ၿငိမ္းခ်မ္းေအး - သမိုင္း လက္ဆင့္ကမ္း
ၾသဂုတ္ ၂၀၊ ၂၀၁၄
ၾသဂုတ္ ၂၀၊ ၂၀၁၄
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ေၾကြးေၾကာ္သံ ဟာ ဝန္ႀကီး ဆိုသူမ်ား ရဲ႕ ငါ့စကား ႏြားရ အေျပာအဆိုမ်ား၊ ျပည္သူ အေပၚ ေစာ္ကား တဲ့ အျပဳအမူမ်ား၊ အက်င့္ ေဟာင္း၊ စရိုက္ဆိုး ေပၚလစီမ်ား ေအာက္မွာ လက္ေတြ႕မပါ ျဖစ္ေနၿပီး သမၼတ ဆိုသူရဲ႕ တလ တခါ ဝါဒျဖန္႔ခ်ီရာ မိန္႔ခြန္း အျဖစ္သာ အႏွစ္သာရ မဲ့ တည္ရွိေနတယ္။
ဒီလို မေျပာင္းလဲမႈမ်ား ထဲမွာ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ဆိုး ရဲ႕ အတိတ္ သမိုင္း ဆိုး အလုပ္ေတြကို ကာကြယ္ ေျပာဆိုတာ၊ အနာဂတ္ မ်ိဳးဆက္သစ္ ကို အမွန္လို႔ ယူဆလာေစေအာင္ ၾကားခံ မီဒီယာစံုကန သမိုင္းပံုဖ်က္ မိႈင္းတုိက္တာ၊ အမွား ကို ဝန္ခံ၊ ေတာင္းပန္ရဲတဲ့ သတၱိ မရွိတာ မ်ိဳးေတြလည္း ပါတယ္။
မႏွစ္က ရွစ္ေလးလံုး ႏွစ္ပတ္လည္ အခမ္းအနား ရန္ကုန္မွာ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ လုပ္ႏိုင္ခဲ့တာကို လူအမ်ားက အေကာင္းျမင္ၾကည့္ခ်င္ၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒါဟာ ႏိုင္ငံေရး လုပ္စားလာတာ ရာစုဝက္ေက်ာ္ အေတြ႕အၾကံဳ ရွိၿပီး ျဖစ္တဲ့ စစ္အုပ္စု ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရး ပရိယာယ္ အခင္းအက်င္း တခု၊ စစ္မွန္တဲ့ သေဘာထား ကင္းမဲ့ေနတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ပြဲစား မ်ားရဲ႕ ကားပါမစ္ နည္းနာလို ရွမ္ပိန္ ေခ်ာင္းစီး ေပးရင္း လူထု ေတာ္လွန္ေရး ကို သားေလွ်ာ ေစျခင္း သေဘာက သာ အဓိက ျဖစ္တယ္။
အေရးေတာ္ပံုႀကီး ကို ထိုက္သေလာက္ ဂုဏ္ျပဳခဲ့ႏိုင္၊ ေခတ္လူငယ္မ်ားကို သမိုင္း ဗဟုသုတ မွ်ေပးႏိုင္ခဲ့တယ္ ဆိုႏိုင္ေသာ္ျငားလည္း စစ္အုပ္စုေလာ္ဘီ မ်ားရဲ႕ ပူးသတ္မႈ ဒဏ္ ပံုရိပ္ေတြလည္း အမ်ားအျပား ေတြ႕ခဲ့ရတယ္။ စစ္အုပ္စုရဲ႕ တကယ့္ အတြင္း သေဘာမွာလည္း ရွစ္ေလးလံုး နဲ႔ ပတ္သက္သမွ် ရန္သူလို သေဘာထား ဆက္ဆံ ေနဆဲပါပဲ။
အခု လတ္တေလာ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ကိစၥ တခုကို ပဲ ဥပမာ ၾကည့္ပါ။ ရွစ္ေလးလံုး မွာ တက္ၾကြခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းသား ေဟာင္း တေယာက္ အခု အေမရိကန္ ႏိုင္ငံသား ဘဝ နဲ႔ ဗမာျပည္ကို လူမႈေရး လုပ္ငန္းသက္သက္ ႏိုင္ငံေရး အလုပ္ ဘာ ပေယာဂ မွ မပါ အခမဲ့ အဂၤလိပ္ စာ သင္ေပး ပညာဒါန ျပဳဖို႔ ျပန္လာတာ အေႏွာင့္အယွက္ မ်ိဳးစံု ၾကံဳခဲ့ရတယ္။ ဒီလို အေသးအဖြယ္ ကိစၥမ်ိဳးက အစ လက္ရွိ စစ္တပိုင္း အစိုးရဟာ အရင္ စစ္အစိုးရ အဆက္ဆက္ အက်င့္ အတိုင္း မေျပာင္းလဲႏိုင္ေသးတာ အရာရာမွာ မ်က္ျမင္ပါ။
ဒီလုိ အေနအထားမွာ နီရူဒါ ရဲ႕ “ပန္းျခံတြင္း၌ ေသဆံုးရသူမ်ား” ကဗ်ာ ရြတ္ လမ္းမေပၚက လူသတ္ပြဲမ်ားအတြက္ အမိန္႔ေပး က်ဴးလြန္ခဲ့သူမ်ားကို ျပစ္ဒဏ္ေပးႏိုင္ဖို႔ ျပည္သူမ်ားက မေမွ်ာ္မွန္းပါဘူး။ အတိတ္က အျပစ္ေတြ ကို ျပည္ဖံုးကား ခ် တခန္းရပ္ ဖို႔ရာ ခြင့္လႊတ္ေရး၊ သင္ပုန္းေခ်ေရး၊ အမ်ိဳးသား ရင္ၾကားေစ့ေရး ကိုပဲ ေတာင္းဆိုေနၾကတာပါ။ ဒါေပမယ့္ ခံခဲ့ရသူမ်ားဘက္က ဒီလို ေက်ေအးႏိုင္ဖို႔ရာ ပထမဆံုး ျဖစ္သင့္တဲ့ အလုပ္ကေတာ့ က်ဴးလြန္ခဲ့သူမ်ားထဲက အဓိက တာဝန္ရွိသူ စစ္အုပ္စု အေမြခံ လက္ရွိ စစ္တပိုင္း အစိုးရ နဲ႔ တပ္မေတာ္ က သမိုင္း အမွားေတြ အတြက္ ျပည္သူကို အရင္ ဝန္ခ် ေတာင္းပန္ရမွာပါ။ ဒါလည္း အခုအခ်ိန္ထိ မျဖစ္ေသးပါဘူး။
ဒီလို အစစ အရာရာ အေျခခံ အေတြးအေခၚ၊ အတြင္းသေဘာ မေျပာင္းလဲေသးဘဲ ျဖစ္ေနတဲ့ အရပ္သားအေရျခံဳ အေပၚယံ ဝတ္ရံုေျပာင္း စစ္မိုကေရစီ ေခတ္ မွာ က်ေနာ္တို႔ဟာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က ကတၱရာလမ္းေတြကိုခြာ၊ ဗမာျပည္ အႏွံ႔ က ေျမႀကီးေတြကို တူးဆြ ရာဇဝင္႐ုပ္ေရး၊ သမိုင္းစစ္တမ္းထုတ္ သုေတသနလုပ္ အာဏာရွင္ဆန္႔က်င္ေရး လူထု အေရးေတာ္္ပံုေတြရဲ႕ စစ္မွန္တဲ့ သေဘာ၊ တရားေတြကို မေမ့မေလ်ာ့ ႏွစ္စဥ္ ဂုဏ္ျပဳ ေဖာ္ထုတ္ ေနဖို႔ လိုပါတယ္။ ရဟန္း သံဃာ၊ ေက်ာင္းသား ၊ အလုပ္သမား၊ လယ္သမား လူထုအေပါင္း ရဲ႕ မရိုင္းခဲ့တဲ့ သမိုင္းေနာက္ခံနဲ႔ တာဝန္ေက် ခံထည္ နီျမန္းတဲ့ ဂုဏ္ပုဒ္ေတြကို ႏွစ္စဥ္ ေဖာ္က်ဴးႏိုင္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒါမွသာ က်ဆံုးသြားခဲ့တဲ့ သူေတြကို ေလးစားရာေရာက္မယ္၊ အျပစ္က်ဴးလြန္ခဲ့သူေတြလည္း ေနာင္တ ရ အမွားကို ဝန္ခံ၊ အမွန္ကို ျပင္ရင္္း အျပဳသေဘာ အနာဂတ္ကို ေလွ်ာက္လွမ္းႏိုင္မွာပါ။
အႏွစ္သာရ အျပည့္ ရွိတဲ့ ၈၈၈၈ ႏွစ္ပတ္လည္ တခုကို ဥပမာ ယူျပခ်င္ပါတယ္။ ၂၀၀၇ ရွစ္ေလးလံုး (၁၉) ႏွစ္ျပည့္ ေျခာက္ထပ္ႀကီး သာသနာ့ သိပံၸေက်ာင္းတိုက္ ႏွစ္ပတ္လည္ ပြဲ ပါ။ စစ္အစိုးရရဲ႕ ဖိႏွိပ္မႈ၊ ၿခိမ္းေျခာက္မႈ အႏၱရာယ္ မ်ိဳးစံုၾကားကေန ၈၈ မ်ိဳးဆက္ နဲ႔ လူငယ္မ်ိဳးဆက္သစ္ ဆံုစည္း ႏိုင္ခဲ့တယ္။ သမိုင္း တန္ဖိုးရွိခဲ့တယ္။ အဲ့ဒီ ပြဲအၿပီး ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တဲ့ စက္တင္ဘာ ေရႊဝါေရာင္ေတာ္လွႏ္ေရးႀကီး အပါအဝင္ သမိုင္းဝင္ ျဖစ္ရပ္ေတြဟာ “ဆံပင္ရွည္ထား၊ ေခါင္းေလာင္းေဘာင္းဘီဝတ္၊ ဗီယက္နမ္စစ္ကိုဆန္႔က်င္တဲ့ မ်ိဳးဆက္” ကေန “ကိုရီးယား ရုပ္သံဇာတ္လမ္းတြဲ ႀကိဳက္တတ္တဲ့ ဆံပင္နီေၾကာင္ေၾကာင္ မ်ိဳးဆက္” ကို စစ္မွန္တဲ့ ေတာ္လွန္ေရး လက္ဆင့္ကမ္း အေမြေပးခဲ့မႈလို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။
“…ႏွစ္ေတြလည္း ရူးသလို ေပါသလို ကုန္ဆံုးသြားခဲ့ၿပီ
ဒီလိုအေနအထားမွာ
ေသသြားတဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြကို သတိရတယ္
မေသမရွင္ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔
ေသခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနတဲ့ သူငယ္ခ်င္းတို ့ေရ
ဒို႔ ေနာက္က ဆံပင္ နီေၾကာင္ေၾကာင္ မ်ိဳးဆက္ကို
ဒို႔ ဘာေတြ လက္ဆင့္ကမ္းႏိုင္ခဲ့ပါသလဲ…။”
(ကဗ်ာဆရာ လွသန္း (ၾကည္ေမာင္သန္း) (၁၉၆၃ - ၂၀၁၁) ၏ ‘သူငယ္ခ်င္း အပ်င္းေျပဖတ္ဖ႔ို’ ကဗ်ာ မွ)
ဆံပင္ရွည္ထားရင္းနဲ႔ ေတာ္လွန္ခဲ့ရတဲ့ စနစ္ဆိုး ဟာ ကံမေကာင္း၊ အေၾကာင္းမလွစြာနဲ႔ Hip Hop သီခ်င္းဆို ဆံပင္ ေထာင္၊ နီေၾကာင္ေၾကာင္ အေရာင္ဆိုးၾကတဲ့ ေခတ္အထိ သက္ဆိုးရွည္ခဲ့ရတယ္။ ဒီလုိနဲ႔ စကားေျပာရင္ သီခ်င္းဆိုသလို ေျပာၿပီး သီခ်င္းဆိုရင္ စကားေျပာသလို ဆိုတတ္တဲ့ လူႀကီးဆိုသူမ်ား မ်က္စိစပါးေမႊးစူးစရာ မ်ိဳးဆက္ရဲ႕ ေဘာင္းဘီ စေကာစက၊ စကတ္တို၊ ဆံပင္ေထာင္၊ ဆံပင္ဆိုး လူငယ္ေလးေတြဟာ က်လာတဲ့ သမိုင္းေပး တာဝန္ကို ထမ္းရင္း လမ္းေပၚထြက္ကာ စနစ္ဆိုးကို ေတာ္လွန္ခဲ့ၾကတယ္။ ေရႊဝါေရာင္လူထုလႈပ္ရွားမႈႀကီးရဲ႕ ဦးေဆာင္ သံဃာေတြကို ဝန္းရံ အာဏာရွင္ကို ဆန္႔က်င္ခဲ့ရျပန္တယ္။
တနည္းအားျဖင့္ ၈၈ မ်ိဳးဆက္ ကေန ၂၀၀၇ မ်ိဳးဆက္ ကို ေျပာင္း ေခတ္ဝန္ကို ဆက္ထမ္း ေခတ္လမ္းကို ဆက္ေလွ်ာက္ခဲ့ၾကရတယ္။ ဒီ အခ်က္ဟာ အခု ျမင္ေနရတဲ့ ဗမာ့ ဒီမိုကရစီ အျပာင္းအလဲလို႔ အေကာင္းျမင္ ဆိုေနၾကရတဲ့ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြရဲ႕ လက္ငင္းအေၾကာင္းႀကီး တခုလည္း ျဖစ္တယ္။
ဒီလို ၆၂၊ ၇၄၊ ၇၅၊ ၇၆၊ ၈၈၊ ၂၀၀၇ မ်ိဳးဆက္ အဆက္ဆက္ဟာ အနာဂတ္ မ်ိဳးဆက္သစ္ အတြက္ သမိုင္းအေမြေကာင္း အျဖစ္ တိုင္းျပည္မွာ “တရားမွ်တမႈ၊ လြတ္လပ္ေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး” ဒီမိုကေရစီ တရားေတြ ထြန္းကား၊ စည္ပင္၊ ရွင္သန္ေစဖို႔ ေခတ္အဆက္ဆက္ တိုက္ပြဲဝင္ ႀကိဳးစားခဲ့ၾကတယ္။ အဆံုးတိုင္ ေအာင္ျမင္မႈေတာ့ အခုအထိ မရေသးပါဘူး။
ဒါေပမယ့္ ဒီလို မ်ိဳးဆက္ေဟာင္းေတြ အဆက္ဆက္ ေပးခဲ့တဲ့ သမိုင္းအသိ၊ သမိုင္းအေမြ၊ သမိုင္းမွတ္တိုင္ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ဆိုး ကို မဆုတ္မနစ္ ဆန္႔က်င္မႈ နဲ႔ ရပ္တည္ခ်က္ ခိုင္မာမႈဟာ ေခတ္အဆက္ဆက္ က မ်ိဳးဆက္သစ္တိုင္း အတြက္ အတုယူစရာ၊ အေမြခံခ်င္စရာ “စိတ္ဓာတ္လက္ဆင့္ကမ္းမႈ” ေကာင္းတခု ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။ ဒီလို ပုခံုးေျပာင္း တာဝန္ယူလိုမႈ ျဖစ္ေပၚလာျခင္းဟာ ေခတ္က ေတာင္းဆိုလို႔၊ လိုအပ္လို႔ ဆိုတာ အျပင္ ေနာင္ေတာ္ မ်ိဳးဆက္ေဟာင္းေတြရဲ႕ အေတြးအေခၚ၊ ရပ္တည္ခ်က္၊ စိတ္ဓာတ္ ခိုင္မာမႈ ကို ၾကည္ညိဳ၊ ေလးစား၊ အားက်၊ အတုယူမႈ ဆိုတဲ့ အခ်က္ကလည္း အဓိက က်တယ္။
“အေတြးအေခၚ၊ ရပ္တည္ခ်က္၊ စိတ္ဓာတ္” မွန္ကန္၊ ခိုင္မာမႈ ရွိျခင္း ဟာ မ်ိဳးဆက္တိုင္းအတြက္ “အသက္” ပါ။
ကမၻာ့ ႏိုင္ငံ အသီးသီးက ကိုလိုနီေခတ္ လြတ္လပ္ေရး လႈပ္ရွားမႈေတြ၊ အာဏာရွင္ စနစ္ ဆန္႔က်င္ေရးေတြကို ၾကည့္ရင္ “ေခတ္ပညာတတ္ ေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ား” ဆိုတဲ့ အခန္းက႑ ဟာ အျမဲ အေရးပါခဲ့သလို သူတို႔ဟာ အမ်ားအားျဖင့္ ရပ္တည္ခ်က္လည္း မွန္ခဲ့တယ္။ ဗမာ့ သမိုင္းကို ျပန္ၾကည့္ပါ။
ကိုလိုနီ ကၽြန္ဘဝ လြတ္ေျမာက္ေရးေခတ္ ဒိုင္အာခီ၊ ၉၁ ဌာန နဲ႔ လူႀကီး ႏိုင္ငံေရး သမား မ်ား ျငင္းခံု ေကာင္းၿပီး ငါးေထာင္စားေနခ်ိန္၊ တြဲေရးလား၊ ခြဲေရးလား နဲ႔ “ကၽြန္” နဲ႔ “ဒါသ” အတူတူခ်ည္းပဲကို အေရးလုပ္ “ဗ်ာ” မ်ားေနခ်ိန္ မွာ သူခိုးႀကီး ငတက္ျပား စကားလံုး “လွံနဲ႔ ထိုးသတ္တာလည္း မႀကိဳက္၊ သံလ်က္နဲ႔ ခုတ္သတ္တာလည္း မႀကိဳက္၊ သတိုးမင္းဖ်ား ေဘးက မိဖုရားေခါင္ႀကီး ေစာဥမၼာ ကိုသာ ႀကိဳက္တယ္” ဆိုတဲ့ သေဘာ အတိုင္း “လံုးဝ လြတ္လပ္ေရး” လမ္းေၾကာင္းကို ရဲရဲဝံ့ဝံ့ နဲ႔ ေတာင္းဆိုခဲ့တဲ့ သခင္ဘေသာင္း လမ္းစဥ္ ကို ယံုယံုၾကည္ၾကည္ လိုက္ခဲ့၊ တကယ္ အေကာင္ထည္ ေဖာ္ ခဲ့တာဟာ သခင္ႏု၊ သခင္ဘဟိန္း၊ သခင္ေအာင္ဆန္း အစရွိတဲ့ အဲဒီေခတ္ ေက်ာင္းသား လူငယ္မ်ိဳးဆက္ ျဖစ္တယ္။
၁၉၆၂ ဆိုရွယ္လစ္ (အမည္ခံ) ေခတ္ေျပာင္းေတာ္လွန္ေရးႀကီး ပံုဖ်က္ စစ္အာဏာသိမ္းခဲ့တဲ့ ျဖစ္စဥ္ကို လူႀကီး ႏိုင္ငံေရး သမား ဝါရင့္ မ်ား အငိုက္မိသြားခ်ိန္၊ တခ်ိဳ႕ “ေခြးကတက္” က လိုက္ဖို႔ ျပင္ဆင္ခ်ိန္၊ တခ်ိဳ႕ “ေပါင္းစားဖို႔” ၾကံစည္ေနခ်ိန္မွာ ရဲရဲဝံ့ဝံ့ စတင္ ဆန္႔က်င္၊ ကန္႔ကြက္ ခဲ့တာကလည္း ကိုသက္၊ ကိုဗေဆြေလး အစရွိတဲ့ ဗကသ၊ တကသ ေက်ာင္းသားလူငယ္ မ်ိဳးဆက္ပဲ ျဖစ္တယ္။
ဒီလို ရပ္တည္ခ်က္ မွန္ျခင္း၊ စိတ္ဓာတ္ ခိုင္မာျခင္း ဆိုတာေတြ ဟာ ေခတ္အဆက္ဆက္ အတြက္ ပုခံုးေျပာင္း လက္ဆင့္ကမ္း တာဝန္ယူ ေစဖို႔ ျဖစ္ေစတဲ့ “ေကာင္းေမြ” ေတြ ျဖစ္တယ္။ ဒါဟာ ေတာ္လွန္ေရး ရည္မွန္းခ်က္ အၿပီးျပတ္ မေအာင္ျမင္ ခဲ့ေစဦး စံနမူနာျပဳ အတုယူ အေမြခံထိုက္တဲ့ အခ်က္ ျဖစ္တယ္။
ျပင္သစ္ေတာ္လွန္ေရးႀကီးဟာ အာဏာရွင္ ဧကရာဇ္ တပါးကို ေမြးဖြားေပးခဲ့တာ မွန္ေပမယ့္ ေတာ္လွန္ေရးႀကီးရဲ႕ အေျခခံ အႏွစ္သာရ “လြတ္လပ္ျခင္း၊ တန္းတူညီမွ်ျခင္း၊ ညီအကိုရင္းပမာ ေသြးစည္းညီညြတ္မႈ ရွိျခင္း” ဆိုတဲ့ အတြင္း အသား သဘာ ဟာ ေခတ္အဆက္ ဆက္ ကမၻာ့ အႏွံ႔အျပား က ေတာ္လွန္ေရးေတြကို အက်ိဳး သက္ေရာက္ေစခဲ့တယ္။
ဒီ သေဘာပဲ အတြင္း သေဘာ မွန္ကန္၊ ရပ္တည္ခ်က္ မွန္ကန္တဲ့ ဗမာ့သမိုင္းက ေခတ္အဆက္ဆက္ အေရးေတာ္ပံုေတြဟာလည္း ေနာင္ အနာဂတ္ မ်ိဳးဆက္အတြက္ စံ မူစရာ သမိုင္း အေမြ ေတြ ျဖစ္တယ္။ ဒီသေဘာကို သိျမင္ျခင္းဟာ ဗမာ့ သမိုင္း ေသြးစြန္းမႈေတြ၊ ေတာ္လွန္ေရး မွတ္တိုင္ေတြ၊ စစ္အာဏာရွင္ေတြရဲ႕ မေျပာင္းလဲတဲ့ ရက္စက္၊ ယုတ္မာ၊ ရိုင္းစိုင္း ခဲ့မႈ ေတြကို ျပန္လည္ ေဖာ္ထုတ္ရင္း က်ဆံုးခဲ့သူ၊ ပါဝင္ခဲ့သူ ေနာင္ေတာ္ေတြကို ဂုဏ္ျပဳ အမွတ္တရ ႏွစ္ပတ္လည္ လုပ္ေနရျခင္း ရဲ႕ အဓိက အႏွစ္သာရပါ။
အတြင္း သေဘာ မပါ၊ အႏွစ္သာရ ကင္းမဲ့၊ ရပ္တည္ခ်က္ မမွန္ ေဖာက္ျပန္၊ စိတ္ဓာတ္ ပ်က္ျပား ေမွာက္မွား ေဝဝါး သူ (သို႔မဟုတ္) သမိုင္းျဖစ္စဥ္ ေတြကို ႏွစ္ပတ္လည္ လုပ္ေလ့ မရွိပါ။ အမွတ္တရ မျပဳၾကပါ။ အေၾကာင္းက သမိုင္းတာဝန္ ပုခံုးေျပာင္း လက္ဆင့္ကမ္း အေမြခံထိုက္မႈ ဆိုတဲ့ အႏွစ္သာရ သေဘာ မရွိလို႔ ျဖစ္တယ္။
ဒါေၾကာင့္ လက္ရွိေခတ္လို ေသြးစြန္းမႈသမိုင္းေတြ အတြက္ တာဝန္မခံၾကေသးတဲ့၊ ဖိႏွိပ္ရက္စက္မႈမ်ား လည္း သရဖူေဆာင္းဆဲျဖစ္တဲ့ “ေခြးတူဝက္တူ ဒီမိုကေရစီ” အတုအေယာင္ အေျပာင္းအလဲ ေခတ္ႀကီးမွာ ရွစ္ေလးလံုးလို အမွတ္တရလုပ္၊ ဂုဏ္ျပဳ သင့္တာကို ႏွစ္ပတ္လည္ လုပ္ အမွတ္တရျပဳၾကၿပီ ဆိုရင္ အတြင္း အႏွစ္သေဘာ အတုအေယာင္ မဟုတ္တဲ့၊ မွတ္ေက်ာက္တင္ ခံႏိုင္တဲ့ စစ္မွန္မႈ၊ ရပ္တည္ခ်က္ မွန္ကန္မႈ၊ မေဖာက္ျပန္မႈ၊ စိတ္ဓာတ္ ခိုင္မာမႈ တို႔ကို အဓိက ေဖာ္ထုတ္ကာ လက္ရွိမ်ိဳးဆက္ နဲ႔ ေနာင္လာ ေနာင္သားမ်ား ကို အတုယူ အားက် အေမြခံ ေစရမွာပါ။
ပြဲႀကီး၊ လမ္းႀကီး၊ အခမ္းအနားႀကီးေတြ မလို၊ လူပုဂၢိဳလ္ ကိုးကြယ္မႈ၊ ခ်ီးက်ဴးမႈ ေတြ အဓိက မက်၊ စစ္မွန္တဲ့ ၈၈ ေတာ္လွန္ေရး စိတ္ဓာတ္ တရားကိုသာ ေဖာ္ထုတ္ “သမိုင္းလက္ဆင့္ကမ္း” ၾကပါ။ ဒါမွသာ ျပည္သူ႔ဒီမိုကေရစီ ခရီးၾကမ္းလမ္း အဆံုးတိုင္ ပန္းတိုင္ အေရာက္ ဗမာျပည္ ခ်ီတက္ႏိုင္မွာပါ။
နိဂံုးခ်ဳပ္ရရင္ ႏွစ္ေတြဟာ ရူးသလို၊ ေပါသလို နဲ႔ ကုန္သြားဦးမွာပါ။ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ေနာင္တေခတ္ ဆံပင္ ဘာအေရာင္ျဖစ္မယ္မွန္း မသိတဲ့ မ်ိဳးဆက္သစ္ အတြက္ လက္ဆင့္ကမ္း သမိုင္းအေမြ အျဖစ္ ခိုင္မာတဲ့ စိတ္ဓာတ္၊ မွန္ကန္တဲ့ ရပ္တည္ခ်က္၊ စစ္အာဏာရွင္ စနစ္ဆိုး ဆန္႔က်င္ ေရး အသိေတြ ေဖာ္ထုတ္ဖို႔၊ ထားခဲ့ႏိုင္ဖို႔ မျဖစ္မေန လိုေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း ေၾကညာေမာင္းခတ္လိုက္ေၾကာင္းပါ ခင္ဗ်ား။
ၿငိမ္းခ်မ္းေအး
၀၆ ၊ ၾသဂုတ္ ၊ ၂၀၁၄
(ေဆာင္းပါး ပါ အာေဘာ္ ကို ေဝဖန္ရန္ nyeinchanaye81@gmail.com ထံ စာေရး ဆက္သြယ္ႏိုင္သည္။)
The Ladies News Journal: အတြဲ (၂)၊ အမွတ္ (၂၅)၊ ၀၈ ၾသဂုတ္လ ၂၀၁၄ ထုတ္ တြင္ ပံုႏွိပ္ ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။ မိုးမခ တြင္ အြန္လိုင္း ထပ္မံ ပံုႏွိပ္သည္။