သာထက္ေအာင္ ● အတုဝကၤပါထဲမွာ


သာထက္ေအာင္ ● အတုဝကၤပါထဲမွာ
(မုိးမခ) ဧၿပီ ၂၃၊ ၂၀၁၇

၁၉၉၃ ခု ဒီဇင္ဘာလထုတ္ “ ခ်ယ္ရီ” မဂၢၢဇင္းမွာ “ႏွေျမာတသ” ဆုိတဲ့ ဝတၳဳတုိေလးတပုဒ္ ကြၽန္ေတာ္ ေရးခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဝတၳဳ ေၾကာင္းေလးက ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ေလထန္ကုန္းမွာဆုံတတ္ၾကတဲ့ စာေပေလာကသားေတြ အရက္အတုေတြ မွီဝဲေနရတဲ့ အ ေၾကာင္းေလးကုိ ဟာသေႏွာေရးထားၿပီး အဆုံးမွာ ခါးပုိက္ႏႈိက္အစစ္မဟုတ္တဲ့ မရွိလုိ႔၊ လြယ္လြယ္ရလုိ႔ ႏိႈက္တတ္တဲ့ “ခါး ပုိက္ႏိႈက္အတု” ဆုိတာေတာင္ ရွိတဲ့အေၾကာင္းေခတ္ကုိ သေရာ္ထာတဲ့ ဝတၳဳတုိေလးပါ။ သကၠရာဇ္ကုိ တြက္စစ္ၾကည့္ ေတာ့ ဝတၳဳတုိေလးရဲ႕ သက္တမ္းက ၂၄ႏွစ္ျပည့္ပါေတာ့တယ္။

ဆယ္စုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အရက္အတုနဲ႔ ႏွစ္ပါးသြားခ့ဲရတဲ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ျမန္မာေတြဘဝဟာ ေတြးၾကည့္ရင္ ေတာ္ေတာ္ဝမ္းနည္းဖုိ႔ေကာင္းပါတယ္။ ရွာရခက္လွတဲ့ ႏြမ္းႏြမ္းဖတ္ဖတ္ ညစ္ညစ္ပတ္ပတ္ ေငြစကၠဴေလး အခ်ိဳ႕ရဖုိ႔ နဖူးကေခြၽး ေျခမက်ေအာင္ လႈပ္ရွားရုန္းကန္ခံရၿပီး ရလာတဲ့အႆျပာေလးထဲက အခ်ိဳ႕အဝက္ကုိ အပမ္းေျဖ အေမာေျပတခြက္တဖလားခ်ေတာ့ အတုနဲ႔ အားရတဲ့ အျဖစ္ဟာ တကယ္ေတာ့ ဆုိးဝါးလွပါတယ္။ ဟုိတုန္းကေတာ့ ဘီအီထဲ ေတာအရက္ေရာတဲ့ ဘီအီးအတု၊ ေနာက္ ရမ္အတု၊ ဒီဘက္ေခတ္ေရာက္လာေတာ့ တတ္ႏုိင္သူမ်ားက ျပည္တြင္းျဖစ္အရက္ကုိ အယုံအၾကည္မရွိၾကေတာ့ စေကာ့ ဝစကီမွီဝဲလာၾကၿပီး အတင့္အသင့္ရွိတဲ့ လူေတြကလည္း ျပည္တြင္းျဖစ္ကုိေရွာင္… အနိမ့္ဆုံး ေဂ်ာ္နီလမ္းေလွ်ာက္ အနီ အနက္ေလာက္မွ အရက္လုိ႔ထင္တဲ့ေခတ္ကုိေရာက္လာပါတယ္။

ေစ်းႀကီးအရက္ကုိ အင္ထုရတာ သူ႔အတြက္ ပုိတြက္ေျခကုိက္ေလေတာ့ စီးပြားေရးသမား ဘနဖူးသုိက္တူးခဲ့သူေတြ ရမ္ ေလာက္ကုိမတုၾကေတာ့ပဲ ခ်ီးဗားစ္၊ ဘလက္ေလဘယ္တုိ႔ တုရတာပုိအက်ိဳးအျမတ္မ်ားေလေတာ့ ေရႊျပည္ႀကီးမွာ ေငြယား ေလးရွိလုိ႔ ခ်ီဗားစ္ေသာက္တယ္။ ဘလက္ေသာက္တယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဘုရားသ တေပေတာ့၊ ေရႊျပည္ႀကီးမွာ အတု ၂ ခါ မိခဲ့ဖူးပါတယ္။

ဒီႏွစ္ ႏွစ္ဆန္းပုိင္းက ေရႊျပည္ႀကီးကုိ အလည္ျပန္သြားတဲ့ တူမတစ္ေယာက္က ရန္ကုန္ျပန္လက္ေဆာင္အျဖစ္ ဘလက္ေလ ဘယ္ လီတာပုလင္းတလုံး လက္ေဆာင္ေပးပါတယ္။ ညည္း ဘယ္ကဝယ္ခဲ့တာလဲလုိ႔လဲ မေမးမိပါဘူး။ ေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္နဲ႔ တစ္ေလာေလးက သတိရလုိ႔ ေဖာက္ေသာက္ၾကည့္ေတာ့ “အတု” ဆုိတာႀကီးနဲ႔ တည့္တည့္တုိးပါေလေရာ။ ဒါနဲ႔ တူမျဖစ္သူ ကုိ နင္ အရက္ပုလင္း ဘယ္ကဝယ္ခဲ့တာလည္းေမးေတာ့ ရန္ကုန္ကတဲ့၊ မဂၤလာေဆာင္ဧည့္ခံပဲြမွာပုိေနလုိ႔ ဦးေလးအတြက္ တလုံးယူလာေပးတာတဲ့၊ ဘာျဖစ္လုိ႔တုန္းဆုိေတာ့ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မွာစုိးလုိ႔ ဘာမွမျဖစ္ပါဘူးကြာဆုိၿပီး ဖုံးခ်လုိက္ရပါတယ္။

ကြၽန္ေတာ္ဆုိလုိခ်င္တာက ဒီအရက္အတု ဆုိတာႀကီးက အတုေပါင္းမ်ားစြာ ရွိတဲ့ ေရႊျပည္ႀကီးမွာ သူဟာသက္တမ္းအရွည္ဆုံးနဲ႔ လူကုိ ဒုကၡအေပးဆုံးမုိ႔ ဒါကုိ ကြယ္ေပ်ာက္သြားေအာင္ ဘယ္လုိလုပ္ၾကမလဲဆုိတာ ဝုိင္းဝန္းစဥ္းစားဖုိ႔လုိပါၿပီ။ အရက္တုေတြ ကုိမွီဝဲရင္း အရြယ္မတုိင္ခင္ ကိစၥေခ်ာကုန္ၾကလုိ႔ “မအုိေဆး” လုိ႔ အမည္တစ္မိ်ဳးနဲ႔ ထင္ရွားေနတဲ့ အရက္အတုကုိ အမ်ိဳးသား ေရးျပႆနာအျဖစ္ ရႈျမင္ၿပီး ဥပေဒနဲ႔စနစ္တက် ကုိင္တြယ္ေျဖရွင္းဖုိ႔လုိပါၿပီ။

ဒါေပမယ့္ စိတ္ပ်က္ဖုိ႔ေကာင္းတာက ဒီကိစၥကိုေျဖရွင္းဖုိ႔ တာဝန္အရွိဆုံးပုဂိၢဳလ္ျဖစ္တဲ့ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးဆုိတဲ့သူက အရက္ကုိ ႏုိင္ငံျခားကတင္သြင္းဖုိ႔ဆုိတာက ဗုဒၶဘာသာႏုိင္ငံျဖစ္ေနေတာ့ လုပ္ရကိုင္ရခက္တယ္လို႔  ေဖ့ဘြတ္ထဲမွာ ဖတ္ လုိက္ရပါတယ္။ သူ႔စကားအသြားအလာအရဆုိရင္ ဗုဒၶဘာသာႏုိင္ငံျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ အရက္စစ္ အရက္မွန္ကုိ ႏုိင္ငံျခားက မတင္သြင္းပဲ အရက္အတုကုိ အစစ္ေစ်းေပးေသာက္ၿပီး မရဏစခန္းျမန္းၾကေပေရာ့၊ ဘယ္သူေသေသငေတမာဖုိ႔ေလာက္ သိတဲ့ ဘနဖူးသုိက္တူးမယ့္ အတုလုပ္ငန္းရွင္ေတြ ႀကီးပြားတာကုိ လက္ပုိက္ၾကည့္ေနၾကရမယ့္ပုံပဲ။

ျပႆနာက အေတြးအေခၚျပႆနာပါ။ အေယာင္ေဆာင္ဗုဒၶဘာသာေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားရွိတဲ့ ေရႊျပည္ႀကီးမွာ ကိစၥတခုကုိ ရႈျမင္သုံးသပ္ၾကရာမွာ လူအထင္ႀကီးခံခ်င္တဲ့အတၱေၾကာင့္ လက္ေတြ႔က်သလား မက်သလားမစဥ္းစားအားေတာ့ပဲ ကုိယ့္ ကုိယ္ကုိယ္ သူေတာ္စင္ႀကီး၊ ဘာသာေရးကုိင္းရႈိင္းသူႀကီးအျဖစ္ ျမင္ေအာင္ ထင္ေအာင္ ႀကိဳးစားတတ္ၾကပါတယ္။ ေလာ ကီနဲ႔ ဘာသာေရး ေရာေထြးဆဲပါ။

ဘုရားလက္ထက္ကတည္းက ရိွခဲ့တဲ့ ဒီသူရာယဥ္ေက်းမႈဟာ ႏွစ္ပရိေစၦ ဒၾကာေညာင္းလွပါၿပီ။ ေမ့ေလ်ာ့ျခင္းလုိျဖစ္ေစတဲ့အရက္ကုိ ငါးပါးသီလထဲမွာထည့္ၿပီး တားျမစ္ခဲ့တာ အရက္ရဲ႕ဆုိးကိ်ဳးကုိသိလုိ႔ ဘုရားက တားတာပါ၊ ဒါ ဘာမွ အျငင္းပြားစ ရာမရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဘုရားလက္ထက္ေတာ္ကစလုိ႔ ခုထိ အရက္ယဥ္ေက်းမႈခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားပလား၊ ဆထက္ထမ္း ပုိးတုိး လုိ႔ေတာင္ ေသာက္လာၾကပါေသးတယ္။ ကမၻာႀကီးတခုလုံး ပုလင္းဖြင့္သံ ဖန္ခြက္ခ်င္းခတ္သံေတြ မၾကားခ်င္မွ အဆုံးပါ။ ခုဆုိ အမ်ိဳးသမီးေတြေတာင္ အရက္ေရစီးေၾကာင္းထဲ အေတာ္မ်ားမ်ား ေမ်ာပါလာၾကတာကုိ ေတြ႔ေနရပါတယ္။

အခုလုိ ကမၻာနဲ႔အဝွမ္း ေရႊျပည္ႀကီးအပါအဝင္ အရက္ကုိေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီး ေသာက္ေနၾကတဲ့အခ်ိန္မွာ ဘာသာေရးဆရာေတြ ေဆးပညာရွင္ေတြ လူမႈေရးပညာရွင္ေတြ ေရးသားေဟာေျပာေနရင္းနဲ႔ဲ႔ပဲ အရက္ရဲ႕ေသာက္သုံးမႈဟာ ေၾကာက္ခမန္းလိလိ တုိးပြားေနပါတယ္။ ဒီအထဲမွာမွ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ေရႊျပည္ႀကီးက တာဝန္ရွိသူေတြက ျပည္သူေတြ အရက္တုရဲ့ဒဏ္က ကင္း လြတ္ေအာင္၊ အရက္အစစ္ကုိ ေသာက္သုံးႏုိင္ေအာင္ ဘယ္လုိၾကံဆေဆာင္ရြက္မလဲဆုိတာ မစဥ္းစားပဲ တခါလာလဲ ဗုဒၶ ဘာသာ ႏုိင္ငံဆုိတာႀကီးနဲ႔ ေကြ႔ပတ္ေရွာင္ရွားေနတာေတာ့ စိတ္ပ်က္ဖုိ႔ေကာင္းပါတယ္။ ဒီၾကားထဲ  အရက္ဆုိတာ ဘုရား လည္း မႀကိဳက္ပါဘူးလုိ႔ ေျပာပါေသးတယ္။ အရက္ဆုိတာ ဘုရားလည္း မႀကိဳက္ဘူး၊ မယားလည္း မႀကိဳက္ဘူး၊ ဘယ္မိဘ ကမွလည္း သားသမီးကုိ အရက္ေသာက္သင္မေပးဘူး၊ ဘယ္ဘာသာေရးကမွလည္း အရက္ေသာက္တာေကာင္းတယ္လုိ႔ မညႊန္ၾကား မေဟာေျပာခဲ့ဘူး။ ဒါေပမယ့္ လက္ေတြ႔ဘဝမွာေတာ့ အရက္ဟာ လူမႈကိစၥ ေနရာအေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ေနရာယူ ေနတယ္။ အရက္တြင္က်ယ္မႈဟာ ကမၻာ့က်န္းမာေရးကုိေတာင္ ၿခိမ္းေျခာက္ေနမွေတာ့ အရက္အတုေသာက္ရတဲ့ ျမန္မာ့ က်န္းမာေရးကေတာ့ စဥ္းစားရဲစရာေတာင္မရွိပါဘူး။

ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ထြန္းကားလာခဲ့တဲ့ အရက္အတုစီးပြားေရးကုိ ပေပ်ာက္ေအာင္၊ တုိုင္းျပည္ရဲ႕ အညႊန္႔အဖူးေလးေတြ လူညႊန္႔ မတုန္းေအာင္၊ အရြယ္မတုိင္ခင္ လူေလာကက စြန္႔ခြာမသြားေအာင္ ဒီ “အရက္အတု” ကုိ ဥပေဒ နည္းဥပေဒေတြနဲ႔ တိတိိက် က်ျပတ္ျပတ္သားသားအေရးမယူပဲ ဗုဒၶဘာသာႏုိင္ငံမုိ႔ အရက္ကုိ ႏုိင္ငံျခားကမတင္သြင္းပဲ ျပည္တြင္းျဖစ္ ဝိသမေလာဘ သားေတြရဲ႕ အရက္အတု (မအုိေဆး) နဲ႔ပဲ စခန္းသြားၾကမယ္ဆုိရင္ျဖင့္ ... တုိင္းျပည္ရဲ႕ အနာဂတ္ ေတြးသာၾကည့္ၾကပါေတာ့။

သူ႔အသက္သတ္ျခင္းဆုိတဲ့ ပါဏာတိပါတကံကုိ ဗုဒၶဘာသာဝင္တုိင္း က်ဴးလြန္ရမွာ ေၾကာက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လက္ေတြ႔ ဘဝမွာေတာ့ ဘုန္းႀကီး ရဟန္း သံဃာေတာ္ေတြအပါအဝင္ အသားငါးေတြ စားသုံးေနၾကတာပါပဲ။ ငါးပါးသီလထဲမွာ ျပဌာန္းထားတဲ့ သူ႔အသက္သတ္ျခင္းကုိ ေစ်းထဲမွာ ေန႔စဥ္ေရာင္းဝယ္ေဖာက္ကားေနတဲ့ အသားငါးမ်ားနဲ႔ ေရာေထြးစဥ္းစားမယ္ ဆုိရင္ေတာ့ ရႈပ္ေထြးကုန္ပါလိမ့္မယ္။ အရက္အတုကိစၥမွာလည္း အရက္ေသာက္သုံးျခင္းေလ်ာ့က်ေအာင္ အရက္ရဲ႕ဆုိးက်ိဳး အျပစ္ေတြေဖၚထုတ္မွာက ဘာသာေရး ဆရာေတြ၊ ရဟန္းသံဃာေတြ၊ ေဆးပညာ လူမႈေရးပညာရွင္ေတြ လုပ္ပါလိမ့္မယ္။  အဲ ... မလႊဲမေရွာင္ႏုိင္တဲ့ ဒီအရက္ေသာက္သုံးျခင္းအမႈကုိ မရပ္တန္႔ႏုိင္ေတာ့ သူ႔ေစ်းသူ႔ဟာနဲ႔ အႏၱရာယ္မရွိတဲ့ စစ္မွန္တဲ့ အရက္ကုိ ျပည္ သူေတြေသာက္သုံးႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမွာက အုပ္ခ်ဳပ္သူအစုိးရရဲ႕ တာဝန္သာလွ်င္ျဖစ္ပါတယ္။

ခုေတာ့ ေရႊျပည္ႀကီးမွာက အရက္ဝယ္တဲ့အရြယ္၊ အရက္ေရာင္းတဲ့အခိ်န္၊ အရက္အတု ... ဘာကုိမွ် စနစ္တက် မကိုင္ တြယ္ေတာ့ တုိင္းျပည္ရဲ႕ လူသားအရင္းအျမစ္ေတြ ဆုံးရႈံးပါတယ္။ ၾသစေတ်းလ်မွာ အသက္ ၁၈ ႏွစ္ မျပည့္သူ အရက္ဝယ္ ခြင့္မရွိပါဘူး။ ဘယ္ဘား ဘယ္အရက္ဆုိင္မွ မနက္ ၁၀ နာရီမထုိးခင္ ဖြင့္ခြင့္မရွိပါဘူး (ကာစီႏုိကလဲြလုိ႔)။

ခ်ဳပ္ရရင္ေတာ့ ေရႊျပည္ႀကီးမွာ ဖင္အတု၊ ရင္အတု၊ အရက္အတု၊ ေဆးဝါး အတု၊ ေငြစကၠဴအတု၊ PhD အတု၊ ဘုန္းႀကီးအတု၊ မ်ိဳးခ်စ္အတု၊ အလွဴခံအတု၊ ပဲဆီ စားအုန္းဆီေရာတာ၊ ငါးပိထဲ ဟုိဟာဒီဟာေတြေရာတာ၊ ငရုတ္သီးမႈန္႔ မစစ္တာ၊ ဓါတ္ဆီ အရည္အေသြးညံ့တာ ... ထားပါေတာ့။ ဒါေတြခ်ဳပ္ၿငိမ္းဖုိ႔ ခု ျပည္သူ႔အစုိးရဆုိတာႀကီး တက္လာၿပီ။ မၾကာခင္ အတုေတြ ကြယ္ေပ်ာက္ေတာ့မယ္ထင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သိပ္အေသအခ်ာႀကီး တြက္လုိ႔ေတာ့ မရေသးဘူး။ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာလည္း စစ္သားအစိတ္သား အေရာခံထားရတယ္။ အစုိးရအဖဲြ႔ထဲမွာလည္း ေဘာင္ဘီခြ်တ္အတုေတြ၊ ဒီမုိအေယာင္ေဆာင္ေတြ၊ ျပည္သူနဲ႔အတူဆုိၿပီး စာတန္းတံဆိပ္အတုကပ္ထားတဲ့ စစ္ေခါင္းေဆာင္ေဟာင္းေတြ… အင္း … တေန႔ေန႔ေတာ့ အတုေတြ ေပ်ာက္တန္ေကာင္းပါရဲ႕။

သာထက္ေအာင္