တူေမာင္ညိဳ၊ - က်ိန္စာတုိက္ျခင္း


က်ိန္စာတုိက္ျခင္း
တူေမာင္ညိဳ၊ ဇြန္ ၁၃၊ ၂၀၁၄


    “က်ိန္စာတုိက္ျခင္း”ဆိုသည္မွာ တီထြင္ဖန္တီးမႈရွိေသာျပည္သူမ်ား၏ ဆႏၵျပနည္းေတြအနက္ ဆႏၵျပနည္း တစ္ခုသာလွ်င္ျဖစ္ သည္။ ေပါ့ေပါ့တန္တန္သေဘာထားကာ ေလွာင္ေျပာင္ပ်က္ရယ္မျပဳသင့္ဘဲ၊ ႀကိဳဆိုအားေပးၾကရမည္။
    (နဝတ-နအဖ) စစ္အစုိးရလက္ထက္တြင္ “ေမတၱာပုိ႔ - ဆုေတာင္းပြဲမ်ား” အဂၤါေန႔၊ေသာၾကာေန႔ စသျဖင့္ ေပၚေပါက္ခဲ့ပါသည္။ ေမတၱာသုတ္ရြတ္ဖတ္၍ ဆႏၵျပခဲ့ၾကေသာ သံဃာေတာ္မ်ား၏ “ေရႊဝါေရာင္ေတာ္လွန္ေရး”သည္လည္း စစ္အစုိးရ၏ အၾကမ္းဖက္ၿဖိဳခြဲျခင္း ခံခဲ့ၾကရသည္။ “မဂၢင္ေက်ာင္းတုိက္” ဝင္ေရာက္စီးနင္းမႈ၊ ဓါတ္တုိင္တြင္ ႀကိဳးတုတ္အရိုက္ခံရေသာ သံဃာေတာ္မ်ား --- ထုိ႔အျပင္ သမၼတဦးသိန္းစိန္လက္ထက္ မီးေလာင္ဗံုးျဖင့္ ပစ္ခတ္ခံရေသာ သံဃာေတာ္မ်ား ---
    ျပည္သူမ်ားသည္ ထုိသုိ႔ ခါးသည္းေသာအေတြ႔အႀကံဳမ်ားအရ “ေမတၱာပို႔ျခင္း”ႏွင့္ မထုိက္တန္သူမ်ားအား“က်ိန္စာတုိက္ျခင္း” ၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔ပါ၍ “က်ိန္စာတုိက္ျခင္း” သည္ အုပ္စိုးသူအေပၚ ျပည္သူမ်ား၏ ဆန္႔က်င္မႈဒီဂရီအရွိန္ျမင့္တက္လာျခင္းဟု ယူဆ ႏုိင္ပါသည္။

    “က်ိန္စာတုိက္ျခင္း”သည္ အစိုးရသစ္ဟုဆုိေနၾကေသာ ႀကံ့ဖြံ႔အစုိးရလက္ထက္၊ စည္းကမ္းျပည့္ဝေသာဒီမိုကေရစီ(၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒ) ေဘာင္ထဲ၌ ေပၚေပါက္လာသည့္ လူထုလႈပ္ရွားမႈ အခ်င္းအရာတစ္ရပ္ျဖစ္သည္။
    မည္သည့္အစုိးရ လက္ထက္တြင္မွ် ေပၚေပါက္ခဲ့ဖူးျခင္းမရွိေသာ အစုိးရဆန္႔က်င္ရႈပ္ခ်သည့္ လူထုလႈပ္ရွားမႈအမ်ိဳးအစား တစ္ခု လည္းျဖစ္သည္။ လက္ရွိႀကံ့ဖြံ႔အစိုးရ၏ ျပင္းထန္ေသာဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈမ်ားေၾကာင့္ ေပၚေပါက္လာရသည့္ တုိက္ရုိက္အက်ိဳးဆက္ရလဒ္ လည္းျဖစ္ပါသည္။
    အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမ႑ိဳင္ဟု ေျပာဆိုေနၾကေသာ အစုိးရမင္းသည္အားကိုး၍မရ၊ ယံုၾကည္၍မရ၊ “မိဘျပည္သူမ်ား” ဟု အသံေကာင္း ဟစ္ကာ မီးေလာင္ဗုံးျဖင့္ပစ္၊ နံပတ္ဒုတ္ျဖင့္ ရုိက္ႏွက္ကာ ဘူဒိုဇာႏွင့္ထုိးေကာ္၊ ႏွင္ထုတ္ေနသည္။ေျမသိမ္းယာသိမ္းေနသည္။
     ဥပေဒျပဳေရးမ႑ိဳင္ဟုဆုိေသာ (လႊတ္ေတာ္)ကလည္း“ျပည္သူ႔အသံလႊတ္ေတာ္အသံ၊ ျပည္သူ႔ ဆႏၵလႊတ္ေတာ္ဆႏၵ”ဟု လူၾကား ေကာင္းေအာင္ေျပာဆုိေနသည္မွာလည္း ဗလာစကားမ်ားသာျဖစ္ၿပီး အားကိုးယံုၾကည္၍မရ၊ ထုိ႔ျပင္ တရားေရးမ႑ိဳင္ ကလည္း ပံုပ်က္ပန္းပ်က္ယုိင္နဲ႔ၿပိဳလဲေနသည္။
    လႊတ္ေတာ္ “တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးႏွင့္တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရးေကာ္မတီ” ဥကၠ႒ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က တရားေရးမ႑ိဳင္ အေပၚ ျပည္သူမ်ားက အယံုအၾကည္မရွိပံုကို ယခုကဲ့သုိ႔  ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္းမွတ္ခ်က္ေပးထားပါသည္။
    “တရားဥပေဒ မစုိးမိုးခဲ့တဲ့ႏုိင္ငံဆုိေတာ့ တခါတေလလာဘ္ထိုးႏုိင္တဲ့သူက လြတ္သြားတာပဲ၊ ဒါေတြအားလံုးေျပာင္းရမယ္၊ ဒီလို အေျခအေနေၾကာင့္ ဥပေဒကို အားမကိုးဘူး၊ဥပေဒကို အယံုအၾကည္မရွိဘူး၊ ဥပေဒဆုိတာ ငါတုိ႔အတြက္ဆုိတဲ့ စိတ္ဓါတ္မရွိဘူး၊ ဥပေဒ ဆုိတာ အာဏာရွိတဲ့သူေတြအတြက္ဆုိၿပီး အဲဒီလုိပဲ ျမင္ေနၾကတယ္”
    ထုိ႔အျပင္ အားကိုးစရာ အတိုက္အခံႏုိင္ငံေရးပါတီႀကီးငယ္မ်ားကလည္း အလုပ္သမား/လယ္သမားေတြရဲ႕ဆႏၵျပမႈေတြကို မသိ ဟန္ေဆာင္ေနၾကသည္။
     ယင္းသို႔ေသာအေထြေထြမယံုၾကည္ရမႈ၊ အားကိုးမရႏုိင္မႈစေသာ  ေရခံေျမခံေပၚတြင္ ျပည္သူမ်ား၏ “က်ိန္စာတုိက္ျခင္း” ဟူ သည့္ ဆႏၵျပလႈပ္ရွားမႈ ထြက္ေပၚလာရျခင္းျဖစ္ပါသည္။
    အုပ္စိုးသူအစုိးရ အဆက္ဆက္သည္ သူတို႔အာဏာတည္ၿမဲေရးအတြက္ ျပည္သူမ်ားအား ဖိႏွိပ္အၾကမ္းဖက္ရာတြင္ ဥပေဒ၊ တရားရံုး၊ အက်ဥ္းေထာင္၊ ရဲ၊ ေထာက္လွမ္းေရး၊ စစ္တပ္၊ လူမ်ိဳးေရး/ဘာသာေရးအဓိကရုဏ္းမ်ားဖန္တီးျခင္းစေသာ လက္နက္မ်ား အျပင္ နတ္ပူေဇာ္ျခင္း၊ ေဗဒင္ေမးျခင္း၊ယၾတာေခ်ျခင္းစေသာ စိတ္ဝါဒအစြဲအလန္းမ်ားျဖင့္လည္း တြဲဖက္အားျဖည့္ခဲ့ၾကသည္။
    ဆ႒သဂၤါယနာတင္ခဲ့ေသာ၊ ေထရဝါဒဗုဒၶသာသနာကို သက္ဝင္ယံုၾကည္ပါသည္ဆုိေသာ၊ ဒီမုိကေရစီဝါဒီပါဟုဆုိေသာ ဝန္ႀကီး ခ်ဳပ္ေဟာင္းဦးႏု ကိုပဲၾကည့္ပါ။
    ဦးႏုသည္ ဗလိနတ္စာေကၽြးသည္ ဟူေသာ နတ္ကိုးကြယ္ပသမႈႏွင့္ဆုိင္သည့္ အစီအရင္မ်ားကို သူကုိယ္တုိင္ဦးစီး၍လုပ္ခဲ့ သည္။ ႏုိင္ငံေတာ္ဘာသာ/ဓမၼႏၲရယ္ဟူေသာလုပ္ရပ္မ်ားျဖင့္ သူ၏ ႏုိင္ငံေရးအာဏာတည္ၿမဲေရးအတြက္ မဲရေရးအတြက္  ဘာသာေရး ကို ခုတုံးလုပ္ အသံုးခ်ခဲ့သူျဖစ္သည္။ ထုိင္းနယ္စပ္တြင္ လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးကို “စတိ”လုပ္ခဲ့သူျဖစ္သည္။
    “ေဗဒင္၊ နတ္၊ ယၾတာ” တုိ႔ဆုိသည္မွာ(ဖဆပလ)မွ ႀကံ့ဖြံ႔အစုိးရအထိ အုပ္စိုးသူအဆက္ဆက္အဖုိ႔ “ေသနတ္” ၿပီးလွ်င္ အထူး အားကိုး အားထားျပဳစရာ လက္နက္တစ္ခုလည္း ျဖစ္ပါသည္။ သူတုိ႔ျပဳလုပ္ေသာ ယၾတာမ်ား၊ အစီအရင္မ်ားကိုျပည္သူမ်ားက ၾကားသိ ေနၾကသည္။ ဟားတုိက္ေလွာင္ေျပာင္ခ့ဲၾကသည္။
    နိဂံုးစကားဆုိရပါလွ်င္ “က်ိန္စာတုိက္ျခင္း”ဆုိသည္မွာအုပ္စိုးသူမ်ားအေပၚျပည္သူမ်ား၏ နာက်ည္းခါးသည္းမႈႏွင့္အယံုအၾကည္ မရွိမႈကို ေျဗာင္အတိအလင္းေဖာ္ျပသည့္ ျမန္မာ့ဝိေသသပါေသာလူထုဆႏၵျပမႈတစ္ခုသာျဖစ္ပါသည္။ “ေတာမီးကိုၿငွိမ္းဖုိ႔ မီးနဲ႔လွန္ရိႈ႕ၿငွိမ္း ရမည္”ဟု ေျပာၾကဆုိၾကသည္မဟုတ္လား။ အခုလည္း အစြဲအလန္းရွိသူ/အစြဲအလန္းေၾကာက္သူ အုပ္စိုးသူမ်ားကို သူတို႔ေၾကာက္ေသာ အစြဲအလန္းျဖင့္ ျပည္သူမ်ားက တုန္႔ျပန္ျခင္းေနၾကျခင္းသာျဖစ္သည္။