ွShin Sandardika - Articles

အလွနဲ႔ ဓမၼ
ရွင္ဆႏၵာဓိက (ေပေလးပင္နတ္မွီေတာရ)
ၾသဂုုတ္ ၃၀၊ ၂၀၁၃



(ဒီဇာတ္လမ္းကို လံုးေစ့ျပန္ဆိုျခင္းမဟုတ္ပဲ ဇာတ္လမ္းေက်ာ႐ိုးကိုယူၿပီး ခံစားတင္ျပျခင္းျဖစ္ပါတယ္။)

ဗုဒၶသာသနာ၀င္ ဂ်ပန္ဘိကၡဳနီမ တစ္ဦးျဖစ္သူ “ရီယိုနင္”ရဲ႕ ေမြးခုႏွစ္က ၁၇၉၇-ခု ျဖစ္ပါတယ္။ ဘႀကီး ေတာ္သူတစ္ဦးက သူ႔ေခတ္ သူ႔အခ်ိန္မွာ အလြန္ထင္႐ွားေက်ာ္ၾကားတဲ့ စစ္သူႀကီး “ဂ်င္႐ွင္း”လို႔ဆိုတယ္။ ဒီက ေလးမဟာ အလြန္ထက္ျမက္တဲ့ ကဗ်ာဗီဇဥာဏ္ ရင့္သန္တဲ့သူ ျဖစ္တဲ့အျပင္ သူ႔ရဲ႕လွပတဲ့႐ုပ္ရည္မွာ အထူးသ ျဖင့္ ၫိွဳ႕အားေကာင္းလွတဲ့ မ်က္လံုးအစံုေၾကာင့္ ငယ္စဥ္ကတည္းက ေပၚလြင္ထင္႐ွား ခ်စ္ခင္သူမ်ားတဲ့သူ တစ္ ဦးျဖစ္လာခဲ့တယ္။

ဒါေၾကာင့္လည္း ဧကရာဇ္ဘုရင္မႀကီးရဲ႕ထံပါးမွာ အသက္ ၁၇-ႏွစ္အ႐ြယ္ကစလို႔ အခစား၀င္ေရာက္ အ မႈထမ္းခဲ့ရတာျဖစ္တယ္။ နန္းတြင္းသူတစ္ဦး ျဖစ္လာခ်ိန္မွာေတာ့ ကေလးမရဲ႕ ကဗ်ာစြမ္းရည္နဲ႔ အလွပံုရိပ္ေတြ က ျမွင့္တင္ေပးလိုက္ျပန္လို႔ နန္းတြင္းနန္းျပင္ ႏွစ္ရပ္လံုးမွာ ပိုလို႔ပင္ ထင္႐ွားေက်ာ္ၾကားလာျပန္တယ္။ ဘုရင္မ ႀကီးရဲ႕ ေျမွာက္စားအားေပးျခင္း ခံရသူအျဖစ္နဲ႔ ဆတန္ဖိုး တိုးလာမယ့္ ဘ၀အရည္အေသြးေတြ၊ တိုးတက္ေက်ာ္ ၾကားလာမယ့္ အခ်ိန္အခါေတြကို ေမွ်ာ္လင့္ေစာင့္စားရင္း စိတ္ကူးယဥ္ေနမိတဲ့အခ်ိန္မွာဘဲ လင္းလက္ေနတဲ့ ေကာင္းကင္တစ္ျပင္ႀကီးခုလံုး မိုးတိမ္ညိဳေတြဖံုးၿပီး အေမွာင္ႀကီးလႊမ္းသြားပံုမ်ိဳး ခံစားလိုက္ရပါေတာ့တယ္။

ဒါကေတာ့ သူအလြန္အားကိုး ခ်စ္ျမတ္ႏိုးခဲ့ရတဲ့ မိမိရဲ႕သခင္ ဘုရင္မႀကီး နတ္႐ြာလားသြားျခင္ပဲ ျဖစ္ပါ တယ္။ အလြန္အမင္း အားကိုးအားထားျပဳခဲ့ရတဲ့ ဘုရင္မႀကီး မ႐ွိေတာ့တာျဖစ္လို႔ စိတ္ကူးေျမွာ္မွန္းထားတဲ့ ဘ၀ ပန္းတိုင္ဆီ ေလွ်ာက္လွမ္းရမယ့္ ေလွကားထစ္ေတြ တစ္ခုမက်န္ က်ိဳးပ်က္သြားၿပီလို႔ စိတ္မွာ ခံစားလိုက္မိ႐ွာ တယ္။

ေလာက္ေလးကို ဆြဲလိုက္တဲ့အခါ ေလာက္ေလးကိုင္းေကြးၿပီး ေလးႀကိဳးေနာက္ဆီကို ပါလာတာနဲ႔အမွ် ေလာက္စာသြား အားေကာင္းသလို သိတ္ကို စိတ္ဓါတ္ေတြ က်ဆင္းသြားရာကေန သတိတစ္ခ်က္ ျပန္၀င္လိုက္ ခ်ိန္မွာ ပင္ကိုယ္က ဥာဏ္ထက္သူလဲျဖစ္တာမို႔ အေတြးတစ္ခ်က္ ၀င္လာတယ္။ သူစဥ္းစားလိုက္မိပံုက ေလွ်ာက္ လွမ္းရမယ့္ ဘ၀ခရီးပန္းတိုင္ရဲ႕ အကြာအေ၀း အတိုင္းအတာဟာ ေ၀းခ်င္ေ၀းမယ္ နီးခ်င္နီးမယ္၊ ပန္း၀င္တဲ့ အခ်ိန္ကာလကလဲ ၾကာခ်င္ၾကာမယ္ ျမန္ခ်င္လဲျမန္မယ္ အတိအက် မေျပာႏိုင္ေပမယ့္ ေသခ်ာတာက ေရာက္ရ မယ့္ပန္းတိုင္ကေတာ့ မလြဲမေသြ ႐ွိေနမွာပဲဆိုတဲ့ သံေ၀ဂအသိ ၀င္လာခဲ့ပါတယ္။

အျဖစ္ အပ်က္၊ အစ အဆံုး၊ ဆိုတာေတြက ႏွစ္မ်ိဳးေပါင္းၿပီး ႐ွိေနသလို ထင္ေယာင္ထင္မွား လွည့္စား ေနၾကတယ္ဆိုတာကို တဒဂၤသေဘာ နားလည္ၿပီးေနာက္ေတာ့ ဘိကၡဳနီမအျဖစ္နဲ႔ ဇင္တရားကိုသိဖို႔ ဆရာ႐ွာ ထြက္မယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီကေလးမေလးရဲ႕ ေဆြမ်ိဳးေတြက တစ္ကိုယ္ေတာ္ဘ၀နဲ႔ ေတာ ထြက္သြားမယ့္ မိန္းမသားတစ္ဦးရဲ႕အျဖစ္ကို စိုးရိမ္စိတ္ေတြနဲ႔ ႀကိဳႈတင္မွန္းဆၿပီး အမ်ိဳးသားတစ္ဦးနဲ႔ အတင္းအ ၾကပ္ လက္ထပ္ေပးလိုက္ပါေတာ့တယ္။

ဇြတ္အတင္း စီစဥ္ၾကတဲ့အတြက္ လက္ထပ္လိုက္ရခ်ိန္မွာ သူကလဲ ကတိတစ္ခုကို ေတာင္းဆိုလိုက္ပါ တယ္။ သူ႔ရဲ႕ ျပတ္သားတဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကေတာ့ သူ အိမ္ေထာင္သည္ဘ၀နဲ႔ေနၿပီး ရင္ေသြးသံုးဦး ေပၚေပါက္ၿပီး ၿပီဆိုရင္ မုခ်ေတာထြက္မယ္ ဒါကိုခြင့္ျပဳရမယ္ ဆိုတာပါဘဲ။ ဒီလိုနဲ႔ အိမ္ေထာင္သည္ဘ၀နဲ႔ ေနလာလိုက္တာ သူ႔ အသက္ ၂၅-ႏွစ္ျပည့္လုလုအခ်ိန္မွာဘဲ ရင္ေသြးသံုးဦး ထြန္းကားၿပီးျဖစ္သြားပါေတာ့တယ္။ သူ႔အလိုဆႏၵ ျပည့္၀ ခဲ့ပါၿပီ။

ကေလးမ ေတာထြက္ေတာ့မယ္ဆိုေတာ့ လင္သားနဲ႔ ေဆြမ်ိဳးေတြက အတန္တန္ တားၾကပါေသးတယ္။ ေနာက္ဆံုး သားသမီးေတြျပၿပီး တားၾကေပမယ့္ အေလာင္းေတာ္ သိဒၶတၳဘ၀က သားေလးကို ရာဟုလာ (အ ေမွာင္ဖံုးေလး) လို႔ အမည္တပ္လိုက္တာကို သတိရၿပီး တားျမစ္ခ်က္မွန္သမွ်ကို ဇြတ္အတင္းျငင္းဆန္ၿပီး ထြက္ ခြာခဲ့ပါေတာ့တယ္။

ေတာထြက္ၿပီဆိုတာနဲ႔ ဆံပင္ကိုပယ္၊ လူ႔ေလာကီအ၀တ္ေတြကိုစြန္႔ကာ ဖန္ရည္ဆိုးတဲ့အ၀တ္နဲ႔ သူ ေတာ္စင္မတစ္ဦးဘ၀ကိုယူၿပီး တရား႐ွာထြက္ခဲ့ပါေတာ့တယ္။ သူ႔ရဲ႕သာသနာေတာ္ဆိုင္ရာ ဘြဲ႕နာမည္ကိုေတာ့ “ရီယိုနင္”လို႔ ခံယူလိုက္ပါတယ္။

“ဇင္”တရားရႏိုင္မယ့္ေနရာကို စံုစမ္းေမးျမန္ၿပီး ခရီးထြက္လာလိုက္တာ အီဒို ဆိုတဲ့ ၿမိဳ႕ႀကီးကို ေရာက္ လာခဲ့တယ္။ ဒီၿမိဳ႕မွာ ထင္႐ွားေက်ာ္ၾကားတဲ့ ဇင္တရားျပဆရာႀကီး “တက္ဆူဂ်ဴ”ဆီသြားၿပီး တပည့္မတစ္ဦးအ ျဖစ္ သေဘာထားကာ တရားျပေပးပါရန္ ေတာင္းပန္တိုး႐ိႈးခဲ့႐ွာတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆရာႀကီးက မ်က္လႊာပင့္ အၾကည့္ လက္ကနဲအျမင္မွာ သူ႔ရဲ႕႐ုပ္အဆင္း လွပလြန္းတာေၾကာင့္ လက္မခံႏိုင္ဘူးလို႔ ျငင္းဆိုတာကို ခံလိုက္ ရပါေတာ့တယ္။

အဲဒီအခ်ိန္ သူသေဘာေပါက္လိုက္တာက အမွန္တရားနယ္အ၀င္ တံခါးေသာ့ကိုဖြင့္ရာမွာ ငါ႔အလွက တားဆီးသလို ျဖစ္ေနပါလား ဆိုတာကိုပါ။ ဒါေပမယ့္ ဇြဲမေလ်ာ့ပဲ ေနာက္ဆရာတစ္ဦးကိုေတြ႕ဘို႔ ဆက္႐ွာလိုက္ တာ “ဟာကူအို”အမည္ရွိတဲ့ တရားျပဆရာတစ္ဦးကို ေတြ႕ျပန္ပါတယ္။ ဆရာကို အ႐ိုအေသျပဳၿပီး အရင္လိုဘဲ တပည့္မအျဖစ္ လက္ခံတရားျပေပးဘို႔ ေလွ်ာက္ထားလိုက္ေတာ့ ဟာကူအိုကလဲ သူ႔အလွေၾကာင့္ဆိုၿပီး ျငင္း လိုက္ျပန္တယ္။ ေနာက္ဆက္တြဲ မွတ္ခ်က္အေနနဲ႔ “သင္းကေလးရဲ႕အလွက ဒုကၡကိုသာ ေပးမွာေသခ်ာတယ္” လို႔ ေျပာလိုက္ေသးတယ္တဲ့။

အလွအပဆိုတာ အမွတ္တရားအတြက္ ရန္သူမဟုတ္ေပမယ့္ ရီယိုနင္ရဲ႕အလွကေတာ့ တရား႐ွင္ဆိုသူ ေတြရဲ႕ ျငင္းဆန္ျခင္းခံခဲ့ရသလို သစၥာတရားဆီသြားရာလမ္းကို ကန္႔လန္႔ပိတ္ ဆီးကာေနသလို ျဖစ္ေနပါေတာ့ တယ္။

ရီယိုနင္ရဲ႕ သစၥာတရားသိလိုစိတ္က မိမိအလွကို ခင္တြယ္စိတ္ထက္ အဆမတန္ျပင္းထန္ေနတာမို႔ သူ႔ အတြက္ ရန္သူလိုျဖစ္ေနတဲ့ အလွအပကို တိုက္ခိုက္ဖ်က္ဆီးဘို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္ေတာ့တယ္။ ဒီေတာ့ ဒီကေလးမ သံေခ်ာင္းတစ္ေခ်ာင္းကို မီးဖိုထဲထည့္ မီးဖုတ္လိုက္ပါတယ္။ ခဏေန သံေခ်ာင္းမီးရဲလာခ်ိန္မွာ မီးဖိုကဆြဲႏႈတ္ၿပီး ေတာ့ “ငါ႔တက္လမ္းကို ေႏွာင့္ရွက္ေနတဲ့ ငါ႔အလွေတြ သြားၾကေပေတာ့” လို႔ဆိုၿပီး အေၾကာက္အလန္႔မ႐ွိ သူ႔ရဲ႕ ဘယ္ ညာ ပါးျပင္ႏွစ္ဖက္အေပၚ တစ္လွည့္စီ အျပန္ျပန္အလွန္လွန္ မီးတရဲရဲ႐ွိေနတဲ့ သံေခ်ာင္းနဲ႔ အထပ္ထပ္ ကပ္ပစ္လိုက္ပါေတာ့တယ္။ ခဏအတြင္းမွာဘဲ သူႏွင္ထုတ္လိုက္တဲ့ သူ႔ရဲ႕အလွေတြ သူ႔ဘ၀နိဂံုး အဆံုးသတ္ ခ်ိန္အထိ သူ႔ဆီ ျပန္မလာၾကေတာ့ပါဘူး။

ဒီေနာက္မွာ ဆရာေတာ္ ဟာကူအိုက သူ႔ကို တပည့္တစ္ဦးအျဖစ္ လက္ခံၿပီး တရားဓမၼသင္ျပေပးလိုက္ ပါတယ္။ ဒီလို မ်က္ႏွာကို သံပူကပ္ၿပီးအလွကို ဖ်က္ဆီးလိုက္ရတာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ရီယိုနင္ ကဗ်ာေရးခဲ့ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဟာကူအို အရိပ္နိမိတ္ျပ သင္ၾကားခ်က္ေတြကိုမွီၿပီး အတြင္းအျပင္ အရာအားလံုးကို သံုးသပ္လိုက္ တဲ့ အခ်ိန္တစ္ခ်ိန္မွာ ျဖတ္ကနဲလို ျမင္လိုက္ရတဲ့ တရားနိမိတ္ေတြ ေပၚလာခဲ့ပါတယ္။

မၿမဲတဲ့ သခၤါရ ျမဴေတြထဲမွာ သိသူ အသိခံ အသိတရားဆိုတာေတြ၊ ျမင္သူ အျမင္ခံ အျမင္တရား ဆို တာေတြဟာ ႐ွိေနတယ္လို႔ ထင္ရခ်ိန္အတြင္းမွာ ခဏေပါင္းမ်ားစြာကို ျဖတ္သန္းေပ်ာက္ကြယ္ေနၾကတဲ့ သ ေဘာေတြမွ်သာျဖစ္လို႔ ဗုဒၶ႐ွင္ေတာ္ျမတ္ ဥပမာျပဳခဲ့တဲ့ ေရျမွဳတ္၊ ေရပြက္၊ တံလွ်ပ္၊ မ်က္လွည့္၊ ငွက္ေပ်ာအူ ဆို တဲ့ ဥပမာေတြကို ေထာက္ထားၿပီး အလင္းဥာဏ္၀င္လာခဲ့ပါတယ္။

အရာအားလံုးသည္ တစ္ခုျဖစ္သည္
All is One

တစ္ခုသည္ သုညျဖစ္သည္

The One is None
သုညဆိုသည္ အရာအားလံုးပင္

None is Everything
အနတၱသေဘာကို ႐ႈျမင္သံုးသပ္လိုက္တဲ့အခါ သုညတ တံခါးကေန လြတ္ေျမာက္မႈကို အာ႐ံုျပဳလိုက္ ႏိုင္ပါေတာ့တယ္။

ဒီဇာတ္လမ္းကို ေလ့လာၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ခုႏွစ္သကၠရာဇ္ အတိအက် ေဖၚျပထားတာျဖစ္လို႔ စိတ္ကူး ယဥ္ဇာတ္လမ္း မဟုတ္ဘူးဆိုတာ ထင္႐ွားပါတယ္။ ကေလးမရဲ႕ငယ္နာမည္ကို ေဖၚျပမထားဘဲ ဘိကၡဳနီမဘြဲ႔ကို သာ ေဖၚျပထားပါတယ္။ ပဋာစာရီေထရီမႀကီးရဲ႕ အမည္ကလဲ ဘိကၡဳနီဘ၀ ေရာက္ခါမွ ေခၚတြင္လာတဲ့ အမည္ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီမိန္းကေလးမွာ မိဘမ႐ွိၾကေတာ့ဘူးနဲ႔တူတယ္။ ေဆြမ်ိဳးေတြက အတင္းအၾကပ္ အိမ္ေထာင္ျပဳေပးၾက တယ္ဆိုတာရယ္၊ ဘိကၡဳနီမအျဖစ္ ေတာထြက္ခါနီးမွာ လင္သားနဲ႔ေဆြမ်ိဳးေတြက တားျမစ္ၾကတယ္ ဆိုတာကို သာေတြ႔ရၿပီး အမိအဖဆိုတာေတြ ပါမလာပါဘူး။

သူ႔ရဲ႕ အဓိက အရည္အခ်င္းႏွစ္မ်ိဳးက ကဗ်ာဥာဏ္ထက္သန္ျခင္းနဲ႔ ႐ုပ္ရည္ေခ်ာေမာၿပီး ဆြဲေဆာင္အား ေကာင္းတဲ့ မ်က္လံုးအလွပိုင္႐ွင္ ျဖစ္တာပါ။ Alluring Beauty= ၫွိဳ႕အားပါေသာအလွဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆို ခ်က္ကိုၾကည့္ၿပီး မ်က္လံုးကို အထူးျပဳေဖၚျပလိုက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာ့သဘင္ေလာကမွာ မင္းသမီး မေထြးေလးဟာ လူတဖက္သားကို မ်က္လံုးနဲ႔ၫိွဳ႕ၿပီး အနားေရာက္လာေအာင္ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္တယ္လို႔ လူထု ေဒၚအမာရဲ႕ စာတစ္ပုဒ္မွာ ဖတ္ဘူးပါတယ္။

ေလာကီနယ္မွာ ႐ုပ္ရည္လွပမႈဆိုတာ အလြန္တန္ဖိုးျမင့္တဲ့ အရည္အေသြးတစ္မ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။ ေလာ ကုတၱရာမ်က္စိထဲမွာေတာ့ အလွအပဆိုတာ ႐ုပ္ပစၥည္းမွာ မ႐ွိဘူးလို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ ေလာကလူသားေတြနဲ႔ ဆက္ဆံေနရတာျဖစ္လို႔ ေလာကသမုတိဆိုတဲ့ သတ္မွတ္ခ်က္သေဘာမွ်ေလးကိုသာ လက္ခံၾကတာျဖစ္တယ္။

ဒီဇာတ္လမ္းမွာ ေျပာစရာျဖစ္လာတာက ရီယိုနင္ရဲ႕အလွေၾကာင့္ တရားျပဆရာႏွစ္ဦးစလံုးက တရားျပ ဘို႔ တပည့္အျဖစ္လက္ခံဘို႔ ျငင္းလိုက္တယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ သူတို႔ ျငင္းဆိုလိုက္ၾကတာ လဲ။ အလွအပသက္သက္ကိုၾကည့္ၿပီး လက္မခံၾကတာလား။ အလွပိုင္႐ွင္ေတြ တရားမရႏိုင္ဘူးလို႔ တစ္ခ်က္ လႊတ္ ေျပာလို႔ရမလား။ တရားျပဆရာေတြက တရားဓမၼကို သိျမင္လိုစိတ္ ျပင္းထန္ေနတဲ့ ေစတနာနဲ႔သဒၶါတရား အလွေတြကို မျမင္ႏိုင္ဘဲ အေပၚယံအလွကိုၾကည့္ၿပီး ျငင္းလို္က္တာလား။ ဆရာႀကီးေတြမွာ အနာဂတံသဥာဏ္ (ျဖစ္လတၱံ႔အေျခအေနမ်ားကို သိႏိုင္သည့္သေဘာ) ရထားလို႔ ကေလးမတစ္ဦးတည္းရဲ႕ အေပၚမွာၾကည့္ၿပီး ဆံုး ျဖတ္ၾကတာလား။ ဒါမွမဟုတ္ အလွမေလး သူတို႔နားေရာက္ေနရင္ သူတို႔ရဲ႕ သီလသိကၡာ သမာဓိသိကၡာေတြ ၿပိဳ ပ်က္ကုန္မွာ စိုးလို႔မ်ားလား စတဲ့ ေ၀ဖန္စရာ ေစာဒကတက္စရာ ေမးခြန္းေတြမွ အမ်ားႀကီးပါ။

ဒီလိုဆိုရင္ေတာ့ ဗုဒၶေဟာခဲ့တဲ့ ဇာတ္လမ္းတစ္ပုဒ္ကို ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ ဗုဒၶလက္ထက္ေတာ္က ေသာ တာပန္အမ်ိဳးသမီးေလးတစ္ဦး မုဆိုးတစ္ေယာက္နဲ႔ အိမ္ေထာင္က်ခဲ့တယ္လို႔ဆိုတယ္။ မုဆိုးေတာလိုက္ထြက္ ကာနီးမွာ မုဆိုးတို႔အသံုးအေဆာင္ျဖစ္တဲ့ ေလးမွ်ားလက္နက္ စသည္ေတြကို ျပင္ဆင္ေပးရတယ္။ ေတာပစ္ရာ ကျပန္လာေတာ့ လင္ေတာ္ေမာင္ပစ္လာတဲ့ သားေကာင္ေတြကို ေသာတာပန္မေလးက ေရာင္းသင့္တာေရာင္း၊ ခ်က္သင့္တာခ်က္ဆိုတဲ့ အိမ္မႈကိစၥေတြကို မလစ္ဟင္းေအာင္ လုပ္ကိုင္ၿပီးေနတာကို သိျမင္ေနတဲ့ရဟန္းတစ္ခ်ိဳ႕ က” ဒီဒကာမေလး ေသာတာပန္ဆိုတာ ျဖစ္ႏိုင္ပါ႔မလား” ရယ္လို႔ သံသယစကား ဆိုၾကတယ္။ ဒါကိုသိေတာ့ ဗုဒၶက “အနာမ႐ွိတဲ့လက္ ဆားရည္ထဲႏိႈက္ရင္ မစပ္ဘူး”လို႔ မိန္႔ေတာ္မူလိုက္ပါတယ္။

ကိုယ့္မွာ ကိေလသာအနာမ႐ွိရင္ အလွအပဆိုတာကို ေၾကာက္စရာမလိုဘူးလို႔ ေတြးယူႏိုင္ပါတယ္။ လွပမႈကို ဖ်က္ဆီးၿပီးမွ တရားနဲ႔ထိုက္တန္တယ္လို႔ ဆိုတာမဟုတ္ပါဘူး။ ဗုဒၶေခတ္က ေခမာမိဖုရားႀကီးဆိုိတာ ဧရာမ အလွဘုရင္မႀကီးလို႔ ေျပာမယ္ဆို ေျပာေလာက္ပါတယ္။ ဘိကၡဳနီမျပဳတဲ့အခါ ဆံပင္ပယ္ၿပီး ဖန္ရည္ဆိုးအ ၀တ္ကို ႐ံုလိုက္တာပါဘဲ။ ကိုယ့္႐ုပ္ရည္ကို ဖ်က္စရာမလိုပါဘူး။

အမွန္စင္စစ္ ႐ုပ္အျပစ္ဆိုတာ ႐ုပ္အဆင္းလွတာမလွတာနဲ႔ မဆိုင္ပါဘူး။ “ယံ႐ူပံ အနိစၥံ ဒုကၡံ ၀ိပရိဏာမ ဓမၼံ အရံ႐ူပႆ အာဒိနေ၀ါ” ဆိုတဲ့ သတၱ႒ာနသုတ္အရ မၿမဲျခင္း ေဖါက္ျပန္ျခင္းဆိုတဲ့ သေဘာေတြကိုသာ ႐ုပ္ အျပစ္လို႔ ဆိုတာျဖစ္ပါတယ္။

အျပစ္႐ွိတဲ့ ႐ုပ္ေတြကလြတ္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ရမွာလဲ၊ ႐ုပ္ေတြကို ဖ်က္ဆီးၿပီး လႊင့္ျပစ္ရမွာလား၊ မဟုတ္ပါဘူး။ “ဆႏၵရာဂ ၀ိနေယာ ဆႏၵရာဂ ပဟာနံ” ႐ုပ္အေပၚ စြဲလမ္းႏွစ္သက္တတ္တဲ့ အလိုအာသကို ဆံုးမ ပယ္သတ္လိုက္ရင္ ႐ုပ္မွလြတ္ေျမာက္သြားႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မေယာင္ရာ ဆီမလူးမိေစဘို႔ အမွန္အသိ႐ွိၾက ဘို႔ အလွနဲ႔ပါတ္သက္တဲ့ ဓမၼသေဘာကို တင္ျပအပ္ပါတယ္။ ႐ုပ္စြဲ ဆႏၵရာဂစြဲဆိုတဲ့ အေၾကာင္းသေဘာေလးကို ပယ္သတ္ႏိုင္မယ့္ အျမင္မွန္ ပညာကို ပြားမ်ားႏိုင္ၾကပါေစ။


ယူနတီဂ်ာနယ္ အတြဲ-  ၊ အမွတ္-  ၊   -  -၂၀၁၃ ေန႔ထုတ္တြင္ ပံုႏွိပ္ေဖၚျပသည္။ 

Comments