ဝင္းဦး (သို႔မဟုတ္္) စြယ္စံုအႏုပညာရွင္္
သန္းဝင္းလႈိင္
ဇြန္ ၈၊ ၂၀၁၃
သန္းဝင္းလႈိင္
ဇြန္ ၈၊ ၂၀၁၃
ဖခင္ျဖစ္သူမွာ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ အၿငိမ္းစားသမိုင္း ပါေမာကၡဦးဘညြန္႔ (ခ်စ္ဒုကၡဦးဘညြန္႔)ျဖစ္ျပီး၊ မိခင္ျဖစ္သူမွာေဒၚႏွင္းရီ(မင္နီဘခတ္)ျဖစ္သည္။ဖခင္ဦးဘညြန့္သည္ခ်စ္ဒုကၡႏွင့္ဆုထူး
ရြယ္ဓါတ္ျပား၏ေတးသ ံရွင္
ျဖစ္သည္။ သီခ်င္းၾကီးသိီခ်င္းခံတို ့ကို ေလ့လာလိုက္စားခဲ့သည္။ ၁၉၂၇တြင္ဝိဇၨာဂုဏ္ထူး(သမိုင္း)ဘဲြ ့၊၁၉၃ဝတြင္ အိႏိၵယမီးရထားဝန္ထမ္းဘဲြ ့ရရိွခဲ့သည္။ထို ့ေနာက္မီးရထားဝန္ေထာက္အျဖစ္ဝင္ေရာက္လုပ္ကိုင္သည္။
၁၉၃၈တြင္မီးရထားဝန္ေထာက္အျဖစ္မွႏုတ္ထြက္၍ရန္ကုန္တကၠသိုလ္တြင္သမိုင္းကထိက
အျဖစ္ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။ ၁၉၅၁ခု တြင္မဟာဝိဇၨာဘြဲ ့ရရိွခဲ့ျပီး၁၉၅၃တြင္အေမရိကန္ေကာနဲလ္တကၠသိုလ္ႏွင့္ကိုလံဗီယာတကၠသိုလ္တြင္
ဧည့္ပါေမာကၡအျဖစ္ထမ္းရြက္ခဲ့ သူျဖစ္ သည္။ အဘိုးျဖစ္သူသည္ ျမန္မာအမ်ဳိးသားထဲမွ I.M.S(Indian Medical Senvice)ဘြဲ႔ကို ပထမဆံုး ဆြတ္ခူးရရွိခဲ့ေသာ ဆရာဝန္ႀကီး ကာနယ္ဘခတ္ျဖစ္သည္။ ဒုတိယ ကမာၻ စစ္ႀကီးျဖစ္လာ၍ စစ္ကိုင္းေတာင္ရိုး၌ စစ္ေဘးဒဏ္ေရွာင္ရင္း မိခင္ႀကီး ေဒၚႏွင္းရီ ကြယ္လြန္သြားရာ ဝင္းဦးသည္ ငါးႏွစ္သားအရြယ္မွ်သာ ရွိေသးသျဖင့္ ဒုတိယမိခင္ေဒၚအုန္းခင္(အၿငိမ္းစားကထိက)၏ ရင္ခြင္၌ ႀကီးျပင္းခဲ့ရ ေလသည္။ ဝင္းဦးသည္ ေမြးခ်င္းကိုးေယာက္အနက္ တတိယေျမာက္ျဖစ္သည္္။ငယ္စဥ္က ဆရာႀကီးဦးဘ၏ တီတီစီ (ဆရာအတက္သင္ေလ့က်င့္ေရးေက်ာင္း)တြင္ ပညာသင္ၾကားခဲ့သည္။ ထိုေက်ာင္းမွ တကၠသိုလ္ဝင္တန္း ေအာင္ျမင္၍ ရန္ကုန္တကၠ သိုလ္တြင္ ဥပစာဝိဇၹာတန္း အထိသင္ၾကားခဲ့သည္။
၁၉၅၂ ခုႏွစ္တြင္ တပ္မေတာ္(ၾကည္း) ဗိုလ္သင္တန္းတက္ခြင့္ရခဲ့သည္။ သင္တန္းဆင္းၿပီးေနာက္ ဒုဗိုလ္အျဖစ္ ေမၿမိဳ႔ (ျပင္ဦးလြင္)တြင္ ခုႏွစ္လၾကာ တာဝန္ထမ္းရြက္ခဲ့သည္။ ယင္းေနာက္(တပ္ရင္း (၇)သို႔ ေျပာင္းေရႊ႕အမႈထမ္းခဲ့သည္။ ထိုမွတဖန္တပ္မဟာအမွတ္(၅)၏ လက္ေအာက္ခံ တပ္ရင္းသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ စစ္မႈထမ္းျပီးေနာက္ ေမာ္လၿမိဳင္ဘက္တြင္ တာဝန္ထမ္းရြက္ခဲ့ရသည္။မိခင္ တပ္ရင္းကေစလြတ္၍ ေမွာ္ဘီၿမိဳ႕ ၾကည္း၊ေရ၊ေလ ပူးေပါင္းစစ္ဆင္ေရး ေလထီးသင္တန္းသို႔ တက္ေရာက္ရာမွ ဗိုလ္မွဴးသန္းညႊန္႔(ခ်ီကာဂို) ႏွင့္အတူ၁၉၅၉ ခုႏွစ္တြင္ ၾသစေတးလ်ႏိုင္ငံသို႔ သြားေရာက္၍ ေလထီးတပ္ဆိုင္ရာ စစ္ပညာရပ္မ်ား သင္ၾကား ခဲ့ရသည္။ တပ္မေတာ္တြင္ အမႈထမ္းစဥ္က ဗိုလ္ကိုဦးဟု အမည္ခံယူခဲ့သည္။ ၁၉၆၁ ခုႏွစ္တြင္ ဗိုလ္ႀကီးအဆင့္ျဖင့္ တပ္မေတာ္မွ ႏုတ္ထြက္ခဲ့ၿပီး ေနာက္ စာေပနယ္သို႔ ဝင္ေရာက္ခဲ့သည္။
ဝင္းဦးသည္ ေက်ာင္းသားဘဝကပင္ စာေပဝါသနာထံု၍ ေသြးေသာက္ႏွင့္ ရႈမဝမဂၢဇင္းမ်ားတြင္ ‘ညိဳမင္းလြင္’ အမည္ျဖင့္ ကဗ်ာ၊ဝတၳဳမ်ားေရးသားခဲ့သည္။ ညိဳမင္းလြင္ကေလာင္အမည္ျဖင့္ ပထမဆံုးေရးသားခဲ့ ေသာ ဝတၳဳမွာ ဂ်ိန္း ျဖစ္သည္။
ဒဂုန္မဂၢဇင္းမွ ဆရာညိဳျမ၏ ညိဳမင္းလြင္အမည္ရွိ ဝတၳဳတိုကေလးကို ႏွစ္သက္စြဲလန္းရာမွ မိမိ၏ ပထမဆံုးကေလာင္အမည္အျဖစ္ ခံယူခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ညိဳမင္းလြင္ ကေလာင္အမည္ျဖင့္ ေသြးေသာက္မဂၢဇင္း၌ ပထမဆံုး ေဖၚျပခဲ့ရေသာဝတၳဳမွာ သင္းေျမနဲ႔ တႀကိဳင္ႀကိဳင္ ျဖစ္သည္။
၁၉၆၀
ျပည့္ႏွစ္တြင္ ရႈမဝမဂၢဇင္းတြင္ေရးသားေသာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားတစ္ဦး ဝတၳဳ
ရွည္ႀကီးမွ စ၍ အစ္မျဖစ္သူ ေဒၚတင္တင္ဦး(ေမယု) ႏွင့္အစ္ကိုျဖစ္သူ
ကိုေက်ာ္ဝင္း(ဝင္းညြန္႔) တို႔၏ အမည္မွ ေနာက္ဆံုးစာလံုးမ်ားကိုယူ၍ ဝင္းဦး
ဟူေသာက ေလာင္အမည္ကိုယူခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ေရးသားခဲ့ေသာ လံုးခ်င္းဝတၳဳမ်ားမွာ သိုး(၁၉၆၁)၊ ႏုႏုငယ္ငယ္(၁၉၆၁)၊ ကြ်န္ေတာ္ေမႊးတဲ့မီး (၁၉၆၉)၊ေဆြး(၁၉၇၀)၊ ႏွလံုးသားအသစ္ႏွင့္ ခ်စ္မည့္သူ(၁၉၇၁)၊ေငြလႈိင္းဇာျခည္ေပၚမွာ(၁၉၇၁)၊ ေနာင္အင္းေလး (၁၉၇၂)၊ ခ်စ္ဦိးသူႏွင့္ ခ်စ္ဖူးသူ(၁၉၇၂)၊ စသည္တို႔ျဖစ္သည္။ လြမ္းေလသူ အမိုက္အမဲ (ဝတၳဳတိုေပါင္းခ်ဳပ္) (၁၉၆၂)သည္လည္း ထင္ရွားသည္။
မႏၱေလးသႀကၤန္သို႔ ႏွစ္စဥ္သြားေရာက္သီဆိုေဖ်ာ္ေျဖခဲ့သည္။ ညြတ္ႏူးဖြယ္ရာ အေတြ႔အၾကဳံတို႔ကို ဆယ္စုေခတ္ တစ္ႏွစ္စြန္းမန္းသႀကၤန္ အမည္ျဖစ္မွတ္တမ္းတင္ေရးသားခဲ့သည္။
ဝင္းဦးသည္မဂၢဇင္း ဝတၳဳရွည္မ်ားကိုလည္း ေရးသားခဲ့ရာ အခ်ဳိ႔မွာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားတစ္ဦး (၁၉၆၀-ရႈမဝ)၊ ေယာက္်ားမပီသသူ(၁၉၆၁-ရႈမဝ)၊ အသည္းစားမဟာရာဇာ၏ရွင္းတမ္း(၁၉၆၂-ရႈမဝ) မုန္းလဲ ေမ့ပါႏိုင္(၁၉၆၂-ရႈမဝ)၊ႏွစ္ေယာက္ထဲေနခ်င္တယ္ ပန္းၾကဲတဲ့ဖဲစက္ရာမွာ(၁၉၆၃-ရႈမဝ) စသည္တို႔ျဖစ္သည္။ ဘာသာျပန္ လံုးခ်င္းစာအုပ္ ႏွစ္အုပ္ကိုလည္း ေရးသားခဲ့ရာ၊ ပုဂိၢဳလ္ေက်ာ္ ၁၃ဦးႏွင့္ အာကာသဒံုးယာဥ္ လက္နက္မ်ားအမည္ရွိ စာအုပ္ႏွစ္အုပ္ျဖစ္သည္။ ဝင္းဦးသည္ စႏၵာရုပ္စံု မဂၢဇင္းကုိ တည္ေထာင္ ၁၉၆၉ခု ဧၿပီလတြင္ စတင္တည္ေထာင္ထုတ္ေဝခဲ့သည္။ မဂၢဇင္းအမွတ္(၁)တြင္ ေခတ္ျပေၾကးမုံအျဖစ္ ရပ္တည္လိုေသာ အာသီသ၊ ျမန္မာစာႏွင့္ ျမန္မာစကားကို ထိန္းသိမ္းလိုေသာ ဦးတည္ခ်က္ႏွင့္ စာေကာင္းေပမြန္ စသည့္ မတိမ္းမယိမ္းေသာ သမာသမတ္ စာေပမ်ားကို ဖြင့္ဆိုမည္ဟု သဝဏ္လႊာတြင္ ေဖၚျပထားသည္။ ဝင္းဦးသည္ စႏၵာမဂၢဇင္းတြင္ ခင္ေမာင္ဝင့္ အမည္ခြဲျဖင့္ ရုပ္ရွင္ ဆိုင္ရာ ေဆာင္းပါးမ်ား ကိုဦးအမည္ျဖင့္ မဂၢဇင္းအဖြင့္ကဗ်ာမ်ား ေရးခဲ့သည္။
ေရးသားခဲ့ေသာ လံုးခ်င္းဝတၳဳမ်ားမွာ သိုး(၁၉၆၁)၊ ႏုႏုငယ္ငယ္(၁၉၆၁)၊ ကြ်န္ေတာ္ေမႊးတဲ့မီး (၁၉၆၉)၊ေဆြး(၁၉၇၀)၊ ႏွလံုးသားအသစ္ႏွင့္ ခ်စ္မည့္သူ(၁၉၇၁)၊ေငြလႈိင္းဇာျခည္ေပၚမွာ(၁၉၇၁)၊ ေနာင္အင္းေလး (၁၉၇၂)၊ ခ်စ္ဦိးသူႏွင့္ ခ်စ္ဖူးသူ(၁၉၇၂)၊ စသည္တို႔ျဖစ္သည္။ လြမ္းေလသူ အမိုက္အမဲ (ဝတၳဳတိုေပါင္းခ်ဳပ္) (၁၉၆၂)သည္လည္း ထင္ရွားသည္။
မႏၱေလးသႀကၤန္သို႔ ႏွစ္စဥ္သြားေရာက္သီဆိုေဖ်ာ္ေျဖခဲ့သည္။ ညြတ္ႏူးဖြယ္ရာ အေတြ႔အၾကဳံတို႔ကို ဆယ္စုေခတ္ တစ္ႏွစ္စြန္းမန္းသႀကၤန္ အမည္ျဖစ္မွတ္တမ္းတင္ေရးသားခဲ့သည္။
ဝင္းဦးသည္မဂၢဇင္း ဝတၳဳရွည္မ်ားကိုလည္း ေရးသားခဲ့ရာ အခ်ဳိ႔မွာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားတစ္ဦး (၁၉၆၀-ရႈမဝ)၊ ေယာက္်ားမပီသသူ(၁၉၆၁-ရႈမဝ)၊ အသည္းစားမဟာရာဇာ၏ရွင္းတမ္း(၁၉၆၂-ရႈမဝ) မုန္းလဲ ေမ့ပါႏိုင္(၁၉၆၂-ရႈမဝ)၊ႏွစ္ေယာက္ထဲေနခ်င္တယ္ ပန္းၾကဲတဲ့ဖဲစက္ရာမွာ(၁၉၆၃-ရႈမဝ) စသည္တို႔ျဖစ္သည္။ ဘာသာျပန္ လံုးခ်င္းစာအုပ္ ႏွစ္အုပ္ကိုလည္း ေရးသားခဲ့ရာ၊ ပုဂိၢဳလ္ေက်ာ္ ၁၃ဦးႏွင့္ အာကာသဒံုးယာဥ္ လက္နက္မ်ားအမည္ရွိ စာအုပ္ႏွစ္အုပ္ျဖစ္သည္။ ဝင္းဦးသည္ စႏၵာရုပ္စံု မဂၢဇင္းကုိ တည္ေထာင္ ၁၉၆၉ခု ဧၿပီလတြင္ စတင္တည္ေထာင္ထုတ္ေဝခဲ့သည္။ မဂၢဇင္းအမွတ္(၁)တြင္ ေခတ္ျပေၾကးမုံအျဖစ္ ရပ္တည္လိုေသာ အာသီသ၊ ျမန္မာစာႏွင့္ ျမန္မာစကားကို ထိန္းသိမ္းလိုေသာ ဦးတည္ခ်က္ႏွင့္ စာေကာင္းေပမြန္ စသည့္ မတိမ္းမယိမ္းေသာ သမာသမတ္ စာေပမ်ားကို ဖြင့္ဆိုမည္ဟု သဝဏ္လႊာတြင္ ေဖၚျပထားသည္။ ဝင္းဦးသည္ စႏၵာမဂၢဇင္းတြင္ ခင္ေမာင္ဝင့္ အမည္ခြဲျဖင့္ ရုပ္ရွင္ ဆိုင္ရာ ေဆာင္းပါးမ်ား ကိုဦးအမည္ျဖင့္ မဂၢဇင္းအဖြင့္ကဗ်ာမ်ား ေရးခဲ့သည္။
ဝင္းဦးသည္ ေရွးဦးစြာ ဇာတ္ညြန္းေရးဆရာ အျဖစ္ျဖင့္ ရုပ္ရွင္ေလာကသို႔ ဝင္ေရာက္လာခဲ့သူျဖစ္ၿပီး သူ၏ပထမဆံုး ဇာတ္ညြန္းမွာ မင္းထင္ေရႊမႈန္ ရာဇဝင္ဇာတ္ကား ဇာတ္ညြန္းျဖစ္သည္။ ထ႔ိုေနာက္၁၉၆၂ ခုႏွစ္တြင္ ဝင္းဦးေရးသားခဲ့ေသာ မဂၢဇင္းဝတၳဳရွည္“ ႏွစ္ေယာက္ထဲေနခ်င္တယ္”ကို ဒါရိုက္တာဦးတင္ယုက ဝင္းဦးကိုပင္ ေခါင္းေဆာက္မင္းသားတင္၍ ရိုက္ကူးရန္စီစဥ္ခဲ့ၿပီး ဝင္းဦးကိုယ္တိုင္ ဇာတ္ညြန္းေရး၍ ကားရိုက္ရန္ ျပင္ဆင္ေနၾကခိုက္မွာပင္ “ခ်စ္ေသာသူတစ္ေယာက္” ဇာတ္ကား လက္ခံရိုက္ကူးေပးခဲ့ရသည္။ သို႔ေသာ္ ေနာက္မွရို္က္ကူးေသာ “ခ်စ္ေသာသာတစ္ေယာက္” ဇာတ္ကားက ပထမဆံုးရံုတင္ျပသျဖစ္ၿပီး ထိုဇာတ္ကားျဖင့္ပင္ ဝင္းဦးဟူေသာ အမည္သည္ ရုပ္ရွင္ေလာကတြင္ တဟုန္ထိုး ေက်ာ္ၾကားသြားခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ ရုပ္ရွင္ကားမ်ား ကို ဆက္တုိက္ရိုက္ ကူးခဲ့ရၿပီး ၁၉၆၇ ခုႏွစ္တြင္ ကိုယ္တိုင္ဒါရိုက္တာ လုပ္၍ ကိုယ္တိုင္ ပါဝင္ရိုက္ကူးေသာ “ေဆာင္းအိပ္မက္” ဇာတ္ကားျဖင့္ ပထမဆံုး အကယ္ဒမီေရႊစင္ရုပ္ဆု ရရွ္ိခဲ့သည္။ စႏၵာရုပ္ရွင္အတြက္ဝင္းဦ္းႏွင ့္တဲြဖက္ဒါရိုက္တာထြန္းထြန္းရိုက္ကူးခဲ့ေသာ ေဆာင္းအိပ္မက္ဇာတ္ကား၌ဝင္း
ဦးသည္
ႏွစ္ကိုယ္ခဲြသရုပ္ေဆာင္၍အကယ္ဒမီရရိွခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
တဖန္ကိုယ္တိုင္ေရးသားပါဝင္ ရိုက္ကူးေသာ “မႈန္ေရႊရည္” ဇာတ္ကားျဖင့္ ၁၉၇၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ဒုတိယအႀကိမ္ အကယ္ဒမီေရႊစင္ရုပ္ဆု ရရွိခဲ့ျပန္ သည္။ ဝင္းဦးပါဝင္ ရိုက္ကူးခဲ့ေသာ ဇာတ္ကားမ်ားမွာ “ႏွစ္ေယာက္ထဲေနခ်င္တယ္၊ ခ်စ္ေသာသူတစ္ေယာက္၊ ေဆာင္းအိပ္မက္၊ ပိေတာက္ရိပ္ဝယ္၊ ေမာင္ေမာင္ႏွင့္သိဂၤ ီ၊ ဆူထူးငယ္ပန္ရြယ္သြန္း၊ ဤစံအိမ္ဝယ္၊ ေမာင္တို႔ခ်ယ္ရီေျမ၊ မုန္းတလွည့္ျပံဳးတလွည့္၊ တေက်ာ့ႏွစ္ေက်ာ့ေတးကိုသီ၊ သိၾကားေစသက္ေသညြန္း၊ ႏွင္းေပ်ာက္တဲ့ေႏြ၊ သက္တန္႔ေပၚကလူတစ္ေယာက္၊ ဗိမိၺသာရ(ရိုက္ကူးၿပီး မီးေလာင္ပ်က္စီး၍မျပျဖစ္)၊ ရည္းစားဓားျပ၊ ေက်ာက္မဲအက်ဥ္းသား၊ သိုး၊ မုန္းပါတယ္ေမာင့္ ကို ေဝဠ၊ ညီညီလြင္၊ မႈန္ေရႊရည္၊ အတြယ္အတာ၊ တိမ္လႊာမို႔မို႔လြင္၊ ေငြလိႈင္းဇာေပၚမွာ၊ ခ်စ္သူေရြးမယ္ ခ်စ္ဝဲလယ္၊ခိုင္မာလာႏွင္းဆီ( ရိုက္ဆဲ) စသည္တို႔ျဖစ္သည္။ ဝင္းဦိးရို္က္ကူးေသာ ခ်စ္သူေရြးမယ္ ခ်စ္ဝဲလယ္ ဇာတ္ကားသည္ ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္ ေလာကတြင္ ပထမဆံုးငါး္ကိုယ္ခြဲဇာတ္ကားျဖစ္သည္။
ဝင္းဦးသည္ စာေပႏွင့္ ရုပ္ရွင္ေလာကတြင္ သာမက ဂီတေလာကတြင္လည္း အဆိုေက်ာ္တစ္ဦးျဖစ္ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ ၾကားခဲ့သူျဖစ္သည္။ ပထမဆံုးသီဆိုခဲ့၍ လူႀကိဳက္မ်ားခဲ့ေသာ သီခ်င္းမ်ား “ေတေလငွက္” သီခ်င္းျဖစ္ၿပီး၊ ခ်စ္ေသာသူတစ္ေယာက္ ဇာတ္ကားတြင္ သီဆိုခဲ့သည္။ ဝင္းဦးသည္ အခ်စ္သီခ်င္း၊ အလြမ္းသီခ်င္း မ်ားသာမက သဘာဝသရုပ္ေဖာ္သီခ်င္း၊ တိုင္းျပဳျပည္ျပဳ သီခ်င္းမ်ားကိုပါ သီဆိုခဲ့သည္။ ထို႔ျပင္ ေခတ္ေဟာင္း ဂႏၳဝင္သီခ်င္းမ်ားႏွင့္ သီခ်င္းႀကီး၊ သီခ်င္းခန္႔မ်ားကို သီဆိုခဲ့ရာတြင္လည္း ပရိသတ္က ႏွစ္ၿခိဳက္စြာ လက္ခံခဲ့ၾကသည္။
ျမန္မာႏီုင္ငံ အေလးမ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္တြင္ ဒုတိယဥကၠဌအျဖစ္ တာဝန္ယူေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။ ခင္ေမာင္ထြန္း(လမ္းမေတာ္) ၏ ဇာတ္ညႊန္း“ခ်စ္ပံုျပင္ ၃၀၂” ရုပ္ျမင္သံၾကားဇာတ္လမ္းကို ျမန္မာ့ရုပ္ျမင္သံၾကားမွ ကိုယ္တိုင္ပါဝင္ရိုက္ကူးလႊင့္ထုတ္ခဲ့သည္။ ျမန္မာ့ အသံေရဒီယို ဇာတ္လမ္းမ်ားတြင္ ပါဝင္ကူညီလႊင့္ထုတ္ခ့ဲသည္။ ဝင္းဦိးသည္ အိမ္ေထာင္မျပဳဘဲ လူပ်ဳိႀကီးအျဖစ္ေနထိုင္ခဲ့သည္။ ၁၉၈၈-ခုတြင္ မက်န္းမာ၍ လန္ဒန္ၿမိဳ႕၌ ေဆးဝါးကုသမႈ ခံယူခဲ့စဥ္ ၿဗိတိန္ႏိုင္ငံတခြင္ အလည္အပတ္ ခရီးထြက္၍ အနားယူခဲ့သည္။
ရုပ္ရွင္၊ ဂီတ၊ စာေပအႏုပညာ နယ္ပယ္တို႔တြင္ ၁၉၆၀ ျပည့္ႏွစ္ခန္႔မွ စ၍ ထူးထူးျခားျခား ေအာင္ျမင္ထင္ရွားေပၚထြန္းခဲ့ေသာ ထပ္ဆင့္အကယ္ဒမီ ဝင္းဦးသည္ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ ၁၄ ရက္ေန႔တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ ကြယ္လြန္ခဲ့သည္။ ၾကြင္းက်န္ေသာ ရုပ္ကလပ္က နာနတ္ေတာ ခရစ္ယာန္သုႆန္၌ ဂူသြင္း သၿဂိဳဟ္ခဲ့သည္။ယခုအခါသခ်ိဳင္းဖ်က္လိုက္သျဖင့္သူ ့အုတ္ဂူလည္းမရွိေတာ့ေပ။
Comments