ကုိေအာင္မႈိင္း ● သူ႔အရပ္နဲ႔ သူ႔ဇာတ္
(မုိးမခ) ဇြန္ ၂၁၊ ၂ဝ၁၇
(မုိးမခ) ဇြန္ ၂၁၊ ၂ဝ၁၇
ကေန႔ဗမာျပည္ႏုိင္ငံေရးကေတာ့ သူ႔အရပ္နဲ႔ သူ႔ဇာတ္လို႔ ေျပာရမလိုပါဘဲ။ သူလည္း သူ႔အရပ္နဲ႔သူ႔ဇာတ္၊ ကိုယ္လည္း ကိုယ့္ အရပ္နဲ႔ကိုယ့္ဇာတ္။ သူလည္း သူ႔ဇာတ္ဆရာနဲ႔သူ ကိုယ္လည္း ကိုယ့္ဇာတ္ဆရာနဲ႔ကိုယ္။ သူလည္း သူ႔မင္းသားနဲ႔ သူ၊ ကိုယ္လည္း ကိုယ့္မင္းသားနဲ႔ ကိုယ္။ သူလည္း သူ႔ဇာတ္ထုတ္နဲ႔သူ ကိုယ္လည္း ကိုယ့္ဇာတ္ထုတ္နဲ႔ကိုယ္။ အျပိဳင္ၾကဲ ေနၾကတာမ်ားဗ်ာ အကြပ္အညႇပ္မရွိ ပရမ္းပတာေတြျဖစ္ေရာလို႔ ေျပာရေတာ့မယ္ထင္ပါတယ္။ အားလံုးကေတာ့ ျပည္သူနဲ႔ အတူတို႔ ျပည္သူကိုအလုပ္ အေကြၽးျပဳဖို႔တို႔ကလည္းတဇာတ္ အမ်ဳိးသားႏုိင္ငံေရးလိုလို စီးပြားေရးသမားလိုလို စစ္ဗိုလ္လိုလို ေတြကလည္းတဇာတ္ အမ်ဳိး ဘာသာ သာသနာ မ်ဳိးခ်စ္ ဘာညာကိြကြဆိုသူမ်ားကလည္း တဇာတ္။ ေျပာရရင္ ဒီမိုကေရစီ ကႏုႏု ေသာင္းက်န္းသူေတြက အစုစု ဆိုသလိုပါဘဲ။
ေသာင္းက်န္းသူဆိုလို႔ အရင္ကေတာ့ ေတာခိုလက္နက္ကိုင္ဆိုသူေတြကိုေခၚၾကတာပါ။ အခုကေတာ့ ၿမိဳ႕ေပၚ ႏုိင္ငံေပၚ ေန ျပည္ေတာ္ေပၚမွာ ေပၚေပၚထင္ထင္ ေျဗာင္က်က် တိုင္းဖ်က္ ျပည္ဖ်က္အလုပ္ေတြလုပ္ေနၾကတဲ့ စစ္ဗိုလ္ဆိုးေတြ ဘုန္း ၾကီး ဆိုးေတြ ေၾကးစား လူဆိုး လူမိုက္ဆိုးေတြကို လူထုက သတ္မွတ္ေခၚေနၾကတာပါ။ ခက္တာက အဲဒီအုပ္စုဆိုးေတြအသီး သီးေနာက္မွာက အေထာက္အပံ့ေတြ ျပည့္ျပည့္စံုစံု ပိုပိုလွ်ံလွ်ံ ရွိေနၾကျပီး၊ ႏုိင္ငံေက်ာ္ပုဂၢိဳလ္ဆိုသူၾကီးမ်ားနဲ႔လည္း မကင္း ရာမကင္းေၾကာင္းေတြ ရွိေနၾကျပန္ေတာ့ မထိရဲ မတို႔ရဲေအာင္ျဖစ္ေနရတာလို႔ ေျပာရေတာ့မွာပါ။ က်ေနာ္ေဆာင္းပါးေရးတဲ့ အခါ သတိထားသံုးစြဲေလ့ရွိတာက စစ္ဗိုလ္ဆိုးေတြ ဘုန္းၾကီးဆိုးေတြ ေၾကးစား လူဆိုး လူမိုက္ဆိုးေတြဆိုျပီး ဒီပုဂၢိဳလ္မ်ားကို သာ ရည္ရြယ္ရင္းျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားေစလိုလို႔ျဖစ္ပါတယ္။
ဆိုးျခင္း ေကာင္းျခင္းဆိုသည္မွာ ထာဝရလကၡဏာ မေဆာင္ပါ။
ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ဆိုးျခင္းေကာင္းျခင္းဆိုတာ ပဋိပကၡတရားရဲ႕ သြင္ျပင္လကၡဏာေတြပါ။ ထာဝရလကၡဏာ မေဆာင္ပါဘူး။ ေကာင္းတယ္ဆိုတဲ့အထဲမွာ မေကာင္းတာေတြရွိေနၾကပါတယ္။ ဒီလိုဘဲမေကာင္းဘူးဆိုတဲ့အထဲမွာလည္း ေကာင္းတာေတြ ရွိ ေနၾကပါတယ္။ ဒါက သဘာဝရဲ ႔အမွန္တရားပါဘဲ။ ေကာင္းတာေတြမ်ားေနရင္ တခုလံုးျခံဳျပီးေကာင္းတယ္ေပါ့။ မေကာင္း တာေတြမ်ားေနျပန္ရင္ တခုလံုျခံဳျပီးမေကာင္းဘူးလို႔ ေျပာေလ့ရွိၾကတာေပါ့ဗ်ာ။ ဒီေနရာမွာ တခုသတိျပဳဖို႔လိုတာက ေကာင္း တယ္ ဆိုတဲ့အရာေတြမွာ အင္အားနည္းေနတဲ့ မေကာင္းတဲ့အရာေတြက အင္အားမ်ားလာမယ္ဆိုရင္ ေကာင္းတာကေန မေကာင္းတာကို ဘက္ေျပာင္းသြားေလ့ရွိပါတယ္။ ဒီလိုဘဲ မေကာင္းဘူးလို႔ျခံဳေျပာလို႔ရတဲ့အရာေတြမွာ အင္အားနည္း ေန ေသးတဲ့ ေကာင္းတဲ့အရာေတြက အင္အားမ်ားလာမယ္ဆိုရင္ တခုလံုးျခံဳျပီး ေကာင္းတယ္လို႔ သတ္မွတ္ရျပန္ပါတယ္။ ေျပာင္းလည္းတဲ့သဘာဝေတြရွိေနၾကတယ္ဆိုတာကို က်ေနာ္တို႔ ပိုင္ပိုင္ႏုိင္ႏုိင္ဆုပ္ကိုင္ႏုိင္မွ ေျပာင္းလည္းတဲ့သဘာဝေတြကို လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ အသံုးခ်ႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါမွ လူတဦးတေယာက္အတြက္ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ မာန္မာန ေတြဟာ ေကာင္းျခင္းဆိုးျခင္းကို ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ဆိုသလို ေျပာင္းလည္းႏုိင္တယ္ဆိုတာကို ႏွလံုးသြင္းႏုိင္ၾကလိမ့္မယ္ ထင္ ပါတယ္။
ေညာင္ႏွစ္ပင္မွသည္ပင္လံုဆီသို႔။
၁၉၉၃ ခုႏွစ္ကေန ၂ဝဝ၇ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ၃ ရက္ေန႔ထိ ၁၄ ႏွစ္ၾကာ က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ အမ်ဳိးသားညီလာခံေခၚတဲ့ ေညာင္ႏွစ္ပင္ညီလာခံကို က်ေနာ္တို႔ မေမ့ဖို႔လိုပါတယ္။ ၁၄ ႏွစ္ၾကာ ကာလာစံုတက္ေရာက္ၾကတဲ့ ပြဲၾကီးလည္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒီပြဲၾကီးက ၁၄ ႏွစ္ၾကာလို႔ျပီးလည္းသြားေရာ လူထုအတြက္ဘာက်န္သလည္းဆိုေတာ့ အမ်ားသိတဲ့အတိုင္း စာအုပ္စိမ္းတအုပ္ ထြက္လာပါတယ္။“ရာသက္ပန္ စစ္ကၽြန္ျပဳခံေရးအမိန္႔”စာအုပ္လို႔ဘဲေျပာရေတာ့မွာပါ။၂ဝဝ၈ ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဴပ္ပံုစည္းမ်ဥ္း လို႔လည္း တခ်ဳိ႕ကေျပာၾကတယ္။တခ်ဳိ႕ကလည္း နာဂစ္ကာလ ျမန္မာျပည္မွာ လူေတြေသာက္ေသာက္လည္းေသတဲ့အခ်ိန္မွာ ဝမ္း နည္းပူေဆြးျခင္းအထိမ္းအမွတ္ မလိမ့္တပတ္လုပ္အတည္ျပဳခဲ့တဲ့အတြက္ နာဂစ္ဖြဲ ႔စည္းပံုလို႔လည္း အမည္ေပးၾကျပန္ တယ္။ ဘယ္သို႔ဆိုေစေပါ့ဗ်ာ။ ၂ဝဝ၈ ေမႊခ်က္ကေတာ့ ကမ္းကုန္ေအာင္ေမႊခဲ့တာပါ။
က်ေနာ္တို႔သိရွိနားလည္ထားၾကတဲ့အတိုင္း သေဘာတရား၊ အျမင္၊ အယူအဆေတြကို ေအာင္ျမင္ေအာင္လက္ေတြ ႔လုပ္ ၾကရေလ့ရွိပါတယ္။ ဒါကို ႏုိင္ငံေရးစကားလံုးအေနနဲ႔ သေဘာတရားနဲ႔ လက္ေတြ ႔ဆိုျပီးလည္း ေျပာေလ့ရွိၾကပါတယ္။ ပထမ ဆံုးေျပာခ်င္တာက ေညာင္ႏွစ္ပင္ရဲ ႔သေဘာတရားကဘာလည္း။ ေညာင္ႏွစ္ပင္ညီလာခံလုပ္မယ္လည္းဆိုေရာ ၾကိဳတင္ေပး ထား တဲ့ သေဘာတရားလို႔ေခၚေခၚ ၾကိဳတင္ယူထားတဲ့ႏုိင္ကြက္လို႔ေျပာေျပာ တရားသူၾကီးခ်ဴပ္ ဦးေအာင္တိုးရဲ ႔ ႏုိင္ငံေတာ္ဖြဲ႕ စည္းပံုအေျခခံဥပေဒေရးဆြဲေရးအတြက္ အေျခခံမူ (၁ဝ၄) ခ်က္အတြက္ ဦးတည္ခ်က္ (၆) ရပ္ဆိုတာကို က်ေနာ္တို႔နဲနဲ ေတာ့ေျပာခ်င္ပါတယ္။ (၁၉၉၂) ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာလ (၂) ရက္ ေန႔စြဲနဲ႔ အမ်ဳိးသားညီလာခံ က်င္းပေရးေကာ္မရွင္ ဖြဲ႔စည္း ေၾကာင္း အမိန္႔အမွတ္ (၁၃/၉ ၂) အရ ထုတ္ျပန္ခဲ့တာပါ။
အမ်ဳိးသားညီလာခံတြင္ ႏုိင္ငံေတာ္ဖြဲ ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒေရးဆြဲေရးအတြက္ အေျခခံမူမ်ားခ်မွတ္ႏုိင္ရန္ ေဆြးေႏြးညိႇႏႈိင္းမႈမ်ားျပဳလုပ္ျပီး ဦးတည္ခ်က္ (၆) ရပ္ကို လမ္းညႊန္ခဲ့သည္လို႔ေရးထားျပီး ၎တို႔မွာ ....
(၁) ျပည္ေထာင္စု မၿပိဳကြဲေရး
(၂) တိုင္းရင္းသားစည္းလံုးမႈ မျပိဳကြဲေရး
(၃) အခ်ဳပ္အခ်ာအာဏာတည္တံ့ခိုင္ျမဲေရး
(၄) စစ္မွန္ေသာ ပါတီစံုဒီမိုကေရစီစနစ္ထြန္းကားေရး
(၅) ႏုိင္ငံေတာ္၌ တရားမွ်တျခင္း၊ လြတ္လပ္ျခင္းႏွင့္ ညီမွ်ျခင္းတည္းဟူေတာ ေလာကပါလတရားမ်ား ပိုမိုထြန္းကားေရး
(၆) အနာဂါတ္ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္၏ အမ်ဳိးသားႏုိင္ငံေရးဦးေဆာင္မႈအခန္းက႑တြင္ တပ္မေတာ္က ပါဝင္ထမ္းေဆာင္ႏုိင္ ေရးတို႔ျဖစ္ပါတယ္။
အခိုင္အမာဆိုလို႔ နံပါတ္ ၆ တခုထဲရွိပါတယ္။ က်န္တာေတြက အရပ္စကားနဲ႔ေျပာရင္ ဦးေအာင္တိုးရဲ ႔ေဖါေဖါေတြပါ။ နံပါတ္ ၆ အေတြးအေခၚနဲ႔ တနည္းေျပာရင္ ထာဝရစစ္ကြၽန္ျပဳဘို႔ အေတြးအေခၚနဲ႔စာအုပ္စိမ္းကို ထုတ္လုပ္ခဲ့တာပါ။ ၁၄ ႏွစ္လံုးလံုး တိုင္းရင္းသားတခ်ဳိ႕ကန္႔ကြက္တာကို ေခ်ာင္ထိုး၊ တခ်ဳိ႕အခြင့္အေရးေပးသိမ္းသြင္း၊ တခ်ဳိ႕ကို ေထာက္လွမ္းေရးက အၾကပ္ ကိုင္၊ အခ်ိန္ေကာင္းကိုေစာင့္ျပီး လူသိန္းခ်ီေသေၾက ထိခိုက္ဒဏ္ရာေတြရၾကလို႔ တႏုိင္ငံလံုးဝမ္းနည္းပူေဆြးေနခ်ိန္မွာ ခ်က္ ျခင္း ေကာက္ကာငင္က အတည္ျပဳခဲ့တာပါ။ ေျပာရရင္ေတာ့ ယုတ္ယုတ္မာမာ လက္ဦးမႈယူခဲ့တာပါ။
စာအုပ္္စိမ္းထြက္လာေတာ့ ညီလာခံအတြက္ဆိုတဲ့ ဒီအေျခခံမူက စာအုပ္စိမ္းရဲ႕ လံုးဝထပ္တူ အေျခခံမူျဖစ္လာပါတယ္။ က် ေနာ္ဆိုလိုတာက ညီလာခံေတာင္မလုပ္ရေသးဘူး။ ၾကိဳတင္ေဘာင္ခတ္ထားတာပါ။ ညီလာခံျပီးေတာ့လည္း ဒီအတုိင္း ထြက္လာခဲ့တာပါ။ ၁၄ ႏွစ္လံုးလံုး ဘယ္သူမွဒီအေျခခံမူကို မထိရ မတို႔ရ မပစ္မွားရဆိုတာမ်ဳိး တင္းတင္းၾကပ္ၾကပ္လုပ္ျပီး စာအုပ္စိမ္းကို ပံုႏွိပ္ထုပ္ေဝခဲ့တာပါ။ သေဘာတရားက ျမန္မာႏုိင္ငံသားေတြကို စစ္ကြၽန္ျပဳေရးျဖစ္ျပီး လက္ေတြ႔က စာအုပ္ စိမ္းထဲက ဥပေဒလိုလို အမိန္႔လိုလို လံုးေထြးေရာခ်ထားတဲ့ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ သက္ဆိုးရွည္ဘို႔ ဇြတ္ေရးထားတဲ့ စာတမ္း တေစာင္ထက္မပိုပါဘူး။ဒီစာအုပ္စိမ္းရဲ ႔ ပေရာဂကလည္း သိတ္ေတာ့မေသးလွပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔တိုင္းျပည္ တိုးတက္ေရး အတြက္ ဘာလုပ္လုပ္ ေရွ ႔က ကာဆီးထားတဲ့တံတိုင္းလိုျဖစ္ေနေတာ့တာပါ။ အဓိကကေတာ့ စစ္တပ္နဲ႔လူထုကို ရန္တိုက္ ေပးထားတဲ့ အလြန္စုတ္ျပတ္သတ္ေနျပီး ေအာ့ႏွစ္လံုးနာစရာ အေတြးအေခၚကလာတဲ့ ကိုယ္က်ဳိးစီးပြားကာကြယ္ေရးသက္ သက္သာျဖစ္ပါတယ္။
ဒုတိယပင္လံုညီလာခံ (ဝါ) ျပည္တြင္းျငိမ္းခ်မ္းေရးညီလာခံ။
“ျမန္မာႏုိင္ငံျငိမ္းခ်မ္းေရး၏နိဂံုးသည္ NCA ျဖစ္သည္” ဆိုတဲ့အယူအဆဟာ တေျဖးေျဖးလက္ေတြ႕ျဖစ္လာေနတာေတြ႕ ေနရပါတယ္။ ၂ဝဝ၈ ကို ကသုတ္ကရက္ နာဂစ္ကာလၾကီးမွာ အတည္ျပဳခဲ့သလိုဘဲ NCA ဆိုတာၾကီးကိုလည္း ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရျပဳတ္က်ကာနီးမွာ ကေသာကေမ်ာ အတည္ျပဳခဲ့ၾကတာပါ။ ႏွစ္ခုလံုးကေတာ့ စစ္အုပ္စုအတြက္ အေသအခ်ာေရး ဆြဲ ထားၾကတဲ့ စာခ်ဳပ္ေတြဘဲျဖစ္ပါတယ္။ေညာင္ႏွစ္ပင္မွာလိုဘဲ ၾကိဳတင္ေဘာင္ခတ္ထားတာေတြ သတ္မွတ္ထားခ်က္ေတြကို စာခ်ဳပ္တခုသဏၭာန္ေရးထားတာလို႔ က်ေနာ္တို႔ေတာ့ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းျမင္ပါတယ္။ ေဆြးေႏြးပြဲေတာင္မျပီးေသး ဘူး စာခ်ဳပ္ကို အရင္သေဘာတူတယ္ဆိုျပီး လက္မွတ္ထိုးရမယ္ဆိုတာ လက္ေတြ႔က်ပါ့မလား။ အိမ္ေဆာက္ျဖစ္ မေဆာက္ျဖစ္ ေတာင္ မေသခ်ာေသးဘူး။ အိမ္ေရာင္းစာခ်ဳပ္ အတင္းလက္မွတ္ထိုးခိုင္းသလို ျဖစ္ေနတယ္ထင္တယ္။
ဒုတိယပင္လံုညီလာခံဆိုတာ ေဒၚစုေပးထားတဲ့နာမည္ပါ။ နာမည္အစစ္က ပင္လံုညီလာခံမဟုတ္သလို ပင္လံုညီလာခံနဲ႔ လည္း အႏွစ္သာရအရအလြန္ကြာျခားတယ္လို႔ ေျပာရမယ္ထင္တယ္။ NCA ဆြဲတုန္းက နာမည္က “ျပည္ေထာင္စုျငိမ္းခ်မ္းေရး ညီလာခံ” ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကို ေဒၚစုအေနနဲ႔ ဒုတိယပင္လံုညီလာခံဆိုျပီး ပင္လံုတုန္းက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလုပ္ခဲ့သလို လုပ္ဘို႔ ရည္ရြယ္ပံုရပါတယ္။ NCA ရဲ႕ အႏွစ္သာရနဲ႔ ပင္လံုညီလာခံရဲ႕အႏွစ္သာရက ေျပာရရင္ ဆီနဲ႔ေရလို ကြာတယ္လို႔ ဘဲေျပာရေတာ့မွာပါ။အေျခအေန အခ်ိန္အခါ အခ်က္အလက္အရေရာ ေဆာင္ရြက္သူေတြရဲ ႔စိတ္ေနသဘာထားအရေရာ စတင္ေဆာင္ရြက္စဥ္က ရည္ရြယ္ခ်က္ သေဘာထားအရေရာက အေတာ္ကိုကြာတယ္လို႔ထင္ပါတယ္။ အဓိက ကေတာ့ ရိုးသားေျဖာင့္မတ္မႈနဲ႔ ျငိမ္းခ်မ္းေရးေပၚသက္ဝင္ယံုၾကည္မႈဟာ အဓိ္ကအေတာ္က်မယ္ထင္တယ္။ ခက္တာက ျငိမ္းခ်မ္း ေရးလုပ္ငန္းစဥ္ဆိုတာ ေဒၚစုတေယာက္ထဲလုပ္လို႔ ရတဲ့ကိစၥမဟုတ္ပါဘူး။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလိုလူေရးဆြဲခဲ့တဲ့ ပင္လံု သေဘာတူညီခ်က္ေတာင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေသတာနဲ႔ စကၠဴစုတ္ျဖစ္သြားခဲ့ရတာကလည္း သမိုင္းမွတ္တမ္းတခုအျဖစ္ အခိုင္အမာ ရွိေနခဲ့ျပန္ပါတယ္။
က်ေနာ္တို႔ျငိမ္းခ်မ္းေရးမလိုခ်င္လို႔ ျငိမ္းခ်မ္းေရးအစီအစဥ္ကို ဖ်က္လိုဖ်က္ဆီးလုပ္ခ်င္လို႔ NCA ကို လက္မခံတာမဟုတ္ပါ ဘူး။ NCA နဲ႔ ျငိမ္းခ်မ္းေရးတည္ေဆာက္လို႔မရဘူးဆိုတာ ယံုၾကည္လို႔ NCA ကို တိုက္ေနၾကတာဘဲျဖစ္ပါတယ္။ ပထမ ပင္လံုညီလာခံမွာေျပာတဲ့ ဗိုလ္မင္းေအာင္လႈိင္ရဲ ႔စစ္တပ္မူ ၆ ခ်က္ ဒုတိယ ပင္လံုညီလာခံမွာေျပာတဲ့ ဗိုလ္မင္းေအာင္လႈိင္ရဲ႕ NCA လမ္းေၾကာင္းကလြဲျပီး ဘာမွလက္မခံဆိုတဲ့ စစ္တပ္သေဘာထားေတြဟာ ျငိမ္းခ်မ္းေရးတည္ေဆာက္ဘို႔ အေတာ္ ခက္ခဲမဲ့ အျမင္သေဘာထားေတြလို႔ က်ေနာ္ထင္တယ္။ ဆိုလိုတာက ေဆြးေႏြးပြဲတို႔ ညီလာခံတို႔ဆိုတာက ကိုယ့္ေဆြးေႏြး ဘက္ကို အသိအမွတ္ျပဳဘို႔ဆိုတဲ့ အျမင္ရွိဘို႔လိုပါတယ္။ ခုဟာက ေရဗူးေပါက္တာမလိုခ်င္ဘူး ေရပါတာဘဲလိုခ်င္တယ္ဆို တဲ့အျမင္နဲ႔ေတာ့ ေဆြးေႏြးပြဲေတြမွာ ရလဒ္ေကာင္းေတြရလာမွာ မဟုတ္သလို ရရွိျပီးသား သေဘာတူညီခ်က္ေတြေတာင္ ဆံုး႐ႈံးသြားႏုိင္မယ္ထင္ပါတယ္။ အခုဟာက ျငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ေဆြးေႏြးေနတာနဲ႔မတူဘဲ ေညာင္ႏွစ္ပင္တုန္းကလိုလုပ္ ပံုလုပ္နည္းေတြက တေထရာထဲလိုျဖစ္လာေနတာဟာ ျမန္မာႏုိင္ငံျပည္သူေတြအတြက္ အေတာ္စိတ္မေကာင္းစရာပါ။
NLD ပါတီ၊NLD အစိုးရ ကေန႔ေလွ်ာက္ေနတဲ့လမ္းက အေတာ့္ကိုဝရုန္းသံုးကားႏုိင္ေနတာေတြ ႔ရတယ္။ သဏၭၭာန္ေတြ မ်ား ျပီး အႏွစ္သာရနည္းေနတာေတြ ႔ရတယ္။ျမန္မာစကားပံုတခုအရ ေျပာရရင္ “အျမီးေျမႇာက္လိုက္ အီးေပါက္လိုက္” ဆိုတာ ေတြ မ်ားေနတာကို ေျပာခ်င္တာပါ။ ဘာကိုမွ မယ္မယ္ရရ ခိုင္ခိုင္မာမာမလုပ္ႏုိင္ဘူး။ လုပ္လည္း မလုပ္ရဲဘူး။ NLD ပါတီကိုက်ေနာ္တို႔ယံုၾကည္တယ္။တိုက္ပြဲၾကားကထြက္လာတဲ့ ပါတီလည္းျဖစ္တယ္။ NLD ပါတီေခါင္းေဆာင္အမ်ားစုမွာ တိုက္ပြဲ သမိုင္းေတြကိုယ္စီရွိၾကတယ္။ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ေဝဖန္ေရးနဲ႔ ေဝဖန္ေရးကိုမွန္မွန္ကန္ကန္ အရင္လုပ္ၾကဘို႔လိုတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ဟိုလူေတြ ဒီလူေတြေၾကာင့္ထက္ ကိုယ္ေတြအသံုးမက်လို႔ (သတၱိမရွိလို႔/ သူရဲေဘာေၾကာင္လို႔/ လုပ္စားဘို႔ ဂြင္ဖန္ဘို႔) ဆိုတာေတြကို ရိုးရိုးသားသား အရင္ၾကည့္ျမင္ဘို႔ လိုတယ္။ မစားဘူးတာေတြစား မေနဘူးတာေတြနဲ႔ေနတာ ေတြဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ႏုိင္ငံေရးလူညြန္႔တုန္းေစႏုိင္သလို ျပည္သူလူထုလည္း လူလိမ္လူညာေတြေၾကာင့္ အတိဒုကၡေတြ ေရာက္ေနရႏုိင္ပါတယ္။ လူထုထဲဆင္းၾကည့္ဘို႔ လူထုအျမင္ရွိဘို႔လိုတယ္ထင္ပါတယ္။က်ေနာ္တို႔အေနနဲ႔ေမးစရာ ေမး ခြန္း တခုေတာ့ရွိပါတယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ဘာကို ဘာအတြက္ေစာင့္ေနၾကတာလည္း ဆိုတာပါဗ်ာ။
ကေန႔ဗမာျပည္ႏုိင္ငံေရးကေတာ့ ကိုယ့္အရပ္နဲ႔ကိုယ့္ဇာတ္လို႔သာ နိဂံုးခ်ဳပ္ရေတာ့မွာပါ။ စစ္တပ္ပါတီကလည္း ခိုးဝွက္ထား တာေတြက လူျမင္မေကာင္းလူၾကားမေကာင္းေအာင္ မနဲမေနာျဖစ္ေနလို႔ စစ္ဗိုလ္ဆိုး ဘုန္းၾကီးဆိုး လူဆိုးေတြကို သံုးျပီး တိုင္းျပည္ဖ်က္ဘို႔ၾကံၾကတယ္။ (စစ္ဗိုလ္ေကာင္းေတြ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေကာင္းေတြ လူေကာင္းသူေကာင္းေတြမပါပါ) ။စစ္ တပ္ကလည္း ျငိမ္းခ်မ္းေရးဘဲ မစေသးဘူး ျငိမ္းခ်မ္းေရးပ်က္မဲ့ ကိစၥေတြကိုဘဲဇြတ္ေျပာေနတယ္။ တိုင္းရင္းသားပါတီအခ်ဳိ႕ ကလည္း အရင္အစိုးရေခတ္တုန္းက သမၼတၾကီးဦးသိန္းစိန္ကို ပါးစပ္ကမခ်ခဲ့တဲ့ သူက ကေန႔ ဒီမိုကေရစီအစိုးရလက္ထက္ လည္းေရာက္ေရာ ပင္လံုဆိုရင္ ခြဲထြက္ခြင့္ေပးရမယ္ဆိုလို႔ဆိုဗ်ာ။ အမ်ဳိးသားႏုိင္ငံေရးဆိုတာၾကီးကို ဇြတ္တင္ေနတဲ့ နာမည္ ၾကီး မီဒီယာတခ်ဳိ႕ကလည္းရွိေသး။ဘုန္းၾကီးတခ်ဳိ႕ကလည္း လက္နက္ကိုင္ေတြထက္ဆိုးေသး။ ဘယ္သူ႔ဘယ္သူမွ ေျပာမရ ဆို မရေတာ့။
ကိုယ့္အရပ္နဲ႔ကိုယ့္ဇာတ္။
ဒီအတိုင္းသာ ကိုယ့္အရပ္နဲ႔ကိုယ့္ဇာတ္ ဆက္ကေနၾကလို႔ကေတာ့ တိုင္းျပည္ဖြတ္ဖြတ္ညက္ညက္ေၾကဘို႔ဘဲ ရွိပါတယ္။ တာဝန္အရွိဆံုးက အစိုးရပါ။ လူထုကိုယ္စား တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့ အစိုးရပါ။ သတၱိရွိရွိနဲ႔ ျပတ္ျပတ္သားသား တိုင္းျပည္ အတြက္လုပ္ၾကဘို႔အခ်ိန္ေရာက္ေနပါျပီ။ ခင္ဗ်ားတို႔ ဘာကို ဘာအတြက္ ေစာင့္ေနၾကတာလည္းဗ်ာ။ ခင္ဗ်ားတို႔ လူထု အတြက္ အလုပ္လုပ္ဘို႔ တရက္ေနာက္က်တာဟာ လူထုေထာင္ေပါင္း ေသာင္းေပါင္းမ်ားစြာအတြက္ ဒုကၡေပါင္းမ်ားစြာကို ေပးလိုက္ တာနဲ႔အတူတူဘဲျဖစ္ပါတယ္။ “လူထုမွာလည္း တာဝန္ရွိတယ္” ဆိုတဲ့ အလြန္အေပၚယံက်တဲ့စကားေတြထက္လူထုကို ခင္ဗ်ားတို႔ က်ဳပ္တို႔ ေနာက္လိုက္ၾကပါ။ က်ဳပ္တို႔လူထုအတြက္ ေရွ႕က မားမားမတ္မတ္ရပ္ျပီး တိုက္ပြဲဝင္မယ္ဆိုတာသာျဖစ္သင့္ပါတယ္။ ေအာင္ပြဲဆိုတာ တိုက္ရဲသူေတြအတြက္ျဖစ္သလို ေအာင္ပြဲဆိုတာဟာလည္း လူထုအတြက္ျဖစ္တယ္ဆို တာကို ေျပာ လိုက္ရေၾကာင္းပါဗ်ာ။
ကိုေအာင္မႈိင္း
(ဇြန္ ၂ဝ၊ ၂ဝ၁၇ ခုႏွစ္)