ေနသြင္ ● ကဗ်ာဆရာအိုရဲ႕ ႏိုင္ငံေတာ္သစ္
(မုိးမခ) ဇြန္ ၁၅၊ ၂၀၁၇
(မုိးမခ) ဇြန္ ၁၅၊ ၂၀၁၇
က်ေနာ္ရဲ႕သတင္းစာသမားဘဝအစ ပထမဆံုးအလုပ္သင္ေနတဲ့အခ်ိန္က ညလံုးေပါက္ စာဖတ္ခဲ့တဲ့စာၾကည့္တိုက္အမည္က ေမာင္ေအာင္ပြင့္ စာၾကည့္တိုက္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဆရာဟာ ေခတ္ရဲ႕ ေထာင့္ခ်ဳိးတေနရာမွာ ခရီးလြန္ခဲ့ပါတယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕အသက္ ၆ဝ ျပည့္ ေမြးေန႔ ဖေယာင္းတိုင္ထြန္း ဆုေတာင္းၾကေတာ့လည္း က်ေနာ္႐ြတ္ခဲ့တဲ့ကဗ်ာက ' ၁၂ ရက္ေျမာက္ ညေန' ဆိုတဲ့ ကဗ်ာတပုဒ္။ 'အေဝးလူ' ဆိုတဲ့ကေလာင္နဲ႔ ဆရာေရးခဲ့တယ္လို႔ သိခဲ့ရပါတယ္။ တခ်ိန္က အ လြတ္နီးနီးရခဲ့တဲ့ကဗ်ာကို အခုခ်ိန္မွာ အပိုင္းအစပဲ မွတ္မိေတာ့လို႔ ဆရာ့ကို လူကိုယ္တိုင္ေတြ႔ေတာ့ မ႐ြတ္ျပနိုင္ေတာ့ပါဘူး။
'နိုင္ငံေတာ္သစ္ရဲ႕ေကာင္းကင္မွာ သံေတာ္ဦးတင္ ေမာ္ဖူးခ်င္လွပါတယ္ အေမ' ဆိုတာကိုေတာ့ အားနာစမ္းဝါး ႐ြတ္ျပခဲ့ပါ တယ္။ 'ေသာင္ရင္းျမစ္ကမ္း ကားဖင္ထိုး က်ေနာ္တို႔လူမ်ဳိးေတြ အမႈိက္သြန္သလို သြန္ခ်ခံေနရတယ္ အေမ' ဆိုတာလည္း ပါတာေပါ့။ ဆရာ႔လို ကမ႓ာတခုဆီ အလည္ေရာက္ဖူးသူေတြက ဆရာ့ကဗ်ာထဲကလို လေရာင္ကို ေသာက္ေရခြက္ထဲ ဘယ္လိုသဲ့ယူရသလဲဆိုတာ ေျပာျပၾကတယ္။ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားဘဝမွာ ငါးရိုးနင္ေနတဲ့ ၿမိဳ႕ျပလမင္းကို ခံစားမိခဲ့ၾကတယ္။ ၿပီးရင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ထူးအိမ္သင္ရဲ႕ အေမ့အိမ္၊ ၿမိဳ႕ျပလေရာင္တမ္းခ်င္းသီခ်င္းေတြကို ဆိုျဖစ္ၾကတယ္။ ဆရာဟာ ခရီးလြန္ေနဆဲ၊ နိုင္ငံေတာ္သစ္ရဲ႕လေရာင္ဟာလည္း တိမ္ေတြၾကားဖံုးကြယ္ေနဆဲ။ လြန္ခဲ့တဲ့ရက္ေတြက ဆရာ့ဆီက ေမတၱာနဲ႔လူႀကံဳပါးလိုက္တဲ့ ဖိတ္စာ ေရာက္လာတယ္။ လူ႔အခြင့္အေရးနွင့္ လူ႔ဂုဏ္သိကၡာပြဲေတာ္အဖြင့္မွာ ျပမယ့္ဇာတ္ကား ကို သြားၾကည့္ဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
ဆရာ့အေၾကာင္း တစိတ္တပိုင္းပါ၀င္တဲ့ BURMA STORYBOOK ဇာတ္ကားျပမွာမို႔ ဆရာ့ကိုလည္း ပုသိမ္ကေနတက္လာဖို႔ ဖိတ္ထားတယ္လို႔ ရပါတယ္။ မိုးဖြဲေနေပမယ့္ ဆူးေလနားက ရုပ္ရွင္ရံုထဲမွာ လူအျပည့္ပါပဲ။ ရုပ္ရွင္မျပခင္ ရုပ္ရွင္ထဲမွာပါတဲ့ ကဗ်ာေတြကို နာမည္ႀကီးကဗ်ာဆရာ ၂ ေယာက္က မိတ္ဆက္႐ြတ္ျပခဲ့ေပမယ့္ ေရွ႕ဆံုးတန္းနားမွာ ထိုင္ေနတဲ့ဆရာက စင္ေပၚမတက္နို္င္ရွာပါဘူး။ ေသးေသးသြယ္သြယ္ကဗ်ာဆရာဟာ ေခတ္ရဲ႕ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္ေတြကို မတန္တဆသယ္ပိုးထား လိုက္ပါၿပီ။ ျပည္တြင္းစစ္ထဲမွာ အေမေပ်ာက္ခဲ့တဲ့သားတေယာက္ဟာ ဖခင္ျဖစ္လာတဲ့အခါ အဲဒီျပည္တြင္းစစ္ထဲကိုပဲ သူ႔ သားကို ထည့္ေပးလိုက္ရျပန္ပါတယ္။
'ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္ဆိုတဲ့စကားလံုးကို က်ေနာ္မခံစားႏိုင္ဘူးဗ်ာ' လို႔ ကဗ်ာဆရာအိုက ညည္းညဴရွာတယ္။ 'တကယ္ေတာ့ ေက်ာင္းသားဆိုတာ စာသင္ခန္းထဲရွိေနရမွာကို ဘယ္ႏွယ့္'။ ေျပာေနရင္း ကဗ်ာဆရာ မ်က္ရည္မဆည္နိုင္ေတာ့။ က်ေနာ္စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိတဲ့တျခားကိစၥက ရုပ္ရွင္မျပခင္မွာ ႐ြတ္တဲ့ကဗ်ာေတြနဲ႔ဆိုင္ပါတယ္။ ျဖစ္နိုင္မယ္ဆိုရင္ ၾကယ္နီတံ ဆိပ္ပါတဲ့ဦးထုပ္ကို ခပ္ငိုက္ငိုက္ေဆာင္းထားတဲ့ ဆရာေအာင္ခ်ိ႔မ့္ရဲ႕ကဗ်ာ၊ ဆရာသုခမိန္လႈိင္ရဲ႕ အေမွာင္အေၾကာင္း ဖြ႔ဲထား တဲ့ ကဗ်ာေတြေနာက္ကို က်ေနာ္ မလိုက္ပါခ်င္ပါဘူး။ မခံစားခ်င္ပါဘူး။
က်ေနာ္တို႔ ျဖတ္သန္းေနတဲ့နွစ္ေတြမွာ ဒီကဗ်ာေတြ ဝိညာဥ္မဲ့သြားေစခ်င္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ တခန္းလံုး လႈိိက္လွဲစြာတိတ္ဆိတ္ရင္း ကဗ်ာဆံုးတိုင္း လက္ခုပ္သံေတြ ပြင့္ထြက္လာပံုဟာ တကယ္ေတာ့ ေၾကာက္စရာပါ။ ရုပ္ရွင္ထဲမွာ အေမွာင္ေခတ္ကို ျဖတ္လာသူတေယာက္က 'အခုလည္း က်ေနာ္တို႔ အေမွာင္ေခတ္ထဲျပန္ၿပီး ခုတ္ေမာင္းေနသလိုခံစားရတယ္' လို႔ ေျပာသြား တာလည္း ၾကားလိုက္မိပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ Burma Storybook ဆိုတဲ့ ဇာတ္ကားကို က်ေနာ္ဒီထက္ေမွ်ာ္လင့္ခ်င္ပါတယ္။ အတိတ္အေၾကာင္း မ်ားမ်ား စားစား မေျပာတဲ့ဇာတ္လမ္းဟာ တကယ္ဆို ေပ်ာ္စရာေတြအတိ ျဖစ္မေနသင့္ဘူးလားလို႔ က်ေနာ္စဥ္းစားၾကည့္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒဏ္ရာေတြအျပည့္နဲ႔ ရွင္သန္ေနရတဲ့ဘဝေတြ အေၾကာင္းကို ေႏွးေကြးေလးစြာျပသြားပံုဟာ စိတ္မရွည္ခ်င္စရာပါပဲ။ ဇာတ္လမ္းအပိတ္မွာ ဒဏ္ရာေတြနဲ႔ ကဗ်ာဆရာဟာ ျမစ္ကမ္းနားမွာ ဘယ္ေတာ့မွ ျပန္မေကာင္းလာနိုင္ေတာ့တဲ့ သူ႔ေျခ လက္ေတြကို လႈပ္ရွားေလ့က်င့္ေနရွာပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ 'ျမန္မာပံုျပင္စာအုပ္ 'ရုပ္ရွင္က ေပးခ်င္တဲ့သတင္းစကားက ဘာပါလဲ။ အျပန္လမ္းမွာ က်ေနာ္မစဥ္းစားဘဲ မေနနိုင္ပါဘူး။ ေကာင္းကင္သစ္လေရာင္ဟာ ငါးရိုိးနင္ေနသလား။ ကဗ်ာဆရာကို က်ေနာ္ ေမးၾကည့္ခ်င္ပါတယ္။
ေနသြင္