ဓမၼေဘရီ အရွင္၀ီရိယ (ေတာင္စြန္း) - ဒီမိုကေရစီနွင့္ သံဃာျပစ္မွားမွဳ



ဓမၼေဘရီ အရွင္၀ီရိယ (ေတာင္စြန္း) - ဒီမိုကေရစီနွင့္ သံဃာျပစ္မွားမွဳ
(မိုးမခ) ၾသဂုတ္ ၂၄၊ ၂၀၁၆

ဒီေန႔(၂၁.၈.၁၆)၊ ေလာ့စ္အိန္ဂ်လီခရိုင္၊ဖူလာတန္(Fullerton)ၿမိဳ႕၊ ေဒါက္တာခင္ေမာင္ေလး + မရီျမင့္တို႔အိမ္မွာ ျပဳလုပ္တဲ့ သြားဆရာဝန္မ်ား စုေပါင္းဆြမ္းကပ္ပြဲမွာ ေျပာခဲ့ျဖစ္တဲ့ ဓမၼစကားေလးပါ။

ဒီမွာေရာက္ေနတဲ့ ျမန္မာတို႔က ေမးေလ့ရွိတဲ့ျပႆနာက- ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီေရးမွာ  ဆန္က်င္ဘက္သေဘာျပဳေနတဲ့ ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ေျပာဆို,ျပဳမူခ်က္မ်ားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဒီပုဂၢိဳလ္မ်ားကို ရဟန္းစစ္,ရဟန္းမွန္မ်ားလို႔ ဆိုနိဳင္ပါမည္လား? ဒီပုဂၢိဳလ္မ်ားကို မဖြယ္မရာ ေျပာဆိုသူမ်ားမွာ အျပစ္ျဖစ္နိဳင္ပါသလား? ဆိုတဲ့ကိစၥကို ပထမဆံုး ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ဒီျပႆနာမ်ိဳး ဦးေစာေမာင္လက္ထက္တုန္းကလဲ စစ္အစိုးရကို အေကာင္းေျပာခဲ့တဲ့ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးအေပၚ ေစာ္ကား ,ျပစ္မွားေျပာၾကတဲ့ ဒကာရင္းအခ်ိဳ႕ကို ေျပာခဲ့ဖူးပါတယ္၊
လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကိုမုန္းတီးျခင္း၊ဒီမိုကေရစီကို  မြတ္သိပ္လြန္းျခင္းကိုအေၾကာင္းျပဳျပီး သူတို႔ဆႏၵနဲ႔ ဆန္႔က်င္တဲ့ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္မ်ားအေပၚ နင္ပဲ ငဆ ဆဲေရးတိုင္းထြာျပဳေနၾကတယ္။  ဒီကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေထရဝါဒတကၠသိုလ္ ပါခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ႀကီးလဲ မိန္ၾကားသြားပါၿပီ၊ "သံဃံသရဏံ" ပ်က္ယြင္းတဲ့အတြက္ မဂ္ဖိုလ္အႏၲရာယ္အထိ အျပစ္ႀကီးမားတယ္ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းပါ။

ဒီကိစၥမွာ ဆရာဒကာတာဝန္အရ အႀကိဳက္ကိုအဓိကမထားဘဲ အက်ိဳးကိုသာ အဓိကထားျပီး ဓမၼဓိ႒ာန္က်က်ပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ လူတစ္ဦးခ်င္းစီအရ ေျပာၾကမယ္ဆိုရင္.. ဒီမိုကေရစီက တစ္ဘဝ ဆင္းရဲကင္းေရးကိစၥပါ၊ သရဏဂံုက သံသရာတစ္ေလွ်ာက္လံုး ဆင္းရဲကင္းေရး ျဖစ္ပါတယ္။ "တစ္ဘဝစာအတြက္ သံသရာေၾကြး အတင္မခံသင့္ဘူး" ဆိုတာေလာက္ေတာ့ ဗုဒၶဘာသာဝင္တိုင္း ခံယူၾကရမွာပါ။

အဲဒီေတာ့ ရဟန္းေတာ္တို႔ကို ရဟန္းစစ္ ဟုတ္,မဟုတ္ဆိုတာ (၂၂၇)သြယ္သိကၡာပုဒ္အားလံုးနဲ႔ တိုင္းတာရမွာမဟုတ္ပါဘူး၊  အဲဒီသိကၡာပုဒ္ေတြထဲက-
၁။ မာတုဂါမနဲ႔ က်ဴးလြန္ျခင္း၊
၂။ အနည္းဆံုး ေရႊစင္ တစ္မတ္တန္ပစၥည္းကိုခိုးယူျခင္း၊
၃။ လူဇာတ္ရွိသူရဲ႕အသက္ကို ေသေစျခင္း၊
၄။ ဈာန္မဂ္ဖိုလ္တရားကို မရဘဲ ရတယ္ေျပာဆိုျခင္း၊

 ဒီေလးခ်က္ တစ္ခ်က္ခ်က္နဲ႔ ၿငိစြန္းရင္ ရဟန္းမဟုတ္ေတာ့ဘူး၊ မၿငိစြန္းေသးသမွ် ရဟန္းစစ္ ရဟန္းမွန္ပါပဲ။
က်န္သိကၡာပုဒ္ေတြကေတာ့ က်ဴးလြန္တဲ့ပုဂၢိဳလ္မွာ ေျဖရင္ အျပစ္လြတ္တယ္၊ မေျဖရင္ သူ႔အျပစ္သူခံပဲ။

(ကိုယ့္မွာ ငါးပါးတည္းရွိတာေတာင္ တစ္ဝက္တင္ေအာင္ မေစာင့္နိဳင္ၾကဘဲနဲ႔ (၂၂၇)လံုး လံုျခံဳရဲ႕လား ဆိုတာကေတာ့ စဥ္းစားသာ ေျပာၾကေပါ့ဗ်ာ..။

ႏွိဳင္းယွဥ္စဥ္းစား သတိထားစရာ တစ္ခုကေတာ့- ၂၀၀၇-စက္တင္ဘာအေရးအခင္းမွာ ေမတၱာပို႔ၾကတဲ့ သံဃာမ်ားကို ဖမ္းဆီးႏွိပ္စက္သူေတြကလဲ (ခုျပစ္မွားသူေတြလိုပဲ) 

"(၂၂၇) မလံုျခံဳတဲ့အတြက္ ရဟန္းစစ္မဟုတ္ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ဒီရဟန္းေတြကို ႏွိပ္ကြပ္ထာ အျပစ္မရွိဘူး"လို႔
ဦးအံ့ေမာင္စကား အေထာက္အထားျပဳၿပီး ေျပာခဲ့ဖူးတယ္။

အဲဒီတုန္းကသံဃာေတြနဲ႔ ခုသံဃာေတြ.. ျပည္သူ႔ဘက္ကရပ္တည္မွဳအရ ၾကည့္ရင္ေတာ့ လံုးဝမတူပါဘူး။ ဒါက ပုဂၢလဓိ႒ာန္သေဘာအရေျပာတာေပါ့။  ဓမၼဓိ႒ာန္က်က်စဥ္းစာရင္ေတာ့- "သမုတိသံဃာရဲ႕ အတြင္းစည္းျဖစ္တဲ့ 'ပါရာဇိက ေလးပါး' နဲ႔ တိုင္းၾကည့္ရင္ ရဟန္းတုရဟန္းေယာင္လို႔ မဆိုနိဳင္ၾကတာခ်င္းအတူတူပါ။

(ဒါဟာ က်ဳပ္ကိုယ္တိုင္ရဲ႕ ပုဂၢလဓိ႒ာန္ခံစားခ်က္ကို လံုးဝ ေဘးဖယ္ထားၿပီး ဓမၼဓိ႒ာန္သန္႔သန္႔နဲ႔ ေျပာတဲ့ စကားပါပဲ)

ရဟန္းမဟုတ္ေတာ့ဘူး လို႔သတ္မွတ္နိဳင္တဲ့ျပစ္မွဳႀကီးေလးခု မက်ဴးလြန္ေသးသမွ် ရဟန္းအစစ္ပဲျဖစ္လို႔..
ဆဲေရးတိုင္းထြာျပဳမယ္၊ ၿခိမ္းေျခာက္ ႀကိမ္းေမာင္းမယ္၊ သူမ်ားေတြ မလွဴခ်င္ မတန္းခ်င္ေအာင္ ေျပာဆိုဝါဒျဖန္႔မယ္ ဆိုရင္ ...

"ဘိကၡဴ အေကၠာသတိ,ပရိဘာသတိ, ဘိကၡဴနံ အလာဘာယ ပရိသကၠတိ"စတဲ့
ျပစ္မွဳေတြကို က်ဴးလြန္တာပဲျဖစ္လို႔ ပါခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ႀကီးေျပာသလို သံသရာအျပစ္ ႀကီးပါတယ္။

တိပိဋကဓရ(ေယာ)ဆရာေတာ္ကလဲ ...
လူေတြက ရွင္ေဒဝဒတ္ကို"ေဒဝဒတ္ႀကီး"လို႔ေခၚ, ေျပာေနတာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အမိန္႔ရွိဖူးတယ္၊
"ရွင္ေဒဝဒတ္ဆိုတာလဲ ရဟန္းတစ္ပါးပဲျဖစ္လို႔ တျခားရဟန္းေတာ္မ်ားကိုေခၚသလို 'ရွင္' ဆိုတာေလး
ထည့္ၿပီး 'ရွင္ေဒဝဒတ္'လို႔ပဲ ေခၚဆိုပါ" လို႔ ဆုံးမဖူူးပါတယ္။

ဟုတ္ပါတယ္၊ သူလို ဘုရားကိုေသြးစိမ္းတည္ေအာင္လုပ္တာ၊ သံဃာသင္းခြဲတာေတြနဲ႔ အနႏၲရိယကံႀကီးေတြ ထိုက္ေနသူကိုေတာင္ ရဟန္းေကာင္းဘဝနဲ႔ ေနခဲ့ခ်ိန္ေတြကိုပါ သိမ္းက်ံဳးၿပီး မျပစ္မွားသင့္ပါဘူး။ ဒီေန႔ျမန္မာျပည္မွာ ကိုယ္ျပစ္မွားေနမိတဲ့ ရဟန္းေတြထဲမွာ ရွင္ေဒဝဒတ္ေလာက္ အျပစ္ႀကီးသူ တစ္ဦးမွ မပါတာေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္ေနာ္..။

အထူးသတိေပးခ်င္တာကေတာ့-
"ရဟန္းေကာင္း ဟုတ္,မဟုတ္ကို ဒီမိုကေရစီ ေထာက္ခံ, မေထာက္ခံ" ဆိုတဲ့ 'စံ' နဲ႔သာ မတိုင္းတာ, မျပစ္မွားမိၾကဖို႔ပါ။

"ေက်ာက္ႀကီးရာ မခိုတဲ့ငါး ကြန္ခ်က္မိတတ္တယ္၊
ေက်ာက္ႀကီးရာ ငါးခိုမွ ကြန္ခ်က္ကလြတ္မယ္"ဆိုတဲ့
ေရွးသူေဟာင္း ဆံုးမစကားလဲ ရွိတယ္ေလ..။

မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီးကို ျပစ္မွားၾကသူမ်ားတုန္းကေတာ့ ကန္ေတာ့ေတာင္းပန္ၾကဖို႔ တိုက္တြန္းခဲ့ပါတယ္၊
မ်က္ေမွာက္အထိမသြားေရာက္နိဳင္ရင္လဲ အေဝးကပဲ ျပစ္မွားၾကတာျဖစ္လို႔ အေဝးကပဲ ကန္ေတာ့ပါ၊
အဓိက ကေတာ့- "ဖူးေမ်ာ္, မာန္ေလွ်ာ့, ကန္ေတာ့ပါ၏"ဆိုတဲ့အတိုင္း ကိုယ့္စိတ္ထဲမွာ အမွန္တကယ္ "မာန္ေလွ်ာ့" ဖို႔ပါပဲ။

 အျပစ္ကို အျပစ္လို႔ အမွန္အကန္ျမင္၊ ကန္ေတာ့ေတာင္းပန္၊ ေနာက္ေနာင္ ဒီအျပစ္မ်ိဳးမက်ဴးလြန္ေတာ့ပါ"လို႔
အခိုင္အမာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်လိုက္မွ မာန္ေလွ်ာ့ရာ က်ပါတယ္ ဆိုတဲ့အေၾကာင္း ရွင္းျပခဲ့လို႔ သူတို႔ လိုက္နာၾကပါတယ္။

"မာန္ မခ်ရင္ေတာ့ သံသရာ့ဝန္ထုတ္ျဖစ္မယ္၊ မာန္ခ်ရင္ သံသရာ့ဝန္ကင္းမယ္"  ေရာဂါေပ်ာက္ကင္းခ်င္ရင္ ေဆးမျငင္းၾကနဲ႔ လို႔ အႀကံေပးခ်င္ပါတယ္ ။

 ပစၥဳပၸန္,သံသရာ နွစ္ျဖာအက်ိဳး ျပည့္စံုၾကပါေစ။

အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ...!!!

၂၁.၈.၁၆၊ေလာ့စ္အိန္ဂ်လီ