ေမာင္လူေရး - အ႐ုဏ္ေလာ ဆည္းဆာေလာ


ေမာင္လူေရး - အ႐ုဏ္ေလာ ဆည္းဆာေလာ
(မိုုးမခ) ဒီဇင္ဘာ ၃၁၊ ၂၀၁၅

တိုင္းျပည္တြင္ အေရးကိစၥမ်ိဳးစုံရွိ၏။ လူေတြ၏ စိတ္ဝင္စားမႈကလည္း မတူၾက။ တခ်ိဳ႕က ေခါင္းေလာင္းေဖာ္ေရး စိတ္ဝင္စားၾက၏။ ေခါင္းေလာင္းေပၚေရး အားေပးဝန္းရံ၏။ တခ်ိဳ႕က ကယ္ဆယ္ေရး စိတ္ဝင္စားၾက၏။ ကယ္ဆယ္ေပးၾက၏။ တခ်ိဳ႕က သင္ၾကားေရး စိတ္ဝင္စားၾက၏။ ပညာဒါနၾက၏။  တခ်ိဳ႕က နာေရးစိတ္ဝင္စားၾက၏။ တခ်ိဳ႕က သာေရးစိတ္ဝင္စားၾက၏။ တခ်ိဳ႕ဘာသာေရး စိတ္ဝင္စားၾက၏။ ယင္းကိစၥမ်ားတြင္ တဦးခ်င္းႏိုင္သေလာက္ ပါဝင္ၾကသည္မ်ားလည္း ရွိသည္။ သေဘာတူရာ မိတ္ေဆြတခ်ိဳ႕ႏွင့္ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ၾကသည္မ်ားလည္းရွိသည္။ တခ်ိဳ႕က် ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးစိတ္ဝင္းစားၾကသည္။ INGOs  CSOs  CBOsေတြမွာ ဝင္လုပ္ၾကသည္။ ျမဳပ္ႏွံၾကသည္။ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းအေနႏွင့္ ရပ္တည္ၾကသည္။

တခ်ိဳ႕သူမ်ားက် လက္ပေတာင္းအေရးစိတ္ဝင္စားၾကသည္။ ျမစ္ဆုံအေရးစိတ္ဝင္စားၾကသည္။ အမ်ိဳးသားေရးစိတ္ဝင္စားၾကသည္။ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ စိတ္ဝင္စားၾကသည္။ လူ႔အခြင့္အေရး စိတ္ဝင္စားၾကသည္။ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ ေျပာင္းလဲလိုၾကသည္။ 

သူတို႔က် တက္ႂကြလႈပ္ရွားသူမ်ားႏွင့္ တြဲၾကရသည္။ ေငြေၾကးထုတ္ေပးႏိုင္သူ နည္းပညာ ပံ့ပိုးေပးႏိုင္သူမ်ားႏွင့္ ေပါင္းစပ္ရသည္။ ႏိုင္ငံေရးသမားအျဖစ္ အသြင္ေျပာင္းၾကသည္။ ႏိုင္ငံေရးေနရာ ယူၾကသည္။ တဦးတေယာက္တည္းမရေသာ အေရးမ်ားျဖစ္သည့္အျပင္ ကိုယ့္တႏိုင္တပိုင္ေငြေၾကးႏွင့္လည္း မလုံေလာက္ေသာအေရးမ်ားျဖစ္သည္။ တအုပ္စု တဖြဲ႔မက ပူးေပါင္းပါဝင္လာသည္။ ႏိုင္ငံလုံးခ်ီ လႈပ္ရွားမႈမွ်သာမက ကမၻာ့အေျခအေနမ်ားႏွင့္ပါ ဆက္စပ္လာသည္။

တခ်ိဳ႕သူမ်ားသည္ အေရးကိစၥေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားတြင္ ေနရာရလာၾကၿပီး တခ်ိဳ႕လူမ်ားသည္ ရပ္ၾကည့္ ဝန္းရံအဆင့္မွာဘဲရွိေနတတ္သည္။ ယင္းတို႔ၾကားတြင္ ပါဝင္ပတ္သက္ခြင့္မညီမွ်မႈကိုျမစ္ဖ်ားခံေသာ ရွဳျမင္သုံးသပ္ပုံကြဲျပားမႈမ်ားလည္း အားေကာင္းလာသည္။

တခ်ိဳ႕သူမ်ားသည္ အေရးကိစၥမ်ားကို စိတ္ဝင္စားၿပီး ပါဝင္လိုေသာ္လည္း ျဖတ္ေလ်ာက္ေလာက္သာလုပ္ေနရသည္ကို သည္းမခံႏိုင္ေတာ့ဘဲ ကိုယ့္ပုံစံႏွင့္ကို လုပ္ေဆာင္လာၾကေတာ့သည္။ အိုင္တီက ယင္းအေျခအေနကို အားေပးသည္။ 

ထိုအခါတြင္ ထိုသူတို႔ကို ေသးသိမ္ခ်ိဳးႏွိမ္ေသာ တံဆိပ္မ်ားကပ္လာၾကသည္။ ယင္းတို႔ကို ခ်ိဳးႏွိမ္သူမ်ားသည္ ယင္းတို႔ကို လိုသည့္ေနရာ သုံးခဲ့သူမ်ားလည္း ျဖစ္ေနျပန္ရာ ပိုမိုရွဳပ္ေထြးလာၿပီး ႏွစ္ဖက္လုံးကို ေစာင့္ၾကည့္ကာ လိုသလိုအသုံးခ်မည့္သူမ်ား၏ ခေလာက္ဆံမႈမ်ားလည္း ေရာေထြးေပၚေပါက္လာျပန္သည္။

အမ်ားသူငါႏွင့္ ဆိုင္ေသာကိစၥရပ္မ်ားတြင္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို မူပိုင္လုပ္လိုသူမ်ား၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို လုပ္ပိုင္ခြင့္လိုင္စင္ရသူဟုထင္သူမ်ား၊ မည္သူသည္ မည္မွ်သာလုပ္ရမည္ဟု လုပ္ပိုင္ခြင့္ခြဲတမ္းခ်လိုသူမ်ား၊ တခ်ိဳ႕သူမ်ားသည္ အေရးကိစၥတိုင္းကို စီရင္ဆုံးျဖတ္ေနၾကၿပီး ယင္းဆုံးျဖတ္ခ်က္ကို လက္မခံသူမ်ားကို ဖ်က္ဆီးသူမ်ားဟု သတ္မွတ္သူမ်ား၊ ဟိုလိုလုပ္ပါလား သည္လိုလုပ္ပါလားမ်ားေၾကာင့္ အေရးကိစၥတခုကို အေၾကာင္းျပဳရရွိလာမည့္ အခြင့္အလမ္းေကာင္းမ်ား ဆုံးရွံဳးရသည့္အျပင္ နဂိုရွိရင္းစြဲအေျခအေနေကာင္းမ်ားကိုပါ ထိခိုက္ပ်က္စီးေစသည့္ ညီၫြတ္ေရးၿပိဳကြဲ နာက်င္မႈမ်ားျဖစ္ေပၚေစေလသည္။ မတူညီေသာ လုပ္နည္းလုပ္ဟန္မ်ားကိုလည္း အလြဲအမွားဟု သတ္မွတ္ကာ အေမွးကြာ အနာျဖစ္ကာ ေသြးမတိတ္ေတာ့ေပ။

အျငင္းပြားစရာမရွိသည့္ ရည္မွန္းခ်က္ျဖစ္သည့္၄၃၆ ျပင္ဆင္ေရးႀကိဳးပမ္းေနခ်ိန္တြင္ မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒအားေကာင္းလာျခင္းမ်ိဳးသည္ ႏိုင္ငံေရး ဘာသာေရး ယဥ္ေက်းမႈအားလုံးကို ညွိဳးခ်ဳံးေစေလခဲ့သည္။

ယခုအခါ ျပည္တြင္းျပည္ပ လိပ္ကၽြန္းျဖစ္ရပ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ဆႏၵျပမႈမ်ားသည္ ထိုင္းႏိုင္ငံ၏ဆိုးဝါးေသာတရားစီရင္ေရးႏွင့္ လူကုန္ကူးမႈစေသာ အျခားရွဳပ္ေထြးမႈမ်ားႏွင့္ ျမန္မာ့စစ္အစိုးရအဆက္ဆက္၏ညံ့ဖ်င္းနိမ့္က်မႈ၊ တိုင္းျပည္ကို လႊတ္ခ်ထားမႈကို ကမၻာႀကီးအား ဖြင့္ထုတ္ျပသလိုက္ျခင္းျဖစ္႐ုံသာမက ႏွစ္ႏိုင္ငံ၏ ရာဇဝင္ဆိုင္ရာ ဂုုဏ္သိကၡာျပႆနာျဖစ္လာသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လက္ေမာင္းဒါးႏွင့္ လွီးကာ ေသြးႏွင့္ေရး၍ ဆႏၵျပသလိုမ်ိဳး ကိုယ့္ခံစားမႈႏွင့္ကို ထုတ္ေဖာ္လာၾကသည္မ်ားသည္ တစထက္ တစ အားေကာင္းလာၿပီဟုဆိုရေပမည္။

တၿပိဳင္နက္ထဲမွာပင္ ဖားကန္႔နယ္ေျမတြင္ လူေတြအစုလိုက္ အျပံဳလိုက္ အသတ္ခံေနရသည္။ လူေပါင္းရာေက်ာ္ေသဆုံးၿပီးသည့္ေနာက္ ယင္းေသဆုံးမႈကို ေဖ့ဘြတ္စေတ့တပ္တင္သည့္ အမႈေလာက္မွ် အေရးယူေဆာင္ရြက္မႈမရွိဘဲ အစိုးရ၏မ်က္စိေအာက္မွာပင္ ေျမေကာ္ ေျမသယ္ယဥ္ႀကီးမ်ား ထပ္မံေရာက္ရွိလာၿပီး မေနမနားထုပ္ယူေနၾကျခင္းေၾကာင့္ လူသတ္မႈဟုပင္ ဆိုရေတာ့မည္။ ယင္းေက်ာက္စိမ္းလက္ဝါးႀကီးအုပ္ထုပ္ယူမႈသည္ ျမန္မာျပည္သူတရပ္လုံး၏အက်ိဳးစီးပြားအေပၚက်ဴးလြန္သည့္ လက္နက္ကိုင္သူမ်ား ခ႐ိုနီမ်ား၏ ကမၻာသိရာဇဝတ္မႈႀကီးတခုျဖစ္သည္။ ယင္းျဖစ္ရပ္သည္ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီေရွ႕ခရီးကို မထီမဲ့ျမင္ျပဳေနသည္။

ထို႔ျပင္ သမတတိုက္႐ိုက္ေရြးခ်ယ္ခြင့္မရသည့္ျမန္မာလူထု၏ အနည္းငယ္မွ်ေသာအခြင့္အလမ္းကို တနည္းအားျဖင့္ လူထုတရပ္လုံး၏ဆႏၵမဲကို မဖြယ္မရာျပဳမည့္ ကာလုံဥပေဒျပဌာန္းဖို႔လည္း ႀကိဳးစားေနခ်ိန္ျဖစ္သည္။ လႊတ္ေတာ္တြင္း၌ တပ္အမတ္ႏွင့္ ၾကံ႕ခိုင္ေရးအမတ္မ်ားသာ အားေကာင္းေနသည့္ မ်က္ေမွာက္ျမန္မာျပည္အဖို႔ ဥပေဒမုဒိမ္းအက်င့္ခံေနရသည့္အခ်ိန္လည္း ျဖစ္ေနျပန္သည္။

တကယ့္ကို ညီအကို မသိတသိအခ်ိန္ပင္။

ယင္းဝိုးတဝါးသည္ အေမွာင္ျခမ္းကို လွမ္းမည့္ ညေနဆည္းဆာခ်ိန္ျဖစ္မည္ေလာ။

မနက္အလင္းကို ခ်ဥ္းမည့္ အ႐ုဏ္တက္ခ်ိန္ျဖစ္မည္ေလာ။

ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ သေဘာထားမွ်တမႈအေပၚသာ မူတည္ပါလိမ့္မည္။


ေမာင္လူေရး