ေမာင္လူေပ - အေမတို႔ရြာ


ေမာင္လူေပ - အေမတို႔ရြာ
(မိုးမခ) စက္တင္ဘာ ၁၀၊ ၂၀၁၄


နီးရက္နဲ႔ေဝးေနတဲ့ ေနရာေတြ ျမန္မာျပည္မွာ အမ်ားႀကီးပါ။ မိုင္ႏွစ္ဆယ္ခရီးကို သံုးနာရီခဲြေလာက္ၾကာေအာင္ ကားျဖင့္ သြားရတဲ့ေနရာမ်ိဳးေပ့ါ။ ျပည္နယ္ေတြလို႔မထင္ေစလို။ မေကြးတိုင္းေဒသႀကီး ေအာင္လံၿမိဳ႕နယ္ထဲမွာ။ ျပည္မထဲမွာတင္ ဒီလို လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ခက္ခဲေသာေနရာေတြ အမ်ားႀကီးရွိေသးသည္။ ဒီလိုေနရာမွာ အေမ့ကို ေမြးဖြားခဲ့ေလသည္။

သူတို႔ရြာေလးက ႐ိုးမေတာင္ေျခႏွင့္ မလွမ္းမကမ္းတြင္ ကၽြန္းလံုးအျပည့္ကာထားေသာ ရြာစည္း႐ိုးႀကီးျဖင့္ ခန္႔ညားစြာတည္ရွိသည္။ လူတဖက္မကႀကီးမားသည့္ ကၽြန္းသစ္လံုးေတြကို စီရီစြာ ႏြယ္ႀကိဳးမ်ားျဖင့္တုတ္ေႏွာင္ၿပီး ရြာကိုကာထားသည္မို႔ ရႈမၿငီးစရာ ျမင္ကြင္းပင္။ ရြာဝင္ တံခါးမႀကီးတစ္ခုသာ ထြက္ေပါက္ရွိသည္။ တိုင္းျပည္မၿငိမ္းခ်မ္းခင္ကဆို ညေနေနဝင္လ်ွင္ ရြာတံခါးပိတ္သည္တဲ့။ ခုေတာ့ မပိတ္တာၾကာေလၿပီ။

ရြာထဲမွာေတာ့ အိမ္ေျခ ၁၀၀ေက်ာ္က စည္း႐ိုးမဲ့ တည္ထားေလသည္။ ဟို ငွက္ေျပာပင္ထိငါ့ေျမ၊ ဟိုဇီးျဖဴပင္ထိက သူ႔ေျမဟု မွတ္ထားၾကသည္။ စာခ်ဳပ္မရွိ ေျမတိုင္းမလာ ရန္လည္းမျဖစ္ၾက။ တရြာလံုးကလည္း အမ်ိဳးေတြခ်ည္း။ သူ႔အမ်ိဳးငါယူ ငါ့အမ်ိဳးသူယူႏွင့္ အမ်ိဳးပတ္လည္႐ိုက္ၾကသည္။ သူတို႔ သတ္မွတ္ခ်က္က ႏွစ္ဝမ္းကဲြဆို ယူလို႔ရသတဲ့။ ဒါနဲ႔ပဲ ရြာထဲမွာ အမ်ိဳးမေတာ္တဲ့အိမ္ မရွိေတာ့။

အိမ္ေတြေတာ့ျခံစည္း႐ိုးမကာပဲ ရြာကို ျခံခတ္ထားရျခင္းအေၾကာင္း စပ္စုမိသည္။ သူတို႔ က ေျမထဲၿမိဳ႕ဝန္ဦးမွိုရဲ႕ အႏြယ္ေတြ၊ အဂၤလိပ္ျမန္မာ ဒုတိယစစ္ပြဲမွာ ျမန္မာစစ္ရႈံးေတာ့ ေျမထဲကို အသိမ္းခံရသည္။ သူ႔ကၽြန္မခံလိုေသာ ၿမိဳ႕ဝန္က သူ႔ေဆြမ်ိဳးတသိုက္ႏွင့္ ႐ိုးမေတာင္ေျခကိုေျပးကာ ရြာတည္ေလသည္။ထိုအခ်ိန္က ကၽြန္းေတာႀကီးပတ္လည္ဝိုင္းေနေသာ ထိုေနရာကို အဂၤလိပ္တို႔ မလိုက္ႏိုင္ခဲ့။ ရြာကို ကၽြန္းလံုးခံတပ္ကာရျခင္းမွာလည္း ထိုေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္သည္။ ရြာအမည္ကိုပါ အဂၤလိပ္ကိုေအာင္ျမင္ေစရန္ အတိတ္ယူၿပီး ပါဌိအမည္ ဇိန (ေအာင္ျမင္ျခင္း) ကိုယူကာ ဇိန္႔ရြာဟု ေပးခဲ့ေလသည္။

ေအာင္လံ ေရႊပန္းေတာကားလမ္းဆံုးကာနီး ႏွစ္မိုင္မွ်အလိုတြင္ဆင္းကာ တစ္မိုင္ခဲြခန္႔လမ္းေလ်ွာက္မွ ရြာဝင္တံခါးသို႔ေရာက္သည္။ ေရႊပန္းေတာကားလမ္းကလည္း ကားလမ္းဟုသာဆိုရေသာ္လည္း သစ္ထုတ္ေရးက ကားမ်ားဒါဏ္ေၾကာင့္ တစ္ေတာင္ေက်ာ္နက္ေသာ ဘီးရာႀကီးႏွစ္ခုသာရွိသည္။ လွည္းပင္မလြတ္ခ်င္လွ။ အညာလမ္းၾကမ္းထဲမွာ တံတားမဲ့ သဲေခ်ာင္းႀကီး သံုးေခ်ာင္းက ကန္႔လန္႔ျဖတ္ ခံေနေသးသည္။ အဂၤလိပ္က လမ္းေဖါက္ေတာ့ တံတားပါေဆာက္ေပးခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ျပည္တြင္းသူပုန္ေခတ္မွာ ဗကပေတြ မိုင္းခဲြလို႔ တစ္စင္းမ်ွ မက်န္ေတာ့။ ထို ဗကပေတြကို ဘယ္သူမွ မေကာင္း မေျပာၾက။ သူတို႔အမ်ိဳးေတြမို႔ ျဖစ္သည္။ တစ္နယ္လံုး ဗကပအမာခံရြာေတြမို႔ မဆလကလည္း လွည့္မၾကည့္ခဲ့။ နဝတ၊နအဖမွသည္ ယခု အစိုးရေခတ္အထိ ပစ္ထားၾကသည္မို႔ ၁၉ရာစုကအတိုင္း ေနထိုင္သြားလာ လုပ္ကိုင္စားေသာက္ေနၾကရေလသည္။

ဗကကေခတ္ကပင္ ယခုေခတ္ထက္ ပိုမိုေခ်ာင္လည္ေၾကာင္း ေျပာျပၾကသည္။ ထိုအခ်ိန္က တစ္နယ္လံုး ဖိန္႔ဖိန္႔တုန္ ေၾကာက္ရသည့္ ဗကပဗိုလ္ခ်ဳပ္ေလးေအာင္က သည္ရြာသားပင္။ အေမ့အေမရဲ႕ေမာင္ေတာ္သည္။ သည္ေတာ့ အေမတို႔ကိုလည္း မည္သူမ်ွမတို႔မထိရဲခဲ့ၾက။ တခ်ိန္က ဗကပဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲ႕ၾသဇာကလည္း ဒီေခတ္အဘေတြနီးနီး တန္ခိုးထြားခဲ့ဟန္တူသည္။

သည္ဗကပဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ တူေတာ္ေမာင္က ၿမ္ဳ႕ေက်ာင္းသြားေနရင္း အစိုးရတပ္ထဲဝင္ကာ ဗိုလ္ႀကီးျဖစ္ခဲ့ေလသည္။ ဒါကိုသိေတာ့ ဗကပဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေဆြ႕ေဆြ႕ခုန္စိတ္ဆိုးေတာ့သည္။ သူ႔တူကို အစိုးရတပ္မွထြက္ခါ သူတို႔ဗကပတပ္ထဲဝင္လ်ွင္ ဗိုလ္မႈးရာထူးေပးမည္ဟု ကမ္းလွမ္းသည္။ သူ႔အမကို ဖိအားေပးသည္။ ဗကပနယ္တြင္ေနေသာ္လည္း ဗကပကိုေၾကာက္ေသာ အေမႀကီး(အဖြား) တို႔ မိသားစုလိုက္ ဘုရားဖူးအေၾကာင္းျပၿပီး သူ႔သားဗိုလ္ႀကီး တာဝန္က်ရာ ေတာင္ငူသို႔ ထြက္ေျပးေလသည္။

ထိုဗကပဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ အႏြယ္မ်ားေနထိုင္ရာရြာေလးကား ႏွစ္မ်ားစြာတိုင္ေအာင္ မေျပာင္းလည္းေသးပဲ ယခင္အတိုင္းပင္ တည္ရွိေနေသးသည္။ ထိုရြာမွ ဗကပဗိုလ္ခ်ဳပ္ထြက္ေပၚခဲ့သလို အစိုးရတပ္မွ ဗိုလ္မႉးႀကီးလည္းထြက္ခဲ့သည္။ ျပည္နယ္အင္ဂ်င္နီယာလည္း ထြက္ခဲ့သည္။ သာသနာတြင္လည္း ေရႊက်င္ဂိုဏ္း၏ ဒုတိယ သာသနာပိုင္ ျပည္ၿမိဳ႕ ဗာရာဏသီေက်ာင္းဆရာေတာ္ႏွင့္ ျပင္ဦးလြင္ၿမိဳ႕ ညံေတာရပ္ မဟာဝိသုဓၶာ
ရံုေက်ာင္းဆရာေတာ္ဟူၿပီး ေရႊက်င္သာသနာတြင္ ေနလိုလလို ထင္ရွားခဲ့ေသာ ညီေနာင္ႏွစ္ပါးကလည္း ဒီရြာမွပင္ျဖစ္သည္။ ထိုသည္ကား အေမတို႔ရြာပင္။

႐ိုးမေတာင္ေျခရွိ အေမတို႔ရြာေလး နံေဘးတြင္ ခ်င္းရြာေလးမ်ားလည္း အစီအရီတည္ေနေလသည္။ ျမန္မာရြာမ်ားႏွင့္ ခ်င္းရြာမ်ားက တစ္ရြာျခားေလာက္စီ ရွိၾကသည္။ ဒီခ်င္းရြာေလးမ်ားက အေမတို႔ရြာ မတည္ခင္ထဲက တည္ရွိေနၾကၿပီျဖစ္သည္။ ဒီခ်င္းရြာေလးမ်ားေၾကာင့္ပင္လည္း ေျမထဲၿမိဳ႕ဝန္က သူ႔ရြာေျပးကို လာတည္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေလသည္။

အေၾကာင္းကား ဒီလို။ ဒီခ်င္းရြာေလးမ်ားကို အုပ္ခ်ဳပ္ရသည့္ ခ်င္းသူႀကီးကေျမထဲၿမိဳ႕ဝန္ႏွင့္ရင္းႏွီးသည္။ တစ္ခါေတာ့ လက္ေဆာင္လာဆက္ခ်ိန္တြင္ ေျမထဲၿမိဳ႕ဝန္က မန္းေလးေနျပည္ေတာ္သို႔ အခစားဝင္ရန္ရွိသည့္အခ်ိန္ႏွင့္ၾကံဳဆံုကာ ခ်င္းသူႀကီးကို ေနျပည္ေတာ္လိုက္ၿပီး ျမန္မာဘုရင္ဆီ ခစားမလားဟု အေဖၚစပ္သည္။ မန္းေလးေနျပည္ေတာ္မေရာက္ဖူး၊ ျမန္မာဘုရင္ကို မဖူးေမ်ွာ္ဖူးေသာ ခ်င္းသူႀကီးက အားရဝမ္းသာ လိုက္ခဲ့ေလသည္။ ျပသနာက ဘုရင္ထံ အခစားဝင္မွ စေတာ့သည္။ သူေၾကာက္ရြ႕ံရေသာ ေျမထဲၿမိဳ႕ဝန္မွာ ဘုရင္ေရွ႕တြင္ ျပားျပားဝတ္ေနရေသာအခါ ခ်င္းသူႀကီးခမ်ာ ေနစရာမရွိေတာ့။ ဘုရင္ေမးတာလည္း မေျဖႏိုင္ေတာ့။ ေၾကာက္ဒူးေတြဆပ္ဆပ္တုန္ကာ ဘုရင္ကေမာ္ဖူးေစ ဆိုေသာ္လည္း မၾကည့္ဝန္႔ခဲ့ေတာ့။ နန္းေတာ္ကျပန္လာေသာ္လည္း ျမန္မာဘုရင္ကို ျဖဴသလား မဲသလား သူမသိခဲ့။

သူ႔ရြာျပန္ေရာက္ေတာ့ ျမန္မာဘုရင္ကို ဖူးေမ်ွာ္ျပန္လာေသာ သူႀကီးကို ခ်င္းရြာသားမ်ားက ဝိုင္းေမးၾကေတာ့သည္။ ျမန္မာဘုရင္က ဘယ္လိုပံုစံလဲ၊ အသက္ငယ္လား ႀကီးလား စသည္ျဖင့္ေပါ့။ ခ်င္းရြာသူႀကီး အေျဖကလည္း မွတ္သားေလာက္ပါသည္။" ငါ နဲ႔ ၿမိဳ႕ဝန္ ဘုရင္ေရွ႕ေရာက္ေတာ့ ၿမိဳ႕ဝန္ကခ်င္းျဖစ္၊ ငါက ေခြးျဖစ္ၿပီး ေၾကာက္ဒူးတုန္ေနလို႔ ဘုရင့္အခြက္ မျမင္ခဲ့ရ၊ ခ်င္းကေခြးႏိုင္ ၿမိဳ႕ဝန္က ခ်င္းႏိုင္ ဘုရင္က သူ႔ႏိုင္ ေပါ့ကြယ္" ပါတဲ့။

ဒီလိုရင္းနွီးခဲ့မႈေၾကာင့္လည္း အဂၤလိပ္ျမန္မာ ဒုတိယစစ္ပဲြအၿပီး သူ႔ကၽြန္မခံပဲ အဂၤလိပ္ေပးေသာ ၿမိဳ႕ဝန္ရာထူးကို ျငင္းပယ္ကာ သူသစၥာခံေသာ ဘုရင္အတြက္ ပုန္ကန္ျခားနားရန္အတြက္ ေဆြမ်ိဳးစုလိုက္ထြက္အေျပးတြင္ စိတ္ခ်ရေသာ သူ႔လူယံု ခ်င္းမ်ားရွိရာ ႐ိုးမေတာက္ေျခကို ေရြးခဲ့ဟန္တူသည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ပုန္ကန္ ျခားနားရင္း လက္နက္အင္အားမမ်ွသျဖင့္ အေရးနိမ့္ခဲ့ရသည္။

ဆရာစံ၏ ဂဠန္တပ္တြင္လည္း ဒီရြာသားေတြ ေသြးမနည္းခဲ့။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႔ ဂ်ပန္ေတာ္လွန္ေရးအတြက္ ဘီအိုင္ေအဖဲြ႕ေတာ့လည္း ဒီရြာက လူငယ္ေတြ အားျဖည့္ခဲ့ေသးသည္။ ဒီလိုႏွင့္ ျပန္တန္းဝင္ပထမဆင့္ေတြရခဲ့သည္ဟု အရီးေလးသာဆန္းက ေျပာျပသည္။ သူ႔လို ျပန္တန္းဝင္ ပထမဆင့္ ငါးဦးရွိသည္။ သို႔ေသာ္ မဆလ ေခတ္တြင္ အစိုးရသို ့ စပါးသြင္းရာမွာ တာဝန္မေက်မႈျဖင့္ အရီးေလးတစ္ေယာက္ အခ်ဳပ္ထဲမွာ ႏွစ္ပတ္ေလာက္လည္း အိပ္ခဲ့ ဘူးေသးသည္။

(ဆက္ေရးပါမည္။)