ဖိုးစီ (ရံုးေတာ) - ဗလေသန ေတာ့ မလိုခ်င္ပါ
(မိုးမခ) ေအာက္တိုဘာ ၁၊ ၂၀၁၄
အရွင္ ဝီရသူ (အလယ္) သည္ သီရိလကၤာ ႏို္င္ငံ၊ ကိုလံဘို တြင္ တနဂၤေႏြ ၌ က်င္းပခဲ့သည့္ ဗုဒၶဘာသာ အင္အားစု ညီလာခံ ၏ အထူးဧည့္သည္ေတာ္ တစ္ပါး ျဖစ္သည္။
စလံုးက မီဒီယာေကာ့ပ္ နဲ႔ ေဖ႔စ္ဘုတ္ ကုိ သုတဘဏ္ လုပ္ေနခဲ့တဲ့ က်ေနာ့္အဖုိ႔ ဦး၀ီရသူ သီရီလကၤာ သြားၿပီး BBS ညီလာခံ တက္တယ္ ဖတ္ရေတာ့မွ ဒီအဖြဲ႕ အေၾကာင္းကုိ အပူတျပင္း လုိက္ရွာဖတ္မိပါတယ္။
BBS - Bodu - Bala- Sena (ေဗာဓု၊ ဗလ၊ ေသန) ရဲ႕ အတုိေကာက္ပါတဲ့။ ဗုဓ ပုဒ္ ကေနျဖစ္လာတဲ့ ေဗာဓု ဘုရား ကုိ ေရွ႕ဦးက တင္ထားေပမဲ့ ေနာက္ကေန ခြန္အားျပည့္ စစ္သည္ လုိ႔ အဓိပၸာယ္ရတဲ့ ဗလ နဲ႔ ေသန ကုိ ဖြဲ႕ထားပါတယ္။
ဖတ္ရသမွ် အေနာက္ မီဒီယာ ပုံေဖာ္မွဳ ေတြမွာေတာ့ နံမယ္ေကာင္း မေတြ႔ရပါဘူး။ အမ်ားစုကေတာ့ Ultra-nationalists ေတြ အျဖစ္ပဲ ကင္ပြန္းတပ္ထားပါတယ္။ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္မွာ ဖြဲ႔စည္းခဲ့တယ္ ဆုိတဲ့ ဒီ သံဃာ ေတြ ဦးေဆာင္တဲ့ အဖြဲ႕ဟာ သူတုိ႔ဆီက ႏိုင္ငံေရး အတက္အက်ေတြ၊ ဂယက္ေတြ နဲ႔ ေတာ္ေတာ္ေလးကုိ ႏွီးႏြယ္ပတ္သက္ေနတာ ဖတ္ရပါတယ္။ BBS အကယ္ဒမီေက်ာင္း တစ္ခုကုိ သီရိလကၤာ ကာကြယ္ေရး ၀န္ႀကီး ကုိယ္တုိင္ ဖြင့္ေပးခဲ့တယ္ ဆုိတာနဲ႔ဲပဲ ရိပ္စားမိေလာက္ပါၿပီ။
ဒီလုိ အဖြဲ႔မ်ဳိးက က်ေနာ္တုိ႔ဆီက ဦး၀ီရသူလုိ ပုဂၢဳိလ္ကုိ ပင့္ဖိတ္ၿပီး ဇန္းတင္ေပးတာဟာလည္း မထူးဆန္းလွေပမဲ့ က်ေနာ္တုိ႔ ဘာသာတရား ပုံရိပ္အတြက္ေတာ့ ေျမြပူရာကင္းေမွာင့္တာပါပဲ။
ဦး၀ိစိတၱေလး (ဦး၀ီရသူ) ကုိ ေထာင္မက်ခင္ က အင္မတန္ ေလးစားခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဘုရားႀကီး ျပႆနာ၊ တန္႔ၾကည့္ေတာင္ ဘုန္းႀကီး ကိစၥ၊ မဟန ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ ကုိ ရင္ဆုိင္ခဲ့ပုံ၊ အာဏာရွင္ ဆန္႔က်င္ေရး မေၾကာက္တရားေတြ စသျဖင့္ စာသင္သား ငယ္ငယ္အေနနဲ႔ အင္မတန္ အားရခဲ့ဖူးပါတယ္။
ဒါေတြေၾကာင့္ အစုိးရက အျမင္ကတ္ပုဒ္မ ၾကဳိတပ္ထားထားၿပီး ေက်ာက္ဆည္မွာ လမ္းလြဲတာနဲ႔ ဆြဲစိခံရေတာ့တာပါပဲ။ ေထာင္ကထြက္လာတဲ့ ေန႔က အင္တာဗ်ဴ းကုိ ၾကည့္လုိက္မိတာနဲ႔ တခုခုမွားေနသလုိ ခံစားရပါတယ္။ ေနာက္ မုိးမခ မွာ သူ႔ စာေတြ ၾကဳိးၾကား ဖတ္မိရင္းက ရင္ေလးစရာေတြ ေတြ႔လာပါတယ္။
ကုလား အဓိကရုဏ္းေၾကာင့္ ေထာင္က်ၿပီး လြတ္လာတဲ့ ဘုန္းႀကီးဆီကုိ တလခြဲ အတြင္း ကုလား အမွဳတြဲ (၅၀၀) ေလာက္ ေရာက္လာတယ္ လုိ႔ ေျပာပါတယ္။ အမ်ဳိးသား ႏိုင္ငံေရးပဲ လုပ္ေတာ့မယ္ လုိ႔ လူသိရွင္ၾကား ေျပာခဲ့သူ၊ သူ႔ ကုိလည္း ေထာင္ခ်ခဲ့တဲ့ ဦးခင္ညြန္႔ လာၿပီး ဦးတုိက္ပါတယ္။ ဦးေအာင္ေသာင္း နဲ႔ လက္ခ်င္းအုပ္ၿပီး ႏွဳတ္ဆက္ၾကတယ္။
ပထမဆုံး စာသင္တုိက္ အျပင္ထြက္ခဲ့တဲ့ ခရီးစဥ္မွာပဲ အစုိးရ ၀န္ႀကီးနဲ႔ တုိက္တုိက္ဆုိင္ဆုိင္ ေလယာဥ္ တထုိင္ခံုထဲ စီးၿပီး စကားစျမည္ ေျပာၾကတယ္ လုိ႔ ဂုဏ္ယူဟန္ေျပာပါတယ္။ အစုိးရ၀န္ႀကီးဆီက ေငြလွဴ ေတြလည္းလက္ခံပါတယ္။
ႏိုင္ငံေရးမွာ တုိက္ဆုိင္တယ္ ဆုိတာမရွိဘူးလုိ႔ ၾကားဖူး၊ မွတ္ဖူးပါတယ္။ သမုိင္းကုိ အေျခတည္ၿပီး ေျပာတဲ့စကားျဖစ္လုိ႔ မွတ္သားထုိက္ပါတယ္။ ေနာက္ပုိင္း ဆက္ျဖစ္လာတာေတြ လူတုိင္းသိပါတယ္။
ခုဆုိရင္ က်ေနာ္တုိ႔ဆီက ဘာသာေရး တင္းမာမွဳဟာ ေဒသတြင္း နဲ႔ ပါ ခ်ိတ္ဆက္လာပါၿပီ။ ႏိုင္ငံေရး အသုံးခ်ခံ ပုံစံေတြလည္း ေတာ္ေတာ္ႀကီးကုိ ဆင္တူပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ အေနအထားအဆင့္ နဲ႔ ဘယ္သူ႔ကုိမွ ဘာလမ္းညႊန္မွ မေပးတတ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ေဖ႔စ္ဘုတ္ မိတ္ေဆြေတြထဲက “ကုလားအေရးဆုိ ဓားေသြးမယ္” ႀကိမ္းေနတဲ့ ညီေလးေတြကုိေတာ့ ဒီလုိေလးေတြ ရွိခဲ့ေၾကာင္း ေဖာက္သည္ခ်တာပါ။
ဘာသာ၊ သာသနာ အရွည္တည္တံ့ ဖုိ႔ အားေပးခ်င္သပ၊ ၾကည္ညဳိခ်င္သပ ဆုိရင္လည္း သီရိလကၤာ၊ ထုိင္း နဲ႔ အိႏၵိယ မွာ စာသင္ေနၾကတဲ့ စာသင္သား သံဃာေတြ အမ်ားၾကီးပါ။ လွဴမယ့္ တန္းမယ့္ လူ မရွိဘဲ ဆရာသမား မိဘ နဲ႔ ရဟန္း ဒကာ ေလာက္က ေထာက္ပံ့ေငြ နဲ႔ ရပ္တည္ေနၾကရင္း အဆင့္ျမင့္ သင္တန္းေတြမွာ စာ၀ါလုိက္ေနၾကတာပါ။
ေနာင္ခါ တေန႔ က်ေနာ္တုိ႔ ျပည္တြင္း ဗုဒၶဘာသာရဲ့ အသေရကုိေဆာင္ၾကမွာ အဲသလုိ ရဟန္းေတြပါ။ မ်က္စိကုိ က်ယ္က်ယ္ဖြင့္၊ နားကုိ ကားကားစြင့့္ၿပီး ကုိယ္ပုိင္ ဉာဏ္ေလးနဲ႔ ခ်င့္ၿပီးမွ သူမ်ား ေျပာတာကုိယုံ၊ ကုိယ္တုိင္ ျပန္ေျပာၾကဖုိ႔ တုိက္တြန္းပါတယ္။
သီရိလကၤာမွာ BBS ဟာ ေနာက္လုိက္မ်ားပါတယ္၊ ဗမာျပည္က ၉၆၉ လုိပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ သူတုိ႔ခ်ည္း ရွိေနတာမဟုတ္ပါဘူး။ သိန္းဂဏန္း ရွိတဲ့ စာသင္သားေတြ ဗုဒၶ တကၠသုိလ္မ်ဳိးစုံမွာ သင္ယူေနပါတယ္။
ဗလေသန ဆုိတဲ့ ခြန္အားျပည့္စစ္သည္ အေတြးအၾကံေတြ ယူမလား၊ တကၠသုိလ္ေပါင္းစုံက ဗုဒၶ မဟာ ဝိဇၨာ M.A (Buddhism) ေတြ၊ ပါရဂူ ေဒါက္ထရိတ္ ေတြ ယူလာမလား က်ေနာ့္ ေမးရင္ေတာ့ ပရိယတ္စာေပ ေဒါက္ထရိတ္ေတြပဲ ယူမွာေပါ့။
စစ္ေတြး စစ္ၾကံ စစ္ဟန္ေတြ ကုိယ့္ဆီမွာ ႏွိပ္စက္လြန္းလုိ႔ ရြံလွေပါ့။
ဖိုးစီ (ရံုးေတာ)
၃၀ စက္တင္ဘာ၊ ၂၀၁၄
(ေဆာင္းပါးရွင္သည္ စကၤာပူ တြင္ ေခတၱ ေရာက္ရွိ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္း ျပဳေနသည့္ ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္ေက်ာင္းဆင္း အင္ဂ်င္နီယာ တစ္ဦး ျဖစ္သည္။ အြန္လိုင္း ပံုႏွိပ္ စာနယ္ဇင္းမ်ားတြင္ အေတြ႕အၾကံဳ၊ အျမင္ႏွင့္ အေထြေထြ ေဆာင္းပါးမ်ား ေရးသားေနသူလည္း ျဖစ္သည္။)
ဓာတ္ပံု - Credit Lakruwan Wanniarachchi/Agence France-Presse — Getty Images