦးခင္ေမာင္တုိ႔ကေတာ့ က်ေနာ့္ဆရာရင္းမ်ားေတာင္ ျဖစ္ၾကတဲ့အတြက္ ထူးထူးကဲကဲ ဆည္းကပ္ေလ့လာသင္ၾကားခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ ဆရာႀကီးဦးဘဉာဏ္ရဲ႕ လက္ရင္းတပည့္ တေယာက္ျဖစ္တဲ့ ဦးေအာင္ခင္ကုိလည္း ႏွစ္အေတာ္မ်ားမ်ား မႏၱေလးၿမိဳ႕မွာ အတူေနမ်ားျဖစ္ၾကတဲ့အတြက္ ရင္းႏွီးသိကၽြမ္းပါတယ္။ က်ေနာ္နဲ႔ ေတြ႔ၾကံဳဆည္းကပ္ခြင့္ရခဲ့တဲ့ ပန္းခ်ီဆရာႀကီးေတြရဲ႕ ထူးျခားတဲ့အဆုိအမိန္႔ေတြ ကုိလည္း လက္ဆင့္ကမ္းခဲ့ခ်င္ပါတယ္။
ဥပမာ ဆရာႀကီး ဦးေငြကုိင္ဆုိရင္ မႏၱေလးဘက္လာတုိင္း က်ေနာ့္ဆရာရင္း ဦးဘသက္နဲ ့အထူး ခင္မင္ရင္းႏွီးတဲ့ အတြက္ က်ေနာ္နဲ႔ေပၚဦးသက္တုိ႔က ျပဳစုဧည့္ခံရင္း တရင္းတႏွီးဆက္ဆံခြင့္ရခဲ့ၾကပါတယ္။ ဆရာႀကီး ဦးေငြကုိင္နဲ႔ ၾကံဳႀကိဳက္ေနတုန္း ဆရာႀကီးက က်ေနာ္တုိ႔ကုိ တတ္ႏုိင္သမွ်သင္ၾကားေပးခဲ့ဖုိ႔ ေတာင္းခံၾကည့္မိၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆရာႀကီးဦးေငြကုိင္က …
“မင္းတုိ႔ဟာ ကုိဘသက္ တပည့္ေတြျဖစ္ေနၾကမွေတာ့ ငါက ဘာမွ ထပ္သင္ေပးေနစရာ မလုိေတာ့ပါဘူးကြာ” လုိ႔ ေျပာပါတယ္။ “မင္းတုိ႔ဆရာ ကုိဘသက္က ပန္းခ်ီေရးတဲ့ေနရာမွာ တေယာထုိးသလုိ ေရးတာကြ” လုိ႔ ေျပာသြားပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ဆရာ ဦးဘသက္ က်ေနာ္တုိ႔အေခၚ ဘႀကီးသက္က တေယာထုိးအလြန္ေကာင္းသူ ဂီတ ဝိဇၨာတဆူျဖစ္တဲ့ ၿမိဳ႕မၿငိမ္းေတာင္ မ်က္ေစ့မွိတ္ရင္း မွိန္းၿပီးနားေထာင္ရတဲ့ တေယာသမားႀကီးတေယာက္ ျဖစ္ပါတယ္။
ဂီတနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ ၿမိဳ႕မၿငိမ္းရဲ႕ ဆရာတဆူလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာႀကီးဦးေငြကုိင္ေျပာတဲ့ မင္းတုိ႔ဆရာ ကုိဘသက္က ပန္းခ်ီကုိ တေယာထုိးသလုိ ေရးတာကြလုိ႔ ဆုိတဲ့စကားကုိ က်ေနာ္နဲ႔ ေပၚဦးသက္တုိ႔ဟာ ခ်က္ခ်င္း နားမလည္ၾကပါဘူး။ ဆရာႀကီး ဘဏ္ဦးခင္ေမာင္ကရွင္းျပေတာ့မွ ဘာကုိဆုိလုိတယ္ဆုိတာ ပုိၿပီးရွင္းသြားပါ တယ္။ ဘႀကီးသက္ဟာ သူ စိတ္လုိလက္ရ တေယာထုိးၿပီဆုိရင္ ျမန္မာသီခ်င္းလည္းမဟုတ္၊ တုိင္းတပါးသံ အေနာက္တုိင္းသံမ်ဳိးေတြလည္းမဟုတ္ တေယာသံ အနိမ့္အျမင့္၊ အတုိးအက်ယ္၊ အေႏွးအျမန္ အနည္းအမ်ား ေတြကုိ အမ်ဳိးမ်ဳိးေျပာင္းလဲ စမ္းသပ္ထုိးတာျဖစ္တဲ့ အေၾကာင္း၊ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားတာေတြလည္း မဟုတ္ေၾကာင္း စသျဖင့္ ဆရာဦးခင္ေမာင္က ရွင္းျပပါတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ ဦးဘသက္ ပန္းခ်ီေရးတဲ့အခါမွာလည္း ပံုေသနည္းေတြ မရွိပါဘူး။ ေဆးစက္က်ရာ အ႐ုပ္ဆုိတာလုိ အလြန္သြက္ လက္ျဖတ္လတ္ၿပီး လြတ္လပ္တယ္လုိ႔ ဆရာဦးခင္ေမာင္က ရွင္းျပပါတယ္။ ဆရာႀကီး ဦးခင္ေမာင္ဟာ ပန္းခ်ီသီအုိရီေတြနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ကၽြမ္းက်င္ေပမယ့္ လက္ေတြ႔ေရးဆဲြၾကရာမွာေတာ့ ဆရာႀကီး ဦးဘသက္ကုိ ဆရာတင္ထားသူျဖစ္ပါတယ္။
ဆရာႀကီးဦးေငြကုိင္ဟာ အလြန္မာနတရား နည္းပါးသူျဖစ္ပါတယ္။ ဘႀကီးသက္နဲ႔ ဆရာႀကီးဦးေငြကုိင္တုိ႔ ေအာက္ဒုိးပန္းခ်ီ ဆဲြထြက္ၾကတဲ့အခါ က်ေနာ္နဲ႔ ေပၚဦးသက္တုိ႔က လုိက္ၿပီးကူညီျပဳစုၾကရပါတယ္။ သူကုိယ္တုိင္ ဆရာႀကီးတဆူ ျဖစ္ေနပါလ်က္ တခါတရံမွာ ဆရာႀကီးဦးေငြကုိင္က ဘႀကီးသက္ ပန္းခ်ီေရးတာကုိ ေဘးကေန ထုိင္ၾကည့္ၿပီး ေလ့လာသင္ ယူတာေတြကုိ ေတြ႔ရပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔လုိ လူငယ္ေတြေရွ႕မွာ သိကၡာ ထိန္းထားတာမ်ဳိး လံုးဝ မရွိပါဘူး။
“ငါက မင္းတုိ႔ဆရာဆီကသင္ယူဖုိ႔မေျပာနဲ႔ ပုသိမ္ေရာက္တုန္းက ထီးပန္းေရးတဲ့ ငနဲေလးေတြဆီကေတာင္ လက္ထပ္ သင္ခဲ့တာကြ”လုိ႔ ေျပာပါတယ္။ “မင္းတုိ႔လည္း ပညာရဖို႔ဆုိရင္ မရွက္မေၾကာက္ သင္ၾကကြ” လုိ႔ ႐ုိး႐ုိးရွင္းရွင္းႀကီး ဆံုးမ သြန္သင္ေပးပါတယ္။
ဆရာႀကီးဦးဘၾကည္နဲ႔ကေတာ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ၁၉၅ဝ ခု ေစာေစာပုိင္းက ေတြ႔ပါတယ္။ က်ေနာ္က အေတာ္ကေလးငယ္ေသးေတာ့ ဆရာႀကီးကုိ ေတာ္ေတာ္ကေလး ေၾကာက္ရြံ႕႐ုိေသေနပါတယ္။ ဘာမွ မေမးမျမန္းဝံ့ပါ။ ဆရာႀကီးက က်ေနာ္ ေနသာထုိင္သာရွိေအာင္ အညာ ဘုရားတန္ေဆာင္းေတြမွာရွိတဲ့ နိပါတ္ေတာ္ ပန္းခ်ီကားေတြအေၾကာင္း ေျပာပါတယ္။ ဒီေတာ့မွ က်ေနာ္လည္း ေျပာရဲဆုိရဲျဖစ္လာပါတယ္။ နိပါတ္ေတာ္ပန္းခ်ီကားေတြကုိ က်ေနာ္ အလြန္ ႀကိဳက္တဲ့အတြက္ျဖစ္ပါတယ္။
ဆရာႀကီး ဦးဘၾကည္က သူ႔အေနနဲ႔ နိပါတ္ေတာ္ ပန္းခ်ီကားေတြ ေရးခြင့္ၾကံဳမယ္ဆုိရင္ သမား႐ုိးက်မဟုတ္ဘဲ ေျပာင္းလဲ ေရးဆဲြလုိေၾကာင္း ေျပာပါတယ္။ က်ေနာ္က ကေလးသာသာအရြယ္မုိ႔ က်ေနာ္ႀကိဳက္ရင္းစဲြ နိပါတ္ပန္းခ်ီဟန္ေတြကုိ ေျပာင္းလဲပစ္မယ္ဆုိတဲ့ ဆရာႀကီးရဲ႕စကားကုိ မႏွစ္သက္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဘာမွေတာ့ ျပန္မေဝဖန္ရဲပါဘူး။
ေနာက္ သံုးေလးႏွစ္ေလာက္ေနေတာ့ နိပါတ္ေတာ္ ပန္းခ်ီစာအုပ္တအုပ္ ဆရာႀကီး ဦးဘၾကည္ရဲ႕ ပန္းခ်ီ လက္ရာေတြနဲ႔ ထုတ္ေဝလုိက္တာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ဆရာႀကီးဦးဘၾကည္ဟာ သူ႔စကားအတုိင္း နိပါတ္ပန္းခ်ီ ဟန္သစ္ သူ႔ကုိယ္ပုိင္ဟန္နဲ႔ ေရးဆဲြပါတယ္။ တႏုိင္ငံလံုးက အလြန္ႀကိဳက္ၾကပါတယ္။ ေခတ္ေပၚ ပန္းခ်ီဟန္ေတြလည္း အမ်ားႀကီး ပါဝင္ပါတယ္။ က်ေနာ္လည္း ဘဝင္က်ၿပီး ႀကိဳက္ႏွစ္သက္တာေတြ အမ်ားႀကီး ေတြ႔ရပါတယ္။ ဆရာႀကီး ဦးဘၾကည္ဟာ သမား႐ုိးက် ပန္းခ်ီဝါဒီအုပ္စုထဲမွာ ပါဝင္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ဆန္းသစ္တဲ့ အေတြးအေခၚေတြနဲ႔ သ႐ုပ္ေဖာ္ေရးဆဲြလုိတဲ့ဆႏၵ အေတာ္ႀကီးမားတာကုိလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ကေလးေတြအတြက္ သူေရးဆဲြသ႐ုပ္ေဖာ္တဲ့ ႐ုပ္ျပကာတြန္းေတြမွာ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ လြတ္လြတ္လပ္ ေတြးေခၚဖန္တီးေစခ်င္တဲ့ေစတနာေတြ အမ်ားႀကီးပါေနတာကို ေတြ႔ၾကရပါတယ္။
“ငါကလည္း သိပ္ၿပီး သမား႐ုိးက်ႀကီးလုပ္ေနရမွာကုိ မႀကိဳက္ဖူးကြ၊ ဥပမာကြာ Hollywood က အေမရိကန္ ကာတြန္းဝိဇၨာႀကီး Walt Disney ဆုိရင္ ဘယ္မွာ သမား႐ုိးက်ဟုတ္လုိ႔လဲ၊ ငါက အဲဒါမ်ိဳးေတာ့ ႀကိဳက္သကြာ” လုိ ့ ေျပာဖူးပါတယ္။ ဆရာႀကီး ဦးဘၾကည္ဟာ လြတ္လပ္ခြင့္ကုိ လြန္လြန္ကဲကဲ မက်င့္သံုးလုိသူျဖစ္ပါတယ္။
က်န္းမာ ခ်မ္းသာၾကပါေစ။ က်ေနာ္ ဝင္းေဖပါ။
(ဘီဘီစီ ျမန္မာပိုင္းအစီအစဥ္ မွ ျပန္လည္ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္)
Comments