သြန္းခ - ယံုႏုိင္စရာရွိလို႔လား

သြန္းခ - ယံုႏုိင္စရာရွိလို႔လား
(မုိးမခ) စက္တင္ဘာ ၂၉၊ ၂၀၁၅
 
လြန္ခဲ့သည့္ႏွစ္ေပါင္း ၃ဝ ေက်ာ္က ကက္ဆက္ေခြ ဇာတ္လမ္းမ်ားေခတ္။ ပရိသတ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားစြဲလန္းခဲ့ၾကသည့္ မင္းသားၾကီးေကာလိပ္ဂ်င္ပါဝင္ခဲ့ေသာ "ေယာကၡမၾကီးေရးတဲ့ဖူးစာ" ဇာတ္လမ္းထဲမွစကားေျပာေလးကို ယခုထက္ထိအမွတ္ရ ေနမိပါေသး၏။ "ယံုႏုိင္စရာရွိလို႔လား မရယ္" ဇာတ္လမ္းအေနအထားအရ မင္းသားၾကီးေကာလိပ္ဂ်င္သည္ လူပ်ိဳၾကီး၊ အရက္သမား။ မင္းသမီးသည္ မိခင္ျဖစ္သူ၏ အတင္းတိုက္တြန္းမႈေၾကာင့္ အိမ္ေထာင္ျပဳရမည့္အေျခအေန။ ခ်စ္ရသည့္သူက ႏုိင္ငံျခားပညာေတာ္သင္သြားေနခိုက္ အိမ္ေထာင္အတုဖန္တီးထားရသည္။ အိမ္ေထာင္အတုထဲမွ ခင္ပြန္းအတုသည္ မင္း ႀကီး ေကာလိပ္ဂ်င္ျဖစ္ပါ၏။ ခ်စ္သူျပည္ပမွျပန္လာသည့္အခါ မင္းသမီးမွ ဝမ္းသာအယ္လဲျဖင့္ အျဖစ္ပံု၊ သနစ္စံုကိုေျပာျပရွာသည္။သူစိမ္းေယာက္်ားတစ္ဦးႏွင့္ တစ္အိမ္ထဲ၊ တစ္ခန္းထဲေနျပခဲ့ရသည့္အေျခအေနေၾကာင့္ မင္းသမီး၏ခ်စ္သူမွ တရားဝင္ လက္ထပ္ရန္ျငင္းဆိုသည့္ ဇာတ္ဝင္ခန္းတြင္ေျပာလိုက္သည့္စကားသည္ ေဖာ္ျပျပီးသကဲ့သို႔ "ယံုႏုိင္စရာရွိလို႔လား မရယ္" ဟု။

ဇာတ္လမ္းအေျခအေနအရ ျပည္ပမွျပန္လာသည့္မင္းသမီး၏ခ်စ္သူ အေျပာမလြန္ပါဟု နားလည္ပါသည္။ အမွန္တကယ္ လည္း လက္ခံႏုိင္စရာမရွိခဲ့။ သို႔ေသာ္ မင္းသမီးခမ်ာ သစၥာေရေသာက္ျပဦးမည္ဆိုပါေသး၏။ မည္သို႔မွ လက္မခံေတာ့သည့္ အဆံုး "သစၥာရွိတဲ့ အရက္သမားပါ" ဆိုခဲ့သူ။ မင္းသမီး ခင္မမကို ျမင္ျမင္ခ်င္းျမတ္ႏုိးခဲ့၍ အရက္ျဖတ္ထားခဲ့သူ မင္းသားၾကီး ေကာလိပ္ဂ်င္ႏွင့္ ႏွစ္ပါးဂေဟဆက္၊ လက္ထပ္သြားျဖစ္ခဲ့ေလသည္။

ယံုႏုိင္စရာအေၾကာင္းမရွိလွ်င္ မည္သို႔ေျပာေျပာ၊ မည္သို႔သစၥာဆိုဆို လက္မခံတတ္သည့္ လူ႔သဘာဝကို ဆိုလိုျခင္းျဖစ္ပါ သည္။ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ရွိပါေသးသည္။ ခိုင္ထူး၏ ရင္မွာလြမ္းတာအျပစ္လား၊ ေတးေရး ရာျပည့္။ သီခ်င္းထဲမွ စာသားတစ္ ေၾကာင္းသည္လည္း အသက္ဝင္၏။ "ယံုခ်င္ပါေသာ္လည္း မင္းစကားႏႈတ္မတည္ခဲ့" ထပ္ေရးေနလွ်င္ယံုျခင္း၊ မယံုျခင္းကိစၥ ဆံုးေတာ့မည္မဟုတ္။ ယံုၾကည္ျခင္းဆိုသည့္အေပၚ လူအမ်ားတန္ဖိုးထားတတ္ၾကသည္။ တစ္ၾကိမ္တစ္ခါမွ်ပင္ ယံုၾကည္မႈ ပ်က္ျပားေစသည့္အျပဳအမူျပဳခဲ့သူအား ယံုၾကည္မႈျပန္လည္တည္ေဆာက္ရန္ ခဲယဥ္းတတ္ေပရာ အႀကိမ္ႀကိမ္အခါအခါ မယံု ၾကည္စရာျပဳတတ္သူမ်ားႏွင့္ ယံုၾကည္မႈတည္ေဆာက္ဖို႔အေရးသည္ မလြယ္ကူႏုိင္။ အင္မတိ အင္မတန္ သေဘာထားၾကီး စြာ၊ နားလည္မႈမ်ားစြာ၊ အခ်ိန္မ်ားစြာေပးႏုိင္မွသာ ႐ိုးတိုးရိပ္တိပ္ ေမွ်ာ္လင့္စရာျဖစ္ေပမည္။ တစ္ေန႔ထက္ တစ္ေန႔ နီးကပ္လာျပီျဖစ္သည့္ ေရြးေကာက္ပြဲအေပၚ ျပည္သူအမ်ား မည္မွ်ယံုၾကည္ထားၾကပါသနည္း။ မယံုသည့္ျပည္သူမ်ား အမ်ား စုရွိေနပါသည္ဆိုလွ်င္ အျပစ္ေျပာ၍မရႏုိင္ပါ။ ကဗ်ာဆရာ၊ စာေရးဆရာ၊ ကာတြန္းဆရာ၊ ရုပ္ရွင္ႏွင့္ ဂီတပညာရွင္အစရွိသည့္ အႏုပညာသမားမွစ၍ အေျခခံလူ႔အဖြဲ႕အစည္းမွပင္ အယံုအၾကည္မရွိျဖစ္ေနၾကျခင္း၊ ယုတ္စြအဆံုး သာသနာ့အမႈေတာ္ ေဆာင္မ်ား၏ယံုၾကည္ခ်က္ပင္ မရႏုိင္သည့္အေျခအေနအား မည္သူမ်ားက ဖန္တီးခဲ့ပါသနည္း။

ႏိုင္ငံေရးရႈျမင္သံုးသပ္သူ၊ ႏိုင္ငံေရးေဝဖန္ေရးသားေျပာဆိုႏုိင္သူမ်ားမဟုတ္သည့္ သာမန္ျပည္သူမ်ားပင္ သတိထားျဖစ္ခဲ့ ၾက သည့္ဖိႏွိပ္မႈ၊ အပစ္အခတ္ ကတိေဖာက္ဖ်က္မႈ၊ ရာဇဝတ္ေၾကာင္းအရ ေပၚေပါက္သင့္သည့္အမႈအမႈမွန္မ်ား မေဖာ္ထုတ္ ႏုိင္မႈ၊ လက္စေဖ်ာက္ႏုိင္သည္ဟုယူဆျပီးမွ ဘူးေပၚသကဲ့သို႔ေပၚခဲ့သည့္အမႈမ်ားစြာ၊ အေျခအေနအရပ္ရပ္တို႔အား ဖံုးကြယ္ ရန္ ၾကိဳးစားခဲ့သည့္ အမိန္႔ေၾကျငာစာေပါင္းမ်ားစြာ၊ တာဝန္ယူမႈတာဝန္ခံမႈကင္းသည့္အျပဳအမူတို႔ေၾကာင့္ ယံုၾကည္မႈတည္ ေဆာက္ရန္ အလြန္ပင္ခဲယဥ္းေနျပီျဖစ္ပါ၏။

အရွက္၊ သိကၡာ၊ ဘဝေပါင္းမ်ားစြာႏွင့္ ရင္းႏွီးေနခဲ့ၾက၊ ရင္းႏွီးေနၾကဆဲ လီဆည္ျခင္းငွာ ကြၽမ္းက်င္အဆင့္ရွိၾကသူမ်ားအား စာေပ၊ ကာတြန္း၊ ဘာသာေရး အစရွိသည့္နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ နားခ်ေနၾကပါေသာ္လည္း ကြၽဲပါးေစာင္းတီး၊ သဲထဲေရသြန္၊ ေခြးၿမီး ေကာက္က်ည္ေတာက္စြပ္ေနၾကဆဲ။ မည္သူ႔ကို မည္သို႔မည္သည့္အေျခအေနတြင္ ယံုၾကည္ရမည္ဆိုသည္ကို ခန္႔ မွန္းေဝခြဲရခက္ေနသည့္အေျခအေနတစ္ရပ္မွာပင္ အခြင့္အေရးယူလ်က္ ေနရာတစ္ေနရာ မရမက ဖန္တီးေနၾကသူမ်ားအား ေမးလိုက္ခ်င္သည္ကား "ယံုႏုိင္စရာရွိလို႔လား" ပါဟု။