Linn Htin - Essay

ဂိုဂင္နီ
လင္းထင္
ၾသဂုုတ္ ၁၉၊ ၂၀၁၃




 ၀င္းမွည့္ငိုက္ယြန္း ေနေရာင္ထြန္း၍ ရြက္ပြန္းထိယွက္ သရက္ရြက္တို႔ ၿပိဳးျပက္နီနီ ဂိုဂင္နီႏွင့္ တဟီတီကို ဒဂုန္တာရာက သြားရေအာင္ေခၚေတာ့ ဒါ escapism ထြက္ေျပးပုန္းေ႐ွာင္မႈ၀ါဒပဲလို႔ ထင္ခဲ့တယ္။

က်ေနာ္ ဂိုဂင္နီရဲ႔ ၿပိဳးျပက္မႈကို နားမလည္ခဲ့။

တကယ္ဆို ပန္းခ်ီဆရာဂိုဂင္ဟာ သူ႔ရဲ႕ ပါရီကိုစြန္႔အၿပီး တဟီတီကြၽန္းသားဘ၀ကို ခ်ယ္မႈန္းျခင္းမွာ ေမးခြန္း၃-ရပ္ ထည့္သြင္းခဲ့ေလရဲ႔။

‘ဒီမွာ.... ငါ ဘယ့္အတြက္ ေရာက္ေနရလဲ’၊

‘ငါ..ဘာ အလုပ္ကို လုပ္ရမလဲ’၊

‘ငါ... ဘာေမွ်ာ္လင့္ႏိုင္လဲ’။

လိုရင္းကေတာ့ ‘ငါ့ ဘ၀အဓိပၸာယ္ ဘာလဲ’ ရယ္လို႔ ေမးခြန္းထုတ္ခဲ့တာ။

ဒီေမးခြန္းဟာ ‘လူ’ နဲ႔ ‘အဟိတ္’ ကြဲျပားေစျခင္း ေမးခြန္းပဲ။ ျဖစ္တည္မႈ ျပႆနာကို ထင္ဟပ္တဲ့ လက္တဆံုးႏိႈက္တဲ့ ေမးခြန္းေပပဲ။

အသက္႐ွင္သန္ က်န္ရစ္ႏိုင္မႈ၊ လံုျခံဳရာ ရႏိုင္မႈ၊ မ်ဴိးပြားႏိုင္မႈနဲ႔ စိုးမိုးလိုမႈ စတဲ့ ျပႆနာမ်ားဟာ တိရိစၦာန္ေတြမွာလည္း ႐ိွႏိုင္ေပသိ၊ ျဖစ္တည္မႈ ျပႆနာဆိုတာ လူမွာသာ ႐ိွတယ္။

လူဆိုရင္ ဒီ ျဖစ္တည္မႈ ျပႆနာကို ေျဖ႐ွင္းရမွာပဲ…။  ျဖစ္တည္ေနမႈအေပၚ ေမးခြန္းထုတ္ရမွာပဲ…။

လူတစ္ေယာက္ထက္ပို ဖြဲ႔စည္းတည္႐ိွတဲ့ လူ႔အစုအေ၀းတိုင္းမွာလည္း အလားတူ ျဖစ္တည္မႈ ျပႆနာဆိုတာ ႐ိွစျမဲပဲ။ ကုလသမဂၢကစလို႔ စေနတံျမက္လွဲ အသင္းထိ၊ အေမရိကန္အစိုးရကစလို႔ ျမန္မာျပည္က ရ၀တ အထိ... ျဖစ္တည္မႈ ျပႆနာ႐ိွတယ္။

ကိုယ္႐ိွေနရျခင္းဟာ ဘာ အဓိပၸာယ္လဲဆိုတာ ေျဖရမယ္၊ ေၿဖရတယ္။ မူ၀ါဒနဲ႔ ရပ္တည္မႈ ခိုင္မာျခင္းသာ ျဖစ္တည္မႈ ျပႆနာကို ေျပလည္ေစတယ္။

ဗမာ့ေခတ္သစ္သမိုင္းမွာ ဖဆပလပ်က္သုဥ္းမႈဆိုတာနဲ႔ အႏွစ္ (၅၀) အသြင္ အမ်ဴိးမ်ဴိး ေျပာင္း ႐ွင္သန္ရတဲ့ စစ္အုပ္စုရဲ႕ ျဖစ္တည္မႈ အက်ဥ္းအႀကပ္ကို ေတြ႕ခဲ့ရၿပီးၿပီ။ Legalism ေရာဂါပိုး ကပ္ၿငိခံရသမို႕ ႏိုင္ငံေရး အသေရ သိကၡာကို တရား၀င္ရပ္တည္လိုမႈနဲ႔ လဲလွယ္ခဲ့ရတဲ့ ဒီခ်ဴပ္ရဲ႕ ျဖစ္တည္မႈ အက်ဥ္းအႀကပ္ကို ေတြ႕ခဲ့ရၿပီးၿပီ။


သမိုင္းတစ္ပြက္စာ စစ္ေရး၊ ႏိုင္ငံေရး အားသာမႈဟာ သူတို႔ရဲ႕ ျဖစ္တည္မႈ ျပႆနာမ်ား မေျပလည္ေစခဲ့။ မူ႐ိွ၊ ေက်ာ႐ိုး႐ိွသူသာ လူ႔သမိုင္းမွာ တင္က်န္မယ္။

Comments