Photo - Aung Htet |
(မိုးမခ) ေအာက္တိုဘာ ၈၊ ၂၀၁၄
တနဂၤေႏြ ဆုိ အိပ္ရာ၀င္ ေနာက္က်ၿပီး တနလၤာ မနက္ ရုံးအသြား ခက္တာ အက်င့္တခုလုိ ျဖစ္ေနၿပီ။ ခ်မ္းစိမ့္စိမ့္ေလး ျဖစ္ေနရင္ ပုိဆုိးေသးသည္။ ၇း၀၀ နာရီ ႏိႈးစက္ ျမည္လုိ႔ မထ ျဖစ္ေသးရင္ေတာ့ Taxi နဲ႔ သြားရေလ့ရွိသည္။
ဒီမနက္လည္း ထုံးစံမပ်က္ ေနာက္က် လ်က္ပင္။ တုိက္အျပင္ ထြက္ၿပီး Taxi ေစာင့္ဖုိ႔ ျပင္ေတာ့ လမ္း ဘယ္/ညာ မွာ ကုိယ္လုိ ဘ၀တူေတြက အစီအရီ။ ကိစၥမရွိပါ။ ရံုးတက္၊ ရံုးဆင္း ကားလမ္း က်ပ္ ခ်ိန္ေတြမွာ ကားဆရာေတြက သြားမယ့္ ေနရာ ေမးၿပီး ေခါက္တုိသာ လုိက္ခ်င္ေသာ အက်င့္ရွိၾကသည္။ က်ေနာ့္ အလုပ္က နီးနီးကေလး။
ရုတ္တရက္ ငွားၿပီး (Hired) မီးအနီ ဖြင့္ထားေသာ Taxi တစ္စင္းက ျပတင္းမွန္ခ်၍ နံေဘးမွာ ရပ္လာသည္။
“Woodland Ave 9” လုိ႔ က်ေနာ္လွမ္းေအာ္ ေျပာေတာ့ ေမးဆတ္၍ ကားထဲ၀င္ေစေလသည္။
ထုိင္ ထုိင္ခ်င္းမွာပင္ က်ေနာ္ကုိယ္က မတ္ခနဲ ျဖစ္ကာ သူ႔ကုိ လွည့္ၾကည့္ လုိက္မိသည္။ အသက္ ၆၀ တန္းခန္႔ စလုံး တရုတ္ေပါက္နဲ႔ အဘုိးႀကီး တစ္ေယာက္ ။ ကားထဲမွာ ဖြင့္ထားသည္က ခ်စ္လွစြာေသာ မ်ဳိးႀကီး ဧ။္ “အဆိပ္ခြက္”။
"ေနေကာင္းလား .." သူ႔ ျမန္မာ စကားသံက ပီပီသသ။
"ေကာင္းပါတယ္ ခင္ဗ်၊ ဦး က ဗမာလား"။
"မဟုတ္ဘူး၊ အုိင္အမ္ စင္ကပူရီယမ္"
"အုိး.. ျမန္မာ စကားတတ္ေနတာပဲ"
"တတ္တယ္၊ နည္းနည္း တတ္တယ္၊ ခ်စ္တယ္၊ စားမယ္၊ ေကာင္းဒယ္၊ ဘယ္တြားမလဲ..”။
သူက တတ္သမွ်ေတြ ၾကြားေတာ့ က်ေနာ့မွာ ျပဳံးရေလသည္။
"မ်ဳိးႀကီး ၾကဳိက္လား”။
“Change the song?"
"မေျပာင္းပါနဲ႔၊ က်ေနာ္ ဒီသီခ်င္း ၾကဳိက္တယ္"။
♬ ♪ ♩ ♭ ♫ ∮… ငါဟာ မုန္တုိင္းၾကားထဲက..
ေလလြင့္တဲ့ ငွက္တစ္ေကာင္..
မင္း.. ထားခဲ့စမ္း .. ♬ ♪ ♩ ♭ ♫ ∮…
သူက သီခ်င္းကုိ ပါးစပ္လွဳပ္ရုံ ညည္းရင္း “သိပ္ေကာင္းတာပဲ” ဟု ေရရြတ္ ေနေသးသည္။
မ်ုဳိးႀကီး ေကာင္းတယ္၊ ၀ုိင္၀ုိင္း ၾကဳိက္တယ္၊ လဲျဖဴ ေကာင္းတယ္ ..."။
က်ေနာ္ သိလုိက္ပါၿပီ ။ သူ႔ အာစရိ ကုိေရႊဗမာဟာ IC ပရိသတ္ျဖစ္ရမည္။
“အဆိပ္ခြက္” ဆုံးသြားေတာ့ ဒက္ရ္ွဘုတ္ကုိ ဖြင့္ရင္း သူ CD ထပ္ရွာသည္။ အနည္းငယ္ ၾကြားလုိဟန္လည္းရွိသည္။ က်ေနာ္ မ်က္စိေ၀့ ၾကည့္လုိက္ေတာ့ အားပါး.. ဗမာေခြေတြ ခ်ည္းပါလား။ သူက ရင္ဂုိ ရဲ႕ သၾကၤန္ ေတးစုကုိ ေရြးထုတ္ရင္း “ရင္ဂုိ” ဟု တုိးတုိးေရရြတ္လုိက္ေသးသည္။
ၾကည့္ၾကပါဦးဗ်ာ။ စိတ္ဖိစီးမွဳေတြ မ်ားလွေသာ တုိင္းျခား ျပည္ျခားမွာ သၾကၤန္မုိး သီခ်င္းသံကေလးနဲ႔ ၿငိမ့္ၿငိမ့္ေညာင္းေညာင္း ရုံးသြားေနရတာ အိပ္မက္ မက္ေန သလား ေအာက္ေမ့ ရေသးေတာ့သည္ ။ ၿပီးေတာ့ ဒီ သီခ်င္း ခ်စ္သူႀကီးဟာ ေသြးမတူ၊ ေမြးမတူ တကၽြန္းေပါက္ အဖုိးႀကီး တစ္ေယာက္။
"Where u got these CDs?”
"ေက်ာ္ေက်ာ္ယံဦး ေပးတယ္"။ (နားထ ဲၾကားရသလုိ ျပန္ေရးတာပါ၊ မွားနုိင္ပါတယ္။)
“ေၾသာ္.. ျမန္မာ စကား သူ သင္ေပးတာလား"။
"ဟုတ္တယ္၊ CD ေတြ အမ်ားႀကီး ထပ္မွာထားတယ္"
"ဗမာျပည္ အလည္ မသြားဘူးလား"။
"Sorry, again?"
"အလည္ .. visit .."
" Oh.. သြားမယ္။ saving money.. ေဈးႀကီးတယ္လုိ႔ ေျပာတယ္"။
ေျပာၿပီး သူက လမ္းမကုိ ေငးကာ ကားကုိ ဂရုစုိက္ ေမာင္းလ်က္ ရွိေသာေၾကာင့္ က်ေနာ္ စကားစရပ္ေပးလုိက္သည္.။ ေမးခ်င္ေနေသးတာေတြ ကေတာ့ အမ်ားႀကီး။ ခဏၾကာေတာ့ က်ေနာ္ခြင့္ေတာင္းသည္။
"အန္ကယ္ Can I take a photo?"
"Of course, can…" က်ေနာ္ ဖုံးနဲ႔ သူ႔ ကားလုိင္စင္နံပါတ္နဲ႔ သူ႔ ပုံကုိ ရုိက္လုိက္သည္။
က်ေနာ့္ရုံးက ၁၀ မိနစ္ေက်ာ္သာ ေမာင္းရသည္။ ကားခရွင္းၿပီး ဆင္းေတာ့ သူကပင္ “ျဖည္းျဖည္းသြား” လုိ႔ ေလာက၀တ္ စကားေျပာလုိက္ေခ်ေသးသည္။
ရုံးခန္းရွိရာ လမ္းေလွ်ာက္ရင္း က်ေနာ့္ အေတြးေတြ ပလုံစီ လ်က္ရွိသည္။ က်ေနာ္ ဒီ ဦးေလးႀကီးထက္ ပုိ၍ သူ႔ကုိ ျမန္မာ သီခ်င္း ခ်စ္တတ္ေအာင္ ပုံသြင္းခဲ့ေသာ ေရႊအခ်င္းခ်င္းကုိ အေလးျပဳခ်င္ေနပါသည္။ "ငဘ" ၀တၳဳ ေရးေသာ ဆရာႀကီး ေမာင္ထင္ ဟာ တရုတ္ေသြးပါသည္ဟု ၾကားဖူးသည္။ သူငယ္စဥ္က မိဘမ်ားက ဘုရားေက်ာင္းလူႀကီးမ်ားထံ သြား၍ တရုတ္စာသင္ေစေတာ့ သူကား တရုတ္စာ ေကာင္းေကာင္းမတတ္ခဲ့၊ လူႀကီးေတြေတာ့ ျမန္မာစာတတ္ကုန္သည္ဟု ဖတ္ဖူးသည္။
ႏွစ္ေပါင္း ေထာင္ခ်ီ၍ လူမ်ဳိးႀကီး( ၂) ခု ၾကားညပ္ခဲ့တာေတာင္ က်ေနာ္တုိ႔ စကားမေပ်ာက္ေအာင္ ဘုိးဘြားေတြ ဘယ္လုိရွင္သန္ခဲ့ၾကပါသလဲ။ လူမွဳဘ၀ ေနထုိင္မွဳပုံစံ Flexible ျဖစ္လြန္းျခင္းက က်ေနာ္တုိ႔ကုိ ရွင္သန္က်န္ရစ္ေစခဲ့သည္ဟု ထင္သည္။ ကုလားဆီက ဒုိတီကုိ က်ေနာ္တုိ႔ ပုဆုိးယူ၀တ္ေတာ့ ပုိသပ္ရပ္တယ္ဟု ထင္သလုိ တရုတ္ရင္ဖုံးကုိ ဆင့္ကာထြင္လုိက္ေသာ တုိက္ပုံကလည္း ကုိယ့္နည္းကုိယ္ဟန္ ခန္႔ညားလွသည္ အမွန္ပင္။
အေေတြးေတြ ေယာက္ယက္ခတ္ကာ ရုံးထဲသုိ႔ အ၀င္မွာ ကာယာတီ (Ka Yati) ဟု က်ေနာ္က နံမယ္ေျပာင္ေပးထားေသာ မေလးအဖြားႀကီးက "ေနာက္က်ားဒယ္'' ဟု လွမ္းေအာ္ေတာ့ ကုိယ့္ဘာသာ က်ိတ္ျပဳံး၍ ေက်နပ္ေနမိေလသည္။
ဖိုးစီ (ရံုးေတာ)
(ေဆာင္းပါးရွင္သည္ စကၤာပူ တြင္ ေခတၱ ေရာက္ရွိ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္း ျပဳေနသည့္ ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္ေက်ာင္းဆင္း အင္ဂ်င္နီယာ တစ္ဦး ျဖစ္သည္။ အြန္လိုင္း ပံုႏွိပ္ စာနယ္ဇင္းမ်ားတြင္ အေတြ႕အၾကံဳ၊ အျမင္ႏွင့္ အေထြေထြ ေဆာင္းပါးမ်ား ေရးသားေနသူလည္း ျဖစ္သည္။)