Nyein Chan Aye - Articles


စားစရာမရွိတဲ့သူနဲ႔ ထားစရာမရွိတဲ့သူရဲ႕တိုက္ပြဲမွာ ၾကားခ်ဖို႔ ေျပာေနသူအားလံုးအတြက္ ရည္ညႊန္းတဲ့စာ
ၿငိမ္းခ်မ္းေအး
မတ္လ ၁၆၊ ၂၀၁၃



လက္ပံေတာင္းေတာင္ အစီရင္ခံစာ အေပၚ ဆရာေက်ာ္ဝင္း အျမင္ ေဆာင္းပါးကို မိုးမခမွာတင္လို႕ ဖတ္လိုက္ရတယ္။ ျပန္ေျပာစရာေတြ ရွိလာတယ္။

ရိုးရိုးေလး.. ေတြးၾကည့္ပါ..။ ခု ေကာ္မရွင္ က အၾကံျပဳထားတဲ့ ေဒသခံေတြအတြက္ လုပ္ေပးရမယ့္ ကိစၥဆိုတာ မူလ အခြင့္အေရး နဲ႕ ရပိုင္ခြင့္ပါ။ သူတို႕ေျမေတြ ကို သြားသိမ္းရင္၊ သူတို႕ ေဒသမွာ စီးပြားသြားလုပ္ရင္၊ သူတို႕ေဒသရဲ႕ လူမႈ၊စီးပြား၊ သဘာဝ နဲ႕ ရိုးရာ ဓေလ့ ကို ထိခိုက္ရင္ ဒီလို နစ္နာေၾကးမ်ိဳး၊ ေလ်ာ္ေၾကးမ်ိဳး၊ လူမႈဘဝတိုးတက္ေရး အစီအစဥ္မ်ိဳးဆိုတာ ရင္းႏွီးျမႈပ္ႏွံသူ စီးပြားရွင္က မျဖစ္မေန ျပန္လုပ္ေပးရမယ့္ ကုလသမဂၢကခ်မွတ္ထားတဲ့ ရင္းႏွီးျမႈပ္ႏွံမႈဆိုင္ရာ က်င့္ဝတ္ ေတြပါ။ ထပ္ေဆာင္း အပိုေစတနာ နဲ႕ လုပ္ေပးရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဝမ္ေပါင္ + ဦးပိုင္ က ႀကီးစြာေသာေစတနာ ေမတၱာ ဗလပြထား လုပ္ေပးရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ သူတို႕ရဲ႕ တာဝန္ ဝတၱရား၊သူတို႕ရဲ႕ အလုပ္ ကိုပဲ အနည္းဆံုး တာဝန္ေက် လုပ္ေပးရမယ္ဆိုတဲ့ သေဘာပါ။ဘဝေတြ၊ အနာဂတ္ေတြ ဆံုးရံႈးရတဲ့ လူေတြအတြက္ ဒီအခြင့္အေရးဟာ အနည္းဆံုးရရွိသင့္တဲ့ အရာပါ..။ အပို ဆုေၾကးမဟုတ္ပါဘူး..။

ေကာင္းၿပီ..။ ဆိုေတာ့ ဆရာ ေက်ာ္ဝင္း ေျပာတဲ့ “better off” က ဘယ္သူ႕အတြက္ပို “better off” သြားသလဲ..။  ‘နက္(ခ်)မွ်ေျခ’ ရဲ႕ ခ်ိန္ခြင္လွ်ာ မွ်ေျခက ဘယ္ဘက္ ကို တဘက္ေစာင္းနင္း ျဖစ္သြားသလဲ ဆိုတာ ဘယ္လို သီအိုရီ ေတြ၊သုခမိန္ အသံုးေတြ၊ စကားလံုး အလွေတြ နဲ႕ ဖံုးဖံုး သိသာ ထင္ရွားတဲ့အခ်က္ပါ..။

မွန္ပါတယ္..။ “ရွဥ့္လည္းေလွ်ာက္သာ ပ်ားလည္းစြဲသာ” ပါတယ္..။ ဒါေပမယ့္ရွဥ့္ခမ်ာ ပ်ားတုပ္ ခံခဲ့ရ/ခံေနရ/ခံရလတံ့ ေတြကေတာ့ ေသလုေျမာပါး ပါပဲ..။ဒါကိုေတာ့ ထည့္မေျပာေတာ့ဘူးလား..ခင္ဗ်ာ။

“သူမနာ၊ ကိုယ္မနာ” ေတာ့ မဟုတ္ဘူး ခင္ဗ်ာ..။ “သူမနာ၊ ကိုယ္မသာ”အေျခအေနမ်ိဳး ဆိုတာ အေတြးရွင္း၊ အျမင္ရွင္း၊ အဂတိ ကင္းရင္ လူတိုင္းျမင္ႏုိင္ပါတယ္..။

မုန္းသူ ရွိ/မရွိ ေတာ့  မသိဘူး ခင္ဗ်ာ..။ ဒါေပမယ့္ ခ်စ္သူ ေတြေတာ့ဘိုးဘိုးေအာင္ တန္ခိုး နဲ႕ ႏွစ္ဆ တိုးပြား လာမွာေတာ့ အေသအခ်ာ ပဲ ..။ဘယ္သူေတြက ခ်စ္တာခံရမလဲ ဆိုေတာ့ ျပည္သူ႕ေမတၱာ ခံယူေနက် ဘဘ..စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ား၊ ေမာင္ေတာ္ ခရိုနီႀကီးမ်ား က ႏွမေတာ္ ဒီမိုကေရစီမင္းသမီးေလးကို ဆထက္တိုးၿပီး ေမတၱာသက္ဝင္ ယံုၾကည္မႈ ပိုသြားမွာေတာ့အေသအခ်ာ ပါပဲ..။

အမ်ိဳးသားျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရး၊ ရင္ၾကားေစ့ေရး၊ ယံုၾကည္မႈတည္ေဆာင္ေရးအတြက္ လက္ပံေတာင္းေတာင္က မဆီမဆိုင္ လက္ပံသား ဓားနဲ႕ခ်ိဳင္ ထိုးေကၽြးခံျဖစ္ေရာ့လား..။ သူႀကီး အလွဴအတြက္ ရြာသား ေကာင္းမႈ ျဖစ္ရေတာ့မွာလား။လက္ပံေတာင္းေတာင္ လူထုက ႏိုင္ငံေရး အသံုးခ်ခံသက္သက္ စစ္အုပ္စု နဲ႕ ခရိုနီအက်ိဳးအတြက္ အနစ္နာခံ ေပးရမတဲ့လား..။ ဒီလိုေၾကးဆိုရင္..အင္းလ်ားကန္ေစာင္းမွာ ေရႊထြက္မွပဲ သေဘာထားႀကီးေၾကာင္း သက္ေသျပဳ၊ယံုၾကည္မႈတည္ေဆာက္ အနစ္နာခံ ျပဖို႕ ႀကိဳးစားပါေတာ့..။

“ႏိုင္ငံေတာ္” အတြက္၊ “အမ်ိဳးသား အက်ိဳးစီးပြား” အတြက္ ဆိုတာ စစ္အုပ္စုအတြက္၊ စစ္တပိုင္း အစိုးရ အတြက္၊ ခရိုနီ တစု အတြက္ မဟုတ္ဘူး။“ႏိုင္ငံေတာ္” ဆိုတာ “ျပည္သူလူထု”..။ “အမ်ိဳးသား အက်ိဳးစီးပြား” ဆိုတာ“ျပည္သူလူထု” အမ်ားစုရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြား ကိုသာ ဆိုလိုတယ္။

ဒီျပႆနာက လက္ပံေတာင္းေတာင္ တခုတည္း ျပႆနာ မဟုတ္ဘူး.။ ဗမာျပည္သူျပည္သားအားလံုး နဲ႕ စစ္အုပ္စု အက်ိဳးစီးပြားခ်င္း ယွဥ္တဲ့ ကိစၥ..။အရင္ေခတ္ေတြတုန္းက စစ္ဖိနပ္ေအာက္မွာ ဒီလို အသံေတြဟာတိုးတိုးေလးပဲထြက္တယ္။ အခု အထိုက္အေလ်ာက္ ေခတ္ေျပာင္းလို႕က်ယ္က်ယ္ထြက္တယ္..။ အသံတိုးတာ နဲ႕ က်ယ္တာပဲ ကြာတယ္..။ အစိုးရ နဲ႕ စနစ္ကတုန္႕ျပန္ပံုကေတာ့ အတူတူပဲ..။ ပိုဝမ္းနည္းဖို႕ေကာင္းတာက ျပည္သူလူထုအဖိႏွိပ္ခံခ်င္း၊ တုံးေအာင္က ဖားခ်င္း အတူတူ နည္းနည္းအသက္ရႈေခ်ာင္တဲ့ဖားေတြက စားပိုးနင့္ေနတဲ့ စားဖားေတြ ျဖစ္ၿပီး စစ္အုပ္စုေလသံလိုက္ထြက္တာပဲ။ ဒီလို ထြက္က်တဲ့ အထဲမွာ တခ်ိဳ႕က အစကတည္းက စစ္အုပ္စုနဲ႕တေလသံထဲ၊ တသေဘာထဲ မလို႕ အခုလည္း အသံတူထြက္တယ္။ တခ်ိဳ႕ကေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ မ်က္ႏွာကို ၾကည့္ၿပီး ေလသံ လိုက္ထြက္တယ္။

ဒီမွာ.. လက္ပံေတာင္းေတာင္ လူထု တိုက္ေနတာက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကိုမဟုတ္ဘူး။ ဗိုလ္သိန္းစိန္ကိုေတာင္ မဟုတ္ဘူး..။ စနစ္ကို တိုက္ေနတာ..။မူကို တိုက္ေနတာ..။ ခု လူတန္းစာပ်က္ေတြက ျပန္တိုက္ေတာ့ လူအေပၚမွီးၿပီးဘဝတူခ်င္း ျပန္နင္း အျပစ္တင္တယ္။ လူပုဂၢိဳလ္ ကိုးကြယ္မႈ အျပင္ စနစ္ကကိုယ့္ကို နင္းသတ္ေနမွန္း မသိခ်င္ေယာက္ေဆာင္၊ ရတဲ့ အခြင့္အေရးေလးနဲ႕သာယာေနတာေၾကာင့္ စနစ္ဆိုးကို ကာကြယ္ၿပီး အေဖာက္ျပန္ဆံုး သေဘာထားေတြကိုထုတ္ျပန္ၾကတယ္။ ဆရာေက်ာ္ဝင္း တေယာက္တည္း မဟုတ္ဘူး။ စာေရးသူ ရဲ႕“ဦးပိုင္လူမ်ား မျမင္ခ်င္” ေဆာင္းပါးမွာ ေထာက္ျပခဲ့သလို စစ္အုပ္စု ရဲ႕သူတို႕ အက်ိဳးစီးပြား ရာသက္ပန္ တည္တံ့ေရးအတြက္ ျပဳလုပ္ရတဲ့ခုျဖစ္ေပၚေနတဲ့ အထိုက္အေလ်ာက္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ Liberalization ျဖစ္စဥ္ကို ဖင္ဆီဗူထေအာင္ အားတက္သေရာ ေထာက္ခံၾကတဲ့ ပညာတတ္ ဆိုသူ (တကယ္က ဉာဏ္ပညာ၊အေမွ်ာ္အျမင္၊ ေတြးေခၚစဥ္းစာႏိုင္မႈ ဖိုးသုညေတြ) အသိုင္းအဝန္း၊ ေရေပၚဆီ
လူတန္းစား၊ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ ကပ္ပါးေတြ အားလံုးက လူထု မ်က္ႏွာမြဲ ကိုေစာ္ကားတဲ့ ေနရာမွာ အသံတူတယ္။

“ဂိမ္းသီအိုရီ” ေတြ၊ “ဇီးရိုးဆမ္း”ေတြ၊ “ဝင္း-ဝင္း” ေတြေတာ့လက္သမား/ယာသမား ေတြက ႏိုင္ငံေရး သုခမိန္ ပညာရွိ ဆရာႀကီးမ်ားလိုလွ်ာ တယားယားနဲ႕ မေျပာတတ္ဘူး၊ မသိဘူး ခင္ဗ်ာ..။ ဒါေပမယ့္ သူတို႕ရဲ႕လက္ေတြ႕ဘဝမွာေတာ့ (တႏိုင္ငံလံုးအတိုင္းအတာနဲ႕.. လက္ပံေတာင္းေတာင္ေဒသတခုတည္းမဟုတ္) လယ္ေတြ၊ယာေတြမဲ့.. “အမြဲတကာ့ ထြတ္ေခါင္ ဖြတ္မင္းေနာင္မွာျပာေတာင္ ႀကီးေပါက္ကေရာ”ျဖစ္ၿပီး မြဲျပာက် အနာဂတ္ေတြ “ဂိန္”ေနတာ၊“ဇီးရိုး”ေတြ “တစ္” စြဲ.. သုညအၾကြင္းရလဒ္ ဘဝမွာ အျမဲမျပတ္ ထြက္ေနတာ၊“ဝင္းဝင္း” ဖေယာင္းတိုင္ကို ႏွစ္ပိုင္းျဖတ္ ေရစိမ္ထြန္းရင္း မေသရံုတမယ္ရွင္သန္လႈပ္ရွားေနရတာကေတာ့ သူတို႕သိတဲ့ ပကတိ အေျခအေန ခင္ဗ်ာ။

ဘဝမွာ ေသေရး၊ ရွင္ေရး ျဖစ္လာရင္ အရံႈး-အႏိုင္ ဆိုတာထည့္စဥ္းစားရစျမဲပါ..။ “Gain & Loss” ဆိုတာ ထည့္ကို ထည့္ရမွာပါ။

“ေပးစရာမရွိေတာ့..၊ မက်န္ေတာ့တဲ့.. ဘဝေတြ” နဲ႕ “ေပးစရာ အလွ်ံပယ္ျဖစ္ေနတဲ့ဘဝေတြ” ယွဥ္ရာမွာ “အေပး-အယူ” ေတာ့ ရွိရာမွာေပါ့..၊ “ညွိႏႈိင္းမႈ” ေတာ့လုပ္ရာမွာေပါ့.. လို႕ ၾကားခ် ေရႊျပည္ေအး တရားေဟာ တာေလာက္ အေတြးအေခၚ နဲ႕က်င့္ဝတ္ စာရိတၱ ေဖာက္ျပန္တာ ေလာကမွာ ရွိမယ္ မထင္ပါ။

မီးေလာင္ဗံုးဒဏ္ ခံၿပီး တိုက္ယူရတဲ့ တိုက္ပြဲ ကို ေနာက္ဆံုးမွာ“အေပး-အယူ” လုပ္ ညွိႏႈိင္း လိုက္ပါကြာ.. လို႕ ေျပာထြက္တာ အံ့ၾသမိပါရဲ႕။

သူတို႕အတြက္ “အကုန္ရရင္ ရ.. မရရင္.. ဘာမွ.. မလိုခ်င္ဘူး” ဆိုတာစိတ္ကူးယဥ္ အာရံုခံစား ေမွာက္မွားမႈ မဟုတ္ဘူး။ ဘဝရွင္သန္ေရးအတြက္လက္ေတြ႕က်တဲ့ အဘိဓမၼာ ပါ..။ သူတို႕ လိုခ်င္တဲ့ “အကုန္လံုး” ဆိုတာ သူတို႕ဘဝေတြ အတြက္ မရွိမျဖစ္ ျဖစ္တဲ့ အေျခခံ လိုအပ္ခ်က္ ေျမ၊ေရ၊ေလ နဲ႕အသက္ရွင္ရပ္တည္မႈ ပဲ..။ ဒါမွ မရရင္ သူတို႕ဘဝေတြေသ (အသက္ကလည္း ခုမေသရံုတမယ္.. ေနာင္ ေသအံ့မူမူး) ၊ ဇာတိကို စြန္႕ ထြက္ေျပးဖို႕သာရွိေတာ့တယ္။

ကိုယ့္အိမ္..၊ ကိုယ့္ေျမ ကို သူတပါးက အဓမၼ လာသိမ္းတယ္။ကိုယ္တန္ဖိုးထားတဲ့ ေဒသ နဲ႕ ပတ္ဝန္းက်င္ ကို သူတပါးက အဓမၼ လာက်င့္
ဖ်က္ဆီးတယ္။ ဒါကို မခံႏိုင္လို႕ တန္ျပန္တယ္။ ဒီလို ခပ္မာမာပဲ ရပ္တည္ေနတာကို နင္တို႕ သေဘာထားမႀကီး ရေကာင္းလား၊ မေပ်ာ့ေျပာင္း ရေကာင္းလား၊“အေလွ်ာ့-အတင္း” မလုပ္ႏိုင္ရေကာင္းလား လို႕ အျပစ္တင္ရင္ အျပစ္တင္တဲ့ သူဟာလူသားစံႏႈန္း၊ တရားမွ်တမႈ စံႏႈန္း မွာ အႀကီးအက်ယ္ လႊဲမွားေနသူသာ ျဖစ္တယ္။

ဒီလို စံႏႈန္းလြဲေနသူေတြဟာ တရားမွ်တမႈ နဲ႕ ယွဥ္ၾကည့္ရမယ့္ ဘယ္ကိစၥမွာမဆိုျပတ္ျပတ္သားသား မရပ္တည္ႏိုင္ၾကပါဘူး။  ဥပမာ - ဒီလို လူမ်ိဳးေတြရဲ႕ပါးစပ္ေတြကပဲ ကခ်င္စစ္ပြဲ မွာ ႏွစ္ဘက္စလံုးကို အပစ္အခတ္ရပ္ခိုင္းတတ္ပါတယ္။ ကိုယ့္အိမ္ထဲ ေသနတ္ကိုင္ ဝင္လာလို႕ခုခံေနရတဲ့သူေတြရဲ႕ ဘဝကို မစာနာႏိုင္ပါဘူး။ လြတ္လပ္တဲ့စံုစမ္းစစ္ေဆးမႈမ်ိဳး မရွိ၊ မျပဳလုပ္ႏိုင္လို႕ဆိုတဲ့အေၾကာင္းျပခ်က္ေကာင္းေပးၿပီး စစ္ရာဇဝတ္မႈ က်ဴးလြန္ေနတာေတြကိုမေဝဖန္ႏိုင္၊ ေထာက္မျပႏိုင္ေသးပါဘူး လို႕ ဆိုတတ္ပါတယ္။

ခု လြတ္လပ္တဲ့ လက္ပံေတာင္းေတာင္ စံုစမ္းစစ္ေဆးေရး ေကာ္မရွင္ႀကီးက ထုတ္တဲ့အစီရင္ခံစာ က်ေရာ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ဘက္လိုက္မႈကင္း၊ ေဒသခံ လူထု ရဲ႕ ပကတိအေျခအေနကို ထင္ဟပ္၊ တရားမွ်တမႈ ကို ပံုေဖာ္ႏိုင္ေနလို႕လဲ..။

စံုစမ္းစစ္ေဆးေရးေကာ္မရွင္ ရဲ႕ အျပီးသတ္ အစီရင္ခံစာ အေပၚ စာေရးသူ ရဲ႕အျမင္နဲ႕ သံုးသပ္ခ်က္ အက်ယ္ကို အခ်ိန္ေပးၿပီး ေရးႏိုင္ေအာင္ႀကိဳး စားပါ့မယ္။ အခု ဒီ စာကေတာ့ ဆရာေက်ာ္ဝင္း ေဆာင္းပါး ဖတ္လိုက္ရလို႕ေျပာခ်င္တာေလး တခ်ိဳ႕ ျပန္ေျပာရံု သက္သက္ပါ။

ဒီကိစၥ နဲ႕ ပတ္သက္လို႕ ဆရာ ေက်ာ္ဝင္း နဲ႕ သူ႕အျမင္ ကို အျပစ္မျမင္မိပါ..။အျပစ္ တင္စရာလည္း မလိုပါ။

အျပစ္တင္စရာက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ တေယာက္တည္းပါ..။ “လူတြင္ပါ၍ႏြားက်ားကိုက္” ခံရတာပါ..။ ဆိုေတာ့ က်န္တဲ့ “အခါေတာ္ေပး” ေတြ ကို ထည့္အေရးလုပ္ ေျပာေနစရာ၊ အျပစ္တင္ေနစရာလည္း မလုိပါ..။

၂၀၀၇ ေနာက္ပိုင္းက စလို႕ စစ္တပ္အလိုက် ဒီမိုကေရစီ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈလမ္းေၾကာင္းကို လူတိုင္း လိုက္မမီႏိုင္တဲ့ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ စကားလံုးအႀကီးႀကီးေတြကို သံုး၊ ကိုယ္လုိရာ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ၿပီး တစိုက္မတ္မတ္“အခါေတာ္ေပး” လမ္းေၾကာင္း လာခဲ့တဲ့ ဆရာေက်ာ္ဝင္း အပါအဝင္ “ေနစူးေက်ာ္”ဂိုဏ္း ကို စစ္အုပ္စု အလိုက် စစ္မိုကေရစီ အေျခတည္လာမႈျဖစ္စဥ္တေလွ်ာက္လံုး အတြက္ လက္သည္ တရားခံစာရင္းမွာ ထည့္လို႕ရေပမယ့္တကယ္တမ္းေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ တေယာက္တည္းအေပၚမွာပဲလံုးလံုးမူတည္ပါတယ္။

ဦးေထြးျမင့္ ေရွ႕ျဖစ္ေဟာခဲ့သလို စစ္အုပ္စု ရဲ႕ လူထု ဖိႏွိပ္မႈအားလံုးမွာ ပူးတြဲ တရားခံ အျဖစ္ ေရာက္ေအာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကိုယ္တိုင္ “ဘယ္သူမျပဳ မိမိမႈ” လုပ္ခဲ့တာပါ..။

စစ္ဖြဲ႕စည္းပံု ရဲ႕ အတုန္႕အေႏွာင္ ေျခခ်ဳပ္ ကို ခံ “ဆင္ဖမ္းမယ္..၊က်ားဖမ္းမယ္” ဆိုၿပီး စစ္လႊတ္ေတာ္ ႏိုင္ငံေရး ကို ဝင္ခဲ့တာ၊ လက္ေတြ႕မွာ
“ဖိုးသင္းေမ်ာက္” လုပ္ “ခ်ိဳမိုင္မိုင္က” ျဖစ္ေနတာ၊ “ကၽြန္မတို႕ကမူနဲ႕ပတ္သက္ရင္ေတာ့ ဒူးေခါင္းေတြမာပါတယ္..” လို႕ ပါးစပ္ကသာဆိုႏိုင္ခဲ့ၿပီး တကယ့္ လက္ေတြ႕ “ဒူးေခါင္းေတြ မာရမယ့္ မူကိစၥေတြမွာ”သာေခြယိုင္ ျဖစ္၊ ႏွာေစး၊ ေခ်ာင္းဆိုး၊ အသံဝင္၊ နားအူ..၊  “ေခတ္သစ္ႏိုင္ငံေရး ငါးသေလာက္ေပါင္းစား” ၿပီး ကိုးဆယ့္ေျခာက္ပါး ေရာဂါစံုဝင္ေနတာအားလံုးဟာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ တဦးတည္းပဲ တာဝန္ခံ၊ တာဝန္ ယူရမွာပါ။

ဗမာလူထုက ဘုန္းေတာ္္ဘဲြ႕ေတြမွာ သာယာတတ္တာ မွန္ပါတယ္။ အေျပာေကာင္း၊ ဥပတိခန္႕ရင္ “မင္းဟန္” အျပည့္ရွိတယ္ေဟ့.. ဆိုၿပီး ၾကည္ညိဳတတ္တာလည္းမွန္ပါတယ္။ “မင္း” ဆိုရင္ ဘယ္လို “မင္း” မဆို ထုိင္ရွိခိုးဖို႕ဦးမေလးတတ္တာလည္း အမွန္ပါပဲ။ ဗိုလ္ခင္ညႊန္႕ အရာက်ေတာ့ ေစ်းထဲမွာရင္ဘတ္စည္တီး ငိုတဲ့ ငါးစိမ္းသည္ အမ်ိဳးသမီးႀကီးေတြကို မ်က္စိနဲ႕ တပ္အပ္ျမင္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဗမာ့သမိုင္းမွာ၊ ဗမာ့ႏိုင္ငံေရးမွာ ဗမာလူထု ဟာဘယ္ေတာ့မွ မ်က္ေျခမျပတ္၊ အေတြးအေခၚ မတိမ္၊ အျမင္ မလြဲ တတ္ပါဘူး။

လြတ္လပ္ေရးသမိုင္းမွာ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားခဲ့တဲ့ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြ ေနာက္ပိုင္း စစ္အာဏာရွင္ ေနာက္ၿမီးဆြဲ “ေခြးကတက္ႏိုင္ငံေရးလမ္းစဥ္” လိုက္မိတာ ေနာက္ဆံုး ႏိုင္ငံေရးေသ နာလံမထူ ခဲ့တဲ့သမိုင္းျဖစ္စဥ္ သင္ခန္းစာေတြ ဗမာ့ႏိုင္ငံေရးမွာ အမ်ားႀကီးပါ။ ျပည္သူလူထုနဲ႕ ကင္းကြာတဲ့ ႏိုင္ငံေရး လမ္းစဥ္ ေရြးမိသူ ဘယ္လို ေဝလငါးႀကီးမ်ိဳး၊ဆင္ႀကီးမ်ိဳး၊ ေဂၚဇီလာႀကီးမ်ိဳးမွ ႏိုင္ငံေရး သက္ဆိုး မရွည္ပါဘူး။အနားျပာ၊ ေဖာ္လံဖား၊ သာကူး နဲ႕ သာေပါင္းညာစား အုပ္စုကလည္း က်တဲ့အခ်ိန္ဆို စြန္႕ခြာသြားၾကတာပါပဲ။

ဆိုေတာ့ လူ႕အခြင့္အေရး နဲ႕ ဒီမိုကေရစီ ရဲ႕ ေရွ႕ေဆာင္လမ္းျပမီးရႈးတန္ေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္လို အက်င့္၊ သိကၡာ၊ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာျပည့္စံုတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးတေယာက္အေနနဲ႕ ျပည္သူ႕ဘက္က ျပတ္ျပတ္သားသားရပ္တည္ဖို႕၊ ေလွနံႏွစ္ဘက္ နင္းေနရာက ျပည္သူဆိုတဲ့ ဘက္ကိုသာ ရဲရဲႀကီးနင္းခ်လိုက္ဖို႕ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ ဒီလိုမွ မဟုတ္ရင္ အနာဂတ္ ဒီမိုကေရစီအင္အားစုရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးဟာ ထန္းလ်က္ခဲ ေခြးရက္သလို လံုးပါးပါးဖို႕ပဲရွိေတာ့သလို တိုင္းျပည္ရဲ႕ အနာဂတ္လည္း မေကာင္းႏိုင္ပါ။ တိုင္းျပည္မွာဘယ္တုန္းကမွ အေျခမတည္ခဲ့ဖူးတဲ့ လြတ္လပ္ျခင္း၊ ညီမွ်ျခင္း၊ တရားမွ်တျခင္းေလာကပါလ တရားေတြဟာလည္း ထာဝစဥ္သာ ဆက္လက္ အလံုးစံု ဆိတ္သုဥ္းဖို႕ပဲရွိပါေတာ့တယ္။

သူေတာ့မနာတာမွန္ပါတယ္.. ကိုယ့္မွာေတာ့ “မသာ” ျဖစ္ က်န္ရစ္ေနရွာတဲ့..၊ေက်ာေနာက္မွာ နံရံပဲ ရွိေတာ့တဲ့..၊  ေလွ်ာ့ႀကိဳးကုန္ေနၿပီျဖစ္တဲ့..၊
သန္းေခါင္ထက္ပို ညဥ့္နက္ေနၿပီးတာ ၾကာေပမယ့္ အရုဏ္တက္ခ်ိန္ကိုမေမွ်ာ္ႏို္င္ေသးတဲ့.. နင္းျပား၊ လူထု ေက်ာမြဲ ေတြအတြက္ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ျဖစ္ဖုိ႕၊ လူတစု ေခါင္းေဆာင္ မဟုတ္ဘဲလူထုေခါင္းေဆာင္စစ္စစ္ ျဖစ္ဖို႕ ဗမာျပည္အတြက္ မရွိမျဖစ္ လိုပါတယ္။

(မွတ္ခ်က္ - ဒီစာကို ၁၄ ရက္ေန႕မွာ ေရးတယ္။ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ မတင္ျဖစ္ခဲ့ပါ။ အေၾကာင္းေၾကာင္းဆိုတဲ့ ထဲမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေဝဖန္ခံရတာေတြ မ်ားေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ (သူ႕အလုပ္ေတြကို အျမဲတမ္းလိုလိုအက်ိဳး/အေၾကာင္း ေထာက္ျပေလ့ရွိတဲ့) က်ေနာ့္အေနနဲ႕ ထပ္နင္းၿပီးမဆိုခ်င္လို႕ ဆိုတာလည္း ပါတယ္။ ေရးတုန္းကေတာ့ ရင္ထဲ ဘယ္လိုမွမေနႏိုင္လို႕ ခ်ေရးျခင္းျဖစ္တယ္။ မတင္ျဖစ္တဲ့ (၂) ရက္အတြင္းမွာ လူေတြရဲ႕စာရိတၱ နဲ႕ ယွဥ္ရမယ့္ အျမင္၊ ခံယူခ်က္ေတြ ပိုေဖာက္ျပန္လာေနၾကတာကိုျမင္ေနရေတာ့ ေနာက္ဆံုး တင္ဖို႕ ဆံုးျဖတ္လိုက္တယ္။ ဒီစာဟာ ေခါင္းစဥ္မွာဆိုထားသလိုပဲ ဆရာေက်ာ္ဝင္းကို တုန္႕ျပန္တာလည္းမဟုတ္၊ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အတြက္ သီးသန္႕လည္းမဟုတ္၊ ေခါင္းစဥ္ပါ သေဘာထားမွာအက်ံဳးဝင္သူ အားလံုးနဲ႕ သက္ဆိုင္တယ္။)

Comments