Kamarpale - Essay

ကဗ်ာဆရာ ကုိလူလူလက္်ာရဲ႕ သူ႔ (အစြန္းေရာက္အဆံုး) ကဗ်ာအေပၚ ေရးသားခဲ့တဲ့ကဗ်ာခံစားမႈ မွတ္ခ်က္
ကမာပုလဲ
ဇန္န၀ါရီ ၂၊ ၂၀၁၃


ၾကးစည္ ခႏၶာမွာ ဆတ္ေကာ့မတ္ေကာ့ အေရျပားႀကီးကပ္လို႔ ... ေၾကးစည္ရဲ႕ ရင္ခုန္သံဟာ နာနာကေလးထု႐ိုက္လိုက္မွ သူ႔ငိုခ်င္းရွည္ ေ၀းသထက္ ေ၀းေ၀းကုိ ထြက္ခြာသြား ... မနက္ျဖန္ဟာ ေၾကြးရွင္ရဲ႕ မ်က္ႏွာလုိ မာေရေၾကာေရ အျပည့္ ... အိမ္တိုင္ပဲ ခၽြတ္ေတာ့မလို... သမီးပ်ဳိပဲ သိမ္းေတာ့မလို ... ဘိန္း႐ႈတဲ့ေျပာင္းထဲမွာ မင္းရယ္ ... စိတ္ကူးစိတ္သန္းေတြရယ္ ... ဒီေန႔ဆိုတဲ့ ပစၥကၡေတြရယ္ ... လွ်ပ္ေပၚ ေလာ္လည္ မင္းခမ္းမင္းနားေတြရယ္... အႏုပညာသည္လို႔ မရွက္မေၾကာက္ေၾကြးေၾကာ္ မ်က္နွာေျပာင္သူေတြရဲ႕ အႏုပညာအေၾကာင္း မသိသားဆိုးရြားေခါင္းပါးမႈေတြရယ္ ... ေပါကၡရ၀ႆ ဒီမိုကေရစီ ေရစီးကမ္းၿပိဳမႈေတြရယ္ ... အနာမက်က္ေသးဘူး ... ဖိတ္စင္ကြဲလွ်သြားတဲ့ ဒဏ္ရာအသစ္ခ်ပ္ကၽြတ္ေတြရယ္ ... ၀င္ေလလား ... ထြက္ေလလား ... ၀င္သက္လား ... ထြက္သက္လား ... မီးပြိဳင့္မွာ တက္လာတဲ့ လက္မွတ္စစ္ရဲ႕ မ်က္ႏွာေၾကာလို ... အိုဘားမား ေနာက္ကလိုက္လာတဲ့ လံုၿခံဳေရးေတြ ေမ့က်န္ခဲ့သလား အဲဒီမ်က္မွန္ ... အဲဒီမ်က္မွန္ဟာ အစိမ္းေရာင္ ျမင္သလား ... အညိဳေရာင္ကုိ ျမင္သလား ... ေနကုိ ကာတာလား ... သူ႔မ႐ိုးသားမႈကုိကာတာလား ... ဒဂုန္တာရာက တကၠသိုလ္ေန၀င္း အိမ္မွာ ေနတယ္ ... ပင္နီတိုက္ပံုကေလးကုိ ၁၉၃၈ အထိမ္းအမွတ္ တျမတ္တႏုိး သိမ္းလို႔ ... ဆည္းလို႔ ... ေကာလိပ္ဂ်င္ေန၀င္းက “ပယင္းေရာင္” အရက္သမား ဘ၀သ႐ုပ္ေဖၚ ႐ုပ္ရွင္ကားရဲ႕ ဇာတ္၀င္ခန္းတခုမွာ အဲဒီ ကိုေဌးၿမိဳင္ရဲ႕ ပင္နီတိုက္ပံုကုိ မေျပာမဆို ယူ၀တ္ ... ဇာတ္၀င္ခန္းထဲ သ႐ုပ္ေဆာင္ ... ကုိေဌးၿမိဳင္က အဲဒီပင္နီကေလး ျပန္မယူေတာ့ ... ေကာလိပ္ဂ်င္ကုိ စိတ္လည္း မေကာက္ပါဘူး ... စိတ္လည္း မဆိုးခဲ့ပါဘူး ... အဲဒီ ပင္နီအကၤ်ီကေလးကုိ ... ႐ုိးမက ျပန္လာတယ္ ... ကဗ်ာဆရာ ... စာေရးဆရာေတြ ... ေကာလိပ္ဂ်င္ အိမ္မွာ ဆရာ့ကုိ လာေတြ႔ၾကတယ္ ... ဦးခိုက္ၾကတယ္ ... ႐ိုးမက ျပန္လာသူေတြ ... ဘယ္လုိ ျပန္လာတာလဲ ... ႐ိုးမကေန အၿပီးျပန္လာၾကသူေတြ ... အဲဒီ ႐ိုးမက ျပန္လာသူေတြထဲ ကဗ်ာဆရာတေယာက္ဟာ ကုိေဌးၿမိဳင္ဆီ ခဏခဏလာတယ္ ... ဦးခိုက္တယ္ ... ေကာလိပ္ဂ်င္ေန၀င္းက အဲဒီ ကဗ်ာဆရာ ... ရိုးမက မၿပီးဘဲ ... ရိုးမက အၿပီးျပန္လာတဲ့ ကဗ်ာဆရာကို “႐ိုးမက ျပန္လာတာလား ရဲေဘာ္ ႀကီး” တဲ့ ... ဆံုတိုင္း ... ေတြ႔တိုင္း ဒီစကားပဲေျပာၿပီး ႏႈတ္ဆက္သတဲ့ ... အဲဒီ ေကာလိပ္ဂ်င္ေန၀င္းရဲ႕ ႏႈတ္ဆက္စကားသံမွာ ... ရြာပုန္း ရြာေရွာင္ေတြ ရွိတယ္ ... စစ္ေျပး ဒုကၡသည္ေတြ ရွိတယ္ ... ေျမလွန္ဖ်က္ဆီးခံလုိက္ရတဲ့ ရြာပ်က္ေတြ ရွိတယ္ ... အပ်ဳိေဖၚမ၀င္ရေသးဘဲ အပ်ဳိရည္နဲ႔ အသက္ပါ ပ်က္စီးဆံုး႐ႈံးခဲ့ရမႈေတြ ရွိတယ္ ... မၿပီးေသးတဲ့ ဆြဲလက္စ ပန္းခ်ီကားေတြ ရွိတယ္ ... စစ္အာဏာရွင္ရဲ႕ စစ္ဦးဘီလူးကုိ ႐ိုက္မခ်ဳိးႏုိင္ပဲ ... ဒူးေထာက္ အည့ံခံလိုက္မႈကုိ ေအာင္ပြဲလို႔ ထင္မွတ္မွားမႈေတြ ရွိတယ္ ... အမႈိက္ပံုထဲ စားစရာ စားကၽြင္းစားက်န္ ရွာေဖြေနတဲ့ ကေလးတေယာက္ရဲ႕ လက္ထဲ အဲဒီ လက္နက္ခ်ထားတဲ့ အလိုရမၼက္ေတြ လက္ထဲပါလာေတာ့ ကေလးက ရြံသလို ရွာသလို မသတီစရာ ၾကည့္ရင္း ေကာက္လႊင့္ပစ္လိုက္တယ္ ... အဲဒီ အစာငတ္ ကေလးငယ္ရဲ႕ “ထြီ” ဆိုတဲ့ အားေပးခ်ီးျမွင့္သံမွာ ... အစြန္းအထင္းေတြနဲ႔ ... အစြန္းလည္း မေရာက္ဘူး ... အဆံုးနဲ႔ အစလည္း မရွိေတာ့ဘူး ... အစြမ္းအစလည္း မက်န္ေတာ့ဘူး ... ေလထုထဲ ပက္လက္ေရာ ေမွာက္ခံုေရာ ေမ်ာလို႔ ... ေခြးေတြ ... အဲဒီအနံ႔ေတြရေတာ့ ... ေအာင္ပြဲသဘင္နဲ႔ ၀မ္းပန္းတသာ အူေနၾက ... ကဗ်ာဆရာ ကုိလူလူ လက္်ာ သည္လည္း အဲဒီ ေခြးအူသံေတြ သူ႔နားထဲ မခံႏုိင္လြန္းရွာလို႔ သူ႔ကဗ်ာနဲ႔ ေၾကးစည္ထဲ စိမ့္ကာ ... စိမ့္ကာ စီး၀င္သြားပါေတာ့တယ္ ...။

မူရင္းကဗ်ာလင့္။   ။ http://www.facebook.com/notes/lululattyar-yar/%E1%80%A1%E1%80%85%E1%80%BC%E1%80%94%E1%80%B9%E1%80%B8%E1%80%B1%E1%80%9B%E1%80%AC%E1%80%80%E1%80%B9%E1%80%A1%E1%80%86%E1%80%B6%E1%80%AF%E1%80%B8/271813819607398


သ႐ုပ္ေဖာ္ပန္းခ်ီအား ဤေနရာမွ ရယူပါသည္။

Comments