ေမစာ - ေနာင္ေက်ာ္ရဲ့ အျငင္းပယ္ခံ နိုင္ငံေရးစာတမ္းတစ္ေစာင္


ေမစာ - ေနာင္ေက်ာ္ရဲ့ အျငင္းပယ္ခံ နိုင္ငံေရးစာတမ္းတစ္ေစာင္
(RFA အပတ္စဥ္က႑) မိုးမခ၊ ေမ ၁၁၊ ၂၀၁၇
(စာေရးသူ ေဖ့စ္ဘြတ္ကေန ကူးယူေဖာ္ျပပါတယ္)


ေမစာ အမွတ္တရ (၃၂)
အႀကံျပဳခ်က္ေတြကို ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာႀကိဳဆိုပါတယ္။ ေက်းဇူးပါ။

မဂၤလာပါ ...
၂၀၁၆ခု ဒီဇင္ဘာ ၁ ရက္က က်င္းပသြားခဲ့တဲ့ ေခတ္ၿပိဳင္သမိုင္းစာေပစာတမ္းဖတ္ပြဲအတြက္ ဖတ္ခြင့္ျပဳမယ့္စာတမ္းေရြးခ်ယ္ရာမွာ အေတာ္ေလးလႈပ္လႈပ္ရြရြ ျဖစ္သြားတာ ၾကားလိုက္ရပါတယ္။ ျဖစ္သြားရတဲ့ အေၾကာင္းကေတာ့ တခ်ိဳ႕ပညာရွင္ေတြဆီက စာမူေတြဖိတ္ေခၚ၊ ဖိတ္ေခၚေတာ့ စာတမ္း ေတြ ပို႔။ ဒါေပမယ့္ အေၾကာင္းတစ္ခုမဟုတ္တစ္ခုေၾကာင့္ တခ်ိဳ႕စာတမ္းေတြ ဖတ္ခြင့္မရလိုက္ပါဘူး။ ေရးရတာပဲ အဖတ္တင္ၿပီး ဖတ္ခြင့္မရေတာ့ တခ်ိဳ႕စာတမ္းရွင္ေတြ စိတ္မသက္မသာျဖစ္ၾကေပါ့။ ဒီလို ဖတ္ခြင့္မရတဲ့ စာတမ္းရွင္ေတြထဲမွာ “ေနာင္ေက်ာ္”လည္း တစ္ေယာက္ေပါ့။ သူအခ်ိန္ေပး ေရးထားရ တဲ့ စာတမ္းကို အေဟာသိကံ ဘယ္အျဖစ္ခံနိုင္ပါ့မတုံး။ သူ႔စာတမ္းကို စာတစ္အုပ္ေပတစ္အုပ္ ပုံႏွိပ္ၿပီး ထုတ္လိုက္တာေပါ့။ “ၿငိမ္းခ်မ္းေရးခရီးႏွင့္ ေကြ႕ေကာက္မတ္ေစာက္ေသာလမ္းမ်ား” တဲ့။ ဒီစာအုပ္ကို ဖတ္ရင္းက ဒီစာတမ္းကို ဖတ္ခြင့္ အပယ္ခံရတာနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဉာဏ္မီသမၽွ ဆင္ျခင္ေနမိပါတယ္။

 တစ္ေၾကာင္းက အေတာ္ရွင္းပါတယ္။ အဲဒါက စာတမ္းဖတ္ပြဲအမည္ ေျပာင္းသြားတဲ့အခ်က္ ေၾကာင့္ပါ။ ေနာင္ေက်ာ္ရဲ့ နိဒါန္းစာအရဆိုရင္ ေနာင္ေက်ာ္နားလည္ထားတဲ့ စာတမ္:ဖတ္ပြဲအမည္က “ေခတ္ၿပိဳင္ နိုင္ငံေရး သမိုင္းစာေပ စာတမ္:ဖတ္ပြဲ” ပါ။ ဒါေပမယ့္ စာတမ္းေတြ ေရြးခ်ယ္တဲ့အခ်ိန္မွာ နိုင္ငံေရးကို ျဖဳတ္ၿပီး “ေခတ္ၿပိဳင္သမိုင္းစာေပစာတမ္းဖတ္ပြဲ” ျဖစ္သြားပါၿပီ။ ဒီေတာ့ နိုင္ငံေရးသမိုင္းကို ေဇာင္းေပးေရးထားတဲ့ ေနာင္ေက်ာ္ရဲ့ စာတမ္း ေဘာင္မဝင္ေတာ့ဘူးေပါ့။ စာတမ္းဖတ္ပြဲ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ မဆီေလ်ာ္လို႔ဆိုၿပီး ပယ္မယ္ဆို ပယ္ခြင့္ရွိတာပါပဲ။

 ဒါေပမယ့္ ေနာင္ေက်ာ့္ဘက္က ျပန္ၾကည့္ရင္ေတာ့ ေစာဒက ဝင္စရာ ရွိေနျပန္ပါတယ္။ ေရးထားတာေတြက ျပည္တြင္းစစ္မီးသမိုင္းကို လြတ္လပ္ေရးရၿပီးစကာလက အစခ်ီၿပီး ဒီေန႔ေခတ္ ကာလအထိ ဆန္႔ၿပီးေရးထားတာကိုး။ ဒီေတာ့ ဒါကိုေကာ ေခတ္ၿပိဳင္သမိုင္းလို႔ ေျပာရင္မရဘူးလား။ ေရးထားတာက ေခတ္ၿပိဳင္သမိုင္းမွ သမိုင္းေလ။ ပြဲစီစဥ္တဲ့ အႀကီးအကဲေတြလည္း ဒါကို မသိဘဲ ဘယ္ေနပါ့မလဲ။ ဒါျဖင့္ ဘာျဖစ္လို႔ ပယ္သလဲ။

ဒီအေၾကာင္းကို ေနာင္ေက်ာ္ရဲ့နိဒါန္းမွာ အထင္အရွား ဖတ္နိုင္ပါတယ္။ သူ႔စာတမ္းကို ပယ္တဲ့ အခါ အေၾကာင္းၾကားစာကို ေနာင္ေက်ာ္က ျပန္ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ “လူႀကီးမင္း၏စာတမ္းသည္ လက္ရွိ ေဆာင္ရြက္ေနေသာ ၿငိမ္:ခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားတြင္ ျပႆနာရွိသည္ဟု ယူဆေသာေၾကာင့္ ဆိုင္းငံ့ထားရန္ ေကာ္မတီဝင္ မ်ားႏွင့္ သဘာပတိအဖြဲ႕ဝင္မ်ားက ဝမ္းနည္းစြာ ဆုံးျဖတ္ခဲ့ေၾကာင္း” လို႔ အေၾကာင္းၾကားစာမွ ေဖာ္ျပထားပါသတဲ့။ ဒီေတာ့ ထပ္ၿပီး စဥ္းစားစရာ ေပၚလာပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က ေရာ အခုထိေရာက ၿငိမ္:ခ်မ္းေရးတည္ေဆာက္မွု အားထုတ္ေနတာေတြက လက္စမွ မသတ္နိုင္ေသး တာ။ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုခုနဲ႔ပတ္သက္လို႔ အျငင္းပြားစရာရွိတာမ်ိဳးကို ေရးထားရင္ ျပႆနာေပၚနိုင္တာ ေသခ်ာေပါက္ေပါ့။ ေနာင္ေက်ာ္က ဘာေတြေရးထားလို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ငန္းစဥ္ေတြမွာ ျပႆနာၾကဳံ နိုင္တာလဲ။

 ေနာင္ေက်ာ္ေရးထားတာေတြ အေစ့အစုံ အစီရင္ခံေနလို႔ မျဖစ္နိုင္ပါဘူး။ ဒီေတာ့ သူ႔မာတိကာ ကို အၾကမ္းသေဘာ အစီရင္ခံခြင့္ျပဳပါ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အဓိပၸာယ္တဲ့။ ျပည္တြင္းစစ္အစနဲ႔ သမိုင္း အက်ဥ္းတဲ့။ စစ္ေျခလွမ္းေနာက္က ကပ္လိုက္လာတဲ့ၿငိမ္:ခ်မ္းေရးတဲ့။ ေဆြးေႏြးဖက္ အေျပာင္းအလဲ မ်ားတဲ့။ လက္ရွိၿငိမ္းခ်မ္းေရးက ဘယ္သူ႔လက္ထဲမွာလဲတဲ့။ ေနာက္ေတာ့ ျခဳံငုံ သုံးသပ္ခ်က္ေပါ့ေလ။


 တစ္ခန္းခ်င္းစီၾကည့္လိုက္ရင္ ျပည္တြင္းစစ္မီးစေတာက္လာခဲ့ပုံနဲ႔ ၿငိမ္:ခ်မ္းေရးရေအာင္ ျပန္ အားထုတ္ၾကပုံကို မွတ္တမ္းတင္ထားတာပါပဲ။ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးစမွာ နိုင္ငံေရးအယူအဆ ကြဲရာက အင္အားၿပိဳင္ၾကတယ္။ အာဏာလက္ရွိသူေတြက အာဏာလက္မဲ့ေတြကို ဖိႏွိပ္ၾက၊ ရန္ရွာၾကတယ္။ အဲဒီမွာ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီေတြက ေတာထဲေရာက္သြားတယ္။ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မွိုင္း ဦးေဆာင္ တဲ့ ျပည္တြင္းၿငိမ္:ခ်မ္းေရးအဖြဲ႕က သူမနာ ကိုယ္မနာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဖာ္ေဆာင္ဖို႔ အားထုတ္ၾကတယ္။ အဆင္မေျပဘူး။ ဦးေနဝင္းဦးေဆာင္တဲ့အစိုးရအဖြဲ႕ေတြနဲ႔ လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕အစည္းတမ်ိဳးၿပီးတမ်ိဳးနဲ႔ ေဆြးေႏြးၾကတယ္။ လက္ဝဲအင္အားစုေတြနဲ႔ ေဆြးေႏြးတယ္။ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ အင္အားစု ေတြနဲ႔ ေဆြးေႏြးတယ္။ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီနဲ႔ ေဆြးေႏြးတယ္။ ၁၉၈၈ ေနာက္ပိုင္း အာဏာသိမ္းအစိုးရ လက္ထက္မွာလည္း တိုင္းရင္းသားေတြနဲ႔ ေဆြးေႏြးခဲ့တယ္။ အရာမထင္ မေအာင္ျမင္ခဲ့ဘူး။ ဒါသမိုင္း ေၾကာင္းကို အရင္းတိုင္း တင္ျပတာပါပဲ။

သမိုင္းကို သုံးသပ္ရာမွာေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအဆုံးအျဖတ္ ဘယ္သူ႔အေပၚမွာ တည္မွီေနသလဲ ဆိုတာ စဥ္းစားထားပါတယ္။ အေျဖက ရိုးရိုးရွင္းရွင္းေလးပါပဲ။ စစ္တပ္ (တပ္မေတာ္) လက္ထဲမွာပဲ အဓိကရွိေနတယ္လို႔ ေျပာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္တဲ့။ အဲဒီလို သုံးသပ္သြားပါတယ္။ ဒါကလည္း ေနသိ လသိ ကမၻာသိ ဆိုသလို အမ်ားသိၿပီးသားပါပဲ။

 သမိုင္းကလည္း အရင္းတိုင္း၊ သုံးသပ္ခ်က္ကလည္း အမ်ားသိ သုံးသပ္ခ်က္။ ဒီစာတမ္းက ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ငန္းစဥ္ေတြမွာ ဘယ္လိုမ်ားအႏၲရာယ္ျပဳနိုင္ပါလိမ့္။ စဥ္းစားရ ေတာ္ေတာ္ၾကပ္တဲ့ ကိစၥပါ။

စာတမ္းေရြးခ်ယ္ေရးအဖြဲ႕ဝင္ေတြပဲ အစဥ္းစားလြန္ေနေလသလား။ ဒီစာတမ္းပါ အခ်က္အလက္ ေတကို ၾကားရရင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေဖာ္ေဆာင္ ေပးနိုင္တဲ့ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုခုကမ်ား သူတို႔ကို ေဝဖန္ပုံ ျပင္းထန္လြန္းတယ္၊ ဒါသူတို႔ကို ေစာ္ကားတာပဲ ဆိုၿပီး အကဲဆတ္တတ္လို႔ေလလား။ ဒါလည္း ထည့္ စဥ္းစားရတာေပါ့။

နိုင္ငံ့အေရးလုပ္တယ္ဆိုတာ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္တယ္ဆိုတာ အကဲဆတ္သူေတြနဲ႔ တယ္ၿပီး တည့္မယ္မထင္ပါဘူး။ နိုင္ငံ့ၿငိမ္:ခ်မ္းေရးလုပ္ၿပီဆိုတာနဲ႔ ျပည္သူေတြကို ေစတနာထားရေတာ့မယ္။ ကိုယ့္အေရး ကိုယ့္ဆႏၵထက္ ျပည္သူ႔အေရး ျပည္သူ႔ဆႏၵကို ေရွ႕တန္းတင္ရေတာ့မယ္။ တစ္ဖက္ အဖြဲ႕ အစည္းေတြနဲ႔ ေျပာမယ့္ဆိုမယ့္အခါ ငါ့သေဘာက် ငါ့စိတ္ဓာတ္ ဒင္းတို႔ဘက္က ေျပာကို ေျပာရ၊ လိုက္ေလ်ာရမယ္လို႔ ျပ႒ာန္းထားလို႔ မရဘူး။ ျပည္သူ႔အက်ိဳးကိုငဲ့ၿပီး သူ႔ဘက္က ေလၽွာ့တန္တာ ေလၽွာ့ ေစခ်င္သလို ကိုယ့္ဘက္ကလည္း ေလၽွာ့တန္တာ ေလၽွာ့ရမယ္။ နိုင္ငံေရးကိစၥေတြ သိလြန္းတတ္လြန္း လို႔ မဟုတ္ေပမယ့္ အစီရင္ခံခြင့္ျပဳပါ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေစတနာစစ္ ေစတနာမွန္ ဆႏၵစစ္ဆႏၵမွန္ ရွိသူတိုင္း အေျခခံအားျဖင့္ အကဲမဆတ္ဖို႔၊ အထိမခံ ေရႊပန္းကန္မျဖစ္ဘဲ အရာရာကို ေထာင့္ေစ့ ေအာင္ ဆင္ျခင္တတ္ၿပီး သေဘာထားကေလးနည္းနည္းႀကီးဖို႔ လိုပါလိမ့္မယ္။ ဒီလိုသာ သေဘာ မႀကီးရင္ေတာ့ အဲဒီလို အဖြဲ႕အစည္းမ်ိဳးကို ငဲ့ေနရတာ ေထာက္ထားေနရတာနဲ႔ ၿငိမ္:ခ်မ္းေရးခရီးက တုံ႔ဆိုင္းေနဦးမွာပါ။

 “ေနာင္ေက်ာ္”ရဲ့ စာတမ္းကို ဖတ္ခြင့္မျပဳတာဟာ နိုင္ငံေတာ္ရဲ့အေျခအေနကို တိုးတိုးတိတ္တိတ္ ေဖာ္ျပေနသလိုပါပဲ။ အေျခအေနဆိုတာက ေညာင္သီးလည္းစား၊ ေလးညႇို႔သံလည္း နားစြင့္ေနရတဲ့ အေနအထားကို ဆိုလိုပါတယ္။

စာေပျမင့္ၿပီး လူမ်ိဳးတင့္ပါေစ။ ။

 ေမစာ