အညတရအက်ဥ္းသားရဟန္းေတာ္မ်ား (၁၁)
ဦး၀ိစိတၱာဘိ၀ံသ (ခ) ဆရာေတာ္၀ီရသူ
အရွင္ပညာနႏၵ
ဇန္န၀ါရီ ၁၈၊၂၀၁၂
ဦး၀ိစိတၱာဘိ၀ံသ (ခ) ဆရာေတာ္၀ီရသူ
အရွင္ပညာနႏၵ
ဇန္န၀ါရီ ၁၈၊၂၀၁၂
(၁)
သံဃာေတြကုိဖမ္းတာထက္ သံဃာေတြျခံဳထားတဲ့ ဘုရားအေရေတာ္ကုိ ဆုတ္ၿဖဲတာ စြန္႔ခြာပစ္တာက ပုိၿပီးအကုသုိလ္ႀကီးတယ္၊ ပုိၿပီး အျပစ္ႀကီးတယ္၊ ပုိၿပီးေၾကာက္စရာေကာင္းတယ္ဆုိတာကုိ သမတႀကီးႏွင့္တကြ ေခတ္အဆက္ဆက္မွာတက္လာမယ့္ အစုိးရေတြသိေစ ခ်င္လုိ ့ဦးဇင္းဒီအတုိင္း (ပိတ္ျဖဴ၀တ္) ေနတာေလ။ အဲဒါေၾကာင့္ပါလုိ႔ေျပာတဲ့ဆရာေတာ္ကေတာ့ ဇန္န၀ါရီ (၁၃) ရက္ေန႔က သမတရဲ႕ စတုထၳအႀကိမ္ ေၿမာက္လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္နဲ႔ ျမစ္ႀကီးနားေထာင္ကလြတ္လာတဲ့ ဆရာေတာ္ဦး၀ိစိတၱဘိ၀ံသ (ခ) ဆရာေတာ္၀ီရသူပါ။
မစိုးရိမ္ဆရာေတာ္ အရွင္ဝီရသူဟာ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္က ျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ ေက်ာက္ဆည္ ကုလား-ဗမာ အေရးအခင္းအတြင္း အဓမၼဖမ္းဆီးခံခဲ့ရၿပီး ပုဒ္မ ၁၇/၂၀၊ ၅ည၊ ၂၉၅/က၊ ၈ (၁) တုိ႔နဲ႔ ေထာင္ဒဏ္ ၂၅ ႏွစ္ခ်မွတ္ခံရကာ ပထမ မႏၱေလးေထာင္၊ အုိးဘုိေထာင္နဲ ့အခုေနာက္ဆုံး ျမစ္ႀကီးနားေထာင္ေတြမွာ အက်ဥ္းခ်ခံခဲ့ရပါတယ္။ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ရရွိခ်ိန္မွာ ေထာင္တြင္း ၈ ႏွစ္နဲ႔ ၃ လေနခဲ့ရၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။
ဆရာေတာ္နဲ႔ပတ္သက္လုိ ့သူရဲ႕တပည့္တပါးက ဒီလုိေျပာျပပါတယ္။
ဆရာေတာ္ဟာ သူ႔တုိင္းျပည္ကုိ အရမ္းခ်စ္တယ္။ သူ႔သာသနာကုိ သူ အရမ္းျမတ္ႏုိးတယ္။ သူ႔သာသနာ သူ႔လူမ်ိဳး သူ႔တုိင္းျပည္အတြက္ ဆုိရင္ သူ႔အသက္ကုိ အခ်ိန္မေရြးေပးဆပ္ရဲတယ္။
၁၉၉၈ ခုႏွစ္ ၀န္းက်င္ေလာက္ကပါ။ ဆရာေတာ္၀ီရသူေရးသားတဲ့ ေထရ၀ါဒတုိက္ပြဲဆုိၿပီး စာအုပ္တစ္အုပ္ထြက္လာတယ္။ စာအုပ္အေရ အတြက္ကနည္းေတာ့ မနည္းပဲ အလုအယက္၀ယ္လုိက္ရတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က ဆရာေတာ္ဟာ တရားေတြကုိ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ မေဟာ ေသးပါဘူး။ ေလ႔လာေနဆဲအခ်ိန္ေပါ့။ သူသိသမွ် နားလည္သမွ်ကုိ ေခတ္အျမင္နဲ႔ ရဲရဲရင့္ရင့္ ေရးထားတာကုိ ဖတ္လုိက္ မွတ္လုိက္ရတယ္။ ေ၀ဖန္စရာရွိတာကုိလည္း ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေ၀ဖန္ရဲတဲ့သတၱိရွိတယ္။ သူ႔ရဲ႕ဆရာ၊ သူ႔ဒကာဒကာမေတြရဲ႕မ်က္ႏွာကုိလည္း မေထာက္ဘူး။ ေျပာစရာ ေရးစရာ ေ၀ဖန္စရာရွိရင္ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းပဲ ေျပာဆုိေရးသားေ၀ဖန္ေလ႔ရွိတယ္။ အမွန္တရားအတြက္ ဘယ္သူ႔မ်က္ႏွာကုိမွ မငဲ႔ညႇာ မေထာက္ထားဘူး။ သူလုပ္ခဲ့တဲ့အလုပ္ကုိလည္း တာ၀န္ယူရဲတဲ့သတၱိအျပည့္ရွိတယ္။
သူ႔ကုိသူ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ လူမ်ဳိးေရးေခါင္းေဆာင္လုိ႔ အၿမဲခံယူထားတယ္။ ရွင္ငယ္၊ သီလရွင္ငယ္၊ ကေလးငယ္ေတြကုိ ေခါင္း ေဆာင္ႏုိင္တဲ့အရည္အခ်င္းေတြရွိဖုိ႔၊ ေခါင္းေဆာင္ႏုိင္ေလာက္တဲ့ သတၱိထူးေတြရဖုိ႔ အၿမဲတမ္း ေဟာေျပာစည္း႐ုံးခဲ့တယ္။ အေျပာအေဟာ သက္သက္မဟုတ္ဘဲ သူကုိယ္တုိင္က ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းပီသေအာင္ ေနထုိင္ႏုိင္ခဲ့တယ္။ သူရဲ႕ခံယူူခ်က္က ဘယ္ေလာက္ထိ ျပင္းထန္ သလဲဆုိရင္ သူေရးခဲ့တဲ့ ေထရ၀ါဒတုိက္ပြဲစာအုပ္ထြက္ရွိတုန္းကေပါ့။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား (သက္ဆုိင္ရာ) က ေ၀ဖန္ၾကတယ္။
အဲဒီအတြက္ ဆရာေတာ္၀ီရသူ သူ႔ရဲ႕ေထရ၀ါဒတုိက္ပြဲ စာအုပ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး တာ၀န္ယူေျပာခဲ့တဲ့ စကားတစ္ခြန္းက “အကယ္၍ သူေရးခဲ့တဲ့ ဒီစာအုပ္က တရားနဲ႔မညီဘူး၊ နည္းလမ္းမက်ဘူးဆုိရင္၊ သူေရးခဲ့တဲ့ အဲ့ဒီစာအုပ္ေတြနဲ႔အတူ၊ သူ႔ကုိသူ မီး႐ႈိ႕သတ္ေသပါ့မယ္”တဲ့။ အဲဒီလုိလုိရဲရင့္ျပတ္သားတဲ့ဆရာေတာ္ပါ။
အဲဒီလုိ မဟုတ္မခံစိတ္ဓာတ္နဲ႔ အာဏာပုိင္ေတြကုိ ဆန္႔က်င္ေျပာဆုိခဲ့တာေတြေၾကာင့္ အာဏာပုိင္ေတြရဲ ့အၿငိဳအျငင္ခံရၿပီး ေထာင္ဒဏ္ႏွစ္ရွည္ခ်မွတ္ျခင္းခံခဲ့ရပါတယ္။
(ဆရာေတာ္ေရးတဲ့ ေထရ၀ါရတုိက္ပြဲဆုိတဲ့စာအုပ္ဟာ အေတာ္နာမည္ႀကီးပါတယ္။ တန္႔ၾကည့္ေတာင္ဆရာေတာ္ တရားျပသပုံနဲ ့ပတ္သက္ လုိ ့ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ေထရ၀ါဒဗုဒၶသာသနာကုိ ဖ်က္ဆီးထားတဲ႔အတြက္ ၁၉၉၉ ခုႏွစ္မွာ မႏၲေလး၊ မစုိးရိမ္တုိက္သစ္မွ ဆရာေတာ္ ဦး၀ိစိတၱာဘိ၀ံသ (၀ီရသူ) မစုိးရိမ္က ေထရ၀ါဒတုိက္ပြဲစာအုပ္နဲ႔ေဖာ္ထုတ္လုိက္တဲ့အတြက္ေၾကာင္႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြၾကားထဲမွာ လႈပ္လႈပ္ရွားရွားျဖစ္ခဲ့ရ ၿပီး၂၀၀၀ ခုႏွစ္မွာ ႏုိင္ငံေတာ္သံဃမဟာနာယက ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား ေရွ႕ေမွာက္မွာ ၀န္ခံကတိျပဳလက္မွတ္ေရးထုိးခဲ့ရၿပီး တန္႔ၾကည္ေတာင္ ရိပ္သာေတြ အပိတ္ခံရဘူးပါတယ္။ (လူလိမ္ေတြ ေပြလီ႐ႈပ္၊ တန္႔ၾကည့္ေတာင္ဇာတ္ထုပ္ဆုိတဲ့နာမည္နဲ ့Youtube မွာၾကည့္ရွဳႏုိင္ပါတယ္)
(၂)
၂၀၀၃ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာလတြင္ ျမန္မာျပည္အထက္ပိုင္းက ၿမိဳ႕ေလးတစ္ၿမိဳ႕ျဖစ္တဲ့ ေက်ာက္ဆည္ၿမိဳ႕မွာ ဘာသာေရးအဓိက႐ုဏ္း တစ္ခု ျဖစ္ပြားခဲ့ပါတယ္။ အဓိက႐ုဏ္းၿပီးၿပီးတဲ့ေန႔မွာ ဦး၀ီရသူရဲ႕ဘာသာေရးတရားပြဲေတြ ပိတ္ပင္ျခင္းခံရပါတယ္။ ဦးဝိရသူလည္း မၾကာခင္ စစ္ေထာက္လွမ္းေရးေတြရဲ႕အဖမ္းခံရၿပီး မႏၱေလးနန္းတြင္းေထာင္ကုိ ေခၚေဆာင္သြားျခင္းခံခဲ့ရပါတယ္။ ဆရာေတာ္အဖမ္းခံရတယ္ဆုိတာသတင္းထြက္သြားၿပီး မၾကာမီ တပည့္သံဃာအပါး ၆၀၀ ေလာက္က ဆရာေတာ္လြတ္ေျမာက္ဖုိ႔အတြက္ မႏၱေလးနန္းေတာ္ကုိလုိက္သြားပါတယ္။ စစ္တပ္က ဘုန္းႀကီးေတြကိုပိတ္တားလိုက္ၿပီး ေသနတ္ေတြ မ်က္ရည္ယိုဗုံးေတြနဲ႔ပစ္ၿပီး ၿဖိဳခြင္းျခင္းေၾကာင့္ ဘုန္းႀကီး (၃) ပါး ပြဲခ်င္းၿပီး ပ်ံလြန္ေတာ္ေတာ္မူခဲ့ရပါတယ္။ သံဃာေတာ္မ်ားမ်ား ဒဏ္ရာရၿပီး ဘုန္းႀကီးအပါး ၂၀ ေလာက္ အဖမ္းခံရပါတယ္။ အက်ဥ္းက်ေနတဲ့ သီတင္းသုံးေဖာ္မိတ္ေဆြရဟန္းေတာ္ေတြကုိေတြ႕ဖို႕ ၾကိဳးစားတဲ့ဘုန္းႀကီးေတြလည္း ဘာသက္ေသအေထာက္အထားမွမရွိဘဲ ဖမ္းဆီးခံခဲ့ရ ျပန္ပါတယ္။
စစ္တပ္ရဲ႕ၿခိမ္းေၿခာက္မႈန႔ဲ ဖိအားေပးမႈေတြေၾကာင့္ မစုိးရိမ္ေက်ာင္းတုိက္က စာသင္သားရဟန္း အပါး ၂၀၀၀ ေလာက္လည္း သူတို႔ရဲ႕ေန ရပ္ေတြကို ျပန္ခဲ့ၾကရပါတယ္။ အဲဒီလုိ အဖမ္းအဆီးၾကမ္းၾကမ္းနဲ႔ ဖမ္းၿပီးတဲ့ေနာက္ေန႔မွာ စစ္တပ္က မစိုးရိမ္ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ မ်က္ႏွာ ေျပာင္တုိက္ ဆြမ္းကပ္ပြဲက်င္းပခဲ့ၿပီး ဆြမ္းကပ္ေနတဲ့ပုံေတြ သတင္းစာေတြထဲ ေ၀ေ၀ဆာဆာထည့္ကာ ဘာမွမျဖစ္ေလဟန္ လူသူမသိ ေအာင္ ဖံုးကြယ္ဖို႔ႀကိဳးစားခဲ့ပါတယ္။ ေက်ာက္ဆည္မွာၿဖစ္တဲ့အဓိက႐ုဏ္းနဲ ့မႏၱေလးကအဖမ္းအဆီးသတင္းေတြကုိ လူသူမသိေအာင္ ဖံုး ကြယ္ဖို႔ အာဏာပုိင္ေတြဟန္ေရးျပလုပ္ေဆာင္ေနၾကတာပါ။ စစ္တပ္ရဲ႕ မမွန္မကန္လုပ္ရပ္ေတြေၾကာင့္ ျမင္းျခံ၊ မိတၳီလာ၊ ေတာင္တြင္းႀကီး နဲ႔ ပခုကၠဴၿမိဳ႕ေတြမွာ ဘာသာေရးအဓိက႐ုဏ္းအေသးေလးေတြ ဆက္လက္ျဖစ္ပြားခဲ့ပါတယ္။ သံဃာေတြကုိ ဖမ္းဆီးႏွိပ္စက္ေစာ္ကားၿပီးမွ တကယ့္ကုိဘာသာေရးကုိင္း႐ႈိင္းေလဟန္ ဟန္ေဆာင္ႏုိင္တာကေတာ့ စစ္အာဏာရွင္ေတြရဲ႕လွည့္ဖ်ားမႈတခုပါ။ တကယ့္ကုိအံ့ၾသဘြယ္ရွိ ေလစြ။
တခ်ဳိ႕မ်က္ျမင္သက္ေသေတြရဲ႕အဆိုအရ အဓိက႐ုဏ္းထဲပါဝင္တဲ့ သံဃာတခ်ဳိ႕ဟာ သဃၤန္းေအာက္မွာ ေဘာင္းဘီဝတ္ထားေၾကာင္း၊ သူတို႔ဟာ ဘုန္းႀကီးအတုအေယာင္စစ္သားေတြျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာဆုိၾကပါတယ္။ လူအမ်ားကေတာ့ စစ္အစိုးရက ႏုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရးအၾကပ္ အတည္းေတြအေပၚအာ႐ုံစိုက္မႈေလ်ာ့နည္းသြားေအာင္ရည္ရြယ္ၿပီး ဘာသာေရးအဓိက႐ုဏ္းေတြကို ဖန္တီးခဲ့တယ္လုိ႔ယူဆၾကပါတယ္။ စစ္အာဏာရွင္ေတြကလည္း ဒါမ်ဳိးေတြအအကြက္ဆင္ၿပီး ဘာသာေရးအဓိက႐ုဏ္းေတြဖန္တီးခဲ့ဘူးတာကုိး။
(၃)
သူအဖမ္းခံရတာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး DVB အင္တာဗ်ဴးတခုမွာ ခုလုိျပန္လည္ေျပာျပပါတယ္။ ဦးဇင္းကုိ ေအာက္တုိဘာ ၂၅ ရက္ေန႔က ဖမ္း တယ္။ ၂၇ ရက္ေန႔မွာ သံဃာေတြက ၀ီရသူလြတ္ေျမာက္ေရး ဒုိ႔အေရးေတာင္းဆုိတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ပစ္ၾက ခတ္ၾကတယ္။ ဒဏ္ရာရတဲ့ကုိယ္ေတာ္ေတြေထာင္ထဲကုိေရာက္လာတယ္။ ဟုိဒဏ္ရာဗလပြနဲ႔ေပါ့ေနာ္။ အဲဒီကုိယ္ေတာ္ေတြကုိ ေထာင္က ရဲျမင့္ဦးဆုိတာရွိတယ္။ အဲဒီ ရဲျမင့္ဦးက ဦးဇင္းဦးၾသဘာသကုိ ဂတုံး (ဦးေခါင္း) ကုိ စစ္ဖိနပ္ႀကီးနဲ႔တက္နင္းၿပီး တအား႐ုိက္တယ္ဒကာႀကီးရာ။ တကယ့္႐ုိက္တာမွ စပါယ္ ရွယ္႐ုိက္တာ ဒကာႀကီးရာ။ ေနာက္ၿပီး ဆုိင္ကယ္ေမာင္းခုိင္းသလုိလုပ္ၿပီး တန္းစီးေတြနဲ ့၀ုိင္း႐ုိက္တယ္။ ေနာက္ ဒါက သံဃာအေပၚမွာ ဆက္ဆံတာေပါ့။ ေနာက္ေက်ာင္းထုိင္ဘုန္းႀကီးတပါးကုိ နားရင္အုပ္တယ္။ အင္မတန္မွကုိ ေခတ္ၾကမ္းပါတယ္။ ဦးဇင္းတုိ႔ေနထုိင္ခဲ့ရတာ ေလ။
ဗုဒၶဘာသာ၀င္တေယာက္အေနနဲ႔ ဘုန္းႀကီးေတြကုိ႐ုိက္ဖုိ႔ စစ္ဖိနပ္ေတြနဲ႔ကန္ေၾကာက္ဖုိ႔ဆုိတာ အေတာ္ေလး၀န္ေလးတဲ့အလုပ္ပါ။ ေတြး ၾကည့္ရင္ေတာင္ ေၾကာက္စရာေကာင္းပါတယ္။ စစ္အာဏာရွင္ မ်က္ကန္းေတြမုိ႔ လုပ္ရဲၾကတာပါ။ ဆရာေတာ္ေျပာတာေတြနားေထာင္ၿပီး အေတာ္ေလးစိတ္ထိခုိက္မိပါတယ္။ ေထာင္တြင္းမွာ အာဏာပုိင္ေတြဆက္ဆံပုံနဲ႔ပတ္သက္လုိ ့ဆရာေတာ္က ခုလုိဆက္ေျပာပါတယ္။
အမွန္ကေတာ့ အျပစ္ရွိတယ္ဆုိလုိ႔ရွိရင္ အားလုံးဆုံးျဖတ္ၿပီးမွ သကၤန္းခြၽတ္ရမွာမဟုတ္လား။ အခုဟာက ေခၚသြားတာနဲ႔တၿပဳိင္နက္ သ ကၤန္း၀ုိင္းခြၽတ္ၾကတယ္ေလ။ ၿပီးေတာ့မွ စစ္ေဆးတာ။ အဲဒီတခုကေန စေဖာင္းတာေပါ့ေနာ္။ ေနာက္သိကၡာမခ်ေသးဘဲနဲ႔ ဦးဇင္းတုိ႔က သူတုိ႔ ေအာက္မွာထုိင္ရၿပီး သူတုိ႔က ဦးဇင္းတုိ႔အေပၚမွာထုိင္ၿပီးေတာ့ ဖင္ပုတ္ေခါင္းပုတ္ေပါ့ဗ်ာ။ ဟုိထိ ဒီထိ မထိတထိေပါ့ဗ်ာ။ စကားေျပာတာ အကုန္လုံး အဲဒီလုိေေပါ့ေနာ္။ ဦးဇင္းက သူတုိ႔သု႔ံပန္းေလးလုိျဖစ္သြားတာေပါ့။ ဒါက စစ္ေၾကာေရးကာလမွာေပါ့။ ေနာက္အမႈရင္ဆုိင္တဲ့ အခါၾကေတာ့ ဦးဇင္းက ေထာင္ထမင္းဟင္းနဲ ့ဦးဇင္းအစာအိမ္နဲ႔က လုံး၀မျဖစ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အာ႐ုဏ္ဆြမ္း လုံးမစားေတာ့ဘဲနဲ႔ ေန႔ဆြမ္း တနပ္ဘဲစားတာေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒါကုိ ဧကာသနိက္ဓုတင္ေဆာင္တယ္လုိ႔ေခၚတာေပါ့။ အဲဒီဓုတင္ေဆာင္တဲ့အခါမွာ SB ႏွစ္ပြင့္ ဦးသန္းစိန္က ေထာင္ထဲမွာဘုန္းႀကီးမရွိဘူး။ အလုိမလုိက္ရဘူး။ သူ ႔အျပစ္နဲ႔ သူက်လာတာ။ ဆြမ္းစားခ်ိန္ေတြ ဘာေတြမလုိဘူး။ ဒီအတုိင္းဘဲ ပစ္ထား ရမယ္။ သူ႔အတြက္ ဆြမ္းထုပ္ေတြ ယူေပးေနစရာမလုိဘူး။ သူဟာ အက်ဥ္းသားျဖစ္သြားၿပီ။ အဲဒီလုိနည္းမ်ဳိးစုံနဲ႔ ၀ုိင္းၿပီးႏွိပ္ကြပ္ၾကတာေပါ့ ေနာ္။
ေနာက္ဆုိလုိ႔ရွိရင္ အခ်ဳပ္ကားႀကီးေပၚတက္လုိက္တာနဲ႔တၿပဳိင္နက္ ဟုိ-တကယ့္ရဲသား ဧရာမဆူမုိနဘန္းသမားႀကီးလုိ အေကာင္ႀကီးေတြ ငွားထားၿပီးေတာ့ ၀ါးရင္းတုတ္ႀကီးေတြနဲ႔ ဦးဇင္းေခါင္းေပၚမုိးထားၿပီးေတာ့ ဦးဇင္းက လက္ထိပ္ခပ္လ်က္နဲ႔ ဂုတ္ေပၚမွာလက္ႏွစ္ဘက္ကုိတင္ထားၿပီးေတာ့ သူတုိ႔ဒူးေခါင္းရဲ႕ၾကားထဲမွာ ငုတ္တုတ္ႀကီးထုိင္လုိက္လာခဲ့ရတယ္္ခဲ့ရတယ္ဒကာႀကီးရာ။ အဲေလာက္ထိေအာင္ပါ။
ဦးဇင္းကုိ အသံနက္ႀကီးနဲ႔ အမိန္႔ေတြေပးၿပီးေတာ့ ေစခုိင္းတာေတြလဲရွိတယ္ေပါ့ေနာ္။ အင္မတန္မွကုိ ေၾကာက္ဖြယ္ေကာင္းပါတယ္။ ဒါက စစ္ေၾကာေရးကာလမွာေပါ့ေနာ္။ အက်ဥ္းသားျဖစ္သြားတဲ့အခါၾကေတာ့ ေထာင္ထဲမွာဘုန္းႀကီးမရွိဘူး။ ရဟန္းသံဃာဆုိတာ ေထာင္ထဲမွာ လုံး၀မရွိဘူး။ အရွင္ဘုရားနဲ႔ တပည့္ေတာ္မေျပာရ။ ဦးဇင္းနဲ႔ဒကာႀကီး မေျပာရ။ ဘုန္းႀကီးလုိ ပုဆုိးကုိ သကၤန္းႀကီးလုိ လိပ္ၿပီးမ၀တ္ရ။ ေခါင္း တုံးမတုံးရ။ ဘုန္းႀကီးဘိနပ္မစီးရ။ နည္းမ်ဳိးစုံႏွိပ္ကြပ္ခံရတာေပါ့ဒကာႀကီးရာ။ ကုိယ္ထိလက္ေရာက္ လက္သီးနဲ႔လည္းအထုိးခံရပါတယ္။
ေထာင္တြင္းမွာ ဗုဒၶဘာသာျမန္မာလူမ်ဳိးေတြက ဗုဒၶဘာသာရဟန္းေတာ္ေတြကုိ ကုိယ္ထိလက္ေရာက္ေစာ္ကားေနၾကတာပါ။ တကယ့္ကုိ ေၾကကြဲစရာ ၀မ္းနည္းစရာေကာင္းလွပါတယ္။ ဒီလုိ စစ္အစုိးရမ်ဳိးေအာက္မွာ ဗုဒၶဘာသာဆုိတာ ေပ်ာက္ကြယ္သြားႏုိင္ပါတယ္။ အနာဂတ္ သာသနာအတြက္ ရင္ေလးစရာပါ။
(၄)
ခုေတာ့ဆရာေတာ္၀ီရသူဟာ ျမစ္ႀကီးနားေထာင္ကေန လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္နဲ႔ လြတ္ေျမာက္လာခဲ့ပါၿပီ။ တပည့္စာသင္သား သံဃာေတာ္ ေတြ၊ ဒကာ ဒကာမေတြ ၀မ္းနည္း ၀မ္းသာျဖစ္ၾကရပါတယ္။ ခုခ်ိန္ထ ိဦးဇင္းသကၤန္းျပန္မ၀တ္ေသးပါဘူး။ ပိတ္ျဖဴ၀တ္ထားဆဲပါ။ ဒီလုိေန ထုိင္ျခင္းဟာ အက်ဥ္းသားလြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ ေတာင္းဆုိေနတာပါ။ သူတို႔အႏုိင္က်င့္ၿပီး သိကၡာဘယ္ေလာက္ခ်ခ် သကၤန္းေတြဘယ္ ေလာက္ဆြဲခြၽတ္ခြၽတ္ သိကၡာက မက်ဘူးေလ။ ႐ုပ္ပုံလႊာက အဓိကမဟုတ္ဘူး။ သိကၡာက အဓိကပါ။ ေထာင္ထဲမွာလဲ ရဟန္းသိကၡာနဲ႔အညီ ေနထုိင္ခဲ့ပါတယ္။
ဆက္လက္ၿပီးေတာ့ ေထာင္ထဲမွာက်န္ေနေသးတဲ့ မလြတ္ေျမာက္ေသးတဲ့သံဃာေတာ္ေတြ၊ ယုံၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ အက်ဥ္းက်ေနတဲ့အက်ဥ္း သားေတြလြတ္ေျမာက္ဘုိ႔အတြက္ ဆက္လက္လုပ္ေဆာင္သြားမွာပါလုိ ့မိန္႔ၾကားသြားပါတယ္။ ဆရာေတာ္ ကုိယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ ရႊင္လမ္းခ်မ္း ေျမ့ပါေစေၾကာင္း ဆုေတာင္းေမတၱာပုိ႔ပါတယ္ဘုရား။
ေနာက္ဆက္တြဲ
မစိုးရိမ္နာယကဆရာေတာ္ ဦး၀ိစိတၱာဘိ၀ံသေခၚ စာေရးဆရာ ၀ီရသူ၏
ေထ႐ုပၸတၱိအက်ဥ္း (၁၉၆၈- )
● ဆရာေတာ္ကို ၁၃၃၀ ျပည့္ႏွစ္ ဝါဆုိလျပည္႔ေက်ာ္ (၁)ရက္ (၁၉၆၈ခု ဇူလိုင္ ၁၀ရက္) ဗုဒၶဟူးေန႔တြင္ ေက်ာက္ဆည္ၿမိဳ႕၊ ေအာက္ခ်ဳိက္ရပ္ ခမည္းေတာ္ ဦးခင္ေမာင္ဝင္း၊ မယ္ေတာ္ ေဒၚတင္တင္ဦးတို႕မွေမြးဖြားသည္။
● ေက်ာက္ဆည္ၿမိဳ႕ အမွတ္ (၆) အေျခခံပညာမူလတန္းေက်ာင္းႏွင့္ အမွတ္(၁) အေျခခံပညာအထက္တန္းေက်ာင္းတုိ႔တြင္ ၈ တန္းေအာင္ သည္အထိ ပညာသင္ယူခဲ့ၿပီး ၁၃၄၆ခု တေပါင္းလျပည္႔ေက်ာ္ ၁၄ ရက္၊ ဗုဒၶဟူးေန႕ ေရႊလွံေတာင္ဆရာေတာ္ကုိ ဥပဇၥၽာယ္ျပဳျပီး သီလရွင္ ဆရာႀကီး ဖြားမာလာေထရီ၏ ပစၥယႏုဂၢဟခံယူကာ ရွင္သာမေဏျဖစ္ခဲ့ၿပီး ပရိယတၱိစာေပမ်ားကို ဆည္းပူးေလ့လာခဲ့သည္။
● ၁၃၄၇ ေအာင္-ေဇ-ယ်-တုနွစ္ ပထမ၀ါဆုိလဆန္း ၁၅ ရက္ ဗုဒၶဟူးေန႔ ေက်ာက္ဆည္ၿမိဳ႕၊ မင္းကုန္းမဟာစာသင္တိုိက္ ပဓာနနာယက ဆရာေတာ္ ဦးဇနိတာဘိ၀ံသထံတြင္ေရာက္ရွိကာ ပရိယတၱိစာေပကိုအေျခခံမွစျပီး ၀ိနည္းငယ္ေလးေစာင္ ပါရာဇိကပါဠိေတာ္ပါ စိတ္ပါဠိ ေတာ္ႏွင့္ ပထမျပန္ဆုိင္ရာက်မ္းဂန္ႀကီးငယ္တုိ႔ကုိ သင္ယူခဲ့သည္။
● ၁၃၅၀ ျပည့္ႏွစ္ ပထမ၀ါဆုိလျပည့္ေက်ာ္ ၁ ရက္ေန႔ ဗုဒၶဟူးေန႔တြင္ ေက်ာက္ဆည္ၿမိဳ႕၊ ေလသာေက်ာင္းတိုက္ဆရာေတာ္ အဂၢမဟာပ႑ိတ ဦးဇ၀နဗုုဒၶိကုိ ဥပဇၥၽာယ္ျပဳၿပီဦးစံထြန္း ေဒၚျမခ်စ္ႏွင့္ ဦးသန္းဝင္း + ေဒၚေအးခ်ုဳိတုိ႔၏ ပစၥယာနုဂၢဟကုိခံယူကာ ရဟန္းအျဖစ္သို႔ေရာက္ရွိခဲ့ပါ သည္။
● ၁၃၆၁ ခု၊ ၉၃ ႀကိမ္ေျမာက္ ပရိယတၱိသာသနဟိတ (သက်သီဟ) စာေမးပြဲသီးျခားစာခ်တန္း၌ အ႒ကထာသံုးက်မ္းကုိ ေျဖဆုိေအာင္ျမင္ ေတာ္မူသျဖင္႔ ပရိယတၱိသာသနာဟိတ (သက်သီဟ) ဓမၼာစရိယဘြဲ႕ တံဆိပ္ေတာ္ကုိ ဆက္ကပ္ပူေဇာ္ခံယူခဲ့သည္။
● ၁၉၉၁ ခုႏွစ္မွာ မႏၱေလး မစိုးရိမ္တိုက္သစ္သို႔ေရာက္ရွိခဲ့ၿပီး ၁၉၉၉ ခုႏွစ္မွာ မစိုးရိမ္ နာယက ဆရာေတာ္ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ဒီအေတာအတြင္း အမ်ိဳးအတြက္ဆို ေသရဲတယ္၊ မင္းသံုးပါးစစ္ဆင္ေရး၊ အဆင္သင့္ရွိပါေစ။ မိခင္ရြာကသာသနာ၊ ေနာက္မက်ေစနဲ႔၊ သိဂၤါလဇတ္ စသည့္ တရားေတာ္မ်ားကိုေဟာၾကားျပီး သာသာေတာ္အရွည္တည္တန္႕ေရး စာေပးမ်ားကို ဝီရသူ (မစိုးရိမ္)၊ အရွင္၀ိစိတၱဲ (ေက်ာက္ဆည္) ဟူ ေသာ ကေလာင္အမည္တုိ႔ျဖင္႔လည္း ရတနာပုံသတင္းစာ၊ ဘာသာေရးမၢၢဇင္းတုိ႔၌ ဘာသာေရးစာေပးေတြေရးသားခဲ႔သည္။ ရန္ကုန္ဗဟန္း ေညာင္တုန္းပါဠိတကၠသိုလ္ေက်ာင္းတုိက္ ေရႊရတုအထူးထုတ္စာေစာင္၌ ရတနာတုိ႔၏သခင္ ပရိယတၱိသာသနဟိတ (သက်သီဟ) အသင္း ႀကီး၏ ႏွစ္ ၁၀၀ ျပည့္ အထူးထုတ္စာေစာင္၌ ပရိယတၱိအလင္းေရာင္ဟူေသာေခါင္းစဥ္ျဖင့္ စာေပေဆာင္းပါး၊ ေထရဝါဒတိုက္ပြဲ၊ (ေထရ၀ါဒတုိ႔ တုိင္ျပည္ႏွင့္ ပရိယတၱိေရႊခ်ိန္ခြင္) စာအုပ္မ်ားကုိေရးခဲ႔သည္။
Comments