Mar Mar Aye – 374

“ေျပာျပစရာေတြလည္း တပံုႀကီးရိွေသးတယ္” အမွတ္ (၃၇၄)
မဟာဂီတသင္႐ိုးႏွင့္ပတ္သက္၍
မာမာေအး
ဧၿပီ ၃၊ ၂၀၁၁

 (photo - Khin Maung Lay)

BBC က အသံလႊင့္ခ့ဲသည့္ ေဆာင္းပါး ကုိ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္သည္။


ေသာတရွင္မ်ား က်န္းမာေတာ္မူၾကပါစရွင္

မာေအးခ်စ္တ့ဲ ေသာတရွင္ေတြ ဂီတဝါသနာရွင္ေတြအားလံုး မာေအးရဲ႕အသံေလး ၾကားရတ့ဲအခါမွာ ကိုယ္ေရာစိတ္ပါ ခ်မ္းသာၾကပါေစလို႔ ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းလိုက္ပါတယ္။

ေသာတရွင္တို႔ေရ - ၿပီးခ့ဲတ့ဲ မာေအးရဲ႕ အစီအစဥ္မွာ နာမည္ေက်ာ္ ဂီတဆရာႀကီး ေအဝမ္း ခင္ေမာင္အေၾကာင္း အေႏွာင္းပိုင္း အေျခအေနမွန္ကို ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ေသာတရွင္တို႔ ၾကားႏိုင္ေအာင္သာ ေလ်ာ့ေပါ့ ေျပာျပတယ္လို႔ပဲ ထားလိုက္ပါေတာ့ေနာ္။ ဆရာေအဝမ္းႀကီးရဲ႕ တဘဝတာကို ႏိုင္ငံတကာက ပညာရွင္ႀကီးေတြလို တိတိက်က် အတၳဳပၸတၱိမ်ိဳး ေရးေၾကးေျပာေၾကးဆိုရင္ ဟင္ .. ဟုတ္လား! အဲဒီလိုႀကီးလား! အဲဒါမ်ိဳး စုပ္တသတ္သတ္နဲ႔ အ့ံၾသေနမွာ ေသခ်ာတာေပါ့။

ခုေတာ့လည္း အနိစၥသေဘာေပပဲ။ ဆရာခင္ေမာင္ သာမက ကိုယ့္ဂီတ မိဘဘိုးဘြား ဂူေတာ္ေလးမွ မက်န္ပါတကား၊ မခ်န္ထားပါကလား။ တရားရစရာ၊ တရားက်စရာက တဖက္။ အေထာက္အထား ဗလာ ေပ်ာက္သြားရွာလိုက္တာ ဂီတရိုးရာ ဦးခိုက္ကိုးကြယ္ ကန္ေတာ့စရာ တေယာက္မွ မက်န္ခ့ဲလို႔ ရင္ကနာ ဘဝင္မက်တာက တဖက္မို႔ ခုခ်ိန္ထိ ႏွလံုးသားမွာ တသက္သက္ ျဖစ္ေနတုန္းပါပဲ။

တခါတေလေတာ့လဲ မာေအးကို ေမေမက ေလးငါးဆယ္ႏွစ္ေလာက္ ေစာၿပီး ေမြးခ့ဲရင္ အေကာင္းသားလို႔ မဟုတ္မဟတ္ မျဖစ္ႏိုင္မွန္း သိရဲ႕သားနဲ႔ ေတာင့္တလို ေတာင့္တခ်င္၊ အေတာ့္ကို ၿဂိဳလ္ထိုးတတ္တ့ဲ ဥာဥ္ကေလးက ဝင္တယ္ရွင့္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ မာေအးက ကိုယ့္ဂီတဘဝမွာ ကိုယ့္ေရွ႕က သက္ႀကီးဝါႀကီးေတြကို ေက်ာ္ၿပီး ဘာမွ မလုပ္ခ်င္ေတာ့လို႔ပါ။

“လူႀကီးေတြ အရွိသားနဲ႔” “ဘုန္းႀကီးေရွ႕က ႂကြ” ဆိုတာမ်ိဳး ျမင္မွာေျပာမွာ စိုးရတာကိုး။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ကိုယ္ေျပာခ်င္တာမ်ိဳး ေျပာမယ့္သူ၊ ကိုယ္ျမင္သလို ျမင္တတ္တ့ဲသူ၊ ကိုယ္နဲ႔ ကီးကိုက္တ့ဲလူႀကီး ရွာလို႔ခ်ည္း ေနမိေတာ့တယ္ရွင္။ သက္တူရြယ္မွ် ဆိုမွလဲ ျငင္းရခုန္ရတာ သင့္ေတာ္တယ္ဆိုလား။ ငယ္တ့ဲသူက ဝင္ေျပာရင္ အတြန္႔တက္တယ္ ထင္ခ်င္ထင္ေသးတာ ခက္တယ္။

ဒါဟာလဲ ျဖစ္ရိုးျဖစ္စဥ္တခုလို႔ ေအာင္းေမ့မိေတာ့တာပါပဲ။ လူႀကီးမိဘမ်ားဟာ သူတို႔မ်က္စိေအာက္မွာ ေတာက္ေလွ်ာက္ေတြ႔လာတ့ဲ ကေလးသားေျမး ပုတုေကြးေတြ တျဖည္းျဖည္း အရြယ္ေရာက္လာတာကို သတိ မထားမိ ၾကတာ မ်ားပါတယ္။ သူတို႔ရင္ထဲက အစြဲဟာ ကေလးဟာ ကေလးပဲ။ ကေလးကေန မတက္ေတာ့ဘူး။ တစံုတရာ ေက်နပ္စရာ မေတြ႔တာနဲ႔ ေျခရာတိုင္းသေလး၊ ပုခံုးခ်င္း ယွဥ္သေလးနဲ႔ ေဘးတီးတာေတြ ခံရေပါင္းမ်ားေတာ့ ကို္ယ့္ေရွ႕မွာ ‘တမံ’တုတ္ထားမွ ကိုက္မယ္ေပါ့။

ေလာကတြင္းက လူတို႔ရဲ႕ သေဘာသဘာဝအတိုင္း ဂီတလူတို႔မွာလည္း ႀကီးသူနဲ႔ ငယ္သူ သည္မူမ်ိဳးပါပဲ။ မာေအးဟာ ကေလးဘဝထဲက သဘင္ေတာ ဂီတေတာ ရုပ္ရွင္ေတာမွာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီး ေနလာခ့ဲတာပါ။ ေအာင္ျမင္ လာခ့ဲတ့ဲ သက္တမ္း ႏွစ္ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ေလာက္ မွန္းၾကည့္လိုက္စမ္းပါလားရွင္။ ဆရာအဆူဆူ စာအမူမူ ဘယ္ခါမွ မျပတ္ခ့ဲသူ၊ ကိုယ္ပိုင္ ဂီတေက်ာင္းလည္း ထူေထာင္ထားတ့ဲသူဆိုေတာ့ ႏိုင္ငံနဲ႔အမွ် ဂီတဖြံ႔ၿဖိဳး ရိုးရာတိုးေစမယ့္ ကိစၥမ်ိဳးမွာ ဝင္ပါခ့ဲရတာေပါ့ေနာ္။

မဟာဂီတ စည္းဝါးသံက် ဆန္းစစ္ၾကဖို႔ တဖြဲ႔တခု စုစည္းေပးခ့ဲတ့ဲအခါ အဆိုအဖြဲ႔ အတြင္းေရးမွဴးျဖစ္လို႔ သင္ရိုး ႀကိဳးသီခ်င္း (၁၃)ပုဒ္ကို ကိုယ့္အိမ္ကိုယ့္ေက်ာင္းမွာ သင္တန္းသားေတြကို သင္ၾကားသလိုနည္းမ်ိဳးနဲ႔ အသံသြင္း တင္ျပမယ္လို႔ စီစဥ္ဖူးခ့ဲပါတယ္။ အၾကမ္း ဆိုျပထားတ့ဲ ကက္ဆက္ေခြကို အဖြဲ႔ရဲ႕ နာယကႀကီးျဖစ္တ့ဲ အၿငိမ္းစား ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္အုန္း အိမ္ကို သြားၿပီး ျမည္းစမ္းဖို႔ ပို႔ေပးခ့ဲပါတယ္။ ဦးခင္အုန္းဟာ အႏုပညာမ်ားကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးတတ္တ့ဲသူပါ။ ရာမညကိုကုိႏိုင္ နာမည္နဲ႔ ေစာင္းအေၾကာင္း ေလ့လာေရးသား ထုတ္ေဝတယ္။ ပန္းခ်ီဆြဲ၊ ပန္းပုထုတာလည္း လက္ေျမာက္သူပဲ။ မာေအးနဲ႔ သူတို႔မိသားစု ခင္မင္ၾကတာက မာေအးရဲ႕ သမီးႀကီးနဲ႔ ဦးခင္အုန္း မမေထြး တို႔ရဲ႕ သမီးေထြးတို႔ လူ႔ေလာက ေရာက္လာေတာ့ ဒပ္ဖရင္အမ်ိဳးသမီးေဆးရံုႀကီးမွာ တခန္းထဲက်လို႔ပါရွင္။

နာယကႀကီး အိမ္အထိ အေခြပို႔ရတာက သူၾကားဖူးမွာမွ မဟုတ္တ့ဲ ဆိုနည္း အသံထြက္ေတြ ပါတ့ဲအေၾကာင္း၊ စာပီေအာင္ အသံကို အတိုးအဆုတ္ လုပ္ထားေၾကာင္း ေျပာျပမွ ျဖစ္မွာမို႔ တခ်က္၊ ခရီးထြက္ရမွာမို႔ စည္းေဝး တက္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ေတာ့ ခြင့္ေတာင္းဖို႔တခ်က္ ရွိလို႔ပါပဲ။ ကက္ဆက္ေခြကို အၾကမ္းပဲ ရွိေသးလို႔ ရွင္းျပရမွာလည္း ရွိေသးလို႔ ကိုယ္တိုင္တက္ႏိုင္တ့ဲ အစည္းအေဝးက်မွ တင္ျပရွင္းျပပါမယ္လို႔ ေျပာၿပီး ခရီးထြက္သြားခ့ဲပါတယ္ရွင္။

မာေအး ျပန္လာတ့ဲအခါ အေခြကေလးေတာင္ ဘယ္သူ႔ လိုက္ေတာင္းရမွန္း မသိ ျဖစ္ရပါတယ္။ နာယကႀကီးက မာေအးရဲ႕ သီခ်င္းဆိုနည္းနဲ႔ စာပီတ့ဲနည္းေတြ ၾကားလိုက္ရတာေၾကာင့္ အဖြဲ႔ကို ျမည္းခိုင္း လိုက္တာတ့ဲရွင္။ ဒါေပမယ့္ အဖြဲ႔ဝင္ ဂီတပညာရွင္ႀကီးတဦးက တပုဒ္ပဲ နားေထာင္ၿပီးေသးတ့ဲ အခ်ိန္မွာ ကက္ဆက္ ေခြကို စက္ထဲက ထုတ္ယူ လႊင့္ပစ္လိုက္ပါသတ့ဲ။ အၾကမ္းအသံသြင္းထားတုန္းမို႔ ေကာ္ပီမွေတာင္ ကူးမထားလိုက္ ရေတာ့ သြားေပါ့ … သြားေရာေပါ့။

အဲဒီလိုပဲ၊ လူႀကီးေတြက ဘာေၾကာင့္ ဘယ္လိုလုပ္ပါတယ္လို႔ေတာင္ အေျပာမခံဘူး။ အႏိုင္က်င့္ တာေပါ့ေလ။ ေနာက္မွ တပုဒ္ ႏွစ္ပုဒ္ေလာက္ေတာ့ ခ်စ္ေဆြတို႔ သေဘာေပါက္ေအာင္ ေျပာျပဆိုျပဦးမွာပါ။

ေနာက္တမ်ိဳးက ရိုးရိုးေလး မသိမသာ ေရွာင္ၾကတာ၊ ေနလိုက္ၾကတာနဲ႔ ပြဲသာသိမ္းေရာ အေဟာသိကံ ျဖစ္တတ္ျပန္ေသးတယ္ ေသာတရွင္တို႔ရဲ႕။ ေရွ႕မွာ ေျပာခ့ဲသလို ဂီတမိဘေဆြမ်ိဳးမ်ားရဲ႕ အမွတ္တရ အုတ္ဂူတည္ထားတာေတြ ဖ်က္မိန္႔ ေပးထားခ်ိန္မွာ အနႏၱဂိုဏ္းဝင္ ဂီတသမားတို႔ ဆရာသခင္အျဖစ္ ပူေဇာ္ထိုက္ ကန္ေတာ့ထိုက္တ့ဲ စံနဲ႔ ျပည့္စံုတ့ဲ ဂီတမိခင္ဖခင္ႀကီးေတြရဲ႕ အရိုးေကာက္ ျပာခ်၊ လက္ငင္းတာဝန္ရွိေနတ့ဲ ဂီတ အစည္းအရံုးဝင္းထဲမွာ လြမ္းသူ႔ေက်ာက္တိုင္ ဆိုတာမ်ိဳး ကဗည္းထိုးထားရရင္ မေကာင္းဘူးလား။ ကုန္က်တ့ဲ စရိတ္လည္း စိုက္ဆို စိုက္ပါ့မယ္လို႔ နီးစပ္ရာ ဂီတလူႀကီး ညီအကိုေတြကို ဦးစီးေဆာင္ရြက္ေပးဖို႔ တြန္းအားေပး ခ့ဲေပမယ့္ စကားျပန္ မရ။ ႏြားေရွ႕ကထြန္ ကိုယ္သာ အလြန္ ႏႈတ္ကၽြံခ့ဲတာ၊ မေအာင္ျမင္ပါဘူးရွင္။ သမုဒယသစၥာ သူလည္း မၿမဲပါကလား။

× ×× (သံသရာခရီးသည္မွ) ျဖစ္လြယ္ပ်က္လြယ္ သေဘာရယ္၊ ေလာကဝယ္ ေျပာလို႔ မဆံုးဘြယ္၊ သခၤါရ အေတာမသတ္လို႔ မတည္ၿမဲေလတယ္။ ယေသာ အယေသာ လာေဘာ အလာေဘာ နိႏံၱပႆႏံၱ သုခံ ဒုကၡံ ေလာကဓံ တရားျမတ္ရယ္ × ေလာကီဘံုအလယ္ ဆံုလာၾကတ့ဲ ပုထုဇဥ္လည္း မလြဲပါတယ္ (သံသရာခရီးသည္)၃ ×××



Comments