ခ င္ လြ န္ း - ယ ာ ယီ ႏွ င္ း မ် ာ း
(မုိးမခ) ႏုိ၀င္ဘာ ၂၉၊ ၂၀၁၅
(ယခင္က ေခတ္ၿပိဳင္အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ဖူးသည့္ မုိးမခပင္တုိင္ကဗ်ာဆရာတဦးျဖစ္သူ ခင္လြန္း၏ ကဗ်ာ တပုဒ္အား မုိးမခပရိသတ္အတြက္ ျပန္လည္ မွ်ေ၀လုိက္ပါတယ္)
ႏွင္းေတြ။
လာရာကုိေက်ာခိုင္းလုိ႔
တံတုိင္းျခားခံလုိက္ရတဲ့ေတာင္တန္းေတြေအာက္
ညႇိဳ႕ကြင္းမိသားေကာင္ေတြ ေထာင္ေခ်ာက္မိေနတာမဟုတ္ဘူး
ဒါ
စစ္ပန္းသြားတဲ့ ေခါမဏီတပ္ႀကီး နားေနတာလည္းမဟုတ္ဘူး
အိပ္မက္ကိုယ္စီပ်ဳိးလုိ႔
အ႐ိုးကုိ ဆံထိုးလုပ္လုိသူေတြနဲ႔
ကမ္းလြန္ေရႊမုဆိုးတုိ႔ရဲ႕ စခန္းေထာက္ရာလုိ႔ဆုိဆုိ
ကုိလံဘတ္အလုိအရေျပာရင္
သူတုိ႔အာေငြ႕နဲ႔ ရြက္လႊင့္ထြက္ခြာရာဆိပ္ကမ္း။
ေသခ်ာတာက
အေမတျခား သားတျခား
အိပ္ရာတျခား အိမ္တျခား
ခ်စ္သူတျခား ပါးတျခား
အဓိပၸာယ္ေထြေထြျပားျပားမွာ
နတ္ေနကုိင္းေတြ အမ်ားသားရွိရာကလာတဲ့
တတိယကမၻာသားေတြပါ။
ဒီလိုေဆာင္းဆုိရင္
ဒုကၡကုိေရွ႕တင္ကစားထားရတဲ့ပြဲမွာ
အသားငတ္တာကလြဲလုိ႔
စကားငတ္တာကလြဲလုိ႔
(စာငတ္ ကဗ်ာငတ္တာကလြဲလုိ႔)
အသားပတ္တဲ့ေဆာင္းဟာ
ေခ်ာင္းတဟြတ္ဟြတ္ဆုိးၿပီဆုိရင္
ထုံးဓာတ္မ်ားတဲ့ေရကုိ
ထင္းမီးဖုိမွာ နာနာႀကိဳၿပီ။
ဒီလုိေဆာင္းဆုိရင္
ႏွင္းေ၀ေ၀ၾကား
အေပါစားဗြီဒီယိုကားရဲ႕ ျဖစ္ကတတ္ဆန္း ဆက္တင္ထဲကလုိ
ပုဆုိးၿခံဳေဆးလိပ္တဖြားဖြားနဲ႔ ထင္းေကာက္သူေကာက္
ေဘထုတ္ထည္တဖားဖားနဲ႔ လမ္းေလွ်ာက္သူေလွ်ာက္
အခ်ဳိ႕ေတာပန္းေတြ ေကာက္သူေကာက္လုိ႔
တခ်ဳိ႕ထင္းမီးပံုတဖြားဖြားမွာ သုိက္စာဖတ္ရာ နားေထာင္သူေထာင္လို႔။
သည္လုိေတာခန္းေတာင္ခန္း
တေထာက္စခန္းပဲဆုိဆုိ
စင္တင္ကဇာတ္ထဲမွာ ျပဇာတ္မင္းသားဆန္ေနသူေတြဟာ
အခ်ီအခ် ဒုိင္ယာေလာ့ခန္းဆုိရင္
ကုိယ့္လူမ်ားလည္း ေခသူမဟုတ္ၾက။
… … …
… … …
… … …
အင္း သူ႔အေၾကာင္းေျပာရင္
ကုိယ့္အေၾကာင္းလည္း ေျပာျပန္ၾကလိမ့္မယ္
ထားေတာ့
တေငြ႕ေငြ႕ေလာင္သြားတဲ့ရက္ေတြလုိ
ေနာက္ဆံုးအံသြားနဲ႔ ခဲထားတဲ့ေပါ့လိပ္တုိကုိ စကၠဴပတ္ခြာလိုက္ခ်ိန္
သုခိတာတဲ့
(ဒုတိယဘာသာစကားေအာက္ ဒုိ႔ေတြ ခုိေနၾကရပံုမ်ား)
သုခိတာ ေဟာႏၱဳ ဒုကၡာ မုစၦႏ ၱဳ
ဆင္းရဲဒုကၡအေပါင္းမွ လြတ္ေျမာက္ၾကပါေစသတည္း။
(မုိးမခ) ႏုိ၀င္ဘာ ၂၉၊ ၂၀၁၅
(ယခင္က ေခတ္ၿပိဳင္အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ဖူးသည့္ မုိးမခပင္တုိင္ကဗ်ာဆရာတဦးျဖစ္သူ ခင္လြန္း၏ ကဗ်ာ တပုဒ္အား မုိးမခပရိသတ္အတြက္ ျပန္လည္ မွ်ေ၀လုိက္ပါတယ္)
ႏွင္းေတြ။
လာရာကုိေက်ာခိုင္းလုိ႔
တံတုိင္းျခားခံလုိက္ရတဲ့ေတာင္တန္းေတြေအာက္
ညႇိဳ႕ကြင္းမိသားေကာင္ေတြ ေထာင္ေခ်ာက္မိေနတာမဟုတ္ဘူး
ဒါ
စစ္ပန္းသြားတဲ့ ေခါမဏီတပ္ႀကီး နားေနတာလည္းမဟုတ္ဘူး
အိပ္မက္ကိုယ္စီပ်ဳိးလုိ႔
အ႐ိုးကုိ ဆံထိုးလုပ္လုိသူေတြနဲ႔
ကမ္းလြန္ေရႊမုဆိုးတုိ႔ရဲ႕ စခန္းေထာက္ရာလုိ႔ဆုိဆုိ
ကုိလံဘတ္အလုိအရေျပာရင္
သူတုိ႔အာေငြ႕နဲ႔ ရြက္လႊင့္ထြက္ခြာရာဆိပ္ကမ္း။
ေသခ်ာတာက
အေမတျခား သားတျခား
အိပ္ရာတျခား အိမ္တျခား
ခ်စ္သူတျခား ပါးတျခား
အဓိပၸာယ္ေထြေထြျပားျပားမွာ
နတ္ေနကုိင္းေတြ အမ်ားသားရွိရာကလာတဲ့
တတိယကမၻာသားေတြပါ။
ဒီလိုေဆာင္းဆုိရင္
ဒုကၡကုိေရွ႕တင္ကစားထားရတဲ့ပြဲမွာ
အသားငတ္တာကလြဲလုိ႔
စကားငတ္တာကလြဲလုိ႔
(စာငတ္ ကဗ်ာငတ္တာကလြဲလုိ႔)
အသားပတ္တဲ့ေဆာင္းဟာ
ေခ်ာင္းတဟြတ္ဟြတ္ဆုိးၿပီဆုိရင္
ထုံးဓာတ္မ်ားတဲ့ေရကုိ
ထင္းမီးဖုိမွာ နာနာႀကိဳၿပီ။
ဒီလုိေဆာင္းဆုိရင္
ႏွင္းေ၀ေ၀ၾကား
အေပါစားဗြီဒီယိုကားရဲ႕ ျဖစ္ကတတ္ဆန္း ဆက္တင္ထဲကလုိ
ပုဆုိးၿခံဳေဆးလိပ္တဖြားဖြားနဲ႔ ထင္းေကာက္သူေကာက္
ေဘထုတ္ထည္တဖားဖားနဲ႔ လမ္းေလွ်ာက္သူေလွ်ာက္
အခ်ဳိ႕ေတာပန္းေတြ ေကာက္သူေကာက္လုိ႔
တခ်ဳိ႕ထင္းမီးပံုတဖြားဖြားမွာ သုိက္စာဖတ္ရာ နားေထာင္သူေထာင္လို႔။
သည္လုိေတာခန္းေတာင္ခန္း
တေထာက္စခန္းပဲဆုိဆုိ
စင္တင္ကဇာတ္ထဲမွာ ျပဇာတ္မင္းသားဆန္ေနသူေတြဟာ
အခ်ီအခ် ဒုိင္ယာေလာ့ခန္းဆုိရင္
ကုိယ့္လူမ်ားလည္း ေခသူမဟုတ္ၾက။
… … …
… … …
… … …
အင္း သူ႔အေၾကာင္းေျပာရင္
ကုိယ့္အေၾကာင္းလည္း ေျပာျပန္ၾကလိမ့္မယ္
ထားေတာ့
တေငြ႕ေငြ႕ေလာင္သြားတဲ့ရက္ေတြလုိ
ေနာက္ဆံုးအံသြားနဲ႔ ခဲထားတဲ့ေပါ့လိပ္တုိကုိ စကၠဴပတ္ခြာလိုက္ခ်ိန္
သုခိတာတဲ့
(ဒုတိယဘာသာစကားေအာက္ ဒုိ႔ေတြ ခုိေနၾကရပံုမ်ား)
သုခိတာ ေဟာႏၱဳ ဒုကၡာ မုစၦႏ ၱဳ
ဆင္းရဲဒုကၡအေပါင္းမွ လြတ္ေျမာက္ၾကပါေစသတည္း။