လွေရႊ ● လူခ်ီ


လွေရႊ ● လူခ်ီ
(မုိးမခ) ေအာက္တုိဘာ ၂၃၊ ၂၀၁၆

“ဦးေလး စားၿပီးၿပီလား၊ ဘာယက္လုပ္ေနလဲ” လို႔ အေမဘက္ကတူေတာ္သူ လမ္းမေပၚကေနေမးေတာ့ အေဖက “ ယက္ သဲ့ ယက္လုပ္ေနတယ္” လို႔ ျပန္ေျဖတယ္။

ယက္သဲ့ဆိုသည္မွာ ေခ်ာင္းကမ္းစပ္တြင္ ပုဖြန္ ေသးလားမ်ား ဖမ္းရန္ ယက္လုပ္ထားသည့္ အရာကို ေခၚသည္။ ေမးတဲ့သူက “ဦးေလးယက္ေနတာ ယက္သဲ့မွမဟုတ္တာ၊ စပါးထည့္မယ့္ ပုတ္” လို႔ေျပာေတာ့ အေဖက ျမင္လ်က္နဲ႔ ဘာလို႔ေမးတာလဲ လို႔ေျပာေတာ့ မိသားစု ဝုိင္းၿပီးဟားၾကသည္။

အေဖသည္ ရယ္စရာမ်ားကို အကြက္က်က် ေျပာတတ္သူ။ တခါတုန္းက ရြာရိုးေလ်ာက္ၿပီး ငရုတ္သီးေရာင္းသူ အိမ္ေရွ႕ ေရာက္ေတာ့ အေဖက “ဘာေရာင္းလဲ” လွမ္းေမးသည္။ ငရုတ္သီးေရာင္းတဲ့ အမ်ဳိးသမီးလည္း ဘာေရာင္းတယ္ဆိုတာ ခ်က္ ခ်င္း မေျပာဘဲ “ဟိုဥစၥာ ေရာင္းတယ္” တဲ့။

ဟာသဉာဏ္ရႊင္တဲ့အေဖက ဒါဆို “ဟိုဥစၥာ” က ဘယ္ေစ်းလဲေျပာပါအုံးဆုိေတာ့ ငရုတ္သီးေရာင္းတဲ့ အမ်ဳိးသမီးက မ်က္ ေစာင္းထိုးၿပီး ခ်ာခနဲ လွည့္ထြက္သြားေရာ။ ဟ…..ဟ……ဟ……ဟ။

သူ႔ေျမးေတြေတာင္ အဘိုးရဲ့ ဟာသလုပ္တတ္တာကို ျပန္လည္ေဖာက္သည္ ခ်တတ္တယ္။ ခုေတာ့ အဲဒီ ရယ္ရႊင္စရာ ေျပာ တတ္တဲ့ အေဖနဲ႔  မေတြ႔ၾကရတာ ႏွစ္ ၂၀ နီးပါး ရွိေနၿပီ။ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ အေနာက္ဖက္ အစြန္ဆုံးရြာကို ဖုန္းဆက္လို႔ရၿပီ။ မေန႔က ဖုန္းဆက္ေတာ့ က်န္းေၾကာင္း မာေၾကာင္း သတင္းေမးရင္း အေဖကို ေမးခြန္းေလးေတြ ေမးျဖစ္သည္။

 “ရခိုင္အမ်ဳိးသားပါတီက ဦးဘရွင္” တို႔ အေဖတို႔အိမ္ကို လာေသးလားေမးေတာ့ ...

“သားရယ္ အေဖ့အိမ္က အရင္လို အိမ္ႀကီးရခိုင္မဟုတ္ေတာ့ဘူး၊ ၁၅ ေပ ပတ္လည္သာသာ ရွိတယ္၊ ေနာက္တခုက သား သမီး ေတြ မရွိေတာ့ အေဖက သူတို႔လာရင္ ၾကက္သတ္ မေကြၽးႏိုင္ေတာ့ဘူး၊ အဲဒီေတာ့ ဆင္းရဲေနတဲ့ အေဖတို႔အိမ္ကို ဘယ္ (ခ်ီ) လာမလဲတဲ့။

က်ေနာ္ ျပဳံးလိုက္မိသည္။ ရယ္စရာ ေျပာတတ္ေသာအေဖ။ တခါတေလ ေတာသားႀကီးပီပီ ဒဲ့ (တည့္) ေျပာတတ္သည္။
(ခ်ီ) ဆိုသည္မွာ ဗမာလို (သမင္) ကိုေျပာျခင္း ျဖစ္သည္။ ေနာက္အဓိပၸါယ္တခုမွာ က်ေနာ္တို႔ ေဒသိယေဝါဟာရအသုံးတြင္ (ခ်ီ) ဆိုသည္မွာ လူလည္မ်ားကို ရည္ညႊန္းေျပာဆိုျခင္း ျဖစ္သည္။

၁၉၉၀ ခုႏွစ္ ေရႊးေကာက္ပြဲတြင္ က်ေနာ္သည္ ဆယ္တန္းေက်ာင္းသား။ အကိုႀကီးျဖစ္သူက ရခိုင္ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္မွ တိုက္ နယ္ ဥကၠ႒။ သူ႔အိုး သူ႔အိမ္နဲ႔။

ၿမိဳ႕ေပၚမွ လႊတ္ေတာ္အမတ္ေလာင္းမ်ား မဲဆြယ္ေရးခရီးလာလွ်င္ အေဖအိမ္ကို ေခၚလာစၿမဲ။ တခ်ိန္တုန္းက လႊတ္ေတာ္ အမတ္ေလာင္းမ်ား၊ ၿမိဳ႕ေပၚက ဒိတ္ဒိတ္ၾကဲ အာဏာရွိသူမ်ား ရြာသို႔ ေရာက္လာခဲ့လွ်င္ အေဖ့အိမ္သည္ တည္းခိုရိပ္သာပမာ။ က်ေနာ္သည္ အဲဒီ့အခ်ိန္တုန္းက အိမ္ေမြးၾကက္မ်ားကို အထူးဧည့္သည္ေတာ္အမတ္ေလာင္းမ်ားအတြက္ ဒိုင္ခံသတ္ေပး ခဲ့ရသူ။ လက္ရွိ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္အမတ္ ဦးဘရွိန္၊ ရခိုင္ဒီမိုကေရဒီ တပ္ေပါင္းစုပါတီမွ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္း“ ဦးေစာေအာင္” လည္း ပါသည္။

အသက္ဆယ္ေက်ာ္မွ်သာ ရွိေသးေသာက်ေနာ္သည္ ထိုႏိုင္ငံေရးသမားမ်ား၏ လည္ေခ်ာင္းသံမ်ားျဖင့္ေျပာေသာ ႏိုင္ငံေရးစ ကားမ်ား၊ အမ်ဳိးသားေရးစကားမ်ား တစိမ့္စိမ့္၀င္ကာ အေတြးအိမ္မက္ေျပာင္းခဲ့ရေလသည္။

ထို႔ျပင္ ပုံေျပာေကာင္းေသာမိခင္ေၾကာင့္ က်ေနာ္သည္ တကၠသီလာတြင္ ဒီသာပါေမာကၡ ျဖစ္ခ်င္ခဲ့ေသာ္လည္း တကၠသီလာ တြင္ပင္ သူပုန္ျဖစ္ရန္ အေၾကာင္းဖန္လာခဲ့ျပန္သည္။ ဟာသေႏွာကာေျပာတတ္ေသာ အေဖသည္ ထို႔ေန႔က စိတ္မေကာင္း ျခင္းမ်ားစြာျဖင့္ ေျပာေနသည္ကို အေဝးေရာက္ေနသည့္ က်ေနာ္ နားေထာင္ေနမိသည္။

“သူတို႔က လူ (ခ်ီ) ဆိုေတာ့ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ေရႊးေကာက္ပြဲတုန္းကလည္း ရြာကို ေရာက္ၾကပါတယ္။ ဘာလဲ သူတို႔ဆယ္သိန္းစား၀န္ထမ္းေလွ်ာက္မလို႔ ရြာက လူေတြရဲ႕ေထာက္ခံစာ လာယူသတဲ့။ ခု သူ လစာ ဆယ္သိန္းစားရသြားကတည္းက ခဲကို ေရမွာခ်သလို ေပၚမလာေတာ့ဘူး” ဟု ဟာသေႏွာကာ ေျပာျပန္သည္။

ေငြမရွိေသာ အေဖသည္ ၾကက္သားဟင္းျဖင့္ ဧည့္ခံႏိုင္မည္မဟုတ္။ အသက္ ၈၀ ေက်ာ္ အဘိုးအိုသည္ ထို လူ (ခ်ီ) မ်ား ေျပာေသာ အရည္မရအဖတ္မရ အမ်ဳိးသားေရးစကားကို နားေထာင္မည္ မဟုတ္ေတာ့။ အဘိုးအိုသည္ ႏိုင္ငံေရးယုံၾကည့္ ခ်က္ျဖင့္ မိသားစုကို စြန္႔ခြာခဲ့ေသာ သားကိုမေတြ႔ ခဲ့ရသည္မွာ ႏွစ္ ၂၀ ၾကာခဲ့ၿပီ။

သင္ခန္းစာအရ လူ (ခ်ီ) မ်ားေျပာေသာ စကားကိုလည္း ယုၾကည္မည္မဟုတ္ေတာ့။ “တကၠသီလာမွာ ပါေမာကၡျဖစ္ခ်င္တဲ့ သားက အေဖတို႔နဲ႔ မေတြ႔ရတာ ခုဆို ႏွစ္ ၂၀ နီးပါး ရွိၿပီ၊ ဘယ္ေတာ့ ျပန္လာႏိုင္မလဲ” ဟုေမးျပန္သည္။ ဟာသေျပာတတ္ေသာ အေဖ့ကို က်ေနာ္သည္ ဟာသျဖင့္ ျပန္ေျဖရန္ႀကိဳးစားခဲ့သည္။

“အေဖေျပာတဲ့ လူ (ခ်ီ) မ်ား ေသတဲ့အခ်ိန္မွ ျပန္လာမယ္” ဟုျပန္ေျဖေတာ့ ...

“ဟဟဟဟဟဟဟဟ” ဟုေလွာင္ေျပာင္ရယ္ေမာကာ၊ “ လူ (ခ်ီ) ဆိုတာ ဘယ္ေတာ့မွ မေသဘူးကြ မွတ္ထား” ဟုေျပာကာ ဖုန္းခ်လိုက္ေတာ့သည္။

လွေရႊ